abonnement Unibet Coolblue
pi_203266098
Na jaren wachten komt op 17 maart eindelijk The Settlers uit.
20 januari wordt de Beta gelanceerd.

Ik hoop maar dat het niet tegenvalt na zoveel uitstel en zo lang wachten.

pi_203266189
Awesome _O_
PC only zeker? ;(
pi_203266197
Ik dacht niet dat het ooit nog zou gebeuren, die nieuwe _O-

Maar goed nieuws, ben heeeel benieuwd :9
pi_203266330
_O_
pi_203266377
Lijkt mij een leuk spel. Ziet er ook mooi uit de gameplay.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Eindredactie Games woensdag 19 januari 2022 @ 10:40:46 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_203266387
Tweakers was niet echt enthousiast, maar de bèta scheen ook heel beperkt te zijn.
Hopelijk is de volledige versie een stuk uitgebreider.

quote:
Zoals dat gaat met bèta's is de test van The Settlers vrij beperkt en dat is uiteraard niet erg. Het is leuk om alvast een klein voorproefje te krijgen van een game die ongetwijfeld veel uitgebreider wordt. We zijn vooral benieuwd naar de campagne en hopen dat daarin wat beloftes worden ingelost die in 2018 zijn gedaan. Krijgen we een Hero en een Explorer, en wat is de rol van de gouden munten precies? Wat worden de eigenschappen van de Jorn? We zullen moeten wachten tot 17 maart, als The Settlers verschijnt.

Wat we wel hebben kunnen spelen, was degelijk, maar ook wat beperkt en wat fantasieloos. Het is overzichtelijk, maar niet per se aansprekend dat je boogschutter gewoon Ranger heet, je toren gewoon Tower wordt genoemd en dat dit bij alle drie de speelbare facties precies gelijk is. Dat de basis waarin je in skirmish start The Shire is gedoopt, getuigt ook niet van heel veel fantasie.

Je hebt erg weinig verschillende eenheden tot je beschikking en de eenheden die er zijn, zijn niet heel fantasievol. Het strategische en tactische spelletje is nu behoorlijk beperkt, ook omdat de eenheden van de twee speelbare facties erg op elkaar lijken. Bovendien zijn de verschillende eenheden op het slagveld moeilijk uit elkaar te houden. Hopelijk krijgen we in de volledige game meer eenheden.

Wie The Settlers zelf wil proberen, kan zich op de website van de game aanmelden voor de bètatest, die loopt van 20 tot en met 24 januari. De game verschijnt op 17 maart, enkel voor Windows. De game is speelbaar via Ubisoft Connect of de Epic Games Launcher.
https://tweakers.net/revi(...)ish-in-betatest.html
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 11:16:41 #7
414785 sirdanilot
pi_203266830
Lijkt me een leuke RTS maar ik vvraag me af wat het toevoegt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203267012
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2022 10:40 schreef 2dope het volgende:
Tweakers was niet echt enthousiast, maar de bèta scheen ook heel beperkt te zijn.
Hopelijk is de volledige versie een stuk uitgebreider.
[..]
https://tweakers.net/revi(...)ish-in-betatest.html
Klinkt als een AOE4 light.
blablablabla
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 januari 2022 @ 11:39:48 #9
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_203267131
Ik ben nu de Beta aan het pre-loaden. Ben benieuwd morgen. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_203305177
Paar uurtjes geprobeerd.
Ik vind het leuk voor een beta, hoop dat de uiteindelijke versie wel wat meer omvattender is.
Minpunt dat je niet zo ver kunt uitzoomen.
Ander minpunt dat de nadruk zo op legeraanvallen ligt. Voor ik mijn productie op orde heb, word ik al aangevallen en ben ik m'n mijnen kwijt.
pi_203347685
Heb een stuk of 4 games gespeeld, ben redelijk teleurgesteld ;(

Er is amper nog dat ouderwetse "voedselketting"-idee. De standaard farm->molen->bakker is er gelukkig nog wel, maar daar blijft het bij. Je kunt nota bene een Ranch bouwen die meteen ezels of vlees produceert - er hoeft helemaal geen resource heen, zoals graan of water. Er moeten niet eens varkens naar de slachterij ofzo. Nee, het vlees is meteen klaar. Voor mij niet het Settler-gevoel van vroegah. Het is nu niks anders dan een Age of Empires kloon.

Er missen enorm veel gebouwen en resources in vergelijking met vroeger, er is ook nog amper iets te doen wat op micro-management lijkt.

Voor de rest nog meer dingen die storen zoals geen forester, guild units die nu álles doen (geologist, pioneer, carrier, builder, etc) ipv onderverdeeld in groepen.

En om dan nog maar te zwijgen over die rare scarecrows, waar je units als catnip op afgaan en die 20x sterker zijn dan een toren/bastion. Gaat nergens meer over.

Dus nee, die ¤60 kan men zich graag besparen.
pi_203349026
Eerste berichten zijn niet goed. Het 'probleem' met settlers was imo juist dat ze met de latere delen steeds meer afdwaalden naar snelle actie terwijl liefhebbers juist een lekkere trage game willen hebben.

Dat lijkt ook weer het geval met dit deel. En dan concurreren ze dus met titels (zoals AOE) waar ze in de eerste instantie eigenlijk helemaal niets mee te maken hadden.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 08:00:23 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203354423
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:05 schreef ems. het volgende:
Eerste berichten zijn niet goed. Het 'probleem' met settlers was imo juist dat ze met de latere delen steeds meer afdwaalden naar snelle actie terwijl liefhebbers juist een lekkere trage game willen hebben.

Dat lijkt ook weer het geval met dit deel. En dan concurreren ze dus met titels (zoals AOE) waar ze in de eerste instantie eigenlijk helemaal niets mee te maken hadden.
Was vroeger erg fan settlers 1 2 3 helemaal kapot gespeeld is het meer zoals die of meer zoals de nieuwe?
Zelfde als met civilization, vond de eerste delen geweldig maar daarna was het overzicht compleet kwijt en de lol er snel af.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_203354804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 08:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
Was vroeger erg fan settlers 1 2 3 helemaal kapot gespeeld is het meer zoals die of meer zoals de nieuwe?
Geen idee. Niet gespeeld. Ik ga af op wat anderen zeggen :P Misschien valt het mee.
quote:
Zelfde als met civilization, vond de eerste delen geweldig maar daarna was het overzicht compleet kwijt en de lol er snel af.
Niet helemaal mee eens. Elk nieuwe civ deel was even wennen (vooral 6) maar was uiteindelijk hartstikke tof. Denk dat als puntje bij paaltje komt dat 5 met alle expansions toch mijn favoriet is.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:11:06 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203355511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 08:59 schreef ems. het volgende:

[..]
Geen idee. Niet gespeeld. Ik ga af op wat anderen zeggen :P Misschien valt het mee.
[..]
Niet helemaal mee eens. Elk nieuwe civ deel was even wennen (vooral 6) maar was uiteindelijk hartstikke tof. Denk dat als puntje bij paaltje komt dat 5 met alle expansions toch mijn favoriet is.
Nja ben misschien ook meer van het simpele als ik te veel moet lezen en dingen moet opzoeken heb ik er al geen tot weinig zin meer aan..

Ligt aan mij niet spel.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205489231
Meer mensen een mail gekregen om weer te testen?
Ik merk niet zoveel verschil, maar kan me ook niet goed herinneren of er iets anders was dan nu :')
pi_206865147
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')