abonnement Unibet Coolblue
pi_203171533
Goedemiddag leden,

Telefonisch en via de chat lukt het maar niet om contact te leggen met UWV om mijn vragen te beantwoorden wegens drukte o.I.d. Online heb ik niet bijster veel kunnen vinden.

Momenteel ben ik in loondienst. Echter is het mijn bedoeling om binnen dezelfde functie door te gaan als zzper. Dit is al spannend genoeg. Vandaar dat enkele vragen naar boven kwamen.

1. Kan ik aanspraak maken op mijn ww bij periodes zonder opdracht?
2. Als het antwoord op 1 nee is; blijft mijn ww periode bestaan voor als ik weer in loondienst ga?
3. Zijn er voor zzpers verzekeringen zoals de ww?
pi_203171783
Nooit doen tenzij je het echt nodig hebt. Van alle klanten die ik heb gehad die vanuit de WW begonnen met ondernemen vonden ze het allemaal een verschrikking. UWV is echt heel vervelend en vraagt allemaal rare shit.

Er was zelfs iemand die al werk had maar het UWV verbood het haar om te werken totdat al het papierwerk geregeld was :') ja maar dan gaat de klant naar iemand anders. Ja pech zei UWV :')

Ik weet zelfs hun werkwijze niet precies maar heb klanten gehad die afgerekend werden op hun winst, maar ook die alleen afgerekend werden op gewerkte uren (dus los van wat je hebt gedraaid). Meer info hier: https://www.uwv.nl/partic(...)igen-bedrijf-starten
Facts don't care about your feelings
pi_203171952
Als je gaat zzp'en kun je dat beter doen zonder uitkering, zzp'en betekent namelijk dat je zelfstandig bent, hence the name. Je hebt dan geen vangnetten, geen geld bij ziekte, geen geld bij arbeidsongeschiktheid, alles moet je zelf doen. Dus als je nu al bang bent dat je het niet gaat redden zonder ww moet je je afvragen of zzp'en wel wat voor je is.
  donderdag 13 januari 2022 @ 16:25:19 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203171962
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:57 schreef Santello het volgende:
Goedemiddag leden,

Telefonisch en via de chat lukt het maar niet om contact te leggen met UWV om mijn vragen te beantwoorden wegens drukte o.I.d. Online heb ik niet bijster veel kunnen vinden.

Momenteel ben ik in loondienst. Echter is het mijn bedoeling om binnen dezelfde functie door te gaan als zzper. Dit is al spannend genoeg. Vandaar dat enkele vragen naar boven kwamen.

1. Kan ik aanspraak maken op mijn ww bij periodes zonder opdracht?
2. Als het antwoord op 1 nee is; blijft mijn ww periode bestaan voor als ik weer in loondienst ga?
3. Zijn er voor zzpers verzekeringen zoals de ww?
1. Nee. Geen opdracht is geen werkeloosheid. Tenzij: https://www.uwv.nl/partic(...)ige-en-word-werkloos
2. Zie hierboven.
3. Niet echt. Sparen! Sparen! Sparen! Ik heb een buffer voor (meer dan) een jaar op mijn reet zitten. Dat is meer dan voldoende om terug in loondienst te gaan en/ of een nieuwe opdrachtgever te zoeken.

Voor arbeidsongeschiktheid ben ik wel verzekerd en lid van een Broodfonds.

Succes!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203172139
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:57 schreef Santello het volgende:
1. Kan ik aanspraak maken op mijn ww bij periodes zonder opdracht?
Is dat een serieuze vraag? :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203174244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Nooit doen tenzij je het echt nodig hebt. Van alle klanten die ik heb gehad die vanuit de WW begonnen met ondernemen vonden ze het allemaal een verschrikking. UWV is echt heel vervelend en vraagt allemaal rare shit.

Er was zelfs iemand die al werk had maar het UWV verbood het haar om te werken totdat al het papierwerk geregeld was :') ja maar dan gaat de klant naar iemand anders. Ja pech zei UWV :')

Ik weet zelfs hun werkwijze niet precies maar heb klanten gehad die afgerekend werden op hun winst, maar ook die alleen afgerekend werden op gewerkte uren (dus los van wat je hebt gedraaid). Meer info hier: https://www.uwv.nl/partic(...)igen-bedrijf-starten
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Nooit doen tenzij je het echt nodig hebt. Van alle klanten die ik heb gehad die vanuit de WW begonnen met ondernemen vonden ze het allemaal een verschrikking. UWV is echt heel vervelend en vraagt allemaal rare shit.

Er was zelfs iemand die al werk had maar het UWV verbood het haar om te werken totdat al het papierwerk geregeld was :') ja maar dan gaat de klant naar iemand anders. Ja pech zei UWV :')

Ik weet zelfs hun werkwijze niet precies maar heb klanten gehad die afgerekend werden op hun winst, maar ook die alleen afgerekend werden op gewerkte uren (dus los van wat je hebt gedraaid). Meer info hier: https://www.uwv.nl/partic(...)igen-bedrijf-starten
Dank je wel. Hoor echt vele nare verhalen inderdaad. Ze ouden het allemaal wat pragmatischer moeten aanpakken. Daar help je meer mensen mee. Het is trouwens niet het plan om met een WW-uitkering zzp werk te verrichten. Dat is niet nodig omdat de uren vast staan. Ik hoef zelf geen omzet te draaien bij wijze van. Bedankt voor de link!

quote:
Dank je wel. Hier heb ik nog geen antwoord op kunnen vinden. Voor mijn functie staan de uren al vast voor 6 maanden, mogelijkheid tot verlening met 6 maanden afhankelijk van de opdracht. Ik zou dus echt naar 0 gaan ipv gedeeltelijke aanvulling.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:24 schreef Farenji het volgende:
Als je gaat zzp'en kun je dat beter doen zonder uitkering, zzp'en betekent namelijk dat je zelfstandig bent, hence the name. Je hebt dan geen vangnetten, geen geld bij ziekte, geen geld bij arbeidsongeschiktheid, alles moet je zelf doen. Dus als je nu al bang bent dat je het niet gaat redden zonder ww moet je je afvragen of zzp'en wel wat voor je is.
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
1. Nee. Geen opdracht is geen werkeloosheid. Tenzij: https://www.uwv.nl/partic(...)ige-en-word-werkloos
2. Zie hierboven.
3. Niet echt. Sparen! Sparen! Sparen! Ik heb een buffer voor (meer dan) een jaar op mijn reet zitten. Dat is meer dan voldoende om terug in loondienst te gaan en/ of een nieuwe opdrachtgever te zoeken.

Voor arbeidsongeschiktheid ben ik wel verzekerd en lid van een Broodfonds.

Succes!
Ah dank je wel. Dacht al alleen arbeidsongeschiktheid te hebben gevonden. Dat wordt dan bufferen. Een jaar lijkt me wel een goed uitgangspunt. Met de verdiensten kan ik per 6 maanden een buffer opbouwen van 6 maanden. Daar kan ik snel op zitten. Broodfonds gecheckt. Bedankt voor de link!

Lees ik hier trouwens goed dat ik gebruik kan maken van mijn opgebouwde ww als ik volledig stop als zelfstandige? https://www.uwv.nl/partic(...)-einde-eigen-bedrijf
pi_203178912
Je kan ook gewoon een WW-aanvraag indienen. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een afwijzing krijgt.

Of dat je na x maanden alles moet terugbetalen omdat je perongeluk een uitkering is toegekend maar dan kan je je beroepen op dat het een grove fout van het UWV is
pi_203178938
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:57 schreef Santello het volgende:

1. Kan ik aanspraak maken op mijn ww bij periodes zonder opdracht?

Leve de interimmer life. Ja, want de enige eisen zijn minimaal IN 26 kalenderweken in 36 weken gewerkt hebben + dat je niet verwijtbaar werkloos bent. Dus niet ontslagen omdat je koekjes stal of zo.
pi_203179440
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:18 schreef 09 het volgende:
Leve de interimmer life. Ja, want de enige eisen zijn minimaal IN 26 kalenderweken in 36 weken gewerkt hebben + dat je niet verwijtbaar werkloos bent. Dus niet ontslagen omdat je koekjes stal of zo.
Serieus? Het klopt überhaupt al niet wat je zegt en al helemaal niet voor ZZP'ers.
pi_203179445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Serieus? Het klopt überhaupt al niet wat je zegt en al helemaal niet voor ZZP'ers.
Wtf ik weet waar ik over praat
pi_203179453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Nooit doen tenzij je het echt nodig hebt. Van alle klanten die ik heb gehad die vanuit de WW begonnen met ondernemen vonden ze het allemaal een verschrikking. UWV is echt heel vervelend en vraagt allemaal rare shit.

Er was zelfs iemand die al werk had maar het UWV verbood het haar om te werken totdat al het papierwerk geregeld was :') ja maar dan gaat de klant naar iemand anders. Ja pech zei UWV :')

Ik weet zelfs hun werkwijze niet precies maar heb klanten gehad die afgerekend werden op hun winst, maar ook die alleen afgerekend werden op gewerkte uren (dus los van wat je hebt gedraaid). Meer info hier: https://www.uwv.nl/partic(...)igen-bedrijf-starten
Ik begrijp dat TS nog in loondienst zit. Dan zit je met de vraag of de omschakeling naar ZZP geen verwijtbaar ontslagmoment oplevert.
pi_203179468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:12 schreef 09 het volgende:
Wtf ik weet waar ik over praat
Dat blijkt anders niet...heb je de situatie van TS uit de op gelezen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:13 schreef 09 het volgende:
Ik begrijp dat TS nog in loondienst zit. Dan zit je met de vraag of de omschakeling naar ZZP geen verwijtbaar ontslagmoment oplevert.
Dat bedoel ik... :N

[ Bericht 21% gewijzigd door Accordtje op 14-01-2022 00:22:07 ]
pi_203180111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat blijkt anders niet...heb je de situatie van TS uit de op gelezen?
[..]
Dat bedoel ik... :N
Klopt loondienst nog.

Ik heb ooit in een ver verleden WW aangevraagd nadat ik mijn contract bij een bureau niet wilde verlengen. Toen heb ik het wel gehad; er is naar mijn weten geen controle geweest om dit te verifiëren bij mijn ex-werkgever.
pi_203180216
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 03:31 schreef Santello het volgende:

[..]
Klopt loondienst nog.

Ik heb ooit in een ver verleden WW aangevraagd nadat ik mijn contract bij een bureau niet wilde verlengen. Toen heb ik het wel gehad; er is naar mijn weten geen controle geweest om dit te verifiëren bij mijn ex-werkgever.
UWV ziet alles uit de loonaangifte. Als daar geen ontslagmoment te zien is, gaan ze echt wel vragen stellen als je een uitkering aanvraagt.
pi_203180223
Heb je al contacten of een netwerk om werk aan te nemen eventueel na(ast) deze klus of wordt je zzp puur voor die 6/12 mnd? Heb je een businessplan voor na dat jaar, of wordt het dan weer loondienst/ ww?
pi_203180251
Een zzp'er met wel 1 opdrachtgever klinkt weer goed. :')
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 07:23:46 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203180370
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat blijkt anders niet...heb je de situatie van TS uit de op gelezen?
[..]
Dat bedoel ik... :N
Wanneer je zelf ontdlag neemt om als zzper te starten en dat doe je niet met wederzijds goedvinden (vaststelling) ben je in de basis zelf verantwoordelijk geweest voor je ontslag. Kan een punt van verwijtbaar zijn. Maar dat doet er doorgaans niet toe wanneer je daarna als zzp’er start. :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_203180420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Nooit doen tenzij je het echt nodig hebt. Van alle klanten die ik heb gehad die vanuit de WW begonnen met ondernemen vonden ze het allemaal een verschrikking. UWV is echt heel vervelend en vraagt allemaal rare shit.

Er was zelfs iemand die al werk had maar het UWV verbood het haar om te werken totdat al het papierwerk geregeld was :') ja maar dan gaat de klant naar iemand anders. Ja pech zei UWV :')

Ik weet zelfs hun werkwijze niet precies maar heb klanten gehad die afgerekend werden op hun winst, maar ook die alleen afgerekend werden op gewerkte uren (dus los van wat je hebt gedraaid). Meer info hier: https://www.uwv.nl/partic(...)igen-bedrijf-starten
Dat valt wel mee, enige is dat als je vanuit loondienst de ww in gaat en als zzp’er aan de slag gaat je gekort wordt op je ww.

Het systeem is wel vrij krom omdat je uren moet opgeven, geen inkomsten. Dus als jij 40uur zzp werk verricht voor 100,- je geen recht meer hebt op je ww.

Terwijl als jij 1uur werkt en je daar bij wijze 1000,- voor krijgt je maar voor 1uur gekort wordt op je ww.

En je hebt natuurlijk al je administratie die je moet invullen. Maargoed als je ww nodig hebt dan heb je het nodig. Alleen krijg je die niet als je zelf besluit om uit loondienst te vertrekken.
pi_203180615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:52 schreef Basp1 het volgende:
Een zzp'er met wel 1 opdrachtgever klinkt weer goed. :')
Dit ja, klinkt gewoon als verkapte loondienst. Vooral als je bij je huidige werkgever verder gaat.
pi_203180667
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:13 schreef robbietobbie het volgende:

[..]
Dit ja, klinkt gewoon als verkapte loondienst. Vooral als je bij je huidige werkgever verder gaat.
En dan bij geen opdrachten wel verwachten dat je nog in aanmerking komt voor ww terwijl je daar geen premie meer voor afdraagt.

TS blijf gewoon in dienst bij je werkgever want een ondernemer ben je niet.
pi_203184660
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:27 schreef Emmerdeur het volgende:
Heb je al contacten of een netwerk om werk aan te nemen eventueel na(ast) deze klus of wordt je zzp puur voor die 6/12 mnd? Heb je een businessplan voor na dat jaar, of wordt het dan weer loondienst/ ww?
Dat hoeft niet. Vacatures zat en bemiddelingsbureaus ook zat. Alleen lever ik liever geen 10 euro per uur in door met ze in zee te gaan. Ik kan mijn weg vinden via de marktplaatsen en heb de contacten bij een tal teammanagers waar ik eerder mee heb mogen werken. Toch wilde ik antwoord op bovenstaande vragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:52 schreef Basp1 het volgende:
Een zzp'er met wel 1 opdrachtgever klinkt weer goed. :')
Nee. Opdrachten zijn minimaal 6 maanden en maximaal zit er verlenging bij, naar gelang van de opdracht en productie. Je solliciteert en profileert jezelf bij elke ''nieuwe'' opdrachtgever. Zodra je de opdracht succesvol hebt volbracht; wordt je voor de volgende opdracht bij een oude opdrachtgever zonder sollicitatie blind voor ingehuurd. Het is niet zoals je het schetst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:23 schreef Rene het volgende:

[..]
Wanneer je zelf ontdlag neemt om als zzper te starten en dat doe je niet met wederzijds goedvinden (vaststelling) ben je in de basis zelf verantwoordelijk geweest voor je ontslag. Kan een punt van verwijtbaar zijn. Maar dat doet er doorgaans niet toe wanneer je daarna als zzp’er start. :7
Op zich een correcte en logische formulering. Dank je wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:13 schreef robbietobbie het volgende:

[..]
Dit ja, klinkt gewoon als verkapte loondienst. Vooral als je bij je huidige werkgever verder gaat.
De arbeidsrelatie vorm, (de wet DBA) wordt niet op gehandhaafd. Vandaar dat dit kan. Heb wel begrepen dat enkele opdrachtgevers willen afstappen van de zzp relatie omdat het ministerie heeft aangekondigd handhaving te willen onderzoeken.

Ik ga niet verder bij mijn huidige werkgever. Momenteel ben ik in vaste dienst bij mijn detacheerder. Zij hebben mij nu werkzaam bij een opdrachtgever. Daar ga ik niet weer aan de slag als ik zzp route op ga.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En dan bij geen opdrachten wel verwachten dat je nog in aanmerking komt voor ww terwijl je daar geen premie meer voor afdraagt.

TS blijf gewoon in dienst bij je werkgever want een ondernemer ben je niet.
Ik ben me aan het oriënteren wat betreft opties en doem scenario's. Nergens wordt gesteld dat ik gebruik wil maken van de ww zonder daar premie voor te betalen. Zo stel je het namelijk. Wellicht bestond er juist wel een vrijwillige premie afdracht om gebruik te kunnen blijven maken van de ww. Ik snap je laatste zin verder niet echt.
pi_203185715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:17 schreef Santello het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Vacatures zat en bemiddelingsbureaus ook zat. Alleen lever ik liever geen 10 euro per uur in door met ze in zee te gaan. Ik kan mijn weg vinden via de marktplaatsen en heb de contacten bij een tal teammanagers waar ik eerder mee heb mogen werken. Toch wilde ik antwoord op bovenstaande vragen.
[..]
Nee. Opdrachten zijn minimaal 6 maanden en maximaal zit er verlenging bij, naar gelang van de opdracht en productie. Je solliciteert en profileert jezelf bij elke ''nieuwe'' opdrachtgever. Zodra je de opdracht succesvol hebt volbracht; wordt je voor de volgende opdracht bij een oude opdrachtgever zonder sollicitatie blind voor ingehuurd. Het is niet zoals je het schetst.
[..]
Op zich een correcte en logische formulering. Dank je wel.
[..]
De arbeidsrelatie vorm, (de wet DBA) wordt niet op gehandhaafd. Vandaar dat dit kan. Heb wel begrepen dat enkele opdrachtgevers willen afstappen van de zzp relatie omdat het ministerie heeft aangekondigd handhaving te willen onderzoeken.

Ik ga niet verder bij mijn huidige werkgever. Momenteel ben ik in vaste dienst bij mijn detacheerder. Zij hebben mij nu werkzaam bij een opdrachtgever. Daar ga ik niet weer aan de slag als ik zzp route op ga.
[..]
Ik ben me aan het oriënteren wat betreft opties en doem scenario's. Nergens wordt gesteld dat ik gebruik wil maken van de ww zonder daar premie voor te betalen. Zo stel je het namelijk. Wellicht bestond er juist wel een vrijwillige premie afdracht om gebruik te kunnen blijven maken van de ww. Ik snap je laatste zin verder niet echt.
Sterkte en succes iig. De eerst jaren zijn altijd ff lastig.
pi_203187580
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:57 schreef Santello het volgende:
Goedemiddag leden,

Telefonisch en via de chat lukt het maar niet om contact te leggen met UWV om mijn vragen te beantwoorden wegens drukte o.I.d. Online heb ik niet bijster veel kunnen vinden.

Momenteel ben ik in loondienst. Echter is het mijn bedoeling om binnen dezelfde functie door te gaan als zzper. Dit is al spannend genoeg. Vandaar dat enkele vragen naar boven kwamen.

1. Kan ik aanspraak maken op mijn ww bij periodes zonder opdracht?
2. Als het antwoord op 1 nee is; blijft mijn ww periode bestaan voor als ik weer in loondienst ga?
3. Zijn er voor zzpers verzekeringen zoals de ww?
Ik heb gewerkt bij uwv dus ik weet wel hoe het werkt.

1. Nee dat is niet de bedoeling. Je kiest er bewust voor om geen werknemer meer te zijn. WW is alleen voor werknemers.
2. Ja, maar alleen maar voor bepaalde tijd. Minimaal 18 maanden, maximaal de duur van je WW indien dit meer dan 18 maanden is. En dit is heel strikt 1 dag te laat is te laat. Dus als je binnen deze tijd stopt kun je aanspraak maken op je nu opgebouwde WW. Stop je erbuiten dan moet je weer opnieuw Ww opbouwen.
No bitch to me
pi_203187779
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:15 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ik heb gewerkt bij uwv dus ik weet wel hoe het werkt.

1. Nee dat is niet de bedoeling. Je kiest er bewust voor om geen werknemer meer te zijn. WW is alleen voor werknemers.
2. Ja, maar alleen maar voor bepaalde tijd. Minimaal 18 maanden, maximaal de duur van je WW indien dit meer dan 18 maanden is. En dit is heel strikt 1 dag te laat is te laat. Dus als je binnen deze tijd stopt kun je aanspraak maken op je nu opgebouwde WW. Stop je erbuiten dan moet je weer opnieuw Ww opbouwen.
Ah. 18 maanden is nog best coulant. Dank je wel voor je antwoorden.
pi_203187829
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:15 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Sterkte en succes iig. De eerst jaren zijn altijd ff lastig.
Bedankt! Ik ga er vol voor. Komt helemaal goed. En anders kan ik altijd nog terecht bij de vele bureaus. Die staan te springen om werknemers. Dat is altijd geweest.

Lees nu ook dat ik binnen 18 maanden bij het UWV terecht kan voor mijn eerder opgebouwde WW.
pi_203189423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:29 schreef Santello het volgende:

[..]
Ah. 18 maanden is nog best coulant. Dank je wel voor je antwoorden.
Ja je moet mensen ook de tijd geven om het te proberen natuurlijk. Overigens is wel een voorwaarde dat je volledig en definitief stopt daarom dat jou 1e vraag ook niet opgaat.
No bitch to me
pi_203189510
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:33 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, enige is dat als je vanuit loondienst de ww in gaat en als zzp’er aan de slag gaat je gekort wordt op je ww.

Het systeem is wel vrij krom omdat je uren moet opgeven, geen inkomsten. Dus als jij 40uur zzp werk verricht voor 100,- je geen recht meer hebt op je ww.

Terwijl als jij 1uur werkt en je daar bij wijze 1000,- voor krijgt je maar voor 1uur gekort wordt op je ww.

En je hebt natuurlijk al je administratie die je moet invullen. Maargoed als je ww nodig hebt dan heb je het nodig. Alleen krijg je die niet als je zelf besluit om uit loondienst te vertrekken.
Het klopt dat het krom lijkt maar de logica erachter vind ik wel logisch. Ww krijg je als je werknemer bent. De uren die je werkt als zzper, ben je niet beschikbaar als werknemer (anders zou je werk kunnen zoeken in die uren)

En inkomsten als zzper zijn totaal niet relevant voor de WW omdat dit toch niet verzekerd is. Je kan ook al tijdens je dienstbetreking werken als zzper. Als je dan werkeloos wordt krijg je alleen WW over het verdiende in dienstbetrekking.
No bitch to me
pi_203197986
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
UWV ziet alles uit de loonaangifte. Als daar geen ontslagmoment te zien is, gaan ze echt wel vragen stellen als je een uitkering aanvraagt.
Ze hebben mij geen vragen gesteld destijds, na mijn dienstverband. Had WW aangevraagd en toegekend gekregen. Dit terwijl ik degene ben die het contract niet had verlengd.
pi_203200779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 04:38 schreef Santello het volgende:

[..]
Ze hebben mij geen vragen gesteld destijds, na mijn dienstverband. Had WW aangevraagd en toegekend gekregen. Dit terwijl ik degene ben die het contract niet had verlengd.
_O- serieus? Mijn collega kreeg een afwijzing WW terwijl haar helemaal niets was verteld over of ze contractverlenging krijgt. Ze had ook geen aanzegging die ze kon laten zien en ze werd gebeld. Ik kreeg trouwens helemaal geen telefoon en vrijwel direct een brief dat ik WW krijg.

In bezwaar kreeg die collega trouwens wel een WW want de werkgever zei wel dat ze haar wat hebben aangeboden maar hadden niets op papier

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2022 11:57:41 ]
pi_203201136
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:56 schreef 09 het volgende:

[..]
_O- serieus? Mijn collega kreeg een afwijzing WW terwijl haar helemaal niets was verteld over of ze contractverlenging krijgt. Ze had ook geen aanzegging die ze kon laten zien en ze werd gebeld. Ik kreeg trouwens helemaal geen telefoon en vrijwel direct een brief dat ik WW krijg.

In bezwaar kreeg die collega trouwens wel een WW want de werkgever zei wel dat ze haar wat hebben aangeboden maar hadden niets op papier
Maar dit is ook wel een beetje apart. Want als je niets hoort weet je niet of je mag blijven en ik kan me prima voorstellen dat een uitkeringsdeskundige zich dan afvraagt of je wel echt werkloos word. Ik zou het me als werknemer ook afvragen.

Maar goed, eigenlijk zou ik vlak voor ingaan van de aanzeggingstermijn al vragen of ik kan blijven en niet pas op het moment dat ik pas WW kan aanvragen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daboman op 15-01-2022 12:25:32 ]
pi_203201454
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:19 schreef Daboman het volgende:

[..]
Maar dit is ook wel een beetje apart. Want als je niets hoort weet je niet of je mag blijven en ik kan me prima voorstellen dat een uitkeringsdeskundige zich dan afvraagt of je wel echt werkloos word. Ik zou het me als werknemer ook afvragen.

Maar goed, eigenlijk zou ik vlak voor ingaan van de aanzeggingstermijn al vragen of ik kan blijven en niet pas op het moment dat ik pas WW kan aanvragen.
Ze heeft de uitkering aangevraagd toen ze al uit dienst was. (Terwijl het vanaf 1w van tevoren kan)
En op ons werk werkten wij ook met suwinet waardoor wij weten dat er bij einde dienstverband een reden in staat
Haar manager had wrs iets ingevuld van contract opgezegd wat niet zo was
pi_203201484
Trouwens desbetreffende dame dacht dat ze wel verlenging krijgt omdat ze maar niks hoorde.

En toen ik haar wees op de aanzegvergoeding die ze nu mag krijgen was ze bang voor de manager

Ten eerste gaat Hr of salarisadministratie over de aanzegvergoeding als tweede moet je als werknemer in Nederland wel een beetje assertief zijn
pi_203213891
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:57 schreef Santello het volgende:
Goedemiddag leden,
3. Zijn er voor zzpers verzekeringen zoals de ww?
Kijk even naar het Tulpenfonds, wellicht sluit dat aan bij jouw persoonlijke situatie?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_203214374
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:34 schreef 09 het volgende:

[..]
Ze heeft de uitkering aangevraagd toen ze al uit dienst was. (Terwijl het vanaf 1w van tevoren kan)
En op ons werk werkten wij ook met suwinet waardoor wij weten dat er bij einde dienstverband een reden in staat
Haar manager had wrs iets ingevuld van contract opgezegd wat niet zo was
Ik zit regelmatig op Suwi. Heb dat eigenlijk nog nooit gezien. Zal er op letten. Leuk om te weten dat het daar staat. Bij einde dienstverband meld de werkgever iemand dus af met opgave van reden? Vind het dan nog steeds apart dat ik wel WW heb gekregen. Tenzij ze natuurlijk hebben opgegeven dat ze niet gaan verlengen. Dat vind ik wel aardig van ze :')
pi_203214398
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 00:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Kijk even naar het Tulpenfonds, wellicht sluit dat aan bij jouw persoonlijke situatie?
Dank voor het meedenken!

Mooi initiatief. Zie alleen iets staan over arbeidsongeschiktheid of ziekte. Ben op zoek naar buffer verzekering o.i.d. Wat maanden overbruggen waar nodig.
pi_203214402
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 00:37 schreef Santello het volgende:

[..]
Ik zit regelmatig op Suwi. Heb dat eigenlijk nog nooit gezien. Zal er op letten. Leuk om te weten dat het daar staat. Bij einde dienstverband meld de werkgever iemand dus af met opgave van reden? Vind het dan nog steeds apart dat ik wel WW heb gekregen. Tenzij ze natuurlijk hebben opgegeven dat ze niet gaan verlengen. Dat vind ik wel aardig van ze :')
ja, als je een dienstverband aanklikt volgens mij. heb momenteel geen toegang tot suwi meer maar er staat wel behoorlijk wat info in :') ook dingen als welke diploma's iemand heeft behaald en wanneer volgens duo _O- maar goed dat moet je natuurlijk alleen bekijken als het relevant is en voor ons werk was het wel relevant om te zien waar iemand werkt of heeft gewerkt...
  maandag 17 januari 2022 @ 08:22:59 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203231819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:23 schreef Santello het volgende:
Lees ik hier trouwens goed dat ik gebruik kan maken van mijn opgebouwde ww als ik volledig stop als zelfstandige? https://www.uwv.nl/partic(...)-einde-eigen-bedrijf
Nee, niet helemaal.

Als je nu recht hebt op WW, voor bijvoorbeeld 18 maanden, en je wordt ZZP-er, maar stopt. Dan heb je nog recht op WW voor de maanden die je over hebt.

Dus je begint nu, januari, en werkt 6 maanden, maar stopt daarna. Dan heb je nog 12 maanden WW over.

Als je nu begint en over 20 maanden stopt. Heb je geen WW.

Tenminste, zo zou ik het lezen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')