abonnement Unibet Coolblue
pi_203181175
Volgens 113 toename in zelfdodingen onder jongeren.
https://www.113.nl/actuee(...)tussen-20-en-30-jaar

Aan covid zijn de afgelopen 2 jaar 14 mensen onder de 30 overleden. 80% vd covid slachtoffers heeft onderliggende klachten. Er gaan dus meer jongeren dood aan de maatregelen dan aan covid zelf.


Welke maatregel gaat volgens jullie te ver om mensen te dwingen zich te vaccineren? Het drijft sommige mensen letterlijk tot wanhoop. Naar mijn idee doen de maatregelen meer kwaad dan goed.
pi_203181244
De quarantaine regels. Die zijn erger dan het ziektebeeld zelf voor alle leeftijdsgroepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203181302
Onderschat niet de impact van het gebrek aan perspectief op het gebied van volkshuisvesting en indien van toepassing wachtlijsten voor geestelijke gezondheidszorg.

Voor jongeren is het leven op meerdere vlakken tegelijk ontzettend uitzichtloos en dat is killing. Het wanbeleid van onze regering op het gebied van corona, met een soort Russisch Roulette qua maatregelen en hun 10.000 luchtkastelen maakt het ook nog eens onnodig uitzichtlozer.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_203181343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:21 schreef Stepperoller het volgende:
Onderschat niet de impact van het gebrek aan perspectief op het gebied van volkshuisvesting en indien van toepassing wachtlijsten voor geestelijke gezondheidszorg.

Voor jongeren is het leven op meerdere vlakken tegelijk ontzettend uitzichtloos en dat is killing. Het wanbeleid van onze regering op het gebied van corona, met een soort Russisch Roulette qua maatregelen en hun 10.000 luchtkastelen maakt het ook nog eens onnodig uitzichtlozer.
Het gaat niet alleen op wanbeleid op corona maar ook op
Onderwijs
Zorg
Veiligheid
Milieu
Huisvesting
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203181577
Is niet erg want ze hebben geen Chinese griep verspreid! Great succes. Oja, en gelukkig wordt er de komende jaren structureel veel minder geld richting de jeugdzorg en jeugd GGZ gestuurd, dat gaat het probleem doen oplossen ineens. :D

STEM VVD! :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203181610
15% is deze keer echt best wel heel erg veel.
pi_203181663
Het is zwaar voor sommigen te leven in een collectieve massa psychose. Vooral wanneer je niet begrijpt dat het bedoeld is als massa psychose. Wat dat betreft is Texas beter voor haar burgers.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203181807
Als er 7 mensen per jaar onder de 30 aan de griep waren overleden was er niets aan de hand geweest. Omdat er nu 7 mensen aan covid overleden zijn (op 6? Miljoen) is de hele wereld in paniek om covid te krijgen. En moeten we zelfs alle kinderen vaccineren, straks ook baby's, straks misschien zelfs nog als ze in de buik zitten.

Paniek paniek paniek.

En de besmettingcijfers vliegen de pan uit ondertussen
pi_203181880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:03 schreef bellamy13 het volgende:
Als er 7 mensen per jaar onder de 30 aan de griep waren overleden was er niets aan de hand geweest. Omdat er nu 7 mensen aan covid overleden zijn (op 6? Miljoen) is de hele wereld in paniek om covid te krijgen. En moeten we zelfs alle kinderen vaccineren, straks ook baby's, straks misschien zelfs nog als ze in de buik zitten.

Paniek paniek paniek.

En de besmettingcijfers vliegen de pan uit ondertussen
Dit is wel de meest opzichtige post van cijfermanipulatie die ik ken.
Ik ga deze inlijsten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203181956
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:10 schreef bellamy13 het volgende:
Volgens 113 toename in zelfdodingen onder jongeren.
https://www.113.nl/actuee(...)tussen-20-en-30-jaar

Aan covid zijn de afgelopen 2 jaar 14 mensen onder de 30 overleden. 80% vd covid slachtoffers heeft onderliggende klachten. Er gaan dus meer jongeren dood aan de maatregelen dan aan covid zelf.

Welke maatregel gaat volgens jullie te ver om mensen te dwingen zich te vaccineren? Het drijft sommige mensen letterlijk tot wanhoop. Naar mijn idee doen de maatregelen meer kwaad dan goed.
Is dit het werkelijke cijfer? Opvallend dan hoeveel mensen roepen in de media en op fora dat ze zoveel jonge mensen kennen die overleden zijn aan covid. Leugens dus, zoals ik al had verwacht.

Elke al dan niet subtiele dwang en de daarbij horende maatregelen ter manipulatie om je te laten vaccineren gaat te ver naar mijn mening. En dan zeker voor hen zonder onderliggend lijden en op jonge leeftijd.
Graag of niet graag en anders maar niet en geheel voor eigen risico.
´
pi_203181960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:21 schreef Stepperoller het volgende:
Onderschat niet de impact van het gebrek aan perspectief op het gebied van volkshuisvesting en indien van toepassing wachtlijsten voor geestelijke gezondheidszorg.

Voor jongeren is het leven op meerdere vlakken tegelijk ontzettend uitzichtloos en dat is killing. Het wanbeleid van onze regering op het gebied van corona, met een soort Russisch Roulette qua maatregelen en hun 10.000 luchtkastelen maakt het ook nog eens onnodig uitzichtlozer.
Goede post. Ik denk ook dat het voor jongeren makkelijker vol te houden zou zijn als ze in ieder geval een wat zekerder zicht zouden hebben op een rooskleurige toekomst. Een dergelijk plaatje ontbreekt echter.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:25:44 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203182046
Corona is de directe aanleiding, de indirecte aanleiding is het afbraakbeleid van de afgelopen 20 jaar.
pi_203182130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:25 schreef BasEnAad het volgende:
Corona is de directe aanleiding, de indirecte aanleiding is het afbraakbeleid van de afgelopen 20 jaar.
Het begint vaak met een slechte thuissituatie, gevolgd door het nergens terecht kunnen voor goede gerichte zorg/hulp dankzij het afbraakbeleid, en daar weer bovenop de zware maatregelen met 24/7 dwang tot vaccineren via alle mediakanalen om te mogen 'leven' is volgens mij de bekende laatste druppel.
´
pi_203182134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Goede post. Ik denk ook dat het voor jongeren makkelijker vol te houden zou zijn als ze in ieder geval een wat zekerder zicht zouden hebben op een rooskleurige toekomst. Een dergelijk plaatje ontbreekt echter.
Moet je je eens voorstellen dat je er geestelijk doorheen zit, hulp zoekt en gewoon in een soort niemandsland terecht komt. Dat is een ongelofelijk harde klap, want doorgaans wordt geestelijke hulp niet al gezocht als het ook een tijdelijk dipje zou kunnen zijn.

Dat was precorona natuurlijk al zo, maar toen waren reis- en festivalplannen bijv. nog een vorm van perspectief voor mensen en gaf mensen iets om naar uit te kijken. Uitzichtloosheid op alle vlakken duwt mensen eerder naar het punt van er geestelijk doorheen zitten.

De coronacrisis legt nu de uitzichtloosheid waar jonge mensen mee kampen bloot, en de verschrikkelijke gevolgen die dat kan hebben, maar de problematiek reduceren tot enkel de coronamaatregelen is kortzichtige symptoombestrijding en gevaarlijk.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:34:40 #15
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203182146
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:25 schreef BasEnAad het volgende:
Corona is de directe aanleiding, de indirecte aanleiding is het afbraakbeleid van de afgelopen 20 jaar.
Dat is ook wel weer kort door de bocht. Elke generatie heeft zijn eigen sores. Ik ben zelf van de generatie X (de "verloren generatie") en veel van wat er nu gebeurt is zeer herkenbaar. De oliecrisis, zure regen, huisvesting, wereldpolitiek. En ook de psychische problemen. Niet om ze te bagatelliseren, maar de volwassen wereld is geen gespreid bedje, en dat kan hard aankomen.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:35:36 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203182160
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:34 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer kort door de bocht. Elke generatie heeft zijn eigen sores. Ik ben zelf van de generatie X (de "verloren generatie") en veel van wat er nu gebeurt is zeer herkenbaar. De oliecrisis, zure regen, huisvesting, wereldpolitiek. En ook de psychische problemen. Niet om ze te bagatelliseren, maar de volwassen wereld is geen gespreid bedje, en dat kan hard aankomen.
Dat klopt, maar het is wel een maatschappelijk probleem met deze cijfers.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:40:05 #17
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_203182218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:50 schreef Monomeism het volgende:
Het is zwaar voor sommigen te leven in een collectieve massa psychose. Vooral wanneer je niet begrijpt dat het bedoeld is als massa psychose. Wat dat betreft is Texas beter voor haar burgers.
Texas 10,9 per 100.000 Nederland 10,4 per 100.000. Maakt dus geen fuck uit.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_203182390
Als iemand zover komt, dan had dat op enig moment wel gebeurd. Covid heeft het alleen versneld. :)
pi_203182529
Binnen de GGZ liggen de activiteiten ook veelal stil en is bezoek ontvangen beperkt.
pi_203183216
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:51 schreef Duiveltja het volgende:
Als iemand zover komt, dan had dat op enig moment wel gebeurd. Covid heeft het alleen versneld. :)
Dat kun je ook zeggen van alle oudjes die dood gaan door covid :')
pi_203183638
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:40 schreef trigt013 het volgende:

[..]
Texas 10,9 per 100.000 Nederland 10,4 per 100.000. Maakt dus geen fuck uit.
Als je jij besmet raakt met Covid dan heb je minder dan 1 % kans dat je er aan overlijd. Oude bejaarden zo’n 3 %. Net als met Influenza al jaren het geval was, en is, Dus dat maakt ook geen fuck uit. Je bouwt gewoon antistoffen aan. Beter dan jouw prikjes. Want die werken al helemaal niet tegen deze Covid griep. Vraag maar aan Gommers. In Spanje noemt de regering het nu ook gewoon 🤧 griep. Nou veel succes. Pas maar op. BNW wordt nog eens een plek van ‘ nazorg en bezinning’ haha een deel van de beste informatie is straks met terugwerkende kracht juist daar te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Monomeism op 14-01-2022 12:25:47 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203183664
Edit dubbel
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203183685
Edit
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 14 januari 2022 @ 12:35:47 #24
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_203183887
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:19 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Als je jij besmet raakt met Covid dan heb je minder dan 1 % kans dat je er aan overlijd. Oude bejaarden zo’n 3 %. Net als met Influenza al jaren het geval was, en is, Dus dat maakt ook geen fuck uit. Je bouwt gewoon antistoffen aan. Beter dan jouw prikjes. Want die werken al helemaal niet tegen deze Covid griep. Vraag maar aan Gommers. In Spanje noemt de regering het nu ook gewoon 🤧 griep. Nou veel succes. Pas maar op. BNW wordt nog eens een plek van ‘ nazorg en bezinning’ haha een deel van de beste informatie is straks met terugwerkende kracht juist daar te vinden.
Dit zijn de zelfmoorden. Spanje gaat het beschouwen als griep qua benadering (chronisch ipv epidermisch) en de officiële sterftecijfer van covid is 3,4% en influenza is 0,1%
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_203183902
wow...

het is 15% meer jongeren zelfmoorden dan voorheen, niet 15% van de jongeren, he..
quote:
Aan covid zijn de afgelopen 2 jaar 14 mensen onder de 30 overleden. 80% vd covid slachtoffers heeft onderliggende klachten. Er gaan dus meer jongeren dood aan de maatregelen dan aan covid zelf.

kan je deze cijfer nonsense even uitleggen? als je aan covid overlijd met onderliggende klachten, hoef je die doden niet aan covid toe te schrijven?

verder zijn er geen officiele cijfers over overleden jongeren. alleen onder de 49 jaar. en dat is 1% (0.9%) van alle covid doden. dan kom je uit op ongeveer 210 doden onder de 49 jaar, want het totaal aantal doden is nu 21.000.
pi_203183980
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Binnen de GGZ liggen de activiteiten ook veelal stil en is bezoek ontvangen beperkt.
NWS / Gemeenten woest op kabinet om nieuwe bezuinigingen op de jeugdzorg.

Helpt ook niet echt.
pi_203184019
quote:
Kuipers wijt toename van zelfdodingen onder jongeren deels aan sluiten scholen

Volgens minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) ligt het toegenomen aantal zelfdodingen onder jongeren deels aan het sluiten van scholen, een maatregel die meermaals is ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Kuipers noemt het vrijdag "vreselijk, echt vreselijk" dat er bij mensen onder de dertig jaar meer zelfdodingen zijn geregistreerd.

"Dat heeft natuurlijk ook te maken met het sluiten, herhaald, van onderwijs", zegt de kersverse bewindsman. "En daarmee het limiteren van contactmogelijkheden, in een fase van je leven dat dat bij uitstek belangrijk is." Ook andere maatregelen raken jongeren hard, zegt hij.

De Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie meldt vrijdag dat het aantal zelfdodingen onder Nederlanders onder de dertig jaar vorig jaar 15 procent hoger lag dan in andere jaren. De commissie kan niet met zekerheid zeggen dat de coronamaatregelen hierop invloed hebben gehad. Wel zou het voor de hand liggen, omdat de maatregelen invloed hebben op contact met leeftijdsgenoten, toekomstperspectief en het vormen van vriendschappen. Dat zijn belangrijke aspecten voor dertigminners.

Volgens Kuipers zijn sommige maatregelen beter te incasseren voor de oudere generaties. "Als je 62 bent zoals ik en je mag met twee mensen thuis... Ja, mijn echtgenote en ik komen prima het weekend door." Voor jongeren is dat lastiger. "Ik merk het echt bij mijn jongens: dat is echt anders", zei de minister voorafgaand aan het overleg over de coronamaatregelen.
bron
pi_203185438
quote:
Gatvet, wat een kutactie. :N
ROBODEMONS..................|:(
pi_203185511
Hm dit vind ik toch wel heel ernstig. :{


Ja en dat in combinatie van de bezuiniging op jeugdzorg is walgelijk, zeker als die minister er lachend bij verteld dat ze dit doen voor de jongeren. Bah. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203185733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:
wow...

het is 15% meer jongeren zelfmoorden dan voorheen, niet 15% van de jongeren, he..
[..]
kan je deze cijfer nonsense even uitleggen? als je aan covid overlijd met onderliggende klachten, hoef je die doden niet aan covid toe te schrijven?

verder zijn er geen officiele cijfers over overleden jongeren. alleen onder de 49 jaar. en dat is 1% (0.9%) van alle covid doden. dan kom je uit op ongeveer 210 doden onder de 49 jaar, want het totaal aantal doden is nu 21.000.
Er zijn 14 mensen overleden in twee jaar onder de 30. 7 per jaar dus. Nogmaals meer jongeren overlijden nu aan zelfdoding tgv de maatregelen dan aan covid. Zie hier de cijfers

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

Ik benoemde de obderliggende klachten omdat wanneer iemand bijv een heftige vorm van kanker heeft en nog maar 6 maanden te leven, en vervolgens door covid 2 maanden eerder overlijdt, dit een covid dode is. Het aantal gezonde mensen dat aan covid dood gaat is nog veel minder dan 7 per jaar. (Onder de 30). De maatregelen zorgen voor een toename aan zelfdoding, maar ook voor andere sectoren zijn de maatregelen heftig te noemen (duizenden ondernemers die financiëel kapot zijn, leerachterstand, familieruzies, sociale isolatie etc).

Ik ben absoluut niet tegen vaccineren, en ben het er mee eens dat dit voor met name kwetsbare en ouderen levens kan redden. Maar we gaan te ver met het verplichten hiervan.
pi_203185781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:16 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Er zijn 14 mensen overleden in twee jaar onder de 30. 7 per jaar dus. Nogmaals meer jongeren overlijden nu aan zelfdoding tgv de maatregelen dan aan covid.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
En als we geen maatregelen hadden gehad waren er dat meer geweest. Smakeloze vergelijking.
pi_203185918
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:16 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Er zijn 14 mensen overleden in twee jaar onder de 30. 7 per jaar dus. Nogmaals meer jongeren overlijden nu aan zelfdoding tgv de maatregelen dan aan covid. Zie hier de cijfers

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
okee. er zit nog een gaatje, de RIVM zegt 210 onder de 49, jouw link maar 160. maar goed, het zijn er niet veel. iets wat snel veranderd met ouder worden. we worden allemaal ouder, he. ook de jongeren van nu. en die lopen nu allemaal covid op. vaak met langdurige klachten. het tast je gezondheid aan. ik vraag me wel eens af wat dat wordt, over 25 jaar. ik vrees een drama.

quote:
Ik benoemde de obderliggende klachten omdat wanneer iemand bijv een heftige vorm van kanker heeft en nog maar 6 maanden te leven, en vervolgens door covid 2 maanden eerder overlijdt, dit een covid dode is. Het aantal gezonde mensen dat aan covid dood gaat is nog veel minder dan 7 per jaar. (Onder de 30). De maatregelen zorgen voor een toename aan zelfdoding, maar ook voor andere sectoren zijn de maatregelen heftig te noemen (duizenden ondernemers die financiëel kapot zijn, leerachterstand, familieruzies, sociale isolatie etc).
je noemt iets extreems, maar onderliggende klachten zijn meestal gewoon een slechtere algemene gezondheid. een verminderd imuumsysteem, hoge bloeddruk, etc. geen reden om die mensen te schrappen van de covid doden lijst.

quote:
Ik ben absoluut niet tegen vaccineren, en ben het er mee eens dat dit voor met name kwetsbare en ouderen levens kan redden. Maar we gaan te ver met het verplichten hiervan.
de redeneringen van tegenstanders zijn meestal gebaseerd op heel weinig. jij gaat ervan uit dat, omdat jongeren nu niet erg veel last hebben van een besmetting, je dus gewoon besmet kan raken zonder gevolgen. dat staat helemaal niet ast, dat weten we pas over 25 jaar, dus. en ondertussen is elk besmet persoon een aanjager van het in stand houden van het virus, en het ontstaan van nieuwe mutaties. en zal je dan een scheiding moeten hebben tussen hen en die zwakkere, oudere mensen. dus je zorgt er dan ook nog voor dat we dat achterlijke corona pas/test beleid niet weg kunnen doen.
pi_203186092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
okee. er zit nog een gaatje, de RIVM zegt 210 onder de 49, jouw link maar 160. maar goed, het zijn er niet veel. iets wat snel veranderd met ouder worden. we worden allemaal ouder, he. ook de jongeren van nu. en die lopen nu allemaal covid op. vaak met langdurige klachten. het tast je gezondheid aan. ik vraag me wel eens af wat dat wordt, over 25 jaar. ik vrees een drama.
[..]
je noemt iets extreems, maar onderliggende klachten zijn meestal gewoon een slechtere algemene gezondheid. een verminderd imuumsysteem, hoge bloeddruk, etc. geen reden om die mensen te schrappen van de covid doden lijst.
[..]
de redeneringen van tegenstanders zijn meestal gebaseerd op heel weinig. jij gaat ervan uit dat, omdat jongeren nu niet erg veel last hebben van een besmetting, je dus gewoon besmet kan raken zonder gevolgen. dat staat helemaal niet ast, dat weten we pas over 25 jaar, dus. en ondertussen is elk besmet persoon een aanjager van het in stand houden van het virus, en het ontstaan van nieuwe mutaties. en zal je dan een scheiding moeten hebben tussen hen en die zwakkere, oudere mensen. dus je zorgt er dan ook nog voor dat we dat achterlijke corona pas/test beleid niet weg kunnen doen.
Ik blijf het ermee eens dat het goed is om te vaccineren. Maar om te dwingen gaat te ver. Collega's vaccineren om op vakantie te gaan, of om naar Ajax te kunnen. Als vervolgens blijkt dat er daarna nog steeds een lockdown nodig is, het vaccin maar een paar maanden werkt, je nog steeds ziek kan worden, je nog steeds besmettelijk bent (alle dingen werden van te voren ontkracht door politici). Dan ben je alle geloofwaardigheid kwijt. Dit leidt er mijns insziens alleen maar toe dat vanaf nu, er steeds minder mensen willen vaccineren, boosteren of wat dan ook.

Dwang is geen goed middel om mensen te overtuigen. Ze gaan het wel doen, maar niet om de juiste reden. De volgende keer alleen maar meer weerstand. Ook alleen maar meer weerstand bij antivaxxers.

Daarbij, ga jij ervan uit dat vaccineren nul kwaad kan. Volgens de makers van het vaccin zijn er 67 per 1 miljoen die zeldzame bijwerkingen krijgen na twee prikken. Hoe zit dit bij de booster? Zijn het er dan nog meer? Want na elke prik neemt het aantal bijwerkingen enorm toe. Er zijn zelfs booster-afdelingen nu in het zeikenhuis.

Bij een dodenaantal van 7 per jaar, moet je ook de risico's van het vaccin meenemen in je besluit om je wel of niet te vaccineren:

https://www.health.gov.au(...)na#rare-side-effects

quote:
Myocarditis or pericarditis in young people
In rare cases, myocarditis (inflammation of the heart) and pericarditis (inflammation of the membrane around the heart) can develop after vaccination with the Moderna vaccine.

These rare effects on the heart typically occur:

within 10 days of vaccination
particularly after the second dose
more often in men under 30.
Contact a doctor or go to hospital immediately if you develop any of the following symptoms after a Moderna vaccination:

chest pain
pressure or discomfort in the chest
irregular, skipped heartbeats or ‘fluttering’
fainting
shortness of breath
pain when breathing.
Low risk of developing myocarditis or pericarditis
In the US, reported rates in males were 10 cases per million after first doses, and 67 cases per million after second doses. The TGA will monitor the risk in the Australian population.
pi_203186168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:20 schreef Intint het volgende:

[..]
En als we geen maatregelen hadden gehad waren er dat meer geweest. Smakeloze vergelijking.
Kun jij dat aantonen dat dat werkelijk het geval is? Ik denk dat de maatregelen amper hebben geholpen. Ook besmetten gevaccineerden net zo hard, of zelfs meer omdat ze aan alles mee mogen doen dus wat argelozer rondhoesten .
En wanneer je besmet bent bouw je gewoon op natuurlijke wijze anti-stoffen op die jou beschermen. Zelf heb ik drie weken griep gehad en ben deze week net weer aan het werk gegaan maar werd tot mijn verbazing (jammer genoeg) negatief voor Covid getest bij de GGD. De pcr test is sowieso onbetrouwbaar in deze Covid context. Dat heeft uitvinder Kary Mullis voor zijn dood zelf ook al verklaard. De test dient nu om de cijfers ‘besmettingen’ te manipuleren. Puur OM de beoogde maatregelen te kunnen invoeren. Ze zijn waarschijnlijk hard nodig voor The Great Reset. En voor: “the internet of bodies”
Weet je nog dat daar een jaar geleden keihard om werd gelachen? Dom dom dom. Want het is namelijk gewoon een 100% officieel vaststaand feit.

Kijk maar….

We’re entering the era of the “Internet of Bodies”: collecting our physical data via a range of devices that can be implanted, swallowed or worn.
The result is a huge amount of health-related data that could improve human wellbeing around the world, and prove crucial in fighting the COVID-19 pandemic.

Bron: World Economic Forum. Aka: Klaus Schwab.

https://www.weforum.org/a(...)ernance-health-data/


En nog wat feiten ernaast.
Een jaar geleden zouden dit allemaal complotten zijn. Wel dit is het bewijs (en dat was het een jaar geleden ook al want de artikelen zijn stok oud inmiddels) maar iedereen negeerde dit soort nieuws en ging lekker prikken vanwege de beloften, polarisatie, dreigementen, manipulatie en decvalse beloften), dat het inmiddels gewoon de keiharde waarheid is geworden zoals je zelf kunt controleren naar de bronnen. U kan zich nu 4 keer per jaar laten prikken.
Ik heb mijn poster en offer-altaar ter ere van Hugo verwijderd.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203186203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:44 schreef bellamy13 het volgende:
Als vervolgens blijkt dat er daarna nog steeds een lockdown nodig is, het vaccin maar een paar maanden werkt, je nog steeds ziek kan worden, je nog steeds besmettelijk bent (alle dingen werden van te voren ontkracht door politici). Dan ben je alle geloofwaardigheid kwijt.
Blijf dat soort onzin vaak genoeg herhalen en op een gegeven moment gaat iedereen geloven dat ze dat werkelijk gedaan hebben.

Ik ben al te vermoeid over dit soort discussies dat ik hier verder ook niet eens meer ga vragen naar bewijs. Dus doe geen moeite, geloof maar lekker in je eigen onzin.
pi_203186224
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:49 schreef Monomeism het volgende:
Ook besmetten gevaccineerden net zo hard, of zelfs meer omdat ze aan alles mee mogen doen dus wat argelozer rondhoesten .
Zijn er dan in NL activiteiten waar een ongevaccineerde NIET aan mee mag doen?

Echt, ik leer hier elke dag weer wat nieuws over de maatregelen van de overheid.
pi_203186295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Blijf dat soort onzin vaak genoeg herhalen en op een gegeven moment gaat iedereen geloven dat ze dat werkelijk gedaan hebben.

Ik ben al te vermoeid over dit soort discussies dat ik hier verder ook niet eens meer ga vragen naar bewijs. Dus doe geen moeite, geloof maar lekker in je eigen onzin.
https://twitter.com/hugodejonge/status/1368949385166471177
pi_203186326
quote:
Ik heb geen flauw idee wat je met die post wil aantonen, maar er staat daar nergens één van jouw eerdere punten aangegeven die vervolgens ontkracht zijn.

Dus nogmaals:
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dus doe geen moeite, geloof maar lekker in je eigen onzin.
pi_203186341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Goede post. Ik denk ook dat het voor jongeren makkelijker vol te houden zou zijn als ze in ieder geval een wat zekerder zicht zouden hebben op een rooskleurige toekomst. Een dergelijk plaatje ontbreekt echter.
Dit is trouwens ook waarom ik zeuren over verwendheid zo makkelijk vind, omdat de toegang tot luxe is verbeterd. Ja Ria, heel leuk dat je tegenwoordig makkelijk en goedkoop de hele wereld rond kan vliegen, maar wat heb je daaraan als je depressief bij je ouders thuis op een zolderkamer woont en de situatie op elk vlak volledig uitzichtloos is en je geen enkele strohalm qua vertrouwen of hoop meer hebt. Ook niet op langere termijn.

Persoonlijk start ik liever vanuit een sobere karige uitgangssituatie, maar met uitzicht op een toekomst waarin ik het sowieso beter zal hebben dan het omgekeerde. En ik denk dat het voor veel mensen zo werkt mentaal.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_203186375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zijn er dan in NL activiteiten waar een ongevaccineerde NIET aan mee mag doen?

Echt, ik leer hier elke dag weer wat nieuws over de maatregelen van de overheid.
Ze zijn hardnekkig heh?! Het maakt niet zoveel uit, je hebt het tegen mensen die altijd in paniek zijn. Ze zijn gewoon zo bang, dat elk raar sprookje ze houvast geeft. Triest maar het is niet anders, je kan ze niet overtuigen, ze zijn bang.
pi_203186480
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee wat je met die post wil aantonen, maar er staat daar nergens één van jouw eerdere punten aangegeven die vervolgens ontkracht zijn.

Dus nogmaals:
[..]

Een voorbeeld van een politicus die iets zegt, en paar maanden later niet waar blijkt te zijn? Vaccinatie mag nooit, ik zeg nooit als verplichting voelen. Dit zal nirt gebeuren.
Ander voorbeeld, bij 60-70% vaccinatiegraad kan alles weer open.
2g gaat er niet komen. Ze zijn nu onze wetten aan hrt aanpassen om dit toch voor elkaar te krijgen.
En zo zijn er nog tientallen voorbeelden.
pi_203186571
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:10 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Een voorbeeld van een politicus die iets zegt, en paar maanden later niet waar blijkt te zijn? Vaccinatie mag nooit, ik zeg nooit als verplichting voelen. Dit zal nirt gebeuren.
Ander voorbeeld, bij 60-70% vaccinatiegraad kan alles weer open.
2g gaat er niet komen. Ze zijn nu onze wetten aan hrt aanpassen om dit toch voor elkaar te krijgen.
En zo zijn er nog tientallen voorbeelden.
Politiek is niet statisch. Nooit geweest ook.

Denk je nou echt dat bepaalde noodzakelijke beslissingen niet meer genomen kunnen worden omdat iemand, die vandaag de dag zelfs een andere functie bekleedt, met een dergelijke uitspraak wilde scoren bij de pers? :D Wauw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-01-2022 15:14:41 ]
pi_203186615
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:14 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Politiek is niet statisch. Nooit geweest ook.

Denk je nou echt dat bepaalde noodzakelijke beslissingen niet meer genomen kunnen worden omdat iemand, die vandaag de dag zelfs een andere functie bekleedt, met een dergelijke uitspraak wilde scoren bij de pers? :D Wauw.
Als je over zoiets belangrijks als dit elke maand een stellige uitspraak doet en hier twee maanden later op terug moet komen, raak je je geloofwaardigheid kwijt.
pi_203186715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:16 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als je over zoiets belangrijks als dit elke maand een stellige uitspraak doet en hier twee maanden later op terug moet komen, raak je je geloofwaardigheid kwijt.
En wat uit die tweet blijkt niet waar te zijn dan? Volgens mij staat daar niks gelogen in.

Shit, doe ik het alsnog, praten over onzin.
pi_203186782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:16 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als je over zoiets belangrijks als dit elke maand een stellige uitspraak doet en hier twee maanden later op terug moet komen, raak je je geloofwaardigheid kwijt.
Misschien moet je je niet zo focussen op onzin/het nieuws/politici en het lekker van dag tot dag bekijken.

Jezelf opvreten of op een pannetje gaan slaan bij de Binnenhof maakt 't er niet beter op.
pi_203186895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zijn er dan in NL activiteiten waar een ongevaccineerde NIET aan mee mag doen?

Echt, ik leer hier elke dag weer wat nieuws over de maatregelen van de overheid.
Iets met testen, QR code en een app? 🤡
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203186903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:30 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Iets met testen, QR code en een app? 🤡
Och arme, wat erg. :'(
pi_203187066
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:30 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Iets met testen, QR code en een app? 🤡
Want ongevaccineerden kunnen zich niet laten testen zodat ze wel toegang kunnen krijgen via een desnoods uitgeprint A4tje (als de lockdown voorbij is)?

Echt, ik word met de minuut wijzer hier.
pi_203187082
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:47 schreef christmastsunami het volgende:
15% is deze keer echt best wel heel erg veel.
https://opendata.cbs.nl/s(...)22gza/table?dl=606DA

Totaal zelfdoding (tot 30 jaar)

2000 202
2010 204
2016 223
2017 276
2018 273
2019 267
2020 261
2021 * 300 (zelf berekend op basis van 15% meer dan 2020)

zo ontzettend afwijkend is het niet eens, zeker als je bedenkt dat er een opvalende situatrie is... in 2020 daalde het aantal zelfmoorden licht, over 2010 zou het sterk gestegen zijn, maar het gemiddelde over 2020 en 2020 is zo'n 281 en ligt maar 5 boven het gemiddelde van 2017 en 2018.

als je naar de langdurige trend kijkt is het eerder zo dat het aantal zelfmoorden vanaf 2011 veel sterker steeg..
tussen 2010 en 2011 steeg het aantal jongeren-zelfmoorden van rond de 200 (waar het bijna 10 jaar ongeveer op zat) naar 230-250, wat een nog sterkere stijging is die zich lijkt door te zetten..
als trend is het niet een afwijking van een al langer bestaande langzame stijging van zelfmoorden onder jongeren na 2010
https://opendata.cbs.nl/s(...)022gza/line?dl=606E5


Lijkt me erg gevaarlijk als de politiek dit enkel gooit op 'het zal wel aan corona liggen'....
dat verklaart niet dat de trend al héél duidelijk vanaf 2010 bestaat, met een stijging van tegen de 7%-10% per jaar van het aantal jongeren-zelfmoorden..
hooguit in 2020 eerst die trend gebroken werd en het aantal eerst daalde maar nu weer terugspringt naar de oude stijging
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203187123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:24 schreef hyviiee het volgende:
Het zijn allemaal tere zieltjes die niet met tegenslagen om kunnen gaan.
Waarheid als een koe.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 15:50:03 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203187217
Mensen die zeggen dat het allemaal tere zieltjes zijn die niet met tegenslagen om kunnen gaan lijken mij eerder het type die zelf nooit tegenslagen of problemen hebben gehad.
pi_203187396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:50 schreef Momo het volgende:
Mensen die zeggen dat het allemaal tere zieltjes zijn die niet met tegenslagen om kunnen gaan lijken mij eerder het type die zelf nooit tegenslagen of problemen hebben gehad.
Het lijken mij eerder mensen die daadwerkelijk met die tegenslagen om hebben leren gaan.

Maar goed, de exacte reden achter iemands reactie kom je toch nooit te weten. Nog een reden waarom veel jongeren van tegenwoordig (die volledig zijn opgegroeid met internet) moeilijker met tegenslagen / -werkingen om kunnen gaan; iemands reactie is namelijk niet van iemands gezicht af te lezen, laat staan dat je iemands reactie op jouw stuk tekst af kan lezen. Het is veelal schone schijn.
pi_203187513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Want ongevaccineerden kunnen zich niet laten testen zodat ze wel toegang kunnen krijgen via een desnoods uitgeprint A4tje (als de lockdown voorbij is)?

Echt, ik word met de minuut wijzer hier.
Ik doe niet aan ‘vrijheid’ leasen. En doe ook niet mee aan ‘besmettingen’ die juist bedoeld zijn om al deze maatregelen in te voeren. Dus nee. Je word niet echt wijzer
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203187522
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:44 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik blijf het ermee eens dat het goed is om te vaccineren. Maar om te dwingen gaat te ver. Collega's vaccineren om op vakantie te gaan, of om naar Ajax te kunnen. Als vervolgens blijkt dat er daarna nog steeds een lockdown nodig is, het vaccin maar een paar maanden werkt, je nog steeds ziek kan worden, je nog steeds besmettelijk bent (alle dingen werden van te voren ontkracht door politici). Dan ben je alle geloofwaardigheid kwijt. Dit leidt er mijns insziens alleen maar toe dat vanaf nu, er steeds minder mensen willen vaccineren, boosteren of wat dan ook.
okee niet tegen vaccins, dat is al wat.
Ik snap de vaccinatiedwang wel, het is tegengas voor een zeer opruiende anti vacc, of eigenlijk anti- alles wat wordt ondernomen om het virus te bestrijden- beweging.
en die politici beweren nooit dat wat ze als beleid maken, onveranderlijk is. in tegendeel zelfs, ze leggen elke keer weer uit dat dit beleid is gebaseerd op wat we nu weten, en dat dat kan veranderen. ook hier weer, dta idee dat ze iets zeggen en vervolgens blijkt het anders, DUS liegen ze, is gewoon opruien en mensen van het beleid afkeren. geen middel te erg om dat te bereiken, een grote stroom van leugens en verdraaide feiten..

quote:
Dwang is geen goed middel om mensen te overtuigen. Ze gaan het wel doen, maar niet om de juiste reden. De volgende keer alleen maar meer weerstand. Ook alleen maar meer weerstand bij antivaxxers.
de tijd dat er rekening met hun werd gehouden en het ze eindeloos werd uitgelegd in de hoop dta ze het dan wel snappen, die is wel voorbij ja. gelukkig. kennis van mij is zo iemand. gaan online constant los op de regering en allerlei complot onzin, en verkondigd dna trots dat ie al een jaar geen tv heeft gekeken of normaal nieuws gezien.
hopeloos.
quote:
Daarbij, ga jij ervan uit dat vaccineren nul kwaad kan. Volgens de makers van het vaccin zijn er 67 per 1 miljoen die zeldzame bijwerkingen krijgen na twee prikken. Hoe zit dit bij de booster? Zijn het er dan nog meer? Want na elke prik neemt het aantal bijwerkingen enorm toe. Er zijn zelfs booster-afdelingen nu in het zeikenhuis.

Bij een dodenaantal van 7 per jaar, moet je ook de risico's van het vaccin meenemen in je besluit om je wel of niet te vaccineren:

https://www.health.gov.au(...)na#rare-side-effects
[..]

hoeveel van die jongeren die vaccineren gaan dan dood? geen een, denk ik.
pi_203187532
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:11 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik doe niet aan ‘vrijheid’ leasen. En erk niet mee aan ‘besmettingen’ die juist bedoeld zijn om al deze maatregelen in te voeren. Dus nee. Je word niet echt wijzer
Wat interesseert mij nou wat jij zelf persoonlijk doet? Je kan wel deelnemen, die mogelijkheid is er. Case closed.
pi_203187545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:50 schreef Momo het volgende:
Mensen die zeggen dat het allemaal tere zieltjes zijn die niet met tegenslagen om kunnen gaan lijken mij eerder het type die zelf nooit tegenslagen of problemen hebben gehad.
Sommige vinden het lekker om nog even een trap na te geven aan "tere zielen" die al zelfmoord gepleegd hebben. Het is zelfs meer dan 15% toename. We gaan mijns inziens te ver met de maatregelen, gezien er 7 (volgens mij zijn het in 2021 zelfs een stuk minder) onder de 30 zijn overleden aan covid in 2021
pi_203187591
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:49 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Kun jij dat aantonen dat dat werkelijk het geval is? Ik denk dat de maatregelen amper hebben geholpen.
vanaf het moment dat de laatste 'lockdown' begon, gingen we van 75 doden per dag naar 12 nu, en nog steeds dalend.
dat scheelt 63 doden PER DAG. laat even tot je doordringen, aub.
pi_203187599
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:50 schreef Momo het volgende:
Mensen die zeggen dat het allemaal tere zieltjes zijn die niet met tegenslagen om kunnen gaan lijken mij eerder het type die zelf nooit tegenslagen of problemen hebben gehad.
Ja echt losers.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 16:19:06 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203187630
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:13 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Sommige vinden het lekker om nog even een trap na te geven aan "tere zielen" die al zelfmoord gepleegd hebben. Het is zelfs meer dan 15% toename. We gaan mijns inziens te ver met de maatregelen, gezien er 7 (volgens mij zijn het in 2021 zelfs een stuk minder) onder de 30 zijn overleden aan covid in 2021
Als je kijkt naar het laatste RIVM rapport zijn er 22 mensen onder de 30 jaar overleden aan covid in totaal. Lockdowns, zeker toen we nog geen vaccins hadden waren zeker nodig om de ziekenhuizen te ontlasten. Maar je moet wel serieus nemen wat dit soort maatregelen doen met bepaalde mensen. Bepaalde mensen zitten al in een hele kwetsbare situatie en/of zien hun bedrijf kapot gaan. Het is niet raar dat er meer mentale problemen zijn. Het is zeker ernstig dat er meer zelfmoorden zijn. Mensen die praatjes hebben dat mensen tegenwoordig geen tegenslagen meer kunnen hebben neem ik niet serieus. Onzinnige stoere praat.
pi_203187673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:15 schreef hyviiee het volgende:
Hoezo is mijn post verwijderd? Wat een onzin is dat weer zeg. :')
Meld je even in COR / [COR-Feedback] Covid-19 #12 Feedback, klachten of complimenten , want het slaat inderdaad nergens op ja.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 16:27:52 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203187754
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:17 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Is dit het werkelijke cijfer?
Wat denk je zelf?

:')
pi_203187803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
vanaf het moment dat de laatste 'lockdown' begon, gingen we van 75 doden per dag naar 12 nu, en nog steeds dalend.
dat scheelt 63 doden PER DAG. laat even tot je doordringen, aub.
Bron? De “als dan” crew?“Wij van wc eend adviseren wc eend?” De WHO? RIVM? Hugo? Marc van Ranst de schreeuwlelijk. Of de dierenartsen Ab en Marion?
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203187817
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
https://opendata.cbs.nl/s(...)22gza/table?dl=606DA

Totaal zelfdoding (tot 30 jaar)

2000 202
2010 204
2016 223
2017 276
2018 273
2019 267
2020 261
2021 * 300 (zelf berekend op basis van 15% meer dan 2020)

zo ontzettend afwijkend is het niet eens, zeker als je bedenkt dat er een opvalende situatrie is... in 2020 daalde het aantal zelfmoorden licht, over 2010 zou het sterk gestegen zijn, maar het gemiddelde over 2020 en 2020 is zo'n 281 en ligt maar 5 boven het gemiddelde van 2017 en 2018.

als je naar de langdurige trend kijkt is het eerder zo dat het aantal zelfmoorden vanaf 2011 veel sterker steeg..
tussen 2010 en 2011 steeg het aantal jongeren-zelfmoorden van rond de 200 (waar het bijna 10 jaar ongeveer op zat) naar 230-250, wat een nog sterkere stijging is die zich lijkt door te zetten..
als trend is het niet een afwijking van een al langer bestaande langzame stijging van zelfmoorden onder jongeren na 2010
https://opendata.cbs.nl/s(...)022gza/line?dl=606E5


Lijkt me erg gevaarlijk als de politiek dit enkel gooit op 'het zal wel aan corona liggen'....
dat verklaart niet dat de trend al héél duidelijk vanaf 2010 bestaat, met een stijging van tegen de 7%-10% per jaar van het aantal jongeren-zelfmoorden..
hooguit in 2020 eerst die trend gebroken werd en het aantal eerst daalde maar nu weer terugspringt naar de oude stijging
Beste post van dit hele topic.

Deze stijging is niet sec te gooien op de corona. Er is al heel lang een stijging van het aantal zelfmoorden in deze leeftijdscategorie.

De maatschappij veranderd met dito maatschappelijke problemen. Dat is het probleem. Factoren als social media druk, studieschulden druk, studie prestatiedruk, geen huis kunnen kopen, tijdelijk banen, onbetaalbaar leven, weinig toekomstperspectief etc. etc. etc.

Neem daarbij dat vooral de sociaal lagere klasse zich ruim voortplanten juist waar dit soort problematiek speelt en 1 & 1 = 2 voor je zelfmoordstatistiek.

Als er geen maatregelen waren genomen waren er geen 21k doden maar 3x zoveel. Die paar extra zelfmoorden is dan collateral damage als het al met de corona van doen heeft die stijging.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 16:36:50 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203187855
Elkaar aanpraten hoe erg het allemaal is helpt ook niet echt.
pi_203187873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:19 schreef Momo het volgende:
Mensen die praatjes hebben dat mensen tegenwoordig geen tegenslagen meer kunnen hebben neem ik niet serieus. Onzinnige stoere praat.
Heuh, het is niet alsof dit soort gedrag van jongeren pas van de afgelopen twee jaar is hoor. Om maar even een hint te geven: heb jij vroeger wel eens gehoord van burnouts van jongeren?

Volgens mij heeft internet een hele andere sociale druk gegeven waar sommigen veel moeilijker mee om kunnen gaan. Je kan iemands gezichtsuitdrukking / reactie niet van een schermpje af lezen, waardoor een heel ander soort druk ontstaat.

Iedereen heeft overal toegang toe / recht op / weetikveelwat. Er zijn volgens mij veel meer hogeropgeleide jongeren dan vroeger. Iedereen moet maar kunnen studeren. Lukt dat dan niet? Ohoh, dan voel je toch de maatschappelijke druk om het wel goed te doen op het HBO / de universiteit.

Weet je iets niet? Nou, vroeger kon je je er nog uitbluffen. Nu is 1 zoekactie op Google voldoende om tegenspraak te geven.

Dus ik denk wel degelijk dat jongeren tegenwoordig moeilijker (dus niet 'géén') tegenslagen kunnen verwerken.

En ja, dit is allemaal onderbuikgevoel. Denk jij er anders over? Prima, dat mag.
pi_203187909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
https://opendata.cbs.nl/s(...)22gza/table?dl=606DA

Totaal zelfdoding (tot 30 jaar)

2000 202
2010 204
2016 223
2017 276
2018 273
2019 267
2020 261
2021 * 300 (zelf berekend op basis van 15% meer dan 2020)

zo ontzettend afwijkend is het niet eens, zeker als je bedenkt dat er een opvalende situatrie is... in 2020 daalde het aantal zelfmoorden licht, over 2010 zou het sterk gestegen zijn, maar het gemiddelde over 2020 en 2020 is zo'n 281 en ligt maar 5 boven het gemiddelde van 2017 en 2018.

als je naar de langdurige trend kijkt is het eerder zo dat het aantal zelfmoorden vanaf 2011 veel sterker steeg..
tussen 2010 en 2011 steeg het aantal jongeren-zelfmoorden van rond de 200 (waar het bijna 10 jaar ongeveer op zat) naar 230-250, wat een nog sterkere stijging is die zich lijkt door te zetten..
als trend is het niet een afwijking van een al langer bestaande langzame stijging van zelfmoorden onder jongeren na 2010
https://opendata.cbs.nl/s(...)022gza/line?dl=606E5


Lijkt me erg gevaarlijk als de politiek dit enkel gooit op 'het zal wel aan corona liggen'....
dat verklaart niet dat de trend al héél duidelijk vanaf 2010 bestaat, met een stijging van tegen de 7%-10% per jaar van het aantal jongeren-zelfmoorden..
hooguit in 2020 eerst die trend gebroken werd en het aantal eerst daalde maar nu weer terugspringt naar de oude stijging
Bedankt voor deze reactie. _O_

Verder beetje jammer dat dit topic over vaccinatieplicht gaat. Blijkbaar snappen die mensen niet helemaal hoe een depressie werkt. Anders hadden ze het niet erbij gehaald. :N
ROBODEMONS..................|:(
pi_203187928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:51 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Dat kun je ook zeggen van alle oudjes die dood gaan door covid :')
Ja ach het is op een gegeven moment een soort sanering geweest van ongevaccineerden uiteindelijk.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51:58 #68
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203188041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Heuh, het is niet alsof dit soort gedrag van jongeren pas van de afgelopen twee jaar is hoor. Om maar even een hint te geven: heb jij vroeger wel eens gehoord van burnouts van jongeren?

Volgens mij heeft internet een hele andere sociale druk gegeven waar sommigen veel moeilijker mee om kunnen gaan. Je kan iemands gezichtsuitdrukking / reactie niet van een schermpje af lezen, waardoor een heel ander soort druk ontstaat.

Iedereen heeft overal toegang toe / recht op / weetikveelwat. Er zijn volgens mij veel meer hogeropgeleide jongeren dan vroeger. Iedereen moet maar kunnen studeren. Lukt dat dan niet? Ohoh, dan voel je toch de maatschappelijke druk om het wel goed te doen op het HBO / de universiteit.

Weet je iets niet? Nou, vroeger kon je je er nog uitbluffen. Nu is 1 zoekactie op Google voldoende om tegenspraak te geven.

Dus ik denk wel degelijk dat jongeren tegenwoordig moeilijker (dus niet 'géén') tegenslagen kunnen verwerken.

En ja, dit is allemaal onderbuikgevoel. Denk jij er anders over? Prima, dat mag.
Ik denk eerlijk gezegd dat het van alle tijd is, maar dat het eerder niet echt herkend werd. Burnouts en stressklachten worden nog niet zo lang erkend.

Hoe lang worden burnouts onder volwassenen erkend? Depressies en suïcidale gedachten moeten serieus genomen worden, ongeacht de leeftijd van iemand.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203188051
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Heuh, het is niet alsof dit soort gedrag van jongeren pas van de afgelopen twee jaar is hoor. Om maar even een hint te geven: heb jij vroeger wel eens gehoord van burnouts van jongeren?

Volgens mij heeft internet een hele andere sociale druk gegeven waar sommigen veel moeilijker mee om kunnen gaan. Je kan iemands gezichtsuitdrukking / reactie niet van een schermpje af lezen, waardoor een heel ander soort druk ontstaat.

Iedereen heeft overal toegang toe / recht op / weetikveelwat. Er zijn volgens mij veel meer hogeropgeleide jongeren dan vroeger. Iedereen moet maar kunnen studeren. Lukt dat dan niet? Ohoh, dan voel je toch de maatschappelijke druk om het wel goed te doen op het HBO / de universiteit.

Weet je iets niet? Nou, vroeger kon je je er nog uitbluffen. Nu is 1 zoekactie op Google voldoende om tegenspraak te geven.

Dus ik denk wel degelijk dat jongeren tegenwoordig moeilijker (dus niet 'géén') tegenslagen kunnen verwerken.

En ja, dit is allemaal onderbuikgevoel. Denk jij er anders over? Prima, dat mag.
Leuk en aardig, maar met dit soort onderbuikgevoelens los je niks op. Ik ken (if eigenlijk kende) zelf 2 mensen die op jonge leeftijd zelfmoord hebben gepleegd. En dat was niet omdat het tere zieltjes waren.

Zelfmoord is niet iets wat je doet omdat het even tegen zit. Anders waren de cijfers veel hoger. Daarnaast is er nog een verschil tussen mensen die spontaan zelfmoord plegen (zijn vaak de mensen die een trein pakken) en mensen die hun zelfmoord van te voren plannen. Oorzaak van die eerst is vaak een psychose, terwijl bij die tweede groep langdurige depressie of een uitzichtloze situatie de oorzaak is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_203188933
Overledenen in Nederland in 2020 onderverdeeld in leeftijdscategorie en doodsoorzaakcategorie.

De bovenste rij is het totaal aantal overledenen. Dit totaal is onderverdeeld in de categorieën in de rijen hieronder. De één na onderste rij is doodsoorzaak Covid. De onderste rij, "uitwendige oorzaken" zijn alle ongelukken, of dood door geweld, en hieronder valt ook zelfdoding. Het aantal zelfdodingen is niet gespecificeerd.



Bron: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/7233/table
pi_203189086
Het middel is erger dan de kwaal, dit was vorig jaar al bekend maar dat boeit blijkbaar niet.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-bleef-in-tas-wiebes
Plaats hier uw advertentie
  Beste debater 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 18:18:54 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203189147
Nogal pathetisch om hiervoor Corona aan te wijzen als schuldige...

Laten we wel zijn, voor jongeren is de zaak al decennia vakkundig gesloopt omdat er kennelijk even zo lang de behoefte bestond bij het gros van het electoraat om rechts en liberaal te stemmen.

Vind het ook zo hypocriet, dat er nu ineens overal mensen opduiken die zich opwerpen als hoeders der jeugd. We hebben thans, sinds pak 'm beet 2007, een samenleving opgetuigd waarin vaste banen een zeldzaamheid zijn geworden, sociale zekerheden als sneeuw voor de zon verdwijnen, onderwijs en zorg zijn verschraald en er boven alles wordt gefocust op 'succes als keuze'.

Niet gek dat mensen die helemaal aan het begin van die rat race staan het steeds zwaarder hebben, mentaal.

Jammer alleen dat daar een pandemie (en gesloten sportschool) voor nodig was om dat eens aan te kaarten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 14 januari 2022 @ 18:23:44 #73
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203189222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
vanaf het moment dat de laatste 'lockdown' begon, gingen we van 75 doden per dag naar 12 nu, en nog steeds dalend.
dat scheelt 63 doden PER DAG. laat even tot je doordringen, aub.
Hetgeen vooral komt doordat omikron veel milder is dan delta, en wellicht hebben de boosters ook nog enig effect gehad. De invloed van de lockdown daarop is vrij beperkt.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 18:25:08 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203189241
Kan het gewoon over het onderwerp gaan? Als je over het WEF en chips wil posten is dit subforum: Brave New World
pi_203189321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 18:03 schreef HayeOpReis het volgende:
Overledenen in Nederland in 2020 onderverdeeld in leeftijdscategorie en doodsoorzaakcategorie.

De bovenste rij is het totaal aantal overledenen. Dit totaal is onderverdeeld in de categorieën in de rijen hieronder. De één na onderste rij is doodsoorzaak Covid. De onderste rij, "uitwendige oorzaken" zijn alle ongelukken, of dood door geweld, en hieronder valt ook zelfdoding. Het aantal zelfdodingen is niet gespecificeerd.

[ link | afbeelding ]

Bron: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/7233/table
Waar valt de griep eigenlijk onder? Normaal ook goed voor 10k doden.

Gezien de zeer zeer geringe kans voor kinderen te overleden, begrijp ik de vaccinatieplicht niet voor jongeren niet. De maatregelen raken hen kei en keihard (scholen dicht, niet meer met elkaar kunnen afspreken). Het is bijna de kleinste doodoorzaak die bestaat voor kinderen en jongeren.

Als je nou zegt: na vaccinatie kan je het niet meer krijgen en ben je niet meer besmettelijk dan begrijp ik het. Maar dat verhaal gaat niet op.
pi_203189358
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nogal pathetisch om hiervoor Corona aan te wijzen als schuldige...

Laten we wel zijn, voor jongeren is de zaak al decennia vakkundig gesloopt omdat er kennelijk even zo lang de behoefte bestond bij het gros van het electoraat om rechts en liberaal te stemmen.

Vind het ook zo hypocriet, dat er nu ineens overal mensen opduiken die zich opwerpen als hoeders der jeugd. We hebben thans, sinds pak 'm beet 2007, een samenleving opgetuigd waarin vaste banen een zeldzaamheid zijn geworden, sociale zekerheden als sneeuw voor de zon verdwijnen, onderwijs en zorg zijn verschraald en er boven alles wordt gefocust op 'succes als keuze'.

Niet gek dat mensen die helemaal aan het begin van die rat race staan het steeds zwaarder hebben, mentaal.

Jammer alleen dat daar een pandemie (en gesloten sportschool) voor nodig was om dat eens aan te kaarten.
Niemand wijst hopelijk corona aan, maar vooral de maatregelen. Verder heb je volledig gelijk, alleen niet ter onderbouwing van de plotse stijging van 15%. En midden/links is hier evengoed debet aan, met hunner woke en diversiteits-gewauwel. Ik ageer tegen beide, tvd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203189450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:32 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Bron? De “als dan” crew?“Wij van wc eend adviseren wc eend?” De WHO? RIVM? Hugo? Marc van Ranst de schreeuwlelijk. Of de dierenartsen Ab en Marion?
ja de RIVM. lol.
pi_203189482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 18:23 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Hetgeen vooral komt doordat omikron veel milder is dan delta, en wellicht hebben de boosters ook nog enig effect gehad. De invloed van de lockdown daarop is vrij beperkt.
het loopt volledig gelijk met de maatregelen, maar heeft er niets mee te maken. okee..

je kan ook naar vorig jaar kijken, en de zomer daarvoor. maar toen had het er ook niets mee te maken natuurlijk.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 19:03:19 #79
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203190011
-sorry, foutje-
  vrijdag 14 januari 2022 @ 19:28:02 #80
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_203190874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het van alle tijd is, maar dat het eerder niet echt herkend werd. Burnouts en stressklachten worden nog niet zo lang erkend.

Hoe lang worden burnouts onder volwassenen erkend? Depressies en suïcidale gedachten moeten serieus genomen worden, ongeacht de leeftijd van iemand.
Denk dat dat juist niet de stijging verklaart. Je zou zeggen dat bij eerdere signalering er eerder maatregelen genomen kunnen worden. Als dat leidt tot meer zelfmoorden gaat er iets mis in het beleid.

Ik heb veel artsen, psychologen en psychiaters zorgen horen uiten over de invloed van sociale media. Zoals je vroeger pro-ana communities had, zo heb je nu hele pro-selfinjury, pro-suicide blabla communities, vaak verpakt als "pro-recovery" communities op instagram en facebook.

Denk dat als je eenmaal in die wereld terecht komt als instabiele tiener, het heel moeilijk is om weer een uitweg te vinden en jezelf als functionerend mens te leren beschouwen. Laat staan er naar handelen.
Nu is zelfmoord echt heel ernstig en moet er dan echt veel aan de hand zijn. Dus ik denk niet dat alles aan sociale media toegekend kan worden.

Anderszijds: op het moment dat zelfmoord in het nieuws komt plegen meer mensen zelfmoord. Dat is algemeen bekend. Dus als je daar constant mee in aanraking komt via sociale media denk ik wel dat het mee gaat helpen.

Ik weet zeker dat de lockdown zeker bij sommige van deze zelfmoorden een invloed heeft gehad. Maar ik denk dat je onmogelijk ooit (statistisch) gaat uitvinden hoeveel, omdat het waarschijnlijk toch al jongeren met onderliggende psychische problemetiek waren.
pi_203191166
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 18:03 schreef HayeOpReis het volgende:

Het aantal zelfdodingen is niet gespecificeerd.
CBS houd wel exacte doodsoorzaakstatistieken bij waaruit je enkel alle zelfmoorden per jaar (zelfs per maand) kunt halen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-2020-augustus-2021

bekijk daar de excel-file
https://www.cbs.nl/-/medi(...)0-augustus-2021.xlsx

en daarin Tabel 5h. Overledenen door zelfdoding, per maand voor de jaren 2015-2021*

zelfmoorden in 2015 = 1871
zelfmoorden in 2016 = 1893
zelfmoorden in 2017 = 1917
zelfmoorden in 2018 = 1829
zelfmoorden in 2019 = 1811
zelfmoorden in 2020 = 1823
zelfmoorden tot 08/2021 = 1269
op basis van die eerste 8 maanden 2021 en doorgerekend op basis vand e gemiddelde verhouding eerste 8 maanden tot laatste 4 in de voorgaande jaren zou ik uitkomen op een schatting:
zelfmoorden in 2021 = 1860 - 1870 * geschat

dat is geen vreemde estijging of trendwende, het is een gemiddeld aantal zelfmoorden dat rond het gemiddelde van voorgaande jaren ligt...

Voorlopig lijkt er geen enkele aanwijzing in de statistieken te liggen dat het aantal zelfmoorden overall substantieel toeneemt...
zelfs als bv kennelijk in de jongere leeftijdsgroep er wel een stijging merkbaar was vorig jaar, is dat geen breder effect.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')