abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 juni 2022 @ 06:38:29 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204939185
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Spellchecker donderdag 2 juni 2022 @ 07:00:24 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205232610
https://kro-ncrv.nl/een-h(...)JYtPSavdOaYnokUQTr3M

Een huis vol keert terug met oude bekenden én een nieuw gezin

Dinsdag 26 juli start een nieuw seizoen van het populaire programma Een huis vol. In deze zomerserie zien we drie families uit voorgaande seizoenen terug: de Jelies uit Tollebeek, de familie Cudogham uit Amsterdam en de in Duitsland wonende familie Buddenbruck. En er is ook een nieuw gezin: de schippersfamilie Zeldenrust.
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
pi_205232635
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:05 schreef Mrsloveable het volgende:
https://kro-ncrv.nl/een-h(...)JYtPSavdOaYnokUQTr3M

Een huis vol keert terug met oude bekenden én een nieuw gezin

Dinsdag 26 juli start een nieuw seizoen van het populaire programma Een huis vol. In deze zomerserie zien we drie families uit voorgaande seizoenen terug: de Jelies uit Tollebeek, de familie Cudogham uit Amsterdam en de in Duitsland wonende familie Buddenbruck. En er is ook een nieuw gezin: de schippersfamilie Zeldenrust.
Toepasselijke achternaam met zoveel kinderen :P

Bb'svervelen nooit bij mij. Ik ben wel een beetje uitgekeken op de familie Jelies.
pi_205233587
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Toepasselijke achternaam met zoveel kinderen :P

Bb'svervelen nooit bij mij. Ik ben wel een beetje uitgekeken op de familie Jelies.
Ben wel nieuwsgierig naar nieuwe gezin. Altijd wel leuk als er een andere gezin bij komt..

Jelies heb ik ook niet zoveel mee,maar de Buddenbrucks ook niet.. -O-
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:21:58 #56
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205233704
Ik dacht door de trailer dat de nieuwe familie wellicht uit Urk of Volendam zou komen, maar dat het een schippersfamilie is verklaart voor mij ineens de associatie :D
Erg benieuwd naar de namen van de kinderen maar online kon ik nog niets vinden.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:23:59 #57
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_205233744
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:21 schreef Ceviche het volgende:
Ik dacht door de trailer dat de nieuwe familie wellicht uit Urk of Volendam zou komen, maar dat het een schippersfamilie is verklaart voor mij ineens de associatie :D
Erg benieuwd naar de namen van de kinderen maar online kon ik nog niets vinden.
quote:
Ze besloten na Julia en Jesse, hun overige zes kinderen ook een naam met een J te geven: Joël, Jasper, Jirsa, Jaïra, Jurrian en Jedinja. Samen worden ze ook wel de 10 J’s genoemd.
pi_205233748
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:21 schreef Ceviche het volgende:
Ik dacht door de trailer dat de nieuwe familie wellicht uit Urk of Volendam zou komen, maar dat het een schippersfamilie is verklaart voor mij ineens de associatie :D
Erg benieuwd naar de namen van de kinderen maar online kon ik nog niets vinden.
https://www.bndestem.nl/s(...)opwachting~a4f84985/

Voor de nieuwe familie Zeldenrust - hun achternaam doet hun eer aan - is het de eerste keer dat ze worden gevolgd door de camera’s. Vader Jozua en moeder Jantina wonen met hun acht kinderen in het Brabantse Werkendam. Ze besloten na Julia en Jesse, hun overige zes kinderen ook een naam met een J te geven: Joël, Jasper, Jirsa, Jaïra, Jurrian en Jedinja. Samen worden ze ook wel de 10 J’s genoemd. Vader Jozua werkt in de binnenvaart en is daarom vaak van huis. Wanneer de kinderen vakantie hebben, stappen ze met moeder Jantina zo snel mogelijk bij hem aan boord. Het schip is hun tweede thuis en ze vinden het heerlijk om hier tijd door te brengen.
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:25:43 #59
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205233768
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:14 schreef Mrsloveable het volgende:

[..]
Ben wel nieuwsgierig naar nieuwe gezin. Altijd wel leuk als er een andere gezin bij komt..

Jelies heb ik ook niet zoveel mee,maar de Buddenbrucks ook niet.. -O-
De Buddenbrucks zitten in zo'n fase waarin er geen nieuwe kinderen bijkomen (wel kleinkinderen maar dat is toch anders), er steeds meer kinderen uit huis gaan en er eigenlijk qua kinderen niet meer zoveel verandert en dan ligt de nadruk meer op de ouders. En dat interesseert me niet zo.
Ik zou het wel leuker vinden als er meer aandacht zou komen voor de individuele kinderen, nog steeds geen idee was het verschil is tussen de 3 middelste jongens bijvoorbeeld terwijl elke zucht van de moeder besproken wordt.
Maar dat is al langer een ergernis van mij :+
  maandag 4 juli 2022 @ 12:26:42 #60
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205233783
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:24 schreef Mrsloveable het volgende:

[..]
https://www.bndestem.nl/s(...)opwachting~a4f84985/

Voor de nieuwe familie Zeldenrust - hun achternaam doet hun eer aan - is het de eerste keer dat ze worden gevolgd door de camera’s. Vader Jozua en moeder Jantina wonen met hun acht kinderen in het Brabantse Werkendam. Ze besloten na Julia en Jesse, hun overige zes kinderen ook een naam met een J te geven: Joël, Jasper, Jirsa, Jaïra, Jurrian en Jedinja. Samen worden ze ook wel de 10 J’s genoemd. Vader Jozua werkt in de binnenvaart en is daarom vaak van huis. Wanneer de kinderen vakantie hebben, stappen ze met moeder Jantina zo snel mogelijk bij hem aan boord. Het schip is hun tweede thuis en ze vinden het heerlijk om hier tijd door te brengen.
Dank je wel, ben benieuwd hoe dat is, met 10 man aan boord. ^O^
  maandag 4 juli 2022 @ 12:28:06 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205233803
Goed verdeeld: 4 meisjes en 4 jongens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 juli 2022 @ 12:28:32 #62
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205233807
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:23 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
[..]

Dank :) wel al gelijk jeuk van deze omschrijving.
Ben benieuwd hoe ze verder zijn.
pi_205233965
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
De Buddenbrucks zitten in zo'n fase waarin er geen nieuwe kinderen bijkomen (wel kleinkinderen maar dat is toch anders), er steeds meer kinderen uit huis gaan en er eigenlijk qua kinderen niet meer zoveel verandert en dan ligt de nadruk meer op de ouders. En dat interesseert me niet zo.
Ik zou het wel leuker vinden als er meer aandacht zou komen voor de individuele kinderen, nog steeds geen idee was het verschil is tussen de 3 middelste jongens bijvoorbeeld terwijl elke zucht van de moeder besproken wordt.
Maar dat is al langer een ergernis van mij :+
De kids zitten voornamelijk achter de playstation. Dat zag je ook wel bij de Kraan kinderen. Die zaten ook vaak achter een tablet oid en ik weet ook de namen van de middelste kinderen niet. De kinderen Jelies zie je nog weleens wat voor de camera zeggen en hebben een veel actiever leven. Due ken ik wel :P


Ik ben gestopt met lezen in het Viva topique. Echt, ik trek dat oeverloze gezeik over de familie Nagelkerke niet meer.
  maandag 4 juli 2022 @ 13:15:16 #64
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205234288
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De kids zitten voornamelijk achter de playstation. Dat zag je ook wel bij de Kraan kinderen. Die zaten ook vaak achter een tablet oid en ik weet ook de namen van de middelste kinderen niet. De kinderen Jelies zie je nog weleens wat voor de camera zeggen en hebben een veel actiever leven. Due ken ik wel :P


Ik ben gestopt met lezen in het Viva topique. Echt, ik trek dat oeverloze gezeik over de familie Nagelkerke niet meer.
Gaat het er daar nog steeds over? Die doen echt al jaren niet meer mee. Je zou verwachten dat ze nu wel uitgepraat zouden zijn. Ik neem aan dat ze ook continu in herhaling vallen, zelfs voor een guilty pleasure gaat er wel veel tijd inzitten voor hen.
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe het met ouddeelnemers gaat maar niet dat obsessieve gedoe.
pi_205234418
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:15 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gaat het er daar nog steeds over? Die doen echt al jaren niet meer mee. Je zou verwachten dat ze nu wel uitgepraat zouden zijn. Ik neem aan dat ze ook continu in herhaling vallen, zelfs voor een guilty pleasure gaat er wel veel tijd inzitten voor hen.
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe het met ouddeelnemers gaat maar niet dat obsessieve gedoe.
Ze maken vlogs en ze hebben ook insta dus elke keer weer vers roddelvoer voor de Viva meisjes.
pi_205234466
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze maken vlogs en ze hebben ook insta dus elke keer weer vers roddelvoer voor de Viva meisjes.
Er is toch een apart topic om te praten over vloggende ouders?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205235743
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:32 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Er is toch een apart topic om te praten over vloggende ouders?
Inderdaad ja.

Nouja, de mods daar vinden dit blijkbaar prima.

Erg benieuwd naar het nieuwe gezin. Zag op een foto dat ze 8 kinderen hebben.
pi_205236059
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
De Buddenbrucks zitten in zo'n fase waarin er geen nieuwe kinderen bijkomen (wel kleinkinderen maar dat is toch anders), er steeds meer kinderen uit huis gaan en er eigenlijk qua kinderen niet meer zoveel verandert en dan ligt de nadruk meer op de ouders. En dat interesseert me niet zo.
Ik zou het wel leuker vinden als er meer aandacht zou komen voor de individuele kinderen, nog steeds geen idee was het verschil is tussen de 3 middelste jongens bijvoorbeeld terwijl elke zucht van de moeder besproken wordt.
Maar dat is al langer een ergernis van mij :+
Ze zitten er gewoon al té lang in het programma, maar blijkbaar vinden ze het zelf niet erg of de makers van het programma niet.. omdat ze misschien niet veel nieuwe gezinnen kunnen vinden?!
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
  maandag 4 juli 2022 @ 16:58:23 #69
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_205236587
Ik kan de Buddenbrucks alles tussen Xavieeeeeee en Toetie niet uit elkaar houden, en dat zijn iets van 4 of 5 jongens.
Stiekem is dat ook wel genoeg; mama rent en organiseert alles terwijl pa zijn cuppuchino staat te drinken. Er zou iets meer aandacht moeten zijn voor hoe ze met de kids doen. Want vanaf Instagram begreep ik dat naast de oudste dochter er nu ook 1 van die middelste jongens is met een leerprobleem en dat die naar het speciaal onderwijs gaat. Ik zou dat traject het liefst willen zien, hoe ze daar mee omgaan. Ook richting de andere kinderen etc.

De Jelies daar ben ik dol op, omdat ik het mooi vindt om te zien hoe ze ook zonder tablets en gamen en gegil een mooi gezinsleven kunnen hebben. Hoe mams alles 'knap' maakt en hoe pa de centen voor het gezin verdient.

De Cudogams heb ik iets minder mee. Gaat langzaam (met vlagen) iets beter.

En ben benieuwd naar nieuwe gezin. Altijd toch weer leuk.
Soms mis is nog wel mama Traan uuhhh Kraan.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_205236611
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:58 schreef J-net het volgende:
Ik kan de Buddenbrucks alles tussen Xavieeeeeee en Toetie niet uit elkaar houden, en dat zijn iets van 4 of 5 jongens.
Stiekem is dat ook wel genoeg; mama rent en organiseert alles terwijl pa zijn cuppuchino staat te drinken. Er zou iets meer aandacht moeten zijn voor hoe ze met de kids doen. Want vanaf Instagram begreep ik dat naast de oudste dochter er nu ook 1 van die middelste jongens is met een leerprobleem en dat die naar het speciaal onderwijs gaat. Ik zou dat traject het liefst willen zien, hoe ze daar mee omgaan. Ook richting de andere kinderen etc.

De Jelies daar ben ik dol op, omdat ik het mooi vindt om te zien hoe ze ook zonder tablets en gamen en gegil een mooi gezinsleven kunnen hebben. Hoe mams alles 'knap' maakt en hoe pa de centen het gezin verdient.

De Cudogams heb ik iets minder mee. Gaat langzaam (met vlagen) iets beter.

En ben benieuwd naar nieuwe gezin. Altijd toch weer leuk.
Soms mis is nog wel mama Traan uuhhh Kraan.
Nouuuuu, ze vraagt eist ook wel de nodige hulp van de kinderen.
  maandag 4 juli 2022 @ 17:07:15 #71
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_205236662
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouuuuu, ze vraagt eist ook wel de nodige hulp van de kinderen.
Jup en ergens maakt dat het interessant om te zien, ook omdat ze niet alles weigeren zoals bij de Buddenbrucks.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 4 juli 2022 @ 17:20:37 #72
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205236798
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouuuuu, ze vraagt eist ook wel de nodige hulp van de kinderen.
Mijn driejarige moet ook gewoon z'n eigen speelgoed opruimen hoor :{w
(Stuur veilig thuis niet op me af, 1 keer in de week is hij maar liefst 5 minuten bezig om z'n speelgoed in een kast te doen).
Ik hoefde vroeger nooit wat te doen en daar ben ik niet per se een beter persoon van geworden.
Voordeel is ook dat Moeder Jelies daardoor ook meer tijd heeft voor de kinderen, als ze allemaal een kwartiertje helpen scheelt haar dat uren aan werk en die tijd steekt ze toch weer in de kinderen. Wat we in de serie zien vind ik juist goed ouderschap.
Volgens mij kost het je later veel minder moeite om je huis aan kant te houden als je opgroeit met het doen van huishoudelijke taken, en ook goed om te beseffen dat jouw troep zichzelf niet opruimt.
pi_205236861
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Mijn driejarige moet ook gewoon z'n eigen speelgoed opruimen hoor :{w
(Stuur veilig thuis niet op me af, 1 keer in de week is hij maar liefst 5 minuten bezig om z'n speelgoed in een kast te doen).
Ik hoefde vroeger nooit wat te doen en daar ben ik niet per se een beter persoon van geworden.
Voordeel is ook dat Moeder Jelies daardoor ook meer tijd heeft voor de kinderen, als ze allemaal een kwartiertje helpen scheelt haar dat uren aan werk en die tijd steekt ze toch weer in de kinderen. Wat we in de serie zien vind ik juist goed ouderschap.
Volgens mij kost het je later veel minder moeite om je huis aan kant te houden als je opgroeit met het doen van huishoudelijke taken, en ook goed om te beseffen dat jouw troep zichzelf niet opruimt.
Op dit gebied was ik een verwend nest. In groep vier werd mijn moeder door de lerares erop aangesproken. De juf had gevraagd "ruimt thuis je moeder alles achter je aan op" en mijn antwoord was ja. Mijn moeder schaamde zich dood en toen moest ik toch echt zelf gaan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205236934
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Mijn driejarige moet ook gewoon z'n eigen speelgoed opruimen hoor :{w
(Stuur veilig thuis niet op me af, 1 keer in de week is hij maar liefst 5 minuten bezig om z'n speelgoed in een kast te doen).
Ik hoefde vroeger nooit wat te doen en daar ben ik niet per se een beter persoon van geworden.
Voordeel is ook dat Moeder Jelies daardoor ook meer tijd heeft voor de kinderen, als ze allemaal een kwartiertje helpen scheelt haar dat uren aan werk en die tijd steekt ze toch weer in de kinderen. Wat we in de serie zien vind ik juist goed ouderschap.
Volgens mij kost het je later veel minder moeite om je huis aan kant te houden als je opgroeit met het doen van huishoudelijke taken, en ook goed om te beseffen dat jouw troep zichzelf niet opruimt.
Ik vind dat ze wel veel moeten helpen. Jennie werd uit bed gehaald om te helpen. Het lijkt alsof ze heel de dag alleen maar aan het schoonmaken is
pi_205237915
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Mijn driejarige moet ook gewoon z'n eigen speelgoed opruimen hoor :{w
(Stuur veilig thuis niet op me af, 1 keer in de week is hij maar liefst 5 minuten bezig om z'n speelgoed in een kast te doen).
Ik hoefde vroeger nooit wat te doen en daar ben ik niet per se een beter persoon van geworden.
Voordeel is ook dat Moeder Jelies daardoor ook meer tijd heeft voor de kinderen, als ze allemaal een kwartiertje helpen scheelt haar dat uren aan werk en die tijd steekt ze toch weer in de kinderen. Wat we in de serie zien vind ik juist goed ouderschap.
Volgens mij kost het je later veel minder moeite om je huis aan kant te houden als je opgroeit met het doen van huishoudelijke taken, en ook goed om te beseffen dat jouw troep zichzelf niet opruimt.
Speelgoed opruimen hoort erbij. Of als ze iets ouder zijn helpen met de afwas en hun kamer netjes houden. Bij de Jelies gaat het wel wat verder.

Absolute dieptepunt daarvan kwam vorig seizoen voorbij toen Jennie met veel bombarie uit haar bed smorgens werd getrommeld door Janneke terwijl ze die nacht ook al de zorg had voor één van de kinderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')