abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 11:33:43 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203485429
twitter


Sinema klaagt dat stemmen zo lastig is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203485474
Sinema, de vrouw die niet buigt voor tirannie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203485624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 05:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het gaat om een democratisch proces waarbij een meerderheid probeert haar gelijk te halen. Niet om een ondemocratisch proces (cancel culture) waarbij je met een klein groepje gelijkgestemden druk op een partij uitoefent om iemand te cancellen.
Ik zou het van bovenaf verbieden van een breed scala aan opinies en boeken niet iets "democratisch" willen noemen.

Volgens mij heeft Amerika juist ook een systeem van kwaliteitseisen en een onderwijsinspectie voor dit soort zaken.
Incelfrikandel
pi_203485776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik zou het van bovenaf verbieden van een breed scala aan opinies en boeken niet iets "democratisch" willen noemen.

Volgens mij heeft Amerika juist ook een systeem van kwaliteitseisen en een onderwijsinspectie voor dit soort zaken.
Het begrip "democratisch" is opgerekt, om woke onder een valse vlag te kunnen verkopen. CRT is toxische woke onzin waar kinderen tegen beschermd moeten. Wiskunde is wiskunde. Geen vak om kinderen te indoctrineren. Prima dat mensen daar tegen in verzet komen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 12:04:15 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203485939
'Woke' is toch cancel culture, dat je boeken gaat verbieden en zo?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203485977
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het begrip "democratisch" is opgerekt, om woke onder een valse vlag te kunnen verkopen. CRT is toxische woke onzin waar kinderen tegen beschermd moeten. Wiskunde is wiskunde. Geen vak om kinderen te indoctrineren. Prima dat mensen daar tegen in verzet komen.
Dat er docenten zijn op scholen die hun kinderen kwalijke onzin aansmeren sluit ik niet uit, die dingen gebeuren nou eenmaal. Die beschuldigingen dat dat zo massaal zou gebeuren dat we kunnen praten over een maatschappelijk probleem is natuurlijk niet meer dan een bizarre complottheorie. Ik vind daar nogal wat van, het afkraken en massaal verdachtmakingen uiten aan het adres van docenten. Het is, zeker in Amerika, geen makkelijke maar wel een belangrijke baan waar mensen echt niet voor kiezen om maar even doodleuk kinderen te indoctrineren. Wat het verbieden van boeken als "The Bluest Eye" en "Maus", geweldige literatuur dat al decennia wordt onderwezen in scholen, nou te maken heeft met afrekencultuur ontgaat me ook volledig.
Incelfrikandel
pi_203485979
Dat hele 'woke' en 'crt' circus is 1 groot niet bestaand probleem in het leven geroepen door ultraconservatieven om de aandacht af te leiden van de echte problemen in dat land.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 12:08:41 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203485993
Zoals boeken als Maus?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203486106
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:07 schreef Barbusse het volgende:
Dat hele 'woke' en 'crt' circus is 1 groot niet bestaand probleem in het leven geroepen door ultraconservatieven om de aandacht af te leiden van de echte problemen in dat land.
Whut? Ben je wel eens op een Amerikaanse school geweest?

Dat CRT niet zou bestaan en niet in curricula zou zijn opgenomen, is een talking point van de Democrats, maar het is wel degelijk zo dat kinderen met die onzin geconfronteerd worden. Google op woke math, en je ziet genoeg voorbeelden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 12:22:40 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203486130
Vooralsnog zijn het Trumpisten die van alles verbieden op scholen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203486159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:22 schreef Ulx het volgende:
Vooralsnog zijn het Trumpisten die van alles verbieden op scholen.
Zeg nu eens eerlijk. Als jouw kinderen op school in plaats van wiskunde les kregen in community activism, zou je dan niet aan de bel trekken? Ik zou m'n kinderen meteen thuisonderwijs geven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203486170
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Whut? Ben je wel eens op een Amerikaanse school geweest?

Dat CRT niet zou bestaan en niet in curricula zou zijn opgenomen, is een talking point van de Democrats, maar het is wel degelijk zo dat kinderen met die onzin geconfronteerd worden. Google op woke math, en je ziet genoeg voorbeelden.
Als eerste zie ik niet in wat het probleem zou zijn in het onderwijzen van het feit dat het inherente racistische verleden van de VS heden ten dagen nog steeds economisch en cultureel zijn uitwerkingen heeft.

Als tweede is je vraag of ik ooit op een amerikaanse school ben geweest natuurlijk volledig irrelevant. Ben jij toevallig op iedere amerikaanse school geweest?

Google searches levert natuurlijk voornamelijk conformation bias op, zeker als je op termen als woke zoekt. Je reactie bevestigd mijn punt alleen maar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_203486262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als eerste zie ik niet in wat het probleem zou zijn in het onderwijzen van het feit dat het inherente racistische verleden van de VS heden ten dagen nog steeds economisch en cultureel zijn uitwerkingen heeft.
Ik heb in mijn geschiedenislessen niets over ons koloniaal verleden geleerd. Had ik wel interessant gevonden. Wat mij betreft is die geschiedenis een onderdeel van het Amerikaanse curriculum, maar je moet de scholen daar niet overschatten. Die zijn namelijk gebouwd voor de leraren, die massaal Democratisch stemmen. Die staan er echt niet voor de kinderen.

Voor mijn werk heb ik er jaren gewoond, en nu zijn we ons weer aan het orinteren. Leuke baan in Syracuse (NY). De beste school in de buurt scoorde 4 op 10. Wij zijn in een paar 10 uit 10 scholen wezen kijken, in een ander stadje, en daar sprongen ons de tranen al in de ogen. Het onderwijs is zo slecht, dat wil je niet weten.

quote:
Is tweede is je vraag of ik ooit op een amerikaanse school ben geweest natuurlijk volledig irrelevant. Ben jij toevallig op iedere amerikaanse school geweest?
Dat mag jij irrelevant vinden. Gezien het bovenstaande is het best wel handig om eens in een Amerikaanse school rondgekeken te hebben. Dat kun je niet vergelijken met wat er in Nederland gebeurt.

quote:
Google searches levert natuurlijk voornamelijk conformation bias op, zeker als je op termen als woke zoekt. Je reactie bevestigd mijn punt alleen maar.
Prima. Zoek dan met je eigen zoektermen. Math + social justice.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203486273
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zeg nu eens eerlijk. Als jouw kinderen op school in plaats van wiskunde les kregen in community activism, zou je dan niet aan de bel trekken? Ik zou m'n kinderen meteen thuisonderwijs geven.
Is het probleem dat wiskunde vakoverstijgend wordt gemaakt of alleen de gekozen onderwerpen die worden verenigd met wiskunde?
Incelfrikandel
pi_203486337
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is het probleem dat wiskunde vakoverstijgend wordt gemaakt of alleen de gekozen onderwerpen die worden verenigd met wiskunde?
Wat mij betreft dat het vak nog verder wordt uitgehold. Amerikaanse kinderen scoren bedroevend laag in wiskunde, vergeleken met bijvoorbeeld Aziatische kinderen.

Kijk, het is natuurlijk allemaal niet zo moeilijk, kinderen leren lezen, rekenen en schrijven. Maar in de VS hebben ze zelfs dat weten te verkloten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203486345
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik heb in mijn geschiedenislessen niets over ons koloniaal verleden geleerd. Had ik wel interessant gevonden. Wat mij betreft is die geschiedenis een onderdeel van het Amerikaanse curriculum, maar je moet de scholen daar niet overschatten. Die zijn namelijk gebouwd voor de leraren, die massaal Democratisch stemmen. Die staan er echt niet voor de kinderen.

Voor mijn werk heb ik er jaren gewoond, en nu zijn we ons weer aan het orinteren. Leuke baan in Syracuse (NY). De beste school in de buurt scoorde 4 op 10. Wij zijn in een paar 10 uit 10 scholen wezen kijken, in een ander stadje, en daar sprongen ons de tranen al in de ogen. Het onderwijs is zo slecht, dat wil je niet weten.
[..]
Dat mag jij irrelevant vinden. Gezien het bovenstaande is het best wel handig om eens in een Amerikaanse school rondgekeken te hebben. Dat kun je niet vergelijken met wat er in Nederland gebeurt.
[..]
Prima. Zoek dan met je eigen zoektermen. Math + social justice.
Dit is gewoon een belediging voor de gemiddelde leraar, het gros staat er voor de leerlingen, en vaak onder belabberde omstandigheden. Dit soort rabiate politisering maakt dat ik je volstrekt niet meer serieus kan nemen. Als ik jou was zou ik niet naar de VS gaan, want je gelooft er zelf helemaal niet meer in zo te lezen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_203486385
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat mij betreft dat het vak nog verder wordt uitgehold. Amerikaanse kinderen scoren bedroevend laag in wiskunde, vergeleken met bijvoorbeeld Aziatische kinderen.

Kijk, het is natuurlijk allemaal niet zo moeilijk, kinderen leren lezen, rekenen en schrijven. Maar in de VS hebben ze zelfs dat weten te verkloten.
Je geeft geen antwoord op de vraag, want dat was me al duidelijk. Zie je vakoverstijgend lesgeven in wiskunde nou wel of niet als onderdeel van dat probleem?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is gewoon een belediging voor de gemiddelde leraar, het gros staat er voor de leerlingen, en vaak onder belabberde omstandigheden.
Inderdaad.
Incelfrikandel
pi_203486502
Baudet probeerde dat jaren geleden ook al. Die introduceerde een 'meldpunt voor linkse leraren' omdat docenten blijkbaar massaal voor het vak kiezen om kinderen te indoctrineren. Ofzo.
Incelfrikandel
pi_203486509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is gewoon een belediging voor de gemiddelde leraar, het gros staat er voor de leerlingen, en vaak onder belabberde omstandigheden. Dit soort rabiate politisering maakt dat ik je volstrekt niet meer serieus kan nemen. Als ik jou was zou ik niet naar de VS gaan, want je gelooft er zelf helemaal niet meer in zo te lezen.
Ga er zelf eens kijken. Er gaat een wereld voor je open. De getallen spreken voor zichzelf.

Per kind wordt er $15.000 in onderwijs gestoken. Per jaar. Laat dat getal even doordringen. Amerikaanse kinderen scoren ergens in de achterhoede, vergeleken met kinderen in andere landen.

Er is een prachtig boek "Why Johnny can't read", over een lesmethode die iemand had bedacht om kinderen te leren lezen. We hebben het over leren lezen he. Dat is zo'n beetje het belangrijkste wat je een kind kunt leren. Afijn, die droeftoeter had dus bedacht dat je kinderen een woord kon laten zien, en dat ze het dan zo konden onthouden. Daar zijn miljoenen kinderen mee opgegroeid, en die kunnen nu nog steeds niet lezen. Het is tranentrekkend, zo dom. Only in America. En dezelfde onzin storten ze uit over andere vakken. Dat moet allemaal anders, zonder dat er goed onderzoek heeft plaatsgevonden of het ook beter is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 12:58:08 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203486574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zeg nu eens eerlijk. Als jouw kinderen op school in plaats van wiskunde les kregen in community activism, zou je dan niet aan de bel trekken? Ik zou m'n kinderen meteen thuisonderwijs geven.
Als jouw kinderen een boek als Maus niet meer mogen lenen uit de schoolbieb maar Mein Kampf wel, wat zou jij dan doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 13:02:11 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203486636
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203486708
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als jouw kinderen een boek als Maus niet meer mogen lenen uit de schoolbieb maar Mein Kampf wel, wat zou jij dan doen?
Maus zegt me niets. Mein Kampf komen ze niet door heen.

Je moet kinderen een beetje wegwijs maken.

Bepaalde boeken wel of niet promoten lijkt me eigenlijk niet zo belangrijk. Zorg er voor dat koters goed zijn in wiskunde. Kunnen lezen.

Ik heb er eens met een hoofd van de school mogen praten, en dat ging over hoe duur iets was, toen ik begon te hoofdrekenen, keek ze me aan of ze water zag branden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 13:10:26 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203486728
Dus Maus weg is geen probleem, maar Mein Kampf moet blijven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203486758
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:10 schreef Ulx het volgende:
Dus Maus weg is geen probleem, maar Mein Kampf moet blijven?
Dat is de verkeerde discussie. Je hebt $15.000 per kind, per jaar. Daarmee zouden die kinderen het beste onderwijs in de wereld moeten krijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 13:20:51 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203486861
Het is geen discussie. Het is een directe vraag.

Waar je geen antwoord op wil geven. En dat is een heel duidelijk antwoord.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')