abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:17:18 #1
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203257004
En dan bedoel ik niet Zuid-Afrika wat ook eigenlijk een westers land is maar de rest van het continent.

We hebben jarenlang een beeld van het continent gekregen, althans via tv dat er uitgemergelde kindjes rondlopen van de honger en dodelijke exotische ziektes hele landen/bevolkingsgroepen in hun greep houden.

Je zou denken dat nu COVID serieus ‘aangepakt’ wordt in het westen Afrika inmiddels een hel zou moeten zijn. Geen getallen van aantallen doden, geen getallen van aantallen gevaccineerden en al helemaal niet boosters.

Je hoort vaak op het nieuws dat westerse landen miljoenen aan prikken schenken aan dat continent, inmiddels zou dan toch een prikfestijn moeten zijn gestart dat zijn weerga niet kent daar?

Een reden dat ook vaak wordt aangehaald is dat Afrika een relatief jonge bevolking heeft, dus niet zoveel ouderen als hier. Maar kinderen en pubers worden hier ook gevaccineerd. Vooral omdat zij ook ‘risico’s’ oplopen. Waarom geen vaccinatie van de miljoenen jongmensen daar?

Betekent dat misschien dat jonge mensen in Afrika gezonder zijn dan die in het westen? Zijn er geen dichtgeslibde vetzakken van boven de 80 in Afrika? Die groep moeten we toch ook redden, immers doen we het ook voor hun toch?

Haïti ook zo’n voorbeeld, arm als wat. Geen lockdown, geen vaccinaties geen massasporten. Vergeleken met het Dominicaanse republiek waar 75% gevaccineerd is en een hoge besmettingsgraad heerst plus zieken.

Tast het virus alleen westerse landen met een ontwikkeld medisch infrastructuur en geavanceerde plannen klaar liggen om epidemieën aan te vechten? Ik dacht dat deze dingen namelijk hielpen tegen o.a. COVID.

Waarom voelen westerse landen de behoefte hun overschot aan vaccins te doneren? Waarom via een omweg, Pfizer en consorten kunnen toch direct aan het continent leveren? Doen ze dat wel?

Voor de duidelijkheid. Er zijn 54 landen in Afrika. Er waren gisteren 399 doden in het continent door COVID. Minder dan de VS ( 468 doden ). 1.4 miljard mensen in Afrika tov 330 miljoen in de VS. Ruim vier keer de populatie.

Voorzover ik is dat continent ook altijd een playground geweest voor westerse journalisten en artsen die in de meest afgelegen plekken hun werk doen. Als hongersnood etc per land gemeten kan worden dan een pandemie toch ook zou je zeggen? Ik heb het dus vooral over Subsahara landen. Dus niet het ‘rijke’ noorden of blanke zuiden.
*Hosselcopter*
pi_203257015
ik ben vaak genoeg in afrika geweest op de landen van de evenaar, iets ten noorden en daaronder en alles wat je in de OP schrijft komt uit de jaren 70 en begin jaren 80.

er is genoeg te eten daar, fastfood is rising (obesitas dus ook), er zijn gewoon stenen huizen met riolering, douches, badkamers, auto's en iedereen en iedereen heeft daar een mobiele telefoon. Net zoals in NL ook de kleine kinderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:18:58 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203257021
Geen winterpiek
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203257056
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:18 schreef Tyr80 het volgende:
Geen winterpiek
dat helpt en ook de extreme jonge bevolking.
Ik heb nog nooit zoveel kinderen in een straat zien spelen als in geheel NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203257083
om terug te komen op je vraag in de titel: andere dingen vinden de MSM interessanter.
Maar er is genoeg op internet te vinden hierover, wellicht zelfs nog wel meer dna over de situatie in NL. Je moet er alleen wat meer moeite voor doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203257300
Afrika is echt heel groot he. Europa, Amerika, China en India passen er gewoon volledig in.

Verder geeft natuurlijk niemand een fuck om Afrika. Niemand wil er naartoe want iedereen denkt nog steeds dat het alleen woestijn en huilende hongerbabies en aids is. En daarom is het ook geen sexy onderwerp om over te berichten in media.
pi_203257449
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:36 schreef Farenji het volgende:
Afrika is echt heel groot he. Europa, Amerika, China en India passen er gewoon volledig in.

Verder geeft natuurlijk niemand een fuck om Afrika. Niemand wil er naartoe want iedereen denkt nog steeds dat het alleen woestijn en huilende hongerbabies en aids is. En daarom is het ook geen sexy onderwerp om over te berichten in media.
toen ik dit las kreeg ik een oproep op mijn telefoon. 1974 belde en ze willen hun vooroordelen terug....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203257665
Interesseert niemand. Net als midden Amerika
No bitch to me
pi_203257820
Wie?
Moeten zij weten
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:03:40 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_203257841
En straks wordt het economisch potentieel gezien in het westen maar dan zit China er al tot hun schouders in.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_203258018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
toen ik dit las kreeg ik een oproep op mijn telefoon. 1974 belde en ze willen hun vooroordelen terug....
Heel veel mensen denken dit anders nog steeds. Je zal ze de kost moeten geven.
pi_203258432
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:17 schreef Dibble het volgende:
En dan bedoel ik niet Zuid-Afrika wat ook eigenlijk een westers land is maar de rest van het continent.

We hebben jarenlang een beeld van het continent gekregen, althans via tv dat er uitgemergelde kindjes rondlopen van de honger en dodelijke exotische ziektes hele landen/bevolkingsgroepen in hun greep houden.

Je zou denken dat nu COVID serieus ‘aangepakt’ wordt in het westen Afrika inmiddels een hel zou moeten zijn. Geen getallen van aantallen doden, geen getallen van aantallen gevaccineerden en al helemaal niet boosters.

Je hoort vaak op het nieuws dat westerse landen miljoenen aan prikken schenken aan dat continent, inmiddels zou dan toch een prikfestijn moeten zijn gestart dat zijn weerga niet kent daar?

Een reden dat ook vaak wordt aangehaald is dat Afrika een relatief jonge bevolking heeft, dus niet zoveel ouderen als hier. Maar kinderen en pubers worden hier ook gevaccineerd. Vooral omdat zij ook ‘risico’s’ oplopen. Waarom geen vaccinatie van de miljoenen jongmensen daar?

Betekent dat misschien dat jonge mensen in Afrika gezonder zijn dan die in het westen? Zijn er geen dichtgeslibde vetzakken van boven de 80 in Afrika? Die groep moeten we toch ook redden, immers doen we het ook voor hun toch?

Haïti ook zo’n voorbeeld, arm als wat. Geen lockdown, geen vaccinaties geen massasporten. Vergeleken met het Dominicaanse republiek waar 75% gevaccineerd is en een hoge besmettingsgraad heerst plus zieken.

Tast het virus alleen westerse landen met een ontwikkeld medisch infrastructuur en geavanceerde plannen klaar liggen om epidemieën aan te vechten? Ik dacht dat deze dingen namelijk hielpen tegen o.a. COVID.

Waarom voelen westerse landen de behoefte hun overschot aan vaccins te doneren? Waarom via een omweg, Pfizer en consorten kunnen toch direct aan het continent leveren? Doen ze dat wel?

Voor de duidelijkheid. Er zijn 54 landen in Afrika. Er waren gisteren 399 doden in het continent door COVID. Minder dan de VS ( 468 doden ). 1.4 miljard mensen in Afrika tov 330 miljoen in de VS. Ruim vier keer de populatie.

Voorzover ik is dat continent ook altijd een playground geweest voor westerse journalisten en artsen die in de meest afgelegen plekken hun werk doen. Als hongersnood etc per land gemeten kan worden dan een pandemie toch ook zou je zeggen? Ik heb het dus vooral over Subsahara landen. Dus niet het ‘rijke’ noorden of blanke zuiden.
pas als er volle ziekenhuizen zijn en veel besmettingen dan komt t in t nieuws.
Plaats hier uw advertentie
pi_203264861
Sowieso krijgen we weinig nieuws uit Afrika.
Wat ik uit de schaarse berichtgeving begrijp is dat Covid erg meevalt in Afrika, enkele redenen zijn klimaat, samenstelling bevolking, minder reisbewegingen, andere samenstelling immuunsysteem.

Da's ook de reden waarom positieve berichten over Omikron uit Afrika niet 1 op 1 werden overgenomen. Het was even afwachten in hoeverre dat voor ons zou gelden .
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203265006
Geen betrouwbare cijfers en een hele jonge bevolking.
pi_203266687
Je hoort zelden iets over Afrika omdat dan het hele narratief van killervirus en 'vaccineren is de enige oplossing' in elkaar stort. Een groot aantal Afrikaanse landen zijn APOC landen (African Programme for Onchocerciasis Control). Die deden van 1995 tot 2015 mee met het ivermectineprogramma van de WHO tegen rivierblindheid, en hebben een significant lager sterftecijfer mbt Corona dan niet APOC landen: APOC countries (vs. non-APOC), show 28% lower mortality (0.72; 95% CI: 0.67-0.78) and 8% lower rate of infection (0.92; 95% CI: 0.91-0.93) due to COVID-19. Best interssant.

Bron: The ivermectin Africa Enigma: https://colombiamedica.un(...)ticle/view/4613/4859

De cijfers liegen er niet om; vergelijk de APOC landen sterftecijfers per miljoen met andere landen: https://www.worldometers.info/coronavirus/

[ Bericht 3% gewijzigd door kleinvogelijn op 19-01-2022 11:07:23 ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_203268144
Ze hebben daar minder 70+-vetkleppen dan in Europa en de VS, denk ik.
pi_203268235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:53 schreef Halcon het volgende:
Ze hebben daar minder 70+-vetkleppen dan in Europa en de VS, denk ik.
Er zijn dikke mensen genoeg, maar 70+ kom je inderdaad minder tegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203268415
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:36 schreef Farenji het volgende:
Afrika is echt heel groot he. Europa, Amerika, China en India passen er gewoon volledig in.

Verder geeft natuurlijk niemand een fuck om Afrika. Niemand wil er naartoe want iedereen denkt nog steeds dat het alleen woestijn en huilende hongerbabies en aids is. En daarom is het ook geen sexy onderwerp om over te berichten in media.
Lachwekkend dit. Afrika is juist om meerdere redenen een geweldig interessant continent. En ook om naar toe te gaan ja.
pi_203268511
In Afrika zie je de mensen lachen, zie je hier nog iemand lachen op straat? Echt uit geluk? Nee. Dat doet kapitalisme met de menselijke psyche. In een hut op de hei kan je gelukkiger zijn, dan in je dure schijtwoning op de 30e etage met mooi uitzicht op zee. Typerend voor deze tijd, je kan ook gewoon naar de zee toelopen.
pi_203268579
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:09 schreef Bepje het volgende:

[..]
Lachwekkend dit. Afrika is juist om meerdere redenen een geweldig interessant continent. En ook om naar toe te gaan ja.
Dat weet ik, ik ben er vaak geweest. Oa Mali, Ethiopië, Mozambique, Madagascar, allemaal prachtige landen. Ik hou wel van Afrika. Maar heel veel mensen kunnen/willen niet over hun vooroordelen heenstappen en willen er daarom niks van weten.
pi_203268630
Afrika is welvarend genoeg en het zou 1 van de rijkste continenten moeten zijn van de wereld.
Dat er bootjes hierheen komen snap ik ook niks van want het leven is daar beter als je normaal doet.
pi_203268642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:55 schreef TornadoDK het volgende:
Interesseert niemand. Net als midden Amerika
Wat interesseert mensen wel dan ?
pi_203268648
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:26 schreef Remco2021 het volgende:
Afrika is welvarend genoeg en het zou 1 van de rijkste continenten moeten zijn van de wereld.
Dat er bootjes hierheen komen snap ik ook niks van want het leven is daar beter als je normaal doet.
Dat blijkt wel uit je post ja.
pi_203268687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:27 schreef Bepje het volgende:

[..]
Dat blijkt wel uit je post ja.
Ze kunnen beter naar de buurlanden gaan. Hebben ze ook mooi weer er gratis bij. Zulk soort passen niet in het koude Europa.
pi_203268701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:30 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Ze kunnen beter naar de buurlanden gaan. Hebben ze ook mooi weer er gratis bij. Zulk soort passen niet in het koude Europa.
De Homo Sapiens doet het toch prima in Europa?
pi_203268729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:31 schreef Bepje het volgende:

[..]
De Homo Sapiens doet het toch prima in Europa?
De wie ? Ik ben een blank mens.
pi_203268769
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:33 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
De wie ? Ik ben een blank mens.
Ah, is het weer zo laat. :')
pi_203268792
50 jaar worden is daar al knap. Laat staan een dikke 50 jarige.

En voor iedereen daaronder is het in de regel een volstrekt lachwekkend griepje.
pi_203268798
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:37 schreef Bepje het volgende:

[..]
Ah, is het weer zo laat. :')
De 1e echte mens was Adam en dat was ongeveer 6000 jaar geleden. Dat er andere levende wezens op mensen leken of lijken is een ander verhaal. Maar als je niet geloofd in een schepper en in God dan ga je snel mee met theo loog/ gen.
pi_203268983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:39 schreef Confetti het volgende:
50 jaar worden is daar al knap. Laat staan een dikke 50 jarige.

En voor iedereen daaronder is het in de regel een volstrekt lachwekkend griepje.
Onzin, de levensverwachting ligt vooral laag doordat kindersterfte vaker optreedt, dat trekt het gemiddelde al snel omlaag natuurlijk, maar als je je jeugd overleeft heb je ook in afrika grote kans om 70 of ouder te worden.
pi_203269048
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:52 schreef Farenji het volgende:

[..]
Onzin, de levensverwachting ligt vooral laag doordat kindersterfte vaker optreedt, dat trekt het gemiddelde al snel omlaag natuurlijk, maar als je je jeugd overleeft heb je ook in afrika grote kans om 70 of ouder te worden.
Klopt, en er blijkt ook een verschil in vatbaarheid voor Covid te zitten tussen de rijke klasse en arme klasse in Afrika.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203276323
Je zal vrijwel nooit iets horen in de mainstream media van landen met een lage vaccinatiegraad waar het allemaal prima gaat. Dat zou de prikbereidheid kunnen verlagen.
pi_203277783
[/url]

Je zou verwachten: hoge vaccinatiegraad correleert met weinig doden. In China lijkt dit het geval (voor zover je gegevens uit China kan vertrouwen), maar voor de rest van de wereld lijkt het verband eerder omgekeerd!!! Met name de jungle landen in Afrika hebben een lage vaccinatiegraat en weinig covid doden. Dit zegt niet dat het vaccin helemaal niets doet, maar het zegt wel dat andere factoren veel belangrijker zijn dan het vaccin. In deze Afrikaanse landen is: een jongere bevolking, minder overgewicht, meer ventilatie, hogere luchtvochtigheid in huis (geen airco of verwarming), ivermectine. Waarom wordt hier niet meer onderzoek naar gedaan? Omdat Big Pharma de wetenschappers betaald, en ze alleen iets gaan onderzoeken als er mee te verdienen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door HayeOpReis op 20-01-2022 17:05:03 ]
pi_203280323
Denken dat heel Afrika zo'n beetje nineties Ethiopië is :')
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:32:48 #35
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_203280399
Heb jaren in Oost Afrika gewoond. Het leven daar is vooral buiten, ook bijvoorbeeld shopping malls hebben overal open poorten, zodat er van nature genoeg ventilatie is. Daarnaast woont een groot deel van de bevolking, en zeker de ouderen die niet meer werken in de grote steden, in de rural areas waar al deze zaken nog veel meer gelden.

Daarnaast heb je idd de jongere bevolking maar aan de andere kant zijn er heel veel mensen immuno compromised door HIV.
pi_203280676
Covid is vooral een dikke-oudjes ziekte, die heb je niet zoveel in Afrika.
pi_203281270
De NPO heeft maar 1 correspondent voor heel Afrika. Dat zegt wel genoeg over de interesse vanuit het mediapark voor dat enorme continent.

Gevolg: wij worden amper geïnformeerd over de situatie daar. Het betreft toch 54 (!) landen.

Ik denk zelf dat die Westerse angstpsychoses en hypes daar gewoon niet aanslaan. Men leeft hun leven daar. Echt een andere cultuur en kijk op het leven.
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:33:00 #38
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_203281298
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:39 schreef Remco2021 het volgende:
Maar als je niet geloofd in een schepper en in God dan ga je snel mee met theo loog/
Ja die theo's logen wat af he? _O-
pi_203281332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:30 schreef Homey het volgende:
De NPO heeft maar 1 correspondent voor heel Afrika. Dat zegt wel genoeg over de interesse vanuit het mediapark voor dat enorme continent.

Gevolg: wij worden amper geïnformeerd over de situatie daar. Het betreft toch 54 (!) landen.

Ik denk zelf dat die Westerse angstpsychoses en hypes daar gewoon niet aanslaan. Men leeft hun leven daar. Echt een andere cultuur en kijk op het leven.
Daar leven de mensen, hier overleven mensen. Terwijl je op het 1e gezicht zou zeggen, dat het precies omgekeerd is. De arrogantie van het Westen.
pi_203281375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:54 schreef HayeOpReis het volgende:
[ afbeelding ][/url]

Je zou verwachten: hoge vaccinatiegraad correleert met weinig doden. In China lijkt dit het geval (voor zover je gegevens uit China kan vertrouwen), maar voor de rest van de wereld lijkt het verband eerder omgekeerd!!! Met name de jungle landen in Afrika hebben een lage vaccinatiegraat en weinig covid doden. Dit zegt niet dat het vaccin helemaal niets doet, maar het zegt wel dat andere factoren veel belangrijker zijn dan het vaccin. In deze Afrikaanse landen is: een jongere bevolking, minder overgewicht, meer ventilatie, hogere luchtvochtigheid in huis (geen airco of verwarming), ivermectine. Waarom wordt hier niet meer onderzoek naar gedaan? Omdat Big Pharma de wetenschappers betaalt, en ze alleen iets gaan onderzoeken als er mee te verdienen is.
Er wordt onderzoek naar gedaan, en het blijkt onder andere dat in Afrika de bevolking een anders werkend immuunsysteem heeft tov Europa.

Verder hebben landen met een hoge vaccinatiegraad ook een veel beter registratiesysteem.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203281405
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:35 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Daar leven de mensen, hier overleven mensen. Terwijl je op het 1e gezicht zou zeggen, dat het precies omgekeerd is. De arrogantie van het Westen.
Wel bijzonder dat het gemiddelde leven in Afrika nu wordt weggezet als van een hogere standaard dan die in bijvoorbeeld Europa :7
Er kan dus een hoop ontwikkelingshulp worden stopgezet...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:02:26 #42
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_203281784
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat het gemiddelde leven in Afrika nu wordt weggezet als van een hogere standaard dan die in bijvoorbeeld Europa :7
Er kan dus een hoop ontwikkelingshulp worden stopgezet...
Het gras is altijd groener...

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met je leven wil he. Als lekker weer en veel buiten zijn voor jou op nummer 1 staat, dan ben je in Afrika over het algemeen beter af. Maar je krijgt er ook een hoop corruptie, onveiligheid en tropische ziekten voor terug. Europa blinkt wat dat betreft nergens in uit. Over het algemeen zijn de meeste dingen alleen een beetje kut. Weinig extremen.
pi_203282375
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het gras is altijd groener...

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met je leven wil he. Als lekker weer en veel buiten zijn voor jou op nummer 1 staat, dan ben je in Afrika over het algemeen beter af. Maar je krijgt er ook een hoop corruptie, onveiligheid en tropische ziekten voor terug. Europa blinkt wat dat betreft nergens in uit. Over het algemeen zijn de meeste dingen alleen een beetje kut. Weinig extremen.
Waarbij dertig graden plus lekker is voor vakantie, is dat alle dagen van het jaar wat minder aantrekkelijk. Zeker snachts is dat zelfs heel erg vervelend. (Zo ver we over een klimaat kunnnen praten over een continent dat een aantal keer groter is dan Europa)
  donderdag 20 januari 2022 @ 14:25:18 #44
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_203283964
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Waarbij dertig graden plus lekker is voor vakantie, is dat alle dagen van het jaar wat minder aantrekkelijk. Zeker snachts is dat zelfs heel erg vervelend. (Zo ver we over een klimaat kunnnen praten over een continent dat een aantal keer groter is dan Europa)
Je zegt het zelf al, het is een heel continent. Maar waar je in Noord en West Europa gedurende de winter per definitie niks kunt met het weer, kun je daar spelen met bijvoorbeeld de hoogte. Kijk voor de grap eens naar het weer in Nairobi. Overdag een graad of 25, gedurende de nacht onder de 15. En dat het hele jaar door. Perfect.
pi_203285915
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat het gemiddelde leven in Afrika nu wordt weggezet als van een hogere standaard dan die in bijvoorbeeld Europa :7
Er kan dus een hoop ontwikkelingshulp worden stopgezet...
Het is ook maar net hoe je het bekijkt. Toch willen veel meer mensen in Afrika naar Europa migreren, en niet andersom. Dat zegt wel wat.
pi_203286246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 16:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is ook maar net hoe je het bekijkt. Toch willen veel meer mensen in Afrika naar Europa migreren, en niet andersom. Dat zegt wel wat.
Misschien omdat er maar 1 correspondent zit en we hier dus niet te weten komen van de hogere welstand in Afrika.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:39:04 #47
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_203287474
Omdat we allemaal racistisch zijn. o|O
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:08:30 #48
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203379717
Laten we eerlijk zijn: is Afrika ooit interessant geweest?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203379905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:08 schreef PzKpfw het volgende:
Laten we eerlijk zijn: is Afrika ooit interessant geweest?
Jazeker, bijvoorbeeld tijdens de Scramble for Africa, het Noord Afrikaanse deel van WOII, proxy-oorlogen tijdens de koude oorlog en allerlei mijnbouw, om maar eens wat te noemen.
pi_203380005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:32 schreef Heremeteit het volgende:
Heb jaren in Oost Afrika gewoond. Het leven daar is vooral buiten, ook bijvoorbeeld shopping malls hebben overal open poorten, zodat er van nature genoeg ventilatie is. Daarnaast woont een groot deel van de bevolking, en zeker de ouderen die niet meer werken in de grote steden, in de rural areas waar al deze zaken nog veel meer gelden.

Daarnaast heb je idd de jongere bevolking maar aan de andere kant zijn er heel veel mensen immuno compromised door HIV.
Dus lockdowns zijn onzin en tevens jonge mensen vaccineren is onzin. got it.
Plaats hier uw advertentie
pi_203380295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dus lockdowns zijn onzin en tevens jonge mensen vaccineren is onzin. got it.
Nope...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')