abonnement bol.com Coolblue
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:29:47 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203322210
Na een groot seks schandaal bij Voice, denk ik het beste is dat bij alle bedrijven annex omroepen VOG vraagt van alle personeelsleden, vrijwilligers en deelnemers aan de show. Nu is wettelijk verplicht dat medewerkers die in instellingen, ziekenhuizen, gevangenis, onderwijs, overheid en gemeentehuizen over VOG moeten beschikken.

Maar naast de VOG is ook bij alle bedrijven integriteitscode in werking voor alle personeelsleden die in dienst zijn en helaas houden heel veel mensen niet aan de regels, omdat ze ook niet weten wat de regels zijn. Ze denken dat alles moet kunnen, echter is dat niet zo! Medewerkers gaan ook tijdens het werk wel eens wat doen wat het niet mag, seksueel misbruiken van iemand anders. Ik besef ook dat ook voor vrouwen een nachtmerrie is om door mannelijke collega misbruikt is om hierdoor dat hij kans maakt op een promotie of salarisverhoging.

Dit alles vind ik echt nier professioneel tegen over hun collega's die recht hebben op veilige werkplek.

Ik had vanmorgen een discussie hierover gevoerd met iemand en we zijn ook van mening dat er een zwarte lijst moet komen voor ex-personeelsleden die criminele daden hebben gepleegd, om te zorgen dat hij of zij nooit meer terug kan keren als collega bij dezelfde instelling of bedrijf in welke functie dan ook.

Ook vind ik dat HR-afdeling meer invloed moet hebben op beleid om voor te zorgen dat alle sollicitanten gescreend moet worden of ze in het verleden ook op foute pad zijn geweest door criminele daden. Zo op deze manier kan heel veel leed bespaard worden voor andere collega's waar die te maken heeft met diegene op hun werkplek tegenkomt.

Ook moet bij alle bedrijven ook een vertrouwenspersoon aanwezig zijn waar collega's in enormiteit melding maakt van misbruik of criminele activiteiten. Deze vertrouwenspersoon moet ook geregeld bij de voorzitter raad van bestuur of directie komen voor melding meedelen als een collega hiervoor toestemming hiervoor geeft.

Er is bij instellingen, stichtingen en het onderwijs nu sprake van dat er een speciale vertrouwenspersoon is voor het personeel waar ze ook kunnen melden wat er niet pluis is of problemen op het werk. Andersom is voor de cliŽnten ook een speciale vertrouwenspersoon aangesteld bij alle stichtingen waarmee ze ook klachten en problemen in vertrouwen met elkaar bespreken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203322248
Ik kan je een vog overhandigen en morgen je collega aanranden.

Hoe lost dit het probleem op?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_203322366
Voor zover ik weet zijn Ali B en Marco Borsato nog niet voor een zedenmisdrijf veroordeeld dus ze kunnen je nu gewoon een vog overhandigen.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_203322464
VOG is net zoiets als ISO. Iedereen moet het hebben maar het is enkel een verdienmodel voor de bedrijven die zich bezighouden met de uitgifte en "controle" hiervan. Wat is de waarde van die dingen als iedereen het moet. Een wassen neus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:46:05 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203322520
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Ja, als werkgever achter komt dat gebeurd is, kan hij of zij ontslagen worden, maar over VOG te spreken maken zij ook misbruik van als iemand eerder aangenomen is voor doelbetreffende functie in een bedrijf.

Voorbeeld,
Bij sollicitatiegesprek vragen ze ook wel eens naar jouw verleden, studie en nog belangrijker is of je een criminele verleden hebt of niet. Maar in vele gevallen liegen de sollicitanten vaak tegen mensen die gesprek leiden en daarom trapt een sollicitatiecommissie vaak in om deze persoon aan te nemen. Zeker is dat geen geode zaak.

En als je aangenomen bent, krijg je veel papieren om naar waarheid in te vullen, ook VOG. Op je eerst werkdag word je door een ervaren collega welkom geheten en werkt zij/hij jou voor in om de functie te bedienen. Manden later ken je alle collega's beter, dan ga je ook stiekem vrouwelijke collega's in de wc te betasten!

Deze mensen kunnen je heel goed om de tuin leiden en manipuleren, daarmee gaan ze ook hun doel bereiken: macht hebben over iedereen!!!!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:47:44 #6
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203322563
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:43 schreef Bart2002 het volgende:
VOG is net zoiets als ISO. Iedereen moet het hebben maar het is enkel een verdienmodel voor de bedrijven die zich bezighouden met de uitgifte en "controle" hiervan. Wat is de waarde van die dingen als iedereen het moet. Een wassen neus.
Zeker heb je gelijk in.... maar ik betwijfel of VOG betrouwbaar is .... echter denk ik niet. Logischerwijs is het niet te controleren of iemand echt een VOG heeft. Erger nog, iemand kan valse VOG maken voor iemand anders, zodat een werkgever nooit achter komt dat niet legaal is.
pi_203322629
Ik besef ook dat ook voor vrouwen een nachtmerrie is om door mannelijke collega misbruikt is om hierdoor dat hij kans maakt op een promotie of salarisverhoging.

Hier gaat het dus al fout, het betreft ook mannen.
Tevens moeten sommige vrouwen er niet zo hoerig bij lopen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203322726
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:43 schreef Bart2002 het volgende:
een verdienmodel voor de bedrijven die zich bezighouden met de uitgifte en "controle" hiervan.
Justis?

quote:
Wat is de waarde van die dingen als iedereen het moet.
Nou ja, je filtert er in ieder geval de zekerheidjes uit. Dat je verre van volledig bent is een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 22-01-2022 22:01:37 ]
Scared to take chances, you'll never have the answers.
vicit vim virtus
http://shorturl.at/huRX3
  zaterdag 22 januari 2022 @ 22:15:50 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203323191
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef halfway het volgende:
Ik besef ook dat ook voor vrouwen een nachtmerrie is om door mannelijke collega misbruikt is om hierdoor dat hij kans maakt op een promotie of salarisverhoging.

Juist ja, het gebeurt heel vaak zonder anderen ervan weten... Ik neem aan dat vele vrouwen ook via deze manier top willen bereiken.
pi_203323592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]
Zeker heb je gelijk in.... maar ik betwijfel of VOG betrouwbaar is .... echter denk ik niet. Logischerwijs is het niet te controleren of iemand echt een VOG heeft. Erger nog, iemand kan valse VOG maken voor iemand anders, zodat een werkgever nooit achter komt dat niet legaal is.
Goed dat je zelf al begint te zien dat een VOG totaal geen garantie geeft.
Vals VOG aanvragen is lastig, omdat de werkgever de aanvraag voor je doet, die jij moet accorderen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203323645
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef halfway het volgende:

. Ik snap niks van deze zin…
quote:
Omdat het voor mannen niet haalbaar is om zich normaal te gedragen als ze een kort rokje aan een vrouw zien? :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 22 januari 2022 @ 22:35:00 #12
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203323662
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Goed dat je zelf al begint te zien dat een VOG totaal geen garantie geeft.
Vals VOG aanvragen is lastig, omdat de werkgever de aanvraag voor je doet, die jij moet accorderen.
Ja, maar niet elke werkgever is te vertrouwen... Vaak dwingt zij of hij jou de VOG moet accorderen tegen jouw bestwil. Als je VOG niet accordeert kun je baan vergeten, met alle gevolgen van dien.
pi_203323741
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:35 schreef Ven1972 het volgende:

[..]
Ja, maar niet elke werkgever is te vertrouwen... Vaak dwingt zij of hij jou de VOG moet accorderen tegen jouw bestwil. Als je VOG niet accordeert kun je baan vergeten, met alle gevolgen van dien.
Je praat onzin.

Een werkgever heeft geen invloed op de inhoud van je VOG, dat loopt via Justis. Werkgever kan alleen de hokjes aanvinken waarop getoetst moet worden (en welk soort organisatie welke hokjes mag aanvinken, dat ligt ook weer vast).
Als je geen positief VOG krijgt ligt dat echt aan de strafbare feiten uit jouw verleden, niet aan een kwaadwillende werkgever. Kan reden zijn voor jou om hem niet aan te vragen. En daaruit volgend voor de werkgever reden om jou niet aan te nemen.

Bron: ik heb die dingen regelmatig voor anderen moeten aanvragen.
pi_203323809
Ben ik de enige of is deze ts lastig te volgen?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 22:41:06 #15
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203323810
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je praat onzin.

Een werkgever heeft geen invloed op de inhoud van je VOG, dat loopt via Justis. Werkgever kan alleen de hokjes aanvinken waarop getoetst moet worden (en welk soort organisatie welke hokjes mag aanvinken, dat ligt ook weer vast).
Als je geen positief VOG krijgt ligt dat echt aan de strafbare feiten uit jouw verleden, niet aan een kwaadwillende werkgever. Kan reden zijn voor jou om hem niet aan te vragen. En daaruit volgend voor de werkgever reden om jou niet aan te nemen.

Bron: ik heb die dingen regelmatig voor anderen moeten aanvragen.
Nu weet ik het, maar bij omroepen of bij andere vragen ze nog geen VOG toch. Hoe is dan geregeld bij verenigen voor de vrijwilligers?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 22:45:18 #16
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_203323913
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Laat maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bargehassus op 22-01-2022 23:32:03 ]
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_203323954
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]
Nu weet ik het, maar bij omroepen of bij andere vragen ze nog geen VOG toch. Hoe is dan geregeld bij verenigen voor de vrijwilligers?
Ligt aan de vrijwilligers functie. Zodra er sprake is van vertrouwelijkheid of potentiŽle machtsverhoudingen, dan wordt hij vaak aangevraagd. Een echte verplichting is er volgens mij niet.

Maar het argument wat al werd genoemd blijft staan: ik heb de afgelopen twee jaar een stuk of drie van die dingen voor mezelf moeten aanvragen. Maar als ik nu een strafbaar feit pleeg wat te maken heeft met aspecten als vertrouwelijkheid of minderjarigen, een veroordeling krijg maar mijn aanvragers komen hier niet achter, dan kan ik op mijn oude VOG gewoon blijven werken. Moet ik een nieuwe aanvragen, dat wordt dan een negatieve. Binnen een bepaalde tijdsbestek dan (het ene strafbare feit wordt sneller doorgestreept dan het andere).

Ook zo’n leuk misverstand: VOG krijg je altijd. Alleen is het de vraag of het positief is (geen belemmeringen voor uitoefenen van de beoogde functie) of negatief (strafbare feiten gepleegd die in strijd zijn met uitoefenen van die functie).
pi_203323976
belangrijker is dat er een duidelijke cultuur komt, want wel of niet kan. heel veel is randgevallen, maar dan kan je als bedrijf echt wlel zeggen, nope. kappen.
de echt criminele daden gaan naar de politie en die mensen zouden inderdaad uitgespeeld moeten zijn in zulke beroepen.
pi_203324001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef pokkerdepok het volgende:
belangrijker is dat er een duidelijke cultuur komt, want wel of niet kan. heel veel is randgevallen, maar dan kan je als bedrijf echt wlel zeggen, nope. kappen.
de echt criminele daden gaan naar de politie en die mensen zouden inderdaad uitgespeeld moeten zijn in zulke beroepen.
Dat. Maar ook een meldcultuur voor bystanders. Vaak zien collega’s dingen gebeuren, maar melden het niet. Laten het slachtoffer alleen staan. Niet okť.
pi_203324118
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat. Maar ook een meldcultuur voor bystanders. Vaak zien collega’s dingen gebeuren, maar melden het niet. Laten het slachtoffer alleen staan. Niet okť.
ja dat zou de cultuur dan zijn. maak dat werknemers, of kandidaten, wat dan ook, ook gelijk duidleijk bij binnenkomst; zero tolerance hier voor dat soort gedoe, en meldt het alsjeblieft gelijk, als er iets gebeurd. niemand is heilig als het hier om gaat. dat kan de angst wegnemen dat je je carriere verpest als je wat zegt.
pi_203324361
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja dat zou de cultuur dan zijn. maak dat werknemers, of kandidaten, wat dan ook, ook gelijk duidleijk bij binnenkomst; zero tolerance hier voor dat soort gedoe, en meldt het alsjeblieft gelijk, als er iets gebeurd. niemand is heilig als het hier om gaat. dat kan de angst wegnemen dat je je carriere verpest als je wat zegt.
Cultuur uit zich niet in zaken vertellen, maar in ernaar handelen.
En daar zit de knel: iemand moet de eerste zijn die een (gevoelde) onveilige werksituatie durft aan te kaarten.

Dat zie je ook bij de programma over The Voice. Er wordt geroepen dat er een protocol is die de veiligheid van alle deelnemers garandeert. Maar toch zijn er de diverse verhalen waaruit (b)lijkt dat die veiligheid er in de praktijk niet is.
pi_203324467
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Cultuur uit zich niet in zaken vertellen, maar in ernaar handelen.
En daar zit de knel: iemand moet de eerste zijn die een (gevoelde) onveilige werksituatie durft aan te kaarten.

Dat zie je ook bij de programma over The Voice. Er wordt geroepen dat er een protocol is die de veiligheid van alle deelnemers garandeert. Maar toch zijn er de diverse verhalen waaruit (b)lijkt dat die veiligheid er in de praktijk niet is.
dan moeten die kandidaten beter beschermd worden. ali nam een dame van 18 gewoon mee op ene studiotoertje en rommele in een kleedkamer. die andere mongool had het telefoonnummer van al die dames. dat soort dingen.
pi_203325050
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit of TS dronken is of misschien een jaar of 12...

Bij nader inzien ongepast.

[ Bericht 5% gewijzigd door Accordtje op 23-01-2022 00:09:48 ]
  zaterdag 22 januari 2022 @ 23:30:28 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203325322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik ben er nog niet helemaal uit of TS dronken is of misschien een jaar of 12...
Hij heeft een beperking.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203325574
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:30 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft een beperking.
Echt?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 23:48:34 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203325786
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:39 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Echt?
Ja. Hij heeft daar zelf wel over gepost in het verleden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203326232
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:48 schreef Lienekien het volgende:
Ja. Hij heeft daar zelf wel over gepost in het verleden.
Ah ok. Dat verklaart wel e.e.a.
Dan was mijn opmerking ongepast.
pi_203328422
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
. Ik snap niks van deze zin…
[..]
Omdat het voor mannen niet haalbaar is om zich normaal te gedragen als ze een kort rokje aan een vrouw zien? :')
Nee, omdat het ongepast is om op de werkvloer te flirten om zo hogerop te komen.

Vrouwen zijn lang niet altijd slachtoffer en vaak genoeg zie je ook dat heel bewust getracht wordt om hogerop te komen op een dergelijke manier. Maar als dan iemand op dat flirten in gaat zonder dat het voor de dame in kwestie een carriŤresprong oplevert, dan wil het verhaal achteraf nog wel eens worden dat er ongewenste intimiteiten hebben plaatsgevonden en wordt de andere kant afgeschilderd als aanrander/verkrachter.

Maar bovenstaande mag nooit gezegd worden. Mannen zijn monsters die altijd alleen maar hun pik achterna lopen en vrouwen doen nooit wat verkeerd.
pi_203328797
VOG is een wassen neus, een paar belletjes naar ex-werknemers is stuk effectiever.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 23 januari 2022 @ 11:30:27 #30
189961 ex
aperture science
pi_203329228
Je krijgt sowieso niet/wel een VOG. Het is geen zwart/wit statement. Er wordt gekeken naar de functie en of er in het verleden iets heeft plaats gevonden wat die specifieke functie in de weg kan zitten.

Je kan geen VOG krijgen voor taxi chauffeur worden maar bv wel weer voor de klas staan. Ligt maar weer net aan je delict.
The cake is a lie!
pi_203331689
Een VOG zegt helemaal niets.. De persoon in kwestie kan immers jaren zijn gang zijn gegaan zonder te zijn opgepakt.. dan heb je nergens een aantekening in welk systeem dan ook. Kortom.. VOG is wassen neus
pi_203331801
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:

2x per jaar een nieuwe VOG inleveren anders verloopt je QR en mag je het kantoor niet in.
  zondag 23 januari 2022 @ 16:08:01 #33
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203333625
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:16 schreef MevrouwKees het volgende:
Een VOG zegt helemaal niets.. De persoon in kwestie kan immers jaren zijn gang zijn gegaan zonder te zijn opgepakt.. dan heb je nergens een aantekening in welk systeem dan ook.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203334027
Er is een personeelstekort in veel sectoren. Ze hebben niet zo veel te willen.
  zondag 23 januari 2022 @ 23:06:15 #35
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203339723
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef Makrelis het volgende:
Er is een personeelstekort in veel sectoren. Ze hebben niet zo veel te willen.
Klopt ja, komt mede door dat vele oudere personeelsleden na vele dienstjaren met pensioen is gegaan of iemand ernstig ziek(kanker of andere ongeneeslijke( MS) ziekte) is geworden, echter zijn ook mensen vanwege persoonlijke redenen gestopt zijn met werken. Er zijn ook veel jongere studenten nog bezig met hun studie wat ook vele jaren duurt voor dat zij of hij aangenomen wordt voor een functie.

Nog te spreken is dat jammer genoeg ook veel jonge mensen met goede reden gestopt zijn met zijn of haar studie om alsnog te genieten van het leven, zowel reizen naar het buitenland.

Een grote personeelstekort lost een minister niet zo gauw op om opleiding voor iedereen aantrekkelijk te maken met extra's er bij, We moeten creatief zijn met aanvullen door arbeidsgehandicapten er bij betrekken waar ook hard nodig is en zeker moeten ook eens kijken naar meer vrijwilligers aantrekken voor bepaalde makkelijke taken in vele sectoren(helaas niet alle sectoren), meestal in gehandicaptenzorg, gezondheidszorg, psychiatrisch ziekenhuizen en ouderenzorg. Deze sectoren hebben heel veel vrijwilligers nodig om de gekwalificeerde personeel ontlasten in werkzaamheden die ze meest uitvoeren.

Het is niet ondenkbaar dat cliŽnten(lichamelijk/verstandelijk beperkte mensen) in gehandicaptenzorg ook taken kunnen krijgen waar ook ze medewerkers kunnen ontlasten bijvoorbeeld koffie rond brengen, lichte administratie bijwerken, boodschappen doen voor de dagbesteding(eten en drinken), zelf gemaakte producten nakijken voor de verkoop in winkeltje en andere dingen die ze in goed zijn. Samen kunnen we goed aanvullen en hierdoor zijn we echt sterk in alles wat we samen kunnen doen om voor anderen te betekenen.
  maandag 24 januari 2022 @ 15:15:05 #36
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203345829
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]
VOG wordt naar de instelling gestuurd en niet naar betrokkene, althans zo werkte het bij mijn werkgever
  maandag 24 januari 2022 @ 15:23:16 #37
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203346001
Nou we willen echt wel van die vent op de afdeling af meiden, even een beetje opjutten en alle drie daarna een klacht indienen, en dan……heb te doen met die vent. Heb een keer zo ongeveer zien gebeuren
  maandag 24 januari 2022 @ 17:28:58 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203347774
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:15 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
VOG wordt naar de instelling gestuurd en niet naar betrokkene, althans zo werkte het bij mijn werkgever
VOG wordt altijd naar de aanvrager gestuurd (dus de persoon om wie het gaat), niet naar de instelling of de werkgever die ernaar vraagt. De aanvrager kan dan zelf bepalen of ie 'm doorstuurt of niet.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')