Maar nu is Spanje het beloofde land. Dus even niet naar Duitsland kijken aub.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze knallen daar ook (+/- 100.000) ook inmiddels 80K cases per dag aan, mét FFP2 maskers
OMT overleg zal zo'n beetje klaar zijn lijkt me, weet niet of het advies schriftelijk ook meteen gereed is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:08 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd of in navolging van lekken 2.0 (mondkapjes) ze nu ook het OMT advies eerst gaan lekken, in plaats van de ouderwetse perslek.
Dat kan Van Ranst nu wel zeggen maar de komende 2 weken zijn cruciaal ivm doorsijpelen van omikron naar de oudere generatiesquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Simmertje het volgende:
Mooi dat van Ranst vandaag ook nog even bevestigd dat het virus zich richting een griep aan het bewegen is. Zou echt een joke zijn als we vrijdag met dezelfde lockdown verder gaan.
Een klein pakketje versoepelingen kunnen we denk ik wel verwachten, zeker gezien het sentiment in de samenleving.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Simmertje het volgende:
Mooi dat van Ranst vandaag ook nog even bevestigd dat het virus zich richting een griep aan het bewegen is. Zou echt een joke zijn als we vrijdag met dezelfde lockdown verder gaan.
Vanavond bij Beau, Op1, Nieuwsuur e.d. weten we wel meer. Als er OMT leden zitten die vinden dat het zwaarder moet wordt er versoepeld. Zitten er OMT leden die vinden dat het soepeler moet wordt er niet versoepeldquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
OMT overleg zal zo'n beetje klaar zijn lijkt me, weet niet of het advies schriftelijk ook meteen gereed is.
Aan de andere kant zullen we nooit weten of het klopt toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Code zwart komt er aan op 26 November.
Oh nee, toch 26 December.
Nee, nee, Januari.
Zonder boosters voor 50 minners was het nog veel erger geweest.
Zonder 2G was het nog veel erger geweest.
Zonder vaccinatieplicht was het nog veel erger geweest.
(en ja, die drie vallen gedeeltelijk al onder ''zonder maatregelen was het nog veel erger geweest)
Ja en ik lees net dat men nog een flinke toename in het aantal ziekenhuisopnamen verwacht, en dat Kuipers verwacht dat we de trends die we in het buitenland zien niet zo kunnen doorvertalen naar Nederland, dus dat we eerst twee weken moeten wachten wat de stijging in de ziekenhuizen gaat doen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan Van Ranst nu wel zeggen maar de komende 2 weken zijn cruciaal ivm doorsijpelen van omikron naar de oudere generaties
''De bevolking is er nu aan gewend en er is zoveel geld in gaan zitten, zonde om er nu mee te stoppen, het is toch wel gemakkelijk en wacht maar tot de volgende functie wordt toegevoegd!''.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mee eens! als we zekerheid hebben moeten alle regels er direct vanaf en de QR maatschappij voorop. Iedereen weer gelijk. Je kan het systeem wel klaar houden voor het geval dat....... Of sterker nog, vast blijven doorontwikkelen want er zaten nogal wat haken en ogen (en bugs) aan.
Ik gok dat ze grotendeels verlengen, maar wel winkelen op afspraak mogelijk maken. Wellicht nog meer onderwijs. Misschien wat sport toevoegingen. Om net genoeg te doen om niet steeds meer commentaar te krijgen. Maar de cultuur en horeca sectoren zullen wel weer moeten wachten tot maart/april of zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Simmertje het volgende:
ADquote:Nederland is opgeklommen naar de tiende plaats in de Europese ranglijst van boostercampagnes. Bijna 47 procent van alle volwassenen in ons land heeft een 'oppepprik' ontvangen. Op de ranglijst van eind vorige week stonden we twaalfde en een week geleden was Nederland nog zeventiende.
IJsland voert de ranglijst, met bijna 70 procent geboosterde volwassenen, nog steeds aan. Daarna volgen Malta (64,4 procent), Denemarken (63,4 procent), Ierland (62,2), België (57), Oostenrijk (55,9), Frankrijk (54,3), Duitsland (51,5) en Luxemburg (47,1). Nederland passeerde de afgelopen dagen Cyprus en Griekenland.
Helemaal onderaan staan Roemenië (8 procent) en Bulgarije (7 procent). Een paar weken geleden stond Nederland ook op dat niveau. In Nederland hebben vorige week 1,86 miljoen mensen een boosterprik tegen het coronavirus gekregen. Nog nooit zijn er in een week tijd zo veel mensen ingeënt.
In bijna alle provincies kunnen mensen nu of binnenkort zonder afspraak terecht voor een boosterprik. Alleen in de provincie Utrecht heeft de GGD nog niet aangekondigd oppepprikken zonder afspraak te gaan zetten. In Amsterdam kunnen alleen zestigplussers zonder afspraak terecht in de XXL-priklocatie in de RAI.
klopt niet helemaal. De aivd screent bijvoorbeeld ministers niet standaard omdat zij niet op een vertrouwensfunctie zitten. Vaak laten ze het aan de partij zelf over en zal de betreffende persoon een VOG moeten overleggen. Pas bij bedenkingen kan de aivd worden ingeschakeld maar dat is dus niet standaard.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ministers nieuw op die plek komen zit er een best wel strenge screening aan vast. Daar zit voor zover ik weet geen volledige psychologische evaluatie aan vast , maar er komt wel heel veel naar boven.
Het is natuurlijk ongehoord triest dat hier wel een kern van waarheid in zit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanavond bij Beau, Op1, Nieuwsuur e.d. weten we wel meer. Als er OMT leden zitten die vinden dat het zwaarder moet wordt er versoepeld. Zitten er OMT leden die vinden dat het soepeler moet wordt er niet versoepeld(als in, dan is dat het advies van het OMT).
Kappers open graag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een klein pakketje versoepelingen kunnen we denk ik wel verwachten, zeker gezien het sentiment in de samenleving.
Laat ze eerder eens het hele systeem in crisistijd eens onder de loep nemen. Want dat had veel beter gekund door een paar heilige huisjes over te slaan. Ook moet er geleerd worden van de invulling van het OMT. Daar mogen ook best wat meer mensen bij met een economische/maatschappelijke achtergrond.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''De bevolking is er nu aan gewend en er is zoveel geld in gaan zitten, zonde om er nu mee te stoppen, het is toch wel gemakkelijk en wacht maar tot de volgende functie wordt toegevoegd!''.
Zoiets zal het wel worden.
Het is toch wel vreemd dat er zo'n sentiment is aangezien we massaal meegroeiden met de maatregelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
...zeker gezien het sentiment in de samenleving.
daar is iedereen het toch wel mee eens maar dat duurt nog wel even, zie die QR nationaal niet verdwijnen voor voorjaar/zomer 2023 als alles meezitquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mee eens! als we zekerheid hebben moeten alle regels er direct vanaf en de QR maatschappij voorop. Iedereen weer gelijk. Je kan het systeem wel klaar houden voor het geval dat....... Of sterker nog, vast blijven doorontwikkelen want er zaten nogal wat haken en ogen (en bugs) aan.
Die line-up zal toch wel al geboekt zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanavond bij Beau, Op1, Nieuwsuur e.d. weten we wel meer. Als er OMT leden zitten die vinden dat het zwaarder moet wordt er versoepeld. Zitten er OMT leden die vinden dat het soepeler moet wordt er niet versoepeld(als in, dan is dat het advies van het OMT).
Mwah, als Omikron echt de final chapter is en we er in april vanaf zijn dan zie ik van de zomer eigenlijk wel tijdelijk die QR maatschappij verdwijnen. Die wellicht dan in q3 weer ingevoerd gaat worden mocht het toch weer opkomen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar is iedereen het toch wel mee eens maar dat duurt nog wel even, zie die QR nationaal niet verdwijnen voor voorjaar/zomer 2023 als alles meezit
Het sentiment wordt dan ook bepaald door de landen om ons heen en de mogelijkheden die ze ons bieden om massaal de grens over te trekken. Heel begrijpelijk dat de ondernemer daar woest over is..quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is toch wel vreemd dat er zo'n sentiment is aangezien we massaal meegroeiden met de maatregelen.
Het nadeel is dat er telkens aangenomen wordt dat er geen negatieve gevolgen zijn aan het verlengen van maatregelen. Dat grotere plaatje wordt steeds belangrijker, maar wordt nog steeds telkens genegeerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aan de andere kant zullen we nooit weten of het klopt toch?
Stel m&h (nu M&E) hadden alles losgelaten en het was wel volledig fout gegaan. Dan hadden we hier ook met z'n allen moord en brand geroepen (behalve degene die het met die beslissing eens waren, die waren dan onvindbaar geweest).
Maar als je zelf de verantwoordelijkheid hebt dan is het toch niet zo gek dat ze aan het balanceren zijn en het zoveel mogelijk iedereen naar de zin proberen te maken. Ik heb ook mijn twijfels over een aantal beslissingen, maar ik besef mij terdege dat ik uit de krochten van het fok forum kom en niet op de stoel van Mark en Hugo zit. Dan hebben wij makkelijk praten.
Het zou overigens wel beter uitgepakt hebben als ze het FOK OMT hadden gevolgd. Maar dat is achteraf praten en zonder enig risico voor het FOK OMT.
Ja zoiets. Nachtleven en festivals zie ik niet voor mei gebeuren trouwens.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.
Niemand die inderdaad in de alternatieve tijdslijn kan kijken. Geen idee of het dan goed was uitgepakt of niet. Maar na twee jaar in de crisis vind ik wel dat ze zich teveel verstoppen achter de ''ja, maar zonder die maatregelen/2G/boosters was het nog véél erger geweest''. Want ook dat valt niet te controleren, maar de discussie is dan wel meteen dood. Het is zelfs de grootste reden waarom ze door gaan met maatregelen; zelfs als we in andere landen zien dat ze gewoon hetzelfde patroon volgen; met minder maatregelen. We willen graag dat maatregelen proportioneel zijn, want dan is het niet voor niets geweest en dan kunnen we de illusie hebben dat we grip kunnen hebben op het virus, maar het virus doet uiteindelijk wat het virus doet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aan de andere kant zullen we nooit weten of het klopt toch?
Stel m&h (nu M&E) hadden alles losgelaten en het was wel volledig fout gegaan. Dan hadden we hier ook met z'n allen moord en brand geroepen (behalve degene die het met die beslissing eens waren, die waren dan onvindbaar geweest).
Maar als je zelf de verantwoordelijkheid hebt dan is het toch niet zo gek dat ze aan het balanceren zijn en het zoveel mogelijk iedereen naar de zin proberen te maken. Ik heb ook mijn twijfels over een aantal beslissingen, maar ik besef mij terdege dat ik uit de krochten van het fok forum kom en niet op de stoel van Mark en Hugo zit. Dan hebben wij makkelijk praten.
Het zou overigens wel beter uitgepakt hebben als ze het FOK OMT hadden gevolgd. Maar dat is achteraf praten en zonder enig risico voor het FOK OMT.
Alleen dansscholen blijven nog even dicht...quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen.
Sowieso ga je op veel locaties weer gebrekkige QR-controle krijgen. In onze voetbalcompetitie werd afgelopen najaar in driekwart van de kantines niet gecontroleerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mwah, als Omikron echt de final chapter is en we er in april vanaf zijn dan zie ik van de zomer eigenlijk wel tijdelijk die QR maatschappij verdwijnen. Die wellicht dan in q3 weer ingevoerd gaat worden mocht het toch weer opkomen.
Niet allemaal, maar V&J, Financiën, AZ, BiZa, BuZa e.d. sowieso wel. Ik dacht dat degenen die dat niet hebben maar een kleine groep is toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:17 schreef rogueeq het volgende:
[..]
klopt niet helemaal. De aivd screent bijvoorbeeld ministers niet standaard omdat zij niet op een vertrouwensfunctie zitten. Vaak laten ze het aan de partij zelf over en zal de betreffende persoon een VOG moeten overleggen. Pas bij bedenkingen kan de aivd worden ingeschakeld maar dat is dus niet standaard.
Dan is het toch niet verdwijnen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mwah, als Omikron echt de final chapter is en we er in april vanaf zijn dan zie ik van de zomer eigenlijk wel tijdelijk die QR maatschappij verdwijnen. Die wellicht dan in q3 weer ingevoerd gaat worden mocht het toch weer opkomen.
Het zou wel goed zijn wanneer ze dus zouden zeggen:quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.
Hoe weet je dit?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Het zal wel weer halfbakken gaan gebeuren, met winkelen op afspraak, sporten in viertallen tot 2000 en contactberoepen op reservering en met FPP2 maskers.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Klopt, vooral omdat hier nog een discussie is qua QR code. Maar zie echt geen reden om nu nog de eerste drie genoemde sectoren dicht te houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja zoiets. Nachtleven en festivals zie ik niet voor mei gebeuren trouwens.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Eens. Alleen heeft het directe verlies van mensen levens nu eenmaal meer impact dan indirecte mensenlevens die ongelukkig worden door maatschappelijke/economische problemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand die inderdaad in de alternatieve tijdslijn kan kijken. Geen idee of het dan goed was uitgepakt of niet. Maar na twee jaar in de crisis vind ik wel dat ze zich teveel verstoppen achter de ''ja, maar zonder die maatregelen/2G/boosters was het nog véél erger geweest''. Want ook dat valt niet te controleren, maar de discussie is dan wel meteen dood. Het is zelfs de grootste reden waarom ze door gaan met maatregelen; zelfs als we in andere landen zien dat ze gewoon hetzelfde patroon volgen; met minder maatregelen. We willen graag dat maatregelen proportioneel zijn, want dan is het niet voor niets geweest en dan kunnen we de illusie hebben dat we grip kunnen hebben op het virus, maar het virus doet uiteindelijk wat het virus doet.
Overigens ben ik iemand die al sinds het begin van de crisis roept dat we wat meer naar acceptatie toe moeten (helemaal na najaar 2020), dus als ze daarvoor hadden gekozen (net als andere landen) had ik dat gesteund. Ook als dan zou blijken dat de zorg toch overspoelt zou raken. Ik weet dat je het niet over mij had overigens, maar ik zou gewoon nog steeds te vinden zijn geweest in deze reeks en ik zou nog steeds achter het besluit staan. Ook als het inderdaad over code zwart heen was gegaan. We zitten nu immers ook al maandenlang in een code zwart binnen de maatschappij. Ik vind zelf dat die balans beter moet.
Misschien moeten ze eens een document ontwikkelen waarop de verschillende risiconiveaus weergeven worden en aan de hand daarvan geef je weer welke maatregelen te verwachten zijn. Dan kan je het routekaart noemen ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou wel goed zijn wanneer ze dus zouden zeggen:
ABC open per 15 januari, blijft het goed gaan dan DEF open per (bijvoorbeeld) 29 januari.
Dan bied je tenminste wat perspectief aan de burger.
Eigenlijk is het vreemd dat we in deze fase nog een OMT hebben die zich alleen bezighoudt met virusbestrijding en deze tegenover de "trojka" (economische zaken etc) wordt geplaatst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef aartstyle het volgende:
e slaan. Ook moet er geleerd worden van de invulling van het OMT. Daar mogen ook best wat meer mensen bij met een econ
Nee de standaard is juist niet screenen. Dit zegt de dienst er zelf over:quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar V&J, Financiën, AZ, BiZa, BuZa e.d. sowieso wel. Ik dacht dat degenen die dat niet hebben maar een kleine groep is toch?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou wel goed zijn wanneer ze dus zouden zeggen:
ABC open per 15 januari, blijft het goed gaan dan DEF open per (bijvoorbeeld) 29 januari.
Dan bied je tenminste wat perspectief aan de burger.
Ze kunnen beter stoppen en opnieuw beginnen na coronaquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:24 schreef deedeetee het volgende:
Den Haag laat deze mensen niet stikken...![]()
We kunnen toch best weer terug gaan naar de open tot 17.00 u maatregel ? De situatie op dit moment laat dat zonder meer toe. De situatie over 2 weken is ONBEKEND. Dus geef de maatschappij een kans om weer ff te ademen.
Er zijn heel erg veel meer corona slachtoffers buiten het ziekenhuis dan er in.
Oh jeetje, je hebt gelijk. Ministerschap wordt niet gezien als een vertrouwensfunctie. Ik ga even in 't hoekje van mn kamer facepalmen, zo terugquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:28 schreef rogueeq het volgende:
[..]
Nee de standaard is juist niet screenen. Dit zegt de dienst er zelf over:
De AIVD kan geen veiligheidsonderzoek instellen naar een kandidaat-Kamerlid voor de Tweede Kamer, omdat veiligheidsonderzoeken alleen gedaan worden naar personen die voor een zogeheten 'vertrouwensfunctie' in aanmerking willen komen. Het Kamerlidmaatschap kan vanwege grondwettelijke beperkingen niet als vertrouwensfunctie worden aangewezen.
Dat is bizar eigenlijk zegquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:28 schreef rogueeq het volgende:
[..]
Nee de standaard is juist niet screenen. Dit zegt de dienst er zelf over:
De AIVD kan geen veiligheidsonderzoek instellen naar een kandidaat-Kamerlid voor de Tweede Kamer, omdat veiligheidsonderzoeken alleen gedaan worden naar personen die voor een zogeheten 'vertrouwensfunctie' in aanmerking willen komen. Het Kamerlidmaatschap kan vanwege grondwettelijke beperkingen niet als vertrouwensfunctie worden aangewezen.
Ik zat met tranen in de ogen naar dat filmpje te kijken, bedankt voor het plaatsen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:24 schreef deedeetee het volgende:
Den Haag laat deze mensen niet stikken...![]()
We kunnen toch best weer terug gaan naar de open tot 17.00 u maatregel ? De situatie op dit moment laat dat zonder meer toe. De situatie over 2 weken is ONBEKEND. Dus geef de maatschappij een kans om weer ff te ademen.
Er zijn heel erg veel meer corona slachtoffers buiten het ziekenhuis dan er in.
Een soort routekaart?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef _serial_ het volgende:
it inderdaad.
Begin met het sporten zonder wedstrijden en de niet-essentiële winkels zou ik zeggen.
Doe je weinig kwaad mee me dunkt.
Had jij ze al in je mail?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer. @:oliver23
Aan die maskers zitten we waarschijnlijk ook weer tot ergens in de zomer vast.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:25 schreef popje het volgende:
[..]
Het zal wel weer halfbakken gaan gebeuren, met winkelen op afspraak, sporten in viertallen tot 2000 en contactberoepen op reservering en met FPP2 maskers.
Haha ach je bent virtueel viroloog zie ik dus zo lang je dat maar goed doet 😉quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh jeetje, je hebt gelijk. Ministerschap wordt niet gezien als een vertrouwensfunctie. Ik ga even in 't hoekje van mn kamer facepalmen, zo terug
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |