abonnement Unibet Coolblue
pi_203186044
Hoi…

Laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben een vrouw van ongeveer 1,70 meter lang en ik weeg momenteel bijna 87 kilo. Dat is niet goed, dat weet ik. Ik ben ook hard bezig om mijn gewicht omlaag te brengen en vorig jaar woog ik nog 92 kilo.

Momenteel ga ik naar de (buiten) gym. Ik begin de workout altijd met de springtouw. Dat gaat heel goed. Ik springtouw inmiddels ook op de niet-gym dagen en merk dat ik allereerst het veel langer volhoud en daarnaast ook geen pijnlijke gewrichten meer heb op de avonden van de intensieve bewegingsdagen.
Naast het springtouwen doe ik ook Bulgarian Splits, deadlifts, squats en vandaag ook de hiptrust.
Momenteel kan ik door een vage armblessure waar de fysio niks kon vinden nog even geen benchpresses doen en zo.

Ik wil al zo lang graag de handstand tegen de muur leren. Maar ik weet niet hoe. Ik deed tot enkele weken wel dat ik als een spinnetje tegen de muur ging lopen. Maar buiten is er geen indoor kunstgras.

Gelukkig mogen vast ooit de gyms binnen weer open.
Ik kijk nu ook naar youtube van tips maar kom niet echt verder.
Ik ben wrs niet lenig genoeg of zo en daarnaast zwaai ik wellicht niet goed op.

Ook ben ik altijd bang dat ik over mijn armen heen klap

Is er iemand die met hetzelfde bijltje heeft gehakt en tips heeft danwel iemand met inzicht die op het forum een aantal doeltreffende tips wil delen?

Mijn dank is groot
pi_203186097
Beton of baksteen zou (het aan) moeten kunnen. Gipswandje is afhankelijk van het rachelwerk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203186111
Hoe is het inmiddels met je tanden Kluun?
pindazakje
pi_203186137
Zo zielig TS
pi_203186171
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:44 schreef Het_Bokje het volgende:
Beton of baksteen zou (het aan) moeten kunnen. Gipswandje is afhankelijk van het rachelwerk.
Dat laatste heb ik thuis… Daar heb ik helaas geen ruimte omdat er overal kasten en bedden staan. Dat is helaas het primaire probleem maar miss gaat de gym morgen indoor open en anders vast binnenkort :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:51:47 #6
74056 crew  ToT
pi_203186208
Dat ouwe dikkerdje in die ene reclame voor 2e handse zooi lukt het ook, dus waarom jou niet?
pi_203186217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:49 schreef 09 het volgende:

[..]
Dat laatste heb ik thuis… Daar heb ik helaas geen ruimte omdat er overal kasten en bedden staan. Dat is helaas het primaire probleem maar miss gaat de gym morgen indoor open en anders vast binnenkort :)
Ga je toch lekker springtouwen
pi_203186229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:51 schreef ToT het volgende:
Dat ouwe dikkerdje in die ene reclame voor 2e handse zooi lukt het ook, dus waarom jou niet?
Die reclame ken ik niet. En mij lukt het wellicht niet doordat ik de techniek ervoor niet beheers. Ik wil die graag leren.
pi_203186239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:49 schreef 09 het volgende:

[..]
Dat laatste heb ik thuis… Daar heb ik helaas geen ruimte omdat er overal kasten en bedden staan. Dat is helaas het primaire probleem maar miss gaat de gym morgen indoor open en anders vast binnenkort :)
Dan doe je toch de handstand buiten tegen een kerk aan oid? Valmatten er naast en RISE!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203186523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:51 schreef ToT het volgende:
Dat ouwe dikkerdje in die ene reclame voor 2e handse zooi lukt het ook, dus waarom jou niet?
Viel me idd op dat ze zich nu ook FB-Ria's richten ipv skinny millennials.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2022 @ 15:12:54 #11
842 Zorro
Z
pi_203186544
Wat moet ik me voorstellen bij een muur met overgewicht?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Spellchecker vrijdag 14 januari 2022 @ 15:19:58 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203186676
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:12 schreef Zorro het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een muur met overgewicht?
Een vette muur ...... FEBO?
pi_203187347
Als je vanwege een armblessure niet kunt bankdrukken dan zou ik een handstand misschien ook nog even achterwege laten
pi_203187431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:58 schreef Raw85 het volgende:
Als je vanwege een armblessure niet kunt bankdrukken dan zou ik een handstand misschien ook nog even achterwege laten
Kan ik ook geen gerichte oefeningen met de benen doen? Ik begreep immers dat je een bepaalde leningheid moet hebben of ik ben gewoon een plank
pi_203187529
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef 09 het volgende:

[..]
Kan ik ook geen gerichte oefeningen met de benen doen? Ik begreep immers dat je een bepaalde leningheid moet hebben of ik ben gewoon een plank
Waarop moet je je benen voorbereiden bij een handstand? Eelt op je hiel kweken omdat je daarmee een gat in de muur slaat?

Probeer eerst een paar radslagen zou ik zeggen...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203187734
Doe maar niet braddy geen zin in aardbevingen
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 17:02:53 #17
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203188193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef 09 het volgende:

[..]
Kan ik ook geen gerichte oefeningen met de benen doen? Ik begreep immers dat je een bepaalde leningheid moet hebben of ik ben gewoon een plank
Nou nou, een plank dat ben jij niet hoor!
pi_203194495
De indoor sportschool gaat weer open :D Zondag eerste handstand tegen de muur training

Ik ben iig voor de lenigheid hiermee begonnen:
plat op mijn rug liggen. been intrekken, enkel vastpakken en dan die been in en uit strekken voor stretch in de hamstring
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 09:10:38 #19
74056 crew  ToT
pi_203198568
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:11 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Viel me idd op dat ze zich nu ook FB-Ria's richten ipv skinny millennials.
Ja Dove is toentertijd begonnen met hun reclame met al die blije kamerolifantjes er in.
Nu zijn het allemaal negerinnen met van die bleke vlekken, kamerolifantjes, lesbiennes, homo's enz.
pi_203198916
Bij yoga heb je ook houdingen als de hoofdstand en als vervolg de handstand, of nog geavanceerder, de voorarmstand of schorpioen:



Als je die wil leren ben je eerst een aantal maanden bezig met core training. Dat is nodig om stabiliteit te ontwikkelen, anders val je om of zak je in en heb je heel grote kans op blessures. Bijv aan je nek, dat kan zelfs dodelijk aflopen. Omhoogkomen in hoofd- hand- of voorarmstand doe je ook idealiter gecontroleerd en op kracht, dus niet door je benen omhoog te gooien. Daar heb je echt een heel sterke core voor nodig. En goed gevoel voor evenwicht.

Als je de handstand wil leren zou ik dus eerst zorgen dat je sterk genoeg bent. Door eerst oefeningen zoals de diverse planks ( high, low, side, reverse, fore arm), chaturanga, downward dog, crow pose leren en heel vaak doen, voordat je handstand probeert. Wil je de scorpion beheersen dan heb je ook erg goede flexibiliteit nodig en een heel sterke ruggengraat, die je oefent met andere backbends zoals cobra, camel, bridge of wheel.
pi_203200731
^ dank dit is een goede post! Ik ga vanmiddag de genoemde poses opgoogelen en een training maken voor morgen in de gym
pi_203200919
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:53 schreef 09 het volgende:
^ dank dit is een goede post! Ik ga vanmiddag de genoemde poses opgoogelen en een training maken voor morgen in de gym
Je kan ook een tijdje vinyasa of ashtanga yogalessen gaan volgen. Tegen de tijd dat je in de buurt komt van je handstand ben je sowieso een deel van je overgewicht wel kwijt hoor.
pi_203217282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:06 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je kan ook een tijdje vinyasa of ashtanga yogalessen gaan volgen. Tegen de tijd dat je in de buurt komt van je handstand ben je sowieso een deel van je overgewicht wel kwijt hoor.
Ik heb dat een tijd gedaan. Geen succes. Wat daar gebeurde kan zo in het rapport Ongelijke Leggers over het turnen. :') Toen was de lol er vanaf. Vandaar dat ik zelf aan de slag wil.
pi_203229211
Ik heb vandaag de elleboogstand twee keer als "spinnetje" oplopen tegen de muur gedaan. Handen zaten als vuisten naast elkaar. Ging best goed, al merkte ik dat ik toch zeker iets niet goed zal doen want ik voelde wat in mijn rug.
Ik voelde wel dat ik spieren in mijn bovenarmen en schouders gebruikte in de zin van "trainen om sterker te worden" en niet om te forceren

Ik heb echt nog een lange weg te gaan maar iig iets voor elkaar gekregen vandaag wat me nooit was gelukt.

Gewoon de handstand spinnetje doe ik wel weer als ik ben afgevallen, ik houd niet van pijnlijke polsen :( dat moet ik ook nog trainen of zo :(

ik ga trouwens nog wel op zoek naar goede bij mij passende video's over de chaturanga / low plank :?
pi_203229384
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 09:46 schreef Farenji het volgende:

Als je de handstand wil leren zou ik dus eerst zorgen dat je sterk genoeg bent. Door eerst oefeningen zoals de diverse planks ( high, low, side, reverse, fore arm), chaturanga, downward dog, crow pose leren en heel vaak doen, voordat je handstand probeert. Wil je de scorpion beheersen dan heb je ook erg goede flexibiliteit nodig en een heel sterke ruggengraat, die je oefent met andere backbends zoals cobra, camel, bridge of wheel.
Tjee zeg. Vroeger gooiden kinderen gewoon hun benen in de lucht, en dan zagen ze wel of ze het volhieldrn. Wat een poespas tegenwoordig. :{w
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')