Als iemand verstijft onder je ligt? Nou....quote:
Waarmee? Hij heeft niks verwerpelijks gezegd tochquote:Op donderdag 20 januari 2022 18:07 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Hij liet hem echt een aantal keren wegkomen.
Je zag ook dat hij Jeroen eigenlijk alleen kon zien als 'de bandleider' die verder blijkbaar 0,0 officiele invloed had.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar dat hebben al die coaches.
Het enige wat ik zwak vond aan het relaas van Sjon dat hij echt niet begreep dat mensen konden denken dat zijn zwager een machtspositie zou hebben. Dan ben je op dat vlak wel een beetje wereldvreemd.
Dat noemen ze in het strafrecht "redelijkerwijs moest vermoeden".quote:
Lijkt me een erg lastige zaak, geen bewijslast enkel woord, maar verder geen idee hoe zoiets verloopt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is geen instemming. Maar goed, dat legt de rechter wel uit als het bewezen wordt geacht.
Maarja, dat is momenteel niet strafbaar. Tenzij hij een machtspositie had, dat is eigenlijk het enige dat ze tegen hem zouden kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als iemand verstijft onder je ligt? Nou....
Een vies mannetje dus, hij is al lang geen 16 meer.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[ En toch is het enige wat ik zie bij Ali B. een krols konijn die pakken wat ie pakken kan.
Bewijs dat maar eens, het is niet voldoende om je hierop te beroepen je moet het ook aannemelijk maken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat noemen ze in het strafrecht "redelijkerwijs moest vermoeden".
Maar dat is het punt, seks hebben met iemand zonder dat diegene dat wil is niet strafbaar op het moment. Pas als er dwang bij komt kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat noemen ze in het strafrecht "redelijkerwijs moest vermoeden".
Dat hij behalve die ene klacht, niks wist. Dat is gewoon niet geloofwaardig. Daar mocht Tim hem best aan herinneren.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarmee? Hij heeft niks verwerpelijks gezegd toch
Aanvallend misschien ook niet het goede woord, eerder beschuldigend
Ik verwacht dat het daarop zal hangen inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lijkt me een erg lastige zaak, geen bewijslast enkel woord, maar verder geen idee hoe zoiets verloopt.
Dat "verstijven" kan ook figuurlijk zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als iemand verstijft onder je ligt? Nou....
Oh ja ik dacht dat die wet er al wel door was, maar hij gaat pas dit voorjaar naar de tweede kamer.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is het punt, seks hebben met iemand zonder dat diegene dat wil is niet strafbaar op het moment. Pas als er dwang bij komt kijken.
Een van de wijzigingen in de nieuwe zedenwetgeving is dat dit wel strafbaar gaat worden.
quote:
Gelukkig is dit vrij recent verandert in de wet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit kunnen bewijzen, ze is "vrijwillig meegegaan en seks gehad".
quote:Onvrijwillige seks
Een belangrijke uitbreiding is de strafbaarstelling van seks tegen de wil. Straks ben je strafbaar als je weet, of op grond van de feiten en omstandigheden behoort te weten, dat de seksuele handelingen tegen de wil van de ander zijn. Als iemand duidelijk ‘nee’ zegt of afhoudende gebaren maakt, weet je dat het tegen de wil is. Een ‘nee’ is een ‘nee’. Geen ‘nee’, betekent niet zomaar ‘ja’. Als de ander zich niet helder uitspreekt, moet je eerst nagaan of diegene wel seksueel contact wil. Doe je dat niet, dan riskeer je straf.
Verder breidt minister Grapperhaus de strafbaarstelling van verkrachting uit. Het komt voor dat een mannelijk slachtoffer door chantage wordt gedwongen tot seksuele penetratie van het lichaam van de dader. Dat wordt nu nog gezien als aanranding, maar valt straks onder verkrachting. Hiermee kan op gelijke wijze recht worden gedaan aan mannelijke en vrouwelijke slachtoffers van seksueel geweld. Onder de nieuwe strafbaarstelling valt ook de dader die het slachtoffer dwingt het eigen lichaam of van een derde seksueel binnen te dringen.
Ja en sowieso speelde dit volgens mij jaren geleden, toen was die wetgeving er sowieso nog nietquote:Op donderdag 20 januari 2022 18:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja ik dacht dat die wet er al wel door was, maar hij gaat pas dit voorjaar naar de tweede kamer.
Helaas is dat een wet die nog behandeld moet worden, zoals hierboven ook al aan gegeven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Gelukkig is dit vrij recent verandert in de wet.
[..]
Nee, die zullen nooit meer live op TV verschijnen. Ze kunnen beter alle 3 emigreren naar een ver land want iedereen kotst ze uit.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:16 schreef Caland het volgende:
Grootste winst is toch wel dat de zingende coltrui en die nepmarokkaan nooit meer door je strot geduwd zullen worden op TV.
Deze publieke veroordeling en de shitshow die nog gaat volgen vind ik meer dan voldoende eigenlijkquote:Op donderdag 20 januari 2022 18:17 schreef the-eye het volgende:
En wie denkt dat hier een veroordeling(en) uit gaat volgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |