abonnement Unibet Coolblue
pi_203188407


Welke soort wedstrijden zijn er?*
Sprint: 2x schieten (l, s), 3 rondes. Individuele start. Snelste tijd wint, top-60 plaatst zich voor de achtervolging.
Achtervolging: 4x schieten (l, l, s, s), 5 rondes. Je start met de achterstand uit de sprintwedstrijd. Eerste over de finish wint.
Massastart: 4x schieten (l, l, s, s), 5 rondes. Iedereen start tegelijk. Eerste over de finish wint.
Individuele afstand: 4x schieten (l, s, l, s), 5 ronden. Individuele start. Beste tijd wint. Gemist schot = één minuut straftijd.
Estafette: 4 deelnemers, 8x schieten (2x per deelnemer, l, s). Iedereen start tegelijk. Eerste over de finish wint.
Mixed estafette: Een estafette met 2 dames en 2 heren

*l = liggend, s = staand

Programma (Nederlandse tijden):

Zaterdag 5 februari:
10:00 -> Mixed estafette

Maandag 7 februari
10:00 -> 15 kilometer individuele wedstrijd vrouwen

Dinsdag 8 februari
9:30 -> 20 kilometer individuele wedstrijd mannen

Vrijdag 11 februari
10:00 -> 7,5 kilometer sprint vrouwen

Zaterdag 12 februari
10:00 -> 10 kilometer sprint mannen

Zondag 13 februari
10:00 -> 10 kilometer achtervolging vrouwen
11:45 -> 12,5 kilometer achtervolging mannen

Dinsdag 15 februari
10:00 -> estafette mannen

Woensdag 16 februari
8:45 -> estafette vrouwen

Vrijdag 18 februari
10:00 -> 15 kilometer massastart mannen

Zaterdag 19 februari
10:00 -> 12,5 kilometer massastart vrouwen
pi_203188445
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:15 schreef heywoodu het volgende:
De waxer van het Australische team (tot voor kort ook van Brazilië) is in Zweden (World Cup of IBU Cup) gesnapt op het gebruik van fluor. Mogen even twintig ruggen aftikken _O-
quote:
Possible mass cheating with waxes at the Olympics?

Three weeks before the Olympics, the rules are a complete mess regarding this issue. Yes, in Europe, C8 fluoride waxes are banned, and it even doesn’t sell, but in China, there are completely different rules, and the Olympics are not competitions under the auspices of the IBU or FIS, they also have their own rules.

In addition, C8 waxes are freely available in China, anyone can buy them. Therefore, the FIS threat of possible customs checks for prohibited waxes looks ridiculous.

Each team participating in races under the auspices of the IBU and FIS has signed a statute that prohibits them from using C8 waxes.

This week, two teams have already been caught - these are Lithuania and Moldova, and they have been fined 50,000 euros. How much is Olympic gold worth?

Of course, a good wax, like doping, won't give a 100% chance of winning an athlete, but it will definitely give some gap. And for the tests, no specific skis of athletes are taken, but only random boxes of powders. Ski testing exists, but it takes a long time to do, and even this past summer, many teams complained that its accuracy was far from ideal. And in Beijing, no one will check skis for fluorine content.

By the way, the FIS doesn't even check powders, it's only the IBU that is seriously concerned about the implementation of the rules. Therefore, there may well be a situation where prohibited powders will be stored in the wax cabins of ski teams, and used as needed by biathletes.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 januari 2022 @ 18:44:22 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203189551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 17:21 schreef wimderon het volgende:
Each team participating in races under the auspices of the IBU and FIS has signed a statute that prohibits them from using C8 waxes.
Dit is ook maar een wassen neus. No pun intended. Ik wéét dat wax met fluor nog gebruikt wordt (en je gaat er gewoon sneller van, alleen weet ik natuurlijk niet op welke schaal het gebruikt wordt), er wordt in elk geval tijdens de wat kleinere FIS-wedstrijden totaal niet op gecontroleerd. Bij de IBU blijkbaar ook weinig, de waxer van Australië werd betrapt omdat hij de boel niet goed had opgeruimd en men een dingetje met fluorwax zag liggen, niet omdat het onder de ski's aangetroffen werd ofzo.

Edit: Blijkbaar checkt de FIS dus gewoon helemaal niet, ook niet op het hoogste niveau.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203197380
Zin in, genotsport. Valt wel samen met het schaatsen soms jammer genoeg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Sport zondag 16 januari 2022 @ 15:44:32 #5
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_203222026
Wat een vervelende tijden allemaal. Ik ga hier weinig van zien, dat wordt terugkijken
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 januari 2022 @ 21:13:56 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203244028
Baiba is, om het lichtjes uit te drukken, tamelijk pissig op de Letse langlaufbond.
https://www.instagram.com(...)2753357581428119846/

Ze wilde na het biatlon de 30km massastart doen, waarvoor ze in het langlaufen het A-criterium nodig had. Dat haalde ze, te beginnen met het WK vorig jaar en vervolgens meerdere wedstrijden dit seizoen (tussen de biatlonplanning door). Na World Cup-langlaufster Patricija Eiduka is ze ook met afstand de beste Letse langlaufster, maar de bond besloot haar niet te sturen en voor jongere atletes te kiezen. Met ietwat passief agressief een filmpje van Baiba die een van die jonge atletes op het WK redelijk stevig inhaalt :+

In het biatlon gaat ze uiteraard gewoon, dus dat is prima, maar als die Letse bond nou even eerder had gezegd dat ze haar in het langlaufen toch niet zouden sturen had ze ook niet allerlei omwegen hoeven maken om goede punten te scoren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203244178
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Baiba is, om het lichtjes uit te drukken, tamelijk pissig op de Letse langlaufbond.
https://www.instagram.com(...)2753357581428119846/

Ze wilde na het biatlon de 30km massastart doen, waarvoor ze in het langlaufen het A-criterium nodig had. Dat haalde ze, te beginnen met het WK vorig jaar en vervolgens meerdere wedstrijden dit seizoen (tussen de biatlonplanning door). Na World Cup-langlaufster Patricija Eiduka is ze ook met afstand de beste Letse langlaufster, maar de bond besloot haar niet te sturen en voor jongere atletes te kiezen. Met ietwat passief agressief een filmpje van Baiba die een van die jonge atletes op het WK redelijk stevig inhaalt :+

In het biatlon gaat ze uiteraard gewoon, dus dat is prima, maar als die Letse bond nou even eerder had gezegd dat ze haar in het langlaufen toch niet zouden sturen had ze ook niet allerlei omwegen hoeven maken om goede punten te scoren.
Is je woonkamer nog heel? :o
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 januari 2022 @ 21:27:47 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203244288
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:22 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Is je woonkamer nog heel? :o
Mijn woonkamer? :P

Ik vind het jammer dat Baiba zo een kans ontnomen wordt om een mooie wedstrijd te doen, maar als biatlete gaat ze natuurlijk wel gewoon en heeft ze in principe vier kansen op een mooi resultaat. Jammer en oneerlijk? Zeker weten, ze skiet rondjes om iedereen behalve Eiduka dus ze verdient die plek gewoon! Maar dramatisch...mwah.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport maandag 17 januari 2022 @ 21:43:46 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203244681
quote:
9s.gif Op zondag 16 januari 2022 15:44 schreef DeLuna het volgende:
Wat een vervelende tijden allemaal. Ik ga hier weinig van zien, dat wordt terugkijken
Dat geldt bij mij voor vrijwel alles.
Tijd voor terugkijksessies.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203245002
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mijn woonkamer? :P

Ik vind het jammer dat Baiba zo een kans ontnomen wordt om een mooie wedstrijd te doen, maar als biatlete gaat ze natuurlijk wel gewoon en heeft ze in principe vier kansen op een mooi resultaat. Jammer en oneerlijk? Zeker weten, ze skiet rondjes om iedereen behalve Eiduka dus ze verdient die plek gewoon! Maar dramatisch...mwah.
Ik bedoel natuurlijk je zolderkamer ;).
Ach misschien ergens ook maar beter voor haar ook, kan me voorstellen dat langlaufen erbij ook ten koste kan gaan van focus en energie voor het Biatlon. Maar een rare beslissing is het absoluut.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 januari 2022 @ 21:59:50 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203245067
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:56 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Ik bedoel natuurlijk je zolderkamer ;).
Ach misschien ergens ook maar beter voor haar ook, kan me voorstellen dat langlaufen erbij ook ten koste kan gaan van focus en energie voor het Biatlon. Maar een rare beslissing is het absoluut.
Kan ook wel zo zijn dat ze niet voor de estafette in het langlaufen zou gaan en men zonder haar wél een estafette op kan stellen. Dat is ook wel belangrijk voor een land.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 15:17:41 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203503823
Deze sport is alleen live te zien op Eurosport/Discovery+. De NOS moet het doen met samenvattingen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203503856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:17 schreef borisz het volgende:
Deze sport is alleen live te zien op Eurosport/Discovery+. De NOS moet het doen met samenvattingen.
Dus eigenlijk verandert er niets.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203503925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:17 schreef borisz het volgende:
Deze sport is alleen live te zien op Eurosport/Discovery+. De NOS moet het doen met samenvattingen.
ZDF / ARD zullen het meeste ook wel live hebben gok ik.
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 15:23:55 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203503950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dus eigenlijk verandert er niets.
Omdat het grotendeels tijdens het schaatsen is inderdaad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 15:26:54 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203504001
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:22 schreef -0- het volgende:

[..]
ZDF / ARD zullen het meeste ook wel live hebben gok ik.
Als die genoeg aan Discovery betalen wel ja.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203504205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:26 schreef borisz het volgende:

[..]
Als die genoeg aan Discovery betalen wel ja.
Beetje alsof de NOS geen schaatsen mag doen. Duitsers hebben geen beperkingen.
pi_203506087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:26 schreef borisz het volgende:

[..]
Als die genoeg aan Discovery betalen wel ja.
Kan me niet voorstellen dat Duitsland het Biatlon laat schieten. En eigenlijk hoop ik dat ze bijna overal live rechten voor hebben gekocht :@ Want de NOS is voor de meeste sporten niet best en Eurosport maakte er bij de OS echt een potje van met schakelen.
pi_203506399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:07 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat Duitsland het Biatlon laat schieten. En eigenlijk hoop ik dat ze bijna overal live rechten voor hebben gekocht :@ Want de NOS is voor de meeste sporten niet best en Eurosport maakte er bij de OS echt een potje van met schakelen.
ARD lijkt idd gewoon de gemengde estafette morgen om 9:45 uit te zenden:
https://www.daserste.de/programm/index~_pd-20220205.html
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203506405
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:07 schreef Faraday01 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Duitsland het Biatlon laat schieten. En eigenlijk hoop ik dat ze bijna overal live rechten voor hebben gekocht :@
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:41 schreef showtimer het volgende:
Duitsers hebben geen beperkingen.
ZDF heeft het voorbarige draaiboek al weken online staan, maandag laten ze zelfs het anschießen zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203507446
Biathlon behoort in steeds meer Europese landen dan ook tot de meest bekeken wintersporten tegenwoordig. Tienduizenden toeschouwers bij wedstrijden, tv-rechten zijn zeer lucratief.

In Duitsland staat biathlon bijvoorbeeld op plek twee wat kijkcijfers voor wintersporten betreft. Schansspringen heeft daar nog nét meer kijkers - dankzij de Vierschanzentournee en dan met name het Nieuwjaarsspringen. Maar ook Frankrijk is helemaal biathlon gek tegenwoordig. De Fransen hebben een ijzersterk team en bekleden bij de mannen de eerste twee plekken van de wereldbeker (pijnlijk voor Noorwegen).

Maar het veld is tegenwoordig zo naar elkaar toegegroeid dat elke wedstrijd heel onvoorspelbaar is.

Biathlon is m.i. samen met cross country skiën/snowboarden de allerleukste kijksport op de winterspelen (al ben ik ook groot liefhebber van curling). Zeker alle onderdelen vanaf volgende week vrijdag zijn must-see.

En als extra bonus kans om te juichen voor de Belgische Lotte Lie, die langlaufend te kort komt voor de absolute top, maar met haar schietkwaliteiten zeker kans maakt op een top 10. Vooral in de achtervolging.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203515819
We gaan mooi op tijd dweilen bij het schaatsen :Y)
pi_203515861
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:55 schreef wimderon het volgende:
We gaan mooi op tijd dweilen bij het schaatsen :Y)
Prima timing wel *O*
pi_203515898
Aan de startlijst te zien, hebben de noorse biatleten de corona uitbraak voorlopig overleefd.
pi_203515909
Goesting *O* .
pi_203515946
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef Faraday01 het volgende:
Aan de startlijst te zien, hebben de noorse biatleten de corona uitbraak voorlopig overleefd.
Gelukkig ja, zou erg jammer zijn als ze hier ook niet bij zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203515958
Je zou toch zeggen dat je hier als Nederland toch ook wel eens een team aan de start zou moeten kunnen krijgen... beetje trainen in het Duitse en Oostenrijkse land
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203515972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef TheVulture het volgende:
Je zou toch zeggen dat je hier als Nederland toch ook wel eens een team aan de start zou moeten kunnen krijgen... beetje trainen in het Duitse en Oostenrijkse land
Moet je wel meerdere atleten vinden die hier interesse voor hebben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203515979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef TheVulture het volgende:
Je zou toch zeggen dat je hier als Nederland toch ook wel eens een team aan de start zou moeten kunnen krijgen... beetje trainen in het Duitse en Oostenrijkse land
Hebben we uberhaupt 1 biatleet?
pi_203515985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef TheVulture het volgende:
Je zou toch zeggen dat je hier als Nederland toch ook wel eens een team aan de start zou moeten kunnen krijgen... beetje trainen in het Duitse en Oostenrijkse land
Je kunt je geld beter op België zetten wat dat betreft
pi_203516000
Munitie hebben we ook niet in Nederland. Moeten ze op training pief paf poef roepen? ;(
pi_203516006
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:03 schreef Remco het volgende:

[..]
Hebben we uberhaupt 1 biatleet?
Ja maar die heeft voor Zweden gekozen en inmiddels gestopt
pi_203516017
Lekker veel wind.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203516021
Lekker windje.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 10:05:57 #35
842 Zorro
Z
pi_203516027
Wel een geluk dat de sneeuw net op het parcours gevallen is he.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203516028
Loterij incoming
pi_203516030
Genot, die wind.
pi_203516031
Ook niet echt consistent.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:06:01 #39
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203516032
Waait flink
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_203516039
Bohhh dat gaat missers opleveren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')