abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 11:53:40 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203313363
Knap stukje onderzoeksjournalistiek van NRC! De digitale knokploeg van Forum voor Democratie

quote:
FvD’er beheerde onlinegroep waarin adressen ministers werden gedeeld en bedreigingen zijn geuit

Aanhangers van Forum voor Democratie hebben in een chatkanaal bedreigingen geuit tegen politieke tegenstanders. Ook werden van hen, waaronder minister Hugo de Jonge, adressen gedeeld. De groep werd beheerd door een campagne-medewerker van Forum.

Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag. Rond kerst stoomde een man op naar het huis van Hugo de Jonge, waarna deze beveiliging kreeg. Dezelfde man, Max van den B. (29) ging later met een brandende fakkel naar de woning van D66-leider Sigrid Kaag. Hij is hier deze week voor veroordeeld.

In de chatkanaal ‘FvD geluiden’ - op het medium Telegram- werden volgens NRC meermaals adressen gedeeld van politieke tegenstanders van Forum. Er zouden zo’n achtduizend mensen meeschrijven en lezen, waaronder het account Onrecht TV waar Van den B. deel van was.

Over De Jonge werd gesuggereerd hem een ‘kerstkaartje’ te sturen, met de tekst: „Wij weten ook waar jij woont”. Enige tijd later ging Van den B. naar diens woning. En weer wat later naar Kaag, van wie het adres ook in het kanaal was gedeeld.

Als in het kanaal een bericht over Ernst Kuipers voorbij komt, inmiddels de nieuwe coronaminister, zou iemand hebben voorgesteld hem te ‘lynchen’.

NRC schrijft ook over bedreigingen aan het adres van Volt-politicus Nilüfer Gündoğan. Die maakte in een debat melding van nare mailtjes vanuit de FvD-achterban. In de chatgroep werd daarop door de beheerder geschreven: „Wie zaait, zal oogsten, dus succes met je mailbox”. Waarop een reactie was: „Kom op jongens, er kan nog veel meer shit in die mailbox. Hunting season is open.”

Logo
De chatgroep zou los staan van de partij Forum voor Democratie. Zo staat in het kanaal te lezen: ‘Dit kanaal wordt niet bestuurd door FvD’. Toch is de beheerder van de groep een ‘provinciale coördinator’ van Forum in Noord-Brabant. Hij zou ook deel zijn geweest van het campagneteam van Forum dat met partijleider Thierry Baudet door het hele land trok met een bus als de ‘vrijheidskaravaan’.

Volgens een Forum-woordvoerder is de Telegram-groep niet aan de partij ‘gelieerd’. In 2018 zou ook zijn groep afgesproken dat die groep het logo van de partij niet zou gebruiken. Forum neemt afstand van de dreigende berichten.

Eerder kwam de partij in zware turbulentie terecht toen in er antisemitische en homofobe berichten werden gedeeld in WhatsApp-groepen. Niet lang erna scheurde de partij met het vertrek van prominente leden.

https://www.ad.nl/politie(...)zijn-geuit~a7651a49/
-----------------------------------------------------------

De groep staat los van het FvD maar het beheer is in handen van een FvD'er :') FvD heeft dus overduidelijk geen problemen met het intimideren en plegen van geweld tegen politici, ministers, virologen, etc.

Hopelijk gaat het OM wat doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 22 januari 2022 @ 11:59:01 #2
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203313420
FVD is tegen geweld, bedreiging, etc. etc.

D66 had een tweede Kamerlid genaamd Sidney Smeets die te ver was gegaan bij minderjarige jongens. En herhaaldelijk, jaren lang, steeds weer opnieuw. En dan toch weer op die lijst gezet worden. Hij had trouwens zijn handtekening gezet om de stichting martijn niet te verbieden. :r

Het heeft nauwelijks aandacht gekregen. Wordt D66 nu weggezet als een viezerikkenpartij? Zeker niet.

Maar als er ergens een ver weggestopt WhatsApp groepje is, met daarin veel JFVD leden en er is 1 mafkees tussen weten te komen die gekke ideeën heeft, dan moet de hele partij daarvoor geframed worden blijkbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ixnay op 23-01-2022 09:17:24 (Typo) ]
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:05:01 #3
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_203313493
Enge club dat Fvd :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_203313494
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:59 schreef Ixnay het volgende:
FVD is tegen geweld, bedreiging, etc. etc.

D66 had een tweede Kamerlid genaamd Sidney Smeets die te ver was gegaan bij minderjarige jongens. En herhaaldelijk, jaren lang, steeds weer opnieuw. En dan toch weer op die lijst gezet worden. Hij had trouwens zijn handtekening gezet om de stichting martijn niet te verbieden. :r

Het heeft nauwelijks aandacht gekregen. Wordt D66 nu weggezet als een viezerikkenpartij? Zeker niet.

Maar als er ergens een ver weggestopt WhatsApp groepje is, met daarin veel JFVD leden en er is 1 mafkees tussen weten te komen die gekken ideeë heeft, dan moet de hele partij daarvoor geframed worden blijkbaar.
In tegenstelling tot FVD heeft D66 wel ingegrepen en niet zielig met hun vingertje naar anderen gewezen. Smeets is weliswaar zelf opgestapt maar wel richting de uitgang geduwd door de partij natuurlijk.
pi_203313521
In de fysieke wereld krijg je een gebiedsverbod. In de digitale wereld zou men een internetverbod moeten krijgen. Onhandig voor heel veel zaken, maar dan had je je dat maar eerder moeten bedenken.
Somebody that I used to know
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 12:07:31 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203313523
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:59 schreef Ixnay het volgende:
FVD is tegen geweld, bedreiging, etc. etc.

D66 had een tweede Kamerlid genaamd Sidney Smeets die te ver was gegaan bij minderjarige jongens. En herhaaldelijk, jaren lang, steeds weer opnieuw. En dan toch weer op die lijst gezet worden. Hij had trouwens zijn handtekening gezet om de stichting martijn niet te verbieden. :r

Het heeft nauwelijks aandacht gekregen. Wordt D66 nu weggezet als een viezerikkenpartij? Zeker niet.

Maar als er ergens een ver weggestopt WhatsApp groepje is, met daarin veel JFVD leden en er is 1 mafkees tussen weten te komen die gekken ideeë heeft, dan moet de hele partij daarvoor geframed worden blijkbaar.
Als de FvD tegen geweld is, waarom gooien ze de beheerder van deze groep dan niet uit de partij?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:08:43 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203313541
Stuur de FOK!-knokploeg eropaf
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 12:09:23 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203313551
Polariserend artikel uit polariserende krant over polariserende partij gepost door een polariserende user.

Zo komen we er wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203313567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Polariserend artikel uit polariserende krant over polariserende partij gepost door een polariserende user.

Zo komen we er wel.
Hoezo polariseert dit artikel volgens jou?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:16:40 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203313627
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In tegenstelling tot FVD heeft D66 wel ingegrepen en niet zielig met hun vingertje naar anderen gewezen. Smeets is weliswaar zelf opgestapt maar wel richting de uitgang geduwd door de partij natuurlijk.
Het zijn ook 2 heel verschillende dingen:
- een bewezen pedo als tweede Kamerlid
- een 15 jarige in een vaag WhatsApp groepje dat niets met fvd te maken heeft, behalve dat er veel jfvd leden inzaten.

Wat had FVD moeten doen dan? Die 15 jarige jongen uit dat groepje proberen te verwijderen waar ze niks over te zeggen hebben?
pi_203313631
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Polariserend artikel uit polariserende krant over polariserende partij gepost door een polariserende user.

Zo komen we er wel.
Wil je als mod graag het goede voorbeeld geven door op de man te spelen? Is dat dus tegenwoordig toegestaan?

Kan je ook even uitleggen waarom het artikel polariserend is?
pi_203313650
TS kan zijn naam beter veranderen in vizieroprechts.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:18:36 #13
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203313663
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als de FvD tegen geweld is, waarom gooien ze de beheerder van deze groep dan niet uit de partij?
Waarom wel? Die beheerder wil toch geen geweld?

Je zit wel eens vaker in een groep waar je het niet met iedereen eens bent.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:19:38 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203313677
Wat is er trouwens zo erg met een brandende fakkel? Wat is daar gewelddadig aan?

Als hier een idioot met een brandende fakkel door de straat loopt is dat dan een aanslag op mij en moet die man dan de bak in?

Kun je iemand vermoorden of schade doen met een brandende fakkel? Leg dat eens uit.
pi_203313681
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:16 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het zijn ook 2 heel verschillende dingen:
- een bewezen pedo als tweede Kamerlid
- een 15 jarige in een vaag WhatsApp groepje dat niets met fvd te maken heeft, behalve dat er veel jfvd leden inzaten.

Wat had FVD moeten doen dan? Die 15 jarige jongen uit dat groepje proberen te verwijderen waar ze niks over te zeggen hebben?
Heb je het artikel überhaupt gelezen? Nee he?
pi_203313683
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo polariseert dit artikel volgens jou?
Droogjes beschrijven wat er wordt gezegd in die appgroep is volgens Nattekat blijkbaar 'polariseren'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 12:21:33 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203313713
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo polariseert dit artikel volgens jou?
Het origineel, dit is de korte samenvatting.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203313730
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het origineel, dit is de korte samenvatting.
Toevallig heb ik als NRC-abonnee dit artikel vanmorgen volledig gelezen in de krant, dus vertel gerust welke onderdelen jij polariserend vond.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:23:09 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203313734
FVD. Om te kotsen. Niet meer en niet minder.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 12:23:19 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203313741
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het origineel, dit is de korte samenvatting.
Het NRC is polariserend? Ok, nou, dat is toch wel groot nieuws, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 12:32:58 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203313860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Toevallig heb ik als NRC-abonnee dit artikel vanmorgen volledig gelezen in de krant, dus vertel gerust welke onderdelen jij polariserend vond.
Het is bijzonder lastig om uit te leggen zonder de betreffende tekst. Maar waar het een beetje op neer komt is dat de auteur echt elke mogelijke connectie probeert te leggen tussen het FvD, die groep en de handelingen van mensen die in actie zijn gekomen, zelfs als het een tikkie vergezocht is. De hele toon van het artikel is "x bekladt winkel, x is gerelateerd aan y, y is gerelateerd aan z, dus z is verantwoordelijk voor de bekladding. FvD wordt als het grote kwaad afgeschilderd, terwijl die er feitelijk weinig mee te maken hebben. En daarmee schuif je ook meteen hun hele achterban in hetzelfde hoekje.

Je kan een grote groep niet verantwoordelijk houden voor de acties van een individu. Betekent niet automatisch dat die groep vrijuit gaat natuurlijk, ze zitten elkaar heerlijk op te jutten. De link met de partij als geheel is al helemaal vaag. Dat er overlap is zal niemand ontkennen, maar het blijven twee losstaande zaken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203313863
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:05 schreef aloa het volgende:
Enge club dat Fvd :{
Zag dat andere ettertje van de week in de kamer. En maar zuigen en provoceren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 12:35:26 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203313890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is bijzonder lastig om uit te leggen zonder de betreffende tekst. Maar waar het een beetje op neer komt is dat de auteur echt elke mogelijke connectie probeert te leggen tussen het FvD, die groep en de handelingen van mensen die in actie zijn gekomen, zelfs als het een tikkie vergezocht is. De hele toon van het artikel is "x bekladt winkel, x is gerelateerd aan y, y is gerelateerd aan z, dus z is verantwoordelijk voor de bekladding. FvD wordt als het grote kwaad afgeschilderd, terwijl die er feitelijk weinig mee te maken hebben. En daarmee schuif je ook meteen hun hele achterban in hetzelfde hoekje.

Je kan een grote groep niet verantwoordelijk houden voor de acties van een individu. Betekent niet automatisch dat die groep vrijuit gaat natuurlijk, ze zitten elkaar heerlijk op te jutten. De link met de partij als geheel is al helemaal vaag. Dat er overlap is zal niemand ontkennen, maar het blijven twee losstaande zaken.
De link met de partij is juist overduidelijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203313894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is bijzonder lastig om uit te leggen zonder de betreffende tekst. Maar waar het een beetje op neer komt is dat de auteur echt elke mogelijke connectie probeert te leggen tussen het FvD, die groep en de handelingen van mensen die in actie zijn gekomen, zelfs als het een tikkie vergezocht is. De hele toon van het artikel is "x bekladt winkel, x is gerelateerd aan y, y is gerelateerd aan z, dus z is verantwoordelijk voor de bekladding. FvD wordt als het grote kwaad afgeschilderd, terwijl die er feitelijk weinig mee te maken hebben. En daarmee schuif je ook meteen hun hele achterban in hetzelfde hoekje.

Je kan een grote groep niet verantwoordelijk houden voor de acties van een individu. Betekent niet automatisch dat die groep vrijuit gaat natuurlijk, ze zitten elkaar heerlijk op te jutten. De link met de partij als geheel is al helemaal vaag. Dat er overlap is zal niemand ontkennen, maar het blijven twee losstaande zaken.
Beheerder van die appgroep is gelieerd aan FvD - reist met de partij het hele land door - en moedigt wangedrag aan en grijpt niet in.

FvD kan die jongen royeren of een stevige reprimande geven, maar de partij laat dat na. Dat is zeer kwalijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 12:36:19 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203313904
En even voor de goede orde voor de mensen die fan zijn van dat zootje ongeregeld en denken dat ik hun steun: die partij is een hoopje stront, die groep mag van mij strafrechtelijk onderzocht worden en ik heb weinig begrip voor mensen die die partij steunen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 12:41:08 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203313975
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De link met de partij is juist overduidelijk.
Je ziet wat je wil zien. Zie het als etnisch profileren, iets waarvan ik wel vermoed dat jij dat afschuwelijk vindt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203314550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:07 schreef Postbus100 het volgende:
In de fysieke wereld krijg je een gebiedsverbod. In de digitale wereld zou men een internetverbod moeten krijgen. Onhandig voor heel veel zaken, maar dan had je je dat maar eerder moeten bedenken.
Mee eens. Maar waar vindt men een meerderheid voor zo'n goed plan?
pi_203314614
Je kan FvD wel willen verbieden maar het gedachtegoed blijft en is sterk groeiende en aan een normalisering in de maatschappij bezig 8-) :W
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 13:23:09 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203314616
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je ziet wat je wil zien. Zie het als etnisch profileren, iets waarvan ik wel vermoed dat jij dat afschuwelijk vindt.
Oohja, want gezien de naam van de groep, de functie van de beheerder en de aard van de geplaatste berichten is de link met het FvD echt heel vergezocht.

Zie dit bijvoorbeeld:
twitter


Dit is wel heel toevallig ;) Zo toevallig is het niet meer nu er een mooi artikel van de NRC ligt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203314969
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:33 schreef halfway het volgende:

[..]
Zag dat andere ettertje van de week in de kamer. En maar zuigen en provoceren.
Dat kereltje met de pedo kop die schreeuwt over tribunalen, of dat mafketeltje met het meest zeikerige stemmetje?
pi_203314987
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:59 schreef Ixnay het volgende:
FVD is tegen geweld, bedreiging, etc. etc.

D66 had een tweede Kamerlid genaamd Sidney Smeets die te ver was gegaan bij minderjarige jongens. En herhaaldelijk, jaren lang, steeds weer opnieuw. En dan toch weer op die lijst gezet worden. Hij had trouwens zijn handtekening gezet om de stichting martijn niet te verbieden. :r

Het heeft nauwelijks aandacht gekregen. Wordt D66 nu weggezet als een viezerikkenpartij? Zeker niet.

Maar als er ergens een ver weggestopt WhatsApp groepje is, met daarin veel JFVD leden en er is 1 mafkees tussen weten te komen die gekken ideeë heeft, dan moet de hele partij daarvoor geframed worden blijkbaar.
Tegen geweld en fascisme ja?

Zijn er andere partijen waar de jeugdleden rondlopen met Hitlerjugend dolken en nazi feesten zoals het joelfeest willen invoeren?
pi_203315133
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tegen geweld en fascisme ja?

Zijn er andere partijen waar de jeugdleden rondlopen met Hitlerjugend dolken en nazi feesten zoals het joelfeest willen invoeren?
[ afbeelding ]
Ben je lekker aan het ophitsen met je desinformatie?

Wat ben jij door de mand gevallen zeg, hopeloos propagandaslachtoffertje. Ga je ook nog de racismekaart trekken, of is dat even te lastig met die allochtonen bij het FvD? Volgende keer, want de geheugens doen het toch niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203315172
Zielig als je je gelijk door intimidatie en bedreiging probeert te halen, omdat de ruime meerderheid van de bevolking niet op je stemt.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:06:51 #34
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_203315188
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:33 schreef halfway het volgende:

[..]
Zag dat andere ettertje van de week in de kamer. En maar zuigen en provoceren.
Bizar dat zoiets in de kamer zit ook.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:07:45 #35
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203315191
Mag alleen als het van links komt richting mensen zoals Pim Fortuyn.
Man of Steal.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:09:07 #36
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203315205
Gelukkig schrijft de media ook dagelijks verontwaardigd over alle islamietjes die Wilders bedreigen _O_

Want zo gaat dat in een eerlijk land.
Man of Steal.
pi_203315216
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In tegenstelling tot FVD heeft D66 wel ingegrepen en niet zielig met hun vingertje naar anderen gewezen. Smeets is weliswaar zelf opgestapt maar wel richting de uitgang geduwd door de partij natuurlijk.
Volgens mij is Smeets nog steeds lid van D66. Zo'n smeerpijp dien je gewoon te royeren, waarom stond die überhaupt op de kieslijst, wie was daar verantwoordelijk voor. Daarnaast is er wel meer #metoo gebeurd binnen D66. Onderzoekjes zijn diep in de archiefkast beland. En wat met dit?;
twitter


Neemt natuurlijk niet weg dat de FvD club inmiddels behoorlijk afgegleden is en dit is het volgende schandaal. Hierna zullen er nog vele volgen verwacht ik.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2022 14:31:51 ]
pi_203315228
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In tegenstelling tot FVD heeft D66 wel ingegrepen en niet zielig met hun vingertje naar anderen gewezen. Smeets is weliswaar zelf opgestapt maar wel richting de uitgang geduwd door de partij natuurlijk.
Zelf opgestapt is in dezen veel te mild voor een pedo recidivist. D66 heeft weer eens klonten boter op het hoofd
pi_203315233
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:09 schreef SuperNeger het volgende:
Gelukkig schrijft de media ook dagelijks verontwaardigd over alle islamietjes die Wilders bedreigen _O_

Want zo gaat dat in een eerlijk land.
We hebben in het verleden kunnen zien wat er mis kan gaan als je niet meer als individu wordt beoordeeld, maar als onderdeel van een groep.
pi_203315262
Verwarrend nieuwsartikel overigens. De hijgerigheid van de auteur om FvD te veroordelen zit duidelijk in de weg en zorgt voor een matig geschreven artikel. Bijvoorbeeld: is Max van der B(randend hout) nu wel of niet een FvD-er? Of hoe worden deze twee zaken nu aan elkaar gelinkt? Is FvD nu wel of niet verantwoordelijk voor de acties van Max?
pi_203315264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tegen geweld en fascisme ja?

Zijn er andere partijen waar de jeugdleden rondlopen met Hitlerjugend dolken en nazi feesten zoals het joelfeest willen invoeren?
[ afbeelding ]
Daar is al uitgebreid op gereageerd door betreffend persoon inclusief foto's van het object. Het is een dolk met een fleur de lis erop. Frame klopt dus niet.
pi_203315275
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We hebben in het verleden kunnen zien wat er mis kan gaan als je niet meer als individu wordt beoordeeld, maar als onderdeel van een groep.
Ah, vertel! Een Duits fenomeen naar ik aan mag nemen?

Goed argument hoor. En Wilders mag natuurlijk geen enkele melding maken over mensen die direct betrokken zijn geweest bij de Hofstadgroep. Iets wat voor hem van acuut levensbedreigende aard is
pi_203315284
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is bijzonder lastig om uit te leggen zonder de betreffende tekst. Maar waar het een beetje op neer komt is dat de auteur echt elke mogelijke connectie probeert te leggen tussen het FvD, die groep en de handelingen van mensen die in actie zijn gekomen, zelfs als het een tikkie vergezocht is. De hele toon van het artikel is "x bekladt winkel, x is gerelateerd aan y, y is gerelateerd aan z, dus z is verantwoordelijk voor de bekladding. FvD wordt als het grote kwaad afgeschilderd, terwijl die er feitelijk weinig mee te maken hebben. En daarmee schuif je ook meteen hun hele achterban in hetzelfde hoekje.

Je kan een grote groep niet verantwoordelijk houden voor de acties van een individu. Betekent niet automatisch dat die groep vrijuit gaat natuurlijk, ze zitten elkaar heerlijk op te jutten. De link met de partij als geheel is al helemaal vaag. Dat er overlap is zal niemand ontkennen, maar het blijven twee losstaande zaken.
Bijna goed. X bekladt een winkel en is fan van Y. Y werkt voor de partij van Z, die er trots op is dat meer en meer mensen tot vandalisme overgaan om het punt te maken van die partij. Dat is wel degelijk nalatigheid van Y en Z.
Het klopt wel dat nergens bewijs is dat FvD actief deze figuren aanzet tot knokploeggedrag. Daar vertrouwen we dan maar op, maar het komt sterker over als de partij zich van deze fanclub distantieert.
pi_203315297
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:09 schreef SuperNeger het volgende:
Gelukkig schrijft de media ook dagelijks verontwaardigd over alle islamietjes die Wilders bedreigen _O_

Want zo gaat dat in een eerlijk land.
Whataboutism, net zo leuk als rode haring. Heb je trouwens vorige week die recensent bij Beau gezien?
pi_203315327
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ben je lekker aan het ophitsen met je desinformatie?

Wat ben jij door de mand gevallen zeg, hopeloos propagandaslachtoffertje. Ga je ook nog de racismekaart trekken, of is dat even te lastig met die allochtonen bij het FvD? Volgende keer, want de geheugens doen het toch niet.
Een boreaal Europa gaat vast een regenboog aan huidskleurtjes worden ja!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 14:29:04 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203315441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:16 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Bijna goed. X bekladt een winkel en is fan van Y. Y werkt voor de partij van Z, die er trots op is dat meer en meer mensen tot vandalisme overgaan om het punt te maken van die partij. Dat is wel degelijk nalatigheid van Y en Z.
Het klopt wel dat nergens bewijs is dat FvD actief deze figuren aanzet tot knokploeggedrag. Daar vertrouwen we dan maar op, maar het komt sterker over als de partij zich van deze fanclub distantieert.
En hierin geef ik je gewoon gelijk. FvD zelf gaat niet vrijuit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203315482
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:16 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ah, vertel! Een Duits fenomeen naar ik aan mag nemen?

Goed argument hoor. En Wilders mag natuurlijk geen enkele melding maken over mensen die direct betrokken zijn geweest bij de Hofstadgroep. Iets wat voor hem van acuut levensbedreigende aard is
Individuen mag je beoordelen op hun woorden en daden.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:41:43 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203315572
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:59 schreef Ixnay het volgende:
Maar als er ergens een ver weggestopt WhatsApp groepje is, met daarin veel JFVD leden en er is 1 mafkees tussen weten te komen die gekken ideeë heeft, dan moet de hele partij daarvoor geframed worden blijkbaar.
1 mafkees? Dat is nog voorzichtig uitgedrukt.
Die partij zit vol met idioten. Iedereen die goed bij zijn hoofd is heeft die partij al lang achter zich gelaten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:51:17 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203315674
Hopelijk maakt justitie flink wat mensen vrij om deze laffe digitale terroristen eens zeepjes te laten rapen.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:52:51 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203315691
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:59 schreef Ixnay het volgende:
FVD is tegen geweld, bedreiging, etc. etc.

D66 had een tweede Kamerlid genaamd Sidney Smeets die te ver was gegaan bij minderjarige jongens. En herhaaldelijk, jaren lang, steeds weer opnieuw. En dan toch weer op die lijst gezet worden. Hij had trouwens zijn handtekening gezet om de stichting martijn niet te verbieden. :r

Het heeft nauwelijks aandacht gekregen. Wordt D66 nu weggezet als een viezerikkenpartij? Zeker niet.

Maar als er ergens een ver weggestopt WhatsApp groepje is, met daarin veel JFVD leden en er is 1 mafkees tussen weten te komen die gekken ideeë heeft, dan moet de hele partij daarvoor geframed worden blijkbaar.
Haha daar is de loopjongen om meteen rookgordijnen op te trekken.

Niemand trapt erin. Iedereen weet wel dat de FvD een partij is van staatondermijnende gevaarlijke personen. Ik hoop dat de AIVD de hele top intussen onder de telefoontap heeft liggen.
pi_203315693
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:51 schreef Hexagon het volgende:
Hopelijk maakt justitie flink wat mensen vrij om deze laffe digitale terroristen eens zeepjes te laten rapen.
Prima. Wat wil je dat ze laten liggen aan werk voor wat mafkezen in een appgroepje?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:54:17 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203315708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Prima. Wat wil je dat ze laten liggen aan werk voor wat mafkezen in een appgroepje?
Het zinloze softdrugsbeleid is een goed begin. Legaliseer dat en je de politie heeft ineens zeeen van tijd.
pi_203315743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zinloze softdrugsbeleid is een goed begin. Legaliseer dat en je de politie heeft ineens zeeen van tijd.
Superslim idee. Echt toppie. Heb een paar vrienden verloren die van softdrugs zo door gingen naar harddrugs maar als we zo wat tieners die dom bezig zijn in een appgroepje genadeloos kunnen aanpakken dan zal dat het wel waard zijn.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 15:02:01 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203315776
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Superslim idee. Echt toppie. Heb een paar vrienden verloren die van softdrugs zo door gingen naar harddrugs
Ohja daar heeft het drugsbeleid dat we nu hebben dus eigenlijk geen drol aan kunnen veranderen. Maar nee laten we vooral doorgaan met hetzelfde onzinnige beleid wat nergens in de wereld werkt. :')

quote:
tieners die dom bezig zijn in een appgroepje genadeloos kunnen aanpakken dan zal dat het wel waard zijn.
Dom bezig zijn? Het ondermijnen van de democratie door tegenstanders te bedreigen is wel wat ernstiger dan dat. In ieder geval ernstiger dan een joint opsteken
pi_203316051
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een boreaal Europa gaat vast een regenboog aan huidskleurtjes worden ja!
En waarom zou dat moeten? Ik snap dat er dan meer aan wingewest Nederland verdiend kan worden door het internationale grootkapitaal, maar in het belang van het Nederlandse volk is die continue massa-immigratie natuurlijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203316176
Er lopen zo veel gestoorde en gevaarlijke tokkies rond, en de boeven van fvd weten ze handig te bespelen en het vuur flink op te stoken. Als ze dan ter verantwoording worden geroepen dan trekken ze een schijnheilige smoel en wassen ze hun fascistenhandjes in onschuld en hebben ze zelfs het gore lef om zich te verdedigen met "we zijn een democratische partij dus hartstikke fatsoenlijk" terwijl ze zelf de democratie niet eens erkennen en het van alle kanten kapot proberen te maken. En laat ik maar niet eens beginnen over de stinkende vieze bruinhemdjes die hier al die praktijken komen goedpraten. :r
pi_203316228
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Superslim idee. Echt toppie. Heb een paar vrienden verloren die van softdrugs zo door gingen naar harddrugs maar als we zo wat tieners die dom bezig zijn in een appgroepje genadeloos kunnen aanpakken dan zal dat het wel waard zijn.
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat er allemaal broeit in die groepen.
pi_203316247
Geweld tegen politici is wat Gideon van Meijeren verlangt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203316257
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:41 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat er allemaal broeit in die groepen.
Vertel het gerust.
pi_203316435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
1 mafkees? Dat is nog voorzichtig uitgedrukt.
Die partij zit vol met idioten. Iedereen die goed bij zijn hoofd is heeft die partij al lang achter zich gelaten.
Precies. De partij leeft alleen nog maar door en voor idiootjes.
Zoals toen met antisemitisme. De normale mensen gingen weg en moesten ook weg. DE antisemiet mocht blijven zitten..

Als je ook de kamerleden van FVD ziet de laatste tijd. Die kerel van "uw beurt komt nog wel" en dat gastje met die irritante piepstem. Dan vraag je je af waar Baudet ze nou weer vandaan heeft. Zijn er uit een gesticht net twee patiënten ontsnapt?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 16:04:49 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203316544
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203316996
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tegen geweld en fascisme ja?

Zijn er andere partijen waar de jeugdleden rondlopen met Hitlerjugend dolken en nazi feesten zoals het joelfeest willen invoeren?
[ afbeelding ]
Nah, dat hoeft geen Hitlerjugend dolk te zijn, kan best een heel gewone dolk zijn. En die heeft ze natuurlijk nodig om op zomerkamp zich te kunnen verdedigen tegen de incells van het JFVD.
Ik heb daar wel begrip voor.

Overigens heeft mevrouw Iem al Biyati best wel diepe gedachten:
quote:
Als je de wereld wil veranderen, dan begin je bij jezelf. Begin met gezond eten. Dus geen Thuisbezorgd meer, maar een goed stuk grasgevoerd vlees van de lokale slager of boer. Zorg dat je mentaal en fysiek weerbaar wordt door het beoefenen van sport, zoals vechtsport, gewichtheffen, hardlopen en fietsen. Daarnaast is het van belang om aandacht te besteden aan je uiterlijk, want de kaft maakt heel veel uit bij een boek.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:38:09 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203317056
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Polariserend artikel uit polariserende krant over polariserende partij gepost door een polariserende user.

Wat is er polariserend aan het NRC en wat is er polariserend aan het artikel?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 18:19:50 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203318317
Hopelijk gaat er meer gebeuren dan alleen boze tweets.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203318401
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:19 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk gaat er meer gebeuren dan alleen boze tweets.

[ twitter ]
En waar zit je op te hopen?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 18:28:14 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203318429
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En waar zit je op te hopen?
Vervolging en een verbod op deze enge partij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203318446
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vervolging en een verbod op deze enge partij.
Op basis waarvan precies? Dat enkele leden in een appgroepje wat domme dingen doen? Succes bij de rechtbank, maar het is volstrekt kansloos.
pi_203318451
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vervolging en een verbod op deze enge partij.
Ik vind D66 een enge partij. Ook maar vervolgen en verbieden dan.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 18:45:01 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203318652
Niet om het een of ander, maar Max van den B is bepaald geen FvD'er, maar een Jezus Leeft aanhanger en tevens milieuactivist.
We have always been at war with Eastasia.
pi_203319638
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:45 schreef -XOR- het volgende:
Niet om het een of ander, maar Max van den B is bepaald geen FvD'er, maar een Jezus Leeft aanhanger en tevens milieuactivist.
Staat volgens mij ook niet in het artikel.
Er staat dat hij member van die app-groep is en daar de adressen vandaan heeft.
Radio Espantoso
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 19:57:09 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203320060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Op basis waarvan precies? Dat enkele leden in een appgroepje wat domme dingen doen? Succes bij de rechtbank, maar het is volstrekt kansloos.
Ondermijning van de democratie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203320101
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ondermijning van de democratie
Als democratische partij spreken ze zich uit tegen bepaalde wetten en afspraken. Het lijkt me primaire taak van partijen om te trachten wetten aan te passen om de eigen achterban beter te dienen.
Ben geen liefhebber van FvD, maar kan je je zaak iets sterker maken en uitleggen waarom het van toepassing is opFvD en niet op andere partijen?
pi_203320245
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als democratische partij spreken ze zich uit tegen bepaalde wetten en afspraken. Het lijkt me primaire taak van partijen om te trachten wetten aan te passen om de eigen achterban beter te dienen.
Ben geen liefhebber van FvD, maar kan je je zaak iets sterker maken en uitleggen waarom het van toepassing is opFvD en niet op andere partijen?
Je kan je alleen afvragen in hoeverre die partij democratisch is. Toen de partijleider werd afgezet is ie met een soort van coupe weer aan de macht gekomen. Dat ging imho niet geheel democratisch.

Verder is het wel een partij die regelmatig oproept om niet aan de wet te houden en de partijleider is ook redelijk openlijk bezig met zelf niet aan de wet te houden en op te roepen om dat ook niet te doen.

et ergste is nog wel dat in het parlement deze partij met tribunalen gaat dreigen, Het is toch wel het toppunt van ondemocratisch gedrag om in de volksvertegenwoordiging te roepen dat je de democratie opzij gaat zetten en de huidige volksvertegenwoordigers figuurlijk op gaat hangen.

Nee, het is geen democratische partij die wel democratisch in de volksvertegenwoordiging is gekozen.
pi_203320252
quote:
84s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oohja, want gezien de naam van de groep, de functie van de beheerder en de aard van de geplaatste berichten is de link met het FvD echt heel vergezocht.

Zie dit bijvoorbeeld:
[ twitter ]

Dit is wel heel toevallig ;) Zo toevallig is het niet meer nu er een mooi artikel van de NRC ligt.
Maar als de dierenpartij oproept om bepaalde bedrijven te boycotten dan is het wel goed? Hoezo tunnelvisie.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203320288
Stel je voor dat Gideon van Meijeren het op je gemunt heeft met zijn geaffecteerde piepstemmetje :’)
pi_203320292
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:06 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Maar als de dierenpartij oproept om bepaalde bedrijven te boycotten dan is het wel goed? Hoezo tunnelvisie.
Misschien is het verschil dat Postiljon geboycot moet worden omdat ze domweg aan de wet willen houden?
pi_203320421
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je kan je alleen afvragen in hoeverre die partij democratisch is. Toen de partijleider werd afgezet is ie met een soort van coupe weer aan de macht gekomen. Dat ging imho niet geheel democratisch.
Een partij hoeft geen interne democratie na te streven. Zie de PVV zie communistische partijen in het verleden.
quote:
Verder is het wel een partij die regelmatig oproept om niet aan de wet te houden en de partijleider is ook redelijk openlijk bezig met zelf niet aan de wet te houden en op te roepen om dat ook niet te doen.
Er zijn wel meer partijen in heden en verleden die hebben opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Een politieke partij mag zich tegen een wet keren en trachten de publieke opinie te beïnvloeden opdat deze wet aangepast of afgeschaft wordt.
quote:
et ergste is nog wel dat in het parlement deze partij met tribunalen gaat dreigen, Het is toch wel het toppunt van ondemocratisch gedrag om in de volksvertegenwoordiging te roepen dat je de democratie opzij gaat zetten en de huidige volksvertegenwoordigers figuurlijk op gaat hangen.
Ook het dreigen met tribunalen is niet nieuw in de na-oorlogse Nederlandse politiek. Er wordt nu alleen een heel groot drama van gemaakt terwijl negeren en uit laten doven de betere tactiek is.
quote:
Nee, het is geen democratische partij die wel democratisch in de volksvertegenwoordiging is gekozen.
Een communistische partij is ook geen democratische partij en bij vele partijen met de D in de naam kan je het ook hardop afvragen. En toch worden ze allemaal niet verboden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2022 20:16:19 ]
pi_203320575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een partij hoeft geen interne democratie na te streven. Zie de PVV zie communistische partijen in het verleden.
[..]
Maar je claimt zelf dat de partij democratisch is oO/
quote:
Er zijn wel meer partijen in heden en verleden die hebben opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Een politieke partij mag zich tegen een wet keren en trachten de publieke opinie te beïnvloeden opdat deze wet aangepast of afgeschaft wordt.
[..]
Er zijn weinig partijen die op grote schaal stelselmatig oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Soms inderdaad als prikactie maar niet voortdurend en op een heleboel vlakken.
quote:
Ook het dreigen met tribunalen is niet nieuw in de na-oorlogse Nederlandse politiek. Er wordt nu alleen een heel groot drama van gemaakt terwijl negeren en uit laten doven de betere tactiek is.
[..]
Kom even met een concreet voorbeeld van een politieke partij die oproept tot tribunalen. En dan ook nog in het parlement...
quote:
Een communistische partij is ook geen democratische partij en bij vele partijen met de D in de naam kan je het ook hardop afvragen. En toch worden ze allemaal niet verboden.
Ja, en? Omdat een ander iets doet mag jij dat ook?

Bovendien zijn veruit de meeste partijen dus wel democratisch. Op dit moment alleen de FvD en PVV niet.
pi_203321374
Leuk zo'n anonieme chat-app. verbieden? Dan komt er wel weer een andere.
Max van den B kreeg zo de adressen van de politici. Er was niemand die even bedacht wat de gevolgen zouden zijn. Integendeel, Eline ging gezellig mee alsof het een leuk uitje was.

Laat mij raden, zodra je iets van kritiek geeft in die groep, ben je opeens geen lid meer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Beste debater 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 20:55:59 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203321441
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je kan FvD wel willen verbieden maar het gedachtegoed blijft en is sterk groeiende en aan een normalisering in de maatschappij bezig 8-) :W
Dat was met disco muziek ook ooit... gaat wel weer over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203321466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar je claimt zelf dat de partij democratisch is oO/
Ik heb het tegendeel ook nog niet gezien. Dat er smeerlapperij plaatsvind zie ik, maar dat gebeurd in wel meer democratische partijen met de D in hun naam.
quote:
[..]
Er zijn weinig partijen die op grote schaal stelselmatig oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Soms inderdaad als prikactie maar niet voortdurend en op een heleboel vlakken.
De schaal waarop maakt niet uit. Is ook lastig te meten.
quote:
[..]
Kom even met een concreet voorbeeld van een politieke partij die oproept tot tribunalen. En dan ook nog in het parlement...
In het verleden diverse linkse partijen ivm de krakerstoestanden geloof ik.
quote:
[..]
Ja, en? Omdat een ander iets doet mag jij dat ook?
Ja, toon maar een wet dat het niet mag.
quote:
Bovendien zijn veruit de meeste partijen dus wel democratisch. Op dit moment alleen de FvD en PVV niet.
Dan sluit je je ogen wel erg.
  Beste debater 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 20:59:35 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203321536
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:19 schreef Ixnay het volgende:
Wat is er trouwens zo erg met een brandende fakkel? Wat is daar gewelddadig aan?

Als hier een idioot met een brandende fakkel door de straat loopt is dat dan een aanslag op mij en moet die man dan de bak in?

Kun je iemand vermoorden of schade doen met een brandende fakkel? Leg dat eens uit.
Ja, je kunt iemand vermoorden dan wel schade doen met een brandende fakkel.

Vuur is een heel heet en onvoorspelbaar element. Vuur doet ook erg zeer wanneer je er lichamelijk mee in contact komt. Het maakt je dood wanneer er teveel van is. Vuur kan ook heel snel overslaan en brand veroorzaken. Zit je in een huisje dat in brand staat, kan dat heel erg zijn.

Vuur is best gevaarlijk.

Simpeler kunnen we het niet maken.

Oh, en hij liep niet zomaar door de straat, hij belde specifiek bij een specifiek individu thuis aan.

Maar dat dit soort gedrag normaal is in jouw kringen, geeft vooral aan hoe eng je clubje is.

En nu weer er toch zijn: vertel eens hoe FvD met diens economische idealen precies de elite dwars gaat zitten? Met een vlaktaks? LOL.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-01-2022 21:23:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:05:35 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203321668
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als democratische partij spreken ze zich uit tegen bepaalde wetten en afspraken. Het lijkt me primaire taak van partijen om te trachten wetten aan te passen om de eigen achterban beter te dienen.
Ben geen liefhebber van FvD, maar kan je je zaak iets sterker maken en uitleggen waarom het van toepassing is opFvD en niet op andere partijen?
Het bedreigen en intimideren van andere politici in de hoop dat ze hun toon aanpassen is niets anders dan ondermijning van de democratie.

Voor dat gedrag dient iemand gewoon in de bak gesmeten te worden.
pi_203321718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het bedreigen en intimideren van andere politici in de hoop dat ze hun toon aanpassen is niets anders dan ondermijning van de democratie.

Voor dat gedrag dient iemand gewoon in de bak gesmeten te worden.
Kan je de wet tonen waarin dat staat? En waarom is er nog geen aangifte gedaan zodat justitie zijn werk kan doen?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:15:32 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203321919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kan je de wet tonen waarin dat staat? En waarom is er nog geen aangifte gedaan zodat justitie zijn werk kan doen?
Mensen bedreigen is strafbaar
https://www.om.nl/onderwerpen/bedreigde-politici

Dus uitroken die gastjes en daarna het staatshotel in.
pi_203321974
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen bedreigen is strafbaar
https://www.om.nl/onderwerpen/bedreigde-politici

Dus uitroken die gastjes en daarna het staatshotel in.
En het antwoord op het laatste stuk? Waar zijn de aangiften?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:22:03 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203322049
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En het antwoord op het laatste stuk? Waar zijn de aangiften?
Hoe moet ik daarbij kunnen? Ik werk niet bij de politie.

Maar gezien mensen bedreigen strafbaar is raadt ik iedere poiticus han harte aan dit te doen om dit soort staatsgevaarlijke gekkies uit hun rukzolders te halen en eens even laten brommen.
pi_203322322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik heb het tegendeel ook nog niet gezien. Dat er smeerlapperij plaatsvind zie ik, maar dat gebeurd in wel meer democratische partijen met de D in hun naam.
[..]
De schaal waarop maakt niet uit. Is ook lastig te meten.
[..]
In het verleden diverse linkse partijen ivm de krakerstoestanden geloof ik.
[..]
Ja, toon maar een wet dat het niet mag.
[..]
Dan sluit je je ogen wel erg.
Je antwoord alleen met algemeenheden zonder onderbouwing. Krijg je het echt niet voor elkaar om met concrete voorbeelden te komen in plaats van niet onderbouwde algemene beschuldigingen? Kennelijk niet dus.
pi_203322356
De FVD is een vuile vieze gore rattenbende en dat zeg ik niet omdat ik woke of extreem links ben of wat dan ook.
Ik mag die koppen gewoon niet en die streken nog minder.
pi_203322969
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:37 schreef Werkman het volgende:
De FVD is een vuile vieze gore rattenbende en dat zeg ik niet omdat ik woke of extreem links ben of wat dan ook.
Ik mag die koppen gewoon niet en die streken nog minder.
Precies dit. Constant provoceren en beledigen maar als ze vervolgens weerwoord krijgen trekken ze de slachtofferkaart.
pi_203326203
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je antwoord alleen met algemeenheden zonder onderbouwing. Krijg je het echt niet voor elkaar om met concrete voorbeelden te komen in plaats van niet onderbouwde algemene beschuldigingen? Kennelijk niet dus.
De beschuldigingen zijn ook vrij algemeen zonder onderbouwing waarom iets strafbaar is en met welk artikel. Het is algemeen bekend dat er naast FvD ook een andere partij recentelijk tot burgerlijke ongehoorzaamheid heeft opgeroepen en het is algemeen bekend dat in het verleden enkele andere partijen ook over tribunalen spraken. En nee, ik ga niet een uur op internet zoeken naar oude pamfletten waarop dat staat.
pi_203327071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En waarom zou dat moeten? Ik snap dat er dan meer aan wingewest Nederland verdiend kan worden door het internationale grootkapitaal, maar in het belang van het Nederlandse volk is die continue massa-immigratie natuurlijk niet.
Van mij zou dat helemaal niet moeten. Ik geloof dat Baudet een slimme jongen is die zijn woorden met een reden uitkiest. Laat boreaal nou net zo'n woordje zijn die alleen maar in een dubieuze groep gebruikt wordt.
pi_203327090
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nah, dat hoeft geen Hitlerjugend dolk te zijn, kan best een heel gewone dolk zijn. En die heeft ze natuurlijk nodig om op zomerkamp zich te kunnen verdedigen tegen de incells van het JFVD.
Ik heb daar wel begrip voor.

Overigens heeft mevrouw Iem al Biyati best wel diepe gedachten:
[..]

Uit de comments hier heb ik begrepen dat het geen nazi dolk was, maar slechts een nazi dolk met een ander logootje erop. Niks aan het handje dus!

Joelfeest heb ik nog geen weerlegging van gekregen :')
pi_203327532
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 02:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Uit de comments hier heb ik begrepen dat het geen nazi dolk was, maar slechts een nazi dolk met een ander logootje erop. Niks aan het handje dus!

Joelfeest heb ik nog geen weerlegging van gekregen :')
https://www.lotro.com/en/yulefestival

Maar goed voor jou is FvD een verzameling nazi's en voor een ander is bijvoorbeeld D66 een verzameling pedo's. Ongeacht feiten gaat er niets aan die denkbeelden veranderen.
  zondag 23 januari 2022 @ 09:21:19 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203327858
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tegen geweld en fascisme ja?

Zijn er andere partijen waar de jeugdleden rondlopen met Hitlerjugend dolken en nazi feesten zoals het joelfeest willen invoeren?
[ afbeelding ]
Joelfeesten worden al eeuwen gehouden, lang voordat nazis bestonden. Het heeft er dan ook niets mee te maken.

Als 1 gek daar met zo'n dolk staat is FVD daar niet verantwoordelijk voor, zij kunnen er niets aan doen. Is die persoon FVD lid? Nee. Dus zwijg.
  zondag 23 januari 2022 @ 09:22:45 #97
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203327874
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
1 mafkees? Dat is nog voorzichtig uitgedrukt.
Die partij zit vol met idioten. Iedereen die goed bij zijn hoofd is heeft die partij al lang achter zich gelaten.
Bewijs? Onderbouwing?
  zondag 23 januari 2022 @ 09:24:09 #98
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203327890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Haha daar is de loopjongen om meteen rookgordijnen op te trekken.

Niemand trapt erin. Iedereen weet wel dat de FvD een partij is van staatondermijnende gevaarlijke personen. Ik hoop dat de AIVD de hele top intussen onder de telefoontap heeft liggen.
Weet je zeker dat je niet in de war bent met VVD of D66?
  zondag 23 januari 2022 @ 09:28:47 #99
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203327921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, je kunt iemand vermoorden dan wel schade doen met een brandende fakkel.

Vuur is een heel heet en onvoorspelbaar element. Vuur doet ook erg zeer wanneer je er lichamelijk mee in contact komt. Het maakt je dood wanneer er teveel van is. Vuur kan ook heel snel overslaan en brand veroorzaken. Zit je in een huisje dat in brand staat, kan dat heel erg zijn.

Vuur is best gevaarlijk.

Simpeler kunnen we het niet maken.

Oh, en hij liep niet zomaar door de straat, hij belde specifiek bij een specifiek individu thuis aan.

Maar dat dit soort gedrag normaal is in jouw kringen, geeft vooral aan hoe eng je clubje is.

En nu weer er toch zijn: vertel eens hoe FvD met diens economische idealen precies de elite dwars gaat zitten? Met een vlaktaks? LOL.
Zo ver ik weet was dat geen FVD lid.

En als een gek met een brandende fakkel die iemand iets aan wil doen (niet deze persoon dus) zo'n zwaar ding in zijn handen heeft die hij zelfs omhoog moet houden dan ben je veel sneller dan hem. Hij kan je er niets mee doen. :W

En je kunt er een huis mee in brand steken, maar dat kan ook met een aansteker. Is iedereen met een aansteker in de straat van Kaag nu een terrorist?

Die man wilde niemand vermoorden, niets in de fik zetten, niemand iets aan doen. Laat hem vrij.
pi_203327947
Ja, ik ken die vlegels:


KLB / De fok maffia

:P
pi_203327979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En waar zit je op te hopen?
populistische mode aan
Tribunalen daar zitten we op te wachten. En dan ouderwetsche straffen dat het publiek langs de straat kan meejouwen bij het pek en veren spektakel.
pi_203328007
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:28 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Zo ver ik weet was dat geen FVD lid.

En als een gek met een brandende fakkel die iemand iets aan wil doen (niet deze persoon dus) zo'n zwaar ding in zijn handen heeft die hij zelfs omhoog moet houden dan ben je veel sneller dan hem. Hij kan je er niets mee doen. :W

En je kunt er een huis mee in brand steken, maar dat kan ook met een aansteker. Is iedereen met een aansteker in de straat van Kaag nu een terrorist?

Die man wilde niemand vermoorden, niets in de fik zetten, niemand iets aan doen. Laat hem vrij.
:')

Idd, een fakkel is helemaal niet gevaarlijk! En hij heeft inderdaad 1 hand minder vrij!

Ik wilde me eigenlijk mengen in de discussie maar het feit dat jij dit soort acties goed praat doet me beseffen dat er in die beschadigde hersenen van je geen ruimte is voor nuance of überhaupt iets van reflectie.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Beste debater 2022 zondag 23 januari 2022 @ 11:33:06 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203329265
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:28 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Zo ver ik weet was dat geen FVD lid.

En als een gek met een brandende fakkel die iemand iets aan wil doen (niet deze persoon dus) zo'n zwaar ding in zijn handen heeft die hij zelfs omhoog moet houden dan ben je veel sneller dan hem. Hij kan je er niets mee doen. :W

En je kunt er een huis mee in brand steken, maar dat kan ook met een aansteker. Is iedereen met een aansteker in de straat van Kaag nu een terrorist?

Die man wilde niemand vermoorden, niets in de fik zetten, niemand iets aan doen. Laat hem vrij.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203329302
De man was totaal van het padje en had een brandende fakkel bij zich voor het huis van een alom gehate politicus.
Lijkt mij meer dan reden genoeg om de politie te bellen en die persoon in een dwangbuis af te voeren.

Wat die vent hier in dit topic doet verder is mij een raadsel want het was geen FvD'er.
  zondag 23 januari 2022 @ 12:05:43 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203329664
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Weet je zeker dat je niet in de war bent met VVD of D66?
Weer hetzelfde inhoudsloze rookgordijn.

Dit soort VBL-niveau daar trapten mensen in 2002 misschien nog in.
pi_203329775
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Weer hetzelfde inhoudsloze rookgordijn.

Dit soort VBL-niveau daar trapten mensen in 2002 misschien nog in.
De huidige minister van defensie heeft als locoburgemeester ooit publiekelijk opgeroepen om de republiek Amsterdam uit te roepen als de landelijke verkiezingsuitslag haar niet aan stond. Zij is van D66 en zoals je kan lezen uitermate staatondermijnend.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)vak-k-maar-in-de-cel

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2022 12:16:40 ]
  zondag 23 januari 2022 @ 12:40:02 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203330138
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De huidige minister van defensie heeft als locoburgemeester ooit publiekelijk opgeroepen om de republiek Amsterdam uit te roepen als de landelijke verkiezingsuitslag haar niet aan stond. Zij is van D66 en zoals je kan lezen uitermate staatondermijnend.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)vak-k-maar-in-de-cel
Je denkt dat als jij het rookgordijn maar even herhaalt dat het dan wel sterk over komt?
pi_203330202
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De huidige minister van defensie heeft als locoburgemeester ooit publiekelijk opgeroepen om de republiek Amsterdam uit te roepen als de landelijke verkiezingsuitslag haar niet aan stond. Zij is van D66 en zoals je kan lezen uitermate staatondermijnend.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)vak-k-maar-in-de-cel
Goede 'ja maar hullie!' wel hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203330237
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je denkt dat als jij het rookgordijn maar even herhaalt dat het dan wel sterk over komt?
Ik haal gewoon een feit aan over een hooggeplaatste D66 politicus in het kader van het stukjestaatsgevaarlijk wat jijzelf aanhaalde. Ik snap dat het je niet zo goed uitkomt. Doet verder weinig af van de malloten van FvD, maar bij D66 heb je ze dus net zo goed. Alleen die hebben echte invloed en macht, dus nog een groter probleem eigenlijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2022 12:47:14 ]
pi_203330338
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik haal gewoon een feit aan over een hooggeplaatste D66 politicus in het kader van het stukjestaatsgevaarlijk wat jijzelf aanhaalde. Ik snap dat het je niet zo goed uitkomt. Doet verder weinig af van de malloten van FvD, maar bij D66 heb je ze dus net zo goed. Alleen die hebben echte invloed en macht, dus nog een groter probleem eigenlijk.
Het is totaal irrelevant in deze discussie wat D66 allemaal uitspookt. Het wordt alleen door figuren gebruikt om af te leiden van het probleem genaamd FvD, omdat ze een gebrek aan argumenten hebben om dit te verdedigen.
pi_203330436
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:53 schreef The_End het volgende:

[..]
Het is totaal irrelevant in deze discussie wat D66 allemaal uitspookt.
Dat mag je vinden, dan lees je er gewoon omheen. Ik vond het zeker het vermelden waard voor de context van alle ophef.
quote:
Het wordt alleen door figuren gebruikt om af te leiden van het probleem genaamd FvD, omdat ze een gebrek aan argumenten hebben om dit te verdedigen.
Waarom zou ik FvD moeten verdedigen? Ik vind het een bedenkelijke partij met behoorlijk wat mafkezen die het tot Kamerlid hebben geschopt. Zodra corona klaar is is FvD ook klaar als politieke partij verwacht ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2022 13:00:36 ]
pi_203330464
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat mag je vinden, dan lees je er gewoon omheen. Ik vond het zeker het vermelden waard.
Nee, je gebruikt een vals argument, dus dat benoem ik. D66 is offtopic.
quote:
Waarom zou ik FvD moeten verdedigen? Ik vind het een bedenkelijke partij met behoorlijk wat mafkezen die het tot Kamerlid hebben geschopt. Zodra corona klaar is is FvD ook klaar als politieke partij verwacht ik.
Dat zei ik ook niet.
  zondag 23 januari 2022 @ 13:03:30 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203330488
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik haal gewoon een feit aan over een hooggeplaatste D66 politicus in het kader van het stukjestaatsgevaarlijk wat jijzelf aanhaalde. Ik snap dat het je niet zo goed uitkomt. Doet verder weinig af van de malloten van FvD, maar bij D66 heb je ze dus net zo goed. Alleen die hebben echte invloed en macht, dus nog een groter probleem eigenlijk.
Ah gewoon doorgaan met bagatelliseren van het bedreigen van politici en je verschuilen achter een ouwe natte scheet van een D66'er om het allemaal recht te kunnen praten.

Die discussie truuk daar trappen we echt niet meer in. FvD is hier de partij die een gevaar vormt voor de democratie.
pi_203330506
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, je gebruikt een vals argument, dus dat benoem ik. D66 is offtopic.
[..]
Dat zei ik ook niet.
Dat impliceerde je wel degelijk.
Het is bovendien geen vals argument, het zet de discussie in context en geeft wat achtergrondinformatie.
pi_203330575
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah gewoon doorgaan met bagatelliseren van het bedreigen van politici en je verschuilen achter een ouwe natte scheet van een D66'er om het allemaal recht te kunnen praten.

Die discussie truuk daar trappen we echt niet meer in. FvD is hier de partij die een gevaar vormt voor de democratie.
Ik bagatelliseer helemaal niets. Heb het bedreigen van mensen en dus ook politici al vele malen afgewezen en ook in dit topic al, zie mijn reactie vandaag op diegene met fakkel voor het huis van Kaag. Ook dat frame kan je dus fijn bij jezelf laten.

Bekende discussietruc, je gesprekspartner demoniseren om maar weg te kunnen kijken van het brede plaatje. Grappig genoeg zorgen je reacties ervoor dat D66 wat langer in de spotlights staat. Had je gewoon niet gereageerd dan was het al lang weggezakt. Ook een discussietechniek die je schijnbaar niet door hebt.
  zondag 23 januari 2022 @ 19:20:06 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203336658
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik bagatelliseer helemaal niets. Heb het bedreigen van mensen en dus ook politici al vele malen afgewezen en ook in dit topic al, zie mijn reactie vandaag op diegene met fakkel voor het huis van Kaag. Ook dat frame kan je dus fijn bij jezelf laten.

Bekende discussietruc, je gesprekspartner demoniseren om maar weg te kunnen kijken van het brede plaatje. Grappig genoeg zorgen je reacties ervoor dat D66 wat langer in de spotlights staat. Had je gewoon niet gereageerd dan was het al lang weggezakt. Ook een discussietechniek die je schijnbaar niet door hebt.
Natuurlijk bagatelliseer je het wel. Je stelt immers een loze gefrustreerde uitspraak van een minister gelijk met het bedreigende gedrag van deze appgroep. Dat je dat nodig vind in dit topic kan alleen maar als downplayen gezien worden.
pi_203336772
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk bagatelliseer je het wel.
Je gaat dus leuk verder met demoniseren.
Over digitale knokploegen van politieke partijen gesproken, jij voldoet er prima aan. Weliswaar niet staatsgevaarlijk, maar wel degelijk onderdeel van een digitale knokploeg gelieerd aan een politieke partij.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2022 19:31:27 ]
  zondag 23 januari 2022 @ 19:37:59 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203336882
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je gaat dus leuk verder met demoniseren.
Mij demoniseren verwijten terwijl je in hetzelfde topic een minister van staatsondermijnende activeiten loopt te beschuldigen. :')

quote:
Over digitale knokploegen van politieke partijen gesproken, jij voldoet er prima aan. Weliswaar niet staatsgevaarlijk, maar wel degelijk onderdeel van een digitale knokploeg gelieerd aan een politieke partij.
Wie zijn mijn digitale vechtmatties precies?
pi_203336979
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mij demoniseren verwijten
Ik verwijt je helemaal niets. Ik constateer slechts.
quote:
[..]
Wie zijn mijn digitale vechtmatties precies?
Dat weet je zelf wel. Er zijn hier meerdere obsessieve D66 aanhangers die overal bovenop duiken als er ook maar een scheet over D66 gelaten wordt.
pi_203337075
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat mag je vinden, dan lees je er gewoon omheen. Ik vond het zeker het vermelden waard voor de context van alle ophef.
[..]
Waarom zou ik FvD moeten verdedigen? Ik vind het een bedenkelijke partij met behoorlijk wat mafkezen die het tot Kamerlid hebben geschopt. Zodra corona klaar is is FvD ook klaar als politieke partij verwacht ik.
Nee, drogredenen dragen niets bij.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203338945
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Droogjes beschrijven wat er wordt gezegd in die appgroep is volgens Nattekat blijkbaar 'polariseren'.
Je ziet de bekende brigade hier ook direct deflecteren en wijzen naar 'anderen'. Ohhhh kijk eens! D'66 doet ook fout!
Het patroon is zeer helder wat dat betreft. Bagateliseren, whataboutisms. Maar ondertussen altijd weer de stilzwijgende goedkeuring.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203339741
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Je ziet de bekende brigade hier ook direct deflecteren en wijzen naar 'anderen'. Ohhhh kijk eens! D'66 doet ook fout!
Het patroon is zeer helder wat dat betreft. Bagateliseren, whataboutisms. Maar ondertussen altijd weer de stilzwijgende goedkeuring.
Het demoniseren van users is een patroon wat we ook steeds terugzien. Vrijwel alle users keuren het gedrag in dit appgroepje immers af. En degene die het schijnbaar goedkeuren doen dat niet stilzwijgend. Die stilzwijgende goedkeuring is er dus niet. Dat vervolgens een topic breder wordt getrokken is een natuurlijk verloop, maar kom niet met D66 als voorbeeld op de proppen want die partij en haar leden zijn boven elke twijfel verheven. Doe je dat wel dan komt de digitale knokploeg langs om alles en iedereen te demoniseren. En zodoende gaat het grappig genoeg nu al een paar pagina's negatief over D66, juist datgene wat een enkeling niet wil en juist omdat ze er zo fanatiek bovenop springen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2022 23:09:14 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')