abonnement bol.com Coolblue
pi_203338889
Als ik mijn huis verkoop en de kopers verkopen het huis bijna direct weer door, kunnen de nieuwe kopers dan ook nog langskomen bij mij voor verborgen gebreken e.d.? Of gaat dat eigenlijk allemaal direct over op de verkopende partij toen ik mijn huis verkocht?
Facts don't care about your feelings
pi_203338921
Ja dat kan.
Maar logischer is dat de verkoper dan bij jou aanklopt
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_203338986
Nee. Jij bent geen party voor de nieuwe kopers.
Zij hebben zaken gedaan met degene die jouw huis gekocht heeft dus voor gebreken moeten ze bij hem zijn. (de koper kan het huis verkopen met melding dat hij het zelf niet bewoond heeft en geen weet heeft van eventuele (verborgen) gebreken. )
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_203344740
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 22:01 schreef valentijn101 het volgende:
Nee. Jij bent geen party voor de nieuwe kopers.
Zij hebben zaken gedaan met degene die jouw huis gekocht heeft dus voor gebreken moeten ze bij hem zijn. (de koper kan het huis verkopen met melding dat hij het zelf niet bewoond heeft en geen weet heeft van eventuele (verborgen) gebreken. )
En heeft die clausule dan eventuele invloed op mij? Of betekent het alleen dat zij dus helemaal gevrijwaard zijn van verborgen gebreken.

We hebben dus nu al 2x JA en 1x NEE maar ook een like, dus 2x NEE eigenlijk.
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 14:27:38 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203345056
Het klinkt een beetje alsof je een woning met een gebrek willens en wetens wilt gaan verkopen zonder dat je een koper daarvan op de hoogte stelt. Nu is het natuurlijk wel zo dat een eventuele koper een onderzoeksplicht heeft.

quote:
Hoe lang zijn verborgen gebreken geldig ?

Als verkoper blijf je aansprakelijk voor gebreken gedurende twee jaar nadat de koper het gebrek heeft gemeld, of redelijkerwijs had kunnen melden. De koper kan die termijn steeds verlengen door de verkoper eraan te herinneren dat hij hem aansprakelijk houdt voor het gebrek.

Op het moment dat u een probleem ontdekt is het belangrijk de vorige eigenaar van het huis te informeren van het desbetreffende gebrek. Dit doet u telefonisch of schriftelijk.

Bron : https://www.verborgen-gebreken.com/termijn-verborgen-gebreken/
pi_203345098
Jij hebt geen relatie met de kopers, daar heb je dus niets mee te maken. De kopers kunnen wel hun verkoper aansprakelijk proberen te stellen (afhankelijk van wat in het koopcontract is opgenomen) en die kan het dan vervolgens weer op jou proberen te verhalen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_203345719
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 22:01 schreef valentijn101 het volgende:
(de koper kan het huis verkopen met melding dat hij het zelf niet bewoond heeft en geen weet heeft van eventuele (verborgen) gebreken. )
Dat dus, hebben wij onlangs ook gehad met een huisje als erfenis... Dan wordt dit ook contractueel opgenomen in de koop, dat de verkoper het huis dus nooit zelf heeft bewoond en geen weet heeft van eventuele gebreken. Dan komt er via de hypotheek vestrekker een bouwkundig expert kijken en keurt de koop goed of af. Bij goedkeur dan koopt de koper het huis in overeenstemming en alle risico's van dien.
pi_203349446
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
En heeft die clausule dan eventuele invloed op mij? Of betekent het alleen dat zij dus helemaal gevrijwaard zijn van verborgen gebreken.

We hebben dus nu al 2x JA en 1x NEE maar ook een like, dus 2x NEE eigenlijk.
Nee, jij hebt dat contract met die clausule niet opgesteld. Dus het heeft geen invloed op jouw.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_203350304
Nee, de tweede kopers kunnen bij jou niets halen/claimen. Zij hebben geen overeenkomst met jou. Zij kunnen dus alleen eventueel iets claimen bij degene van wie zij het huis gekocht hebben.

Maar: diegene kan vervolgens bij jou aankloppen. Die persoon lijdt in zo'n geval immers schade als gevolg van de verborgen gebreken die aanwezig waren op het moment dat jij de woning verkocht.

Dus nee, het is niet zeker dat jij je aansprakelijk ontloopt wanneer je je woning met verborgen gebreken verkoopt aan een doorverkoper.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')