abonnement Unibet Coolblue
pi_203279481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar zijn die 250 ernstig genoeg om beleid op te baseren, bijvoorbeeld weer zaken sluiten. Daarom is het van belang om de cijfers zuiver te houden.
Het beleid is en was de zorgcapaciteit en die verandert niet als je getalletjes verlaagd of verhoogd.

En of je de getallen nu zus of zo interpreteert de verpleegkundigen moeten bij zus en zo evenveel werk verzetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203279512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het beleid is en was de zorgcapaciteit en die verandert niet als je getalletjes verlaagd of verhoogd.
Natuurlijk wel.
pi_203279520
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Natuurlijk wel.
Natuurlijk niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:15:20 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_203279552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Het gaat over Covid als doodsoorzaak. Daar wil ik een bron bij.
Inderdaad, zie hieronder voor meer verheldering:

quote:
Elk kwartaal maakt het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) een telling van de doodsoorzaken zoals die door de arts op het tijdstip van overleden zijn genoteerd. Hierbij gaat het om de voornaamste doodsoorzaak, niet om een toevallige covid-infectie van een terminaal patiënt of slachtoffer van een ongeval.

‘Iemand die is overleden na een auto-ongeluk en toevallig ook positief getest was op corona, wordt niet als coronadode meegeteld’, aldus het RIVM.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_203279796
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar zijn die 250 ernstig genoeg om beleid op te baseren, bijvoorbeeld weer zaken sluiten. Daarom is het van belang om de cijfers zuiver te houden.
Ziekenhuizen proberen de hulp te geven die ze kunnen. Dus tov de capaciteit die ze hebben. Zijn er medewerkers ziek, is er minder zorg. Is er een grote zorgbehoefte op de COVID afdeling, dan is er minder reguliere zorg. Lopen de IC’s vol met COVID patiënten, dan worden helaas niet noodzakelijke operaties geschrapt, er is dan gewoon te weinig capaciteit en op dat moment vecht een man of vrouw voor zijn leven dan krijgt die persoon de hulp die er is (ook al is dat maar COVID)

Je mag wat meer vertrouwen hebben in de integriteit van die tienduizenden artsen en ondersteunende mensen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2022 09:41:49 ]
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 09:43:11 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203279844
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het beleid is en was de zorgcapaciteit en die verandert niet als je getalletjes verlaagd of verhoogd.

En of je de getallen nu zus of zo interpreteert de verpleegkundigen moeten bij zus en zo evenveel werk verzetten.
Voor het aantal bedden wat op moment x in het ziekenhuis gebruikt wordt maakt het niet uit, als iemand positief getest is en op de corona-afdeling ligt bezet diegene een bed. Het wordt lastig wanneer je erop wil gaan modelleren om de komende bezetting te bepalen. Op dit moment wordt er vanuit gegaan dat zo'n 1,5% van de mensen vanwege corona in het ziekenhuis komen, dat wordt bepaald op basis van de hoeveelheid ziekenhuisopnames bij positieve tests.

Als de helft van die 1,5% er ligt vanwege iets anders dan corona maar ook positief getest is heeft dat flinke gevolgen voor je modellering, dus om in te schatten of er nog maatregelen nodig zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203279880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor het aantal bedden wat op moment x in het ziekenhuis gebruikt wordt maakt het niet uit, als iemand positief getest is en op de corona-afdeling ligt bezet diegene een bed. Het wordt lastig wanneer je erop wil gaan modelleren om de komende bezetting te bepalen. Op dit moment wordt er vanuit gegaan dat zo'n 1,5% van de mensen vanwege corona in het ziekenhuis komen, dat wordt bepaald op basis van de hoeveelheid ziekenhuisopnames bij positieve tests.

Als de helft van die 1,5% er ligt vanwege iets anders dan corona maar ook positief getest is heeft dat flinke gevolgen voor je modellering, dus om in te schatten of er nog maatregelen nodig zijn.
Corona kan ook complicaties geven voor de klachten waarbij iemand in het ziekenhuis komt.
Daarnaast zit er een marge op de uitkomsten van de modellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 09:49:20 #33
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203279911
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Corona kan ook complicaties geven voor de klachten waarbij iemand in het ziekenhuis komt.
Daarnaast zit er een marge op de uitkomsten van de modellen.
Oh tuurlijk, maar iemand van 25 die met een beenbreuk komt en positief getest wordt zal er hoogstwaarschijnlijk een paar uur liggen. Dat is heel iets anders dan de gemiddelde ligduur van ongeveer 6 dagen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203279963
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh tuurlijk, maar iemand van 25 die met een beenbreuk komt en positief getest wordt zal er hoogstwaarschijnlijk een paar uur liggen. Dat is heel iets anders dan de gemiddelde ligduur van ongeveer 6 dagen.
Ik denk dat zo iemand niet eens in de cijfers komt, omdat je niet opgenomen wordt voor een paar uur. Met een gebroken been kom je op de SEH, krijgt gips en gaat weer naar huis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 09:58:59 #35
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203279989
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat zo iemand niet eens in de cijfers komt, omdat je niet opgenomen wordt voor een paar uur. Met een gebroken been kom je op de SEH, krijgt gips en gaat weer naar huis.
Het is misschien een slecht voorbeeld, dat realiseer ik me. Er zijn flink wat dingen te bedenken waar je mogelijkerwijs een dagopname voor nodig hebt. Als je positief test lig je dan op een bed daar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203280023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is misschien een slecht voorbeeld, dat realiseer ik me. Er zijn flink wat dingen te bedenken waar je mogelijkerwijs een dagopname voor nodig hebt. Als je positief test lig je dan op een bed daar.
Dat klopt. En dan heb je dus sowieso isolatie nodig, ter bescherming van de andere patienten en het personeel. En afhankelijk van de reden van je dagopname loop je extra risico.

Vriendin van me moet maandag met keizersnede bevallen. Eerst testte één dochter positief, toen vanochend zijzelf en haar man en nu ook de andere dochter. Dat plaatst het hele verhaal in een andere setting, met isolatiekamer, isolatieoperatiekamer, personeel in maanpakken, etc. Hoe dan ook drukt dat zwaarder op de zorg dan anders. En dan is het nog maar te hopen dat ze niet erg ziek wordt of er tijdens de keizersnede iets gebeurt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 10:05:03 #37
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203280065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt. En dan heb je dus sowieso isolatie nodig, ter bescherming van de andere patienten en het personeel. En afhankelijk van de reden van je dagopname loop je extra risico.

Vriendin van me moet maandag met keizersnede bevallen. Eerst testte één dochter positief, toen vanochend zijzelf en haar man en nu ook de andere dochter. Dat plaatst het hele verhaal in een andere setting, met isolatiekamer, isolatieoperatiekamer, personeel in maanpakken, etc. Hoe dan ook drukt dat zwaarder op de zorg dan anders. En dan is het nog maar te hopen dat ze niet erg ziek wordt of er tijdens de keizersnede iets gebeurt.
Dat hoop ik uiteraard ook. Maar dat is eigenlijk wat ik bedoel. Tuurlijk is het zwaarder dan normaal omdat het personeel volledig beschermd moet werken en dergelijken, maar als ze meetelt in het aantal ziekenhuisopnames wordt er vanuit gegaan dat ze er gemiddeld een dag of 6 ligt. In dit geval zal ze er (zonder complicaties) veel korter liggen. Als er veel van dat soort patiënten zijn gaat op een gegeven moment je gemiddelde mank, waardoor je modellering misgaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203280140
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hoop ik uiteraard ook. Maar dat is eigenlijk wat ik bedoel. Tuurlijk is het zwaarder dan normaal omdat het personeel volledig beschermd moet werken en dergelijken, maar als ze meetelt in het aantal ziekenhuisopnames wordt er vanuit gegaan dat ze er gemiddeld een dag of 6 ligt. In dit geval zal ze er (zonder complicaties) veel korter liggen. Als er veel van dat soort patiënten zijn gaat op een gegeven moment je gemiddelde mank, waardoor je modellering misgaat.
Qua modellering wellicht, maar dat heeft dan weer niets te maken met de doorgegeven ziekenhuiscijfers. Want daar gaat het de gemiddelde man in de straat om natuurlijk. En die kloppen gewoon, want ze ligt met covid in het ziekenhuis en drukt daardoor meer op de zorg. Als er wordt gesteld dat er 300 positief geteste mensen in het ziekenhuis liggen en zij zit daar tussen, dan klopt dat toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 10:12:39 #39
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203280158
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Qua modellering wellicht, maar dat heeft dan weer niets te maken met de doorgegeven ziekenhuiscijfers. Want daar gaat het de gemiddelde man in de straat om natuurlijk. En die kloppen gewoon, want ze ligt met covid in het ziekenhuis en drukt daardoor meer op de zorg. Als er wordt gesteld dat er 300 positief geteste mensen in het ziekenhuis liggen en zij zit daar tussen, dan klopt dat toch?
Dat is dan ook exact wat ik in de afgelopen posts stel. Voor de huidige bedbezetting telt het gewoon mee, maar voor de toekomstige bedbezetting (voor de modellering) is het belangrijk die cijfers duidelijk te hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203280182
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is dan ook exact wat ik in de afgelopen posts stel. Voor de huidige bedbezetting telt het gewoon mee, maar voor de toekomstige bedbezetting (voor de modellering) is het belangrijk die cijfers duidelijk te hebben.
Klopt. En ik denk dat daar ook echt wel aan gewerkt wordt, maar dat zien wij voor de schermen niet.

In dit topic ging het, zoals wel vaker, over de verontwaardiging dat mensen met ook meegeteld worden in de dageiljkse cijfers. En dat lijkt me gewoon terecht voor de zorgdruk. Voor de modellering hoop en denk ik dat ze dingen doen die wij niet weten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203281277
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 01:50 schreef noobie123 het volgende:
Je moet goed opletten tussen het verschil van overlijden aan covid, en overlijden aan iets anders terwijl je covid hebt.
Tegenwoordig als je door een auto aangereden wordt met covid, noemen ze dat een covid slachtoffer.
En je moet ook goed opletten dat je niet denkt dat als je niet dood gaat er niets aan de hand is...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203287366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet.
Jaap is het niet eens met je:

https://nos.nl/artikel/24(...)-in-ziekenhuis-nodig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')