abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 januari 2022 @ 00:00:09 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_203340163
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:32 schreef Catatafishh het volgende:
Dat gezeik overhebben om iemand 'een lesje te leren' is denk ik het sneuste wat ik vandaag heb gelezen.
Het is iig wel een erg trieste gefrustreerde schoolmeester insteek. Als TS dat bij mij zou flikken, en ik zie dat hij het moedwillig doet, denk ik dat hij beter de deuren op slot kan doen en de popo bellen, want de kans is dan vrij groot dat als hij uitstapt, dat hij daarna, wederom met voorrang, naar de SEH mag 14.gif.

En als de verzekering op je dashcam ziet, en kan aantonen dat het opzet was heb je helemáál een probleem _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_203340366
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
Het is iig wel een erg trieste gefrustreerde schoolmeester insteek. Als TS dat bij mij zou flikken, en ik zie dat hij het moedwillig doet, denk ik dat hij beter de deuren op slot kan doen en de popo bellen, want de kans is dan vrij groot dat als hij uitstapt, dat hij daarna, wederom met voorrang, naar de SEH mag 14.gif.
Een nieuwe voorbumper en nieuwe voortandjes :)

quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
En als de verzekering op je dashcam ziet, en kan aantonen dat het opzet was heb je helemáál een probleem _O-
TS zal in dat hypothetische geval toch niet zo dom zijn om het vast te leggen met een dashcam zeker? :D
  maandag 24 januari 2022 @ 15:05:26 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_203345681
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 00:42 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Een nieuwe voorbumper en nieuwe voortandjes :)
[..]
TS zal in dat hypothetische geval toch niet zo dom zijn om het vast te leggen met een dashcam zeker? :D
Dashcams hebben vaak van die gadgets.. die filmen en wissen een paar minuten later, behalve als je een crash hebt, dan zetten ze dat stukje even voor je apart 👍
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_203381389
Heb weleens niet geremd toen die ander van 2 stroken links, opeens op mijn strook wilde rijden.

Maar toen het zeker een uur duurde voordat ik een ingevuld schadeformulier had van die klapmongool had ik al spijt.

Hij vond dat het mijn schuld was, omdat hij netjes richting had aangegeven en ik van achteren kwam. Maar de afdruk van zijn achterwiel zat duidelijk op mij voorportier.
.
  donderdag 27 januari 2022 @ 09:07:39 #30
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_203384216
quote:
TS zal in dat hypothetische geval toch niet zo dom zijn om het vast te leggen met een dashcam zeker? :D
Nooit de stomheid van de mensheid onderschatten... Types die met dashcams rijden puur om het te filmen en online te zetten zijn vaak ook die figuren die als ze in princiepe voorrang hebben het gewoon nemen of net zoalng wachten met remmen/sturen/whatever dat het net niet mis gaat.

Als iedereen er nou eens ff rekening mee houdt dat er soms gewoon fouten gemaakt worden of dat iemand iets verkeerd kan inschatten of niet ziet, dan zou het leven op de weg een stuk makkelijker worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Fer het volgende:
Heb weleens niet geremd toen die ander van 2 stroken links, opeens op mijn strook wilde rijden.

Maar toen het zeker een uur duurde voordat ik een ingevuld schadeformulier had van die klapmongool had ik al spijt.

Hij vond dat het mijn schuld was, omdat hij netjes richting had aangegeven en ik van achteren kwam. Maar de afdruk van zijn achterwiel zat duidelijk op mij voorportier.
Das wel een van m'n grootste ergernissen ook, van die figuren die denken dat ze op een of andere manier magisch voorrang hebben als ze hun richtingaanwijzer maar aan hebben staan en dan twee banen over vliegen :')
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 27 januari 2022 @ 11:18:36 #31
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_203385930
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:10 schreef GerryDV het volgende:
In het verlengde hier van heb ik nog een vraag.

Hoe vaak zou ik in bijvoorbeeld Amsterdam fietsers dood mogen rijden die door rood fietsen? (Uiteraard opgenomen met dashcam)
Wat denk je hier eigenlijk zelf van?

En vooruit, nog wat juridische teksten dan:
quote:
Wegenverkeerswet 1994, hoofdstuk II
artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

artikel 5a
1. Het is een ieder verboden opzettelijk zich zodanig in het verkeer te gedragen dat de verkeersregels in ernstige mate worden geschonden, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is. Als zodanige verkeersgedragingen kunnen de volgende gedragingen worden aangemerkt:
a.onvoldoende rechts houden op onoverzichtelijke plaatsen;
b.gevaarlijk inhalen;
c.negeren van een rood kruis;
d.over een vluchtstrook rijden waar dit niet is toegestaan;
e.inhalen voor of op een voetgangersoversteekplaats;
f.niet verlenen van voorrang;
g.overschrijden van de krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid;
h.zeer dicht achter een ander voertuig rijden;
i.door rood licht rijden;
j.tegen de verkeersrichting inrijden;
k.tijdens het rijden een mobiel elektronisch apparaat vasthouden;
l.niet opvolgen van verkeersaanwijzingen van daartoe op grond van deze wet bevoegde personen;
m.overtreden van andere verkeersregels van soortgelijk belang als die onder a tot en met l genoemd.

2. Bij de toepassing van het eerste lid wordt mede in aanmerking genomen de mate waarin de verdachte verkeerde in de toestand, bedoeld in artikel 8, eerste, tweede, derde, vierde of vijfde lid. [n.b. Goverman: artikel 8 bepaalt dat je niet onder invloed van alcohol, verdovende middelen en verdovende medicijnen een voertuig mag besturen]

artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
Eigenlijk staat de beste samenvatting van goed verkeerdeelnemerschap in In het Binnenvaartpolitiereglement (BPR), zeg maar de verkeersregels op de Nederlandse binnenwateren:
quote:
Artikel 1.04. Voorzorgsmaatregelen
De schipper moet, ook bij ontbreken van uitdrukkelijke voorschriften in dit reglement, alle voorzorgsmaatregelen nemen die volgens goede zeemanschap of door de omstandigheden waarin het schip of het samenstel zich bevindt zijn geboden, teneinde met name te voorkomen dat:
a.het leven van personen in gevaar wordt gebracht;
b.schade wordt veroorzaakt aan andere schepen of aan drijvende voorwerpen, dan wel aan oevers of aan werken en inrichtingen van welke aard ook die zich in de vaarweg of op de oevers daarvan bevinden;
c.de veiligheid of het vlotte verloop van de scheepvaart in gevaar wordt gebracht.
Laat ik het zo zeggen, los van de vraag wat de verkeersregels nu precies zeggen kan het handelen van jou als bestuurder weldegelijk van invloed zijn voor de schuldvraag. De open normen (vrij vertaald): "gij zult voorzichtig zijn" en "gij zult niet botsen" maken dat het OM wat verder kan en mag kijken dan naar de verkeersborden die op de plaats van het ongeval stonden. Ben je betrokken bij een aanrijding waarbij slachtoffers vallen dan zal het OM onderzoek kunnen doen en vervolging kunnen instellen.

Maar goed, dan heb je voor je gevoel misschien wel even eigen rechter kunnen spelen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')