abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203232962
Ik wil graag een vakantie naar het buitenland boeken, maar nu Omikron zo snel rondgaat vind ik dat een beetje tricky. Niet dat ik bang ben om heel ziek te worden, maar wel dat de vakantie op het laatste moment niet door kan gaan omdat een van ons net voor vertrek positief test en dus niet het land / het vliegtuig in mag. Hoe staan anderen hierin? Neem aan dat een reisverzekering dit niet dekt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203233033
Ik zou me eerder zorgen maken over de terug reis dan de heen reis

Ik hoef persoonlijk niet te vliegen de komen paar maanden, ik stel die honger wel uit,. geen zin in gezeik als je positief getest word vlak voor de terug vlucht en dan daar in quarantaine moet en je vreten moet regelen enzo zonder dat er mensen om je heen zijn die je kent

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 10:27:43 ]
pi_203233043
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:27 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik zou me eerder zorgen maken over de terug reis dan de heen reis

Ik hoef persoonlijk niet te vliegen de komen paar maanden, ik stel die honger wel uit,. geen zin in gezeik als je positief getest word vlak voor de terug vlucht en dan daar in quarantaine moet en je vreten moet regelen enzo zonder dat er mensen om je heen zijn die je kent
Ja, dat komt er natuurlijk ook nog een keer bij inderdaad. Al met al doet dit me echt twijfelen om een vliegreis te boeken, hoe graag ik het ook zou willen.

Misschien een goedkope vlucht voor een weekendje weg met een hotel dat te annuleren is, maar geen grote familievakantie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203233053
quote:
6s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja, dat komt er natuurlijk ook nog een keer bij inderdaad. Al met al doet dit me echt twijfelen om een vliegreis te boeken, hoe graag ik het ook zou willen.
heen reis kun je afdekken met een corona polis, sommige aanbieder hebben dit
https://www.interpolis.nl(...)nuleringsverzekering

die verzekering betaald blijkbaar ook je hotel als je op reis besmet raakt, het gezeik daar om heen mag je zelf regelen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 10:31:24 ]
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:06:44 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203233586
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
heen reis kun je afdekken met een corona polis, sommige aanbieder hebben dit
https://www.interpolis.nl(...)nuleringsverzekering

die verzekering betaald blijkbaar ook je hotel als je op reis besmet raakt, het gezeik daar om heen mag je zelf regelen
En dat laatste is de reden waarom ik ook nog niks boek, want dat gedoe heb ik gewoon geen zin in.

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, heel leuk, maar dat is het punt totaal niet natuurlijk. Of jij het wel of niet erg vindt heeft nul invloed op het wel of niet een vliegtuig of land in mogen.
Nee, maar elke kans om je gevoeletje over corona voor de 100e keer nog maar eens te kunnen ventileren (want das heul belangrijk schijnbaar) is er eentje natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203233759
Gewoon met je eigen vervoer op vakantie gaan, dan kan je weg wanneer je wil en kan niemand je wat maken.
pi_203233883
Een vakantie in een Schengenland kun je vrij zorgeloos boeken. Indien gevaccineerd (en soms ook geboosterd) is testen vooraf niet nodig en testen voor de terugreis ook niet. Boek een hotel dat te annuleren is en dan is er geen reden tot grote zorgen.

Een grote vakantie buiten Europa/Schengen is risicovoller. Voor veel bestemmingen moet je vooraf testen. Check goed of een positieve test voor vertrek onder je annuleringsverzekering valt. Mocht je voor de reis dan positief testen dan valt de financiėle schade in ieder geval mee.
Wij willen in september naar Amerika en - met de huidige maatregelen - zullen we zowel voor de heen- als voor de terugreis moeten testen. Het kan natuurlijk zo zijn dat je voor de terugreis positief test en langer zult moeten blijven. Dat risico hebben we genomen. Ik heb een vrij relaxte werkgever en kan prima vanuit huis/een hotel werken. Mocht je bijvoorbeeld niet thuis kunnen werken dan kunnen de consequenties natuurlijk groter zijn.
En wie weet zijn de regels over een paar maanden weer helemaal anders. We zien het wel. We hebben nu lang genoeg binnen gezeten en willen graag een mooie reis maken, ook als daar wat meer risico bij komt kijken dan normaal.
pi_203233979
Buiten europa is tricky.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203234015
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:24 schreef Binge-watch het volgende:
Een vakantie in een Schengenland kun je vrij zorgeloos boeken. Indien gevaccineerd (en soms ook geboosterd) is testen vooraf niet nodig en testen voor de terugreis ook niet. Boek een hotel dat te annuleren is en dan is er geen reden tot grote zorgen.

Een grote vakantie buiten Europa/Schengen is risicovoller. Voor veel bestemmingen moet je vooraf testen. Check goed of een positieve test voor vertrek onder je annuleringsverzekering valt. Mocht je voor de reis dan positief testen dan valt de financiėle schade in ieder geval mee.
Wij willen in september naar Amerika en - met de huidige maatregelen - zullen we zowel voor de heen- als voor de terugreis moeten testen. Het kan natuurlijk zo zijn dat je voor de terugreis positief test en langer zult moeten blijven. Dat risico hebben we genomen. Ik heb een vrij relaxte werkgever en kan prima vanuit huis/een hotel werken. Mocht je bijvoorbeeld niet thuis kunnen werken dan kunnen de consequenties natuurlijk groter zijn.
En wie weet zijn de regels over een paar maanden weer helemaal anders. We zien het wel. We hebben nu lang genoeg binnen gezeten en willen graag een mooie reis maken, ook als daar wat meer risico bij komt kijken dan normaal.
Voor bv Portugal moet je wel testen voor vertrek (sneltest binnen 48 uur voor vertrek is genoeg). annuleringsverzekering dekt als je onverhoopt positief test. Reisverzekering van de anwb erbij, die dekt extra verblijfkosten en evt repatriėring als er ter plekke wat gebeurt. Gewoon lekker boeken dus.
pi_203239724
Ik zou me beetje verdiepen in de regels voor het land waar je naar toe wilt. En als je met de auto kunt, zou ik met de auto gaan. Dan wordt de soep vaak minder heet gegeten.

Oostenrijk bijvoorbeeld geen enkele controle gehad bij het binnen rijden. Tsjechiė ook niet.
pi_203240719
Het is al door een aantal users vermeld, maar je annuleringsverzekering helpt je als jij je reis moet annuleren doordat je voor vertrek positief test (stel het land heeft een testplicht voor iedereen, of je ontwikkelt klachten en gaat naar de GGD, of je bent zelf niet gevaccineerd/hersteld). Reisverzekering is er als je tijdens de vakantie positief test. Wel heel belangrijk om daarbij goed na te gaan hoe en wat precies.

Heb nog niks geboekt maar ga binnenkort wel doen, denk weer richting Balkan en dan ergens in mei. Weer een beetje dat 'shoulder season' meepakken. Laptopje mee mocht er onderweg toch iets misgaan en ik niet op tijd thuis kan komen. Voor de rest gewoon living on the edge. :7
pi_203243213
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
Het is al door een aantal users vermeld, maar je annuleringsverzekering helpt je als jij je reis moet annuleren doordat je voor vertrek positief test (stel het land heeft een testplicht voor iedereen, of je ontwikkelt klachten en gaat naar de GGD, of je bent zelf niet gevaccineerd/hersteld). Reisverzekering is er als je tijdens de vakantie positief test. Wel heel belangrijk om daarbij goed na te gaan hoe en wat precies.

Ik wilde dit weekend wat gaan boeken (groepsreizen/pakketreis). Maar als ik al die voorwaarden en regelingen voor de (all risk?) annuleringsverzekeringen en reisverzekeringen goed doorneem dan wordt ik al zo ontmoedigd dat ik geen zin meer heb om te boeken.

Het is voor mij nog zo onduidelijk/onoverzichtelijk wat nu wel en niet gedekt wordt i.v.m. corona en ook wat er de komende tijd wel/niet gaat veranderen.
Ik heb nu geen zin meer in vakantie, terwijl ik er echt aan toe ben.
  maandag 17 januari 2022 @ 20:41:17 #13
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_203243248
Ga woensdag naar Amerika

Gebeurd er wat dan zie ik het wel.

Continu maar wachten en uitstellen schiet je helemaal niks mee op
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 20:44:05 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_203243317
Zelfde probleem, ik ben al 2 jaar niet meer weggeweest maar ja, stel je kunt niet terug of je moet in quarantaine of zo, daar heb ik echt geen zin in. Al 2 jaar een tripje naar Kroatiė gepland, eerste keer kon ik annuleren, tweede keer maar niet eens geboekt (had ook geen zin, waar ik voor ernaar toe zou gaan was geannuleerd). Ben bang dat het dit jaar WEER niet doorgaat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_203243953
Je kunt altijd terug.
pi_203244238
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
Je kunt altijd terug.
Ja, maar in veel gevallen ben je dan of je geld kwijt, of heel veel extra geld kwijt omdat je ergens 10 dagen in quarantaine moet.

Ik ben echt zo klaar met dat hele corona-gezeik.
pi_203244357
Persoonlijk denk ik dat dit het moment is om nog redelijk goedkoop een vakantie te boeken. Als omicron werkelijk de exit wave blijkt gaat het gekkenhuis worden voor de reisbranche.

Het is natuurlijk een keuze, maar als je uitstelt sta je binnenkort met 17 miljoen andere Nederlanders op hetzelfde moment een vakantie te boeken. Maar het is ook een beetje afhankelijk van wanneer je wil gaan, want als je nu wil gaan is dat een stuk risicovoller dan dat je bijvoorbeeld over 3-4 maanden wil gaan. Want ik geloof dat binnen nu en de komende maanden vrijwel iedereen aan de beurt is met omicron, de vraag is alleen of je er wat van merkt.
pi_203249501
Zit er hetzelfde in. Wilde eigenlijk dit weekend een vakantie begin februari boeken naar Dubai.
Maar gisteren keelpijn en dan besef je dat je daar straks gewoon 2 weken vast kunt komen te zitten in een hotelkamer. Want de kans om het nu op te lopen is torenhoog.

Heb een SNS reisverzekering maar volgens mij valt corona buiten de dekking.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203249711
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
Je kunt altijd terug.
Klopt het gaat erom hoe de periode is voordat je teruggaat.
Een risico op quarantaine is voor mij een dusdanig ding dat ik alles en alles doe om dat te voorkomen. Daarom reis ik niet naar het buitenland. Als je er bent kunnen regels per direct namelijk ook veranderen. Voorbereiden heeft geen zin.

Het ziektebeeld boeit mij niks, quarantaine daarintegen is velen malen erger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203249750
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:31 schreef Anton91 het volgende:
Persoonlijk denk ik dat dit het moment is om nog redelijk goedkoop een vakantie te boeken. Als omicron werkelijk de exit wave blijkt gaat het gekkenhuis worden voor de reisbranche.

Het is natuurlijk een keuze, maar als je uitstelt sta je binnenkort met 17 miljoen andere Nederlanders op hetzelfde moment een vakantie te boeken. Maar het is ook een beetje afhankelijk van wanneer je wil gaan, want als je nu wil gaan is dat een stuk risicovoller dan dat je bijvoorbeeld over 3-4 maanden wil gaan. Want ik geloof dat binnen nu en de komende maanden vrijwel iedereen aan de beurt is met omicron, de vraag is alleen of je er wat van merkt.
Uiteraard stel ik het nog langer uit dan nodig zodat de grootste drukte voorbij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203249775
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:25 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Ja, maar in veel gevallen ben je dan of je geld kwijt, of heel veel extra geld kwijt omdat je ergens 10 dagen in quarantaine moet.

Ik ben echt zo klaar met dat hele corona-gezeik.
Ik heb het gehad met dat quarantaine gezeik. Totaal overbodig en is velen malen erger dan het ziektebeeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203249777
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt het gaat erom hoe de periode is voordat je teruggaat.
Een risico op quarantaine is voor mij een dusdanig ding dat ik alles en alles doe om dat te voorkomen. Daarom reis ik niet naar het buitenland. Als je er bent kunnen regels per direct namelijk ook veranderen. Voorbereiden heeft geen zin.

Het ziektebeeld boeit mij niks, quarantaine daarintegen is velen malen erger.
Quarantaine is bij binnenkomst of eventueel bij besmetting later. Bij binnenkomst weet je of dat van toepassing is als je de grens over gaat. En zolang je je daar niet laat testen, ben je ook niet besmet.

Verder ga ik met de auto. Controle is er amper. In Nederland is de boete ¤ 95 of zo als je je qr shit niet op orde hebt.
pi_203250023
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Quarantaine is bij binnenkomst of eventueel bij besmetting later. Bij binnenkomst weet je of dat van toepassing is als je de grens over gaat. En zolang je je daar niet laat testen, ben je ook niet besmet.

Verder ga ik met de auto. Controle is er amper. In Nederland is de boete ¤ 95 of zo als je je qr shit niet op orde hebt.
Regels veranderen continu en per direct.
Ik hoop altijd op een geldboete die ik dan graag betaal om de regels te overtreden net zoals ik in NL doe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203250203
Alleen al vanwege het gehannes, de onzekerheid en de stress die het met zich mee brengt, stel ik een vakantie naar het buitenland nog even uit.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_203256881
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 20:39 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Ik wilde dit weekend wat gaan boeken (groepsreizen/pakketreis). Maar als ik al die voorwaarden en regelingen voor de (all risk?) annuleringsverzekeringen en reisverzekeringen goed doorneem dan wordt ik al zo ontmoedigd dat ik geen zin meer heb om te boeken.

Het is voor mij nog zo onduidelijk/onoverzichtelijk wat nu wel en niet gedekt wordt i.v.m. corona en ook wat er de komende tijd wel/niet gaat veranderen.
Ik heb nu geen zin meer in vakantie, terwijl ik er echt aan toe ben.
Ja volledig begrijpelijk, het is ook nooit risicoloos natuurlijk. Ik weet ook net even wat te weinig van verzekeringen bij pakketreizen om twijfels weg te nemen.

Ik zou wel zeggen, zeker als je aangeeft dat je eraan toe bent en psychische problematiek hebt door corona, dat je het misschien gewoon moet doen. Ik zat er zelf vorig jaar rond deze tijd ook wel even goed doorheen en ben uiteindelijk 3 weken naar de Canarische eilanden gegaan, deels 'thuis'werken vanaf balkon en deels vakantie vieren.

Toen waren er ook allemaal beren op de weg: geen vaccins behalve voor de alleroudsten, PCR om Spanje in te mogen, dubbele testplicht voor terugreis naar Nederland (PCR van 24u én sneltest van 4u (!)), 10 dagen quarantaine bij thuiskomst. Minder belangrijk behalve gevoelsmatig: mensen die het 'asociaal' vonden omdat Rutte dat op tv liep te roeptoeteren. Is uiteindelijk allemaal prima verlopen, en anders had ik laptopje mee, dus niks aan de hand als er toch een test positief zou uitvallen.

Niet iedereen heeft die luxe voor wat betreft dat laatste natuurlijk. Dus kan ook niet voor anderen bepalen of het risico de moeite waard is. Maar ik merkte wel dat ik het destijds kutter vond door alleen maar thuis te zitten, me op te vreten, te twijfelen over langetermijnperspectief, te discussiėren met mensen die de lockdown en avondklok noodzakelijk en proportioneel vonden. Soms is het gras toch echt groener aan de andere kant en hoef je het echt niet alleen maar te doen met wat er in Nederland (on)mogelijk is.
pi_203265861
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 20:39 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Ik wilde dit weekend wat gaan boeken (groepsreizen/pakketreis). Maar als ik al die voorwaarden en regelingen voor de (all risk?) annuleringsverzekeringen en reisverzekeringen goed doorneem dan wordt ik al zo ontmoedigd dat ik geen zin meer heb om te boeken.

Het is voor mij nog zo onduidelijk/onoverzichtelijk wat nu wel en niet gedekt wordt i.v.m. corona en ook wat er de komende tijd wel/niet gaat veranderen.
Ik heb nu geen zin meer in vakantie, terwijl ik er echt aan toe ben.
Toch kan ik het je wel aanraden om lekker op vakantie te gaan, hoor. Zeker gezien je andere topic over psychische klachten. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Vasilevski.

Ik herken het wel een beetje, werk al bijna twee jaar bijna onafgebroken thuis in een klein appartementje. Op kantoor zit bijna niemand. Eind 2020 kon ik wel een paar dagen per week naar kantoor op afspraak, maar nu werk ik op een andere locatie en is het dus weer thuis. De uitzichtloosheid, eenzaamheid en negativiteit ervoer ik ook. Zeker in de herfst- en winterperiode. Afgelopen herfst had ik echt een moeilijke periode; steeds later opstaan, nergens zin in, een grote sleur.

Daarom ben ik half december even lekker een weekje weg geweest, Canarische Eilanden. Goed georganiseerd via TUI. Veilig allemaal, qua voorwaarden. Wordt een land rood, dan wordt je reis vanzelf geannuleerd en krijg je je geld terug. Datzelfde geldt ook voor andere pakket- en groepsreisaanbieders. Ik kijk ook regelmatig naar groepsreizen van Shoestring of FOX (ANWB nu), die werken allemaal volgens dit principe.
In september met Shoestring ook al naar Italiė geweest. Ook prima gegaan allemaal.

Je kunt ook altijd bellen natuurlijk, als je vragen hebt over de verschillende voorwaarden. En lees de informatie op de website goed door.

Mijn advies: zeker als je psychisch wat minder in je vel steekt, of gewoon als je er eigenlijk gewoon heel veel zin in hebt: waag gewoon die stap, neem het risico, denk niet te veel na over wat er eventueel kan gebeuren (besmetting, quarantaine) en geniet gewoon. Als je eenmaal op je bestemming bent aangekomen en je zit met een cocktail naast het zwembad in het zonnetje, denk je alleen maar: "ja, dit was de moeite en het risico wel waard". :)

Hetzelfde geldt voor @Karina en @Nielsch. Gewoon doen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203270785
Tip is om ergens heen te gaan waar je niet getest hoeft te worden en ook geen test bij terugkeer (zal binnen de EU zijn). Slechter dan hier kan het niet worden, alleen in Nederland is nog heel veel gesloten.

Mocht je naar Engeland willen dan kun je het beste terugreizen via Belgiė of Frankrijk. Mogelijk twee aparte treintickets. Anders weet je zeker dat je bij terugkeer 10 dagen domme huisarrest krijgt.
pi_203271540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:46 schreef core2duo het volgende:
Anders weet je zeker dat je bij terugkeer 10 dagen domme huisarrest krijgt.
Alsof iemand dat gaat controleren... :')
pi_203272792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:43 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Alsof iemand dat gaat controleren... :')
Dit kan worden gecontroleerd, omdat je ook een quarantaineverklaring moet afgeven. In ieder geval als je met het vliegtuig reist.
pi_203272842
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:46 schreef core2duo het volgende:
Tip is om ergens heen te gaan waar je niet getest hoeft te worden en ook geen test bij terugkeer (zal binnen de EU zijn). Slechter dan hier kan het niet worden, alleen in Nederland is nog heel veel gesloten.

Mocht je naar Engeland willen dan kun je het beste terugreizen via Belgiė of Frankrijk. Mogelijk twee aparte treintickets. Anders weet je zeker dat je bij terugkeer 10 dagen domme huisarrest krijgt.
Wie een vaccinatie- of herstelbewijs heeft, kan sowieso zonder test terug naar Nederland zolang hij/zij vanuit een code geel-land reist. In dat geval is de helft van het uitzoekwerk dus al gedaan. Is het alleen nog even een kwestie van kijken of het land van bestemming nog speciale eisen heeft t.o.v. reizigers uit Nederland.

Bovendien is het principe dat Nederland andere EU-landen nooit op code oranje zet, omdat we gewoon de systematiek van het EU-coronabewijs volgen. Dat is in juli ingevoerd en sindsdien is het ook niet meer veranderd.

Het kaartje in de link is trouwens niet meer actueel, Nederland zet vanaf morgen Argentiniė, Canada en Australiė op oranje staat hier (beneden). Vet handig om omicron buiten de deur te houden, oh wacht. :') Maar goed, denk niet dat veel mensen die bestemmingen bovenaan hun lijstje hebben staan om even een corona-break te nemen.
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 13:39:53 #31
5428 crew  miss_sly
pi_203358290
Wij waren ook aan het nadenken over een vakantie. Wellicht eens richting Duitsland.

Dat is op dit moment niet zo handig, als je (verplicht vanwege geboortejaar) gevaccineerd bent met Janssen:

https://duitslandinstituu(...)ig-voor-nederlanders

Gaat nog niet zo goed samen, de EU en de gezamenlijke regels zodat reizen binnen de EU nog een beetje redelijk gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203363747
Ik ben echt meerdere keren weggeweest tijdens de Corona periode. Om de paar maand.
Echt niets aan de hand, je kunt met gemak weg. Zeker binnen Europa.
Gewoon gevaccineerd zijn en zo nodig even een testje doen.

Al die annuleringsverzekeringen is ook helemaal niet nodig. Tegenwoordig heb je sowieso dat soort dingen al bij de prijs in.

Topics binnen TRV kijken is overigens handiger dan binnen COR.
  woensdag 26 januari 2022 @ 04:19:08 #33
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_203368115
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:01 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben echt meerdere keren weggeweest tijdens de Corona periode. Om de paar maand.
Echt niets aan de hand, je kunt met gemak weg. Zeker binnen Europa.
Gewoon gevaccineerd zijn en zo nodig even een testje doen.

Al die annuleringsverzekeringen is ook helemaal niet nodig. Tegenwoordig heb je sowieso dat soort dingen al bij de prijs in.

Topics binnen TRV kijken is overigens handiger dan binnen COR.
Buiten Europa ook makkelijk.

Ik vlieg morgen vanuit de US terug naar NL.

Echt geen moeilijkheidsgraad aan.

Hele hoop gejank en gemekker om niks.

Ik raad de mensen die al jaknikkend alle bevelen opvolgen vooral thuis te blijven en alles maar vanuit huis te doen in vervolg.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  woensdag 26 januari 2022 @ 04:20:59 #34
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_203368117
Oja en dat in quarantaine gaan voor 5 tot 10 dagen als je terug bent Joe mazzel de groeten.

Je reist van het ene rode land naar het andere rode land :')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_203368777
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:01 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben echt meerdere keren weggeweest tijdens de Corona periode. Om de paar maand.
Echt niets aan de hand, je kunt met gemak weg. Zeker binnen Europa.
Gewoon gevaccineerd zijn en zo nodig even een testje doen.

Al die annuleringsverzekeringen is ook helemaal niet nodig. Tegenwoordig heb je sowieso dat soort dingen al bij de prijs in.

Topics binnen TRV kijken is overigens handiger dan binnen COR.
Je kunt vast gemakkelijk weg, zeker binnen Europa. Wil je ook wat doen, zul je je toch even moeten verdiepen in de regels ter plaatse.

Ik ben volledig gevaccineerd en heb een boostprik gehad. Tenminste, naar Nederlandse maatstaven. Maar met mijn (verplichte wegens geboortejaar) Janssen en Moderna-boost ben ik in Duitsland niet volledig gevaccineerd en kan ik daar geweigerd worden bij bepaalde gelegenheden, zoals horeca.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203371682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 08:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt vast gemakkelijk weg, zeker binnen Europa. Wil je ook wat doen, zul je je toch even moeten verdiepen in de regels ter plaatse.

Ik ben volledig gevaccineerd en heb een boostprik gehad. Tenminste, naar Nederlandse maatstaven. Maar met mijn (verplichte wegens geboortejaar) Janssen en Moderna-boost ben ik in Duitsland niet volledig gevaccineerd en kan ik daar geweigerd worden bij bepaalde gelegenheden, zoals horeca.
Ik hoop dat hier echt iets aan gedaan wordt. Ditzelfde geldt ook voor mensen die in 2020 en 2021 hersteld zijn en daarna maar 1 prik hoefden. Natuurlijk had je een tweede prik kunnen halen als je dat wilde. Maar waarom zou je? Daarover is nooit in de media gecommuniceerd. En wie kon er in de toekomst kijken? We dachten allemaal dat alle EU landen een gelijk beleid omtrent herstelbewijzen en vaccinatie zouden voeren.
pi_203371715
Iets boeken voor Maart moet wel redelijk safe kunnen, Curacao ofzo?
pi_203372815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:28 schreef Celestien het volgende:
Alleen al vanwege het gehannes, de onzekerheid en de stress die het met zich mee brengt, stel ik een vakantie naar het buitenland nog even uit.
Inderdaad, vakantie moet voor mij relaxed zijn. Al dat gedoe rondom testen en mogelijke controles heb ik geen zin in. Dus dan blijf ik wel in Nederland.
ROBODEMONS..................|:(
pi_203378580
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 04:19 schreef Rozevla het volgende:

Buiten Europa ook makkelijk.
Ik vlieg morgen vanuit de US terug naar NL.
Echt geen moeilijkheidsgraad aan.
Hele hoop gejank en gemekker om niks.

Ik raad de mensen die al jaknikkend alle bevelen opvolgen vooral thuis te blijven en alles maar vanuit huis te doen in vervolg.
Je kunt juist alles ''jaknikkend'' zoals jij het neerbuigend wilt benoemen heel makkelijk op vakantie.
Als je je overal gewoon heel goed aan houdt dan kun je heel makkelijk weg, ook buiten Europa idd.

Je hebt wat regeltjes, maar die zijn prima te overzien.
pi_203378634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 08:27 schreef miss_sly het volgende:

Je kunt vast gemakkelijk weg, zeker binnen Europa. Wil je ook wat doen, zul je je toch even moeten verdiepen in de regels ter plaatse.

Ik ben volledig gevaccineerd en heb een boostprik gehad. Tenminste, naar Nederlandse maatstaven. Maar met mijn (verplichte wegens geboortejaar) Janssen en Moderna-boost ben ik in Duitsland niet volledig gevaccineerd en kan ik daar geweigerd worden bij bepaalde gelegenheden, zoals horeca.
Oh ja dat altijd, qua mondkapjes en qua eisen met de QR-code.
Wat voor eisen zitten er aan het binnenkomen met bv testen?
Als je gewoon een goede voorbereiding treft is er weinig moeite.

Ik heb niets met Duitsland, verdiep mij daar dus niet in.
Maar hoezo zou je daar dan niet volledig gevaccineerd zijn? Het is een Europese regel dat je vaccinatie bewijs 9 maanden geldig is.
Zou niet weten waarom dat dan bij jou ineens anders is.
pi_203378661
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Inderdaad, vakantie moet voor mij relaxed zijn. Al dat gedoe rondom testen en mogelijke controles heb ik geen zin in. Dus dan blijf ik wel in Nederland.
Waarom?
Wat is daar gedoe aan? Even een testje doen, af en toe even bij bv een restaurant een qr-code laten zien (wat je overigens in NL net zo goed moet) en je kunt letterlijk alles doen.
Waar maakt een mens zich druk om?
pi_203378757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Oh ja dat altijd, qua mondkapjes en qua eisen met de QR-code.
Wat voor eisen zitten er aan het binnenkomen met bv testen?
Als je gewoon een goede voorbereiding treft is er weinig moeite.

Ik heb niets met Duitsland, verdiep mij daar dus niet in.
Maar hoezo zou je daar dan niet volledig gevaccineerd zijn? Het is een Europese regel dat je vaccinatie bewijs 9 maanden geldig is.
Zou niet weten waarom dat dan bij jou ineens anders is.
Als je je niet verdiept hebt erin, kun je misschien beter helemaal je mond houden :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203379971
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je je niet verdiept hebt erin, kun je misschien beter helemaal je mond houden :)
Vandaar dat ik het vraag, maar lol dan niet joh.
pi_203382418
De EU versimpelt de regels: https://www.politico.eu/a(...)l-covid-certificate/

Up-to-date vaccinatie, negatieve test of herstelbewijs zou altijd voldoende moeten zijn. Dus niet meer van: "Malta laat alleen gevaccineerden toe, Portugal wil dat iedereen een test heeft, in Tsjechiė moeten Nederlanders in quarantaine". En al die andere ongein van het afgelopen jaar. (Mijn favoriet: in Bulgarije, waar 30% gevaccineerd is, mogen Nederlanders alleen het land in o.b.v. 2G)

Alleen de EU zou de EU niet zijn als er geen nutteloze complicatie bij kwam kijken. Landen kunnen van deze regel afwijken voor bezoekers uit landen die donkerrood zijn op deze kaart: https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement

Tja je voelt de bui al hangen, dat is dus elk land. _O-

Maar in het vervolg is het blijkbaar wel de bedoeling dat die kaart ook de vaccinatiegraad mee gaat nemen in de bepaling van de kleurcodes. Dus misschien dat het later in het jaar wat minder wordt met de wirwar aan regels die juist voorkomen had moeten worden door het Europese coronabewijs.

Het blijft behelpen. Met omicron is deze maatregel natuurlijk ook een druppel op een gloeiende plaat. Stel je bent niet gevaccineerd. Jij test dan wel negatief, maar je kunt onderweg of op plaats bestemming alsnog besmet raken en dan moet je alsnog in quarantaine. En als je echt pech hebt, beland je alsnog in het ziekenhuis (kan natuurlijk ook gelden voor een gevaccineerd/hersteld persoon, maar ik hou even dit voorbeeld aan). Dan heeft dat hele testcircus dus geen klap geholpen, het enige wat je hebt aangetoond is dat je op het testmoment zelf niet besmet was. Maar ik denk dat mensen het wel best vinden zolang het niet weer een chaos wordt, en je met vaccinatie/herstelbewijs niet meer hoeft te testen ongeacht of er 80 of 80.000 besmettingen zijn.
pi_203383876
Gewoon naar familie en vrienden heb je ook geen gezeik met qr codes.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203383933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Vandaar dat ik het vraag, maar lol dan niet joh.
Was dat daadwerkelijk een vraag? Want de insteek was dat het een Europese regel is en dat er dus niets aan de hand is dus waarom voor mij dan ineens anders.

https://duitslandinstituu(...)ig-voor-nederlanders

Maar het is opgepikt en er wordt in ieder geval naar gekeken:

quote:
Kabinet overweegt extra booster na Janssen voor bezoek aan Duitsland
Zorgminister Ernst Kuipers gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland. Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn een Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.

Kuipers vindt het jammer dat Duitsland hierin een andere afweging maakt dan de rest van de Europese lidstaten. ‘Helaas kunnen wij dat niet veranderen.’

CDA-Kamerlid Joba van den Berg had verwacht dat er al ‘op hoog niveau’ overleg was geweest tussen Duitsland en Nederland. Ze hoopt dat de extra boosterprik een oplossing biedt ‘als het verantwoord kan’, want een oplossing is volgens haar hard nodig. Vijf Nederlandse provincies grenzen aan het land. ‘Wij zijn zo afhankelijk van Duitsland.’

Premier Mark Rutte, die met Janssen is gevaccineerd, leek zich tijdens het coronadebat te beseffen dat ook hij niet meer naar Duitsland kan. ‘Maar daar gaan we het nog over hebben’, zei hij tegen Kuipers.
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/

En voor mij is het op zichzelf niet een probleem aangezien ik ervoor kan kiezen om wel of niet op vakantie te gaan naar Duitsland. Voor mensen in de grensregio, en dat zijn er nogal wat, kan het wel echt een probleem zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203385199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Was dat daadwerkelijk een vraag? Want de insteek was dat het een Europese regel is en dat er dus niets aan de hand is dus waarom voor mij dan ineens anders.

https://duitslandinstituu(...)ig-voor-nederlanders

Maar het is opgepikt en er wordt in ieder geval naar gekeken:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/

En voor mij is het op zichzelf niet een probleem aangezien ik ervoor kan kiezen om wel of niet op vakantie te gaan naar Duitsland. Voor mensen in de grensregio, en dat zijn er nogal wat, kan het wel echt een probleem zijn.
Hoe kunnen herstelde mensen die daarna Pfizer, Astra of Moderna hebben gehad en recentelijk een booster, alsnog een derde prik halen om toch naar Duitsland af te kunnen reizen? Ook dit is een grote groep mensen die straks toch wel graag naar familie of met vakantie over de grens zouden willen.
pi_203385228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:29 schreef Nia het volgende:

[..]
Hoe kunnen herstelde mensen die daarna Pfizer, Astra of Moderna hebben gehad en recentelijk een booster, alsnog een derde prik halen om toch naar Duitsland af te kunnen reizen? Ook dit is een grote groep mensen die straks toch wel graag naar familie of met vakantie over de grens zouden willen.
Geen idee. Wellicht vallen die onder dezelfde mogelijkheid die dadelijk hopelijk gecreeerd wordt voor mensen met Janssen en 1 boost.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203386541
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Was dat daadwerkelijk een vraag? Want de insteek was dat het een Europese regel is en dat er dus niets aan de hand is dus waarom voor mij dan ineens anders.

https://duitslandinstituu(...)ig-voor-nederlanders

En voor mij is het op zichzelf niet een probleem aangezien ik ervoor kan kiezen om wel of niet op vakantie te gaan naar Duitsland. Voor mensen in de grensregio, en dat zijn er nogal wat, kan het wel echt een probleem zijn.
Er stond toch een vraag in mijn reactie?
Dus ja.
Ik gaf alleen aan dat er Europese regels opgesteld zijn en ik reis zelf veel en ik heb echt nog nergens die opstelling van een land gezien, zeker niet binnen de EU.
Vandaar dat ik dat aanhaalde. Zelfs in de strengere landen (oke Duitsland is een streng land qua maatregelen), zie je gewoon dat Janssen volledig geaccepteerd wordt.

Verbaasde mij gewoon dat de binnen de EU afgesproken 9 maand ineens niet meer zou gelden.
Maar blijkbaar.

Ik woon zelf ook in de grensregio, ik ben zo in Duitsland. Ik kom er echter nooit, zou niet weten waarom (dat gedoe met tanken en boodschappen slaat in meeste gevallen nergens op).
En ga ook niet op vakantie daar. Vandaar dat ik er niets van weet (al komt er wel eens een artikel op RTV Noord, maar ok).
pi_203428540
Ben net terug.. Djoser groeps reisje Oman, Abu Dhabi en Dubai. Ging goed allemaal. 3 keer een PCR test moeten doen. Laatste test was spannend want iemand in de groep had 't toch opgelopen (en zit nu vast in Muscat).
Dit is een Signature....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')