abonnement Unibet Coolblue
pi_203316391
Nederlandse drugsdealer die 380.000 bitcoin verdiende weer op vrije voeten

De Nederlandse Maikel Slomp was 22 jaar toen hij de Amerikaanse gevangenis in moest vanwege drugshandel. Hij verkocht mdma via Silk Road, een marktplaats voor ‘kwaliteitsdrugs’ op de dark web. Vice hield een interview met deze Nederlandse ‘Pablo Escobar’, een paar weken na zijn vrijlating.

De toenmalig informaticus zag op een aflevering van het televisieprogramma Spuiten en Slikken, hoe je drugs kon kopen en verkopen via Silk Road. In de aflevering legden ze ook uit hoe je aan bitcoins komt om transacties te doen op de drugswebsite. In dit artikel blikken we terug op dit opmerkelijke verhaal van vorig jaar.

Hij maakte eerst een account aan onder de naam SuperTrips, omdat hij zelf wat mdma wilde kopen, vertelde hij tegen Vice. “Maar ze hadden het niet, dus toen begon ik het zelf maar te verkopen. Ik houd helemaal niet van alcohol en van roken, maar van xtc dacht ik: iedereen moet dit proberen, het is geweldig. Vanaf toen ging alles vanzelf.”

Hij verkocht mdma door middel van dvd hoesjes. Slomp verpakte ze zelf en verzond ze vervolgens over de hele wereld. Het ging Slomp zo goed af, dat hij stopte met zijn baantje in de informatica business, en full time mdma ging verkopen. In zijn eerste maand verdiende hij 20.000 dollar. Dit was het begin van de carrière van SuperTrips.

Naar verluid hield hij er in totaal een slordige 380.000 bitcoin op na. De huidige koers daarvan ligt op meer dan 14 miljard euro. Deze bitcoins heeft hij inmiddels niet meer. De Nederlander heeft ze ingeleverd als compensatie voor een mindere straf. Hij heeft op dit moment 7,5 jaar in de gevangenis gezeten, maar dat zou – zonder inlevering van bitcoins – uitkomen op 40 jaar.

Slomp vertelde Vice dat hij wist dat hij opgepakt kon worden. Maar hij had eerder in gedachten om, als hij opgepakt zou worden, in een Nederlandse cel te belanden. “Ik dacht: als ik naar de gevangenis moet is het misschien een jaar of twee jaar. Dat vond ik het wel waard, die paar miljoen. Maar godverdomme, in Amerika zijn ze gestoord. Ik ben blij dat ik de enige ben die is opgepakt”, aldus Slomp tegen Vice.

Nadat hij 380.000 bitcoin had verkocht, wilde hij stoppen. Het kostte de Nederlander te veel stress. Hij besloot daarom naar Amerika te gaan, om zijn ‘naam te verkopen’. Hij had hiermee flink pech, aangezien hij per ongeluk een verkoopafspraak maakte met een FBI-agent.

In de gevangenis heeft hij meerdere keren moeten aanhoren dat bitcoin zo veel waard is geworden, maar hij noemt zijn vrijheid belangrijker. “Je kunt wel een paar honderd miljoen hebben, maar wat heb je eraan, als je in de gevangenis zit?”, vertelde Slomp tegen Vice.

https://nieuws.btcdirect.eu/drugsdeal-bitcoin/

REKT :wtf:
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 16:04:29 #2
206731 Mortaxx
Doomer
pi_203316540
quote:
Hij besloot daarom naar Amerika te gaan, om zijn ‘naam te verkopen’. Hij had hiermee flink pech, aangezien hij per ongeluk een verkoopafspraak maakte met een FBI-agent.
Dit is wel extreem dom :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203316549
quote:
Nadat hij 380.000 bitcoin had verkocht, wilde hij stoppen. Het kostte de Nederlander te veel stress. Hij besloot daarom naar Amerika te gaan, om zijn ‘naam te verkopen’. Hij had hiermee flink pech, aangezien hij per ongeluk een verkoopafspraak maakte met een FBI-agent.
Hoe fucking dom kun je zijn.....
pi_203317030
Godsallejezus, als je zo je centen hebt verdiend, heb je toch bovenaan je lijstje staan dat je niet naar de VS gaat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203317086
Wat een idioot. En nergens spijt van, behalve het uit handen geven van z'n geld :')
pi_203317448
Waarom niet 300.000 bitcoins?
Of moeten die Amerikanen echt iedere cent hebben voor die zelf gemaakte door de CIA aangespoorde drugsoorlog wat door eigen toedoen compleet uit de klauwen is gelopen?

Wat een shithole land.
Omkoping is gewoon mogelijk ook.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:18:37 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203317516
Allemaal op 1 key? Maakt mij niet wijs dat hij niet wat verdeeld heeft....paper wallets etc.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:19:02 #8
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203317526
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waarom niet 300.000 bitcoins?
Of moeten die Amerikanen echt iedere cent hebben voor die zelf gemaakte door de CIA aangespoorde drugsoorlog wat door eigen toedoen compleet uit de klauwen is gelopen?

Wat een shithole land.
Omkoping is gewoon mogelijk ook.
Dat is in Nederland toch ook? Alleen de gevangenisstraf is aanzienlijk lager.
pi_203318918
Wat moet je met dat geld als je je vrijheid niet hebt. Begrijpelijk dus dat hij ervoor heeft gekozen om vele jaren minder in de gevangenis door te brengen door deze bitcoins op te geven.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 19:12:43 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203319150
Hij zal nog wel wat Corona hebben ergens.
Dom om zo het onderste uit de kan te willen halen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203319156
Wat een mongool wie reist er nu naar de VS. Je komt om in het geld delete je account. En dan moet je alleen nog even verzinnen hoe je opeens aan 14 miljard aan BTC komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203326569
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:13 schreef vipergts het volgende:
Wat een mongool wie reist er nu naar de VS. Je komt om in het geld delete je account. En dan moet je alleen nog even verzinnen hoe je opeens aan 14 miljard aan BTC komt.
Beter lezen. Voordat hij vast kwam te zitten was BTC weinig waard..
  zondag 23 januari 2022 @ 00:55:13 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203326779
Ja, toen was dat nog niet zoveel waard idd. Zo heb ik ook een paar ton aan BTC verkocht voor ¤7000 euro jaren geleden.

Was toen een prima deal overigens :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 23 januari 2022 @ 00:56:40 #14
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_203326793
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:05 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Hoe fucking dom kun je zijn.....
Misschien werd hij ook gezocht in de VS en dan had Nederland hem gewoon de dag na zijn vrijlating hier op een vliegtuig gezet naar de VS.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')