Nou ik ben 20 en woon nog bij me moeder en hoop tegen m'n 22ste wel een huurhuisje te hebben.
Ik verwachtte op m'n 22e uit huis te gaan, maar ik begon een volgende opleiding en die veranderde mijn financiele situatie een beetje Nu heb ik de streefdatum op 25 gezet... aan het einde van m'n huidige opleiding.
Als studentzijnde is er imho bijna niets beters dan thuis wonen als het redelijk in de buurt is... enige betere zou wonen bij een partner zijn denkik zo. Was wordt gedaan, eten wordt gekookt enz enz
quote:haha
Op zondag 2 februari 2003 20:09 schreef trigt013 het volgende:
ik ben 28 en woon nog steeds thuis.. ik hoop dat mijn vader mijn 30ste het huis uit is. :-) :-)
dat zal niet gaan lukken...
maar hoe komt het dat je zolang al thuis woont???
Nu nog thuis wonen, het idee alleen al
quote:damn... dat zou ik echt nooit redden.
Op zondag 2 februari 2003 20:12 schreef Dagootje het volgende:
18, zoals het hoort. Dat hebben mijn ouders ook altijd gezegd, "als je 18 bent ga je met je vader een kamer zoeken en ben je weg.." en het bevalt meer dan uitstekend.
quote:mjah... mij bevalt het thuis wonen wel alleen echte vrijheid is er niet, alhoewel ik zelf thuiskom tijden etc. alles bepaal.
Op zondag 2 februari 2003 20:13 schreef kwib het volgende:
op m'n 21 op kamers gegaan en da's nu 2 jaar geleden. Het is echtNu nog thuis wonen, het idee alleen al
Heerlijk. Maar ik ben wel blij dat ik samen met twee huisgenoten woon. Af en toe is het wat vervelend, maar over het algemeen vind ik het wel gezellig.
[Dit bericht is gewijzigd door Miesjel op 02-02-2003 20:17]
quote:aha... dat verklaard een hoop.
Op zondag 2 februari 2003 20:14 schreef trigt013 het volgende:
Ik ben geboren in dit huis, mijn vader is in antwerpen gaan wonen en ben toen blijven wonen in dit huis.
Nu 5 jaar geleden is mijn vriendin bij mij ingetrokken. Na een jaar kwam mijn vader terug in dit huis wonen. Maar hij wou met zijn 60ste in een appartementje gaan wonen. En aangezien dit een mooi huis is en ik er in geboren ben wil ik er blijven wonen. Mijn vader is nu op zoek naar een eigen stekkie en tot die tijd wonen we met z'n drieen in dit huis
quote:Ik heb ook geen baan en mijn studie ligt nou ook niet echt op schema, maar daar is de stufi voor.
Op zondag 2 februari 2003 20:13 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
damn... dat zou ik echt nooit redden.
heb op dit moment geen baan en ben ontzettend aan het kloten met school...
quote:das netjes om op je 22ste al een huis te kopen... dat komt niet vaak voor.
Op zondag 2 februari 2003 20:16 schreef Rekkie het volgende:
Huis gekocht op mijn 22e
ik woon nu anderhalf jaar samen dus..
En twee weken later was ik jarig, dus meteen groot feest
quote:ja, maar bij mij is die studie fin. echt zo op... aan telefoon rekening etc.
Op zondag 2 februari 2003 20:17 schreef Dagootje het volgende:[..]
Ik heb ook geen baan en mijn studie ligt nou ook niet echt op schema, maar daar is de stufi voor.
quote:Je kan geloof ik max. 600 euro krijgen van de IBG als je niets van je oudjes krijgt, daar kom je echt makkelijk de maand mee door.
Op zondag 2 februari 2003 20:18 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
ja, maar bij mij is die studie fin. echt zo op... aan telefoon rekening etc.
quote:Me too, al een paar keer gekeken naar een huisje, maar nog niks relaxeds gevonden.
Op zondag 2 februari 2003 20:09 schreef trigt013 het volgende:
ik ben 28 en woon nog steeds thuis..
quote:21... me vriendin waar ik mee ging samen wonen, en nu nog steeds mee samen woon was toen 19... maar ik denk dat je weinig aan die info hebt...
Op zondag 2 februari 2003 20:07 schreef dJ-Zcore het volgende:
voor de mensen die al op zichzelf wonen, hoe oud was je toen??
[Dit bericht is gewijzigd door modestus op 02-02-2003 20:20]
Begrijp sommmige mensen echt niet dat ze op hun 25e nog thuis kunnen wonen.
quote:OWWW... dan moet ik toch maar eens snel wat info op gaan vragen
Op zondag 2 februari 2003 20:19 schreef Dagootje het volgende:[..]
Je kan geloof ik max. 600 euro krijgen van de IBG als je niets van je oudjes krijgt, daar kom je echt makkelijk de maand mee door.
quote:ach... ben gewoon benieuwd en vind het altijd wel leuk om vanalles te lezen
Op zondag 2 februari 2003 20:19 schreef modestus het volgende:[..]
21... me vriendin waar ik mee ging samen wonen, en nu nog steeds mee samen woon was toen 19... maar ik denk dat je weinig aan die info hebt...
[Dit bericht is gewijzigd door LaZZ op 02-02-2003 20:26]
quote:
Op zondag 2 februari 2003 20:22 schreef dJ-Zcore het volgende:ach... ben gewoon benieuwd en vind het altijd wel leuk om vanalles te lezen
quote:Erhm, voor een huurwoning heb je een inkomensgarantie nodig, oftewel een loonsstrookje. Trouwens, in Utrecht is de wachttijd minstens 6 jaar, dus ik verwacht niet dat je met 3 jaar snel iets zinnigs hebt gevonden. Dus voor studenten is dat wat lastig. (Maargoed, ik lees zosnel nergers dat je studeert. Werken doe je ook niet zie ik
Op zondag 2 februari 2003 20:21 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
OWWW... dan moet ik toch maar eens snel wat info op gaan vragen
ik sta al bijna 3 jaar ingeschreven bij woonvereniging, dus zou best zijn dat ik misschien nog redelijk snel een huisje kan hebben ook...
Trouwens, de stu-fi (max. lening) is 745 euro en 18 eurocent. Tenminste, dat krijg ik sinds januari. Waarom zoveel weet ik niet, maar ik betaal het wel terug als ik werk. Nu kan ik tenminste weer echt "studeren"
quote:Nee klopt
Op zondag 2 februari 2003 20:17 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
das netjes om op je 22ste al een huis te kopen... dat komt niet vaak voor.
quote:nah plannen is groot woord, maar ik zit er wel over na te denken.
Op zondag 2 februari 2003 20:25 schreef modestus het volgende:[..]
maar als je plannen hebt om het huis uit te gaan: misschien handig om je nu alvast in te laten schrijven als woning zoekende
quote:ja dat van die 6 jaar wist ik, maar ik denk positief en hoop in 4 jaar iets te vinden
Op zondag 2 februari 2003 20:27 schreef kwib het volgende:[..]
Erhm, voor een huurwoning heb je een inkomensgarantie nodig, oftewel een loonsstrookje. Trouwens, in Utrecht is de wachttijd minstens 6 jaar, dus ik verwacht niet dat je met 3 jaar snel iets zinnigs hebt gevonden. Dus voor studenten is dat wat lastig. (Maargoed, ik lees zosnel nergers dat je studeert. Werken doe je ook niet zie ik
)
Trouwens, de stu-fi (max. lening) is 745 euro en 18 eurocent. Tenminste, dat krijg ik sinds januari. Waarom zoveel weet ik niet, maar ik betaal het wel terug als ik werk. Nu kan ik tenminste weer echt "studeren"
![]()
![]()
quote:dat zou ik ook zijn!!
Op zondag 2 februari 2003 20:29 schreef Rekkie het volgende:[..]
Nee klopt
ben er op erg trots op om al een huisje te hebben...
En het is een aardige basis om te groeien...
quote:maar hoe kwam je dan zo snel aan dat geld ?
Op zondag 2 februari 2003 20:29 schreef Rekkie het volgende:[..]
Nee klopt
ben er op erg trots op om al een huisje te hebben...
En het is een aardige basis om te groeien...
[Dit bericht is gewijzigd door hallo_mensen op 02-02-2003 20:35]
quote:ik denk het ook
Op zondag 2 februari 2003 20:34 schreef Ronhui het volgende:
24, ga over een paar weken weg, als het meezit. Maar dan heb ik wel een droomhuis voor beginners (als je al dat werk niet mee rekent) 3 kamer eensgezinswoning, goedkope huur (voor zo een huis) grote tuin, rustige buurt, in de buurt van alles (station, winkelcentra, snelweg en ouders) en een supermarkt op 150 meter lopen. ik denk dat ik bof!
quote:vroeger dan dit kan ik me nauwelijks meer voorstellen.....
Op zondag 2 februari 2003 20:35 schreef coolbabe het volgende:
huis gekocht op m`n 19e, samen met m`n vriend
quote:hij is wat ouder dan mij, dat scheelt wel
Op zondag 2 februari 2003 20:36 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
vroeger dan dit kan ik me nauwelijks meer voorstellen.....
quote:Nee samen met me vriendin
Op zondag 2 februari 2003 20:33 schreef dJ-Zcore het volgende:
dat zou ik ook zijn!!
ik neem wel aan dat je dat huisje niet in je eentje gekocht heb, zoja dan vind ik het nog knapper
quote:Van de bank in de vorm van een hypotheek
maar hoe kwam je dan zo snel aan dat geld ?
Of bedoel je het geld voor de inrichting e.d....???
Tja das dan gewoon een kwestie van sparen sparen en nog eens sparen.
Ik had daarbij het geluk dat mijn ouder een rekening hebben geopend (spaarrekening) toen ik ben geboren...
Kijk en dat is in de loop der tijd ook gegroeid.
quote:Ik was net 20, toen ik een mooi appartement in de Amsterdamse Pijp ging bewonen.......
Op zondag 2 februari 2003 20:07 schreef dJ-Zcore het volgende:
quote:blegh... amsterdamse pijp vind ik echt zo'n baggerbuurt... reden houd ik voor mezelf.
Op zondag 2 februari 2003 21:12 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
Ik was net 20, toen ik een mooi appartement in de Amsterdamse Pijp ging bewonen.......
quote:
Op zondag 2 februari 2003 21:18 schreef shavirah het volgende:
Ik ben op mijn 15e het huis uit gekickt.
quote:ik was er zelf wel blij mee
Op zondag 2 februari 2003 21:19 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
das minderzzz
quote:nee okej... je word niet vanwege de goede sfeer ofzo weggekicked... maja zolang je maar ergens anders terecht kan en niet op straat beland.
Op zondag 2 februari 2003 21:21 schreef shavirah het volgende:[..]
ik was er zelf wel blij mee
alleen de reden was niet tof..
quote:yup, gelukkig heb ik hele lieve schoonouders
Op zondag 2 februari 2003 21:23 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
nee okej... je word niet vanwege de goede sfeer ofzo weggekicked... maja zolang je maar ergens anders terecht kan en niet op straat beland.
quote:die had ik ook, alleen heb ik nu niks meer met die meid, maja dat heeft niks met topic te maken...
Op zondag 2 februari 2003 21:24 schreef shavirah het volgende:[..]
yup, gelukkig heb ik hele lieve schoonouders
Ik zou nu zeker niet meer terugkunnen naar wonen met ouder(s)
quote:beetje schoon water zodat je in de zomer een frisse duik kan nemen??
Op zondag 2 februari 2003 21:34 schreef ArmaniXL het volgende:
Op mijn 20e samen met het meissie een appartement gekocht. Een jaar later zijn we verhuisd naar een eensgezinswoning met een tuin aan het water
quote:Het is een normale sloot, aan de overkant zijn de tuinen van de overburen dus niemand kan daar iets in het water flikkeren.
Op zondag 2 februari 2003 21:36 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
beetje schoon water zodat je in de zomer een frisse duik kan nemen??
of is het zo dat als je het water in springt dat je ineens een stuur van een fiets tussen je benen krijgt???
Zwemmen in slootwater is alleen aan te raden als je fan bent van botulisme
quote:dat is niet van de poes conflict
Op zondag 2 februari 2003 22:20 schreef Conflict het volgende:
Ik was 13 toen ik uit huis ging en 16 toen ik min of meer op mezelf ging wonen. Een eigen huisje heb ik pas sinds mijn 23e
quote:wow... das wel erg minderzz
Ik was 13 toen ik uit huis ging en 16 toen ik min of meer op mezelf ging wonen. Een eigen huisje heb ik pas sinds mijn 23e
quote:Wat heb je dan van je 13e tot je 16e gedaan?
quote:marine?
Op zondag 2 februari 2003 23:53 schreef ToXiCitY het volgende:
nu 19 en nog steeds thuis, zal voorlopig niet het huis uit gaan, door mijn werk zal ik lange periodes weg zijn en ik vind het zonde om maanden huur te dokken voor als ik er helemaal niet ben
quote:check
Op zondag 2 februari 2003 23:54 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
marine?
quote:Begrijp het ook niet.
Op zondag 2 februari 2003 20:20 schreef MissX het volgende:Begrijp sommmige mensen echt niet dat ze op hun 25e nog thuis kunnen wonen.
Ik was 20.
quote:heheh
Op zondag 2 februari 2003 23:55 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
check
Woon sinds 1 maand op mezelf in Alkmaar, gewoon uit zin.
Geen dwang of slechte thuis omgeving, die was zelfs perfect te noemen.
En voor school hoefde ik het ook niet te doen, woonde in castricum.
Misschien nog wel een stomme zet geweest omdat ik een windsurfer ben en in castricum 5 minuten fietsen van de zee woonde, nu stuk verder
Maarja, dit bevalt me erg goed!
financieel gezien red ik het ook allemaal prima!
Ik huur dit huisje van mijn moeder. In dit huisje zit alles, twee grote kamers, open keukentje in mijn huiskamer, alleen de badkamer moet ik delen, maakt me niet uit want daar zit een bubbelbad in
Ik kan door de garage weg, dan hoef ik mijn moeder niet te zien maar ik kan ook gezellig koffie gaan drinken of eten bij haar
Mij bevalt het goed, ik woon hier nu 4 maanden. Als het me echt niet zou bevallen kan ik zo naar een huurhuis gaan, ik sta nl. al wat jaren ingeschreven en heb dus behoorlijk wat punten.
Zolang het me bevalt en mijn moeder zich niet te veel met mij bemoeit (doet ze gelukkig niet zo vaak) blijf ik hier wonen.
quote:
Op zondag 2 februari 2003 22:26 schreef firstwollie het volgende:[..]
dat is niet van de poes conflict
quote:Ja is wel ff klote geweest maar ook heel avontuurlijk en leerzaam.
Op zondag 2 februari 2003 23:36 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
wow... das wel erg minderzz
quote:Ik heb op internaten gezeten, ff bij mijn ouders, dan weer hier dan weer daar wonen. Heb tientallen kamers gehad en een tijdje helemaal niks. Ongeveer een jaar heb ik in kraakpanden gewoond. Eigenlijk heb ik pas vanaf mijn 20e een vaste stek. Nu heb ik een eigen huisje, dat is wel fijn, iets voor mezelf.
Op zondag 2 februari 2003 23:43 schreef Ixnay het volgende:Wat heb je dan van je 13e tot je 16e gedaan?
quote:is het toch nog goed gekomen
Op maandag 3 februari 2003 02:03 schreef Conflict het volgende:Nu heb ik een eigen huisje, dat is wel fijn, iets voor mezelf.
quote:
Op maandag 3 februari 2003 02:04 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
is het toch nog goed gekomen
quote:netjes... ik hoop dat dat er voor mij ook nog inzit...
Op maandag 3 februari 2003 02:05 schreef Conflict het volgende:[..]
Ja hoor.... En een goed betaalde baan, ik mag niet klagen
quote:Natuurlijk wel! Je moet alleen niet opgeven en als je echt op jezelf wil, goed zoeken. En gewoon het eerste krot/kamertje nemen. Van daar uit kan je verder zoeken en op den duur heb je een villa
Op maandag 3 februari 2003 02:06 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
netjes... ik hoop dat dat er voor mij ook nog inzit...
quote:haha
Op maandag 3 februari 2003 02:09 schreef Conflict het volgende:[..]
Natuurlijk wel! Je moet alleen niet opgeven en als je echt op jezelf wil, goed zoeken. En gewoon het eerste krot/kamertje nemen. Van daar uit kan je verder zoeken en op den duur heb je een villa
ik wil ook op mezelf... kga vandaag echt goed naar een baan zoeken en stiekem ff kijken voor een huissie.
quote:Een huis krijg je niet zomaar, of je moet veel poen hebben. Begin klein, met een mooie zolder of kamer
Op maandag 3 februari 2003 02:11 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
haha
ik wil ook op mezelf... kga vandaag echt goed naar een baan zoeken en stiekem ff kijken voor een huissie.
Je woont nu nog bij je ouders?
quote:ik woon bij me moeder en heb op dit moment geen baan en ga nauwelijks meer naar school... heel zelden als ik eens een keer zin heb.
Op maandag 3 februari 2003 02:12 schreef Conflict het volgende:[..]
Een huis krijg je niet zomaar, of je moet veel poen hebben. Begin klein, met een mooie zolder of kamer
Je woont nu nog bij je ouders?
Groetjus!
quote:Dito. De dag dat ik m'n laatste centraal schriftelijk van het eindexamen had gedaan. Op m'n 15e vertelde m'n ouders dat ze er wel vanuitgingen dat ik direct na m'n eindexamen het huis uit zou gaan.
Op zondag 2 februari 2003 20:12 schreef Dagootje het volgende:
18, zoals het hoort. Dat hebben mijn ouders ook altijd gezegd, "als je 18 bent ga je met je vader een kamer zoeken en ben je weg.." en het bevalt meer dan uitstekend.
quote:hmmm ik heb toch het gevoel dat als je eerder het huis uit gezet word dat je veel sterker staat als je eenmaal een huisje hebt als dat je gewoon thuis kan blijven hangen zolang je wilt en dan ineens een huisje neemt.
Op maandag 3 februari 2003 10:57 schreef Doc het volgende:[..]
Dito. De dag dat ik m'n laatste centraal schriftelijk van het eindexamen had gedaan. Op m'n 15e vertelde m'n ouders dat ze er wel vanuitgingen dat ik direct na m'n eindexamen het huis uit zou gaan.
quote:Werd het huis niet uitgezet. Er werd alleen tijdig duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was dat ik lang bleef hangen na m'n eindeaxmen. Had dus tijd genoeg gehad om iets erg leuks te vinden (25 vierkante meter midden in de Jordaan).
Op maandag 3 februari 2003 10:59 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
hmmm ik heb toch het gevoel dat als je eerder het huis uit gezet word dat je veel sterker staat als je eenmaal een huisje hebt als dat je gewoon thuis kan blijven hangen zolang je wilt en dan ineens een huisje neemt.
quote:Wat laat zeg, voor zo'n brulaap
Op maandag 3 februari 2003 11:01 schreef Doopy-X- het volgende:
vorig jaar, huis gekocht toen ik 22 was, ingetrokken op mijn 23e
Op jezelf wonen is trouwens helemaal top! Lekker alles in je eigen tijdsbestek doen, zelf weten hoe je wat inricht, laat opblijven, muziek hard... kan allemaal Bovendien wordt je er een stuk verantwoordelijker door en weet je beter wat je te wachten staat als je gaat samenwonen/trouwen. Bovendien kun je je ouders toch niet eeuwig lastig blijven vallen met je vuile was, hè?
En als we dan allebei KEIHARD werken.
Kunnen we dan een huis kopen ipv huren?
Wat denken jullie? Ik weet het niet zeker, want ik hoor overal die prijzen, en minimuminkomens die je moet hebben.
Ik stond ingeschreven voor een woning met mijn toenmalige vriend. Kort nadat hij het had uitgemaakt kreeg ik een flatje aangeboden. Heb dat toen toch maar geaccepteerd en ben alleen gaan wonen.
Inmiddels ben ik 23 jaar en heb het prima naar mijn zin.
We dachten als we nou een huis met z'n 2en kopen. We wonen er nu een jaar en het bevalt me perfect..
quote:beetje gewaagd... als je ineens ruzie krijgt heb je vette problemen... of valt dat mee?
Op dinsdag 4 februari 2003 00:13 schreef B0bby het volgende:
Op m'n 20ste was ik klaar met m'n studie in ik wilde toch wel het huis uit. Een goed vriend van me had het zelfde idee... Een huis je zelf kopen kan niet... Huren dat duurd jaren...We dachten als we nou een huis met z'n 2en kopen. We wonen er nu een jaar en het bevalt me perfect..
quote:hetzelfde risico dat je dus loopt als je als mannetje vrouwtje samenwoont...
Op dinsdag 4 februari 2003 00:15 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
beetje gewaagd... als je ineens ruzie krijgt heb je vette problemen... of valt dat mee?
gewoon huis verpatsen en de winst splitten.
quote:Nee valt wel mee, ik ken hem nu 4 jaar en het gaat goed, nog nooit ruzie gehad of zo..
Op dinsdag 4 februari 2003 00:15 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
beetje gewaagd... als je ineens ruzie krijgt heb je vette problemen... of valt dat mee?
het scheeld ook hij heeft wel wisselende diensten, zoals 's avonds, 's nachts en overdag werken... ik werk altijd overdag... het komt ook voor dat we elkaar soms een week niet zien.
Is ook wel lekker
quote:Ik denk dat dit toch anders is... als de ene naar een verdaardag wilt of uit .. hoeft de ander niet mee... dat soort dingen...
Op dinsdag 4 februari 2003 00:16 schreef Mirage het volgende:[..]
hetzelfde risico dat je dus loopt als je als mannetje vrouwtje samenwoont...
gewoon huis verpatsen en de winst splitten.
Ook in huis houden, wij zijn toch wel makkelijk... Meestal kan je toch wel ruzie krijgen met je vriendin als je geen zin hebt om schoon te maken... Dat hebben wij niet .. We zijn wat makkelijker...
Niet dat het een bende is of zo
Ik zou er niet aan moeten denken om nog thuis te wonen.
Sorry hoor, ik zal wel weer tegen zere teentjes trappen maar ik vind dat als je op je 25ste nog op je ouders aan het teren bent (in welke zin dan ook, niet alleen financieel) ben je toch wel erg ver weg van zelfstandigheid.
quote:ik wil ook vertrekken en ben al 20, dus het word tijd dat ik oprot... heeft me moeder tenminste ook rust.
Op dinsdag 4 februari 2003 17:02 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
k wil zo snel mogelijk vertrekken maar ben nu nog wat te jong
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:19 schreef Chielus het volgende:Sorry hoor, ik zal wel weer tegen zere teentjes trappen maar ik vind dat als je op je 25ste nog op je ouders aan het teren bent (in welke zin dan ook, niet alleen financieel) ben je toch wel erg ver weg van zelfstandigheid.
Ik kan me ook niet voorstellen, dat ouders daar op rekenen als ze kinderen hebben. Dat een 'kind' zolang thuis woont.
quote:hmmm... op die leeftijd had ik daar nog geen last van.
Op dinsdag 4 februari 2003 17:15 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
ikke 14 en wil zo snel mogelijk weg
quote:Ook jarig in september?
Op dinsdag 4 februari 2003 17:30 schreef bixister het volgende:
17, na m'n eindexamen.
quote:nee, in augustus.
Op dinsdag 4 februari 2003 17:36 schreef Fogerty het volgende:
Ook jarig in september?
quote:'t is maar wat je late vogel noemt.
Op dinsdag 4 februari 2003 18:42 schreef late_vogel het volgende:
Vanaf mijn 4de tot 16de jaar op internaat (schipperskind) gezeten en toen lekker flatje voor mezelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |