abonnement Unibet Coolblue
pi_203178342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 17:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan houd ik iedere mnd 600 euro extra over.
Ik vraag niet waarom, ik ben slechts nieuwsgierig hoe je zomaar ineens 600 minder kunt gaan betalen per maand. Tenzij aflossingsvrij of een flink deel af te betalen, maar zo komt het niet over...
pi_203178937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar heb ik ook op gezeten. Als je een beetje met je handen kunt werken zoals ik hoeft uit huis gaan geen probleem te zijn.
Nuja een woning in mijn regio (Amsterdam/Zaandam) doet nu zeg ¤450.000.
Als je 5 maal je inkomen leent heb je een bruto jaarinkomen nodig van ¤90.000.
Dat is slechts weggelegd voor weinig mensen en zeker voor meiden met een VMBO achtergrond op niet het hoogste niveau is dat een moeilijk verhaal.
Als je een electrician bent of iets dergelijks zal je nu goed verdienen, maar dat gaan zij niet doen...
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:38:06 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203179189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik vraag niet waarom, ik ben slechts nieuwsgierig hoe je zomaar ineens 600 minder kunt gaan betalen per maand. Tenzij aflossingsvrij of een flink deel af te betalen, maar zo komt het niet over...
Ik ben van 3,6% annuïteit naar 1.47% aflossingsvrij gegaan
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203179338
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:11 schreef 09 het volgende:

[..]
waarom dom? omdat er zelfs met immigratie nog steeds sprake is van enorme vergrijzing en ik jou vierkant uitlach als doordat de grijze mensen massaal dood gaan al die huizen leeg staan
Eh, je weet dat is uitgerekend dat tot en met 2050 de bevolking in Nederland blijft stijgen? Dus er is de komende pak weg 30 jaar meer vraag dan aanbod.

De enige twee oplossingen:
1. Meer bouwen (dit gaat ten koste van landschap, milieu, klimaat, etc).
2. Immigratie beperken.

Het grappige is dat vooral links fel tegen de twee bovenstaande punten is, maar de VVD krijgt steeds maar weer de schuld :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_203180240
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef hangtime het volgende:

[..]
Waarom is nu een huis kopen dom?
Bevolkingsgroei stijgt de komende 10 jaar nog steeds harder dan er woningen bijkomen.
Daarnaast is een huis bouwen ook gewoon duur qua materialen, want ook die prijzen zijn hard gestegen.

Er zijn gewoon geen redenen te bedenken waarom het in zou kunnen storten.
Dus ik hoor graag argumentie :)
Omdat een huis in een zuidelijker warm land goedkoper is, het leven aangenamer en je tegenwoordig binnen huis kan werken. :)
pi_203180448
Hier in de straat is het inmiddels 8K per meter, 2.5 keer zoveel in 15 jaar, te bizar voor woorden.
Naja ik hoop over jaar of 5 de biezen te pakken naar een plek waar je nog voor een appel en ei kan wonen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:12:54 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203180611
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Nu een huis kopen, zelfs als het kan, is gewoon dommer dan dom.

Zelfs Bitcoin kan niet op tegen zo'n enorme stijging tegenwoordig :')
Ligt eraan.

Als je een huis koopt waar je makkelijk 10 jaar in kan blijven zitten maakt het allemaal niet zoveel uit. Ook al komt er een crash (wat ik niet verwacht), is over 10 jaar je huis echt wel in waarde gestegen.

Met dank aan de inflatie de komende tijd is het überhaupt slim om te investeren in vastgoed en om nu flink hypotheekschulden te maken. En misschien stukje crypto idd, al is vastgoed een veiligere keuze.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:20:47 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203180664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ligt eraan.

Als je een huis koopt waar je makkelijk 10 jaar in kan blijven zitten maakt het allemaal niet zoveel uit. Ook al komt er een crash (wat ik niet verwacht), is over 10 jaar je huis echt wel in waarde gestegen.

Met dank aan de inflatie de komende tijd is het überhaupt slim om te investeren in vastgoed en om nu flink hypotheekschulden te maken. En misschien stukje crypto idd, al is vastgoed een veiligere keuze.
Het maakt niet zoveel uit wat een huis kost als je 20 of 30 jaar kunt financieren voor een rente die onder de inflatie ligt. Al koop je nu een rijtjeshuis voor een miljoen, als je het tegen 1,5% kunt financieren dan kost het je komende 20 jaar maar 1.100 euro per maand bruto (aan rente) en effectief dus 700 euro. Goedkoper dan huren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203181892
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Nu een huis kopen, zelfs als het kan, is gewoon dommer dan dom.

Zelfs Bitcoin kan niet op tegen zo'n enorme stijging tegenwoordig :')
A) niet overal is de stijging hetzelfde.
B) heb je wel eens uitgerekend wat een huis kost over een periode van 30 jaar met de huidige lage rente vergeleken met wat een huis kostte over een periode van 30 jaar in een tijd van hoge rente? Hoeft niet veel te schelen hoor. (Kan uiteindelijk neerkomen op een stijging vergelijkbaar met inflatie ivm dalingen van de huizenprijzen in het verleden).

Jij wacht liever op een hogere rentestand en stagnerende prijzen? Die besparing is een sigaar uit eigen doos.

Edit: vind het sws een domme reactie btw :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 10:50:47 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203182379
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef SOG het volgende:

[..]
A) niet overal is de stijging hetzelfde.
B) heb je wel eens uitgerekend wat een huis kost over een periode van 30 jaar met de huidige lage rente vergeleken met wat een huis kostte over een periode van 30 jaar in een tijd van hoge rente? Hoeft niet veel te schelen hoor. (Kan uiteindelijk neerkomen op een stijging vergelijkbaar met inflatie ivm dalingen van de huizenprijzen in het verleden).

Jij wacht liever op een hogere rentestand en stagnerende prijzen? Die besparing is een sigaar uit eigen doos.

Edit: vind het sws een domme reactie btw :D
Want starters blijven 20 jaar in hun pauperflat wonen. Wat denk je nou zelf? _O-

Over domme reacties gesproken, deze spant echt de kroon. Als ik als starter nu een huis zou kopen (kan niet, dus hoef niets te overwegen), zou dat een klein flatje zijn waar ik echt niet langer dan 5-7 jaar wil zitten. Als er in die 5-7 jaar een flinke klap komt, ga ik over 5 jaar op zoek in een markt met hoge rente en een dikke restschuld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203182829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want starters blijven 20 jaar in hun pauperflat wonen. Wat denk je nou zelf? _O-

Over domme reacties gesproken, deze spant echt de kroon. Als ik als starter nu een huis zou kopen (kan niet, dus hoef niets te overwegen), zou dat een klein flatje zijn waar ik echt niet langer dan 5-7 jaar wil zitten. Als er in die 5-7 jaar een flinke klap komt, ga ik over 5 jaar op zoek in een markt met hoge rente en een dikke restschuld.
Dan begrijp je echt totaal niet hoe de economie werkt.
De hele wereld gaat per direct failliet als dat het geval is.
De ECB zorgt er echt wel voor dat de euro minder waard wordt hoor...
Deflatie is gewoon een onmogelijk scenario.
Alle leningen moeten minder waard worden, anders stoppen alle molens met draaien..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 11:32:34 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203182942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:25 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dan begrijp je echt totaal niet hoe de economie werkt.
De hele wereld gaat per direct failliet als dat het geval is.
De ECB zorgt er echt wel voor dat de euro minder waard wordt hoor...
Deflatie is gewoon een onmogelijk scenario.
Alle leningen moeten minder waard worden, anders stoppen alle molens met draaien..
Wat :')

Als jouw huis onder water staat ben je gewoon de klos, klaar. Dan kan je wel weer leuk economisch gedraai verzinnen, maar zo werkt de wereld niet voor de gewone man. Ik vind het echt in en in triest hoe jij zo gigantisch arrogant aan het reageren bent, de expert uithangt en ondertussen echt totaal geen idee hebt waar je het over hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203182974
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat :')

Als jouw huis onder water staat ben je gewoon de klos, klaar. Dan kan je wel weer leuk economisch gedraai verzinnen, maar zo werkt de wereld niet voor de gewone man. Ik vind het echt in en in triest hoe jij zo gigantisch arrogant aan het reageren bent, de expert uithangt en ondertussen echt totaal geen idee hebt waar je het over hebt.
Ehhh, geen idee?
Grotendeels al mijn huizen zijn inmiddels hypotheek vrij, dankzij huurders met een instelling zoals jij.
Tuurlijk hebben een aantal van mijn huis aankopen wel eens onder water gestaan.
Maar dat duurde nooit lang.
Ik wil alleen maar goed bedoelt advies geven hoor, zonder arrogante bedoelingen...
pi_203183229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want starters blijven 20 jaar in hun pauperflat wonen. Wat denk je nou zelf? _O-

Over domme reacties gesproken, deze spant echt de kroon. Als ik als starter nu een huis zou kopen (kan niet, dus hoef niets te overwegen), zou dat een klein flatje zijn waar ik echt niet langer dan 5-7 jaar wil zitten. Als er in die 5-7 jaar een flinke klap komt, ga ik over 5 jaar op zoek in een markt met hoge rente en een dikke restschuld.
Je kan de rente meenemen naar een volgende woning. Vandaar de 30 jaarsperiode.
Als starter kan je miss alleen een flat kopen in Amsterdam, maar Nederland bestaat niet alleen uit Amsterdam hoor.

Je praat behoorlijk neerbuigend tov je medemens en verder heb je wss een gebrek aan kennis over hypotheken, woningprijzen, woningmarkt, contant maken van bedragen, inflatie, aftrekvoordelen etc etc.

Kom eens met een mooie rekensom dan als je zo graag je gelijk wil halen?

Jij vindt dat elke starter met een kutsalaris recht heeft op een huis?? Een paar jaar werken en ondertussen een koopappartement en dan een huis kopen is onrechtvaardig volgens jou?

Blijf jij maar lekker huren en klagen en beledigen en ondertussen je geld verkwanselen aan shitcoins :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 11:54:15 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203183253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:34 schreef hangtime het volgende:
Ik wil alleen maar goed bedoelt advies geven hoor, zonder arrogante bedoelingen...
Ik zie nu dat ik op twee verschillende personen aan het reageren was, jij was niet degene die zo reageerde, excuus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 12:02:00 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203183368
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:52 schreef SOG het volgende:

[..]
Je kan de rente meenemen naar een volgende woning. Vandaar de 30 jaarsperiode.
Als starter kan je miss alleen een flat kopen in Amsterdam, maar Nederland bestaat niet alleen uit Amsterdam hoor.

Je praat behoorlijk neerbuigend tov je medemens en verder heb je wss een gebrek aan kennis over hypotheken, woningprijzen, woningmarkt, contant maken van bedragen, inflatie, aftrekvoordelen etc etc.

Kom eens met een mooie rekensom dan als je zo graag je gelijk wil halen?

Jij vindt dat elke starter met een kutsalaris recht heeft op een huis?? Een paar jaar werken en ondertussen een koopappartement en dan een huis kopen is onrechtvaardig volgens jou?

Blijf jij maar lekker huren en klagen en beledigen en ondertussen je geld verkwanselen aan shitcoins :D
Het feit dat je denkt dat ik een flatje in Amsterdam kan kopen zegt al genoeg over jouw kennis van de woningmarkt. Ik heb nieuws voor je: überhaupt een woning in Amsterdam is onmogelijk voor starters, gewoon totaal uitgesloten. Er worden kamers verkocht voor absolute woekerprijzen, en dan heb je gemeenschappelijke ruimtes. Nee, ik heb het niet over Amsterdam, opgeflikkerd met die stropoppen, ik heb het over het complete Groene Hart en randsteden. Zelfs met een technische universitaire opleiding met dito salaris is het gewoon onmogelijk als éénverdiener, die 20% per kwartaal spaar je niet tegenop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203183578
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zeker, ze hanteren dezelfde ideologie. Er is geen partij die het anders doet.
SP heeft dezelfde ideologie als de VVD ja? Welke is dat?
pi_203183629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
SP heeft dezelfde ideologie als de VVD ja? Welke is dat?
Kapitalisme
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203183684
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het feit dat je denkt dat ik een flatje in Amsterdam kan kopen zegt al genoeg over jouw kennis van de woningmarkt. Ik heb nieuws voor je: überhaupt een woning in Amsterdam is onmogelijk voor starters, gewoon totaal uitgesloten. Er worden kamers verkocht voor absolute woekerprijzen, en dan heb je gemeenschappelijke ruimtes. Nee, ik heb het niet over Amsterdam, opgeflikkerd met die stropoppen, ik heb het over het complete Groene Hart en randsteden. Zelfs met een technische universitaire opleiding met dito salaris is het gewoon onmogelijk als éénverdiener, die 20% per kwartaal spaar je niet tegenop.
Er staan wel kamers voor precies 1 ton in 020 te koop… maar daar moet je na je studententijd niet in willen zitten
pi_203183701
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:34 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ehhh, geen idee?
Grotendeels al mijn huizen zijn inmiddels hypotheek vrij, dankzij huurders met een instelling zoals jij.
Tuurlijk hebben een aantal van mijn huis aankopen wel eens onder water gestaan.
Maar dat duurde nooit lang.
Ik wil alleen maar goed bedoelt advies geven hoor, zonder arrogante bedoelingen...
Dus je hebt geld dat je niet nodig hebt en daarmee verneuk je de kansen van de wel hardwerkende hollander?
pi_203183942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het feit dat je denkt dat ik een flatje in Amsterdam kan kopen zegt al genoeg over jouw kennis van de woningmarkt. Ik heb nieuws voor je: überhaupt een woning in Amsterdam is onmogelijk voor starters, gewoon totaal uitgesloten. Er worden kamers verkocht voor absolute woekerprijzen, en dan heb je gemeenschappelijke ruimtes. Nee, ik heb het niet over Amsterdam, opgeflikkerd met die stropoppen, ik heb het over het complete Groene Hart en randsteden. Zelfs met een technische universitaire opleiding met dito salaris is het gewoon onmogelijk als éénverdiener, die 20% per kwartaal spaar je niet tegenop.
Huis in Nieuwerkerk aan den IJssel gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)319-groenendijk-206/

Wat is er mis met dit dan bv. Jouw eisen liggen te hoog!
pi_203183985


1631 resultaten noord en zuid holland...
pi_203184024
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:40 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie garageboxen!
pi_203184045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:42 schreef 09 het volgende:

[..]
Goeie garageboxen!
1036 woningen
pi_203184378
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:40 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]

1631 resultaten noord en zuid holland...
Nu even het filter beschikbaar toevoegen.

In Noord-Holland zijn het er dan 292 waarvan 83 huizen en 90 appartementen.
pi_203184510
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:23 schreef 09 het volgende:

[..]
Dus je hebt geld dat je niet nodig hebt en daarmee verneuk je de kansen van de wel hardwerkende hollander?
Als jij en NatteKat de hele tijd mij persoonlijk aanvallen heeft dat tot resultaat dat ik nooit meer mijn kennis deel.

Sjonge jonge zeg, wat een reacties krijg ik op mijn goed bedoelde advies. Probeer alleen maar uit te leggen waarom een huis kopen niet dom is, zelfs niet in deze tijd. (als je het kan betalen)
Ik vind het echt bizar dat jullie mij direct persoonlijk aanvallen.

Ook direct het vooroordeel erbij dat ik niet hardwerkend ben, fijne reacties.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 14:33:44 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203185955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:26 schreef 09 het volgende:

[..]
Op de bank zitten met paprikachips en kijken hoe je geld groeit zonder er arbeid voor te leveren is niet werken…
Veel geld verdien je dan ook niet met hard werken maar met slim investeren...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:36:14 #78
74056 crew  ToT
pi_203185992
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan spreek je zo nu en dan nog zo'n amoebe die met de eurotekens in de ogen trots verkondigt dat z'n bakstenen hut wel bijna een half miljoen waard is tov van de twee ton van vijftien jaar geleden.

Zijn doorgaans gewoon jan doedels ook, en maar vvd stemmen. :')
Ja mijn huis is de afgelopen 4 jaar ook wel verdubbeld in waarde, maar probeer maar eens wat anders terug te krijgen.
Het hebben van een huis is een extra belemmering, tenzij je de gok wel aandurft hem te koop te zetten terwijl je nog niks anders hebt, en je weet dat je goed tegen pensionado's uit de Randstad kunt opbieden bij huizen waar je interesse in hebt.
pi_203186058
Volgens mij is überhaupt niet instappen (al kan je enkel een pauperflatje krijgen) sowieso heel onverstandig. Ik vrees er best voor dat je het in de toekomst weleens verdomde zwaar kan krijgen als je op je 67e geen afbetaald huis hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:44:01 #80
74056 crew  ToT
pi_203186089
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:41 schreef GS-Raw het volgende:
Volgens mij is überhaupt niet instappen (al kan je enkel een pauperflatje krijgen) sowieso heel onverstandig. Ik vrees er best voor dat je het in de toekomst weleens verdomde zwaar kan krijgen als je op je 67e geen afbetaald huis hebt.
Yup, pensioenen zullen dan wel mythes en sagen uit een ver verleden zijn.
pi_203186110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Yup, pensioenen zullen dan wel mythes en sagen uit een ver verleden zijn.
Precies, terwijl je dan wel nog steeds huur kan dokken. Dan liever een koopwoning dat niet naar wens is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:47:13 #82
74056 crew  ToT
pi_203186124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:46 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Precies, terwijl je dan wel nog steeds huur kan dokken. Dan liever een koopwoning dat niet naar wens is.
En tegen die tijd dat huisje lekker verkopen en met je flappen naar Spanje verhuizen, of een leuk Aziatisch land waar de ziekenzorg nog een beetje fatsoenlijk is. ^O^
pi_203187245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ben van 3,6% annuïteit naar 1.47% aflossingsvrij gegaan
En dan spaar je dus extra om na de afloop van je hypotheek ineens het resterende bedrag te betalen, of hoop je dan te verlengen (hypotheek)?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 16:26:01 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203187724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:22 schreef 09 het volgende:

[..]
Er staan wel kamers voor precies 1 ton in 020 te koop… maar daar moet je na je studententijd niet in willen zitten
1 ton voor zo'n kamer valt al onder woekerprij
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:10 schreef hangtime het volgende:

[..]
Als jij en NatteKat de hele tijd mij persoonlijk aanvallen heeft dat tot resultaat dat ik nooit meer mijn kennis deel.

Sjonge jonge zeg, wat een reacties krijg ik op mijn goed bedoelde advies. Probeer alleen maar uit te leggen waarom een huis kopen niet dom is, zelfs niet in deze tijd. (als je het kan betalen)
Ik vind het echt bizar dat jullie mij direct persoonlijk aanvallen.

Ook direct het vooroordeel erbij dat ik niet hardwerkend ben, fijne reacties.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie nu dat ik op twee verschillende personen aan het reageren was, jij was niet degene die zo reageerde, excuus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203197028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:01 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Nu even het filter beschikbaar toevoegen.

In Noord-Holland zijn het er dan 292 waarvan 83 huizen en 90 appartementen.
Tjah dan moet je uitwijken naar almere oid he...of als je in rdam werkt pak je in west brabant iets. Als k naar ny ga verhuizen dan verwacht ik ook niet direct een dikke flat in manhattan te kunnen kopen omdat ik al 15 jaar werk.

Vind het vrij opvallend dat starters het recht denken te hebben een huis te kunnen kopen waar ze maar willen. En dan neerbuigend doen tov mensen die huizen verhuren.

Vaak zie je dan ook ng dat die mensen wél huizen kunnen kopen maar daar van af zien, omdat er een nieuw vloertje in moet en een nieuwe badkamer :')
  zaterdag 15 januari 2022 @ 00:07:50 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203197130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja mijn huis is de afgelopen 4 jaar ook wel verdubbeld in waarde, maar probeer maar eens wat anders terug te krijgen.
Het hebben van een huis is een extra belemmering, tenzij je de gok wel aandurft hem te koop te zetten terwijl je nog niks anders hebt, en je weet dat je goed tegen pensionado's uit de Randstad kunt opbieden bij huizen waar je interesse in hebt.
Je hoeft hem toch ook niet te koop te zetten als je nog niks anders hebt?

Eerst iets anders kopen, dan je eigen toko de markt op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203197414
Ben sws benieuwd of de vele klagers hier op fok (ja er zijn er al veel gepasseerd hier de afgelopen tijd) uberhaupt moeite doen om huizen te bezichtigen en biedingen te doen.

Veel klagen (20 procent kwartaal op kwartaal prijsstijging, geloof je het zelf?), weinig zoeken naar oplossingen en handen uit de mouwen te steken. Veel wensen: locatie en als het kan een huis wat al af is (maar dan wel tegelijkertijd haten als er in de media een item is waarin een huis geflipt wordt waar dan kopers plotseling wél voor in de rij staan met de portemonnees open terwijl die nergens te bekennen waren toen het huis te koop stond voordat de flip plaatsvond). Een tijd forensen of een huis kopen waar nog wat aan gedaan moet worden is vreselijk! Dan liever klagen en je huur maandelijks overmaken. Wat hebben we het toch slecht!
pi_203197501
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:29 schreef SOG het volgende:
Ben sws benieuwd of de vele klagers hier op fok (ja er zijn er al veel gepasseerd hier de afgelopen tijd) uberhaupt moeite doen om huizen te bezichtigen en biedingen te doen.

Veel klagen (20 procent kwartaal op kwartaal prijsstijging, geloof je het zelf?), weinig zoeken naar oplossingen en handen uit de mouwen te steken. Veel wensen: locatie en als het kan een huis wat al af is (maar dan wel tegelijkertijd haten als er in de media een item is waarin een huis geflipt wordt waar dan kopers plotseling wél voor in de rij staan met de portemonnees open terwijl die nergens te bekennen waren toen het huis te koop stond voordat de flip plaatsvond). Een tijd forensen of een huis kopen waar nog wat aan gedaan moet worden is vreselijk! Dan liever klagen en je huur maandelijks overmaken. Wat hebben we het toch slecht!
Zelfs hier in een krimpregio staan huizen te koop voor twee ton, die vorig jaar ¤60000 deden.

En dan heb ik het over krotten die boven een slaapkamer hebben en drie vierkante meter tuin.
pi_203197551
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zelfs hier in een krimpregio staan huizen te koop voor twee ton, die vorig jaar ¤60000 deden.

En dan heb ik het over krotten die boven een slaapkamer hebben en drie vierkante meter tuin.
Kun je dit ook met bewijs staven? 60k naar 200k in een jaar?

Dat de prijzen in krimpregios ook stijgen geloof ik wel. Ik zie dat ik zelf ook in een krimpregio woon :{ 15 minuten van eindhoven af :?

Edit: je bedoelt na flippen?
pi_203197598
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:45 schreef SOG het volgende:

[..]
Kun je dit ook met bewijs staven? 60k naar 200k in een jaar?

Dat de prijzen in krimpregios ook stijgen geloof ik wel. Ik zie dat ik zelf ook in een krimpregio woon :{ 15 minuten van eindhoven af :?
ja dat kan ik. Is dat noodzakelijk? Ik zit ergens tussen Rotterdam en Antwerpen.

Drie woningen, tussen de ¤40000 en ¤60000,
Verkocht in 2021, en nu op de markt voor ¤199000. Bizarre prijzen voor hier. Wij kochten hier twee huizen voor drie ton twee jaar geleden.
pi_203197614
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:45 schreef SOG het volgende:

[..]
Kun je dit ook met bewijs staven? 60k naar 200k in een jaar?

Dat de prijzen in krimpregios ook stijgen geloof ik wel. Ik zie dat ik zelf ook in een krimpregio woon :{ 15 minuten van eindhoven af :?

Edit: je bedoelt na flippen?
ja na strippen, nieuw dak en kozijnen en goedkoop laminaatvloertje en showroomkeuken.

Kosten verbouwing schat ik op
¤30000 dus ongeveer een ton winst.
pi_203197716
Dit probleem zal de komende jaren nog verder toenemen aangezien de regering niet van plan is om iets te doen aan de immigratie. De afgelopen jaren is het migratiesaldo +100k op jaar basis. Hier zit geen enkele rem of controle op. Het is waarschijnlijk dat dit nog verder zal doorgroeien, want het aantal armoedzaaiers is praktisch onbeperkt en de enige vereiste is het bereiken van Nederlands grondgebied.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 09:18:48 #93
74056 crew  ToT
pi_203198628
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Je hoeft hem toch ook niet te koop te zetten als je nog niks anders hebt?

Eerst iets anders kopen, dan je eigen toko de markt op.
Als je de dubbele kosten kunt dragen idd ja. :)
pi_203199174
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:29 schreef SOG het volgende:
Ben sws benieuwd of de vele klagers hier op fok (ja er zijn er al veel gepasseerd hier de afgelopen tijd) uberhaupt moeite doen om huizen te bezichtigen en biedingen te doen.

Veel klagen (20 procent kwartaal op kwartaal prijsstijging, geloof je het zelf?), weinig zoeken naar oplossingen en handen uit de mouwen te steken. Veel wensen: locatie en als het kan een huis wat al af is (maar dan wel tegelijkertijd haten als er in de media een item is waarin een huis geflipt wordt waar dan kopers plotseling wél voor in de rij staan met de portemonnees open terwijl die nergens te bekennen waren toen het huis te koop stond voordat de flip plaatsvond). Een tijd forensen of een huis kopen waar nog wat aan gedaan moet worden is vreselijk! Dan liever klagen en je huur maandelijks overmaken. Wat hebben we het toch slecht!
Ik denk dat het wel iets genuanceerder ligt maar snap je punt wel. Ik vind het wel opvallend hoe weinig mensen om mij heen bereid zijn om een paar jaar flink te sparen (en dingen te laten, tering naar de nering). Vrouwlief en ik willen voor onze 65e een afbetaald huis hebben dus dat betekent dat we nog 4 jaar hebben om keihard te sparen en een huis te kopen. Dan maar even geen dure vakantie, leasebak gaat de deur uit, geen dure telefoons, zelf koken ipv uit eten gaan. Wel een beetje jammer van de inflatie….
pi_203201088
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 01:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit probleem zal de komende jaren nog verder toenemen aangezien de regering niet van plan is om iets te doen aan de immigratie. De afgelopen jaren is het migratiesaldo +100k op jaar basis. Hier zit geen enkele rem of controle op. Het is waarschijnlijk dat dit nog verder zal doorgroeien, want het aantal armoedzaaiers is praktisch onbeperkt en de enige vereiste is het bereiken van Nederlands grondgebied.
Ze hadden gewoon Wilders de macht moeten geven
pi_203201647
Deze stijging is helemaal niet houdbaar joh, de rente zal stijgen en dan kunnen we gaan lachen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203201795
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:43 schreef ludovico het volgende:
Deze stijging is helemaal niet houdbaar joh, de rente zal stijgen en dan kunnen we gaan lachen.
Dat de rente gaat stijgen is aannemelijk en hakt er al snel in bij een grote schuld.
pi_203202841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
ja dat kan ik. Is dat noodzakelijk? Ik zit ergens tussen Rotterdam en Antwerpen.

Drie woningen, tussen de ¤40000 en ¤60000,
Verkocht in 2021, en nu op de markt voor ¤199000. Bizarre prijzen voor hier. Wij kochten hier twee huizen voor drie ton twee jaar geleden.
Klopt in die regio is de prijsstijing pas later echt doorgezet met procentueel de hoogste prijsstijgingen in de laatste jaren voor zover ik weet. Herrinner me sws zeeuws vlaanderen als flinke stijger.
pi_203202938
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:10 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel iets genuanceerder ligt maar snap je punt wel. Ik vind het wel opvallend hoe weinig mensen om mij heen bereid zijn om een paar jaar flink te sparen (en dingen te laten, tering naar de nering). Vrouwlief en ik willen voor onze 65e een afbetaald huis hebben dus dat betekent dat we nog 4 jaar hebben om keihard te sparen en een huis te kopen. Dan maar even geen dure vakantie, leasebak gaat de deur uit, geen dure telefoons, zelf koken ipv uit eten gaan. Wel een beetje jammer van de inflatie….
De inflatie is idd een groot probleem. Dit, samen met de stijgende rente zal een dempende werking gaan krijgen op de stijgingen in de woningmarkt.

Spaarders zijn door de inflatie genoodzaakt om hun geld te stallen in meer risicovollere bezittingen zoals aandelen als ze tegen de inflatie willen opboksen.

Hogere rente, economie die minder draait, inflatie: zal zeker wel effect hebben op de woningmarkt. Of dit dalingen zullen zijn in prijs of stagnatie is moeilijk te voorspellen. De banken hebben de trend in de woningmarkt ook structureel onderschat.
pi_203225034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ligt eraan.

Als je een huis koopt waar je makkelijk 10 jaar in kan blijven zitten maakt het allemaal niet zoveel uit. Ook al komt er een crash (wat ik niet verwacht), is over 10 jaar je huis echt wel in waarde gestegen.

Met dank aan de inflatie de komende tijd is het überhaupt slim om te investeren in vastgoed en om nu flink hypotheekschulden te maken. En misschien stukje crypto idd, al is vastgoed een veiligere keuze.
Onder normale omstandigheden heb je gelijk, dan wordt een tijdelijke dip in de prijzen opgevangen door de groei op lange termijn.

Alleen de huizenprijzen zijn in de laatste 5 jaar veel en veel sneller gestegen dan de inkomensgroei. De prijs van een huis wordt nu bepaald door de maximale leencapaciteit van tweeverdieners. Er is geen relatie meer met de bouwkosten. Gaat een van de peilers van het lenen onderuit, dan zakt de huizenprijs voor zeer lange termijn.

Het kan zeker goed gaan, maar je loopt ook het risico om 30 jaar aan je huis vast te zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')