M&M’s krijgen ander uiterlijk om ’inclusiever’ te wordenSnoepfabrikant Mars geeft de zes M&M-poppetjes die een rol spelen in de reclamespotjes van het snoepje een make-over om ze inclusiever te maken. Sommigen zullen minder stereotiep vrouwelijk worden. Zo worden hoge hakken bijvoorbeeld vervangen door een wat lager hakje.
Dat meldt het persbureau Associated Press. De M&M-figuurtjes die in het rood, oranje, groen, geel, bruin en blauw bestaan, zullen verschillende vormen en maten krijgen.
SneakersOok wil het bedrijf de vrouwelijke snoepjes minder stereotiep vrouwelijk maken. Zo krijgt het groene snoepje een paar sneakers in plaats hooggehakte laarsjes. De bruine M&M krijgt in plaats van hoge stilettohakken een iets lagere hak.
„Ons doel is om grenzen te doorbreken. Stel je een wereld voor met minder oordelen, meer verbinding en constant gelach”, staat er te lezen op de website van het bedrijf. Mars, dat ook repen als Twix en Snickers fabriceert, zegt de nadruk te willen leggen op de ampersand oftewel het en-teken om laten zien hoe het merk mensen bij elkaar wil brengen.
’Sexy’ laarsjesNiet iedereen is positief over de zet van Mars. Want ineens blijken de ’sexy’ laarsjes van de groene M&M belangrijker dan ooit. Zo vragen sommige twitteraars zich af hoe het vervangen van schoeisel de groene M&M inclusiever maakt. Anderen vinden zelfs dat het tegen de principes van het feminisme gaat, omdat de groene M&M juist „haar eigen schoenen zou moeten kunnen dragen als zij daar zin in heeft, want dat is waar feminisme over gaat”.
https://www.telegraaf.nl/(...)nclusiever-te-worden _____!!
Weg met vrouwelijke uiterlijkheden. Dat moeten we met z'n allen niet willen! Bah.
Ik heb een voorstel voor M&M's; maak er W&W's van. Woke&Woki's.