abonnement Unibet Coolblue
pi_203163697
Die Engelse Trumpkloon legt anderen de regels op die ie zelf niet nakomt.
Komt dat bekent voor?
Natuurlijk, Hier in NL nog niet zolang geleden ook zo'n gevalletje met het verschil dat het hier om een minister ging en daar om een premier.
Technisch detail maar voor de rest komt het op hetzelfde neer.
Klojo's van de elite leggen ons klootjesvolk regels op die ze zelf niet nakomen.

We weten dan ook hoe dit afloopt.
Veel wind maar de boom blijft toch staan.
Klacht lijkt me duidelijk!

POLL

https://www.ad.nl/politie(...)de-premier~a0643773/

quote:
Boris Johnson verdedigt zich tegen forse kritiek na tuinfeestje tijdens lockdown: ‘Ik begrijp de woede’
VIDEOKan de Britse premier Boris Johnson aanblijven, nu hij tijdens de coronalockdown een tuinfeestje hield voor medewerkers? Die vraag staat vandaag centraal in het Britse parlement. Johnson bood zijn verontschuldigingen aan voor het feestje. ,,Ik begrijp de woede die ze voelen tegenover mij.”


[ Bericht 20% gewijzigd door Joopklepzeiker op 13-01-2022 00:37:21 ]
pi_203163714
Lijkt wel hoe hoger de positie in politieke sfeer, des te vaker je wegkomt met overschrijdingen in het ambt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203163717
De toon Trumpkloon is ongepast.
pi_203164095
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Natuurlijk, Hier in NL nog niet zolang geleden ook zo'n gevalletje met het verschil dat het hier om een minister ging en daar om een premier.
En het verschil dat ome Boris nu al voor de derde keer op zoiets betrapt wordt.

Z'n excuus is ook vrij lachwekkend: hij dacht dat het een werkoverleg. "His defense... that he didn't realize he was at a party".
pi_203164101
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:30 schreef Metalfrost het volgende:
Lijkt wel hoe hoger de positie in politieke sfeer, des te vaker je wegkomt met overschrijdingen in het ambt.
het is een vereiste.
Plaats hier uw advertentie
  donderdag 13 januari 2022 @ 07:41:21 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203164572
Dit was toch niet de eerste keer? Als je één keer iets flikt, kom je nog met excuses weg.

Als je vaker hetzelfde flikt, dan zijn excuses geen reet meer waard; hij heeft er dan niets van geleerd, of het zal hem gewoon worst zijn. Pure minachting.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 januari 2022 @ 07:45:47 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203164584
Dat van Grapperhaus was een foutje. Johnson doet dit bewust, dit is namelijk al de zoveelste keer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203164733
quote:
84s.gif Op donderdag 13 januari 2022 07:45 schreef Starhopper het volgende:
Dat van Grapperhaus was een foutje.
:')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_203164754
https://www.bbc.com/news/av/uk-45164768

Boris heeft het ontwijken van kritiek tot een kunst verheven. Dit filmpje was van een jaar voor hij prime minister werd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_203164759
Wat was het ook alweer, all animals are equal but some are more equal than others?

Valt op dat politici allemaal constant de door hun opgelegde regels overtreden.
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:15:26 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203164765
Wetten en regels zijn voor het gepeupel
pi_203164840
Het zal me worst wezen
Cindy De Vuyst
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:36:53 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203164922
DIt is het 3e feestje/borrel ofzo al inmiddels
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:51:11 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203165087
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:15 schreef Twiitch het volgende:
Wetten en regels zijn voor het gepeupel
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:15 schreef Twiitch het volgende:
Wetten en regels zijn voor het gepeupel
Los daarvan lijkt Boris toch wel in de problemen te gaan komen. Ook leden van zijn partij roepen steeds meer om zijn aftreden.

Boris Johnson: Senior Tories urge PM to quit after party apology
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203165118
Moet hij weten.
pi_203165125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:51 schreef Megumi het volgende:

[..]
[..]
Los daarvan lijkt Boris toch wel in de problemen te gaan komen. Ook leden van zijn partij roepen steeds meer om zijn aftreden.

Boris Johnson: Senior Tories urge PM to quit after party apology
Het zijn slangen. Alsof niemand van de Tories ooit de coronaregels heeft overtreden :')

En volgens mij is Johnson niet zo’n paria mbt Corona
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:59:19 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203165140
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Alsof niemand van de Tories ooit de coronaregels heeft overtreden :')
Het is pas een probleem als je gepakt wordt.
pi_203165247
De Tories kelderen had in de peilingen. Als hij zelf niet opstapt dan is het een kwestie van tijd voordat zijn partijgenoten hen afzetten middels een motie van wantrouwen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 09:14:41 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203165290
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Het is pas een probleem als je gepakt wordt.
Dat is dan ook doorgaans het daadwerkelijke onderwerp van het excuus; geen excuus om wat je gedaan hebt, maar omdat je betrapt werd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203165320
We voegen 'm toe.

quote:
Grapperhaus (trouwen)
De Jonge (geen mondkap op)
Bijleveld (naar de kerk)
pi_203165641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:13 schreef Sapstengel het volgende:
Wat was het ook alweer, all animals are equal but some are more equal than others?

Valt op dat politici allemaal constant de door hun opgelegde regels overtreden.
Ik denk dat iedereen de regels wel eens overtreedt, inclusief de mensen die er 100% achter staan. Dat je al bij de kassa van het tankstation staat en denkt 'verrek, m'n mondkapje vergeten'. Bij politici wordt daar dan meteen een heel circus van gemaakt. Kijk nou, de minister draagt zelf niet eens een mondkapje!

Ik vind dat een beetje overtrokken. Dat kan iedereen een keertje gebeuren. Als je dat eerlijk erkent, excuses maakt en het gebeurt geen tweede keer... soit. Bij Johnson is het een ander verhaal. Die heeft keer op keer dit soort akkefietjes en komt met vrij ongeloofwaardige smoesjes. Hoe geloofwaardig is dat je op een feestje belandt, omdat je dacht dat het een werkoverleg betrof? En hoe geloofwaardig is het als je dat drie keer overkomt?
pi_203165673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:18 schreef Nober het volgende:
We voegen 'm toe.
[..]

Woppert: schaatsen
Rutte & Van Dissel: handen schudden
Willy & Max: vakantie, geen afstand houden, feestje

#ophef

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2022 09:53:47 ]
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:19:47 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203170808
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het zijn slangen. Alsof niemand van de Tories ooit de coronaregels heeft overtreden :')

En volgens mij is Johnson niet zo’n paria mbt Corona
Ik mag Boris eigenlijk wel een pragmatische politicus die zijn klassiekers kent :') :) Maar toch iets te ver is gegaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 13-01-2022 15:25:47 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 09:21:04 #24
8781 crew  Frutsel
pi_203181296
quote:
Opnieuw beschuldigingen van feestjes in ambtswoning premier Johnson

Medewerkers van de Britse premier Johnson hebben in april vorig jaar twee afscheidsfeestjes gevierd in de ambtswoning van de premier, meldt de Britse krant The Telegraph. In het Verenigd Koninkrijk waren toen strenge coronamaatregelen van kracht, waarbij de Britten onder meer niet binnen mochten samenkomen voor sociale activiteiten. Ook gold op dat moment een periode van nationale rouw vanwege het overlijden van prins Philip, een week eerder.

Op de twee borrels op 16 april 2021 nam overheidspersoneel afscheid van het hoofd communicatie van Johnson en van zijn persoonlijke fotograaf. Er waren in totaal zo'n dertig mensen aanwezig, die tot diep in de nacht dansten en dronken, schrijft The Telegraph op basis van ooggetuigen.

De premier zelf was er niet bij, zegt zijn woordvoerder tegen de krant. Hij was een dag daarvoor vertrokken naar zijn buitenhuis.

Onder vuur
Premier Johnson ligt al weken onder vuur vanwege vermeende feestjes van regeringsmedewerkers tijdens de lockdown. Er loopt een onderzoek naar berichten over zeker zeven borrels waarbij overheidspersoneel de coronaregels zou hebben overtreden.

Woensdag bood Johnson nog zijn excuses aan voor een feestje in de tuin van zijn ambtswoning in mei 2020, waar hij zelf ook bij was. Volgens getuigen waren daar zo'n dertig mensen aanwezig, die hun eigen drank mee moesten nemen. Johnson zei gisteren in het Britse Lagerhuis dat hij 25 minuten bij de bijeenkomst was geweest. Hij dacht dat het om een werkbijeenkomst ging.

Achteraf gezien had ik iedereen weg moeten sturen, zei de premier:

De onderzochte bijeenkomsten waren allemaal in 2020. De feestjes waarover The Telegraph nu schrijft, zouden de eerste corona-overtredingen uit 2021 zijn waarvan Johnson wordt beschuldigd. De krant spreekt van een nieuw incident in een reeks die de premier "overspoelt".

In het eerste halfjaar van 2021 waren in Engeland verschillende coronaregels van kracht. Het jaar begon met een zware lockdown in januari. In juli werden vrijwel alle maatregelen geschrapt, op een dag die al snel werd omgedoopt tot 'Freedom Day'.

De begrafenis van prins Philip was op 17 april. Toen gold onder meer de regel dat er maar dertig mensen bij een uitvaart mochten zijn. Zo was premier Johnson niet bij de begrafenis aanwezig; alleen directe familieleden van de overleden prins waren erbij. Vanwege de coronamaatregelen zat koningin Elizabeth tijdens de dienst alleen.
pi_203181333
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
DIt is het 3e feestje/borrel werkoverleg ofzo al inmiddels
|:)
pi_203181377
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:18 schreef Nober het volgende:
We voegen 'm toe.
[..]

Alexander
Amalia
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 10:14:37 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_203181919
UPDATE Medewerkers van de Britse premier Boris Johnson vierden vorig voorjaar aan de vooravond van de begrafenis van prins Philip twee afscheidsfeestjes in de ambtswoning op Downing Street 10. Een voormalige communicatiedirecteur van Johnson, James Slack, biedt nu zijn excuses aan voor het drankgelag.

Toen de feesten plaatsvonden was het Verenigd Koninkrijk in lockdown vanwege de coronacrisis en gold een officiële periode van rouw in verband met het overlijden van de prins, de echtgenoot van koningin Elizabeth II. Een van de twee borrels was voor James Slack, het hoofd communicatie van Johnson, de andere voor een fotograaf van de premier.

Tweederde van de Britten heeft genoeg van Boris Johnson: ‘Feest is voorbij’ voor ‘liegende’ premier
Slack zegt vrijdag in een verklaring dat hij spijt betuigt voor de ‘woede en pijn’ die de bijeenkomst op 16 april heeft veroorzaakt, meldt Sky News. Volgens Britse media waren ongeveer dertig mensen bij de beide feestjes, waarbij tot in de kleine uurtjes werd gedanst en gedronken. Johnson zelf verbleef volgens zijn woordvoerder buiten Londen.

Stevig gedronken en wijn over het vloerkleed
De feestjes begonnen op twee verschillende plekken in het gebouw, maar voegden zich in de loop van de avond samen in de tuin. Volgens de toen geldende coronaregels mochten volwassenen niet binnen samenkomen voor sociale activiteiten en buiten met niet meer dan zes personen.

Britse media sommen diverse details op over de gebeurtenissen. Zo zou iemand met een koffer drank zijn gaan halen, sprak een aanwezige de vrees uit dat er te veel wijn over een vloerkleed was gemorst en zou een medewerker de schommel van Johnsons zoon Wilfred in de tuin kapot hebben gemaakt.

Het is het zoveelste bericht over feestjes van de entourage van de premier, die deze week al excuses in het parlement aanbood voor een feest in de tuin van de ambtswoning op 20 mei 2020, toen een lockdown van kracht was. De Britse premier ligt inmiddels onder vuur van zowel zijn eigen conservatieve partij als van de oppositie vanwege ‘partygate’, en de roep om zijn aftreden zwelt zienderogen aan.

Aftreden
Inmiddels hebben vijf Tory-parlementariërs Johnson opgeroepen af te treden. Een van hen, Andrew Bridgen, spreekt van een ‘moreel vacuüm in het hart van onze regering’. Om Johnson te kunnen vervangen, moeten 54 conservatieve parlementariërs het vertrouwen in hem opzeggen. Zij kunnen een brief sturen naar het zogeheten 1922 Committee van hun partij. Bridgen heeft dat naar eigen zeggen gedaan.

Er loopt een onderzoek naar een hele reeks bijeenkomsten en feestjes van regeringsmedewerkers waarbij mogelijk coronaregels zijn overtreden. Topambtenaar Sue Gray, die het onderzoek uitvoert, rapporteert op zijn vroegst volgende week over haar bevindingen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ins-philip~a3d1ade7/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:18:03 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203181963
Deze spant wel de kroon. Tijdens een periode van rouw dit doen. :X
pi_203182139
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Natuurlijk, Hier in NL nog niet zolang geleden ook zo'n gevalletje met het verschil dat het hier om een minister ging en daar om een premier.
Technisch detail maar voor de rest komt het op hetzelfde neer.
ik zie wel degelijk een verschil .. zelfs een behoorlijk essentieel, het ene (Grapperhaus' huwelijk) was een verder legale bijeenkomst in een tijd dat er minimale afstandsmaaatregelen golden, het ander was een illegale bijeenkomst in een tijd dat persoonljke treffen van pmeerdere personen niet toegestaan waren, middenin een best zware lockdown

Grapperhaus zijn huwelijk was verder geen 'geheim' iets of een 'illegale bijeenkomst'.. er vonden toen veel huwelijken plaats en het was verder toegestaan familiefeesten te houden, mits afstand gehouden werd.
Het was bekend als 'persoonlijke zaak', nooit is ontkend dat dit huwelijksfeestje plaatsgevonden heeft of Grappperhaus daar aanwezig was.

Er leken ook afstandsmaatregel tijdens dat event aangehouden te worden en de gasten werd aangeraden afstand te blijven houden
De kritiek was dat bij een foto-scene voor de trouwlocatie mensen echter wél erg dicht op elkaar stonden
Later kwam ook een foto in de openbaarheid waarbij Grapperhaus zijn net aangetrouwde schoonmoeder omhelsde (en dus de afstandsmaatregelen overtrad)

Vanuit BOA's is aangegeven dat dit soort overtredingen verder helemaal nooit beboet werden, en hooguit als mensen veel duidelijker de maatregelen negeerden en grootschalig overtraden waarbij ook duidelijke overlast ontstond er harder ingegrepen werd.
Feestjes en trouwerijen waren verder toegestaan, maar mensn dienden afstandsmaatregelen zelf aan te houden als advies.

Maar wegens de symboolwaarde en de politieke verantwoordelijkheid (en misschien ook omdat Grapperhaus zelf nogal aggressieef gesproken had over de 'asocialiteit' van voetbalfans die te weinig afstand hielden) werd er een beetje gespeeld moeilijk gedaan.

In geval van BoJo en het tuinfeestje vond dat plaats op een moment dat er in engeland een lockdown ingevoerd was en private treffen wél geheel verboden waren, en dus het feestje an sich al als illegaal geld... in tegenstelling tot het huwelijksfeest van Grapperhaus dat an sich toegestaan was..
vervolgens is ook meermaals het hele plaatsvinden van dat tuinfeestje geheel ontkent, en later gedaan alsof BoJo nooit aanwezig was.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203183865
Pure minachting van deze premier.
Het zoveelste bewijs dat er voor de klasse waarin hij zich bevindt, andere regels gelden dan voor het gepeupel.
Radio Espantoso
  vrijdag 14 januari 2022 @ 14:32:49 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203185935
De mensen die niet waren uitgenodigd, zullen waarschijnlijk het hardste krakelen in deze.
pi_203187784
twitter
pi_203187795
Dit soort dingen zijn zo dom. Het gaat nergens over maar toch is het groot nieuws. Niemand komt hier goed weg.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 16:41:21 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203187912
Boris doet zometeen gewoon een Sir Norman Fry en dan is alles weer goed
  vrijdag 14 januari 2022 @ 16:43:20 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203187943
Die kerel heeft meer gefeest dan menig tiener in 2021.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 14 januari 2022 @ 16:45:33 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203187970
Dit is zo absurd, dit had Monty Python afgewezen als, nee, dat neemt ons niemand af.

Edit, dit is een sketch, sorry, dacht dat het echt was
pi_203188151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:30 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Lol, precies hoe ik hem zie: een lamme corpsbal van 60 :D
Radio Espantoso
pi_203188250
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:59 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Lol, precies hoe ik hem zie: een lamme corpsbal van 60 :D
Hij heeft stijl.
Hij kan in ieder geval dansen.
pi_203189015
Zullen ze nog een beetje van bil gaan op die feestjes van Boris ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 18:12:21 #40
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203189049
Als je bedenkt dat de dag erna (?) de begrafenis was waar de Queen helemaal alleen zat. Vreselijk zielige beelden. -O-

Hier zullen mensen om ontslagen worden gok ik.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 09:20:47 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203198648
Do as I say, don't do as I do.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203198892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 17:07 schreef polderturk het volgende:

[..]
Hij heeft stijl.
Hij kan in ieder geval dansen.
Wat!

Hij hobbelt een beetje heen en weer en ook nog uit de maat.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:44:09 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203199489
BJ houd zich niet aan zijn eigen regelgeving, liegt over brexit, maakt zijn land kapot..
Fok: Hij ken nie dansuh
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:44:32 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203199492
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:56:13 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203199654
quote:
Jaaaren geleden was er een satirisch programma op de BBC, Saturday Night Armistice , later Friday Night Armistice. Die hadden een seizoen lang de grap, een buslading vrouwen die er precies uitzagen als prinses Diana.
Als die ergens officieel was, gingen zij daar met die bus heen en liepen er 20-30 Diana's daar rond.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:02:19 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:23:11 #48
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_203200131
quote:
84s.gif Op donderdag 13 januari 2022 07:45 schreef Starhopper het volgende:
Dat van Grapperhaus was een foutje. Johnson doet dit bewust, dit is namelijk al de zoveelste keer.
Ja gebeurt mij ook weleens. Wil je eigenlijk even een ommetje maken maar dan sta je opeens met je uitgebreide familie en vrienden een bruiloft te houden.
  Spellchecker zaterdag 15 januari 2022 @ 17:59:22 #49
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203207391
Johnson doet wel wat meer dan een Grapperhausje. Hij legt de lat vele meters hoger.
pi_203210061
En maar afvragen waarom steeds meer mensen in verzet komen tegen de maatregelen.

Hier in NL ook, beleidsmakers en koningshuis dat de regels aan hun laars lappen. En sorry als standaard gebruiken. Ja, sorry dat ze betrapt zijn...

En nog zijn er mensen die nog rotsvast vertrouwen hebben in het beleid van de regering... :')!

"Ja, maar die mensen zitten in de regering dus die weten het beter dan ons hoor"
pi_203210841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 21:13 schreef Toine51 het volgende:
"Ja, maar die mensen zitten in de regering dus die weten het beter dan ons hoor"
Beter dan wij.
pi_203336341
Nog meer dramalama voor Boris Johnson :{

Lagerhuislid: ik moest weg als minister vanwege mijn ‘moslimheid’
Het Britse Conservatieve Lagerhuislid Nusrat Ghani zegt dat ze is ontslagen als minister vanwege haar geloof. Ghani werd in 2018 minister van Transport in de regering van premier Johnson en in 2020 werd ze bij een herschikking vervangen. Tegen kwaliteitskrant The Sunday Times zegt ze dat haar te kennen is gegeven dat dat was omdat haar ‘moslimheid’ – muslimness zoals dat werd genoemd in dat gesprek – een probleem was.

“Het voelde als een stomp in de maag”, zegt Ghani, die destijds de eerste islamitische vrouw op een ministerspost was in een Britse regering. “Ik voelde me vernederd en machteloos. Mij werd verteld bij een bijeenkomst in Downing Street dat mijn ‘moslimheid’ een probleem was genoemd en dat mijn status als ‘vrouwelijke moslimminister’ collega’s ongemakkelijk maakte.”

Ook zou men bezorgd zijn geweest dat Ghani niet loyaal was, omdat ze zich niet genoeg zou uitspreken tegen beschuldigingen van islamofobie aan het adres van de Conservatieven. Het parlementslid zegt dat haar duidelijk was dat haar partij vanwege haar geloof meer inspanning en loyaliteit van haar eiste dan van andere partijgenoten.

Minister van Onderwijs Nadhim Zahawi reageerde geschokt op het artikel in de krant. Hij wil dat er een onderzoek komt naar de beschuldigingen van Ghani. “Er is geen plek voor islamofobie of wat voor vorm van racisme dan ook in onze Conservatieve partij. Nus Ghani is een vriendin, een collega en een briljant parlementariër.”

Premier Johnson en vicepremier Raab zeggen dat zo’n onderzoek kan worden gedaan als Ghani een klacht indient. Volgens Johnson heeft hij haar al eerder daartoe uitgenodigd, maar heeft ze dat niet gedaan. “De Conservatieve Partij tolereert geen enkel vooroordeel of discriminatie”, benadrukt een woordvoerder van Johnson tegenover de BBC.

In gesprek met de krant beschuldigde Ghani niemand met naam en toenaam en zei ze alleen dat het iemand binnen de regering was die de uitspraken deed. Na publicatie van het interview maakte haar partijgenoot Mark Spencer bekend dat Ghani naar hem verwees, al noemt hij de beschuldiging vals en lasterlijk.

Spencer is de zogeheten chief whip van de Conservatieve partij, letterlijk de ‘hoofdzweep’, die Lagerhuisleden in het gareel moet houden. Dat kan gebeuren door een nadrukkelijk beroep op ze te doen als het er politiek op aankomt, maar er zijn ook verhalen bekend over whips die een ‘dirt book’ bijhielden over wat parlementariërs op hun kerfstok hebben. Ze confronteren ze desnoods met drankmisbruik of affaires om ze voor een stemming aan boord te krijgen. Ook aanbevelingen voor mooie of minder mooie baantjes of kantoren horen bij het gereedschap van de whip.

Chief whip Spencer zegt naar voren te treden om te voorkomen dat de andere whips onder vuur komen te liggen. Hij benadrukt dat hij Ghani destijds heeft opgeroepen een klacht tegen hem in te dienen, maar dat ze dat niet heeft gedaan. Zijzelf zegt dat haar werd verteld dat ze verstoten zou worden en dat haar carrière verwoest zou worden als ze de kwestie niet zou loslaten.

Het nieuws over het ontslag van Ghani komt op een pijnlijk moment voor de whips en de regering-Johnson. Afgelopen week kwam naar buiten dat er binnen de Conservatieve partij klachten zijn over whips die hebben gedreigd om te snijden in de financiën van kiesdistricten van afvallige Conservatieven. Parlementariër William Wragg, eveneens Conservatief, wil hiermee naar de politie stappen.

Verder ligt Johnson sowieso al zwaar onder vuur na alle onthullingen over lockdownfeestjes in zijn ambtswoning. Ook in zijn eigen partij groeit de ergernis daarover. Britse media speculeren al dagen over een mogelijke vertrouwensstemming, waarmee Johnson weggestuurd zou kunnen worden. Komende week worden de conclusies verwacht van een onderzoek naar de feestjes.

https://nos.nl/artikel/24(...)wege-mijn-moslimheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')