Ja.quote:Op woensdag 19 januari 2022 01:24 schreef zoey27 het volgende:
Schaalmodel en op zo'n manier gefilmd dat het levensgroot lijkt?
Je snapt dat een Lucas arts er groot mee is geworden?quote:Op woensdag 19 januari 2022 01:19 schreef zoey27 het volgende:
En hoe maakten ze dit zonder computer?
Overigens denk ik niet dat je veel had aan W1.0, 2.0 of 3.11 voor special effects.
Ik denk dat W95 de eerste was waarmee iets mogelijk was.
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
eerste hit op googlequote:Op woensdag 19 januari 2022 00:04 schreef zoey27 het volgende:
Windows 1.0 was toen nog niet eens uit, en Ap-ple zou ook wel niet geweldig zijn in dat tijdperk (al liep Ap-ple wel voor vroeger begreep ik, zo zouden zij eerder zijn met de muis)
Ijs was een berg fijngemalen zout. Ja ik ken de verhalen ik was namelijk ook Starwars fan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 01:05 schreef marc0871 het volgende:
Wat hebben computers met Bladerunner te maken?
TRON en The Last starfighter waren onder de eerste CGI heavy films.
Daarvoor deden ze het met modellen die door maquettes gleden aan draadjes of een arm.
Laserstralen werden later ingetekend.
Of ze lieten wapens oplichten en een explosie op het doelwit was het bewijs dat er geschoten en getroffen was.
Stop motion.
Spiegels, licht en rookeffecten.
Dubbele belichting, frames die ze over elkaar legden.
De ruimte was een stuk zwart folie, waarin ze gaten maakten voor de sterren.
Het licht kwam van lampen daarachter.
Smeltend ijs was een frame met vershoudfolie dat weggetrokken werd.
Vanalles wat de illusie wekte van wat ze wilden uitbeelden.
En dat deden ze al in de jaren 60 met Barbarella en Startrek TOS.
In de jaren 70 met Blake's 7 en Battlestar Galactica TOS.
Om van de Docter nog maar te zwijgen.
Ze maken al films met allerlei effecten, sinds ergens begin van de 1900's
ILMquote:Op woensdag 19 januari 2022 07:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je snapt dat een Lucas arts er groot mee is geworden?
Special effects creëren?
Ik heb de serie op dvd in boxen.quote:Babylon 5 nooit van gehoord? Dat werd op amiga computers gegenereerd.
Niet Lucas Arts, gezien dat een computerspelontwikkelaar is. Maar je bedoeld Industrial Light & Magic. Allebei gestart door George Lucas uiteraard, net als Lucasfilm.quote:Op woensdag 19 januari 2022 07:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je snapt dat een Lucas arts er groot mee is geworden?
Special effects creëren?
Babylon 5 nooit van gehoord? Dat werd op amiga computers gegenereerd.
Vandaar ook dat Industrial Light & Magic vanaf het begin ook medewerkers had die aan 2001 hadden gewerkt (waaronder de nummer 2: John Dykstra). Lucas wou in principe de grote man achter de SFX van 2001: Douglas Trumbull. Maar die had zich op dat moment al verbonden aan Steven Spielberg.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 03:00 schreef Watuntrik het volgende:
De verfilming van Arthur C. Clarke's - 2001: A Space Odyssey is wel de special effect pionier van de sciencefiction genre... Uitgebracht in 1968.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |