hallo, bij klachten blijf thuis, en bij testen is de kans op besmetting het grootstquote:Op zondag 23 januari 2022 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Een vraagje, ik kwakkel al de hele week met vermoeidheid, koude rillingen en soms hoofdpijn.
Vandaag enorm vermoeid
Geen koorts, geen hoesten of verkoudheid.
Heb zelftest gedaan maar die zegt negatief.
Is het dan slim om toch nog even te laten testen of gewoon morgen naar werk?
Ja maar het zijn toch niet de officiële corona klachten?quote:Op zondag 23 januari 2022 18:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hallo, bij klachten blijf thuis, en bij testen is de kans op besmetting het grootst
Bij klachten ga je nooit naar werk. Dat staat altijd los van je uitslag.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Een vraagje, ik kwakkel al de hele week met vermoeidheid, koude rillingen en soms hoofdpijn.
Vandaag enorm vermoeid
Nee. Zolang je niet hoest, niest of koorts hebt, kun je gewoon naar je werk.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja maar het zijn toch niet de officiële corona klachten?
Dit. Één ding wat wat mij betreft mag blijven is dat je niet meer ziek naar je werk gaat en daar je collega's lekker aansteekte onder het mom van "zie mij even een bikkel zijn".quote:Op zondag 23 januari 2022 18:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Bij klachten ga je nooit naar werk. Dat staat altijd los van je uitslag.
We zijn niet allemaal watjes.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:33 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit. Één ding wat wat mij betreft mag blijven is dat je niet meer ziek naar je werk gaat en daar je collega's lekker aansteekte onder het mom van "zie mij even een bikkel zijn".
Dagje thuisblijven, kalm aan doen en morgenavond maar eens weer kijken.
Even tussendoor, Omikron schijnt ook veel vermoeidheids- en hoofdpijn klachten te veroorzaken. Niet per definitie de klassieke koorts en hoest klachten.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Zolang je niet hoest, niest of koorts hebt, kun je gewoon naar je werk.
ja hoor, hoort er allemaal bijquote:Op zondag 23 januari 2022 18:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een belangrijke factor is wel of je werkgever dat wel of niet oké vindt, zeker in banen waar je niet thuis kunt werken.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:33 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit. Één ding wat wat mij betreft mag blijven is dat je niet meer ziek naar je werk gaat en daar je collega's lekker aansteekte onder het mom van "zie mij even een bikkel zijn".
Dagje thuisblijven, kalm aan doen en morgenavond maar eens weer kijken.
Mensen met Jansen zijn aardig de klos, want als er geen 3 staat vermeld op je corona-ausweis mag je straks nergens meer naar binnen.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:33 schreef Nia het volgende:
Duitsland, en wellicht nog andere landen, alleen nog maar in met 3 prikken? Kan ik dus na een Janssen vaccin en een Moderna booster alsnog een wattenstaaf in mijn neus latten drukken voordat ik de grens over ga: https://www.gld.nl/nieuws(...)and-niet-als-booster
Lekker gaan werken. We moeten allemaal weer een beetje normaal gaan doen.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag enorm vermoeid
quote:Op zondag 23 januari 2022 18:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
dus lekker anderen ziek maken, corona of niet, is normaal? Ok.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:42 schreef nattermann het volgende:
[..]
Lekker gaan werken. We moeten allemaal weer een beetje normaal gaan doen.
Ik lees “geen koorts, hoesten of verkoudheid”. Met een beetje hoofdpijn en wat vermoeidheidsklachten kan een normaal functionerende volwassene prima gaan werken schat ik zo. Daar bovenop een negatieve sneltest; gaan met die banaan.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:50 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dus lekker anderen ziek maken, corona of niet, is normaal? Ok.
Ik kreeg dat Janssen vaccin na een herstel. Nog twee familieleden van mij zijn hersteld. De ene persoon kreeg 1 Pfizer en de andere 1 Moderna. Een herstel betekende immers dat je nog maar 1 prik hoefde. Dus die twee familieleden zitten na hun recentelijke booster ook met een niet geldig internationaal vaccinatiebewijs in de maag. Ik voel me flink bedonderd.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen met Jansen zijn aardig de klos, want als er geen 3 staat vermeld op je corona-ausweis mag je straks nergens meer naar binnen.
Uiteraard, en met een beetje moe of wat hoofdpijn kun je ook wel werken.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een belangrijke factor is wel of je werkgever dat wel of niet oké vindt, zeker in banen waar je niet thuis kunt werken.
Daarnaast is de definitie van ‘ziek’ de afgelopen periode ook wel aan inflatie onderhevig gehad.
Hangt van de baan af maar het terug naar normaal waar men zowat werd gedwongen en lekker anderen daarin meeneemt zie ik niet zitten hoor.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:56 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik lees “geen koorts, hoesten of verkoudheid”. Met een beetje hoofdpijn en wat vermoeidheidsklachten kan een normaal functionerende volwassene prima gaan werken schat ik zo. Daar bovenop een negatieve sneltest; gaan met die banaan.
quote:Hoeveelheid corona-antistoffen bij donors daalt verder
De hoeveelheid corona-antistoffen in het bloed van donors is verder gedaald in de periode tussen september en december 2021, toont onderzoek van Sanquin Research aan. Dat was ook de verwachting. Interessant is dat diegenen die zijn geïnfecteerd met corona meer antistoffen hebben èn minder afname van antistoffen vertonen, dan diegenen die alleen zijn gevaccineerd.
“Antistoffen bij luchtweginfecties nemen doorgaans snel af na verloop van tijd”, verklaart Hans Zaaijer, arts-microbioloog en hoofdonderzoeker bij Sanquin. “Bij eerder onderzoek zagen we al dat ongeveer elke 3 maanden de hoeveelheid anti-COVID-19 antistoffen halveert. Ons meest recente onderzoek onder Nederlandse bloeddonors laat dit ook zien. We hopen dat er een plateau komt, dus dat de antistoffen niet helemáál verdwijnen. Maar die zien we nog niet in de cijfers terug.”
Hans Zaaijer is niet ongerust over dit resultaat uit zijn onderzoek. “We zien zogezegd het aantal klaarstaande ‘soldaatjes’, de antistoffen, afnemen. Maar we kunnen nog niet zeggen wanneer je er te weinig hebt. Want ons onderzoek kan niet laten zien hoe effectief tegen COVID-19 het immuungeheugen is (dat bij een nieuwe infectie heel snel nieuwe antilichamen aanmaakt) of het aangeboren afweersysteem is (dat nieuwe infecties weet tegen te houden via huid, slijmvliezen of lichamelijke flora). Puur op basis van dalende antistoffen is het niet mogelijk te voorspellen of en wanneer we echt significant vatbaarder zijn voor COVID-19.”
Ruwweg 20% van bloeddonors heeft een infectie gehad, en in totaal heeft Sanquin bij 97% van de bloeddonors antistoffen gevonden. De meesten zijn dus gevaccineerd. De daling van antistoffen in het bloed is bij gevaccineerden sterker dan bij bloeddonors die zijn geïnfecteerd geweest. “Maar de overheid is natuurlijk al begonnen met het boosterprogramma”, vult Hans Zaaijer aan. “Volgens mij mooi op tijd, in Nederland zijn de oudsten het eerst gevaccineerd en daar is de terugloop van antistoffen dus al langer gaande. Door nu te boosteren, verwacht ik dat we bij de volgende piek er goed voor staan met een gemiddeld weer gestegen aantal antistoffen.”
Voor corona was dat al aso gedrag.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:50 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we ooit weer terug gaan naar die tijd dat Pietje trots kwam melden dat hij ondanks koorts en hoesten als een blaffende hond toch op kantoor is gekomen en hij niet een watje is als Mathijs die thuis bleef werken daarmee.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:50 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik testte 1.5 week negatief, toen pas positief. Man en vader exact hetzelfde..omikron staat volgens mij inmiddels ook wel bekend als niet meteen te detecteren. Hoor het veel.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag enorm vermoeid
Als je je niet lekker voelt blijf je toch gewoon thuis? Of is het echt een hele belangrijke dag om op het werk te zijn?quote:Op zondag 23 januari 2022 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag enorm vermoeid
Ik heb hetzelfde nu ja, nog steeds negatief sinds woensdag maar verwacht wel dat dit niet lang meer gaat duren. Ben ook nog in afwachting van extra uitslagen.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:20 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik testte 1.5 week negatief, toen pas positief. Man en vader exact hetzelfde..omikron staat volgens mij inmiddels ook wel bekend als niet meteen te detecteren. Hoor het veel.
Ik had die klachten zoals jij omschrijft.
is ongebruikelijk om op deze termijn al een herbesmetting met dezelfde variant te krijgen. Maar zal uiteraard weer iemand ergens zijn die het 6 keer in een maand weet op te lopen.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:20 schreef wendg81 het volgende:
Hoe vaak kan je omicron eigenlijk achter elkaar krijgen?
Wij lezen ook al deze artikelen.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:19 schreef zalkc het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ij-stevige-griepgolf
Open die hap!!
WTF, serieus alweer???quote:Op zondag 23 januari 2022 17:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik kreeg vanmorgen een mail dat ik zelf maar personen in mijn omgeving moest informeren.
@Evenstarquote:Op zondag 23 januari 2022 19:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
is ongebruikelijk om op deze termijn al een herbesmetting met dezelfde variant te krijgen. Maar zal uiteraard weer iemand ergens zijn die het 6 keer in een maand weet op te lopen.
quote:Op zondag 23 januari 2022 19:34 schreef Mondkapje het volgende:
“Natuurlijk is er nog wel onzekerheid, bijvoorbeeld rondom long Covid, stelt Koolman. „Er kan weer een nieuwe en ernstigere variant opduiken. Tegenover al die onzekerheid staat de zekerheid dat de huidige maatregelen grote schade veroorzaken bij bedrijven, jongeren en vele anderen.”
Eindelijk, er wordt opgetreden.
Ik hoor mn partner dit om de 5 min zeggen. Al die symptomen. Hij vraagt zich nu af of t niet gewoon de griep is.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag enorm vermoeid
Paarsgroene kikkers die uit je oren floepen, duidelijk exclusief symptoom van Covidquote:Op zondag 23 januari 2022 19:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik hoor mn partner dit om de 5 min zeggen. Al die symptomen. Hij vraagt zich nu af of t niet gewoon de griep is.Want zo voelt het.
![]()
Geen idee wat mensen denken, alsof corona opeens een magisch symptoompje heeft.
Alhoewel reuk en smaak weg wel “special” is.
Just a flu, bro.
Hij is wel positief overigens. Het komt ws nooit uit dus dat komt het ook niet.
dan is er iig geen keelpijn, als het elke 5 min lawaai maakt.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik hoor mn partner dit om de 5 min zeggen. Al die symptomen. Hij vraagt zich nu af of t niet gewoon de griep is.Want zo voelt het.
![]()
Geen idee wat mensen denken, alsof corona opeens een magisch symptoompje heeft.
Alhoewel reuk en smaak weg wel “special” is.
Just a flu, bro.
Hij is wel positief overigens. Het komt ws nooit uit dus dat komt het ook niet.
Ook al zo'n gedrochtquote:Op zondag 23 januari 2022 19:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Die Corona-melder app hè, is die ooit bij iemand af gegaan?
Nou, pas, pas.... Aardige pech julliequote:Op zondag 23 januari 2022 19:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Pas de 2e keer hoor. Voor mijn chick de 3e
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |