abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 13 januari 2022 @ 21:55:57 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203177144
Muzikant Jan Rot maakte vanavond indruk tijdens zijn deelname aan kennisquiz De slimste mens. Hij waarschuwde vooraf dat zijn ‘chemobrein’ hem wel eens in de steek zou kunnen laten, maar dat was allerminst het geval.



Na tien jaar keerde Jan Rot op eigen verzoek terug in de kennisquiz van de KRO-NCRV. Hoewel de spelregels voorschrijven dat kandidaten maar eenmaal mogen deelnemen, werd een uitzondering gemaakt voor de ongeneeslijk zieke muzikant.

Rot, die uitgezaaide darmkanker heeft, dekte zich voorafgaand aan de uitzending in door te zeggen dat zijn ‘chemobrein af en toe andere dingen doet dan hij wilt’. ,,Maar dat is bij dit spelletje heel makkelijk. Als ik iets doms doe, zeg ik: oh dat is mijn chemobrein.”

Spectaculair
Hij had vervolgens de eerste zes vragen achter elkaar goed. ,,Een spectaculaire entree,” vond presentator Philip Freriks. De muzikant die evenzo gemakkelijk antwoorden oplepelde over dichter Jules Deelder, bakkebaarden als rijpe mango's nam het op tegen Johan Nijenhuis, regisseur van oa Costa, en theatermaker Steef de Jong. ,,Het is net als thuis. Dat had ik niet verwacht,” zei Rot lachend nadat hij een vraag over acteur Joost Prinsen (‘Met het mes op tafel, Noraly Beyer’) in een paar seconden goed beantwoordde. ,,Maar vragen over Beyoncé moet je mij niet stellen,” grapte hij. Ook geen vragen over voetballer Lionel Messi trouwens. Die werd door geen van de kandidaten herkend.

Jan Rot schopte het in 2012 tot de finale, waar hij verloor van Arjen Lubach. Dat verlies liet Rot niet los, waarop hij vorig jaar aan Philip Freriks vroeg of de spelregels niet voor één keertje verbroken mochten worden. Vanavond was het zover. Rot mocht meedoen en werd gelijk dagwinnaar met 309 seconden. Morgen neemt hij het op tegen Johan Nijenhuis en debutant Thorn de Vries, acteur uit jeugdserie Spangas.

^O^ w/ *O*

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203177199
Denk dat the return of @tong80 ook wel een juich waard is! _O_
Wakadoodle!
pi_203224891
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:55 schreef tong80 het volgende:
Muzikant Jan Rot maakte vanavond indruk tijdens zijn deelname aan kennisquiz De slimste mens. Hij waarschuwde vooraf dat zijn ‘chemobrein’ hem wel eens in de steek zou kunnen laten, maar dat was allerminst het geval.

[ afbeelding ]

Na tien jaar keerde Jan Rot op eigen verzoek terug in de kennisquiz van de KRO-NCRV. Hoewel de spelregels voorschrijven dat kandidaten maar eenmaal mogen deelnemen, werd een uitzondering gemaakt voor de ongeneeslijk zieke muzikant.

Rot, die uitgezaaide darmkanker heeft, dekte zich voorafgaand aan de uitzending in door te zeggen dat zijn ‘chemobrein af en toe andere dingen doet dan hij wilt’. ,,Maar dat is bij dit spelletje heel makkelijk. Als ik iets doms doe, zeg ik: oh dat is mijn chemobrein.”

Spectaculair
Hij had vervolgens de eerste zes vragen achter elkaar goed. ,,Een spectaculaire entree,” vond presentator Philip Freriks. De muzikant die evenzo gemakkelijk antwoorden oplepelde over dichter Jules Deelder, bakkebaarden als rijpe mango's nam het op tegen Johan Nijenhuis, regisseur van oa Costa, en theatermaker Steef de Jong. ,,Het is net als thuis. Dat had ik niet verwacht,” zei Rot lachend nadat hij een vraag over acteur Joost Prinsen (‘Met het mes op tafel, Noraly Beyer’) in een paar seconden goed beantwoordde. ,,Maar vragen over Beyoncé moet je mij niet stellen,” grapte hij. Ook geen vragen over voetballer Lionel Messi trouwens. Die werd door geen van de kandidaten herkend.

Jan Rot schopte het in 2012 tot de finale, waar hij verloor van Arjen Lubach. Dat verlies liet Rot niet los, waarop hij vorig jaar aan Philip Freriks vroeg of de spelregels niet voor één keertje verbroken mochten worden. Vanavond was het zover. Rot mocht meedoen en werd gelijk dagwinnaar met 309 seconden. Morgen neemt hij het op tegen Johan Nijenhuis en debutant Thorn de Vries, acteur uit jeugdserie Spangas.

^O^ w/ *O*

:T
Ik ken zijn broer heel goed. Dat is ook een joviale vrolijke man. Echter wat minder bekend dan Jan maar net zo goed!
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 10:54:34 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_203250571
Door naar vanavond in de finaleweek. :)



De eerste dag in de finaleweek van De slimste mens was zó spannend dat presentator Philip Freriks er ‘de zenuwen’ van kreeg. In de laatste ronde namen muzikant Jan Rot en Albert Heijn-actrice Randy Fokke het vanavond tegen elkaar op. In de laatste twee seconden werd het spel beslist.

,,Man, alsof je het expres deed”, verzuchtte presentator Philip Freriks tijdens het slot van de uitzending. Muzikant Jan Rot moest een vraag beantwoorden over de beurskrach van 1929 en had welgeteld tien seconden om het goede antwoord te geven. Met nog twee seconden op de klok lukte dat alsnog. ‘New York’, riep de muzikant. Daarmee ontsnapte hij op het nippertje aan zijn uitschakeling in de populaire kennisquiz.

Na tien jaar keerde Jan Rot op eigen verzoek terug in de kennisquiz van de KRO-NCRV. Hoewel de spelregels voorschrijven dat kandidaten maar eenmaal mogen deelnemen, werd een uitzondering gemaakt voor de ongeneeslijk zieke muzikant. Rot heeft uitgezaaide darmkanker.

In zijn eerste deelname in 2012 schopte hij het tot de finale met Arjen Lubach. De twee finalisten stonden in de laatste vraag beiden op 42 seconden. Lubach mocht destijds de vraag over de Moulin Rouge als eerste beantwoorden, waarop hij drie goede antwoorden gaf en Jan Rot uitschakelde.

Weer een gelijkspel
Toevalligerwijs eindigde Jan Rot vanavond in de laatste vraag eveneens in een gelijkspel. Dit keer met tien seconden op de klok en met als tegenspeler actrice Randy Fokke. Nu was het spel in het voordeel van Rot, die mocht beginnen en na één goed antwoord Fokke naar huis speelde.

Vanavond neemt Jan Rot het op tegen radiopresentator Wouter Bouwman en schrijver Frank Heinen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203250955
ik hou van jan rot. heel blij dat ie nog een keer mag. pijnlijk en ontroerend om te zien.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 12:08:58 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_203251824
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:21 schreef pokkerdepok het volgende:
ik hou van jan rot. heel blij dat ie nog een keer mag. pijnlijk en ontroerend om te zien.
Mooie woorden

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203258230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:21 schreef pokkerdepok het volgende:
ik hou van jan rot. heel blij dat ie nog een keer mag. pijnlijk en ontroerend om te zien.
Heb je zijn broer ook gekend? Die is meer actief in het theater en is musicus en wiskundige. Het is ook een vrolijke familie daar.
pi_203258271
Jan is een heel fijne vent
pi_203261369
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:22 schreef stokj het volgende:

[..]
Heb je zijn broer ook gekend? Die is meer actief in het theater en is musicus en wiskundige. Het is ook een vrolijke familie daar.
staat me vaag iets van bij, maar nee niet echt. volgens mij heb ik hem wel eens gezien.
pi_203261442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
staat me vaag iets van bij, maar nee niet echt. volgens mij heb ik hem wel eens gezien.
pi_203261691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:57 schreef stokj het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
mooie koppen.
  Trouwste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 07:20:49 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_203264809
Is ie door ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203461189
Het spijt me van die darmkanker, maar ik vind de artiest Jan Rot een ziek phenomeen. Eerst ons waus maken met die "lieve jongen" Roy Orbison 'cover' en dan snel een vrouw en een kind nemen...
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 20:38:03 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_203463897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:34 schreef Horzula het volgende:
Het spijt me van die darmkanker, maar ik vind de artiest Jan Rot een ziek phenomeen. Eerst ons waus maken met die "lieve jongen" Roy Orbison 'cover' en dan snel een vrouw en een kind nemen...
Te triest

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')