abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203198564
Ik heb een aantal goede, dubbellaagse stoffen mondkapjes die ik regelmatig was. Nu met de "versoepelingen" wordt het gebruik hiervan opeens "ontraden" en moet je blijkbaar medische mondkapjes gaan dragen. Vind ik prima, als die gratis verstrekt gaan worden. Maar dat gebeurt natuurlijk niet, al het geld daarvoor zit al in de zak van siewert. Dus ik blijf mijn stoffen kapjes dragen, die werken ook goed genoeg.

POLL
pi_203198966
Er staat nergens dat je medische mondkapjes moet gaan dragen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203199114
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 09:50 schreef halfway het volgende:
Er staat nergens dat je medische mondkapjes moet gaan dragen.
Ja, draag wegwerpmondkapjes... (Dus die huisgemaakte en/of wasbare zijn in de ban.)
Wegwerp kunnen ook medische zijn... op afstand zie je het verschil niet.... (Wel die ffp natuurlijk.)

https://www.abena.nl/kenn(...)fecties/mondmaskers/
pi_203199353
Ik snap het niet helemaal meer. Via NOS: OMT-advies: 'Op meer plekken medisch mondmasker dragen' - https://nos.nl/l/2412562

En die blauwe wegwerpdingen zijn die nu opeens "medisch" geworden?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:35:00 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_203199388
Ik denk dat Sywert’s lobbymachine hierachter zit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_203199392
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:31 schreef Farenji het volgende:
Ik snap het niet helemaal meer. Via NOS: OMT-advies: 'Op meer plekken medisch mondmasker dragen' - https://nos.nl/l/2412562

En die blauwe wegwerpdingen zijn die nu opeens "medisch" geworden?
nee, medische mondkapjes zijn van wat andere kwaliteit maar kunnen er net zo uit zien als die blauwe wegwerpdingen, dat kun je vanaf een afstandje niet eens zien
pi_203199417
Het is een advies om wegwerpbare te dragen.
Ik heb stoffen handgemaakte waar speciale filters in gezet kunnen worden.
Die je gewoon na elke keer kunt wassen.

Daar hou ik het ook gewoon bij.
pi_203199482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:35 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee, medische mondkapjes zijn van wat andere kwaliteit maar kunnen er net zo uit zien als die blauwe wegwerpdingen, dat kun je vanaf een afstandje niet eens zien
Lekker verwarrend weer. Ik heb in winkels volgens mij alleen die goedkope stinkende blauwe dingen gezien waar expliciet op staat "NOT FOR MEDICAL USE".

Ik vind die wegwerpdingen sowieso veel te verspillend en heel de omgeving wordt ermee vervuild omdat mensen ze daadwerkelijk zomaar achteloos ergens op de grond wegwerpen.
pi_203200149
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:31 schreef Farenji het volgende:
Ik snap het niet helemaal meer. Via NOS: OMT-advies: 'Op meer plekken medisch mondmasker dragen' - https://nos.nl/l/2412562

En die blauwe wegwerpdingen zijn die nu opeens "medisch" geworden?
Het advies van het OMT aan het kabinet was om medische maskers verplicht te stellen (volgens dit nieuwsbericht althans, weet niet of dat echt in het OMT-advies stond). Het kabinet is daar deels in meegegaan door de medische maskers te adviseren, maar niet te verplichten. Zelfde geldt voor het gebruik in drukke straten en markten. Een advies, maar niet verplicht.

Een medisch masker kan een FFP2-masker zijn, maar het kan ook een chirurgisch wegwerpmasker zijn dat goedgekeurd is voor medisch gebruik. Nu is de grap dat die dingen ook vaak blauw zijn en niet te onderscheiden zijn van een blauw wegwerpmondkapje dat NIET is goedgekeurd voor medisch gebruik, oftewel een niet-medisch mondkapje.

Bij het lezen van bovenstaande alinea zal de lezer automatisch begrijpen waarom het bij een advies blijft en geen verplichting. :P
pi_203200361
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:35 schreef Ringo het volgende:
Ik denk dat Sywert’s lobbymachine hierachter zit.
Ongetwijfeld, ze zijn nog steeds te koop in z'n winkeltje: https://hulptroepen.nu/product-categorie/mondkapjes/

En uit zeer betrouwbare bron weet ik dat ie nog steeds een heel behoorlijke omzet draait.
pi_203204065
Ik vraag me af welk maatje van een politicus de opdracht heeft gekregen om in grote mate medische mondkapjes te kopen voor de overheid, of welke politici snel aandelen heeft gekocht.

Dat mondkapjes niet werken wisten we al. Een virus is veel te klein om gestopt te worden door een goedkoop masker.
  zondag 16 januari 2022 @ 00:01:22 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_203213876
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:22 schreef noobie123 het volgende:
Dat mondkapjes niet werken wisten we al. Een virus is veel te klein om gestopt te worden door een goedkoop masker.
Misschien kun je nu ook iets lolligs zeggen over kippengaas, echt helemaal 2020, te gek man.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_203214295
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 00:01 schreef Ringo het volgende:

[..]
Misschien kun je nu ook iets lolligs zeggen over kippengaas, echt helemaal 2020, te gek man.
hebt op facebook gestaan enzo

maar hij werkt inderdaad bar slecht als je hem over je mond draagt en je neus vrij laat, ik heb zelfs gehoord als je een FFP2 masker op die manier draagt dat hij ook zeer slecht werkt
  zondag 16 januari 2022 @ 07:15:15 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_203215399
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 00:29 schreef Dries4Ever het volgende:
hebt op facebook gestaan enzo

maar hij werkt inderdaad bar slecht als je hem over je mond draagt en je neus vrij laat, ik heb zelfs gehoord als je een FFP2 masker op die manier draagt dat hij ook zeer slecht werkt
Dat klopt, als je het raampje van je auto open laat, regent het ook in.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_203216167
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:22 schreef noobie123 het volgende:
Ik vraag me af welk maatje van een politicus de opdracht heeft gekregen om in grote mate medische mondkapjes te kopen voor de overheid, of welke politici snel aandelen heeft gekocht.

Dat mondkapjes niet werken wisten we al. Een virus is veel te klein om gestopt te worden door een goedkoop masker.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203216236
Als je dan toch medische mondkapjes type IIR wilt aanschaffen, koop dan de Hollandse Mondkapjes.
Van eigen bodem dus!
Ik draag ze voor mijn werk, ze zitten lekker en zien er geinig uit.
pi_203216300
Nee aan de ene kant het dringende advies om buiten een medisch mondkapje te dragen en aan de andere kant hoef je niet in quarantaine als je de booster hebt gehad dat gaat er bij mij niet in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203216329
Die medische zijn ook wegwerp trouwens.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203216388
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:31 schreef Farenji het volgende:
Ik snap het niet helemaal meer. Via NOS: OMT-advies: 'Op meer plekken medisch mondmasker dragen' - https://nos.nl/l/2412562

En die blauwe wegwerpdingen zijn die nu opeens "medisch" geworden?
Als er een keurmerk op zit. Een groot deel van die dingen zien er het zelfde uit maar zijn totaal niet medisch.

En zelfs met keurmerk is het nog maar de vraag of ze medisch geschikt zijn, de meeste dingen uit china zijn helaas niet blind te vertrouwen
  zondag 16 januari 2022 @ 10:05:55 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_203216410
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:03 schreef 111210 het volgende:

Als er een keurmerk op zit. Een groot deel van die dingen zien er het zelfde uit maar zijn totaal niet medisch.

En zelfs met keurmerk is het nog maar de vraag of ze medisch geschikt zijn, de meeste dingen uit china zijn helaas niet blind te vertrouwen
Ik zie de afgestompte boa’s al voor me die eisen dat je je mondkapje afdoet om hun het keurmerk te laten zien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_203224645
quote:
nee, ik blijf stoffen wasbare mondkapjes dragen
Ik heb geen keus helaas... ik heb momenteel een fikse bloedarmoede (bloedwaarden 35% onder normaal; ik zou nu zelfs vrijstelling kunnen krijgen) en ben mede daardoor regelmatig flink kortademig, plus dat ik nou niet bepaald een standaardvorm qua gezicht heb. Gevolg: met medische kapjes krijg ik zélf te weinig lucht, terwijl ze evengoed aan alle kanten kieren, vooral als ik zou moeten hoesten. :{

Ik hou het dus voorlopig bij mijn Reebok-kapjes, dan krijg ik genoeg lucht en ze sluiten overal goed aan. (En ze staan best wel stoer - het oog wil tenslotte ook wat. 8-) )
pi_203232339
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:05 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, draag wegwerpmondkapjes... (Dus die huisgemaakte en/of wasbare zijn in de ban.)
Wegwerp kunnen ook medische zijn... op afstand zie je het verschil niet.... (Wel die ffp natuurlijk.)

https://www.abena.nl/kenn(...)fecties/mondmaskers/
Is een advies toch om een 'eckt' mondkapje te gebruiken?
pi_203278325
Zonder mondkapjes gaat iedereen (die nog geen weerstand heeft) Omicron krijgen. En met mondkapjes, ook. Het is zinloos.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')