abonnement Unibet Coolblue
pi_203278792
Beste Fokkers,

Al drie jaar heb ik de wasmachine en de wasdroger in de kelder staan. Deze wasdroger heeft een reservoir die plusminus anderhalf tot twee volle droogtrommels zou mee kunnen. Dus in praktijk moet je die elke keer legen, zodat je zeker weet dat de droger de droogbeurt niet afkapt.

Nu heb ik aan de achterkant een slangetje losgehaald en daar een extra lange slang van Siemens op aangesloten. Deze heb ik samen met de wasmachine slang in de afvoer geduwd. Nu merk ik dat hij het nét niet red om dit tot ongeveer 1.5 meter omhoog te pompen. Want ik krijg nu alsnog de melding dat het reservoir vol is, maar na enkele keren alsnog het programma opnieuw aanzetten en het werkt. Alleen is dit niet echt een oplossing.

Nu hoorde ik van de optie om er een condensaatpomp tussen te zetten. Die heeft dan een reservoir van X liter en daarna pompt die alles tot maximaal 4 meter omhoog.

https://www.amazon.nl/SFA(...)e-improvement&sr=1-1

Zou dit een goede optie zijn?

Het verhogen van mijn wasdroger/wasmachine is helaas geen optie omdat het kleine kelder is, waarbij de bovenkant van de wasdroger ook het werkblad is.
- Met zuidelijke groet -
pi_203278879
De wasmachine kan het afvalwater wel anderhalve meter omhoog pompen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 08:10:05 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203278978
Ik heb exact deze situatie gehad in mijn vorige huis. Ik heb eerst dat reservoir steeds leeg gegooid in een emmer maar dan moest ik na een paar keer met die emmer naar boven lopen. Ik heb daarna inderdaad een condenswaterpompje in die emmer gedaan en voila, water werd netjes afgepompt.

De wasmachine redde het wel om het water af te pompen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203279119
Ja een condensaatpomp is een prima oplossing hiervoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203279548
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 07:56 schreef Jordy-B het volgende:
De wasmachine kan het afvalwater wel anderhalve meter omhoog pompen?
Ja dat lukt goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:10 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb exact deze situatie gehad in mijn vorige huis. Ik heb eerst dat reservoir steeds leeg gegooid in een emmer maar dan moest ik na een paar keer met die emmer naar boven lopen. Ik heb daarna inderdaad een condenswaterpompje in die emmer gedaan en voila, water werd netjes afgepompt.

De wasmachine redde het wel om het water af te pompen.
Ah prima, dat is mooi.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja een condensaatpomp is een prima oplossing hiervoor
Top!
- Met zuidelijke groet -
pi_203282241
Gebruik ik ook voor de cv-ketel. Werkt perfect, geen omkijken naar.
Voorheen Post ID 101472
  donderdag 20 januari 2022 @ 14:04:32 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_203283677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:31 schreef Estate2 het volgende:
Gebruik ik ook voor de cv-ketel. Werkt perfect, geen omkijken naar.
Ik ook, loopt hier al 6 jaar probleemloos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')