abonnement Unibet Coolblue
pi_203253621
quote:
EU-regel voor truckers zorgt voor 300 ton extra CO2-uitstoot per dag
Een nieuwe regel van de Europese Unie heeft tot gevolg dat bij de Nederlandse grens iedere dag 307.000 kilo extra CO2 wordt uitgestoten, omdat truckers verplicht moeten stoppen om een nieuwe landcode in de tachograaf in te voeren. Op jaarbasis is dat de uitstoot van een heel dorp.

Vanaf 2 februari moeten alle trucks in heel de EU bij iedere grensovergang stoppen, de landcode veranderen en dan mogen ze pas doorrijden. Volgens brancheorganisatie Transport & Logistiek Nederland kost dat tijd én brandstof. Voordat de vrachtwagen weer 80 kilometer per uur rijdt, heeft-ie 3,2 kilo CO2 uitgestoten. TLN heeft becijferd dat het alleen al bij de Nederlands grens om 96.000 vrachtwagens per dag gaat. ,,Dat is dus 307.000 kilo extra CO2 per dag. Evenveel als de jaarlijkse uitstoot van vijftien huishoudens’’, zegt Bart van Pagée van TLN.

Volgens Milieu Centraal is de gemiddelde uitstoot van een gezin 20.000 kilo CO2 per jaar, inclusief de auto en de vliegvakantie. Wie daarmee rekent, komt uit op een jaaruitstoot door de tachograafregel van een compleet dorp van 5475 huizen, en dat is dan alleen nog maar de klimaatschade aan de Nederlands grens.

De transportorganisatie begrijpt er niks van. ,,Dit staat haaks op de duurzaamheidsdoelstellingen van de transportsector, maar ook van de EU zelf: in 2030 wil de EU 55 procent minder CO2 uitstoten.’’

De verplichting is onderdeel van het Mobility Package, nieuwe Europese regels voor de transportsector. Vanaf 2 februari wordt de tachograaf ook gebruikt om vast te leggen in welk land een chauffeur rijdt. Handhavers kunnen zo beter controleren of de truckers wel op de juiste manier worden beloond.

Geen gps
Er is één probleem waar de EU geen rekening mee heeft gehouden. In de tachograaf zit geen gps die de locatie registreert. Alleen tijd en snelheid worden bijgehouden. Gps komt pas bij de volgende generatie tachografen vanaf 2023.

,,Chaos en gevaarlijke situaties’’, voorziet TLN. ,,Als alle chauffeurs zich daadwerkelijk aan de nieuwe regels houden, zullen zij mogelijk ook stil gaan staan op een vluchtstrook.’’ TLN wil dat de regels zo aangepast worden dat de trucker pas van landcode hoeft te wisselen als hij toch al moet stoppen vanwege bijvoorbeeld de verplichte rusttijd.
Wie verzint dit? Waarom voeren ze die regels dan niet gewoon in vanaf het moment dat die volgende generatie tachografen er zijn? Wat een pleurisbende gaat dit worden aan de grens...
pi_203253645
Dit stelt echt geen drol voor in de wereldwijde uitstoot of zelfs de eu uitstoot.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:02:58 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203253669
Wel mooi dat alles tegenwoordig in 'impact op het milieu' wordt vertaald om je zin te krijgen. :D

Verder een beetje een nutteloze en bureaucratische maatregel dit.

Waar is dat kastje, met GPS, voor het rekening rijden? ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203253704
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:02 schreef SicSicSics het volgende:
Wel mooi dat alles tegenwoordig in 'impact op het milieu' wordt vertaald om je zin te krijgen. :D

Verder een beetje een nutteloze en bureaucratische maatregel dit.

Waar is dat kastje, met GPS, voor het rekening rijden? ;)
Je moet toch iets om je zin te krijgen. Klimaat is hot tegenwoordig. Ik stem dat verkeerslichten altijd op groen moeten springen als autos eraan komen. Dat opstarten en afremmen is namelijk heel slecht voor het klimaat.

Huilie huilie doen met een zielig verhaaltje is goedkoper dan de kosten om het aan te pakken.

Deze zin kan je voor alle problemen gebruiken. Geen dank.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203253746
Btw deze regel was niet nodig geweest als chauffeurs normaal en goed behandeld worden met bijkomend salaris. Uiteraard hoor je ze daar niet over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203253788
Goede regel van de EU. Niet zeuren hoor. Dan rijden er maar minder truckers. Dat lost die extra uitstoot dan weer op.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:12:34 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203253821
Ach ik kwam er laatst achter dat luchtvaartmaatschappijen duizenden lege vluchten uitvoeren om hele dure landingsslots te behouden. daar zal dit vast bij in het niet vallen.
pi_203253842
Zo doorzichtig van die dieven en corrupte bende. De uitstoot van een dorp. Nou prima prijs voor een eerlijkere vergoeding voor chauffeurs en het tegengaan van misbruik op industriele schaal.
pi_203253852
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:12 schreef Gunner het volgende:
Ach ik kwam er laatst achter dat luchtvaartmaatschappijen duizenden lege vluchten uitvoeren om hele dure landingsslots te behouden. daar zal dit vast bij in het niet vallen.
Wat ook terecht is want anders zeggen maatschappijen vluchten af als ze niet vol genoeg zitten en kan een luchthaven deze plek niet meer aan anderen geven en dan missen ze inkomsten. Dat is om cherry-picking tegen te gaan wat slecht is voor iedereen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:21:51 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203253942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat ook terecht is want anders zeggen maatschappijen vluchten af als ze niet vol genoeg zitten en kan een luchthaven deze plek niet meer aan anderen geven en dan missen ze inkomsten. Dat is om cherry-picking tegen te gaan wat slecht is voor iedereen.
M’n punt was meer al die , in mijn ogen, ogenschijnlijk nutteloze uitstoot. Kunnen wij allemaal elektrisch moeten gaan rijden, en dat is ook goed maar dat voelt dan aan als een druppel op de gloeiende plaat.
pi_203254130
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Btw deze regel was niet nodig geweest als chauffeurs normaal en goed behandeld worden met bijkomend salaris. Uiteraard hoor je ze daar niet over.
Truckers hebben een hemel op aarde, want zij hoeven niet hele dagen te zitten bij mensen die niet willen spreken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 15:43:16 #12
74056 crew  ToT
pi_203255108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit stelt echt geen drol voor in de wereldwijde uitstoot of zelfs de eu uitstoot.
En ondertussen hier allemaal regeltjes maken en accijnzen heffen omdat wij de planeet moeten redden! _O-
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:43:27 #13
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203255111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:11 schreef laforest het volgende:
Goede regel van de EU. Niet zeuren hoor. Dan rijden er maar minder truckers. Dat lost die extra uitstoot dan weer op.
Wat een oplossing _O_ Dan rijden er maar minder truckers. Ideaal! Alles wordt hiermee opgelost:
Meer inbraken? Dan worden er maar minder huizen gebouwd.
Meer moordenaars in de gevangenis? Dan moeten we maar minder politie inzetten.
Meer misbruik in tv-formats? Dan moeten de deelnemers maar minder klagen.
Meer en grotere achterstanden in het onderwijs? Dan moeten we maar minder kinderen lesgeven.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 15:43:48 #14
74056 crew  ToT
pi_203255115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:11 schreef laforest het volgende:
Goede regel van de EU. Niet zeuren hoor. Dan rijden er maar minder truckers. Dat lost die extra uitstoot dan weer op.
Hoe moet jij anders aan je kaviaar, champagne en Tesla's komen?
pi_203255152
Heeft Frans al zijn honorarium ontvangen of wat was het ook alweer?
pi_203255238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:43 schreef ToT het volgende:

[..]
En ondertussen hier allemaal regeltjes maken en accijnzen heffen omdat wij de planeet moeten redden! _O-
Klopt omdat die uitstoot voorkomen kan worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203255269
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:43 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Wat een oplossing _O_ Dan rijden er maar minder truckers. Ideaal! Alles wordt hiermee opgelost:
Meer inbraken? Dan worden er maar minder huizen gebouwd.
Meer moordenaars in de gevangenis? Dan moeten we maar minder politie inzetten.
Meer misbruik in tv-formats? Dan moeten de deelnemers maar minder klagen.
Meer en grotere achterstanden in het onderwijs? Dan moeten we maar minder kinderen lesgeven.
Kijk, jij hebt het door! Ik zou op je stemmen bij verkiezingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 15:53:28 #18
74056 crew  ToT
pi_203255276
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt omdat die uitstoot voorkomen kan worden.
Ondertussen bouwt Azië nog ff lekker 700 kolencentrales....
pi_203255284
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoe moet jij anders aan je kaviaar, champagne en Tesla's komen?
Dan gaan de prijzen een stukje omhoog. Big deal. :z
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 15:54:25 #20
74056 crew  ToT
pi_203255296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:53 schreef laforest het volgende:

[..]
Dan gaan de prijzen een stukje omhoog. Big deal. :Z
Hoe moet het dan getransporteerd worden, als je minder truckers op de weg wil?
pi_203255300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Ondertussen bouwt Azië nog ff lekker 700 kolencentrales....
Ze moeten toch iets... Op zich best weinig voor zo'n continent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203255315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoe moet het dan getransporteerd worden, als je minder truckers op de weg wil?
Dat gebeurt dan niet.

Win-win... Beter voor het klimaat en consumenten houden nog geld over ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203255380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoe moet het dan getransporteerd worden, als je minder truckers op de weg wil?
Vliegtuig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 16:00:21 #24
74056 crew  ToT
pi_203255394
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:59 schreef laforest het volgende:

[..]
Vliegtuig.
:o Je hebt een eigen landingsbaan bij huis?!? _O_
pi_203255416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:00 schreef ToT het volgende:

[..]
:o Je hebt een eigen landingsbaan bij huis?!? _O_
Gewoon via een cargo airline. Jij laat nooit dingen overkomen met een vliegtuig? :?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 16:02:43 #26
74056 crew  ToT
pi_203255427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:01 schreef laforest het volgende:

[..]
Gewoon via een cargo airline. Jij laat nooit dingen overkomen met een vliegtuig? :?
Nee, ik heb geen landingsbaan bij huis. -O-
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 16:16:21 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203255641
En hoe vaak stoppen truckers om een broodje bal te kopen? :')

Maak gewoon een truckersstop op de grens. Dan kunnen ze een broodje bal halen en tijdens het eten de landcode veranderen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203255727
TLN haha, grappenmakers.

Haha haha haha haha.

:|W
afspraak tandarts verzetten
pi_203263646
Hoe lang worden LZV's al niet tegengehouden. Reken maar eens uit hoeveel het scheelt als een LZV van Nederland naar Zuid-Spanje mag rijden, scheelt een vrachtwagen.

En hoeveel Co2 kost het maandelijkse Brussel-Straatsburg verhuisfestijn?

Zo dat waren even wat quick-wins waar men snel wat winst mee kan pakken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')