Ik had al zo'n reactie verwacht. Ik heb diesels gereden die 35 reden zonder gas te geven in zijn 2. Langzamer ging niet en in zijn 1 vond ik de toeren te hoog. Er zijn ook genoeg autos die er geen probleem mee hebben.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n kulargument.
Dan rij je kennelijk een auto die je niet kunt handelen.
Ik heb dan geen elektrische auto die in 1,62 seconden van 0 tot 100 gaat maar wel een benzinebak met 200 PK en ik heb nooit moeite me aan de snelheid te houden, ook niet als dat stapvoets of 30 km pu is.
Ik haat die dingen zo gigantisch veelquote:Op zondag 23 januari 2022 11:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vreemde generalisering. Trajectcontroles werken bijvoorbeeld prima hoor.
Ligt eraan welke variant het over gaat.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:45 schreef Netsplitter het volgende:
Waar iedereen overheen leest, en die beleidsmakers ook: het systeem is uit te zetten.
Jouw CITTA liep vroeger ook precies 25 km/h?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar niet met ondersteuning, tenzij het een speed pedelec is.
Laten we dat "een elektrische fiets kan harder dan 25" gewoon eens achterwege laten, want een elektrische fiets kan niet harder dan 25 met ondersteuning.
En ja, een gewone fiets kan ook harder dan 25, net als bij een elektrische fiets door zelf kracht te zetten.
En de elektrische uitzondering daarop, de speed pedelec staat gelijk aan een brommer, helm en verzekeringsplaatje zijn dan ook verplicht.
De huidige EU implementatie van ISA beperkt de snelheid sowieso niet, je kan er doorheen trappen (gaspedaal gaat bijvoorbeeld zwaarder, het trilt of je krijgt signalen) of uitschakelen tot je de auto opnieuw start.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:45 schreef Netsplitter het volgende:
Waar iedereen overheen leest, en die beleidsmakers ook: het systeem is uit te zetten.
China zou trots op Rutte zijn als dat nog gaat gebeuren ook.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk kan de overheid natuurlijk wel een systeem verplichten dat niet uit te schakelen is.
Overigens is een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerste plannen dat het systeem ook volledig kan worden uitgeschakeld. Maar dat kan alleen voor de duur van één rit. Start je de auto opnieuw op, dan is het automatisch weer actief.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt eraan welke variant het over gaat.
Zie bijvoorbeeld https://www.swov.nl/sites(...)isa_gearchiveerd.pdf
Maar dan nog beperkt het je snelheid niet met de huidige implementatie.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Overigens is een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerste plannen dat het systeem ook volledig kan worden uitgeschakeld. Maar dat kan alleen voor de duur van één rit. Start je de auto opnieuw op, dan is het automatisch weer actief.
https://www.ad.nl/auto/sn(...)-verplicht~a4eaff91/
https://eur-lex.europa.eu(...)i=CELEX%3A32019R2144
Zie punt 11.
Als zo'n systeem in mijn auto zit, zal ik niet rusten tot ik een manier heb om die troep uit te schakelen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Overigens is een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerste plannen dat het systeem ook volledig kan worden uitgeschakeld. Maar dat kan alleen voor de duur van één rit. Start je de auto opnieuw op, dan is het automatisch weer actief.
https://www.ad.nl/auto/sn(...)-verplicht~a4eaff91/
https://eur-lex.europa.eu(...)i=CELEX%3A32019R2144
Zie punt 11.
Dus is het een nutteloze toevoeging.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dan nog beperkt het je snelheid niet met de huidige implementatie.
Het waarschuwt, het maakt je gaspedaal zwaarder (of trillend) maar je kan harder als je doortrapt.
Nee, het is niet nutteloos, het waarschuwt wanneer je te hard rijdt op de weg waar je op dat moment rijdt.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus is het een nutteloze toevoeging.
Ook dat gaat er bij mij direct uit als ik de kans krijg. Opflikkeren met die Big Brother onzin.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
En ja, nieuwe auto's loggen tegenwoordig.
Leuk bij de Galecoperbrug bij Utrecht. Twee snelwegen met twee verschillende snelheden.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, het is niet nutteloos, het waarschuwt wanneer je te hard rijdt op de weg waar je op dat moment rijdt.
Ah ja, dan heeft het weinig nut.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Overigens is een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerste plannen dat het systeem ook volledig kan worden uitgeschakeld. Maar dat kan alleen voor de duur van één rit. Start je de auto opnieuw op, dan is het automatisch weer actief.
https://www.ad.nl/auto/sn(...)-verplicht~a4eaff91/
https://eur-lex.europa.eu(...)i=CELEX%3A32019R2144
Zie punt 11.
Dat wordt geen Tesla voor jou dan iigquote:Op zondag 23 januari 2022 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook dat gaat er bij mij direct uit als ik de kans krijg. Opflikkeren met die Big Brother onzin.
Kom, we gaan de privacy en vrijheden van iedere autobezitter opgeven omdat er een minimale minderheid is dat als volstrekte aso's op de weg rijdtquote:Op zondag 23 januari 2022 11:59 schreef Document1 het volgende:
Goede zaak, keer op keer wordt door die stoere mannetjes bewezen dat ze geen borden kunnen lezen en totaal geen begrip hebben van het fenomeen binnen de bebouwde kom. Dat de goeie
dan moeten lijden door de doorgesnoven sukkeltjes zal wel, die hielden zich toch al aan de snelheid.
Ergo, je hebt aan jezelf te danken jankerds.
Ook een Tesla kan gehackt wordenquote:Op zondag 23 januari 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat wordt geen Tesla voor jou dan iig
Hoi doorgesnoven jankerd. Je druk maken over privacy maar wel alles op je telefoon doen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom, we gaan de privacy en vrijheden van iedere autobezitter opgeven omdat er een minimale minderheid is dat als volstrekte aso's op de weg rijdt
Dat is hetzelfde als al die andere privacyinperkende maatregelen onder het nom van terrorismebestrijding.
Aanname.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hoi doorgesnoven jankerd. Je druk maken over privacy maar wel alles op je telefoon doen.
Wie ben jij om te bepalen dat anderen geen recht hebben op privacy?quote:Op zondag 23 januari 2022 12:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hoi doorgesnoven jankerd. Je druk maken over privacy maar wel alles op je telefoon doen.
Vrijheid om als een debiel door de bebouwde kom te rijden.
Wat is de inbreuk op je privacy precies? Je privacy recht om als een debiel door de bebouwde kom te rijden?quote:Op zondag 23 januari 2022 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat anderen geen recht hebben op privacy?
Kan jij nog wat anders doen dan alleen maar aannames?quote:Op zondag 23 januari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nog eentje die geen borden kan lezen.
quote:Op zondag 23 januari 2022 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan jij nog wat anders doen dan alleen maar aannames?
Je doet een aanname dat iedereen die hier op tegen is automatisch een aso is dat schijt heeft aan alle regels. Dat soort aannames mag je lekker voor je houden.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:07 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat is de inbreuk op je privacy precies? Je privacy recht om als een debiel door de bebouwde kom te rijden?
Het gaat erom dat je normen stelt die draagvlak hebben en dus niet van handhaving afhankelijk zijn om nageleefd te worden. Als je dan begint met perfecte 100% handhaving dan ben je op een gevaarlijke manier een norm aan het stellen. Het maakt die norm meteen amoreel.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met schenden van privacy heeft dit weinig te maken, GPS werkt met ontvangers, je kan het prima implementeren zonder ook maar 1 stukje data te delen.
[..]
Ik ben wel met je eens dat goed inrichten van een wijk er vanzelf voor zorgt dat ik langzaam ga rijden, ongeacht de aangegeven snelheid.
Daarnaast mist het op handhaving: in 23 jaar heb ik nog nooit een snelheidscontrole in een zone of in de buurt van een school gehad. En ik zat voor m'n werk toch 20 jaar lang iedere dag op de weg (buitendienst ICT).
Amoreel is als een bepaalde groep weigert zich aan een norm te houden die er primair is om een compleet andere groep te beschermen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je normen stelt die draagvlak hebben en dus niet van handhaving afhankelijk zijn om nageleefd te worden. Als je dan begint met perfecte 100% handhaving dan ben je op een gevaarlijke manier een norm aan het stellen. Het maakt die norm meteen amoreel.
Omdat de symboliek regeert bij dezelfde partijen die ook in de gemeenteraden zitten van de betreffende gemeentes. Heel dit land gaat kapot aan symboliek.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:33 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom hebben gemeentes bij scholen geen flitspalen gezet? Waarom zijn de boetes voor te hard rijden in 30km zones niet flink hoger?
Omdat men dat blijkbaar niet belangrijk vind. Men wacht liever tot er van bovenaf iets door komt ipv zelf het initiatief te nemen.
De pakkans is nagenoeg 0 op dit moment.
Af en toe een herinnering hoe hard je ergens mag kan wel nuttig zijn voor je portemonnee. Maar voor veiligheid hoeft t van mij ook niet. Er zijn hier 50km wegen waar je echt geen 50 wilt rijden tussen alle slingerende fietsers.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus is het een nutteloze toevoeging.
Zoals ik in dat andere topic ook al zei:quote:Op zondag 23 januari 2022 12:03 schreef Document1 het volgende:
Vrijheid om als een debiel door de bebouwde kom te rijden.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:42 schreef AchJa het volgende:
Dus als je hier tegen bent rij je kinderen in woonwijken met 120km/h dood of zo?
Bestaan flitspalen nog dan? Hier in heel Friesland staan er nog precies 3...quote:Op zondag 23 januari 2022 12:33 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom hebben gemeentes bij scholen geen flitspalen gezet? Waarom zijn de boetes voor te hard rijden in 30km zones niet flink hoger?
Omdat men dat blijkbaar niet belangrijk vind. Men wacht liever tot er van bovenaf iets door komt ipv zelf het initiatief te nemen.
De pakkans is nagenoeg 0 op dit moment.
Ik dacht dat je overdreef, maar het is nog zo ookquote:Op zondag 23 januari 2022 13:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bestaan flitspalen nog dan? Hier in heel Friesland staan er nog precies 3...
Het recht om persoonlijk bezit te behandelen zoals mij goeddunkt. Ik kan mezelf prima aan de verkeersregels houden daar heb ik geen externe techniek voor nodig die dat af gaat dwingen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:07 schreef Document1 het volgende:
Wat is de inbreuk op je privacy precies? Je privacy recht om als een debiel door de bebouwde kom te rijden?
Nog eentje zonder verkeersinzicht en daarmee afhankelijk van borden om te bepalen wat veilig is of niet.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nog eentje die geen borden kan lezen.
Daar is handhaving voor. Het is niet zo dat er overal vechtpartijen uitbreken en mensen massaal bij elkaar gaan inbreken als de politie staakt en er geen handhaving is. Omdat de waarden gedeeld worden en de norm gedragen wordt. Handhaving is er voor de kleine groep die niet wil deugen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Amoreel is als een bepaalde groep weigert zich aan een norm te houden die er primair is om een compleet andere groep te beschermen.
Van de ene kant van Amsterdam/Rotterdam naar de andere kant met 30km.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
30 km/u binnen alle grenzen van de bebouwde kom is absurd.
Heel veel wegen zijn de afgelopen 20 jaar al teruggebracht van 80 of 70 km/u naar 50 km/u zonder dat daarbij de wegen ingrijpend zijn aangepakt.
50 km/u voelt op die wegen dus al onnatuurlijk traag, maar dat zou dan ook nog eens afgedwongen teruggebracht worden naar 30 km/u, dat is bijna stapvoets.
Beter passen ze de weginrichting aan naar de gewenste snelheid.
Hier om de hoek willen ze een voormalige 80-weg (is nu 50 wegens zeer slechte staat en woonwijk op 60 meter afstand) vernieuwen en upgraden naar een 70-weg, die wel binnen de bebouwde kom komt te liggen. Dat zou leuk zijnquote:Op zondag 23 januari 2022 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
30 km/u binnen alle grenzen van de bebouwde kom is absurd.
Heel veel wegen zijn de afgelopen 20 jaar al teruggebracht van 80 of 70 km/u naar 50 km/u zonder dat daarbij de wegen ingrijpend zijn aangepakt.
50 km/u voelt op die wegen dus al onnatuurlijk traag, maar dat zou dan ook nog eens afgedwongen teruggebracht worden naar 30 km/u, dat is bijna stapvoets.
Beter passen ze de weginrichting aan naar de gewenste snelheid.
Je kan er ook omheen hè.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Van de ene kant van Amsterdam/Rotterdam naar de andere kant met 30km.
Het OV gaat zo nog een interessante optie worden.quote:
Ik jaag liever de ballozen weg. Weinig landen zijn beter.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het staat je vrij te vertrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |