abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203353596
Ik heb een student en die heet Hamza. Die probeer ik al een jaar Hamka's te voeren, maar hij wil er niet aan , denkt dat er varken in zit.

Ik kan praten als brugman en de voorlichting van Lays erbij halen, hij weigert het te eten
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_203353694
Nou en
  dinsdag 25 januari 2022 @ 01:41:31 #28
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_203353782
Ok broer het is heel simpel in het islamitisch geloof. Heb genoeg discussies gevoerd om er een internet expert in te zijn :').

Als zij iets aannemen waar varken in blijkt te zijn dan zijn ze gevrijwaard omdat ze het niet wisten. En jij hebt het ook niet geweten dus ook jij bent gevrijwaard.

Gelatine is een bindmiddel die identiek is en de bron benoemen heeft ingredient technisch gezien geen zin. Maar voor geloof is het wel een issue. Dus je weet niet of het varken of rund of beide was.

Verder is soms medicatie nodig en dan heb je rechten om soepeler met regels om te gaan. Voorbeeld is bijv. Zwanger, ziek of zelfs psychisch niet in orde zijn en dan niet meedoen aan ramadan.

In dit geval is het in mijn beleving "Makruh" en niet "Haram". Dus afgeraden en niet verboden.
  Tettenkoning dinsdag 25 januari 2022 @ 09:46:42 #29
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203355231
quote:
16s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:42 schreef Gibson88 het volgende:
Zo heb ik een keer een Paki spekkoek gegeven _O- Nee broer no spang, Indo koek, is goed.

:+ Ik beland nog 's in de hel.
Dat laatste zal wel loslopen, er zit heulemaal geen spek in spekkoek :P

quote:
Indische spekkoek
Spekkoek bestaat uit laagjes in twee kleuren, om en om. In het oorspronkelijke recept wordt de donkere kleur verkregen door het gebruik van bruine suiker, terwijl de lichte lagen geraffineerde (witte) suiker bevatten. Later werden andere varianten verzonnen, waarin soms gebruik wordt gemaakt van cacao of de lichte lagen vrolijk gekleurd worden, bijvoorbeeld met groene pandan. Ook de hoeveelheden ei uit het originele recept worden niet meer door alle moderne spekkoekbakkers toegepast.

De bereiding van spekkoek is bewerkelijk aangezien het gerecht met grote nauwkeurigheid, laag voor laag, dient te worden gebakken. De lekkernij werd daarom van oudsher alleen bij speciale gelegenheden geserveerd. Spekkoek is in Nederland, België en Suriname ook in Indische toko's, supermarkten en restaurants te verkrijgen.

Ingrediënten
• boter
• suiker
• bloem
• vanillesuiker
• ei
• zout
• anijs
• foelie
• kruidnagel
• nootmuskaat
• kardemom
Best wel halal dus :P
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203355518
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:46 schreef Nine. het volgende:

[..]
Dat laatste zal wel loslopen, er zit heulemaal geen spek in spekkoek :P
[..]
Best wel halal dus :P
Ik weet, maar af en toe wat trollen vind inw el leuk.
  Tettenkoning dinsdag 25 januari 2022 @ 10:19:14 #31
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203355612
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:11 schreef Gibson88 het volgende:
Ik weet, maar af en toe wat trollen vind inw el leuk.
Klopt trouwens wel dat door de naam 'spekkoek' moslims je vaak toch wel wazig aankijken als je het aanbied. Terwijl ironisch genoeg Indonesië het land is met veruit de grootse moslimbevolking :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203355686
quote:
16s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:17 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Van winegums en soort gelijk snoep wist ik het wel.
Ja Allah gaat mij in het hiernamaals sowieso wel straffen, want een moslim vroeg mij ooit of er iets van een varken in zat, en ik wist het toen niet en zei dus van niet! :'(
Ze stak dat ding DIRECT in d'r mond en zei dat het niet uitmaakte omdat Allah dus de ongelovige straft die een moslim varken laat eten als de moslim niet weet dat dat er in zit.

Volwassen vrouw ook he! :')

Edit: Ow volgens stofzuigerzak is mijn zieltje dus gered! *O*
  Redactie Frontpage dinsdag 25 januari 2022 @ 10:28:36 #33
38148 crew  Innisdemon
pi_203355703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 00:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik heb een student en die heet Hamza. Die probeer ik al een jaar Hamka's te voeren, maar hij wil er niet aan , denkt dat er varken in zit.

Ik kan praten als brugman en de voorlichting van Lays erbij halen, hij weigert het te eten
Ach, ik heb GGGGristelijke collega's gehad die the Life of Brian niet wilden gaan kijken :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:29:47 #34
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203355710
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Geef ik vanmorgen een Algerijnse collega een paar paracetamol omdat ie hoofdpijn heeft, staat ie vanmiddag scheldend een tierend voor me omdat een paar andere allochtone collega's hem op smartphones hebben laten zien dat er varkensgelatine in zit.
Dat is niet Halal.

Neemt ie mij kwalijk dat ik hem "varken heb laten eten" en nu moeten de begeleiders van de sociale werkplaats ons gescheiden houden.

Klacht: Wist ik veel!!!
Gelovigen die geen varken eten en veganisten krijgen meer varken binnen dan dat ze zelf weten. Deze oude TED talk is een mooie uitleg daarover -> Bron

quote:
Christien Meindertsma, auteur van 'Pig 05049', kijkt naar het verbijsterende tweede leven van een varken, waarvan lichaamsdelen in minstens 185 niet-vleesproducten te vinden zijn, van kogels tot kunstharten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:31:48 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203355734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja Allah gaat mij in het hiernamaals sowieso wel straffen, want een moslim vroeg mij ooit of er iets van een varken in zat, en ik wist het toen niet en zei dus van niet! :'(
Ze stak dat ding DIRECT in d'r mond en zei dat het niet uitmaakte omdat Allah dus de ongelovige straft die een moslim varken laat eten als de moslim niet weet dat dat er in zit.

Dat ding was je lul?
pi_203355745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat ding was je lul?
Ik ben geen varken he! ;)

Nee, een winegummetje. :P
pi_203359038
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:
en nu moeten de begeleiders van de sociale werkplaats ons gescheiden houden.
Win win situatie dus. ^O^
pi_203359154
Voor zover ik weet staat het slikken van iets waar een dierlijk produkt in verwerkt is niet gelijk aan het eten van varkensvlees. Dus hij moet gewoon niet zo zeuren, vegans nemen ook gewoon paracetamol.

Ik ben toch ook geen kannibaal omdat ik wel eens iets slik wat van mensen afkomstig is O-)
  dinsdag 25 januari 2022 @ 16:22:02 #39
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203360162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:55 schreef LanaMyst het volgende:

Ik ben toch ook geen kannibaal omdat ik wel eens iets slik wat van mensen afkomstig is O-)
Vies kind.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_203362003
Update: De Ruzie is inmiddels bijgelegd.
Ik hen hem dit topic laten lezen en hij begrijpt dat ik niet op de hoogte was.
Hij had spijt van zijn woedeaanval en ik heb vandaag twee monster en een zak chips gehad.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:01:30 #41
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203362392
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:29 schreef Werkman het volgende:

[..]
Twee woorden intypen op Google en je weet het.
Maar toegegeven, ik heb varkensgelatine ook nooit geassocieerd met paracetamol. :7
Ik wel. Met een bepaalde bevolkingsgroep :')
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:02:19 #42
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203362411
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Update: De Ruzie is inmiddels bijgelegd.
Ik hen hem dit topic laten lezen en hij begrijpt dat ik niet op de hoogte was.
Hij had spijt van zijn woedeaanval en ik heb vandaag twee monster en een zak chips gehad.
Twee monster, had hij zijn neefjes uitgenodigd?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_203362808
De gelatine zit in de liquidcaps/capsules. De "normale" pilletjes zit geen gelatine in.

Volgens mij zitten in alle capsules gelatine
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:39:38 #44
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_203363308
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Tikje op de vingers van Allah...

Roken zou anders het halve land hebben verdoemd aangezien dat dus ook haram is (dus noemen ze het Makruh).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')