Ja, als werkgever achter komt dat gebeurd is, kan hij of zij ontslagen worden, maar over VOG te spreken maken zij ook misbruik van als iemand eerder aangenomen is voor doelbetreffende functie in een bedrijf.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik kan je een vog overhandigen en morgen je collega aanranden.
Hoe lost dit het probleem op?
Zeker heb je gelijk in.... maar ik betwijfel of VOG betrouwbaar is .... echter denk ik niet. Logischerwijs is het niet te controleren of iemand echt een VOG heeft. Erger nog, iemand kan valse VOG maken voor iemand anders, zodat een werkgever nooit achter komt dat niet legaal is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:43 schreef Bart2002 het volgende:
VOG is net zoiets als ISO. Iedereen moet het hebben maar het is enkel een verdienmodel voor de bedrijven die zich bezighouden met de uitgifte en "controle" hiervan. Wat is de waarde van die dingen als iedereen het moet. Een wassen neus.
Justis?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:43 schreef Bart2002 het volgende:
een verdienmodel voor de bedrijven die zich bezighouden met de uitgifte en "controle" hiervan.
Nou ja, je filtert er in ieder geval de zekerheidjes uit. Dat je verre van volledig bent is een tweede.quote:Wat is de waarde van die dingen als iedereen het moet.
Juist ja, het gebeurt heel vaak zonder anderen ervan weten... Ik neem aan dat vele vrouwen ook via deze manier top willen bereiken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef halfway het volgende:
Ik besef ook dat ook voor vrouwen een nachtmerrie is om door mannelijke collega misbruikt is om hierdoor dat hij kans maakt op een promotie of salarisverhoging.
Hier gaat het dus al fout, het betreft ook mannen.
Tevens moeten sommige vrouwen er niet zo hoerig bij lopen.
Goed dat je zelf al begint te zien dat een VOG totaal geen garantie geeft.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker heb je gelijk in.... maar ik betwijfel of VOG betrouwbaar is .... echter denk ik niet. Logischerwijs is het niet te controleren of iemand echt een VOG heeft. Erger nog, iemand kan valse VOG maken voor iemand anders, zodat een werkgever nooit achter komt dat niet legaal is.
. Ik snap niks van deze zin…quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef halfway het volgende:
Ik besef ook dat ook voor vrouwen een nachtmerrie is om door mannelijke collega misbruikt is om hierdoor dat hij kans maakt op een promotie of salarisverhoging.
Hier gaat het dus al fout, het betreft ook mannen.
Omdat het voor mannen niet haalbaar is om zich normaal te gedragen als ze een kort rokje aan een vrouw zien?quote:Tevens moeten sommige vrouwen er niet zo hoerig bij lopen.
Ja, maar niet elke werkgever is te vertrouwen... Vaak dwingt zij of hij jou de VOG moet accorderen tegen jouw bestwil. Als je VOG niet accordeert kun je baan vergeten, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed dat je zelf al begint te zien dat een VOG totaal geen garantie geeft.
Vals VOG aanvragen is lastig, omdat de werkgever de aanvraag voor je doet, die jij moet accorderen.
Je praat onzin.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, maar niet elke werkgever is te vertrouwen... Vaak dwingt zij of hij jou de VOG moet accorderen tegen jouw bestwil. Als je VOG niet accordeert kun je baan vergeten, met alle gevolgen van dien.
Nu weet ik het, maar bij omroepen of bij andere vragen ze nog geen VOG toch. Hoe is dan geregeld bij verenigen voor de vrijwilligers?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je praat onzin.
Een werkgever heeft geen invloed op de inhoud van je VOG, dat loopt via Justis. Werkgever kan alleen de hokjes aanvinken waarop getoetst moet worden (en welk soort organisatie welke hokjes mag aanvinken, dat ligt ook weer vast).
Als je geen positief VOG krijgt ligt dat echt aan de strafbare feiten uit jouw verleden, niet aan een kwaadwillende werkgever. Kan reden zijn voor jou om hem niet aan te vragen. En daaruit volgend voor de werkgever reden om jou niet aan te nemen.
Bron: ik heb die dingen regelmatig voor anderen moeten aanvragen.
Laat maar.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige of is deze ts lastig te volgen?
Ligt aan de vrijwilligers functie. Zodra er sprake is van vertrouwelijkheid of potentiėle machtsverhoudingen, dan wordt hij vaak aangevraagd. Een echte verplichting is er volgens mij niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nu weet ik het, maar bij omroepen of bij andere vragen ze nog geen VOG toch. Hoe is dan geregeld bij verenigen voor de vrijwilligers?
Dat. Maar ook een meldcultuur voor bystanders. Vaak zien collega’s dingen gebeuren, maar melden het niet. Laten het slachtoffer alleen staan. Niet oké.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef pokkerdepok het volgende:
belangrijker is dat er een duidelijke cultuur komt, want wel of niet kan. heel veel is randgevallen, maar dan kan je als bedrijf echt wlel zeggen, nope. kappen.
de echt criminele daden gaan naar de politie en die mensen zouden inderdaad uitgespeeld moeten zijn in zulke beroepen.
ja dat zou de cultuur dan zijn. maak dat werknemers, of kandidaten, wat dan ook, ook gelijk duidleijk bij binnenkomst; zero tolerance hier voor dat soort gedoe, en meldt het alsjeblieft gelijk, als er iets gebeurd. niemand is heilig als het hier om gaat. dat kan de angst wegnemen dat je je carriere verpest als je wat zegt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat. Maar ook een meldcultuur voor bystanders. Vaak zien collega’s dingen gebeuren, maar melden het niet. Laten het slachtoffer alleen staan. Niet oké.
Cultuur uit zich niet in zaken vertellen, maar in ernaar handelen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dat zou de cultuur dan zijn. maak dat werknemers, of kandidaten, wat dan ook, ook gelijk duidleijk bij binnenkomst; zero tolerance hier voor dat soort gedoe, en meldt het alsjeblieft gelijk, als er iets gebeurd. niemand is heilig als het hier om gaat. dat kan de angst wegnemen dat je je carriere verpest als je wat zegt.
dan moeten die kandidaten beter beschermd worden. ali nam een dame van 18 gewoon mee op ene studiotoertje en rommele in een kleedkamer. die andere mongool had het telefoonnummer van al die dames. dat soort dingen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Cultuur uit zich niet in zaken vertellen, maar in ernaar handelen.
En daar zit de knel: iemand moet de eerste zijn die een (gevoelde) onveilige werksituatie durft aan te kaarten.
Dat zie je ook bij de programma over The Voice. Er wordt geroepen dat er een protocol is die de veiligheid van alle deelnemers garandeert. Maar toch zijn er de diverse verhalen waaruit (b)lijkt dat die veiligheid er in de praktijk niet is.
Ik ben er nog niet helemaal uit of TS dronken is of misschien een jaar of 12...quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige of is deze ts lastig te volgen?
Hij heeft een beperking.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet helemaal uit of TS dronken is of misschien een jaar of 12...
Ja. Hij heeft daar zelf wel over gepost in het verleden.quote:
Ah ok. Dat verklaart wel e.e.a.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:48 schreef Lienekien het volgende:
Ja. Hij heeft daar zelf wel over gepost in het verleden.
Nee, omdat het ongepast is om op de werkvloer te flirten om zo hogerop te komen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
. Ik snap niks van deze zin…
[..]
Omdat het voor mannen niet haalbaar is om zich normaal te gedragen als ze een kort rokje aan een vrouw zien?
2x per jaar een nieuwe VOG inleveren anders verloopt je QR en mag je het kantoor niet in.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik kan je een vog overhandigen en morgen je collega aanranden.
Hoe lost dit het probleem op?
quote:Op zondag 23 januari 2022 14:16 schreef MevrouwKees het volgende:
Een VOG zegt helemaal niets.. De persoon in kwestie kan immers jaren zijn gang zijn gegaan zonder te zijn opgepakt.. dan heb je nergens een aantekening in welk systeem dan ook.
Klopt ja, komt mede door dat vele oudere personeelsleden na vele dienstjaren met pensioen is gegaan of iemand ernstig ziek(kanker of andere ongeneeslijke( MS) ziekte) is geworden, echter zijn ook mensen vanwege persoonlijke redenen gestopt zijn met werken. Er zijn ook veel jongere studenten nog bezig met hun studie wat ook vele jaren duurt voor dat zij of hij aangenomen wordt voor een functie.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef Makrelis het volgende:
Er is een personeelstekort in veel sectoren. Ze hebben niet zo veel te willen.
VOG wordt naar de instelling gestuurd en niet naar betrokkene, althans zo werkte het bij mijn werkgeverquote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker heb je gelijk in.... maar ik betwijfel of VOG betrouwbaar is .... echter denk ik niet. Logischerwijs is het niet te controleren of iemand echt een VOG heeft. Erger nog, iemand kan valse VOG maken voor iemand anders, zodat een werkgever nooit achter komt dat niet legaal is.
VOG wordt altijd naar de aanvrager gestuurd (dus de persoon om wie het gaat), niet naar de instelling of de werkgever die ernaar vraagt. De aanvrager kan dan zelf bepalen of ie 'm doorstuurt of niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 15:15 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
VOG wordt naar de instelling gestuurd en niet naar betrokkene, althans zo werkte het bij mijn werkgever
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |