abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:48:22 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_203317152
Ik heb een nieuwe pc gekocht. Om een of andere reden kan ik mijn oude hd's of ssd daar niet bijzetten. Hij herkent ze niet.
Prima geen probleem, ouwe dingen. Dus nieuwe externe HD gekocht en wil nu op oude pc de hd's naar de externe kopiëren. Ik heb de ssd terug in oude pc gestopt. Mogelijk in andere sata poort. HD hetzelfde verhaal. Pc bleef toen hangen bij Verifying dma pool data. Dus ik dacht mogelijk moet ik dat booten in bios aanpassen. Had eerst HD losgekoppeld, toen startte pc op maar zonder beeld. Na wat andere sata kabels geprobeerd te hebben startte hij ineens weer in Windows. Dus pc weer uit, HD aangesloten, en toen weer niets. Geen beeld. Nog wat weer sata kabels lopen verwisselen maar niks, geen beeld. Heb HD weer losgekoppeld maar weer/nog steeds geen beeld.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_203317235
Staat daar Windows op?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:00:34 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_203317276
Uiteraard, maar het booten moet ik toch ook kunnen zien..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:02:44 #4
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_203317304
Hmm als ik de ssd loskoppel heb ik wel weer beeld.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:09:11 #5
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_203317378
Ssd weer aangesloten en zit nu weer in Windows. Snap er niks van
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_203327039
Nogal vaag, zoals je dat vertelt.
Blijkbaar staat je O.S., ik neem aan windows, niet op je SSD, want dan zou je geen beeld hebben.

Het eenvoudigst is hier om een HDD aansluiting naar USB te kopen voor pakweg 15 euro.
Mocht je nog oude IDE schijven hebben, dan is het wel zo handig als je dat setje koopt met ook een IDE aansluit -mogelijkheid.
Van zo'n setje heb ik pakweg eens in de 5 jaar veel plezier.

Verder geef je te weinig info om mee te denken.
O.a. waarop staat de windows van je oude pc; andere SATA poort kan problemen geven met snelkoppelingen, maar maakt voor het O.S. niet uit; heb je in de bios de juiste bootschijf aangegeven, enzo?
+ maak gebruik van een alinea indeling please.
  zondag 23 januari 2022 @ 12:05:25 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_203329660
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 02:09 schreef gepromoveerT het volgende:
Nogal vaag, zoals je dat vertelt.
Blijkbaar staat je O.S., ik neem aan windows, niet op je SSD, want dan zou je geen beeld hebben.

Het eenvoudigst is hier om een HDD aansluiting naar USB te kopen voor pakweg 15 euro.
Mocht je nog oude IDE schijven hebben, dan is het wel zo handig als je dat setje koopt met ook een IDE aansluit -mogelijkheid.
Van zo'n setje heb ik pakweg eens in de 5 jaar veel plezier.

Verder geef je te weinig info om mee te denken.
O.a. waarop staat de windows van je oude pc; andere SATA poort kan problemen geven met snelkoppelingen, maar maakt voor het O.S. niet uit; heb je in de bios de juiste bootschijf aangegeven, enzo?
+ maak gebruik van een alinea indeling please.
Windows staat wel op de SSD.

Het zijn allemaal sata schijven. Misschien idd een idee om zo'n usb aansluiting te kopen. Wist niet dat het bestond. Maar dan heb ik mn oude pc niet eens meer nodig (hoop ik :') )

Windows van oude pc staat op de SSD dus.

Op dit moment doet ie het ook weer. Maar weet zeker dat als ik nu een HDD eraan koppel, het niet meer werkt.

Oja! Ik kan dus met geen mogelijkheid in de BIOS komen! Ik weet niet waarom. Heb nu een usb keyboard aangekoppeld, maar zowel F2 als DEL maar ook F12 (boot volgorde) werken niet...heb ik nooit eerder gehad.

Oh en nog iets...als ik de computer uit zet...gaat ie niet uit..beeldscherm wel, maar de fans blijven gewoon draaien..wtf :?

Ga nu moederbord resetten

[ Bericht 3% gewijzigd door Parafernalia op 23-01-2022 12:11:19 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 23 januari 2022 @ 12:44:34 #8
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_203330205
Oke het werkt inmiddels weer. Ik vermoed door de cmos reset die me op Tweakers werd aangeraden.

Zodra de bestanden zijn gekopieerd gaat deze naar de schroot *O*

Bedankt allen! :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')