abonnement bol.com Coolblue
pi_203313899
Ongelooflijk maar helaas waar. Premier Mark Rutte en minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra reizen binnenkort af naar Oekraïne. Weer denkt Den Haag dat ons kleine land het voortouw moeten nemen in een buitenlands wespennest. Zelfs een groot land zoals Duitsland is voorzichtig in het partij kiezen in dit jarenlange conflict. ( Mede vanwege het belaste verleden van de Nazi's in Rusland) Hoe haalt Nederland het in zijn hoofd om weer dezelfde fout te maken als in Joegoslavie, Irak of Afghanistan? Moeten wij straks weer wapens en militairen daar naar toe sturen als braafste jongetje van de Europese klas?

Waarom bezoeken Mark Rutte en Wopke hoekstra niet het aadrdbevigsgebied ( ik begin er zelfs van te beven ;) )in Groningen om de eigen burgers daar een hart onder de riem te steken?
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:50:59 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_203314103
Gokje, omdat Groningen niet op het punt staat geannexeerd te worden door Duitsland?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:59:21 #3
158701 Socios
Geen internet
pi_203314213
Moeten zij weten.
ERR_INTERNET_DISCONNECTED
pi_203314322
Wat moet een minister van Buitenlandse zaken in Groningen doen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_203314514
De staatssecretaris van Groningen is hier net geweest, Rutte komt hier nog met enige regelmaat (in augustus nog). En Hoekstra heeft inderdaad als minister van buitenlandse zaken hier niks te zoeken, dat zou nogal een belediging zijn...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203314583
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:05 schreef golfer het volgende:
Wat moet een minister van Buitenlandse zaken in Groningen doen?
Menig Groninger voelt zich miskend door de Haagse politiek en daardoor al lang geen Nederlander meer ...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 13:31:32 #7
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_203314765
Tis ook wel tijd voor een nieuwe foto.

twitter
pi_203315590
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:31 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Geef je die twee niet iets te veel eer zo? Het is immers niet zo dat alles nog helemaal koek en ei zou zijn als die twee geen toespraak zouden hebben gehouden voor een publiek waarvan 90% van de aanwezigen toch nauwelijks verstaat wat ze zeggen.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 16:20:26 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203316819
quote:

[ twitter ]
Complete leugen. De inmening van Rusland in Oekrainse zaken is al een flink stuk ouder dan Majdan, dat was al aan de gang ver voor die omstreden verkiezingen. Ik woonde er toendertijd en er was een constante strijd gaande tussen pro-Russische en pro-Westerse krachten in Oekraine.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:16:19 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203317477
Wat moet Hoekstra precies in Groningen? Dat is zijn werkgebied helemaal niet.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:17:33 #11
494321 -Sigaartje
De Maarten van Rossem van FOK!
pi_203317501
Omdat ze een speciale shtaatssecretaris hier vooe hebben.
Wat ik hierboven heb getypt boeit niet zoveel (Capuchon_muts)
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:19:57 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203317540
De heren zijn meer geïnteresseerd in status dan in dagelijkse dingetjes als een land besturen met vervelende burgers.
pi_203330767
quote:

[ twitter ]
Dat die Verhofstadt nog zo prominent in Europees Parlement zit is mij een raadsel, door zulke figuren krijg je als normale Europeaan een afkeer van de EU.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 13:25:38 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203330816
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
De heren zijn meer geïnteresseerd in status dan in dagelijkse dingetjes als een land besturen met vervelende burgers.
De minister van Buitenlandse Zaken moet naar Groningen omdat hij anders te veel met status bezig is? Man, man, man... |:(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 23 januari 2022 @ 13:26:56 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203330850
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De minister van Buitenlandse Zaken moet naar Groningen omdat hij anders te veel met status bezig is? Man, man, man... |:(
Kun jij lezen?
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 13:27:18 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203330857
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:23 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Dat die Verhofstadt nog zo prominent in Europees Parlement zit is mij een raadsel, door zulke figuren krijg je als normale Europeaan een afkeer van de EU.
Verhofstadt zit daar omdat Belgen hem een zetel geven. Als Europeaan die zelf figuren als Dirk Jan Eppink naar het EU parlement stuurt zou je toch wel moeten weten dat lidstaten zelf bepalen wie ze sturen.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 13:28:44 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203330886
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Kun jij lezen?
Ja. Wat moet Hoekstra precies besturen in Nederland als Minister van Buitenlandse Zaken? Of had je niet door dat het topic over Rutte en Hoekstra ging en niet over willekeurige politici?
pi_203330955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:36 schreef paulgo het volgende:
Ongelooflijk maar helaas waar. Premier Mark Rutte en minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra reizen binnenkort af naar Oekraïne. Weer denkt Den Haag dat ons kleine land het voortouw moeten nemen in een buitenlands wespennest. Zelfs een groot land zoals Duitsland is voorzichtig in het partij kiezen in dit jarenlange conflict. ( Mede vanwege het belaste verleden van de Nazi's in Rusland) Hoe haalt Nederland het in zijn hoofd om weer dezelfde fout te maken als in Joegoslavie, Irak of Afghanistan? Moeten wij straks weer wapens en militairen daar naar toe sturen als braafste jongetje van de Europese klas?

Waarom bezoeken Mark Rutte en Wopke hoekstra niet het aadrdbevigsgebied ( ik begin er zelfs van te beven ;) )in Groningen om de eigen burgers daar een hart onder de riem te steken?
Ik neem aan de Kaag hen nog achterna reist met een zak geld?

Want dit is waar de Nederlandse politiek tegenwoordig om draait: hoe kunnen we zoveel mogelijk geld naar een buitenland (welk doet er niet toe) overmaken?

Er komt vast weer een fonds waarin Nederland gaat storten. Of een luchtbrug om vluchtelingen naar Nederland te halen.
pi_203335048
quote:

Geopolitiek en geschiedenis zijn duidelijk niet je ding.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203335099
Wat heeft Hoekstra nou weer in Groningen te zoeken _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203335269
quote:

Wopke Hoekstra snap ik wel, maar wat Mark Rutte in Oekraïne moet gaan doen, snap ik niet.
Het lijkt wel of hij Wopke het niet toevertrouwd.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 17:57:51 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203335400
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wopke Hoekstra snap ik wel, maar wat Mark Rutte in Oekraïne moet gaan doen, snap ik niet.
Het lijkt wel of hij Wopke het niet toevertrouwd.
Nee, dit is een signaal richting Rusland en de EU/NAVO bondgenoten, het is politiek een groter signaal om een regeringsleider te sturen dan een minister.
pi_203339736
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geopolitiek en geschiedenis zijn duidelijk niet je ding.
Onzin Ik ken de geschiedenis beter dan jij :
Ons land wordt misbruikt voor akelige geopolitieke spelletjes door de VS en de EU.
Rusland is destijds mondeling beloofd bij de eenwording van Duitsland en opheffing van de DDR dat de NATO geen cm meer oostwaards zou uitbreiden.
En juist dreigt dat bij Oekraïne wel degelijk te gebeuren. In Oekraine is een deel van de bevolking Russisch waarom mogen die niet zich afscheiden van de rest van Oekraine??
Zou de VS het accepteren als één van de Amerikaanse staten bijv. Californie de zelfstandigheid afkondigde en zich wilde afscheiden van de rest van de VS. Nee dan zou het Westen het volkomen acceptabel vinden dat Biden militair zou ingrijpen. Ook Catalonie mocht niet zelfstandig worden en zich afscheiden van Spanje.

Conclusie het Westen meet met twee maten.
Hoe durft het Westen nog zo tekeer te gaan tegen Rusland dat indertijd vreselijk geleden heeft onder de Duitse bezetting. De Duitsers beseffen de politieke gevoeligheid en houden zich terecht in tegen Rusland. Echter in het geheim wordt Nederland door de EU en dus ook Duitsland ,als braafste jongetje van de klas, misbruikt om de harde lijn tegen Rusland uit te voeren.
Uiterst onverstandig en het roept herinneringen aan de "glorieuze" nederlandse rol in Srebenica.
Dit was ook een conflict dat door Europa is gecreerd in voormalig Joegoslavie. De toenmalige regeringsleider Tito was volgens Europa een dictator die alles uit de kast haalde om de rust te bewaren in dit land met allemaal oude conflicten tussen de diverse bevolkingsgroepen en toen hij overleed grepen bevolkingsgroepen zoals de Kroaten gesteund door de toenmalige Duitse minister van Buitenlandse zaken Genscher de kans aan om zich af te scheiden van voormalig Joegoslavie ( De Nazis hebben vreselijk huisgehouden tijdens WOII gesteund door Kroatische milities) Dit ws de directe aanleiding tot geweld in het voormalige Joegoslavie.
Daardoor is de vlam in de pan geschoten op de Balkan met 100.000 doden tot gevolg.
Eigenlijk is de EU daar schuldig aan door ondoordacht en laf op te treden. Nu dreigt precies datzelfde weer
Dus ik geef Poetin groot gelijk van mij mag hij heel Europa bevrijden.

quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dit is een signaal richting Rusland en de EU/NAVO bondgenoten, het is politiek een groter signaal om een regeringsleider te sturen dan een minister.
Achterlijk politiek amateurisme waar Nederland weer voor misbruikt wordt.

Waarom wordt er geen internationale vredesconferentie over Oekraine georganiseerd en mag er niet gesproken worden over afscheiding van een deel van Oekraine waar veel Russen wonen. Als dat Russische bevolkingsdeel van Oekraine verkiest om weer bij Rusland te horen moet dat geaccepteerd worden net zoals de rechten van de niet-Russische bevolking van de Oekraine om juist geen onderdeel van Rusland te zijn ook geaccepteerd moeten worden.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 23:52:16 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203340112
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 23:07 schreef paulgo het volgende:

[..]
Onzin Ik ken de geschiedenis beter dan jij :
Ons land wordt misbruikt voor akelige geopolitieke spelletjes door de VS en de EU.
Rusland is destijds mondeling beloofd bij de eenwording van Duitsland en opheffing van de DDR dat de NATO geen cm meer oostwaards zou uitbreiden.
En juist dreigt dat bij Oekraïne wel degelijk te gebeuren. In Oekraine is een deel van de bevolking Russisch waarom mogen die niet zich afscheiden van de rest van Oekraine??
Zou de VS het accepteren als één van de Amerikaanse staten bijv. Californie de zelfstandigheid afkondigde en zich wilde afscheiden van de rest van de VS. Nee dan zou het Westen het volkomen acceptabel vinden dat Biden militair zou ingrijpen. Ook Catalonie mocht niet zelfstandig worden en zich afscheiden van Spanje.

Conclusie het Westen meet met twee maten.
Hoe durft het Westen nog zo tekeer te gaan tegen Rusland dat indertijd vreselijk geleden heeft onder de Duitse bezetting. De Duitsers beseffen de politieke gevoeligheid en houden zich terecht in tegen Rusland. Echter in het geheim wordt Nederland door de EU en dus ook Duitsland ,als braafste jongetje van de klas, misbruikt om de harde lijn tegen Rusland uit te voeren.
Uiterst onverstandig en het roept herinneringen aan de "glorieuze" nederlandse rol in Srebenica.
Dit was ook een conflict dat door Europa is gecreerd in voormalig Joegoslavie. De toenmalige regeringsleider Tito was volgens Europa een dictator die alles uit de kast haalde om de rust te bewaren in dit land met allemaal oude conflicten tussen de diverse bevolkingsgroepen en toen hij overleed grepen bevolkingsgroepen zoals de Kroaten gesteund door de toenmalige Duitse minister van Buitenlandse zaken Genscher de kans aan om zich af te scheiden van voormalig Joegoslavie ( De Nazis hebben vreselijk huisgehouden tijdens WOII gesteund door Kroatische milities) Dit ws de directe aanleiding tot geweld in het voormalige Joegoslavie.
Daardoor is de vlam in de pan geschoten op de Balkan met 100.000 doden tot gevolg.
Eigenlijk is de EU daar schuldig aan door ondoordacht en laf op te treden. Nu dreigt precies datzelfde weer
Dus ik geef Poetin groot gelijk van mij mag hij heel Europa bevrijden.
[..]
Achterlijk politiek amateurisme waar Nederland weer voor misbruikt wordt.

Waarom wordt er geen internationale vredesconferentie over Oekraine georganiseerd en mag er niet gesproken worden over afscheiding van een deel van Oekraine waar veel Russen wonen. Als dat Russische bevolkingsdeel van Oekraine verkiest om weer bij Rusland te horen moet dat geaccepteerd worden net zoals de rechten van de niet-Russische bevolking van de Oekraine om juist geen onderdeel van Rusland te zijn ook geaccepteerd moeten worden.
Je praat hier een enorme berg poep eigenlijk die niet op feiten gebaseerd is, als ik er tijd voor heb of wil nemen dan neem ik mischien de moeite om je punten te weerleggen maar het is eigenlijk te lachwekkend voor woorden.
pi_203340862
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 23:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je praat hier een enorme berg poep eigenlijk die niet op feiten gebaseerd is, als ik er tijd voor heb of wil nemen dan neem ik mischien de moeite om je punten te weerleggen maar het is eigenlijk te lachwekkend voor woorden.
Je liegt gewoon dat je barst als je mijn laatste post allemaal leugens vind. Je praat dan gewoon de imperialistische westerse elite na. Ga eens gewoon de historische feiten na en als jij mij op onwaarheden kan betrappen is dat OK en accepteer ik dat natuurlijk, maar ik pik het niet als er continu een vertekend beeld wordt geschept door kennelijke supporters van de EU politiek.

Mij valt het al jaren op dat als een bevolkingsgroep zich af wil scheiden van de Russen ze hier als "vrijheidsstrijders" worden betiteld. Echter als een deel van de bevolking uit die "bevrijde" gebieden wil terugkeren naar hun Russische of Servische enz. roots worden ze door de nederlandse media als "separatisten" betiteld.

Dit insinuerende taalgebruik noem ik meten met twee maten en is gewoon walgelijk en dom.

[ Bericht 30% gewijzigd door paulgo op 24-01-2022 07:15:31 ]
pi_203344771
De Groningers zitten vast te wachten op weer een goed constructief gesprek.
pi_203344808
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 07:04 schreef paulgo het volgende:

Mij valt het al jaren op dat als een bevolkingsgroep zich af wil scheiden van de Russen ze hier als "vrijheidsstrijders" worden betiteld.
Over wat voor een groepen heb je het? Ik hoor eigenlijk nooit iets over vrijheidsstrijders die zich van Rusland willen afscheiden.
pi_203344881
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 23:07 schreef paulgo het volgende:

Wat een domme vergelijking. Oekraïne is een souverein land, Californië en Catalonie zijn dat niet. En dan spreek je jezelf ook nog eens tegen, waarom zou Oost Oekraïne zich wel mogen afscheiden?
pi_203345926
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Wat moet Hoekstra precies in Groningen? Dat is zijn werkgebied helemaal niet.
Vakantie in het buitenland 8-)
afspraak tandarts verzetten
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 17:03:56 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203347452
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:08 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Over wat voor een groepen heb je het? Ik hoor eigenlijk nooit iets over vrijheidsstrijders die zich van Rusland willen afscheiden.
Rusland heeft nu meer politieke gevangenen dan de Sovjet Unie onder Brezhnev. Dat zegt genoeg, denk ik.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 17:05:32 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203347477
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wat een domme vergelijking. Oekraïne is een souverein land, Californië en Catalonie zijn dat niet. En dan spreek je jezelf ook nog eens tegen, waarom zou Oost Oekraïne zich wel mogen afscheiden?
Beiden zijn overigens deel van een land waar de grondwet afscheiding niet toestaat. Dat is zowel in de VS als in Spanje het geval en in het laatste geval is dat een Grondwet die relatief nieuw is en mede door Catalonie is opgesteld.
pi_203347561
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rusland heeft nu meer politieke gevangenen dan de Sovjet Unie onder Brezhnev. Dat zegt genoeg, denk ik.
Gaat dat om seperatisten? TS heeft het over groepen die zich af willen scheiden van Rusland en hier altijd vrijheidsstrijders worden genoemd, maar ik hoor hier eigenlijk nooit iets over. De politieke gevangenen in Rusland zijn volgens mij vooral tegenstanders van het regime van Putin en strijden voor vrijheid van het Russische volk.
pi_203347872
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Jij hebt het mis In Oost Oekraine willen de Russische inwoners die in dat deel van Oekraine de meerderheid vormen weer bij Rusland horen dus wie ben jij om hun dat te verbieden? Laten ze maar hun gang gaan en ons land hoort zich daar niet mee te bemoeien.
  maandag 24 januari 2022 @ 17:42:43 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203347938
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:37 schreef paulgo het volgende:

Jij hebt het mis In Oost Oekraine willen de Russische inwoners die in dat deel van Oekraine de meerderheid vormen weer bij Rusland horen dus wie ben jij om hun dat te verbieden? Laten ze maar hun gang gaan en ons land hoort zich daar niet mee te bemoeien.
Zoals eerder gezegd: je kunt jezelf als onderdeel van een soeverein land niet zomaar afscheiden.
Ik zou er ook een voorstander van zijn om Brabant en Limburg zich te laten afscheiden maar dat kan en mag nou eenmaal niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_203347972
quote:

[..]
Ik ga daar ook niet over, net als dat Putin daar niet over gaat. Dat mogen ze in Oekraïne beslissen. Het is een ander verhaal als Rusland Oekraïne binnen zou vallen, dat gaat de hele internationale gemeenschap aan.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 18:12:28 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203348254
quote:

[..]
Rusland hoort zich daar ook niet mee te bemoeien, mischien moet jij eens op zoeken wat het Budapest Memorandum is en verder bemoeit Nederland zich niet met Oost-Oekraine want daar gaat dit helemaal niet om.

https://en.wikipedia.org/(...)_Security_Assurances

Verder een beetje een gotspe, de Russen die daar wonen horen daar helemaal niet thuis maar zijn door de Sovjet Unie daarheen gestuurd en op de Krim heeft een genocide van de bevolking plaatsgevonden die daarop vervangen zijn door Russen. Als we ooit kunnen spreken over vervanging van bevolking dan is het op Oekraine wel van toepassing.
pi_203358770
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rusland hoort zich daar ook niet mee te bemoeien, mischien moet jij eens op zoeken wat het Budapest Memorandum is en verder bemoeit Nederland zich niet met Oost-Oekraine want daar gaat dit helemaal niet om.

https://en.wikipedia.org/(...)_Security_Assurances

Verder een beetje een gotspe, de Russen die daar wonen horen daar helemaal niet thuis maar zijn door de Sovjet Unie daarheen gestuurd en op de Krim heeft een genocide van de bevolking plaatsgevonden die daarop vervangen zijn door Russen. Als we ooit kunnen spreken over vervanging van bevolking dan is het op Oekraine wel van toepassing.
Je vertelt de halve waarheid, er heerst in Rusland nog steeds veel historisch ongenoegen over de invallen en rooftochten van zuidelijke moslim Tartaren in de middeleeuwen. Lees het artikel in de Trouw:

https://www.trouw.nl/nieuws/mensen-vee-voorraden-alles-wat-bruikbaar-was-roofden-de-krim-tataren~b31c3861/

"In 1571, terwijl de Russen druk waren met oorlogen aan de noordkant van hun rijk, rukten de Tataren zelfs op tot Moskou. De aanvallers zetten de voorsteden in brand, maar door de sterke wind breidden de vlammen zich steeds verder uit. Het vuur legde uiteindelijk grote delen van Moskou in de as. Dodelijke slachtoffers, schattingen lopen uiteen van tienduizend tot tachtigduizend, werden in de rivier de Moskva gedumpt."
Ja ook de Russen hebben bloed aan hun handen en hebben later vreselijke dingen gedaan:

Stalin heeft 6 miljoen Oekraïners laten sterven door een kunstmatig veroorzaakte hongersnood, de "Holdomor"genocide. Maar ook tijdens WOII hebben Oekrainse nationalisten de Duitsers meegeholpen met hun genocide ( 100.000 meest joodse slachtoffers Babi Jar)Het geweld is dus wederzijds:

Je ziet veel overeenkomsten met het conflict in voormalig Joegoslavie waar de Serviers nog steeds oud zeer hadden over de moslim bezetting in de middeleeuwen en ook de collaboratie van de Kroatiers met de Duitsers ( De Kroatische Ustasha- nationalisten vermoorden in WOII honderdduizenden Serviers en joden en waren daarbij zo sadistisch dat zelfs De Duitsers hun moesten matigen).
Ja in Oost Europa blijft de woede over historisch onrecht lang hangen ( Bloedwraak)
Mede daardoor hebben Serviers in de recente Joegoslavie oorlog de moslims in Bosnie verdreven.

https://www.hpdetijd.nl/2016-04-08/hoe-kroatie-nog-steeds-worstelt-fascistische-verleden/

En het is opvallend dat de europese politici nog steeds niets van deze fout in de recente geschiedenis hebben geleerd en weer één partij willen steunen en de andere partij alle schuld geven van de ellende.

Mijn conclusie Oost Europa is een wespennest waar je alleen op een heel slimme wijze mee om moet gaan en niet met de botte bijl zoals Poetin ook doet. Er geldt daar het recht van de sterkste en dat is het verdeelde Europa niet.

Ook aanleiding van de eerste wereld oorlog is te vinden in Oost Europa. Het was de Servische nationalist Gavrilo Princip die als een soort Volkert van der G de Oostenrijkse aartshertog Frans Ferdinand doodschoot in Sarajevo, Bosnie.
Willen wij de zaak weer laten ontploffen dan moet de EU vooral zo doorgaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door paulgo op 25-01-2022 15:01:39 ]
pi_203359062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:50 schreef ExTec het volgende:
Gokje, omdat Groningen niet op het punt staat geannexeerd te worden door Duitsland?
Dat is een interpretatiekwestie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203369533
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Geef je die twee niet iets te veel eer zo? Het is immers niet zo dat alles nog helemaal koek en ei zou zijn als die twee geen toespraak zouden hebben gehouden voor een publiek waarvan 90% van de aanwezigen toch nauwelijks verstaat wat ze zeggen.
En dit was na de revolutie niet er voor. En wie luistert er idd naar van Baalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203369606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:18 schreef paulgo het volgende:

[..]
Je vertelt de halve waarheid, er heerst in Rusland nog steeds veel historisch ongenoegen over de invallen en rooftochten van zuidelijke moslim Tartaren in de middeleeuwen. Lees het artikel in de Trouw:

https://www.trouw.nl/nieuws/mensen-vee-voorraden-alles-wat-bruikbaar-was-roofden-de-krim-tataren~b31c3861/

"In 1571, terwijl de Russen druk waren met oorlogen aan de noordkant van hun rijk, rukten de Tataren zelfs op tot Moskou. De aanvallers zetten de voorsteden in brand, maar door de sterke wind breidden de vlammen zich steeds verder uit. Het vuur legde uiteindelijk grote delen van Moskou in de as. Dodelijke slachtoffers, schattingen lopen uiteen van tienduizend tot tachtigduizend, werden in de rivier de Moskva gedumpt."
Ja ook de Russen hebben bloed aan hun handen en hebben later vreselijke dingen gedaan:

Stalin heeft 6 miljoen Oekraïners laten sterven door een kunstmatig veroorzaakte hongersnood, de "Holdomor"genocide. Maar ook tijdens WOII hebben Oekrainse nationalisten de Duitsers meegeholpen met hun genocide ( 100.000 meest joodse slachtoffers Babi Jar)Het geweld is dus wederzijds:

Je ziet veel overeenkomsten met het conflict in voormalig Joegoslavie waar de Serviers nog steeds oud zeer hadden over de moslim bezetting in de middeleeuwen en ook de collaboratie van de Kroatiers met de Duitsers ( De Kroatische Ustasha- nationalisten vermoorden in WOII honderdduizenden Serviers en joden en waren daarbij zo sadistisch dat zelfs De Duitsers hun moesten matigen).
Ja in Oost Europa blijft de woede over historisch onrecht lang hangen ( Bloedwraak)
Mede daardoor hebben Serviers in de recente Joegoslavie oorlog de moslims in Bosnie verdreven.

https://www.hpdetijd.nl/2016-04-08/hoe-kroatie-nog-steeds-worstelt-fascistische-verleden/

En het is opvallend dat de europese politici nog steeds niets van deze fout in de recente geschiedenis hebben geleerd en weer één partij willen steunen en de andere partij alle schuld geven van de ellende.

Mijn conclusie Oost Europa is een wespennest waar je alleen op een heel slimme wijze mee om moet gaan en niet met de botte bijl zoals Poetin ook doet. Er geldt daar het recht van de sterkste en dat is het verdeelde Europa niet.

Ook aanleiding van de eerste wereld oorlog is te vinden in Oost Europa. Het was de Servische nationalist Gavrilo Princip die als een soort Volkert van der G de Oostenrijkse aartshertog Frans Ferdinand doodschoot in Sarajevo, Bosnie.
Willen wij de zaak weer laten ontploffen dan moet de EU vooral zo doorgaan.

Wacht even de Russen huilen nog steeds over iets wat 500 jaar geleden is gebeurd? En dat rechtvaardigt de annexatie van delen van een ander land?

Wanneer gaat Rome weer op rooftochten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 10:59:24 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203370392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wacht even de Russen huilen nog steeds over iets wat 500 jaar geleden is gebeurd? En dat rechtvaardigt de annexatie van delen van een ander land?

Wanneer gaat Rome weer op rooftochten?
Als we dit soort tijdsvakken gaan gebruiken kan zo'n beetje heel Europa wel ten strijde trekken tegen elkaar, grenzen zijn verschoven, staten gesticht en weer verdwenen en weer teruggekomen.
Met dat soort redenatie is het ook volkomen logisch dat Duitsland Polen binnenvalt, tenslotte. Of Zweden Finland. Of Rusland Finland en ga zo maar door en wij Nederlanders hebben dan nog wel een appeltje met Frankrijk en Spanje te schillen.
pi_203370511
Had de minister van buitenlandse zaken maar wat te zoeken in Grun.
pi_203370557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als we dit soort tijdsvakken gaan gebruiken kan zo'n beetje heel Europa wel ten strijde trekken tegen elkaar, grenzen zijn verschoven, staten gesticht en weer verdwenen en weer teruggekomen.
Met dat soort redenatie is het ook volkomen logisch dat Duitsland Polen binnenvalt, tenslotte. Of Zweden Finland. Of Rusland Finland en ga zo maar door en wij Nederlanders hebben dan nog wel een appeltje met Frankrijk en Spanje te schillen.
De Polen helemaal want feitelijk heeft Stalin dat hele land naar het westen opgeschoven. Het is dus compleet gerechtvaardigd wanneer Polen de grenzen uit 1920 weer eens terugpakt. Dan kan Duitsland Oost-Pruisen en Koningsbergen weer terug hebben.
pi_203370726
Icecreamfarmer je getuigt van weinig historisch besef als je de Duitsers OostPruisen of Koningsbergen terug wil geven. Duistland is die gebieden niet zonder reden kwijtgeraakt: De Russen hebben vreselijk geleden onder de Duitse bezetting in WOII met 24 miljoen doden en een compleet verwoest land. Ook heeft Rusland nooit herstel betalingen van Duitsland ontvangen of Marshall hulp van Amerika voor de wederopbouw.

Wel heeft Rusland na WOII een deel van Polen geannexeerd en Polen een deel van Duitsland geannexeerd, dus is Polen opgeschoven naar het Westen. Ook is het door de Russen bezette deel van Duitsland opgegaan in de DDR. De Duitse Democratische Republiek, "één van de meest geslaagde democratische samenlevingen die er in de historie zijn geweest"

Tijdens de hereniging van West en Oost Duitsland is Rusland beloofd dat in tuil voor herenigin de Navo geen cm verder naar het Oosten zou uitbreiden en juist dit schenden van de belofte neemt Moskou het Westen zeer kwalijk

Kijk dat in Nederlandgeen begrip
pi_203370771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:26 schreef paulgo het volgende:
De Duitse Democratische Republiek, "één van de meest geslaagde democratische samenlevingen die er in de historie zijn geweest"
Dit is hoop ik een cycnische zin?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203370805
Ja, maar je kan nog beter de DDR dan de Nazis hebben. Dictators zijn er in alle soorten en maten en dan kan je beter Poetin dan Stalin hebben. En ook liever Assad dan IS enz. Het minder slechte dus.
pi_203370896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:26 schreef paulgo het volgende:
Icecreamfarmer je getuigt van weinig historisch besef als je de Duitsers OostPruisen of Koningsbergen terug wil geven. Duistland is die gebieden niet zonder reden kwijtgeraakt: De Russen hebben vreselijk geleden onder de Duitse bezetting in WOII met 24 miljoen doden en een compleet verwoest land. Ook heeft Rusland nooit herstel betalingen van Duitsland ontvangen of Marshall hulp van Amerika voor de wederopbouw.

Dat doet er toch niet toe. Dat is historisch net zo pijnlijk zo niet pijnlijker dan je argument dat de Russen recht hebben op de Krim omdat de er 500 jaar geleden iets gebeurd is.

En dat hebben ze ten eerste wel (je typt hetzelf) en ten tweede ook maar die hebben ze geweigerd (voor heel oost Europa).

En wat heeft Polen daarmee van doen dat de Russen hun halve land afgepakt hebben?
quote:
Wel heeft Rusland na WOII een deel van Polen geannexeerd en Polen een deel van Duitsland geannexeerd, dus is Polen opgeschoven naar het Westen. Ook is het door de Russen bezette deel van Duitsland opgegaan in de DDR. De Duitse Democratische Republiek, "één van de meest geslaagde democratische samenlevingen die er in de historie zijn geweest"

Je geeft dus eigenlijk toe dat ik gewoon gelijk heb.
quote:
Tijdens de hereniging van West en Oost Duitsland is Rusland beloofd dat in tuil voor herenigin de Navo geen cm verder naar het Oosten zou uitbreiden en juist dit schenden van de belofte neemt Moskou het Westen zeer kwalijk

Kijk dat in Nederlandgeen begrip
pi_203370927
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Zoals eerder gezegd: je kunt jezelf als onderdeel van een soeverein land niet zomaar afscheiden.
Ik zou er ook een voorstander van zijn om Brabant en Limburg zich te laten afscheiden maar dat kan en mag nou eenmaal niet.
Waarom mochten dan we de voormalige Sovjet republieken zich afscheiden van de souvereine Sovjet unie en mchten de deelrepublieken Kroatie en Bosnie zich afscheiden van het souvereine voormalige Joegoslavie. Dit noem ik meten met twee maten
pi_203371116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

En wat heeft Polen daarmee van doen dat de Russen hun halve land afgepakt hebben?

Rusland grenst niet aan Duitsland. De Polen hadden de pech dat ze tussen Duitsland en Rusland in liggen. Dus Rusland kon alleen maar op deze wijze indirect Duits grondgebied annexeren.

Eigenlijk had Nederland hetzelfde als Rusland moeten doen en ook een groter deel van Duitsland na WOII moeten annexeren en moeten behouden, maar wij hebben na een paar jaar zelfs piepkleine stukjes Duitsland teruggegeven. Maar ja dit is een ander verhaal.
Ik vind dus dat een land dat zonder fatsoenlijke reden een ander land binnenvalt later alle schade moet vergoeden of het nou herstelbetalingen of delen af te staan land zijn. Dus dan geldt er geen soevereiniteit voor de agressor. Ja ook Poetin zal als hij heel Oekraine bezet later een deel van Rusland m.i. moeten afstaan aan de Oekrainers, maar het deel van Oekraine waar alleen Russen wonen is een ander verhaal
  woensdag 26 januari 2022 @ 11:50:58 #50
256666 leeell
I know you're lonely
pi_203371133
Omdat niemand cared om Groningen. Maak er gewoon een gasveld van en gooi die anderhalve boer en koe gewoon in Drenthe neer, plek zat. Geen verschil.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')