abonnement Unibet Coolblue
pi_203224132
Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met grote autoketens.
Zoals een Oostendorp, Broekhuis Ed?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203224192
Dat ze vieze verkooppraatjes hebben en niet eerlijk kunnen zijn naar de klant.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203224344
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
Dat ze vieze verkooppraatjes hebben en niet eerlijk kunnen zijn naar de klant.
Hoe precies is dat anders dan bij andere verkopers?
pi_203224385
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:08 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Hoe precies is dat anders dan bij andere verkopers?
Bij de kleinere zaak denkt de verkoper met je mee, is het een stuk persoonlijker en kijkt de dealer er niet van op als je kiest voor een occasion onder de 5k, want ze verkopen ook alleen maar occasions.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203224730
Bij grote ketens ben je slechts een nummer, één van de velen. Daar lijdt over het algemeen de service onder.

Bovendien is shoppen een stuk lastiger geworden omdat ze allemaal aan elkaar verbonden zijn en dus bijvoorbeeld het inruilbod weten wat je bij vestiging X hebt gekregen.

Voor onderhoud kom ik al jaren bij dezelfde dorpsgarage aangesloten bij een landelijke franchise van universele garage's (Carprof) en dat bevalt me prima. Goede kwaliteit, prijs en persoonlijke aandacht. Als ik ergens voor bel kan ik vaak binnen een dag al even langskomen voor een vlugge inspectie of een kleinigheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203224986
Waarom vraag je dit?
pi_203225050
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:47 schreef Catatafishh het volgende:
Waarom vraag je dit?
Ik wil weten of er wel goede tussen zitten wegens slechte ervaringen.
Ik betaal graag wat meer voor goede service bij een merkdealer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203225210
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:50 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik wil weten of er wel goede tussen zitten wegens slechte ervaringen.
Er zullen toch altijd betere of slechtere zijn? Laat je je keuze er vanaf hangen? Of wil je graag je slechte ervaringen kwijt?
pi_203225309
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:10 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Bij de kleinere zaak denkt de verkoper met je mee, is het een stuk persoonlijker en kijkt de dealer er niet van op als je kiest voor een occasion onder de 5k, want ze verkopen ook alleen maar occasions.
Waar moet een verkoper in meedenken dan?

Is het niet tegenwoordig: Je zoekt een auto, je weet vaak al welk model/merk je voorkeur heeft, gaat naar een toko die een auto heeft staan en koopt de auto wel of niet.
pi_203225450
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:04 schreef Pap89 het volgende:

[..]
Waar moet een verkoper in meedenken dan?

Is het niet tegenwoordig: Je zoekt een auto, je weet vaak al welk model/merk je voorkeur heeft, gaat naar een toko die een auto heeft staan en koopt de auto wel of niet.
Door mijn lengte is mijn realiteit een stukje anders. Ik heb niet de luxe om na te denken over model en merk, het is wat past en anders geen aanschaf van een auto. Ik heb een twintigtal auto's moeten passen voordat ik mijn eerste auto kocht.

Mijn ervaring met een groot autobedrijf was, in plaats van dat ze met mee mee dachten om over te gaan op koop 'misschien moet u afvallen, meneer, om in auto's achter de bestuurdersstoel te kunnen plaatsnemen', nadat ik vijf auto's in de showroom had gepast.

Bij een klein autobedrijf was het echter 'nou dan kunnen we de stoelrails verlengen en de zitting lager maken'. Dat klinkt toch een stuk positiever?
Google is your friend, abuse your friends
pi_203225836
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:58 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Er zullen toch altijd betere of slechtere zijn? Laat je je keuze er vanaf hangen? Of wil je graag je slechte ervaringen kwijt?
Ik ben nogal van de persoonlijke relaties. Een band opbouwen vertrouwen Ed. Tegenwoordig is die er in mijn optiek alleen nog maar tot het moment dat je betaald hebt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203226240
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Door mijn lengte is mijn realiteit een stukje anders. Ik heb niet de luxe om na te denken over model en merk, het is wat past en anders geen aanschaf van een auto. Ik heb een twintigtal auto's moeten passen voordat ik mijn eerste auto kocht.

Mijn ervaring met een groot autobedrijf was, in plaats van dat ze met mee mee dachten om over te gaan op koop 'misschien moet u afvallen, meneer, om in auto's achter de bestuurdersstoel te kunnen plaatsnemen', nadat ik vijf auto's in de showroom had gepast.

Bij een klein autobedrijf was het echter 'nou dan kunnen we de stoelrails verlengen en de zitting lager maken'. Dat klinkt toch een stuk positiever?
Hoe lang ben je dan? Want ben zelf 1,98 en 110kg en pas met gemak in een Seat Mii bv en de BMW 3 serie ook ruimte zat. (Die hebben we zelf vandaar)

Maar om te passen ga je toch juist naar een grote keten waar er 100+ staan, en trek je gewoon een paar deuren open om te kijken?

Zo hebben wij dat ook gedaan
pi_203230980
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:48 schreef Pap89 het volgende:

[..]
Hoe lang ben je dan? Want ben zelf 1,98 en 110kg en pas met gemak in een Seat Mii bv en de BMW 3 serie ook ruimte zat. (Die hebben we zelf vandaar)
Ik ben 2.04m en door een mix van spiermassa/lichaamsvet (toendertijd) om en nabij de 150kg.

quote:
Maar om te passen ga je toch juist naar een grote keten waar er 100+ staan, en trek je gewoon een paar deuren open om te kijken?
Zo kwam ik ook op het twintigtal auto's. Al dan niet bij de grote keten want daar kreeg ik na 5 auto's bovenstaande tegen mijn hoofd geslingerd en had ik er geen zin meer in bij die dealer.

quote:
Zo hebben wij dat ook gedaan
^O^
Google is your friend, abuse your friends
pi_203340043
Die ketens zijn er om je leaseauto af te leveren en reparaties onder garantie te doen. Verder heb je er als particulier weinig te zoeken.
.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:51:33 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_203585017
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:11 schreef Metalfrost het volgende:

Mijn ervaring met een groot autobedrijf was, in plaats van dat ze met mee mee dachten om over te gaan op koop 'misschien moet u afvallen, meneer, om in auto's achter de bestuurdersstoel te kunnen plaatsnemen', nadat ik vijf auto's in de showroom had gepast.

Bij een klein autobedrijf was het echter 'nou dan kunnen we de stoelrails verlengen en de zitting lager maken'. Dat klinkt toch een stuk positiever?
Dat grote bedrijf denkt veel verder met je mee. Behalve dat ze een auto willen verkopen zijn ze ook gegaan met je gezondheid.
Tot nooit .......
pi_203589301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat grote bedrijf denkt veel verder met je mee. Behalve dat ze een auto willen verkopen zijn ze ook gegaan met je gezondheid.
Met de manier waarop - tijdens de uitspraak weglopen met de rug tegen me gekeerd - was geen spoor van bovenstaand te herkennen. Ik kan me derhalve niet vinden in die opvatting.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')