abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:30:34 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203254879
Hoi COR people, heb even een vraagje.

Ik ben onlangs ziek geweest en had als verschijnselen:

verlies van smaak en reuk
dikke hoofdpijn wat ik nooit heb, ook niet bij griep
aangezichtspijn, begon bij mijn keel
droge neus
en gruwelijk moe; ik sliep ongeveer 16 uur per etmaal als het niet meer was

Heb me laten testen en dat was een hele pijnlijke ervaring. Mailtje van de GGD kwam binnen en zei dat de uitslag niet duidelijk was en ik nog een keer moest laten testen.

Daar had ik dus geen zin meer in omdat ik de test te pijnlijk vond en ik wist dat ik er toch geen medicatie voor kon krijgen, dus wat had ik er verder aan :? Heb het dus laten zitten en heb verder uitgeziekt.

Nu weer een beetje hersteld maar ik sta morgen ingepland voor mijn booster. Nou heb ik gehoord dat ik 5 weken moet wachten als ik ziek ben geweest oid met die booster. Maar ja, dat is immers nooit officieel vastgesteld :@

Dus heb ik het plan om morgen maar gewoon die booster te halen en dan ben ik zeg maar weer bij. Zoals ik het zelf zie heb ik momenteel zoveel antistoffen dat dat prikje mij ook niet veel meer kan maken.

Wat ik van jullie wil weten: loop ik hier enig risico mee?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:31:58 #2
194233 Friday12
Originele kloon
pi_203254907
Ze vragen het als je een afspraak wil gaan maken. Kijk eens wat er daar word gezegd.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:34:05 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203254952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:31 schreef Friday12 het volgende:
Ze vragen het als je een afspraak wil gaan maken. Kijk eens wat er daar word gezegd.
Ja weet ik. Dan moet je zo'n lijst invullen. Maar ik kan natuurlijk ook invullen dat ik nergens last van heb gehad. En eerlijk gezegd was het ook wel een beetje waar eigenlijk, want een echte griep is heavier.

Ik heb die afspraak nou eenmaal staan en ik wil er eigenlijk van af. Booster halen en weer door zeg maar.

Ik heb al een maand moeten wachten op die afspraak. Heb me een maand geleden al in laten schrijven. Belachelijk lange wachttijd dus.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:35:48 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203254976
Als je echt ziek was vanwege covid heb je een booster als het ware gehad. En is de richtlijn dan weer om weer drie maanden te wachten voor een booster. Het een en ander kan je hier nalezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:36:22 #5
194233 Friday12
Originele kloon
pi_203254987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja weet ik. Dan moet je zo'n lijst invullen. Maar ik kan natuurlijk ook invullen dat ik nergens last van heb gehad. En eerlijk gezegd was het ook wel een beetje waar eigenlijk, want een echte griep is heavier.

Ik heb die afspraak nou eenmaal staan en ik wil er eigenlijk van af. Booster halen en weer door zeg maar.

Ik heb al een maand moeten wachten op die afspraak. Heb me een maand geleden al in laten schrijven. Belachelijk lange wachttijd dus.
https://www.rijksoverheid(...)ooster%20kan%20halen.
pi_203255003
Waarom zou je de booster nu willen? Je bent nog aan het herstellen van, hoogstwaarschijnlijk, een dikke coronabesmetting. Geef je lichaam even wat rust. En kijk eens aan hoe de situatie zich ontvouwt nu Omicron de dominante versie in het land is. Wellicht heb je over een paar maanden helemaal niets meer nodig.

Ga nou geen onnodig risico lopen. Je hebt nu antistoffen in je lichaam.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:41:51 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203255085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:37 schreef matigeuser het volgende:
Waarom zou je de booster nu willen? Je bent nog aan het herstellen van, hoogstwaarschijnlijk, een dikke coronabesmetting. Geef je lichaam even wat rust. En kijk eens aan hoe de situatie zich ontvouwt nu Omicron de dominante versie in het land is. Wellicht heb je over een paar maanden helemaal niets meer nodig.

Ga nou geen onnodig risico lopen. Je hebt nu antistoffen in je lichaam.
Op zich is dat zoals de GGD in een mail naar de TS aangeeft niet duidelijk. Denk dat je wel gelijk hebt. Maar denken is is geen 100% vellig advies zeker op een forum.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:42:45 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203255104
quote:
quote:
Als u het niet zeker weet of u corona hebt gehad en ook niet bent getest, is het niet zeker dat u corona heeft gehad. Het advies is dan om u 2 keer te laten vaccineren voor de basisbescherming. En 3 maanden na de laatste vaccinatie een boosterprik te halen.
Volgens mij val ik in deze categorie. Ik heb geen positieve testuitslag en kan dan op basis van het ontbreken van de test niet met 100% zekerheid aantonen of ik Corona heb gehad/het is slechts mijn overtuiging. Ik dat geval dus gewoon standaardprocedure volgen lijkt het...
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:45:04 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203255135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:37 schreef matigeuser het volgende:
Waarom zou je de booster nu willen? Je bent nog aan het herstellen van, hoogstwaarschijnlijk, een dikke coronabesmetting. Geef je lichaam even wat rust. En kijk eens aan hoe de situatie zich ontvouwt nu Omicron de dominante versie in het land is. Wellicht heb je over een paar maanden helemaal niets meer nodig.

Ga nou geen onnodig risico lopen. Je hebt nu antistoffen in je lichaam.
Ja, dat zei ik al. Zelf geloof ik wel dat ik dat Omnikron virus heb gehad, want de verschijnselen waren wel heel intens maar minder ziekmakend dan een standaard griep.

Dus heb ik (denk ik) zoveel antistoffen in mijn lichaam, dat dat boosterprikje mij de pis niet lauw maakt.

Daarom durf ik het intuitief wel aan. Maar ik sta open voor andere inzichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 18-01-2022 15:51:17 ]
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:54:28 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203255298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, dat zei ik al. Zelf geloof ik wel dat ik dat Omnikron virus heb gehad, want de verschijnselen waren wel heel intens maar minder ziekmakend dan een standaard griep.

Dus heb ik (denk ik) zoveel antistoffen in mijn lichaam, dat dat boosterprikje mij de pis niet lauw maakt.

Daarom durf ik het intuitief wel aan. Maar ik sta open voor andere inzichten.
Je zou contact op kunnen nemen met de GGD bijvoorbeeld. 0800-1351 zeven dagen per week 08:00-22:00 uur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203255321
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:41 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich is dat zoals de GGD in een mail naar de TS aangeeft niet duidelijk. Denk dat je wel gelijk hebt. Maar denken is is geen 100% vellig advies zeker op een forum.
Daar zit iets in, maar als TS eerlijk is over zijn symptomen dan is het verlies van reuk en smaak toch wel heel erg indicatief voor COVID-19. Daarnaast noemde ik het woord 'hoogstwaarschijnlijk' en durf ik inderdaad dit niet met 100% zekerheid te claimen.

Desalniettemin begrijp ik niet dat veel mensen zo roekeloos met hun gezondheid omgaan. Ofwel je laat je opnieuw testen, of je gaat er voor het gemak vanuit dat je covid hebt gehad. Maar dan ga je je toch zeker niet nog even lekker laten vaccineren zo kort daarna? Alsof het niks is.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:02:58 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203255433
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Daar zit iets in, maar als TS eerlijk is over zijn symptomen dan is het verlies van reuk en smaak toch wel heel erg indicatief voor COVID-19. Daarnaast noemde ik het woord 'hoogstwaarschijnlijk' en durf ik inderdaad dit niet met 100% zekerheid te claimen.

Desalniettemin begrijp ik niet dat veel mensen zo roekeloos met hun gezondheid omgaan. Ofwel je laat je opnieuw testen, of je gaat er voor het gemak vanuit dat je covid hebt gehad. Maar dan ga je je toch zeker niet nog even lekker laten vaccineren zo kort daarna? Alsof het niks is.
Ik heb zelf niet zo'n vrees voor die vaccinatie. Ik heb er al twee gehad en de impact daarvan stelde ook niet zoveel voor. Dus ben ik ook niet bang voor die boosterprik.

Maar omdat ik zelf ook geen officiele test of vaststelling heb of ik nou Covid/Omnikron heb gehad heb ik liever het zekere voor het onzekere. Ik heb liever een booster en ben beschermd, dan dat ik het nog drie maanden uitstel en ik loop alsnog Covid op, omdat ik wellicht toch niet echt geinfecteerd was.

Voor mijn gevoel heb ik met die booster van morgen meer zekerheid/bescherming dan dat ik niet ga zeg maar. Alleen ga ik dan niet vertellen dat ik klachten heb gehad. En daarom check ik het hier en ga ik niet de GGD bellen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:03:06 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203255435
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Daar zit iets in, maar als TS eerlijk is over zijn symptomen dan is het verlies van reuk en smaak toch wel heel erg indicatief voor COVID-19. Daarnaast noemde ik het woord 'hoogstwaarschijnlijk' en durf ik inderdaad dit niet met 100% zekerheid te claimen.

Desalniettemin begrijp ik niet dat veel mensen zo roekeloos met hun gezondheid omgaan. Ofwel je laat je opnieuw testen, of je gaat er voor het gemak vanuit dat je covid hebt gehad. Maar dan ga je je toch zeker niet nog even lekker laten vaccineren zo kort daarna? Alsof het niks is.
Probleem is dat de informatie daarover nogal divers is. En er zijn organisaties zoals de WHO die niet achter het boosteren staan. En de ene viroloog zegt wel boosteren de andere niet. Geen daarvan posten of geven informatie op FOK. Of geven juist onjuiste informatie. Zou zeggen tegen de TS neem contact op met de GGD en dergelijke mensen die het wel weten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:05:14 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203255463
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:02 schreef Tengano het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik met die booster van morgen meer zekerheid/bescherming dan dat ik niet ga zeg maar alleen ga ik dan niet zeggen dat ik klachten heb gehad. En daarom check ik het hier en ga ik niet de GGD bellen.
Een vraag over je gezondheid stellen op FOK? In elk geval zijn er richtlijnen en als jij de booster wil gaan halen moet je dat zelf beslissen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:08:41 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203255520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:05 schreef Megumi het volgende:
Een vraag over je gezondheid stellen op FOK?
Ik ben vast niet de enige mag ik aannemen, en dit hele COR deel loopt al twee jaar. Mag toch aannemen dat hier het eea aan informatie beschikbaar is, anders kan het net zo goed weer dicht.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:13:25 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203255601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik ben vast niet de enige mag ik aannemen, en dit hele COR deel loopt al twee jaar. Mag toch aannemen dat hier het eea aan informatie beschikbaar is, anders kan het net zo goed weer dicht.
Voor betrouwbare medische informatie over ziektes en dergelijke moet je niet op FOK zijn. Dit is een discussie forum. Wel kan je bijvoorbeeld na een diagnose wat gaan posten met lotgenoten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:45:18 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203255991
Wat voor resultaat geeft jouw zelftest aan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:49:19 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203256035
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:45 schreef golfer het volgende:
Wat voor resultaat geeft jouw zelftest aan?
Heb geen zelftest gedaan. Ik ben naar de GGD gegaan voor een officiele test omdat ik serieus klachten had. Testresultaat was niet eenduidig dus ik moest voor een nieuwe test en die ik heb overgeslagen.

Nu een zelftest doen is ook niet handig, want ik ben weer beter.
pi_203256064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:37 schreef matigeuser het volgende:
Waarom zou je de booster nu willen? Je bent nog aan het herstellen van, hoogstwaarschijnlijk, een dikke coronabesmetting. Geef je lichaam even wat rust. En kijk eens aan hoe de situatie zich ontvouwt nu Omicron de dominante versie in het land is. Wellicht heb je over een paar maanden helemaal niets meer nodig.

Ga nou geen onnodig risico lopen. Je hebt nu antistoffen in je lichaam.
Helemaal mee eens.
pi_203256099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik ben vast niet de enige mag ik aannemen, en dit hele COR deel loopt al twee jaar. Mag toch aannemen dat hier het eea aan informatie beschikbaar is, anders kan het net zo goed weer dicht.
Ik heb dit ook en wacht 3 maanden met de booster.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:56:15 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203256110
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:49 schreef Tengano het volgende:


Heb geen zelftest gedaan. Ik ben naar de GGD gegaan voor een officiele test omdat ik serieus klachten had. Testresultaat was niet eenduidig dus ik moest voor een nieuwe test die ik heb overgeslagen.

Nu een zelftest doen is ook niet handig, want ik ben weer beter.
Volgens mij ben je een ontkenner.
Je ontkent dat je Covid hebt gehad en je ontkent en wil glashard liegen bij de GGD dat je ziek bent geweest.
En je weigert een tweede test en doet niet eens een zelftest.
En dan zeker ook nog raar opkijken als je anderen besmet?

De richtlijnen zijn volkomen duidelijk dus zoek geen steun voor jouw waanbeelden hier op Fok!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203256238
beste is door je huisarts te laten prikken voor antistoffen, dat weet je het dus zeker wat je status is.
pi_203256313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:30 schreef Tengano het volgende:
Heb me laten testen en dat was een hele pijnlijke ervaring.
Heb je een lolly gekregen voor de pijn? :')
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:20:36 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203256324
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:19 schreef NightDancert het volgende:
Heb je een lolly gekregen voor de pijn? :')
Nee, niet eens.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 17:23:55 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203256350
Dat dit soort vragen nog gesteld moeten worden :N Dit hele topic is een kapstokje voor heel wat anders dan 'wat moet ik nou doen'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203256431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:23 schreef CoolGuy het volgende:
Dat dit soort vragen nog gesteld moeten worden :N Dit hele topic is een kapstokje voor heel wat anders dan 'wat moet ik nou doen'.
Deze keer zie ik het kapstokje nietzo, wat bedoel je precies?

Verder vind ik het een lastige vraag, ik vertrouw mijn huisarts, ik zou hem deze vraag willen stellen.

Ik kan wel wat punten voor en tegen verzinnen, maar het is een redelijk nieuw dillemma, ik zou toch echt willen weten wat de huisarts zou zeggen.
Maarja, het is de huisarts, je moet het maar treffen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:33:40 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203256460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:23 schreef CoolGuy het volgende:
Dat dit soort vragen nog gesteld moeten worden :N Dit hele topic is een kapstokje voor heel wat anders dan 'wat moet ik nou doen'.
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik post hier nooit. Ik kom hier even te rade omdat ik met een dilemma zit.

En mocht je het geen gepast topic vinden, dan mag je er voor mij een slotje op doen als je je daar prettiger bij voelt; want ik ken de regels hier verder niet.
pi_203256534
Je hebt net een natuurlijke infectie doorgemaakt en anti-stoffen voor het leven. Waarom zou je dan nog een booster shot nemen? Ik kan de logica niet volgen :D
pi_203256553
Nee, niet doen. Klaar.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:45:59 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203256592
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:40 schreef Pluto41 het volgende:
Je hebt net een natuurlijke infectie doorgemaakt en anti-stoffen voor het leven. Waarom zou je dan nog een booster shot nemen? Ik kan de logica niet volgen :D
Omdat Covid cq Omnikron voor mij ook nieuw is. Alleen op basis van de symptomen ben ik er van uit gegaan dat ik het dus had. Maar ik kan het dus niet met dezelfde zekerheid zeggen zoals het hebben van een griep waarvan je dat van jezelf wel herkent hoe dat gaat.

Ik durf er dus niet alles wat ik heb er op te verwedden dat ik het echt gehad heb. En tegelijkertijd wil ik wel beschermd zijn. Dus vandaar dat ik bij voorkeur liever morgen die booster neem zodat ik dan iig met zekerheid beschermd ben.

Maar ik vroeg me dus af of dat kwaad zou kunnen als ik echt net ziek ben geweest.
pi_203256635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Omdat Covid cq Omnikron voor mij ook nieuw is. Alleen op basis van de symptomen ben ik er van uit gegaan dat ik het dus had. Maar ik kan het dus niet met dezelfde zekerheid zeggen zoals het hebben van een griep waarvan je dat van jezelf wel herkent hoe dat gaat.

Ik durf er dus niet alles wat ik heb er op te verwedden dat ik het echt gehad heb. En tegelijkertijd wil ik wel beschermd zijn. Dus vandaar dat ik bij voorkeur liever morgen die booster neem zodat ik dan iig met zekerheid beschermd ben.

Maar ik vroeg me dus af of dat kwaad zou kunnen als ik echt net ziek ben geweest.
Nou dat moet je niet aan mij vragen want ik ga helemaal geen booster nemen voor een verkoudheid. Dikke onzin. :D
pi_203256669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:37 schreef matigeuser het volgende:
Waarom zou je de booster nu willen? Je bent nog aan het herstellen van, hoogstwaarschijnlijk, een dikke coronabesmetting. Geef je lichaam even wat rust. En kijk eens aan hoe de situatie zich ontvouwt nu Omicron de dominante versie in het land is. Wellicht heb je over een paar maanden helemaal niets meer nodig.

Ga nou geen onnodig risico lopen. Je hebt nu antistoffen in je lichaam.
Dat lijkt mij ook. Met een vaccinatie ga je je lichaam bewust laten besmetten terwijl het eigenlijk nog moet herstellen.

Maar goed, je moet het helemaal zelf weten TS. Jouw lichaam. Ik snap alleen niet waarom je het hier online vraagt en niet gewoon bij je huisarts. :?
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:54:40 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203256717
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:51 schreef Morrigan het volgende:
Dat lijkt mij ook. Met een vaccinatie ga je je lichaam bewust laten besmetten terwijl het eigenlijk nog moet herstellen.

Maar goed, je moet het helemaal zelf weten TS. Jouw lichaam. Ik snap alleen niet waarom je het hier online vraagt en niet gewoon bij je huisarts. :?
Omdat ik eigenlijk nooit naar de dokter ga. Ik hou er niet zo van.
pi_203256945
Ja, neem maar, zo snel mogelijk! ^O^

Gr gr, een verstandelijk beperkte.
´
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:34:53 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_203257268
als een testje al te pijnlijk voor je is.... en je denkt een prikje wel aan te kunnen. Snel boosteren.

Corona kan veel pijnlijker zijn dan een wattenstaafje in je neus.
Tot nooit .......
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 18:57:48 #36
5428 crew  miss_sly
pi_203257724
Enige die het juiste advies kunnen geven, zijn de GGD.

Je zou contact op kunnen nemen met de GGD bijvoorbeeld. 0800-1351 zeven dagen per week 08:00-22:00 uur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')