abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 januari 2022 @ 11:16:03 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203217291
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, bijvoorbeeld dat nepnieuws van RTL.
Ik ga daar inhoudelijk op in en kom er na even zoeken dat het twitterbericht zelf nep is.
Wat maakt BNW anders dan de rest van FOK, dat ik dat hier niet mag vermelden?

Of die vreselijke terreuraanslag op FVD, waarover de pers niet zou hebben bericht.
Ik ga dat na, en dan blijkt dat er wel over is bericht.
Wat maakt BNW anders dan de rest van FOK, dat ik dat hier niet mag plaatsen?

Want als ik dat doe, dan wordt er onmiddellijk op de man gespeeld, wordt ik weggezet als een gefrustreerde vaccin spijtoptant die tussen alle schadelijke gevolgen van het vaccin op zijn lichaam door nog net wat energie kan vinden om iedereen op BNW te minachten...
Dit beantwoord de vragen natuurlijk niet. Maar dat je die liever negeert kan ik wel begrijpen. Immers, de enige reden dat jij hier actief bent is om te vechten tegen vermeende misinformatie en ondertussen nog op verkapte wijze users te bespotten die deze reeks wél serieus nemen. Maar je ideologische medestander in deze reeks, @Isdatzo, kan je post in elk geval wel waarderen gezien het duimpje omhoog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203217303
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:09 schreef Grems het volgende:

[..]
Dus je hebt geen app op je telefoon staan die bedoeld is om toegang te bieden tot het openbare leven?

Hoe weet je dan of ie nog groen is........ ?
Ja, die heb ik.
Maar da's geen gevangenis hé 😉.
Da's een vrijbrief om langs die tralies naar buiten te lopen.
Niet echt nodig gehad, de kroeg waar ik kom controleerde niet op QR, in ons bedrijf werd daar ook niet op gecontroleerd trouwens, verder wel gebruikt op vakantie, maar daar mag ik verder niets van vinden, anders ben ik een linksig tiep dat zich bemoeit met de interne aangelegenheid van een ander land...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 januari 2022 @ 11:18:07 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203217318
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

Maar je ideologische medestander in deze reeks, @:Isdatzo, kan je post in elk geval wel waarderen gezien het duimpje omhoog.
Shout-out naar @Wantie :W

Ben wel benieuwd: over welke ideologie hebben we het nu?
Huilen dan.
  zondag 16 januari 2022 @ 11:18:33 #279
451005 Grems
Clown World
pi_203217325
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die heb ik.
Maar da's geen gevangenis hé 😉.
Da's een vrijbrief om langs die tralies naar buiten te lopen.
Niet echt nodig gehad, de kroeg waar ik kom controleerde niet op QR, in ons bedrijf werd daar ook niet op gecontroleerd trouwens, verder wel gebruikt op vakantie, maar daar mag ik verder niets van vinden, anders ben ik een linksig tiep dat zich bemoeit met de interne aangelegenheid van een ander land...
Er is geen sprake van een digitale gevangenisprisma

Daarom heb ik een app, om langs de tralies naar buiten te mogen lopen en deel te kunnen nemen aan het openbare leven

:+ :+ :+
  zondag 16 januari 2022 @ 11:19:17 #280
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_203217338
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:09 schreef Grems het volgende:

[..]
Dus je hebt geen app op je telefoon staan die bedoeld is om toegang te bieden tot het openbare leven?

Hoe weet je dan of ie nog groen is........ ?
Ik heb die ook niet. Ik ga gewoon niet naar plekken waar er om gevraagd wordt.
Prrrrr
pi_203217343
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit beantwoord de vragen natuurlijk niet. Maar dat je die liever negeert kan ik wel begrijpen. Immers, de enige reden dat jij hier actief bent is om te vechten tegen vermeende misinformatie en ondertussen nog op verkapte wijze users te bespotten die deze reeks wél serieus nemen. Maar je ideologische medestander in deze reeks, @:Isdatzo, kan je post in elk geval wel waarderen gezien het duimpje omhoog.
Mja, nu probeer je je eruit te draaien.

Nogmaals, als ik inhoudelijk op iets in ga en daarbij niet meega in bijvoorbeeld jouw narratief, waarom wordt er dan onmiddellijk op mijn persoon aangevallen en gesommeerd dat ik BNW verlaat?
Waarom kan COR wel een kakefonie zijn van verschillende meningen, maar BNW niet?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 januari 2022 @ 11:23:17 #282
451005 Grems
Clown World
pi_203217392
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, nu probeer je je eruit te draaien.

Nogmaals, als ik inhoudelijk op iets in ga en daarbij niet meega in bijvoorbeeld jouw narratief, waarom wordt er dan onmiddellijk op mijn persoon aangevallen en gesommeerd dat ik BNW verlaat?
Waarom kan COR wel een kakefonie zijn van verschillende meningen, maar BNW niet?
Het COR-politbureau omschrijven als plek met een kakofonie van verschillende meningen _O-
  zondag 16 januari 2022 @ 11:26:15 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203217430
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, nu probeer je je eruit te draaien.

Dejannn probeert altijd van de inhoud (voor zover daar sprake van is) naar de man te draaien. Ieder z'n hobby zullen we maar zeggen...
Huilen dan.
pi_203217514
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:18 schreef Grems het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een digitale gevangenisprisma

Daarom heb ik een app, om langs de tralies naar buiten te mogen lopen en deel te kunnen nemen aan het openbare leven

:+ :+ :+
Ik had eigenlijk een meer inhoudelijke reactie verwacht ;)
Want in feite is er enkel een sprake van een nuance verschil.
Ik zie de QR niet als een gevangenis.
De lockdown is de gevangenis, de QR een vrijkaartje om uit die gevangenis te gaan.
Niet helemaal, want niet alle sectoren zijn open, en alhoewel de QR code niet verlopen is staat hij nu in feite wel op rood voor horeca en theaters...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203217543
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:23 schreef Grems het volgende:

[..]
Het COR-politbureau omschrijven als plek met een kakofonie van verschillende meningen _O-
Maar waarom zie je dat als een politbureau?
Ik zie daar ook vaste leden van BNW daar dezelfde mening posten als hier bijvoorbeeld..
Verder zie ik users in allerlei kleuren, van voorvechters van de QR code tot felle tegenstanders van de maatregelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 januari 2022 @ 11:34:41 #286
451005 Grems
Clown World
pi_203217569
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk een meer inhoudelijke reactie verwacht ;)
Want in feite is er enkel een sprake van een nuance verschil.
Ik zie de QR niet als een gevangenis.
De lockdown is de gevangenis, de QR een vrijkaartje om uit die gevangenis te gaan.
Niet helemaal, want niet alle sectoren zijn open, en alhoewel de QR code niet verlopen is staat hij nu in feite wel op rood voor horeca en theaters...
Tot ie op rood springt :W
pi_203217623
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:34 schreef Grems het volgende:

[..]
Tot ie op rood springt :W
Maar dan is het nog steeds geen gevangenis, maar een pasje om uit die gevangenis te gaan die is ingetrokken.
En in feite is dat nu het geval, de locaties waar je toegang had met pas zijn nu niet toegankelijk.

Nogmaals, op zich verschillen we niet echt van mening, enkel van wat nu precies die gevangenis is.
En dat is de lockdown, dus de overheid die zegt dat je niet naar een restaurant mag om te eten.
En de QR maakt daar een uitzondering op.

En wij zijn beide daar op tegen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 januari 2022 @ 11:39:57 #288
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_203217643
Ik volg Jensen niet zo maar deze is _O_

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 16 januari 2022 @ 11:43:34 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203217689
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Shout-out naar @:Wantie :W

Ben wel benieuwd: over welke ideologie hebben we het nu?
Het gedachtegoed is natuurlijk vrij duidelijk. Beide goedgelovige en MSM-gerichte users, die BNW zien als potentieel gevaarlijk vanwege bepaalde visies en meningen, die jullie interpreteren als onjuist. "Misinformatie" of "desinformatie" zoals het tegenwoordig zo mooi wordt genoemd. Jij hebt dit zelf ook letterlijk toegegeven hè. Een paar maanden terug was je nog helemaal in paniek dat mensen hier zouden kunnen meelezen en daardoor misschien anders zouden gaan denken over bijvoorbeeld vaccineren. Het was broodnodig om hier tegenin te gaan. En dagelijks besteden jullie hier tig posts aan. Dit terwijl ik mij toch zo kan bedenken dat jullie beide je tijd beter zouden kunnen besteden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 16 januari 2022 @ 11:44:59 #290
451005 Grems
Clown World
pi_203217708
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het nog steeds geen gevangenis, maar een pasje om uit die gevangenis te gaan die is ingetrokken.
En in feite is dat nu het geval, de locaties waar je toegang had met pas zijn nu niet toegankelijk.

Nogmaals, op zich verschillen we niet echt van mening, enkel van wat nu precies die gevangenis is.
En dat is de lockdown, dus de overheid die zegt dat je niet naar een restaurant mag om te eten.
En de QR maakt daar een uitzondering op.

En wij zijn beide daar op tegen.
De lockdown is het pressiemiddel om de gewenste oplossing te bewerkstelligen, namelijk het conditioneel maken van deelname aan het openbare leven.
pi_203217732
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik volg Jensen niet zo maar deze is _O_

[ twitter ]
Ik zie daar niet bepaald de humor van in.
Ze is jarig en merkt dat ze smaakverlies heeft, een symptoom van Covid.
Even later ligt ze in het ziekenhuis, waar deze reportage is opgenomen.

En dan zo als een imbeciel haar uitlachen...
Alsof ze zich aanstelt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 januari 2022 @ 11:49:45 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203217762
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gedachtegoed is natuurlijk vrij duidelijk. Beide goedgelovige en MSM-gerichte users, die BNW zien als potentieel gevaarlijk vanwege bepaalde visies en meningen, die jullie interpreteren als onjuist. "Misinformatie" of "desinformatie" zoals het tegenwoordig zo mooi wordt genoemd. Jij hebt dit zelf ook letterlijk toegegeven hé.
Hier hebben we het vaker over gehad, maar misschien is het wijs dat je even de discussie terugleest voor de relevante context. Maar dat interesseert jou niet heel veel hè; je blijft liever je favoriete stropop keer op keer van stal trekken.
quote:
Een paar maanden terug was je nog helemaal in paniek
Helemaal in paniek? Dit lijkt mij nochtans projectie.

quote:
dat mensen hier zouden kunnen meelezen en daardoor misschien anders zouden gaan denken over bijvoorbeeld vaccineren. Het was broodnodig om hier tegenin te gaan. En dagelijks besteden jullie hier tig posts aan. Dit terwijl ik mij toch zo kan bedenken dat jullie beide je tijd beter zouden kunnen besteden.
En jij besteedt je tijd om daar dan weer tegenin te gaan. Zo is het cirkeltje rond hè.
Huilen dan.
pi_203217829
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gedachtegoed is natuurlijk vrij duidelijk.
Nee, dat is wat jij er bij verzonnen hebt..

quote:
Beide goedgelovige en MSM-gerichte users, die BNW zien als potentieel gevaarlijk vanwege bepaalde visies en meningen, die jullie interpreteren als onjuist. "Misinformatie" of "desinformatie" zoals het tegenwoordig zo mooi wordt genoemd.
Tja, leg eens uit waarom een twitterbericht over een jongeman die dood neer is gevallen op het sportveld vanwege het vaccin niet mag worden geduid als misinformatie als blijkt uit onderzoek dat de jongen niet is gevaccineerd en is bevangen door de hitte tijdens een wedstrijd op een uitzonderlijk hete dag?


quote:
Jij hebt dit zelf ook letterlijk toegegeven hè. Een paar maanden terug was je nog helemaal in paniek dat mensen hier zouden kunnen meelezen en daardoor misschien anders zouden gaan denken over bijvoorbeeld vaccineren.
Ja, als het vaccin wordt neergezet als levensgevaarlijk, met daarbij artikelen van athleten die dood neervallen, denk je dan niet dat er mensen zijn die het vaccin wél nodig hebben ervan kunnen afzien?
Met alle gevolgen van dien?

quote:
Het was broodnodig om hier tegenin te gaan. En dagelijks besteden jullie hier tig posts aan. Dit terwijl ik mij toch zo kan bedenken dat jullie beide je tijd beter zouden kunnen besteden.
De vraag is natuurlijk wel waarom jij voor een ander wilt bepalen waar hij zijn tijd aan besteed, en waarom je het geen probleem vindt dat er misinformatie wordt geplaatst in BNW, maar wel een probleem als wordt aangetoond dat het misinformatie is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 januari 2022 @ 11:56:55 #294
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_203217864
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie daar niet bepaald de humor van in.
Ze is jarig en merkt dat ze smaakverlies heeft, een symptoom van Covid.
Even later ligt ze in het ziekenhuis, waar deze reportage is opgenomen.

En dan zo als een imbeciel haar uitlachen...
Alsof ze zich aanstelt?
Jup dat denk ik wel ja, juffrouw Jannie stelt zich aan, het is een zegen want ze moet eens wat vaker van de cakejes afblijven dan had ze daar wellicht niet eens gelegen.


:o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_203217893
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:44 schreef Grems het volgende:

[..]
De lockdown is het pressiemiddel om de gewenste oplossing te bewerkstelligen, namelijk het conditioneel maken van deelname aan het openbare leven.
Een soort Social Credit System...
Zoals in Black Mirror.

Op zich hebben we die hier ook, ik heb volgens velen hier te weinig credits behaald om te mogen posten.
Op zich werkt dat ook het beste, een systeem waarbij burgers elkaar gaan beoordelen op kredietwaardigheid. Met sterretjes, duimpjes, plusjes gebeurt dat ook al op social media...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203217904
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Jup dat denk ik wel ja, juffrouw Jannie stelt zich aan, het is een zegen want ze moet eens wat vaker van de cakejes afblijven dan had ze daar wellicht niet eens gelegen.


:o
Yup maar het is op haar verjaardag ...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203218648
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Is Lauterbach van de school van Goebbels, de minister van propaganda en volksvoorlichting?

Anderen betichten van het verspreiden van desinformatie, maar overheden zijn juist de partij die dat continu doen. Al bijna 2 jaar worden er voorspellingen die als feiten worden gepresenteerd de wereld ingeslingerd om de bevolking maar bang te houden en om de maatregelen maar te kunnen blijven rechtvaardigen. En nog zijn er genoeg mensen die er niet doorheen prikken _O- Dit kan je jaren zo volhouden eigenlijk, het telkens 2 weken opschuiven. Variant tot variant. Nooit wordt er iets teruggenomen over dat ze verkeerd zaten en de bevolking onnodig bang maken.

Kijk eens naar het verloop van andere landen, er is werkelijk geen ruk aan de hand en er was al niks aan de hand met OG covid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 16 januari 2022 @ 13:42:43 #298
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_203219751
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het nog steeds geen gevangenis, maar een pasje om uit die gevangenis te gaan die is ingetrokken.
En in feite is dat nu het geval, de locaties waar je toegang had met pas zijn nu niet toegankelijk.

Nogmaals, op zich verschillen we niet echt van mening, enkel van wat nu precies die gevangenis is.
En dat is de lockdown, dus de overheid die zegt dat je niet naar een restaurant mag om te eten.
En de QR maakt daar een uitzondering op.

En wij zijn beide daar op tegen.
Lekker makkelijk, je probeert volgens mij recht te lullen wat krom is.
Die app en invoering van die QR is weldegelijk een beperking en conditionering naar een breder systeem..

Leuk dat jij het nu vooralsnog ziet als een 'joepie ik heb een QR en mag weer vanalles' maar dat is natuurlijk gewoon oogkleppen op hebben voor wat het werkelijk is.

Zelf heb ik die hele app niet omdat ik zowel niet gevaccineerd ben, als niet mee wil doen aan een 'samenleving' waarbij we op basis van onze eigen keuzes uitgezonderd worden. Dat geldt voor iedereen.

Want de bagger die ze nu aan het invoeren zijn waardoor ik inmiddels niet meer mag sporten gaat in de toekomst op deze manier (als men zo naief blijft meegaan) gewoon doorgetrokken worden richting allerlei andere dingen.
pi_203220461
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Is Lauterbach van de school van Goebbels, de minister van propaganda en volksvoorlichting?

Anderen betichten van het verspreiden van desinformatie, maar overheden zijn juist de partij die dat continu doen. Al bijna 2 jaar worden er voorspellingen die als feiten worden gepresenteerd de wereld ingeslingerd om de bevolking maar bang te houden en om de maatregelen maar te kunnen blijven rechtvaardigen. En nog zijn er genoeg mensen die er niet doorheen prikken _O- Dit kan je jaren zo volhouden eigenlijk, het telkens 2 weken opschuiven. Variant tot variant. Nooit wordt er iets teruggenomen over dat ze verkeerd zaten en de bevolking onnodig bang maken.

Kijk eens naar het verloop van andere landen, er is werkelijk geen ruk aan de hand en er was al niks aan de hand met OG covid.
In Nederland word dezelfde boodschap verkondigd; 'er zijn dan wel nauwelijks nieuwe ziekenhuisopnames, maar de aantallen besmettingen breken record na record. En de omikron-piek komt pas eind februari en we verwachten dat de ziekenhuizen rond die tijd weer volliggen'.

Bijna dezelfde boodschap als van Duitsland dus. Of ze gelijk gaan hebben...we gaan het zien. Voorlopig is men erg voorzichtig met versoepelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203220744
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het nog steeds geen gevangenis, maar een pasje om uit die gevangenis te gaan die is ingetrokken.
En in feite is dat nu het geval, de locaties waar je toegang had met pas zijn nu niet toegankelijk.

Nogmaals, op zich verschillen we niet echt van mening, enkel van wat nu precies die gevangenis is.
En dat is de lockdown, dus de overheid die zegt dat je niet naar een restaurant mag om te eten.
En de QR maakt daar een uitzondering op.

En wij zijn beide daar op tegen.
maar wanneer wordt die QR code dan afgeschaft volgens jou of blijft die bestaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')