Ik vraag mij altijd af waar de waarheid van dit soort verhalen zitten.quote:
Koning Arthur enzo?quote:Op zondag 16 januari 2022 18:53 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af waar de waarheid van dit soort verhalen zitten.
Eigenlijk vind ik die film niet eens zo vreselijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Koning Arthur enzo?
Er zijn aanwijzingen dat het op ware gebeurtenissen en personages gebaseerd is.......van vele eeuwen eerder. Voor Christus zelfs, volgens mij. Er is een vreselijk slechte Arthur-film gemaakt die dat een beetje probeert uit te beelden, in Romeinse tijden geloof ik.
[ afbeelding ]
Die film had echt goed kunnen zijn als ze zich meer op de inhoud en minder op hitsige pubers had gericht.
Ja kweenie, misschien is mijn kijk op die film vooral negatief door Keira's rol.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik die film niet eens zo vreselijk.![]()
Veel van dat soort verhalen zijn aangedikt en of verdraaid. Zeker in films. Het oude testament bevat ook vele gebeurtenissen die op waarheid zijn gebaseerd.
Hallo,Op waarheid gebaseerd? Dit meen je toch niet echt?quote:Op zondag 16 januari 2022 19:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik die film niet eens zo vreselijk.![]()
Veel van dat soort verhalen zijn aangedikt en of verdraaid. Zeker in films. Het oude testament bevat ook vele gebeurtenissen die op waarheid zijn gebaseerd.
Zondvloed = overstroming van een rivier in Mesopotamië waarbij iemand met een boot mensen redde. (Geen dieren.)quote:Op zondag 16 januari 2022 19:22 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Hallo,Op waarheid gebaseerd? Dit meen je toch niet echt?
Over Sodom en Gomorrah zag ik laatst weer een nieuwe theorie. Wetenschappelijk zijn er een hoop gebeurtenissen wel bewezen. Niet door een Goddelijke interventie.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Zondvloed = overstroming van een rivier in Mesopotamië waarbij iemand met een boot mensen redde. (Geen dieren.)
Mozes op de berg = vulkaan. (Hadden ze nog niet eerder gezien)
Sodom en Gomorrah: 2 verwoeste steden uit de oudheid wiens namen pas veel later door nomadische schaapsherders zijn verzonnen: "Verbrand", en "Begraven" betekenen die woorden. (De ene stad is in een oorlog verwoest en de ander door een brand.)
Bepaalde oorlogen enzo zijn wel echt gebeurd, maar veel dingen ook absoluut niet.
Sowieso!quote:Op zondag 16 januari 2022 19:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Over zag ik laatst weer een nieuwe theorie. Wetenschappelijk zijn er een hoop gebeurtenissen wel bewezen. Niet door een Goddelijke interventie.
Ik geloof ook wel dat Jezus bestaan heeft. Waarschijnlijk als evangelist maar niet als de zoon van God.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso!
AronRa heeft een enorm goed kanaal waarin veel Bijbelse dingen met een wetenschappelijke kijk bekeken wordt. Deze reeks over de zondvloed ontkracht het verhaal op heel veel manieren, bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/p(...)95iZJqEjmc5oxY5r6BzP
Maar hij heeft ook een hele reeks over religie in het algemeen.
Ja er schijnt wel een straatprediker met die naam in die tijd geleefd te hebben. Hij kon geen magische trucjes of zo, hij deed alles met zijn woorden.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat Jezus bestaan heeft. Waarschijnlijk als evangelist maar niet als de zoon van God.
Dat zie je mooi in de film; Life of Brian.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja er schijnt wel een straatprediker met die naam in die tijd geleefd te hebben. Hij kon geen magische trucjes of zo, hij deed alles met zijn woorden.
Ik geloof trouwens dat zijn daden in de loop van het Nieuwe Testament steeds extremer werden? De oudste evangeliën die het eerste na zijn dood geschreven waren, waren het meest bescheiden. Hoe later ze na zijn dood geschreven werden, hoe meer magie er in voor kwam? (Doden opwekken, zieken genezen enz.)
Hoi hallo.quote:
Hallo jijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |