abonnement Unibet Coolblue
pi_203256184
Mijn vader van bijna 60 heeft al heel wat jaren tinitus. Sinds kort heeft hij ook wat gehoorverlies aan 1 oor. Hiervoor onderzocht in het ziekenhuis, maar kunnen geen oorzaken vinden, z'n gehoor gaat gewoon achteruit.

Zijn gehoorverlies is door de combinatie met tinitus behoorlijk, maar een gehoorapparaat wordt volgens de arts niet vergoed door z'n verzekering. Soit, dan maar zelf betalen. Nu is hij bij Beter Horen langs geweest waarbij ze een offerte hebben opgemaakt voor 2 hoortoestellen. Dit zou dan ervoor zorgen dat hij een stuk minder last had van zijn tinitus en alles weer goed kon horen.

Toen hij de offerte liet zien schrok ik een beetje van de prijs. Dit zou in totaal uitkomen op zo'n 5K. Hij is er nog niet mee akkoord gegaan, maar was dit eigenlijk wel van plan. We hebben allebei totaal geen idee wat zoiets kost. Ik las her en der wel dat een toestel tot zo'n 1500 euro per stuk zou kunnen kosten, dus vind dit behoorlijk wat schelen.

Zijn er fokkers hier met hoortoestellen die kunnen aangeven of dit een redelijke prijs is?
pi_203256204
Schijnbaar wel voor de Achmea
.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:11:30 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203256249
Ik vind het vreemd. Je vader heeft tinnitus en gehoorverlies. Dan zou je toch gewoon een vergoeding vanuit de basisverzekering moeten krijgen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:14:48 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203256275
Ik vind een factuur terug uit 2020 voor twee hoortoestellen Oticon, samen in totaal iets minder dan 1700 euro. Voor eigen rekening daarvan 600 euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203256423
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:11 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het vreemd. Je vader heeft tinnitus en gehoorverlies. Dan zou je toch gewoon een vergoeding vanuit de basisverzekering moeten krijgen?
Dat dacht ik ook, maar hij zegt dat de arts in het ziekenhuis dat tegen hem zei.

Gaat een audicien daar niet over?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:43:54 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203256574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar hij zegt dat de arts in het ziekenhuis dat tegen hem zei.

Gaat een audicien daar niet over?
De audicien zou je dan moeten kunnen vertellen waarom er geen vergoeding vanuit de basisverzekering mogelijk is.

De audicien regelde iig voor mijn moeder de vergoeding met de verzekering.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203256677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar hij zegt dat de arts in het ziekenhuis dat tegen hem zei.

Gaat een audicien daar niet over?
Heeft hij zijn verzkering al gebeld?
Dat lijkt me de eerste stap.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_203256906
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind een factuur terug uit 2020 voor twee hoortoestellen Oticon, samen in totaal iets minder dan 1700 euro. Voor eigen rekening daarvan 600 euro.
Dit.
En ik het tinitus en ben stokdoof. Ook bij Beter Horen geweest.
Aanrader: ga naar de KNO-arts. Kost je wel 120 euri.
pi_203256940
Die 5k zou ik niet op ingaan, vooralsnog niet. Maar lees daarna een offerte heel goed na. Batterijtjes zijn bij Beter Horen 2x zo duur dan bij Kruidvat. Het tv-microfoontje is erg goed, maar is bij BH anderhalf keer zo duur dan bij een internetaanbieder, zelfde merk-type.
pi_203257048
Volgens mij geeft de tv- en radioreclame aan dat Specsavers de eigen bijdrage vergoed en zou je dus 0 betalen voor een compleet hoortoestel. Klinkt gek, Specsavers is toch een brillenzaak? Dat wel, maar zoals de meeste opticiens doen ze al veel jaren ook Audio. De mensen zijn gewoon opgeleid als audicien daar.
pi_203257176
Het is bekend dat men oude mensen op die manier graag probeert op te lichten. Hoortoestellen heb je in verschillende kwaliteiten vanaf 200¤ per stuk. Aan mijn vader probeerden ze zelfs een tweedehandse set voor 5000¤ te verpatsen.
pi_203257616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:20 schreef Marius95 het volgende:
Volgens mij geeft de tv- en radioreclame aan dat Specsavers de eigen bijdrage vergoed en zou je dus 0 betalen voor een compleet hoortoestel. Klinkt gek, Specsavers is toch een brillenzaak? Dat wel, maar zoals de meeste opticiens doen ze al veel jaren ook Audio. De mensen zijn gewoon opgeleid als audicien daar.
Dat is de eigen bijdrage. Maar Beter Horen doet er accessoires bij die niet vergoed worden door de verzekering, zoals een schoonmaakdoos, een microfoon en batterijtjes. Daar moet je goed op letten in de offerte.
Vaak zijn die zelfde dingen voor de helft goedkoper bij andere leveranciers.
Daarbij moet je opletten in welke categorie je valt.

Verder worden luxe apparaten, zoals oplaadbare, niet vergoed door de verzekering. Dat kun je bespreken met de audiciën.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')