abonnement Unibet Coolblue
pi_203296906
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Jij hebt liever dat verkrachtingen en (kinder)misbruik zaken blijven liggen omdat oom agent achter een dickpic aan moet??
Die blijven sowieso te lang liggen.
pi_203296918
J
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er niets mis mee is.
Ik heb eerder aangegeven dat ik zelfs het ongevraagd en soms overmatig knuffelen en kussen van kleine kinderen door tantes/ooms/opa's/oma's/buren echt niet vind kunnen.
Als kind vond ik dat echt heel vervelend.

Ik heb wel gezegd, als je 16-18 bent vraagt je vriendje dingen van je waar je eigenlijk niet aan toe bent, ook in een relatie geven vrouwen bij geen zin soms toe.

Valt dit allemaal onder aanranding en verkrachtig, of is dit zoals het gaat in het leven?

Tijdens mijn werk op een kantoor kreeg ik vrijwel dagelijks een pets op mijn kont van mijn chef, dat deed hij bij iedereen. Ik heb het nooit als traumatisch ervaren. Tijdens mijn bijbaantjes in de horeca ging dat soms wat verder, en ook dat heb ik niet als trauma ervaren.

Ik zeg niet dat er niet mis mee is, want het begint al bij kleine kinderen die binnen de familie op de mond gelebberd worden door opa's en oma's. Blijkbaar is dat OK en lief en cute, en een klap op de kont aanranding.
Ik deel die mening niet.
Meer is het niet Noek.

Ook mensen die hun hond op de bek zoenen vind ik aanstootgevend om te zien btw.

Ik had het idee dat er een pedofielen netwerk ontmanteld zou worden. Wat ik heb gezien is een reflectie van het dagelijks leven.
De jager en de prooi, in een enkel geval is het ook weleens andersom, en zijn er seksueel agressieve vrouwen, herinner café de natte kat verhaal gate, ik noem geen namen.
Jij wil normaliseren dat bazen je op je kont slaan? Sorry hoor wat een slecht signaal
pi_203296921
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:08 schreef quirina het volgende:

[..]
Die blijven sowieso te lang liggen.
Extra redenen om hiervoor geen capaciteit vrij te maken.
speak only if it improves the silence.
pi_203296937
D
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:09 schreef fleuril het volgende:
J
[..]
Jij wil normaliseren dat bazen je op je kont slaan? Sorry hoor wat een slecht signaal
Dont feed the troll.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:10:15 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203296941
Als ongevraagd dickpics sturen strafbaar zou worden, is dat in ieder geval een heel duidelijk signaal dat WE dat soort dingen dingen niet (meer) normaal vinden.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 10:10:58 #206
5428 crew  miss_sly
pi_203296949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De Volkskrant had er ooit een aardig stuk over (Waarom blijven mannen ongevraagd dickpics versturen?). Samenvatting: mannen zijn geneigd hun aantrekkelijkheid voor vrouwen te overschatten en zien vriendelijkheid aan voor flirten, onzekerheid en een hang naar bevestiging, exhibitionisme met een lagere drempel vanwege de anonimiteit en - last but not least - het kan, het blijft onbestraft.

Ik zat zelf al jong op internet toen het nog een fenomeen in opkomst was en kreeg bijna dagelijks dickpics. Ik zal toen een jaar of 14 zijn geweest.
Mijn dochter kreeg voor het eerst een dickpick toen ze net 11 was. Absurd!

En zo lopen ze al op heel jonge leeftijd tegen heel veel dingen aan mbt grensoverschrijdend gedrag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203296953
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:10 schreef Lienekien het volgende:
Als ongevraagd dickpics sturen strafbaar zou worden, is dat in ieder geval een heel duidelijk signaal dat WE dat soort dingen dingen niet (meer) normaal vinden.
Het is al strafbaar. Artikel 240 wetboek van strafrecht.
speak only if it improves the silence.
pi_203296958
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Jij hebt liever dat verkrachtingen en (kinder)misbruik zaken blijven liggen omdat oom agent achter een dickpic aan moet??
Valse tegenstelling much?

Hoe minder normalisatie van grensoverschrijdend gedrag, hoe minder vruchtbare grond voor verdere overschrijding van die grenzen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Tettenkoning vrijdag 21 januari 2022 @ 10:11:46 #209
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203296959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:09 schreef fleuril het volgende:
Jij wil normaliseren dat bazen je op je kont slaan? Sorry hoor wat een slecht signaal
En de dagelijkse portie whataboutisms, je verwacht het niet. Lekker relevant ook dat iemand het abject vindt dat iemand z'n hont zoent :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203296972
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Jij hebt liever dat verkrachtingen en (kinder)misbruik zaken blijven liggen omdat oom agent achter een dickpic aan moet??
Vals dilemma. Maak meer capaciteit vrij en stel een duidelijke grens zodat het handjevol mannen dat nog niet begrijpt dat het ongevraagd sturen van een dickpic geen relatief onnozel feit is er niet aan denkt om het ooit te doen.

Jouw redenatie is een van de redenen dat vrouwen vaak geen melding maken van seksueel grensoverschrijdende handelingen: dat van mij was niet zo erg, er zijn vrouwen die iets veel ergers hebben meegemaakt en voor hun meldingen is er al onvoldoende capaciteit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203296974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter kreeg voor het eerst een dickpick toen ze net 11 was. Absurd!

En zo lopen ze al op heel jonge leeftijd tegen heel veel dingen aan mbt grensoverschrijdend gedrag.
Je moet al uitkijken wat ze via een PlayStation of Xbox aan rommel binnenkrijgen idd.
pi_203296978
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Jij hebt liever dat verkrachtingen en (kinder)misbruik zaken blijven liggen omdat oom agent achter een dickpic aan moet??
Verkrachtingen en (kinder)misbruik zaken blijven al liggen (https://eenvandaag.avrotr(...)-lang-niet-de-enige/ ), omdat we al decennialang niet voldoende prioriteit aan zedenzaken geven en ze voortdurend bagetalliseren zoals jij dus bij ongevraagde dickpics doet. Dat is niet los van elkaar te zien.

Dus ongevraagde dickpics ook serieus nemen en prioriteit geven komt de verkrachtingen en (kinder)misbruikzaken ten goede, want die krijgen uiteraard een nog hogere prioriteit dan de dickpics.

Bovendien kan streng optreden tegen dickpics een preventieve werking hebben, want de boodschap is dan niet langer dat je met een klein beetje seksueel grensoverschrijdend gedrag best moet kunnen wegkomen, maar dat het nooit ok is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:13:24 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203296988
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er niets mis mee is.
Ik heb eerder aangegeven dat ik zelfs het ongevraagd en soms overmatig knuffelen en kussen van kleine kinderen door tantes/ooms/opa's/oma's/buren echt niet vind kunnen.
Als kind vond ik dat echt heel vervelend.

Ik heb wel gezegd, als je 16-18 bent vraagt je vriendje dingen van je waar je eigenlijk niet aan toe bent, ook in een relatie geven vrouwen bij geen zin soms toe.

Valt dit allemaal onder aanranding en verkrachtig, of is dit zoals het gaat in het leven?

Tijdens mijn werk op een kantoor kreeg ik vrijwel dagelijks een pets op mijn kont van mijn chef, dat deed hij bij iedereen. Ik heb het nooit als traumatisch ervaren. Tijdens mijn bijbaantjes in de horeca ging dat soms wat verder, en ook dat heb ik niet als trauma ervaren.

Ik zeg niet dat er niet mis mee is, want het begint al bij kleine kinderen die binnen de familie op de mond gelebberd worden door opa's en oma's. Blijkbaar is dat OK en lief en cute, en een klap op de kont aanranding.
Ik deel die mening niet.
Meer is het niet Noek.

Ook mensen die hun hond op de bek zoenen vind ik aanstootgevend om te zien btw.

Ik had het idee dat er een pedofielen netwerk ontmanteld zou worden. Wat ik heb gezien is een reflectie van het dagelijks leven.
De jager en de prooi, in een enkel geval is het ook weleens andersom, en zijn er seksueel agressieve vrouwen, herinner café de natte kat verhaal gate, ik noem geen namen.
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat jij gewoon een beetje bent afgestompt dat je die grensoverschrijdende gedragingen maar gewoon goedkeurt en vanuit een diep onbewustzijn wilt blijven ontkennen.
pi_203296991
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er niets mis mee is.
Ik heb eerder aangegeven dat ik zelfs het ongevraagd en soms overmatig knuffelen en kussen van kleine kinderen door tantes/ooms/opa's/oma's/buren echt niet vind kunnen.
Als kind vond ik dat echt heel vervelend.

Ik heb wel gezegd, als je 16-18 bent vraagt je vriendje dingen van je waar je eigenlijk niet aan toe bent, ook in een relatie geven vrouwen bij geen zin soms toe.

Valt dit allemaal onder aanranding en verkrachtig, of is dit zoals het gaat in het leven?

Tijdens mijn werk op een kantoor kreeg ik vrijwel dagelijks een pets op mijn kont van mijn chef, dat deed hij bij iedereen. Ik heb het nooit als traumatisch ervaren. Tijdens mijn bijbaantjes in de horeca ging dat soms wat verder, en ook dat heb ik niet als trauma ervaren.

Ik zeg niet dat er niet mis mee is, want het begint al bij kleine kinderen die binnen de familie op de mond gelebberd worden door opa's en oma's. Blijkbaar is dat OK en lief en cute, en een klap op de kont aanranding.
Ik deel die mening niet.
Meer is het niet Noek.

Ook mensen die hun hond op de bek zoenen vind ik aanstootgevend om te zien btw.

Ik had het idee dat er een pedofielen netwerk ontmanteld zou worden. Wat ik heb gezien is een reflectie van het dagelijks leven.
De jager en de prooi, in een enkel geval is het ook weleens andersom, en zijn er seksueel agressieve vrouwen, herinner café de natte kat verhaal gate, ik noem geen namen.
Sodeknetter. Ik ben het met je eens dat het programma niet de beerput was die ik er van verwacht had, maar hoe jij het bagatelliseert vind ik behoorlijk schokkend.

De grens ligt altijd op het punt waar iemand vindt dat zijn eigen lichamelijke integriteit begint. En bij kinderen ligt die grens daar nog ver voor, omdat die daar nog geen besef van hebben. Dat jij daarin andere normen hebt is iets wat bij jou ligt en dat betekent kennelijk dat mannen bij jou meer mogen dan bij veel anderen. Dat maakt niet dat het dan maar bij iedereen normaal is om tegen de kont te petsen.
pi_203296992
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:03 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er niets mis mee is.
Ik heb eerder aangegeven dat ik zelfs het ongevraagd en soms overmatig knuffelen en kussen van kleine kinderen door tantes/ooms/opa's/oma's/buren echt niet vind kunnen.
Als kind vond ik dat echt heel vervelend.

Ik heb wel gezegd, als je 16-18 bent vraagt je vriendje dingen van je waar je eigenlijk niet aan toe bent, ook in een relatie geven vrouwen bij geen zin soms toe.

Valt dit allemaal onder aanranding en verkrachtig, of is dit zoals het gaat in het leven?

Tijdens mijn werk op een kantoor kreeg ik vrijwel dagelijks een pets op mijn kont van mijn chef, dat deed hij bij iedereen. Ik heb het nooit als traumatisch ervaren. Tijdens mijn bijbaantjes in de horeca ging dat soms wat verder, en ook dat heb ik niet als trauma ervaren.

Ik zeg niet dat er niet mis mee is, want het begint al bij kleine kinderen die binnen de familie op de mond gelebberd worden door opa's en oma's. Blijkbaar is dat OK en lief en cute, en een klap op de kont aanranding.
Ik deel die mening niet.
Meer is het niet Noek.

Ook mensen die hun hond op de bek zoenen vind ik aanstootgevend om te zien btw.

Ik had het idee dat er een pedofielen netwerk ontmanteld zou worden. Wat ik heb gezien is een reflectie van het dagelijks leven.
De jager en de prooi, in een enkel geval is het ook weleens andersom, en zijn er seksueel agressieve vrouwen, herinner café de natte kat verhaal gate, ik noem geen namen.
Jij bent een troll toch?
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2022 @ 10:13:57 #216
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_203297001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:46 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Hoe dan ook, ze worden eerder vakkenvuller of dakloos dan weer succesvol.
Ik zag dat er weer films met Kevin Spacey worden uitgezonden, dus kennelijk is een jaar of 5 'boete doen' voldoende.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_203297018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter kreeg voor het eerst een dickpick toen ze net 11 was. Absurd!

En zo lopen ze al op heel jonge leeftijd tegen heel veel dingen aan mbt grensoverschrijdend gedrag.
Fucking hell. :{ Ik sta er wel van te kijken dat je dochter er nu al mee te maken krijgt. Ik heb dat zelf bij mijn dochter in ieder geval nog niet in de gaten gehad. En die is net 11 geworden...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203297023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Valse tegenstelling much?

Hoe minder normalisatie van grensoverschrijdend gedrag, hoe minder vruchtbare grond voor verdere overschrijding van die grenzen.
Zeker geen valse tegenstelling. Situaties zoals bedoeld in art 240 worden behandeld door de zedenpolitie, daar is een krankzinnig capaciteits tekort.

Zelfs als je het overhevelen naar de normale afdelingen schiet je niks mee op, ook daar zijn flinke capaciteits issues en zo dickpic kost krankzinnig veel tijd met nauwelijks resultaat en een grote belasting op het systeem.
speak only if it improves the silence.
pi_203297042
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Zeker geen valse tegenstelling. Situaties zoals bedoeld in art 240 worden behandeld door de zedenpolitie, daar is een krankzinnig capaciteits tekort.

Zelfs als je het overhevelen naar de normale afdelingen schiet je niks mee op, ook daar zijn flinke capaciteits issues en zo dickpic kost krankzinnig veel tijd met nauwelijks resultaat en een grote belasting op het systeem.
Misschien moeten we de drempel voor strafbaar gedrag wel een een stuk lager leggen zodat er hopelijk minder mannen doorslaan naar de heftigere cases :)
pi_203297048
Ik vind het overigens wel vrij hilarisch dat de Talpa-vrouwen juist het AD hebben gekozen voor hun advertentie. Talpa heeft in december het AD gecanceld omdat men (Angela) daar te veel commentaar op hun programma's had.
Spoilers!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:18:05 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203297053
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:11 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het is al strafbaar. Artikel 240 wetboek van strafrecht.
Kijk, het is goed dat je dat nog even vermeldt. Dat zou wmb veel breder bekend moeten worden, zeker zolang er nog mensen rondlopen die het afdoen als een ‘onnozel feit’.

De verandering ligt niet alleen bij politie en OM die zich bezig houden met bestraffen van strafbare gedragingen. De verandering moet juist komen van de maatschappij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203297055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:09 schreef fleuril het volgende:

Jij wil normaliseren dat bazen je op je kont slaan? Sorry hoor wat een slecht signaal
Nee, maar ik vind het verre van traumatisch.

De persoon in kwestie liep langs, gaf een pets en liep lachend door, bij alle meiden, hij was vreselijk aardig bovendien en ook altijd een arm om manlijke collega's bij de bedrijfsborrels enzo.

Indien het een creepy man zou zijn, die op mij zou zijn toegeslopen, en dat dan zou doen, en me vervolgens enge blikken zou toewerpen met zijn tong uit zijn mond, was het anders geweest uiteraard

Er zijn verschillen.
pi_203297058
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vals dilemma. Maak meer capaciteit vrij en stel een duidelijke grens zodat het handjevol mannen dat nog niet begrijpt dat het ongevraagd sturen van een dickpic geen relatief onnozel feit is er niet aan denkt om het ooit te doen.

Jouw redenatie is een van de redenen dat vrouwen vaak geen melding maken van seksueel grensoverschrijdende handelingen: dat van mij was niet zo erg, er zijn vrouwen die iets veel ergers hebben meegemaakt en voor hun meldingen is er al onvoldoende capaciteit.
Hoe?? Geen enkel onderdeel van de politie zit ruim in zijn jasje, dat speelde al voor corona en is nu nog veel erger. Het is al bijna twee jaar bijna onmogelijk om verlof op te nemen.

Ik heb echt geen idee waar die capaciteit vandaan moet komen.
speak only if it improves the silence.
pi_203297060
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het overigens wel vrij hilarisch dat de Talpa-vrouwen juist het AD hebben gekozen voor hun advertentie. Talpa heeft in december het AD gecanceld omdat men (Angela) daar te veel commentaar op hun programma's had.
Vast weloverwogen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_203297064
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het overigens wel vrij hilarisch dat de Talpa-vrouwen juist het AD hebben gekozen voor hun advertentie. Talpa heeft in december het AD gecanceld omdat men (Angela) daar te veel commentaar op hun programma's had.
Duhhh
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')