SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Wanneer stopt de lockdown lieve mensen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze hebben het niet achtergehouden, nee. Maar om nou te zeggen dat dit met veel bombarie naar buiten is gebracht? Het is niet bij de persco getoond bijvoorbeeld, ondanks dat ze daar wel Jaap hadden neergezet voor een technisch-inhoudelijk praatje.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus is het wel naar buiten gebracht![]()
Niet bij de persco.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben het niet achtergehouden, nee. Maar om nou te zeggen dat dit met veel bombarie naar buiten is gebracht? Het is niet bij de persco getoond bijvoorbeeld, ondanks dat ze daar wel Jaap hadden neergezet voor een technisch-inhoudelijk praatje.
Maar gewoon in de briefing die iedereen gewoon kan volgen en nalezen
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdfwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is geen suggestieve tweet. Die graph is gebezigd door het rivm aan de kamer. Klaar. Je hebt geen gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2022 00:50 schreef Heph844 het volgende: [..] Men heeft het worst case scenario (handig weggeknipt uit de suggestieve tweet) aanschouwd en besloten dat men dat risico niet wilde nemen. Daarin waren we voorzichtiger dan andere landen, en achteraf gezien waarschijnlijk te voorzichtig. Maar dat het worst case scenario niet is uitgekomen, betekent niet dat die voorzichtige beslissing zelf ook fout was. Als er een kans van 20% kans is op een gigantische natuurramp en 80% kans dat het mee zal vallen, is het dan verkeerd om mensen naar de schuilkelders te sturen?
Als die orkaan dan halverwege niets meer blijkt te zijn dan een pittige woei, dan moet je je alarm intrekken. Tot nu toe blijven ze er bij, terwijl de orkaan de warme stroming al is gepasseerd. Er komt nu zoooooooooveel data binnen van omringende landen en andere westerse landen (en landsdelen) dat de opnames zo enorm veel schelen met de vorige VOC, dat vasthouden aan deze angstpsychose gewoonweg niet meer kan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Tuurlijk, maar bedoeld voor de leden van het parlement. Niet voor het algemene publiek. Dus om dan te zeggen dat dit "naar buiten is gebracht" vind ik wel wat ver gaan. Het is niet alsof ze het met spotjes op TV hebben getoond ofzo, ze hebben er zelfs geen tweet aan gewijd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet bij de persco.
Maar gewoon in de briefing die iedereen gewoon kan volgen en nalezen
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf![]()
Op basis hiervan worden toch besluiten genomen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar bedoeld voor de leden van het parlement. Niet voor het algemene publiek. Dus om dan te zeggen dat dit "naar buiten is gebracht" vind ik wel wat ver gaan. Het is niet alsof ze het met spotjes op TV hebben getoond ofzo, ze hebben er zelfs geen tweet aan gewijd.
Is wel enigszins belangrijk dat dat zuiver gebeurt. Zeker gezien de kamer geen zak snapt van wetenschap, data en/of grafiekenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar het was dus geen intern stuk, in de zin dat iemand eens een berekening heeft laten maken met wat parameters om eens te zien hoe het gaat als echt alles tegen zit en het daarna snel in de prullenbak heeft gesmeten. Het is expliciet gebruikt om de lockdown te verdedigen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar bedoeld voor de leden van het parlement. Niet voor het algemene publiek. Dus om dan te zeggen dat dit "naar buiten is gebracht" vind ik wel wat ver gaan. Het is niet alsof ze het met spotjes op TV hebben getoond ofzo, ze hebben er zelfs geen tweet aan gewijd.zie email 27 oktober![]()
Dissel heeft het gebrieft in een technische meeting aan de staten generaal. Ofwel de gekozen afvaardiging van het NLse volk. Ofwel, het volk. Die briefing was live volgbaar op politiek24.quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar bedoeld voor de leden van het parlement. Niet voor het algemene publiek. Dus om dan te zeggen dat dit "naar buiten is gebracht" vind ik wel wat ver gaan. Het is niet alsof ze het met spotjes op TV hebben getoond ofzo, ze hebben er zelfs geen tweet aan gewijd.
Dus ja, wel voor het algemene publiek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Oh ja, absoluut. De modellen van het RIVM zijn sowieso een belangrijk middel waarop beslissingen worden gebaseerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het was dus geen intern stuk, in de zin dat iemand eens een berekening heeft laten maken met wat parameters om eens te zien hoe het gaat als echt alles tegen zit en het daarna snel in de prullenbak heeft gesmeten. Het is expliciet gebruikt om de lockdown te verdedigen.
En ja, ze zitten ernaast. Nu zitten ze erboven, in oktober zaten ze eronder. Het is duidelijk dat ze simpelweg niet genoeg informatie hebben om te kunnen voorspellen hoe de zaken er in de toekomst voorstaan.![]()
Precies. En dus moeten we die modellen in het vervolg als een belangrijk, maar niet absoluut, gegeven beschouwen. Als heel Europa het doet moet het RIVM met een verdomd goede uitleg komen....quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ja, absoluut. De modellen van het RIVM zijn sowieso een belangrijk middel waarop beslissingen worden gebaseerd.
En ja, ze zitten ernaast. Nu zitten ze erboven, in oktober zaten ze eronder. Het is duidelijk dat ze simpelweg niet genoeg informatie hebben om te kunnen voorspellen hoe de zaken er in de toekomst voorstaan.zie email 27 oktober![]()
om het virus onder controle te krijgenquote:Op woensdag 12 januari 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ja, absoluut. De modellen van het RIVM zijn sowieso een belangrijk middel waarop beslissingen worden gebaseerd.
En ja, ze zitten ernaast. Nu zitten ze erboven, in oktober zaten ze eronder. Het is duidelijk dat ze simpelweg niet genoeg informatie hebben om te kunnen voorspellen hoe de zaken er in de toekomst voorstaan.![]()
![]()
Maar de maatregelen zijn wel genomen door die informatie.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben het niet achtergehouden, nee. Maar om nou te zeggen dat dit met veel bombarie naar buiten is gebracht? Het is niet bij de persco getoond bijvoorbeeld, ondanks dat ze daar wel Jaap hadden neergezet voor een technisch-inhoudelijk praatje.![]()
Maar nu direct de keutel intrekken zou gezichtsverlies betekenen. Dus we zullen wel weer gaan versoepelen met een avondlockdown of iets met extra mondkapjes ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is geen suggestieve tweet. Die graph is gebezigd door het rivm aan de kamer. Klaar. Je hebt geen gelijk
Als die orkaan dan halverwege niets meer blijkt te zijn dan een pittige woei, dan moet je je alarm intrekken. Tot nu toe blijven ze er bij, terwijl de orkaan de warme stroming al is gepasseerd. Er komt nu zoooooooooveel data binnen van omringende landen en andere westerse landen (en landsdelen) dat de opnames zo enorm veel schelen met de vorige VOC, dat vasthouden aan deze angstpsychose gewoonweg niet meer kan.![]()
Dat klopt. Wellicht bewijst dit ook dat omikron daadwerkelijk tot minder ziekenhuisopnames leidt, aangezien ze voor de modellering de hospitalisatiecijfers van delta nog hebben gehanteerd (bij gebrek aan betere data).quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar de maatregelen zijn wel genomen door die informatie.![]()
![]()
Mijn zelftest begon net te schuimen. De vloeistof keurig op de plaats waar deze gedruppeld moest worden en er kwam serieus een laag schuim op,. Teststreepje gaf wel aan dat de test correct afgenomen was.
Gen tweede streepje, dus negatief. Maar ik heb al de nodige zelftesten gedaan vanwege werk in de zorg en dit niet eerder gezien.
Slechte batch mss. Ik kreeg die zelftesten van het ziekenhuis, zou goed moeten zijn.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Of wellicht is hun model gewoon ruk. En daarop varen we dan. Want zij zijn de experts.quote:Op woensdag 12 januari 2022 01:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt. Wellicht bewijst dit ook dat omikron daadwerkelijk tot minder ziekenhuisopnames leidt, aangezien ze voor de modellering de hospitalisatiecijfers van delta nog hebben gehanteerd (bij gebrek aan betere data).![]()
Ogott... nieuwe variant... Schuimicron...quote:Op woensdag 12 januari 2022 02:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
Mijn zelftest begon net te schuimen. De vloeistof keurig op de plaats waar deze gedruppeld moest worden en er kwam serieus een laag schuim op,. Teststreepje gaf wel aan dat de test correct afgenomen was.
Gen tweede streepje, dus negatief. Maar ik heb al de nodige zelftesten gedaan vanwege werk in de zorg en dit niet eerder gezien.
Slechte batch mss. Ik kreeg die zelftesten van het ziekenhuis, zou goed moeten zijn.![]()
![]()
thuistesten zou ik er altijd twee van doen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 02:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
Slechte batch mss. Ik kreeg die zelftesten van het ziekenhuis, zou goed moeten zijn.![]()
Best of three?quote:Op woensdag 12 januari 2022 05:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
thuistesten zou ik er altijd twee van doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Alle nieuwssites staan bol van ondernemers die hun zaak openen of dit zaterdag gaan doen. Zeer terecht! Hopelijk zien ze dat in Den Haag ook“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Laat ze dan ook een keer allemaal doorpakken en niet weer dichtgaan bij de eerste de beste waarschuwing.quote:Op woensdag 12 januari 2022 06:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Alle nieuwssites staan bol van ondernemers die hun zaak openen of dit zaterdag gaan doen. Zeer terecht! Hopelijk zien ze dat in Den Haag ookLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: