abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:59:15 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203302920
Zaligverklaring pater Van der Lugt van de baan om bagatelliseren misbruik

Goedemiddag,

Hoe maakt u het? U begrijpt dat zowel in heerlijke Haerlemsche sferen, evenals op andere goede locaties waar graag geziene mensen zoals wij gaarne rondgaan *) :*, bepaalde meningen over het een en ander hebben. ;) Zo ook wat betreft voormalig pater oftewel wijlen Frans Van der Lugt. O-) En ja, moord is natuurlijk vreselijk gelet op zijn manier van heengaan +;(, waarover paus Franciscus zich volgens het artikel destijds ook vol afschuw uitliet. :o Echter, eerdere berichtgeving omtrent zijn bagatellisering van eventueel geschied misbruik destijds binnen meest duistere kerkelijke muren alom :s) :s) :s), deed helaas veel (onnodig) negatief stof opwaaien omtrent zijn waardige persoon. Gister tijdens het eten :Y) :9 in de beste Haerlemsche sferen ging het hierover en nipten mijn partner en ik aan heerlijke wijn. :7~

Enfin, een heuse zaligverklaring van de persoon in kwestie O-), tevens iemand wij *) nooit persoonlijk gekend hebben binnen het kerkelijke wezen :o, zou in goede orde kunnen voltrokken ware het niet dat hem dat laatste wordt verweten. :N
Laat men hierbij echter niet vergeten dat men destijds nog in een stadium verkeerde dat misbruik in de kerk pas geruchtmakend werd. :lijstje: Later kwam aan het licht :! dat bepaalde afdelingen binnen de algemene rooms-katholieke kerk tóch het een en ander te verwijten viel. Gedegen onderzoeken :lijstje:, ingevolge genoegdoening middels schadevergoedingen en erkenning van schuld :@, maar helaas ook niet afgewikkelde zaken wegens geen bewijs deden de laatste tien jaar met regelmaat van de klok de ronde. Evengoed belandden middels een vrij geloofwaardige en dito doortastende commissie Deetman bepaalde schuldigen reeds aan de schandpaal. *)

Helaas was het gegeven dat bewijslast soms ontbrak of niet geheel toereikend voor sommigen vrij onbevredigend. ;) Maar feit blijft dat bepaalde dingen vaak groter gemaakt worden dat ze zijn. Neem bv de vermeende zorgwekkende kwestie omtrent Tata Steel omtrent kanker bij omwonenden. :O
Het klinkt voor nu allemaal een beetje als geneuzel achteraf |:) en over misstanden binnen de kerk van weleer :z wist men toen nog weinig af. Tussen tien en twintig jaar geleden was het allemaal nog nieuw en derhalve onvoorstelbaar. :o Sterker nog: vrij schokkend zelfs, dus wist deze goede pater veel alvorens hij helaas de dood vond. Wat anders kon de jezuïet destijds dan zoiets onwerkelijks en ongelooflijks ontkennen, zou men zich kunnen afvragen. :7~

Welnu, en dat gold uiteraard ook voor ons *), want zelfs nu nog wordt in de betere religieuze kringen nog getwijfeld aan diverse geruchten omdat stemmingmakerij over het een en ander heden ten dage hoogtij viert bij het grote publiek. ''Terecht konden velen destijds niet geloven dat zulke dingen plaats konden vinden binnen een kerk, waar normaliter integriteit en heuse kuisheid de boventoon voert. En zo is het in de regel nog steeds en verreweg in de meeste gevallen was het ook zo'', aldus de bescheiden mening van ingewijden binnen Roomse muren van bijvoorbeeld het bisdom Haarlem/Amsterdam, Den Bosch en Utrecht. :z O-) :lijstje:
Hoe dan ook, net als diverse anderen betreuren wij :{ de wijze waarop Van der Lugt om het leven kwam, al ligt men er evenals veel andere dingen ook niet bepaald wakker van. :* *) => :z Mogelijk had hij zijn mening aangaande eventueel plaatselijk wansmakelijk :6 en wellicht even onwelriekend misbruik :|W beter voor zich gehouden. :X

Alles was dan anders gelopen, want misschien had hij dan nog geleefd en het hem een heuse zaligverklaring O-) en later ook nog een heiligverklaring opgeleverd. :lijstje: Er blijven toch critici die achter het mislopen van deze zaligverklaring van de in 2014 op gewelddadige manier 8)7 overleden pater staan.
Het een en ander impliceert echter dat wij vooralsnog een heiligverklaring prefereren *), al kan men dus begrip opbrengen voor alle 'softies' die twijfelen aan de rooms-katholieke integriteit en alle twijfels die toen leefden binnen deze meest waardige religieuze beweging en iedereen daarbuiten die tenminste een beetje nuchter is. :7~

Maar goed, tot slot een met voldoende afweging tot stand gekomen en op integriteit gebaseerd artikel, waarmee ik de lezer het weekend instuur en ondanks de voortdurende situatie omtrent corona u veel plezier toewens! :Y)

Groet,

Scjvb

quote:
BINNENLAND VANDAAG, 12:33

Pater Frans van der Lugt kort voor zijn dood in Syrië AFP

De zaligverklaring van de in Syrië vermoorde pater Frans van der Lugt is zeer waarschijnlijk definitief van de baan. Dat bevestigen bronnen bij de Nederlandse jezuïeten aan het Katholiek Nieuwsblad.

De belangrijkste reden hiervoor is dat Frans van der Lugt rond 2009 of 2010 bagatelliserende uitspraken zou hebben gedaan over seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk. Hij zou aan een groep West-Europese bezoekers aan zijn religieuze gemeenschap in het Syrische Homs hebben laten weten dat hij alle aandacht voor misbruik in de kerk overdreven vond. Ook zou hij de geloofwaardigheid van slachtoffers in twijfel hebben getrokken.

De bezoekers hebben de uitlatingen van Van der Lugt toen aan zijn superieuren gemeld. Van der Lugt werd kort na het bezoek ziek en kwam in het ziekenhuis te liggen. Daarom zou het toentertijd niet tot een berisping zijn gekomen. Wel lag er door de melding van de bezoekers een goed gedocumenteerd dossier klaar over zijn uitspraken. Dit dossier kwam boven tafel bij het proces rond de zaligverklaring.

Bedevaartsoord

De in Den Haag geboren jezuïet, die al sinds 1964 in het Midden-Oosten werkte, werd in 2014 in Homs door pistoolschoten om het leven gebracht. Wie er verantwoordelijk is voor zijn dood is nog altijd onduidelijk. In Syrië woedt sinds 2011 een burgeroorlog.

Met zijn dood werd Van der Lugt een martelaar voor de jezuïeten. Zijn graf, in de tuin van het klooster, is uitgegroeid tot een bedevaartsoord voor christenen en moslims in Syrië.

Een zaligverklaring kan de eerste stap zijn op weg naar een heiligverklaring. Daar zijn normaal twee wonderen voor nodig, maar als iemand als martelaar voor het geloof is gestorven slechts een. Na lang onderzoek voltrekt de paus de zaligverklaring. De huidige paus, Franciscus, is de eerste jezuïet die leider van de kerk werd. Hij sprak in 2014 zijn afschuw uit over de dood van Van der Lugt.

© https://nos.nl/artikel/24(...)atelliseren-misbruik
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_203302997
Korte samenvatting? :7
pi_203303082
Mooi.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203303113
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:06 schreef Werkman het volgende:
Korte samenvatting? :7
:) ;) :( :D :P :o :'( :{ *) >:) O+ :* :9 :7 :7 8-) B-) *) :+ :Y O-) *; :9~ |:( :') :s) :@ :N :X }) -O- *O* B:)B ^p^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:17:44 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203303138
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
:) ;) :( :D :P :o :'( :{ *) >:) O+ :* :9 :7 :7 8-) B-) *) :+ :Y O-) *; :9~ |:( :') :s) :@ :N :X }) -O- *O* B:)B ^p^
Dat staat toch niet helemaal in de goede volgorde volgens mij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203303147
Correct ende juist
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:18:46 #7
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203303150
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:11 schreef probeer het volgende:
Mooi.
Waarom mooi?

Goed, er bestaat bij velen van ons best begrip hiervoor, maar evengoed zijn we van mening dat hij als overledene de zaligverklaring alsnog verdient ondanks al die toenmalige heisa.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_203303168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Waarom mooi?

Goed, er bestaat begrip bij velen van ons hiervoor, maar evengoed zijn we van mening dat hij als overledene die zaligverklaring alsnog verdient ondanks al die toenmalige heisa.
quote:
Hij zou aan een groep West-Europese bezoekers aan zijn religieuze gemeenschap in het Syrische Homs hebben laten weten dat hij alle aandacht voor misbruik in de kerk overdreven vond. Ook zou hij de geloofwaardigheid van slachtoffers in twijfel hebben getrokken.
Daarom.

Ik snap dat jij dat geen probleem vindt, getuige je houding in de vele topics over dit onderwerp.

Mensen met ethisch besef vinden zulke uitspraken wel een probleem.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203303174
OP niet gelezen, verder is de katholieke gemeenschap het grootste pedonetwerk van Nederland en daarmee minder dan het vuil onder mijn schoenen.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:27:43 #10
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203303257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:20 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Daarom.

Ik snap dat jij dat geen probleem vindt, getuige je houding in de vele topics over dit onderwerp.

Mensen met ethisch besef vinden zulke uitspraken wel een probleem.
Ja, zoveel was allang duidelijk. :D

Er valt best wat voor te zeggen, daar niet van. Alleen gaat lang niet iedereen mee in het mediagebral van het heden en recente verleden. ;)

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_203303381
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Ja, zoveel was allang duidelijk. :D

Scjvb
Dat leek mij ook ja. Vond het dan ook nogal een domme vraag.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:41:38 #12
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203303411
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat leek mij ook ja. Vond het dan ook nogal een domme vraag.
Wees gerust, wij tonen voldoende begrip voor standpunten van mensen als u. ;)

Fijne avond!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_203303763
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:41 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wees gerust, wij tonen voldoende begrip voor standpunten van mensen als u. ;)

Fijne avond!
Had je maar begrip voor de slachtoffers van dat georganiseerde pedoseksuelen-netwerk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203303803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Had je maar begrip voor de slachtoffers van dat georganiseerde pedoseksuelen-netwerk.
Hij zal zelf ook wel wat jonge koorknaapjes in de kelder hebben.
Ik kan anders geen andere reden bedenken waarom iemand daar begrip voor kan hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203303991
Zou wat zijn als een bekend onderdeel van het probleem zalig verklaard zou worden :D dus mooi dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203304162
TS moet weer eens op zoek naar zijn moreel kompas
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:47:06 #17
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203304240
Eerst even aan de dis geweest. :Y)

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Had je maar begrip voor de slachtoffers van dat georganiseerde pedoseksuelen-netwerk.
Dat begrip is er al jaren.

Maar lang niet iedereen kan of wil deze oude kwestie in juiste proporties zien. En het dan een georganiseerd pedoseksuelen-netwerk noemen is een lichtend voorbeeld, tenzij u zelf iets overkomen is wat niet fijn voor u geweest moet zijn.

In dat geval kan ik andermans emoties best begrijpen omdat het uiteraard megagroot in het geheugen is gegrift, en wil ik best meer begrip tonen voor aantijgingen jegens de religieuze organisatie.

Over het algemeen werd deze soep lang zo heet niet gegeten als ze wordt opgediend!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_203304265
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:47 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat begrip is er al jaren.

Maar lang niet iedereen kan of wil deze oude kwestie in juiste proporties zien. En het dan een georganiseerd pedoseksuelen-netwerk noemen is een lichtend voorbeeld, tenzij u zelf iets overkomen is wat niet fijn voor u geweest moet zijn.

In dat geval kan ik andermans emoties best begrijpen omdat het uiteraard megagroot in het geheugen is gegrift, en wil ik best meer begrip tonen voor aantijgingen jegens de religieuze organisatie.

Over het algemeen werd deze soep lang zo heet niet gegeten als ze wordt opgediend!
Echt alles wijst er overduidelijk op dat dat precies is wat de katholieke kerk is.

Blijf de kinderverkrachters maar de hand boven het hoofd houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203304268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:41 schreef stalybridge het volgende:
TS moet weer eens op zoek naar zijn moreel kompas
Heeft hij niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203304276
Ik heb best interesse in de informatie, maar er is geen doorkomen aan oa door al die smileys.
Waarom wordt de pater niet zalig verklaard indien er überhaupt al sprake was van een potentiele zaligverklaring?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 18:51:04 ]
pi_203304311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Heeft hij niet.
Dat gevoel heb ik ook vaak
pi_203305129
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Waarom mooi?

Goed, er bestaat bij velen van ons best begrip hiervoor, maar evengoed zijn we van mening dat hij als overledene de zaligverklaring alsnog verdient ondanks al die toenmalige heisa.
Nou, dan doen jullie dat toch? Wat let je? Het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten wie jullie in dat rijtje van zaligen en heiligen hebben staan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203305226
Marco Borsato snapt de ophef niet
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203305466
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:47 schreef Scjvb het volgende:
Eerst even aan de dis geweest. :Y)
[..]
Dat begrip is er al jaren.

Maar lang niet iedereen kan of wil deze oude kwestie in juiste proporties zien. En het dan een georganiseerd pedoseksuelen-netwerk noemen is een lichtend voorbeeld, tenzij u zelf iets overkomen is wat niet fijn voor u geweest moet zijn.

In dat geval kan ik andermans emoties best begrijpen omdat het uiteraard megagroot in het geheugen is gegrift, en wil ik best meer begrip tonen voor aantijgingen jegens de religieuze organisatie.

Over het algemeen werd deze soep lang zo heet niet gegeten als ze wordt opgediend!
Lekker man, heulen met kinderverkrachters. Je bewijst maar weer eens dat religie voor achterlijken is.
pi_203305750
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:59 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Lekker man, heulen met kinderverkrachters. Je bewijst maar weer eens dat religie voor achterlijken is.
Dat iemand katholiek is wil niet zeggen dat hij/zij heult met kinderverkrachters. Ja er zijn vele misstanden tot hoog in de organisatie geweest. Maar dat wil niet zeggen dat de gelovige dat geweten heeft laat staan goedgekeurd.
pi_203305844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat iemand katholiek is wil niet zeggen dat hij/zij heult met kinderverkrachters.
Helemaal correct, katholiek zijn niet. Maar hedendaags nog steeds lid zijn van de Rooms-Katholieke kerk wel.

quote:
Ja er zijn vele misstanden tot hoog in de organisatie geweest. Maar dat wil niet zeggen dat de gelovige dat geweten heeft laat staan goedgekeurd.
Als uitkomt dat er binnen mijn voetbalvereniging systematisch decennia lang kinderen verkracht werden en het bestuur hier niet alleen van wist maar het zelfs actief faciliteerde (door te doofpotten en de verkrachters elders weer bij kinderen te plaatsen), dan blijf ik geen lid van die voetbalclub. Hoe vriendelijk en niet-verkrachtend mijn teamgenoten en coaches ook mogen zijn.

Hoef daar niet eens over na te denken.

Zelfde voor het Humanistisch Verbond trouwens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203305902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Helemaal correct, katholiek zijn niet. Maar hedendaags nog steeds lid zijn van de Rooms-Katholieke kerk wel.
Nonsens.
En succes met emigreren want vandaag de dag nog Nederlander zijn is heulen met van alles en nog wat.
pi_203305962
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nonsens.
Das geen argument natuurlijk he.

quote:
En succes met emigreren want vandaag de dag nog Nederlander zijn is heulen met van alles en nog wat.
Ok, wauw. Verdomd goed punt. Ja, daar zeg je wat. Ja, klopt. In dat opzicht ken ik inderdaad ook een fractie van een fractie verantwoordelijkheid voor de shit die de Nederlandse staat in ons aller naam uitvreet. En eh, blijkbaar til ik daar niet zwaar genoeg om mijn nationaliteit op te zeggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203306010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Das geen argument natuurlijk he.
Tegen complete en lasterlijke bullshit hoef je natuurlijk geen argumenten te gebruiken. Daar kan je gewoon je bibs mee afvegen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 20:38:22 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203306174
Hij heeft in Homs zeer knap werk verricht. Jammer dat het verleden hem ingehaald heeft.
Gezien de uitspraken is het terecht dat hij niet zalig verklaard wordt, maar toch jammer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:57:08 #31
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_203308880
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar hedendaags nog steeds lid zijn van de Rooms-Katholieke kerk wel.
Grapjurk. :D Wereldwijd zijn dat er anders best veel.

Meest vredelievende gelovigen en leden van de rooms-katholieke kerk zouden bij wijze van spreken ook uw voorbeeldige buren zouden kunnen zijn, zowel prettig in de omgang als het vermogen hebbend om bepaalde dingen in het juiste perspectief te plaatsen. ;)

Soms noemt men ook de VVD ten onrechte crimineel. En zo kan men verreweg het hoogste aantal stemmers in NL op deze naar ons idee fantastische partij ook als criminelen wegzetten, enkel en alleen omdat iemand het niet eens is met hun visie en in mijn ogen prima beleid.

Laten we dus vooral uw reacties serieus nemen over dit onderwerp.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 00:13:37 #32
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203310175
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:42 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, dan doen jullie dat toch? Wat let je? Het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten wie jullie in dat rijtje van zaligen en heiligen hebben staan.
Wat betekent dit eigenlijk? Zaligen of heiligen? Kan iemand mij een korte uitleg hierover geven? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 00:56:18 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203310540
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat betekent dit eigenlijk? Zaligen of heiligen? Kan iemand mij een korte uitleg hierover geven? :?

:{²
Hier, vers van de Google pers:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zaligverklaring
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203310615
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hier, vers van de Google pers:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zaligverklaring
Schat je BSB nu echt zo laag in dat hij niet kan googlen? De man is klassiek geschoold, en kan ook nog es een keertje niet welkom zijn op dit forum:
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:

Betreffende user is niet meer welkom op dit forum.

En dan na één mailtje weer actief zijn!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 01:07:17 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203310637
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 01:05 schreef OllieA het volgende:

[..]
Schat je BSB nu echt zo laag in dat hij niet kan googlen? De man is klassiek geschoold, en kan ook nog es een keertje niet welkom zijn op dit forum:
[..]
En dan na één mailtje weer actief zijn!
Tja, klassieke scholing omvatte natuurlijk geen Google skills :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203310873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, klassieke scholing omvatte natuurlijk geen Google skills :P
Je vindt het niet opvallend dat BSB alweer hier kan posten?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 22 januari 2022 @ 04:45:58 #37
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203311142
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 01:05 schreef OllieA het volgende:

[..]
Schat je BSB nu echt zo laag in dat hij niet kan googlen? De man is klassiek geschoold, en kan ook nog es een keertje niet welkom zijn op dit forum:
Allereerst wil ik Tijger_M bedanken voor de moeite.

Nu lees ik op de WIKI pagina het volgende:

quote:
Een zaligverklaring (Lat.: beatificatio) is een gebruik binnen de Katholieke Kerk waarbij de paus, na een grondig en langdurig onderzoek, ofwel erkent dat een Dienaar Gods sinds onheuglijke tijden een publieke verering heeft genoten (beatificatio aequipollens) of – zoals meestal het geval is – formeel verklaart dat iemand die verering toekomt, omdat hij de hemelse glorie deelachtig is geworden (beatificatio formalis). Alleen de paus kan iemand zalig verklaren. Een van de vereisten is de verificatie van een wonder dat aan deze persoon werd toegeschreven. Een wonder is niet nodig voor iemand die als martelaar gestorven is. De persoon moet al de status hebben van eerbiedwaardig om zalig verklaard te kunnen worden.
Als ze hem naar voren hebben geschoven voor een zalig- of heiligverklaring, wat was dan zijn wonder?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203311281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Tegen complete en lasterlijke bullshit hoef je natuurlijk geen argumenten te gebruiken. Daar kan je gewoon je bibs mee afvegen.
Zelfs de paus heeft meegeholpen om het in de doofpot te stoppen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203311451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat iemand katholiek is wil niet zeggen dat hij/zij heult met kinderverkrachters. Ja er zijn vele misstanden tot hoog in de organisatie geweest. Maar dat wil niet zeggen dat de gelovige dat geweten heeft laat staan goedgekeurd.
Hij heeft dan wel nooit goed zo'n kind bekeken nadat die verkracht is geworden door een van zijn geestelijke leiders, want na de verkrachting gedroeg zo'n kind zich niet meer als kind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')