abonnement bol.com Coolblue
pi_203255867
Microsoft gaat Activision Blizzard overnemen.

Dat heeft Microsoft aangekondigd. Er zou 68,7 miljard dollar met de deal gemoeid gaan, de duurste aankoop binnen de game-industrie ooit. Duidelijk is dat de deal op dit moment nog niet volledig rond is - dat zou in 2023 pas gebeuren. Tot die tijd blijven beide bedrijven afzonderlijk van elkaar opereren. Het plan is om wanneer de deal rond is zoveel mogelijk Activision Blizzard-games aan te bieden via Xbox Game Pass.

Activision Blizzard ligt sinds vorig jaar onder vuur vanwege aanhoudend giftig en seksueel intimiderend gedrag op de werkvloer. Activision Blizzard-CEO Bobby Kotick zou volgens reportages jarenlang hebben geweten van de situatie en onvoldoende hebben gedaan om de situatie te veranderen. Kotick blijft aangesteld als CEO.

Xbox-hoofd Phil Spencer gaf eind vorig jaar aan de werkrelatie met Activision Blizzard te evalueren. Mogelijk hintte de topman toen al naar de aankoop.

Activision Blizzard is de eigenaar van enkele van de grootste franchises in de game-industrie, waaronder Call of Duty, Candy Crush, Tony Hawk's Pro Skater, Diablo, Overwatch, Warcraft, Spyro en Crash Bandicoot. Onder het bedrijf vallen studio's als Activision, Blizzard, High Moon Studios, Infinity Ward, Sledgehammer Games, Toys for Bob, Treyarch en King.

Microsoft heeft de afgelopen jaren diverse andere gamebedrijven opgekocht, waaronder Minecraft-maker Mojang, Obsidian en het moederbedrijf van Bethesda.

Bron: https://gamer.nl/artikele(...)ivision-blizzard-op/ & Microsoft neemt Activision Blizzard over in miljardendeal

Wow. Dit gaat heeeel veel vragen oproepen de komende tijd. :o
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203255908
candy crush op de series X _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:43:19 #3
496777 Emmerdeur
insanity is never reasonable.
pi_203255965
RIP CoD -O-
1 death is a tragedy, 1 million a statistic.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 16:47:02 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_203256010
Benieuwd wat dat voor WoW betekent.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 16:57:45 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203256120
Is Bill Alliance of Horde?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203256132
Flink wat Game Pass abonnementjes nodig om dat terug te verdienen.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 januari 2022 @ 17:09:49 #7
459297 crew  DarkwingDuck
pi_203256230
Wat een mooi nieuws voor mij als Xbox gamer. Ben er erg blij mee, kom maar door met die games op Game Pass.
pi_203256844
Dat maakt de Xbox alleen maar interessanter om aan te schaffen. Ben wel benieuwd hoeveel de abonnement prijs gaat stijgen de komende jaren.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:11:32 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203256928
Ben benieuwd hoe ze die 70 miljard terug gaan halen :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_203256931
Heftig, maar MS, doet wel vaker een poging iets moois op te zetten. En dan trekken ze de stekker er weer uit, voordat het af is, of ze verpesten het gigantisch, dat het niet eens meer werkt.

Die Xbox gamepass, lijkt leuk en veel voor weinig, maar het aanbod valt best tegen hoor, zelfs als ze EA eraan koppelen.
Ik vind het nu eigenlijk gewoon te duur voor wat ze aanbieden.
pi_203257032
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat hoeft natuurlijk niet. Ze betalen in cash, dus ze wisselen nu geld in voor een asset. In theorie verandert er vrij weinig, als ActivisionBlizzard enigszins de waarde blijft behouden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:36:05 #12
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203257287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:19 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Ze betalen in cash, dus ze wisselen nu geld in voor een asset. In theorie verandert er vrij weinig, als ActivisionBlizzard enigszins de waarde blijft behouden.
Als het niet genoeg winst gaat maken of in waarde stijgt verliezen ze er behoorlijk op lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Redactie Frontpage dinsdag 18 januari 2022 @ 18:37:04 #13
pi_203257304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:11 schreef christmastsunami het volgende:
Heftig, maar MS, doet wel vaker een poging iets moois op te zetten. En dan trekken ze de stekker er weer uit, voordat het af is, of ze verpesten het gigantisch, dat het niet eens meer werkt.

Die Xbox gamepass, lijkt leuk en veel voor weinig, maar het aanbod valt best tegen hoor, zelfs als ze EA eraan koppelen.
Ik vind het nu eigenlijk gewoon te duur voor wat ze aanbieden.
Die stekker gaat er nu niet meer uit hoor. Xbox One was een dipje, Xbox gaat verder op het Xbox 360 pad.
pi_203257853
Na aanschaf van Rare ging het ook snel met dat bedrijf bergafwaarts. Ik ben benieuwd, was al een leegloop gaande bij Blizzard. Dus wat koop je dan? Een hoop IP's maar meer ook niet. Dan lijkt het mij een hoop geld
Hallo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:05:39 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_203257878
Mooi voorbeeld van hoe een rebels bedrijf dat het helemaal anders gaat doen uiteindelijk toch wordt zoals het bedrijf waar ze zich van afgekeerd hebben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 januari 2022 @ 19:11:00 #16
pi_203257997
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:04 schreef Sebbeszweet het volgende:
Na aanschaf van Rare ging het ook snel met dat bedrijf bergafwaarts. Ik ben benieuwd, was al een leegloop gaande bij Blizzard. Dus wat koop je dan? Een hoop IP's maar meer ook niet. Dan lijkt het mij een hoop geld
Sea of Thieves is anders een prachtige game geworden waar te zien is dat ze volledige vrijheid door Xbox kregen om te creëren wat ze wouden.
pi_203258804
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze halen nu bijna 3 miljard op jaarbasis binnen met gamepasses alleen al. Tel daar de WoW subscriptions bij op en je komt een end. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 22:33:18 #18
1424 crew  Jimbo
Heeft koekjes.
pi_203262265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:47 schreef Karina het volgende:
Wow op consoles :~
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_203265339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:33 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Als ze WoW onder hun gamepass gooien, is het goed mogelijk dat er veel meer mensen het gaan spelen.
Lijkt mij een logische stap voor Microsoft.
  Eindredactie Games woensdag 19 januari 2022 @ 11:00:29 #20
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_203266671
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:11 schreef christmastsunami het volgende:
Die Xbox gamepass, lijkt leuk en veel voor weinig, maar het aanbod valt best tegen hoor
Nee, het aanbod valt niet tegen, dat kun je gewoon objectief stellen. Over smaak valt niet te twisten maar er staat zo ontiegelijk veel op Game Pass dat het onmogelijk is dat er niets van je gading tussen zit. En ja als je een tientje per maand voor vierhonderdnegenendertig games te veel geld vindt dan ben je gewoon een cheapskate.

Het argument dat sommige mensen liever fysieke games hebben (lees: de gamelicentie permanent willen bezitten) snap ik nog wel, maar dat doet verder niets af aan het feit dat Game Pass gewoon een ontzettend goede deal is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 11:51:19 #21
8781 crew  Frutsel
pi_203267307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:47 schreef Karina het volgende:
World of Warships? O-)
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 11:56:25 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_203267376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:33 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Lijkt me lastig om te spelen op een console op een of andere manier. Teveel spells.
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]
World of Warships? O-)
Dat ga ik iig niet spelen :P
niet zo tof doen
pi_203267850
quote:
99s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:56 schreef Karina het volgende:

[..]
Lijkt me lastig om te spelen op een console op een of andere manier. Teveel spells.
[..]
Dat ga ik iig niet spelen :P
Je kan een muis en tobo aan een xbox koppelen. :P
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 12:35:24 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_203267890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Je kan een muis en tobo aan een xbox koppelen. :P
Ja dan moet ik een xbox kopen! Plus dan kun je net zo goed op je pc spelen :D
Als je geen pc hebt is het wel handig idd. Plus je tv is meestal groter dan je monitor.
niet zo tof doen
pi_203267967
quote:
99s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:35 schreef Karina het volgende:

[..]
Ja dan moet ik een xbox kopen! Plus dan kun je net zo goed op je pc spelen :D
Een nieuwe Xbox is stukken goedkoper dan een nieuwe videokaart tegenwoordig. :') En dan komt de rest er nog bij....
Als ze D4 op de Xbox gaan uitbrengen met 4K, tobo & muis support stap ik over.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:46:04 #26
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203301815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Die stekker gaat er nu niet meer uit hoor. Xbox One was een dipje, Xbox gaat verder op het Xbox 360 pad.
Dat geloof ik niet helemaal. Als je kijkt naar de cijfers kon de Xbox 360 wel aardig meekomen (iets van 2 miljoen minder consoles maar). Maar als je daarna naar de PS4 versus Xbox One kijkt dan is de PS4 (114 miljoen stuks) maar liefst 2,3x zo vaak verkocht dan de Xbox (48 miljoen stuks). En ook de PS5 lijkt nu echt weg te lopen bij de Xbox Series. In de meeste landen is dit al het dubbele aantal dan de Xbox, en in sommige landen (Japan) maar liefst het 10 voudige!!! Verwachtingen zijn dat dit, zodra de leveringen soepeler lopen, alleen maar verder zal uitlopen.

Ik moet zeggen de Gamepass is een mooi iets. Playstation heeft PS Now, maar dat kan niet tippen aan de Gamepass. Prijstechnisch wel, maar Xbox heeft wel een mooiere bibliotheek erachter hangen qua titels dan Playstation. Vooral als het gaat om nieuwe games. PS Now teert toch wel veel te veel op oude (PS3 / PS4) games.

Het overnemen van deze studio (en eerder al Bethesda) is strategisch slim, omdat je lekker veel franchises in je portfolio krijgt. Echter ben ik benieuwd hoe ze het willen terug verdienen. Al die games Xbox exclusive maken zal veel te weinig geld opleveren. Ja er zullen misschien wat fanboys van gamefranchises overstappen, maar ik denk dat dat minimaal zal zijn... want het gaat niet enkel om een paar titels. Men zit ook vast aan een console omdat ze er een lange geschiedenis mee hebben, of omdat ze de controller lekkerder vinden, of omdat ze graag VR willen spelen. En nog tig andere factoren. Ik zie ze het geld dus niet terugverdienen via een X aantal spelers die overstappen van Playstation naar Xbox. Dat betekend dat ze de Gamepass op den duur stukken duurder moeten maken, of minder games gaan produceren. Of goedkopere games... die vermoedelijk dus ook minder aantrekkelijk/leuk/groot/etc worden.

Daarnaast is concurrentie toch wel een zeer belangrijk iets. En dat weet Microsoft ook wel. Qua verkoopcijfers lopen ze zelfs ver achter op Nintendo, echter is dat natuurlijk wel een hele andere vijver. Nintendo concentreert zich echt op innovatie en gameplay, waar Playstation en Xbox zich echt richten op zo groot en mooi mogelijk allemaal. Daarom is Nintendo nog steeds zo'n sterke speler op videogames gebied, en hebben ze een gigantische fanbase waar in mijn ogen zelfs Playstation niet aan kan tippen. De franchises aan Nintendo zijn simpelweg huge... mag Playstation enkel over dromen. Net als een sterke mascotte, die Playstation en Xbox overigens beide niet hebben. Nintendo heeft Mario als boegbeeld, maar daarnaast zoveel andere karakters (Donkey Kong, Zelda, StarFox, Animal Crossings, en meer). Playstations mascotte "Polygon Man" faalde extreem hard... dat ze uiteindelijk Crash maar kozen als een mascotte, die overigens nu dus in handen is van Microsoft. Microsoft heeft helemaal niets qua mascotte die je kan koppelen aan het merk... misschien dat ze Crash straks maar naar voren moeten schuiven :D :P

Playstation neemt wel steeds meer licenties af van Sega, dus misschien kunnen ze nu straks Sonic koppelen. _O-

Maar goed, ikzelf ben een Playstation gamer vanaf de eerste Playstation, en zal echt niet overstappen naar Xbox vanwege een paar franchises. Playstation heeft zoveel meer dat ik belangrijker vind dat Xbox simpelweg niet heeft (o.a. een controller die gewoon perfect in de hand ligt en een VR bril waar ik me al jaren kostelijk mee vermaak).
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_203302049
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:46 schreef IW2B het volgende:

[..]
Heel verhaal.
Microsoft heeft Master Chief als uithangbord.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 januari 2022 @ 16:07:03 #28
pi_203302143
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:46 schreef IW2B het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet helemaal.

Dat hoeft ook niet, verkoopcijfers tonen het gewoon. PlayStation loopt veel minder uit dan vorige generatie. Game Pass loopt lekker en zal straks doorslaggevend zijn voor veel mensen om voor Xbox te kiezen. Dat PlayStation in Japan 10, 20 of 100 keer meer verkoopt is een open deur maar zal niet uitmaken voor een westers bedrijf.

Wie weet zien we nooit meer een PlayStation 6 en doet PlayStation een SEGA. Als voormalig SEGA gamer zou ik dat leuk vinden.
pi_203302155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet, verkoopcijfers tonen het gewoon. PlayStation loopt veel minder uit dan vorige generatie. Game Pass loopt lekker en zal straks doorslaggevend zijn voor veel mensen om voor Xbox te kiezen.

Wie weet zien we nooit meer een PlayStation 6 en doet PlayStation een SEGA. Als voormalig SEGA gamer zou ik dat leuk vinden.
Niet zo heel gek met de leveringsproblemen rondom chips enzovoorts.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:08:04 #30
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Microsoft heeft Master Chief als uithangbord.
Ik vind Master Chief nou niet echt een mascotte als je het mij vraagt... wel een franchise dat duidelijk gebonden is aan Xbox, dat absoluut. Maar meer een beetje in dezelfde lijn als een Zelda, Donkey Kong of StarFox van Nintendo. Je weet dat het verbonden is aan het merk, maar het is niet dé mascotte waar men aan denkt als ze enkel een beeld van dat personage zien.

Maar goed misschien zie ik dat verkeerd omdat ik geen Xbox fan ben. Dus misschien bij deze maar een open vraag aan andere Fok!kers: zien juliie Master Chief echt als dé onbetwiste mascotte van Xbox?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 januari 2022 @ 16:09:17 #31
pi_203302170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Niet zo heel gek met de leveringsproblemen rondom chips enzovoorts.
Daar heeft Xbox Series X ook veel last van.
pi_203302208
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:08 schreef IW2B het volgende:

[..]
Ik vind Master Chief nou niet echt een mascotte als je het mij vraagt... wel een franchise dat duidelijk gebonden is aan Xbox, dat absoluut. Maar meer een beetje in dezelfde lijn als een Zelda, Donkey Kong of StarFox van Nintendo. Je weet dat het verbonden is aan het merk, maar het is niet dé mascotte waar men aan denkt als ze enkel een beeld van dat personage zien.

Maar goed misschien zie ik dat verkeerd omdat ik geen Xbox fan ben. Dus misschien bij deze maar een open vraag aan andere Fok!kers: zien juliie Master Chief echt als dé onbetwiste mascotte van Xbox?
Wat jij vind in deze is niet heel relevant, no offence. :)
Halo is enorm populair bij Xbox gamers sinds het begin.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:13:35 #33
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet, verkoopcijfers tonen het gewoon. PlayStation loopt veel minder uit dan vorige generatie. Game Pass loopt lekker en zal straks doorslaggevend zijn voor veel mensen om voor Xbox te kiezen.

Playstation loopt, ondanks grotere leveringsproblemen dan Xbox heeft, wel degelijk uit op Xbox. Zoals ik eerder al stelde zijn de verkopen van Playstation ten opzichte van Xbox in de meeste landen al factor 2. En in sommige landen zelfs extreem meer, zoals Japan met een factor 10!!!

En gezien het feit dat Playstation, volgens meerdere berichten, meer last heeft van chiptekort dan Xbox is het best veelzeggend. Xbox Series (S & X) zijn ook nog steeds een stuk makkelijker te krijgen de PS5 (disk & digital). Vermoedelijk zouden ze nog sneller uitlopen als er wel betere voorraden waren. Maar goed dat is een aanname... wat wel vast staat is zoals ik eerder al stelde, dat ze nu in de meeste landen al factor 2 zijn ten opzichte van Xbox, en in sommige landen zelfs nog veel meer.

En zolang Playstation goed blijft verkopen zal Playstation echt niet stoppen, net als Sega. Sega heeft zichzelf in de vingers gesneden door op verkeerde factoren te wedden. Mooie docu over op YouTube. Sega was verliesmakend, zowel qua console als games... iets dat de Playstation 5 wederom absoluut niet is. De Playstation 3 was wel verliesmakend, echter verdiende ze dat alsnog dik terug met gamelicenties waardoor het nog steeds een succes was.
pi_203302231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Daar heeft Xbox Series X ook veel last van.
Jup. Wie niet tegenwoordig.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 januari 2022 @ 16:15:18 #35
pi_203302250
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:13 schreef IW2B het volgende:

[..]
Playstation loopt, ondanks grotere leveringsproblemen dan Xbox heeft, wel degelijk uit op Xbox. Zoals ik eerder al stelde zijn de verkopen van Playstation ten opzichte van Xbox in de meeste landen al factor 2. En in sommige landen zelfs extreem meer, zoals Japan met een factor 10!!!

En gezien het feit dat Playstation, volgens meerdere berichten, meer last heeft van chiptekort dan Xbox is het best veelzeggend. Xbox Series (S & X) zijn ook nog steeds een stuk makkelijker te krijgen de PS5 (disk & digital). Vermoedelijk zouden ze nog sneller uitlopen als er wel betere voorraden waren. Maar goed dat is een aanname... wat wel vast staat is zoals ik eerder al stelde, dat ze nu in de meeste landen al factor 2 zijn ten opzichte van Xbox, en in sommige landen zelfs nog veel meer.

En zolang Playstation goed blijft verkopen zal Playstation echt niet stoppen, net als Sega. Sega heeft zichzelf in de vingers gesneden door op verkeerde factoren te wedden. Mooie docu over op YouTube. Sega was verliesmakend, zowel qua console als games... iets dat de Playstation 5 wederom absoluut niet is. De Playstation 3 was wel verliesmakend, echter verdiende ze dat alsnog dik terug met gamelicenties waardoor het nog steeds een succes was.
Wat jij wil jho, succes met je PlayStation.
pi_203302269
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:13 schreef IW2B het volgende:

[..]

https://www.vgchartz.com/(...)rison-november-2021/

Het gat tussen die twee is rond de 5,5 miljoen, in het voordeel van Sony.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:17:49 #37
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302285
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Wat jij vind in deze is niet heel relevant, no offence. :)
Halo is enorm populair bij Xbox gamers sinds het begin.
Ik snap wat je bedoeld, maar een mascotte is een herkennigsteken, dat ook door niet fans direct geassocieerd met het betreffende product. Dat is met Mario (Nintendo) en Sonic (Sega) absoluut het geval. Net als dat Crash de laatste 2 consoles toch direct associatie oproept met PlayStation (waar PlayStation ten tijde van PS2 gokte op Polygon Man).

Ik ben zelf geen Xbox gamer, ken Halo en Master Chief wel... maar ken ook wel mensen die Master Chief echt helemaal niets zegt. En echt iedereen kent Mario of Sonic... en de meeste zelfs Crash.

Het is geen bashen van Xbox, want technisch gezien zijn wat dat betreft Xbox en PS gewoon gelijk. Je kan er geen foute keuze in maken, het is iets wat je gevoel zegt.

Maar ik ben simpelweg gewoon echt benieuwd... zien anderen Master Chief echt als dé onbetwiste mascotte van Xbox? En dan vooral mensen die weinig tot niets met Xbox hebben...
pi_203302339
Ik vind je een beetje in ouderwetse termen denken IW2B. Het gaat tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer om hoeveel plastic doosjes je verkoopt. Microsoft heeft veel grotere plannen met gaming dan dat.

Binnen nu en 2 jaar koop jij een TV bij de Media Markt waar een Xbox app op staat. Daarmee kun jij de gehele Game Pass catalogus spelen zonder dat je ooit een console hoeft te kopen. En als je dan in de bus zit kun je op je Steam Deck, je mobiele telefoon of wat voor device dan ook gewoon verder spelen.

De consolemarkt bestaat uit pakweg 200 miljoen klanten. Microsoft wil hun games naar een groter publiek brengen. Denk bijv. aan India, waar console gaming zo goed als dood is. De aanschaf van Activision Blizzard gaat ze daar bij helpen, mede dankzij King. Maar ook door Game Pass aantrekkelijker te maken.

En mascottes.. hebben we het over de jaren 90?
  Eindredactie Games vrijdag 21 januari 2022 @ 16:29:35 #39
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_203302462
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:17 schreef IW2B het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoeld, maar een mascotte is een herkennigsteken, dat ook door niet fans direct geassocieerd met het betreffende product. Dat is met Mario (Nintendo) en Sonic (Sega) absoluut het geval. Net als dat Crash de laatste 2 consoles toch direct associatie oproept met PlayStation (waar PlayStation ten tijde van PS2 gokte op Polygon Man).

Ik ben zelf geen Xbox gamer, ken Halo en Master Chief wel... maar ken ook wel mensen die Master Chief echt helemaal niets zegt. En echt iedereen kent Mario of Sonic... en de meeste zelfs Crash.

Het is geen bashen van Xbox, want technisch gezien zijn wat dat betreft Xbox en PS gewoon gelijk. Je kan er geen foute keuze in maken, het is iets wat je gevoel zegt.

Maar ik ben simpelweg gewoon echt benieuwd... zien anderen Master Chief echt als dé onbetwiste mascotte van Xbox? En dan vooral mensen die weinig tot niets met Xbox hebben...
Als ik iets totaal niet boeiend vind aan een console dan zijn het wel "mascottes", net zoals ik denk 95% van de gamers dus ik snap die fixatie op "mascottes" niet helemaal. Ja, Master Chief wordt geassocieerd met Xbox, net zoals Marcus Fenix. Super Mario wordt geassocieerd met Nintendo, Crash, Aloy en Nathan Drake worden geassocieerd met PlayStation....

..... En nu? :P
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:30:31 #40
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat jij wil jho, succes met je PlayStation.
Sterk argument wanneer iemand komt met feitelijke cijfers.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://www.vgchartz.com/(...)rison-november-2021/

Het gat tussen die twee is rond de 5,5 miljoen, in het voordeel van Sony.
Tot november '21 ja. En het zijn geschatte aantallen, gebaseerd op cijfers van verkopende partijen, gezien Microsoft nooit bekend maakt hoeveel ze verkocht hebben.

En de Xbox doet het zeker goed, want het is de snelst verkopende Xbox ooit voor Microsoft. Begin deze maand waren de schattingen geplaatst op 12 miljoen stuks totaal voor Xbox en 19 miljoen voor Playstation. Kortom een verschil van 7 miljoen stuks nu. De Playstation loopt dus wel degelijk verder uit, en dat terwijl ze meer leveringsproblemen hebben dan de Xbox. Analisten verwachten dat het net als bij de PS2 vs Xbox en PS4 vs Xbox One uiteindelijk meer dan 2x zoveel zal worden.

En nogmaals voor alle Xbox fans die nu in hun sloffen schieten: het is geen bashen. Xbox is technisch gezien net zo sterk als Playstation. Echter Playstation heeft feitelijk gezien een sterkere en grotere fanbase. Niets mis mee lijkt me. En ik ben blij dat Xbox ook zeer goed loopt, want concurrentie is zeer belangrijk. Zodra er een monopolie ontstaat zal er veel minder geïnvesteerd worden in games. Iets wat geen enkele gamer zou willen... niet van Xbox en niet van Playstation. Dus laat die twee elkaar maar lekker scherp houden. :Y ^O^
  Redactie Frontpage vrijdag 21 januari 2022 @ 16:34:13 #41
pi_203302526
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:30 schreef IW2B het volgende:

[..]
Sterk argument wanneer iemand komt met feitelijke cijfers.
Ik geef geen argument en jij noemt al lachwekkend snel iets 'feitelijk' of 'technisch gezien'. Dit is een Xbox gerelateerd topic en je hebt overduidelijk geen zin in een Xbox en dat is dikke prima. Dit topic is dus niet voor jou. Als je een PlayStation is beter dan Xbox gesprek wil open je daar gewoon een nieuw topic voor. Veel plezier met je PlayStation.
  Eindredactie Games vrijdag 21 januari 2022 @ 16:41:21 #42
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_203302656
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik geef geen argument en jij noemt al lachwekkend snel iets 'feitelijk' of 'technisch gezien'. Dit is een Xbox topic en je hebt overduidelijk geen zin in een Xbox en dat is dikke prima. Dit topic is dus niet voor jou. Als je een PlayStation is beter dan Xbox gesprek wil open je daar gewoon een nieuw topic voor. Veel plezier met je PlayStation.
Wat een onzin, iedereen is gewoon welkom in dit topic. Zullen we nou krijgen :')
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:41:30 #43
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:21 schreef PjotterFRL het volgende:
Ik vind je een beetje in ouderwetse termen denken IW2B. Het gaat tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer om hoeveel plastic doosjes je verkoopt. Microsoft heeft veel grotere plannen met gaming dan dat.

Binnen nu en 2 jaar koop jij een TV bij de Media Markt waar een Xbox app op staat. Daarmee kun jij de gehele Game Pass catalogus spelen zonder dat je ooit een console hoeft te kopen. En als je dan in de bus zit kun je op je Steam Deck, je mobiele telefoon of wat voor device dan ook gewoon verder spelen.

De consolemarkt bestaat uit pakweg 200 miljoen klanten. Microsoft wil hun games naar een groter publiek brengen. Denk bijv. aan India, waar console gaming zo goed als dood is. De aanschaf van Activision Blizzard gaat ze daar bij helpen, mede dankzij King. Maar ook door Game Pass aantrekkelijker te maken.

En mascottes.. hebben we het over de jaren 90?
Heel Azië is de console markt grotendeels dood (op Japan na). Azië staat sowieso bekent als een continent van PC gamers. Niet voor niets zijn er zoveel pc-gamecafés in landen als China, India, Pakistan, Zuid-Korea, etcetera.

Daarnaast geloof ik best dat Microsoft de Xbox richting televisies wil brengen. Maar denk je niet dat Sony dat zal willen met Playstation? En daar heeft Sony toch een zeer groot pluspunt, want zij maken al jaren televisies. Iets dat Microsoft helemaal niet doet. Sony is één van de allergrootste producenten van consumentenelektronica, vooral op televisie en audio gebeid. Microsoft zal nog veel meer moeten opkopen of proberen licenties te verwerven, waar Sony daar totaal geen last van heeft.

Ook is het maar de vraag in hoeverre gaming geïntegreerd op televisies zal werken. Je ziet nu al bij Playstation Now dat gamers toch best wel tegen streamen van games zijn. Dit vanwege eventueel lag, of het offline willen spelen van games. Niet voor niets kan je bij Xbox gamepass de spellen daadwerkelijk downloaden naar je systeem (pluspunt van Xbox).

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:29 schreef 2dope het volgende:

[..]
Als ik iets totaal niet boeiend vind aan een console dan zijn het wel "mascottes", net zoals ik denk 95% van de gamers dus ik snap die fixatie op "mascottes" niet helemaal. Ja, Master Chief wordt geassocieerd met Xbox, net zoals Marcus Fenix. Super Mario wordt geassocieerd met Nintendo, Crash, Aloy en Nathan Drake worden geassocieerd met PlayStation....

..... En nu? :P
Mascottes zijn een verlenging van een merk dat zorgt voor herkenning maar vooral voor omzet. Is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. Al is het enkel en alleen vanwege alle merchandise dat er om heen hangt. Waar de bedrijven echt ontzettend veel geld uit harken. Daarnaast zie ik je enkel niet feitelijk gebaseerde aannames doen '95% van de gamers'. Als je ziet hoeveel geld er voor Sony of Nintendo binnen komt door gelicentieerde merchandise van hun franchises, zou mijn aanname eerder zijn dat 95% een belachelijk getal is dat je simpelweg uit je duim zuigt.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 januari 2022 @ 16:44:44 #44
pi_203302714
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
Wat een onzin, iedereen is gewoon welkom in dit topic. Zullen we nou krijgen :')
Prima succes met modereren van een zandbak SNES vs Megadrive gesprek.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:50:59 #45
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302806
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik geef geen argument en jij noemt al lachwekkend snel iets 'feitelijk' of 'technisch gezien'. Dit is een Xbox gerelateerd topic en je hebt overduidelijk geen zin in een Xbox en dat is dikke prima. Dit topic is dus niet voor jou. Als je een PlayStation is beter dan Xbox gesprek wil open je daar gewoon een nieuw topic voor. Veel plezier met je PlayStation.
Wat een onzin. Ik noem iets feitelijk omdat ik het kan aantonen dermate van bronnen. En technisch gezien is het duidelijk dat de Xbox Series X en PS5 niets voor elkaar onderdoen. Hier en daar wat kleine verschillen, maar als je het globaal bekijkt zijn ze gewoon aan elkaar gewaagd. Als gamer kan je dus geen foute keuze maken als het gaat om 'de sterkste/beste machine'.

Daarnaast ben ik geen Xbox hater, want heb zelfs een Xbox gameverzameling. Heb geen Xbox systemen tot nu toe omdat ik nog teveel van andere merken moet aanschaffen. Maar heb wel een voorkeur voor Playstation als het gaat om gamen, simpelweg omdat ik de controller lekkerder in de hand vind liggen, en toekomst zie in VR. Iets dat Xbox helaas (nog) niet bied. Ik weerleg alleen het bericht dat eerder gesteld werdt, dat Xbox gelijk loopt aan Playstation net als toendertijd met de PS3 en de Xbox 360. Dat klopt niet.

Wil ooit nog wel eens een Xbox, want er zijn wel wat games die Xbox exclusive zijn en ik toch graag wil spelen (Flight Simulator, Age of Empires IV, Forza). Maar gezien mijn prioriteit daar nog niet ligt zal dat even duren nog...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:52:46 #46
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203302826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Prima succes met modereren van een zandbak SNES vs Megadrive gesprek.
Twee topsystemen. Zelf meer van de SNES omdat ik die al had toen ik jong was (dus het is een gevoelskwestie/nostalgie), maar Megadrive speelde ik toendertijd altijd bij een vriendje. Geweldige games de Megadrive... nu beiden in mijn collectie. ^O^
  Eindredactie Games vrijdag 21 januari 2022 @ 16:57:59 #47
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_203302905
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef IW2B het volgende:
Mascottes zijn een verlenging van een merk dat zorgt voor herkenning maar vooral voor omzet. Is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. Al is het enkel en alleen vanwege alle merchandise dat er om heen hangt. Waar de bedrijven echt ontzettend veel geld uit harken.
Mja, merchandise. Vaste mascottes zijn tamelijk ouderwets, PlayStation en Xbox hebben tientallen boegbeelden die zorgen voor een boel extra inkomsten adhv merchandise, maar ik ken verdomd weinig mensen die de keuze van hun console laten afhangen van hoe leuk/schattig de vaste "mascotte" is. Iconische franchises/exclusives is weer een ander verhaal.

Ik was vooral nieuwsgierig waar die discussie ineens vandaan kwam, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de aan- of afwezigheid van een vaste mascotte van significante invloed is op de verkoopcijfers in het bijzonder tussen PlayStation en Xbox. Die hebben, zoals je zelf al aangaf, momenteel niet echt een vast boegbeeld maar marketen vooral de iconen die het in de actualiteit goed doen heb ik het idee.
quote:
Daarnaast zie ik je enkel niet feitelijk gebaseerde aannames doen '95% van de gamers'. Als je ziet hoeveel geld er voor Sony of Nintendo binnen komt door gelicentieerde merchandise van hun franchises, zou mijn aanname eerder zijn dat 95% een belachelijk getal is dat je simpelweg uit je duim zuigt.
"Niet feitelijk gebaseerde aanames" nog wel, je bedoelt gewoon aannames? :P
Maar dat percentage schud ik idd uit mijn mouw, staat ook in mijn reactie ("ik denk")
pi_203302938

Hier zijn je Microsoft mascottes. :P
pi_203303001
quote:
16s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef IW2B het volgende:

[..]
Heel Azië is de console markt grotendeels dood (op Japan na). Azië staat sowieso bekent als een continent van PC gamers. Niet voor niets zijn er zoveel pc-gamecafés in landen als China, India, Pakistan, Zuid-Korea, etcetera.

Daarnaast geloof ik best dat Microsoft de Xbox richting televisies wil brengen. Maar denk je niet dat Sony dat zal willen met Playstation? En daar heeft Sony toch een zeer groot pluspunt, want zij maken al jaren televisies. Iets dat Microsoft helemaal niet doet. Sony is één van de allergrootste producenten van consumentenelektronica, vooral op televisie en audio gebeid. Microsoft zal nog veel meer moeten opkopen of proberen licenties te verwerven, waar Sony daar totaal geen last van heeft.

Ook is het maar de vraag in hoeverre gaming geïntegreerd op televisies zal werken. Je ziet nu al bij Playstation Now dat gamers toch best wel tegen streamen van games zijn. Dit vanwege eventueel lag, of het offline willen spelen van games. Niet voor niets kan je bij Xbox gamepass de spellen daadwerkelijk downloaden naar je systeem (pluspunt van Xbox).
Laten we in die console war topics (want daar draait dit dan uiteindelijk toch op uit :') ) eens stoppen met het vergelijken van allerlei verkoopcijfers van consoles. Dat is zo'n idee uit de steentijd.

Het gaat er voor MS om hoeveel mensen ze kunnen bereiken met hun games. Zodra Sony het toestaat zullen ze Xbox Game Pass ook op PlayStation zetten. Want, het gaat niet om het verkopen van hardware (Slechte marge, daarom heeft Sony ook zo'n lage marktwaarde vergeleken met een softwarebedrijf als Microsoft), maar om het verkopen van software. Het liefst via een abonnement.

En dat streamen heeft de toekomst. Het is veel efficiënter, het geeft de uitgevers en platformbeheerders veel meer controle (denk aan cheaters) en maakt het voor de speler veel gemakkelijker om wat dingen te proberen, zonder dat ze 100+GB aan data moeten installeren.

Uiteraard is het nu nog niet perfect door brakke verbindingen en moet de technologie verder doorontwikkelen, maar reken er maar op dat Microsoft zo'n aankoop als Activision Blizzard doet omdat ze in de technologie geloven.

En dan kun je beter de datacenters beheren dan dat je televisies maakt.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:26:09 #50
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_203303243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:06 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]
Laten we in die console war topics (want daar draait dit dan uiteindelijk toch op uit :') ) eens stoppen met het vergelijken van allerlei verkoopcijfers van consoles. Dat is zo'n idee uit de steentijd.

[ afbeelding ]

Het gaat er voor MS om hoeveel mensen ze kunnen bereiken met hun games. Zodra Sony het toestaat zullen ze Xbox Game Pass ook op PlayStation zetten. Want, het gaat niet om het verkopen van hardware (Slechte marge, daarom heeft Sony ook zo'n lage marktwaarde vergeleken met een softwarebedrijf als Microsoft), maar om het verkopen van software. Het liefst via een abonnement.

En dat streamen heeft de toekomst. Het is veel efficiënter, het geeft de uitgevers en platformbeheerders veel meer controle (denk aan cheaters) en maakt het voor de speler veel gemakkelijker om wat dingen te proberen, zonder dat ze 100+GB aan data moeten installeren.

Uiteraard is het nu nog niet perfect door brakke verbindingen en moet de technologie verder doorontwikkelen, maar reken er maar op dat Microsoft zo'n aankoop als Activision Blizzard doet omdat ze in de technologie geloven.

En dan kun je beter de datacenters beheren dan dat je televisies maakt.
Abonnementen zijn helaas de toekomst inderdaad, gigantische wildgroei de laatste jaren in alle branches die je maar kan bedenken. Zelf ben ik daar minder fan van, want zo creëer je dezelfde brakke economie waarop de Verenigde Staten draait... alles huren, financieëren via leningen, et cetera. Voor bedrijven lekker aantrekkelijk want je houd mensen uiteindelijk in een 'houdgreep', maar voor de gewone mens is dit een zeer slecht systeem.

En streamen, ik snap echt wel waarom mensen denken dat het de toekomst is, maar wat mij betreft een verre toekomst en geen nabije toekomst. Vergeet niet dat Nederland (en enkele andere Europese landen) echt een uitzondering is als het gaat om hoe snel en stabiel het internet is. Zelfs een westers land als Amerika (heb er zelf lange tijd gewoond en kom er nog regelmatig) heeft een zeer slecht internetsysteem. Heel veel inbelverbindingen nog en qua kabel erg lage snelheden. Ook de landelijke dekking laat veel te wensen over. En dit geldt tevens voor bijna alle landen in Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Een enkele uitzondering daargelaten.

En laat je voor streamen nu juist stabiel en vooral snel internet nodig hebben. Voordat die landen op ons huidige niveau zijn ben je echt een paar decennia verder. Ik denk dat fysieke disk (of in ieder geval installatie op console/pc) echt wel er in blijft voorlopig bij de komende generaties. Dat is dus waarom ik momenteel helemaal niet inzet op streamen... ooit wel, maar niet in de nabije toekomst.

En Xbox Game Pass op de Playstation? Gaat never nooit niet gebeuren als je het mij vraagt. Sony zal eerder een tegenhanger maken, zie de geruchten over Playstation Spartacus. Xbox Game Pass op Playstation zou het einde van Playstation betekenen, en gezien Sony nog meer dan genoeg geld verdient aan Playstation gaan ze dat natuurlijk echt niet doen.

En nogmaals, ik denk dat dat ook het beste is. Want er moet concurrentie zijn om innovatie te hebben. Dus laat zowel Xbox als Playstation beiden maar lekker groeien en elkaar scherp houden. :Y
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')