abonnement Unibet Coolblue
pi_203145614
Ik lees dit forum nu enkele weken. Wat me opvalt is dat de mensen die ongevaccineerden "wappies" noemen zo mogelijk nog radicaler zijn dan de rest. Het lijkt haast een soort religie. Ik wil jullie nog wel eens horen als jullie je twaalfde boosterprik moeten halen. Want die kant gaan we op. Coronavirus is een blijvertje en ben benieuwd hoe lang jullie je nog willen laten lenen voor de overheid, Ondertussen neemt de onvrede in de samenleving alsmaar toe. We zitten op een vat buskruit dat elk moment kan ontploffen.
pi_203145675
Heb je speciaal hiervoor een account aangemaakt? Je andere heeft een ban?
pi_203145720
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:12 schreef tim020hoorn het volgende:
Heb je speciaal hiervoor een account aangemaakt? Je andere heeft een ban?
Nee.
pi_203145733
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:14 schreef Stefanie1988VdB het volgende:

[..]
Nee.
Ok :')
pi_203145773
Dat vat gaat knappen/samenleving gaat dit niet pikken/nu komt er een 3e wereldoorlog heb ik echt al zo vaak gehoord in mijn leven. Het gebeurd nooit gek genoeg :')
Twiddel
pi_203145803
Als jij lekker binnen blijft en ook afstand doet van een IC bed verder geen probleem.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:33:08 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203146036
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:20 schreef halfway het volgende:
Als jij lekker binnen blijft en ook afstand doet van een IC bed verder geen probleem.
Blijf jij ook binnen en doe je anders afstand van een ic bed?
Geen voetbal meer, geen een keer naar de kroeg, geen snelweg meer voor jou! Want je leven kan je zomaar op de ic laten belanden.

Wat maakt het uit dat je je hele leven al meebetaalt (via je ouders en later jijzelf) aan die (euhm) collectieve ziektekostenverzekering? Jij kiest er toch voor om jezelf te bewegen buiten een geheel steriele omgeving? En jij kiest er toch voor om niet elk risico uit te sluiten?

Echt, zie je de bs niet die je uitkraamt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203146273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:20 schreef halfway het volgende:
Als jij lekker binnen blijft en ook afstand doet van een IC bed verder geen probleem.
Ik heb laatst ruzie met iemand gehad die het mij kwalijk nam dat ik als "ongevaccineerde" de oorzaak was dat hij geen openhartoperatie kon krijgen terwijl hij zelf zwaar overgewicht heeft. Ik heb geen overgewicht en als ik ziek wordt door corona ga ik niet naar een ziekenhuis en al helemaal niet naar een IC. Ga liever dood in mijn eigen bed. Dus ik ben 0,0 belasting voor de zorg.
pi_203146392
Jaarlijks nemen mensen een griepprik. Er zijn er die dit jaar de 30e vaccinatie gaan halen.

Mensen tikken lachend het 8e paracetamolletje weg op 1 dag

Misschien dat TS bij de volgende geslachtsziekte in de verleiding komt om de antibioticakuur niet af te maken 'want X aantal pillen is genoeg, ooit houdt het op'

Maar nee zo'n eventuele 4e, 8e of 12e booster en iedereen is knettergek

:?
pi_203146492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:08 schreef Stefanie1988VdB het volgende:
Ik lees dit forum nu enkele weken. Wat me opvalt is dat de mensen die ongevaccineerden "wappies" noemen zo mogelijk nog radicaler zijn dan de rest. Het lijkt haast een soort religie. Ik wil jullie nog wel eens horen als jullie je twaalfde boosterprik moeten halen. Want die kant gaan we op. Coronavirus is een blijvertje en ben benieuwd hoe lang jullie je nog willen laten lenen voor de overheid, Ondertussen neemt de onvrede in de samenleving alsmaar toe. We zitten op een vat buskruit dat elk moment kan ontploffen.
Waarschijnlijk omdat je je aangesproken voelt. En radicaler dan de rest? Heeft er al een gevaccineerde Baudet thuis opgezocht dan?
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:55:07 #11
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203146560
Extreem veel lol over het overheidsbeleid,

Corona? We moeten de doden tegengaan!
Is het dat niet? Jamaar de IC is te klein!
Speelt dat ook niet meer? Maar de druk op de zorg!
Lopen de ziekenhuizen leeg? Jamaar de besmettingen!

En ondertussen gaat de rest van de wereld open en is Nederland het lachtertje van europa.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_203146692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Blijf jij ook binnen en doe je anders afstand van een ic bed?
Geen voetbal meer, geen een keer naar de kroeg, geen snelweg meer voor jou! Want je leven kan je zomaar op de ic laten belanden.

Wat maakt het uit dat je je hele leven al meebetaalt (via je ouders en later jijzelf) aan die (euhm) collectieve ziektekostenverzekering? Jij kiest er toch voor om jezelf te bewegen buiten een geheel steriele omgeving? En jij kiest er toch voor om niet elk risico uit te sluiten?

Echt, zie je de bs niet die je uitkraamt?
Waarom als ik alle vacs heb gehad?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203146703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:47 schreef Catatafishh het volgende:
Jaarlijks nemen mensen een griepprik. Er zijn er die dit jaar de 30e vaccinatie gaan halen.

Mensen tikken lachend het 8e paracetamolletje weg op 1 dag

Misschien dat TS bij de volgende geslachtsziekte in de verleiding komt om de antibioticakuur niet af te maken 'want X aantal pillen is genoeg, ooit houdt het op'

Maar nee zo'n eventuele 4e, 8e of 12e booster en iedereen is knettergek

:?
Waar de hel heb jij het over. Misschien heb ik een hoge pijngrens, maar ik heb al meerdere operaties gehad in het ziekenhuis en heb nooit paracetamol nodig gehad. Heb ook nooit een griepprik gehad. Ik moest na de laatste ziekenhuisopname vorig jaar ook anti-biotica slikken maar daar ben ik na 3 pillen mee gestopt omdat ik er kotsmisselijk van werd
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:34:32 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203147369
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:00 schreef halfway het volgende:

[..]
Waarom als ik alle vacs heb gehad?
Omdat je zat andere dingen doet die ook een mogelijk risico zijn.
Ik heb ook de vaccinaties gehad en ga de booster nemen. Maar op geen enkel moment zal ik roepen dat iemand dan maar een ic bed vrij moet houden. Dat is baarlijke onzin namelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203147588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:01 schreef Stefanie1988VdB het volgende:

[..]
Waar de hel heb jij het over. Misschien heb ik een hoge pijngrens, maar ik heb al meerdere operaties gehad in het ziekenhuis en heb nooit paracetamol nodig gehad. Heb ook nooit een griepprik gehad. Ik moest na de laatste ziekenhuisopname vorig jaar ook anti-biotica slikken maar daar ben ik na 3 pillen mee gestopt omdat ik er kotsmisselijk van werd
Na 3 pillen stoppen met antibiotica :')
Twiddel
pi_203150852
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:47 schreef Catatafishh het volgende:
Jaarlijks nemen mensen een griepprik. Er zijn er die dit jaar de 30e vaccinatie gaan halen.

Mensen tikken lachend het 8e paracetamolletje weg op 1 dag

Misschien dat TS bij de volgende geslachtsziekte in de verleiding komt om de antibioticakuur niet af te maken 'want X aantal pillen is genoeg, ooit houdt het op'

Maar nee zo'n eventuele 4e, 8e of 12e booster en iedereen is knettergek

:?
Lekker man, je hele leven jezelf volspuiten met medicijnen. Doe je ding!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:32:01 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203150883
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:30 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Lekker man, je hele leven jezelf volspuiten met medicijnen. Doe je ding!
Ben jij ook gestopt met eten, want je hele leven allerlei vitaminen en mineralen toedienen....
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203150929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ben jij ook gestopt met eten, want je hele leven allerlei vitaminen en mineralen toedienen....
Ik neem liever gezonde vitaminen en mineralen dan onnodig chemische stoffen innemen waar je bijwerkingen voor kunt krijgen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:36:04 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203150951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:34 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik neem liever gezonde vitaminen en mineralen dan onnodig chemische stoffen innemen waar je bijwerkingen voor kunt krijgen
Alsof je van voedingswaarden geen bijwerkingen kunt hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203150973
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alsof je van voedingswaarden geen bijwerkingen kunt hebben.
Die heb je wel nodig, medicijnen niet als jong gezond mens ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:43:36 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151064
Ik vind dit soort arrogantie enorm dom overkomen. Hoe weet je of jouw inmmuunsysteem zo gezond is? En als je nooit ziek bent geweest, zou je ook kunnen stellen dat je immuunsysteem zich niet heeft ontwikkeld. Zorgen maken over bijwerkingen en de zogenaamde lange termijn, maar net doen alsof je immuunsysteem zo geweldig is... terwijl je van tevoren niet weet hoe je immuunsysteem op het virus gaat reageren.

'Ik ben gezonder dan menig ander', Yeah right, jullie zijn vast voorbeeldburgers, zijn dagelijks heel bewust bezig met je immuunsysteem en gaan zonder verdoving een operatie in.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203151089
Wat een onzin allemaal moet hij toch zelf weten dat hij die prikken niet hoeft.
pi_203151111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:30 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Lekker man, je hele leven jezelf volspuiten met medicijnen. Doe je ding!
Eet jij vlees? Dan krijg je namelijk ook al je hele leven medicijnen binnen.
pi_203151120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:43 schreef Vis1980 het volgende:

Ik vind dit soort arrogantie enorm dom overkomen. Hoe weet je of jouw inmmuunsysteem zo gezond is? En als je nooit ziek bent geweest, zou je ook kunnen stellen dat je immuunsysteem zich niet heeft ontwikkeld. Zorgen maken over bijwerkingen en de zogenaamde lange termijn, maar net doen alsof je immuunsysteem zo geweldig is... terwijl je van tevoren niet weet hoe je immuunsysteem op het virus gaat reageren.

'Ik ben gezonder dan menig ander', Yeah right, jullie zijn vast voorbeeldburgers, zijn dagelijks heel bewust bezig met je immuunsysteem en gaan zonder verdoving een operatie in.
Ik baseer mijn mening met behulp van statische data (hoeveel ziekenhuisopnamen in mijn leeftijdsgroep), niet op emotionele nieuwsbladen. Ik raad je aan om hetzelfde te doen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik neem aan dat jij nog geen enkel medicijn bewust hebt genomen? Graag houden zo, we missen je niet O+
Alleen als het nodig is, preventief hoeft voor mij niet en is nog niet nodig geweest. Laatste keer paracetamol was toen ik 12 was ofzo.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:48 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Alleen als het nodig is, preventief hoeft voor mij niet en is nog niet nodig geweest. Laatste keer paracetamol was toen ik 12 was ofzo.
Jezelf lekker je hele leven vol met medicijnen pleuren goed bezig ^O^
pi_203151193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:51 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Jezelf lekker je hele leven vol met medicijnen pleuren goed bezig ^O^
Nee ik neem geen paracetamol en geen vaccins zoals ik net al aangaf
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:53:53 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203151213
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:18 schreef summer2bird het volgende:
Dat vat gaat knappen/samenleving gaat dit niet pikken/nu komt er een 3e wereldoorlog heb ik echt al zo vaak gehoord in mijn leven. Het gebeurd nooit gek genoeg :')
Toegangscontrole voor een restaurant, winkel of bioscoop? "Dat gaan ze echt nooit doen".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:54:34 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151220
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:47 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik baseer mijn mening met behulp van statische data (hoeveel ziekenhuisopnamen in mijn leeftijdsgroep), niet op emotionele nieuwsbladen. Ik raad je aan om hetzelfde te doen.
Maar het gaat niet alleen maar om jou, maar we proberen met z'n allen de zorg te ontlasten, dat is alles. Dat je daar niet aan mee wil helpen, omdat je alleen naar jezelf kijkt, zegt genoeg.

En juist van Covid weten we niet wat het effect is op de lange termijn, van vaccins wel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:39 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203151253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:47 schreef Catatafishh het volgende:
Jaarlijks nemen mensen een griepprik. Er zijn er die dit jaar de 30e vaccinatie gaan halen.

Mensen tikken lachend het 8e paracetamolletje weg op 1 dag
Dat is toch ook niet normaal?

Ga je nu extremen erbij pakken om het vaccineren van gezonde mensen goed te praten? "Andere gekken doen het ook, dus het kan gewoon hoor!".
De omgekeerde wereld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203151272
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:58 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat is toch ook niet normaal?

Ga je nu extremen erbij pakken om het vaccineren van gezonde mensen goed te praten? "Andere gekken doen het ook, dus het kan gewoon hoor!".
De omgekeerde wereld.
Dit is dagelijkse gang van zaken waar niemand voor 2020 naar kraaide. En eigenlijk nog steeds niet.

Nu is het plotseling extreem? :')
pi_203151282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:52 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee ik neem geen paracetamol en geen vaccins zoals ik net al aangaf
Dit is inconsequent. Doe er verder mee wat je wil |:)
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:03:03 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Na 3 pillen stoppen met antibiotica :')
Zo weet je dat het allemaal maar gelul is, want zo werkt een antibiotica niet. Het is werkelijk ongelooflijk welke rare sprongen er genomen worden om maar geen vaccin te nemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203151311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar het gaat niet alleen maar om jou, maar we proberen met z'n allen de zorg te ontlasten, dat is alles. Dat je daar niet aan mee wil helpen, omdat je alleen naar jezelf kijkt, zegt genoeg.

En juist van Covid weten we niet wat het effect is op de lange termijn, van vaccins wel.
Ik ontlast de zorg niet door onnodig medicijnen in te nemen. Als ik ziek wordt door covid dan blijf ik thuis uitzieken. De mensen in mijn leeftijdsgroep die wel ernstige klachten krijgen is zo klein dat het geen zin heeft om hier verder op in te gaan.

Wat de zorg wel zou ontlasten is mensen pushen om gezonder te leven i.p.v. afhankelijk worden van medicijnen!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151336
De enige radicalisering die ik heb gezien, heeft plaatsgevonden bij bedreigingen van ministers, rellen waarbij winkels gesloopt zijn, spullen gestolen zijn, verboden demonstraties bijwonen en deze niet (na waarschuwingen) rustig stopten en het delen van onjuiste informatie (of geknipte/geplakte delen van een artikel).

Dit laatste neemt echt extreme vormen aan op Twitter, waarbij werkelijk niets gefactcheckt wordt en er (opvallend) vaker met afbeeldingen wordt gewerkt dan met links van betrouwbare websites.

Ik heb mensen tekeer zien gaan die hun qr-code niet wilden laten zien toen ik mijn zoon van 10 bij de judo bracht. "Jullie moeten hier niet aan meedoen. Dit is belachelijk. Jullie doen mee aan deze terreur".
Ook als ik persoonlijk praat met "wappies" of "antivaxxers" zijn vrijwel allemaal gespannen, gestrest, achterdochtig, paranoide en agressief.

Het is ook meteen duidelijk dat ze heel veel vooral niet begrijpen en denken te vechten tegen het "onbekende".
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:24 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203151344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:00 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit is dagelijkse gang van zaken
Voor wie?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:33 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:03 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik ontlast de zorg niet door onnodig medicijnen in te nemen. Als ik ziek wordt door covid dan blijf ik thuis uitzieken. De mensen in mijn leeftijdsgroep die wel ernstige klachten krijgen is zo klein dat het geen zin heeft om hier verder op in te gaan.

Wat de zorg wel zou ontlasten is mensen pushen om gezonder te leven i.p.v. afhankelijk worden van medicijnen!
Vaccin is dan ook geen medicijn. Jeetje wat een niveau. Dat je geen vaccin wil is jouw keuze, maar al de onzinredenen die je erbij verzint zijn lachwekkend en laten alleen maar zien dat je op de een of andere manier toch een soort bevestiging wil en je graag vrij wil pleiten met een zogenaamd goede reden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203151349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:01 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit is inconsequent. Doe er verder mee wat je wil |:)
Klopt. Ik neem geen paracetamol tegen pijnen, geen vaccinaties tegen ziektes met doodkans rond griepvirus, geen asperine als ik ziek wordt. Alleen de medicijnen die echt het verschil maken, maar die heb ik gelukkig nog niet hoeven te nemen omdat ik jong en gezond ben!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151366
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
Toegangscontrole voor een restaurant, winkel of bioscoop? "Dat gaan ze echt nooit doen".
Heb ik zelf nooit gezegd maar ok.
Twiddel
pi_203151374
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Vaccin is dan ook geen medicijn. Jeetje wat een niveau. Dat je geen vaccin wil is jouw keuze, maar al de onzinredenen die je erbij verzint zijn lachwekkend en laten alleen maar zien dat je op de een of andere manier toch een soort bevestiging wil en je graag vrij wil pleiten met een zogenaamd goede reden.
Je kunt ook gewoon inhoudelijk discussiëren. Niet persoonlijk worden als je het debat verliest.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:03 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik ontlast de zorg niet door onnodig medicijnen in te nemen. Als ik ziek wordt door covid dan blijf ik thuis uitzieken. De mensen in mijn leeftijdsgroep die wel ernstige klachten krijgen is zo klein dat het geen zin heeft om hier verder op in te gaan.

Wat de zorg wel zou ontlasten is mensen pushen om gezonder te leven i.p.v. afhankelijk worden van medicijnen!
Een morbide obese diabeet kan jarenlang gezond gaan eten en gaan sporten voordat hij enigszins wat gezonder is. Met een vaccin ben je twee weken later beschermd. Het beste kun je het natuurlijk gewoon alle twee doen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:10:54 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:08 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon inhoudelijk discussiëren. Niet persoonlijk worden als je het debat verliest.
Welk debat?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203151412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:10 schreef Intint het volgende:

[..]
Een morbide obese diabeet kan jarenlang gezond gaan eten en gaan sporten voordat hij enigszins wat gezonder is. Met een vaccin ben je twee weken later beschermd. Het beste kun je het natuurlijk gewoon alle twee doen.
Het beste is niet morbide obese worden. Als je morbide obees ben dan ben je sowieso niet gezond bezig en kun je beter het vaccin wel nemen inderdaad.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151420
Wat is het doel van dit topic behalve de grootheidswaanzin van TS en het kankeren dat sommigen niet jouw mening hebben?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:14:23 #45
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:12 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Het beste is niet morbide obese worden. Als je morbide obees ben dan ben je sowieso niet gezond bezig en kun je beter het vaccin wel nemen inderdaad.
Eh, dan tellen de bijwerkingen niet mee?

Ik vind het werkelijk lachwekkend dat mensen zo denken dat hun immuunsysteem zo geweldig is en daarom geen rekening hoeven te houden met corona. Het is een veel gehoorde kreet op de IC.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203151436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Welk debat?
Zoals ik al eerder aan gaf ga er niet verder op in. Ik debateer graag met mensen waarvan ik iets kan leren en andersom! Als je met persoonlijke beldigingen moet komen om je punt duidelijk te maken dan heb je al verloren
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:16:00 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:14 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder aan gaf ga er niet verder op in. Ik debateer graag met mensen waarvan ik iets kan leren en andersom!
Nee, je wil alleen gelijkgestemden die met jou mee gaan zeggen dat de rest zo radicaal is, terwijl zo ontzettend gezond bent dat je beter bent dan anderen. Je wil helemaal geen debat, want je komt met argumenten die daarna worden weerlegt, maar daar ga je niet op in, want jouw mening staat toch al vast. Dat is geen debat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203151478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, je wil alleen gelijkgestemden die met jou mee gaan zeggen dat de rest zo radicaal is, terwijl zo ontzettend gezond bent dat je beter bent dan anderen. Je wil helemaal geen debat, want je komt met argumenten die daarna worden weerlegt, maar daar ga je niet op in, want jouw mening staat toch al vast. Dat is geen debat.
Nee, ik heb vaak genoeg lange discussies gehad op dit forum. Maar als je mij moet belachelijk moet maken voor mijn niveau om je punt te maken dan ben je af in het debat.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:19:03 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:18 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee, ik heb vaak genoeg lange discussies gehad op dit forum. Maar als je mij moet belachelijk moet maken voor mijn niveau om je punt te maken dan ben je af in het debat.
Jij noemt het vaccin een medicijn. Dat is het niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:21:42 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203151519
Overigens zijn diegene die nu roepen dat gezond leven veel meer gepusht moet worden ipv het vaccin ook gaan steigeren als men ongezond voedsel uit de schappen haalt, want zij zijn gezond genoeg om ongezond voedsel te eten en laten zich niet door de overheid vertellen wat ze moeten eten.

Daarnaast zit er vaak een reden achter een aandoening als obesitas, die vaak verder gaat dan lekker vet eten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:36:45 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203151727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Heb ik zelf nooit gezegd maar ok.
Dat bedoel ik ook niet.
Maar dat is evengoed een veel gebruikte uitspraak en dat gebeurt dus wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203151759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:18 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee, ik heb vaak genoeg lange discussies gehad op dit forum. Maar als je mij moet belachelijk moet maken voor mijn niveau om je punt te maken dan ben je af in het debat.
Ik ben heel benieuwd... Welke waren dat?

De discussies die ik op fok ken gaan zo:
A: ik vind a
B: dit klopt niet want...
A: nee hoor want ik vind b
B: dit klopt niet want...
A: dat maakt niks uit want ik vind c

Ondertussen eist A nog bronnen erbij.

Etc...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203151854
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd... Welke waren dat?

De discussies die ik op fok ken gaan zo:
A: ik vind a
B: dit klopt niet want...
A: nee hoor want ik vind b
B: dit klopt niet want...
A: dat maakt niks uit want ik vind c

Ondertussen eist A nog bronnen erbij.

Etc...
Wat bedoel je precies?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:45 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies?
Ik snap je vraag niet...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203151886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik snap je vraag niet...
Je zegt welke waren dat? Maar welke wat bedoel je? :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je zegt welke waren dat? Maar welke wat bedoel je? :')
Volgens mij werd er geschreven dat er discussies werden gevoerd op fok. Dat bedoel ik
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203151926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:14 schreef KroketBroodje het volgende:
Zoals ik al eerder aan gaf ga er niet verder op in. Ik debateer graag met mensen waarvan ik iets kan leren en andersom! Als je met persoonlijke beldigingen moet komen om je punt duidelijk te maken dan heb je al verloren
Zou Nederland beter of slechter af zijn als niemand het vaccin zou nemen? :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203151939
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:51 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Zou Nederland beter of slechter af zijn als niemand het vaccin zou nemen? :)
Veel slechter! Gelukkig hebben we vaccins (voor de ouderen)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:08 schreef Stefanie1988VdB het volgende:
Ik lees dit forum nu enkele weken. Wat me opvalt is dat de mensen die ongevaccineerden "wappies" noemen zo mogelijk nog radicaler zijn dan de rest. Het lijkt haast een soort religie. Ik wil jullie nog wel eens horen als jullie je twaalfde boosterprik moeten halen. Want die kant gaan we op. Coronavirus is een blijvertje en ben benieuwd hoe lang jullie je nog willen laten lenen voor de overheid, Ondertussen neemt de onvrede in de samenleving alsmaar toe. We zitten op een vat buskruit dat elk moment kan ontploffen.
Maar ben je antivaxxer of alleen anti corona vaccin? Corona legt wel veel aan de oppervlakte bloot ja :D Ook leerzaam. En inmiddels is iedereen viroloog.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203151995
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:52 schreef KroketBroodje het volgende:
Veel slechter! Gelukkig hebben we vaccins (voor de ouderen)
Ja precies, dat is zeker het belangrijkste! Daar zitten de echte risico's. Aan de andere kant is het natuurlijk een simpel kansspelletje. Kans op gedoe met Corona is groter als met een vaccin :) Ook al is de kans voor de jeugd op uberhaubt een issue relatief laag.

Ben je dus wel voor de andere vaccins die voornamelijk kinderen beschermen? Je weet wel wat ze baby's geven en zo
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203152046
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ja precies, dat is zeker het belangrijkste! Daar zitten de echte risico's. Aan de andere kant is het natuurlijk een simpel kansspelletje. Kans op gedoe met Corona is groter als met een vaccin :) Ook al is de kans voor de jeugd op uberhaubt een issue relatief laag.

Ben je dus wel voor de andere vaccins die voornamelijk kinderen beschermen? Je weet wel wat ze baby's geven en zo
De kans is lager om een letsel op te vangen tijdens het fietsen zonder helm, maar dat betekent niet dat we iedereen met een helm moeten verplichten omdat de wetenschap zegt dat het beter is voor de zorg.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203152050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:42 schreef Stefanie1988VdB het volgende:
Ik heb geen overgewicht en als ik ziek wordt door corona ga ik niet naar een ziekenhuis en al helemaal niet naar een IC. Ga liever dood in mijn eigen bed. Dus ik ben 0,0 belasting voor de zorg.
Dat zeggen mensen ook vaak die roken en rennen heel hard naar de IC als er longkanker langs komt. Roepen is makkelijk, tot het je overkomt :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203152067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
De kans is lager om een letsel op te vangen tijdens het fietsen zonder helm, maar dat betekent niet dat we iedereen met een helm moeten verplichten omdat de wetenschap zegt dat het beter is voor de zorg.
Maar er is toch helemaal geen verplichting?
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203152236
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:59 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Maar er is toch helemaal geen verplichting?
Klopt, nog niet
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:20:42 #65
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203152437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:48 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Alleen als het nodig is, preventief hoeft voor mij niet en is nog niet nodig geweest. Laatste keer paracetamol was toen ik 12 was ofzo.
Verbaast mij ook dat mensen het als snoepjes slikken blijkbaar.
Mijn vriendin vroeg laatst om een tabletje omdat ze hoofdpijn had en na flink zoeken vond ik ze ruim 10 jaar over de datum. Kan mij niet herinneren wanneer ik ze nodig heb gehad. Na trekken verstandskiezen had ik ze aangeschaft ooit volgens mij.

Maar schijnt dus vrij normaal te zijn om voor elke scheet die dwars zit paracetamol te slikken ofzo.
To BG or not to BG!
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:23:46 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203152487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
De kans is lager om een letsel op te vangen tijdens het fietsen zonder helm, maar dat betekent niet dat we iedereen met een helm moeten verplichten omdat de wetenschap zegt dat het beter is voor de zorg.
En een gordel?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:25:06 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203152505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Verbaast mij ook dat mensen het als snoepjes slikken blijkbaar.
Mijn vriendin vroeg laatst om een tabletje omdat ze hoofdpijn had en na flink zoeken vond ik ze ruim 10 jaar over de datum. Kan mij niet herinneren wanneer ik ze nodig heb gehad. Na trekken verstandskiezen had ik ze aangeschaft ooit volgens mij.

Maar schijnt dus vrij normaal te zijn om voor elke scheet die dwars zit paracetamol te slikken ofzo.
Ik snap dit soort reacties niet. Voel jij je nu beter omdat je nooit paracetamol neemt? Zijn mensen die medicijnen nemen minder waard of hebben ze het aan zichzelf te danken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:40:32 #68
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203152743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik snap dit soort reacties niet. Voel jij je nu beter omdat je nooit paracetamol neemt? Zijn mensen die medicijnen nemen minder waard of hebben ze het aan zichzelf te danken?
Nou, je werd hier doodgegooit met 'je slikt ook gewoon paracetamol en daarvan weet je ook niet wat er in zit'.

Niet iedereen doet dat dus.......
To BG or not to BG!
pi_203152760
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef KroketBroodje het volgende:
Klopt, nog niet
Nou ja als de overheid besluit dat het (in de praktijk) verplicht wordt door boetes op te leggen dan ik er persoonlijk wel mee leven maar ik snap dat het sommige tegen het verkeerde been gaat zijn. Tja, als je pre autogordeltijd als overheid af ging dwingen dat er gordels moesten komen dan zullen er ook wel veertigers zijn geweest die dat onnodig vonden "want alleen de jeugd of bejaarden maken ongelukken"

Overigens lijkt de term wappie wel een beetje aan verwatering te doen. Vroeger was het heel duidelijk. Ze spuiten chips in me. 5G geeft mind control. Soros gaat alles afpakken. Etc. Bij Corona is het veel subtieler voor de meesten en dan is de term Wappie wat mij betreft niet van toepassing.

Ontopic vraag: Hoe gaan we de radicalisering verminderen?
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:43:52 #70
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203152792
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:42 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou ja als de overheid besluit dat het (in de praktijk) verplicht wordt door boetes op te leggen dan ik er persoonlijk wel mee leven maar ik snap dat het sommige tegen het verkeerde been gaat zijn. Tja, als je pre autogordeltijd als overheid af ging dwingen dat er gordels moesten komen dan zullen er ook wel veertigers zijn geweest die dat onnodig vonden "want alleen de jeugd of bejaarden maken ongelukken"

Overigens lijkt de term wappie wel een beetje aan verwatering te doen. Vroeger was het heel duidelijk. Ze spuiten chips in me. 5G geeft mind control. Soros gaat alles afpakken. Etc. Bij Corona is het veel subtieler voor de meesten en dan is de term Wappie wat mij betreft niet van toepassing.

Ontopic vraag: Hoe gaan we de radicalisering verminderen?
Tuurlijk is dat tegen het verkeerde been want waarom een boete als je niets verkeerd doet?
To BG or not to BG!
pi_203152937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je zegt welke waren dat? Maar welke wat bedoel je? :')
Ik ben nog steeds benieuwd naar je discussies op fok...

Ik ben helaas toch weer bang dat ik weer bevestigd wordt in mijn vooroordelen van fok gebruikers. Maar ik houd hoop...

[ Bericht 9% gewijzigd door sjorsie1982 op 12-01-2022 13:26:50 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203152951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:43 schreef oppiedoppie het volgende:
Tuurlijk is dat tegen het verkeerde been want waarom een boete als je niets verkeerd doet?
Persoonlijk vind ik wel dat ongevaccineerden iets verkeerd doen. Mogelijk dat de overheid het verkeerd maakt op een dag. Ik heb er geen last van gelukkig. Maar zowel de stellige antivaxxers bang voor 2G als het corona risico geval dat niet meer over straat durft heb ik medelijden mee.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:33:46 #73
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203153477
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik wel dat ongevaccineerden iets verkeerd doen. Mogelijk dat de overheid het verkeerd maakt op een dag. Ik heb er geen last van gelukkig. Maar zowel de stellige antivaxxers bang voor 2G als het corona risico geval dat niet meer over straat durft heb ik medelijden mee.
En met een afstandsverklaring waarmee ik afzie van een ziekenhuisbed?
Want dat is toch de reden waarom ik een spuit zou moeten nemen, om de zorg te ontzien?

2g heb ik geen probleem mee, ondanks de onzinnigheid, mits het voor mn werk niet geldt en mits het tijdelijk is want ik heb ook geen behoefte aan een europese controle app. Want daar gaan we langzaam naar toe.

En ik vind dat je met een afstandsverklaring wel overal toegang zou moeten mogen hebben trouwens.
To BG or not to BG!
pi_203153639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:33 schreef oppiedoppie het volgende:
En met een afstandsverklaring waarmee ik afzie van een ziekenhuisbed?
Want dat is toch de reden waarom ik een spuit zou moeten nemen, om de zorg te ontzien?
Mmmmm daar moet ik even over nadenken. Ik hoor wisselende berichten over of je als gevaccineerde anderen minder besmet. Ik dacht ooit dat de besmetting dezelfde was maar de periode dat je mensen kunt besmetten is korter. Ik weet niet of dit nog de consensus is. Mocht dat zo zijn dat ben je er niet met alleen een verklaring voor jezelf.

Maar wat is je beweegreden om de prik te weigeren (als ik het goedlees)? :) Ik heb altijd het gevoel dat het een beetje wordt opgeblazen allemaal terwijl het gewoon een heel veilig vaccin is. Die vrijheid in Nederland geeft meteen dat tegendraadse naar de overheid. Soms zou het ook wel lekker zijn als we allemaal niet al te moeilijk doen.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:26:53 #75
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203154341
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:45 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Mmmmm daar moet ik even over nadenken. Ik hoor wisselende berichten over of je als gevaccineerde anderen minder besmet. Ik dacht ooit dat de besmetting dezelfde was maar de periode dat je mensen kunt besmetten is korter. Ik weet niet of dit nog de consensus is. Mocht dat zo zijn dat ben je er niet met alleen een verklaring voor jezelf.

Maar wat is je beweegreden om de prik te weigeren (als ik het goedlees)? :) Ik heb altijd het gevoel dat het een beetje wordt opgeblazen allemaal terwijl het gewoon een heel veilig vaccin is. Die vrijheid in Nederland geeft meteen dat tegendraadse naar de overheid. Soms zou het ook wel lekker zijn als we allemaal niet al te moeilijk doen.
Als we allemaal 'niet al te moeilijk doen' dan hadden we geen democratie gehad en ook geen zelfbeschikkingsrecht. Er is gevochten voor onze vrijheid door een paar mensen die 'moeilijk doen', want de meeste mensen vinden het allemaal wel best en schikken zich in wat hun 'overkomt'.

Maakt het veel uit waarom ik het niet wil dan? Ik wil in eerste instantie zelf beslissen wat ik al dan niet laat inspuiten. Als ik mijn reden geef dan ga jij dat onderuit halen omdat we in de basis er anders over denken. Dus het heeft geen zin dat ik dat jou uitleg.

Stel dat geval: Hoe zou jij het vinden als bijvoorbeeld een ander mag beslissen dat jij je moet laten sterilliseren of niet? Er is overbevolking en een restrictie aan het aantal geboortes ingesteld en de meerderheid van de mensen vind dat jij geen kinderen mag hebben. Beter voor de wereld, beslist door de meerdereheid. Kan als we lichamelijke zelfbeschikking afschaffen zomaar gebeuren.
To BG or not to BG!
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:43:34 #76
3542 Gia
User under construction
pi_203154677
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:47 schreef Catatafishh het volgende:
Jaarlijks nemen mensen een griepprik. Er zijn er die dit jaar de 30e vaccinatie gaan halen.

Mensen tikken lachend het 8e paracetamolletje weg op 1 dag

Als je dit wilt vergelijken met de coronavaccinaties nu, dan zou je alleen degenen moeten vaccineren die het nodig hebben of het wensen.

Omdat sommige mensen jaarlijks een griepprik nemen, hoeven mensen die dit nooit doen, niet nu ineens een coronaprik te nemen.

Het is een kromme vergelijking die je hier trekt.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:48:48 #77
3542 Gia
User under construction
pi_203154783
Stel dat iedereen in nederland gevaccineerd zou zijn, zouden we dan weer het hele jaar normaal, zoals voor 2020, kunnen leven? Of moeten we dan toch ieder jaar in een lockdown, omdat de zorg het niet aankan?
pi_203154960
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:20 schreef halfway het volgende:
Als jij lekker binnen blijft en ook afstand doet van een IC bed verder geen probleem.
Precies. Maar dat willen wappies niet.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_203155023
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik wel dat ongevaccineerden iets verkeerd doen. Mogelijk dat de overheid het verkeerd maakt op een dag. Ik heb er geen last van gelukkig. Maar zowel de stellige antivaxxers bang voor 2G als het corona risico geval dat niet meer over straat durft heb ik medelijden mee.
Oke, rechten voor de sterkste!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:04:55 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203155045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:48 schreef Gia het volgende:
Stel dat iedereen in nederland gevaccineerd zou zijn, zouden we dan weer het hele jaar normaal, zoals voor 2020, kunnen leven? Of moeten we dan toch ieder jaar in een lockdown, omdat de zorg het niet aankan?
Afgaande op andere landen met een vaccinatiegraag tegen de 100%: Er blijven gewoon maatregelen als de besmettingen te hoog oplopen.

En de zorg loopt al 7 jaar achter dus dat wordt niet plots beter.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203155175
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:42 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou ja als de overheid besluit dat het (in de praktijk) verplicht wordt door boetes op te leggen dan ik er persoonlijk wel mee leven maar ik snap dat het sommige tegen het verkeerde been gaat zijn. Tja, als je pre autogordeltijd als overheid af ging dwingen dat er gordels moesten komen dan zullen er ook wel veertigers zijn geweest die dat onnodig vonden "want alleen de jeugd of bejaarden maken ongelukken"

Overigens lijkt de term wappie wel een beetje aan verwatering te doen. Vroeger was het heel duidelijk. Ze spuiten chips in me. 5G geeft mind control. Soros gaat alles afpakken. Etc. Bij Corona is het veel subtieler voor de meesten en dan is de term Wappie wat mij betreft niet van toepassing.

Ontopic vraag: Hoe gaan we de radicalisering verminderen?
We zijn als samenleving op zoek naar nieuwe normen en waarden zo lijkt het. Maar het normaal vinden om iemand verplichten om iets in zijn/haar lichaam in te spuiten zal ik nooit accepteren.

Radicalisering ontstaat door verandering van samenleving. Sommige mensen willen hun principes behouden en slaan door als dat niet meer gaat. Dat hou je niet tegen. Je kunt het alleen verminderen door minder corona regels op te leggen, maar dat zal niet gebeuren.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203155181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je dit wilt vergelijken met de coronavaccinaties nu, dan zou je alleen degenen moeten vaccineren die het nodig hebben of het wensen.

Omdat sommige mensen jaarlijks een griepprik nemen, hoeven mensen die dit nooit doen, niet nu ineens een coronaprik te nemen.

Het is een kromme vergelijking die je hier trekt.
Nee hoor, de vergelijking is gewoon goed.

Bovendien is mijn punt dat een aantal op zichzelf niets zegt. Het uitgangspunt of beoordelingspunt zou moeten zijn of het nuttig is. Al krijg je het 250 keer. Zo lang het nuttig is en het daarmee niet interfereert zegt het aantal niets.

Tot nu toe wijzen allerlei onderzoeken uit dat het nuttig is om te vaccineren. Net als de griepprik etc. Waarom dat het dan nu ineens hip is om het aantal te noemen bij het vaccin, met de woorden 'nu is het genoeg' is mij een raadsel.
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:36:51 #83
3542 Gia
User under construction
pi_203155577
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:04 schreef daNpy het volgende:

[..]
Afgaande op andere landen met een vaccinatiegraag tegen de 100%: Er blijven gewoon maatregelen als de besmettingen te hoog oplopen.

En de zorg loopt al 7 jaar achter dus dat wordt niet plots beter.
Dan is het dus onzin om de ongevaccineerden de schuld te geven van de lockdown. Die zou er toch wel zijn geweest, ook bij 100% vaccinatiegraad.

Punt is verder ook dat de QR-code een vals gevoel van veiligheid geeft. Er zijn mensen, je kunt ze wappies noemen, die zich niet laten vaccineren juist omdat ze tegen die QR-code zijn. Niemand heeft feitelijk iets te maken met jouw medische achtergrond.
Ik begrijp dat best. Er is geen privacy meer, geen anonimiteit. Je moet je prive-gegevens tonen aan de eerste de beste buurthuisvrijwilliger.
De tegendraadsheid van 'wappies' snap ik dus best.

Overigens ben ik zelf wel gevaccineerd en geboosterd. Maar ik ben tegen het CTB.
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:38:00 #84
3542 Gia
User under construction
pi_203155604
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Nee hoor, de vergelijking is gewoon goed.

Bovendien is mijn punt dat een aantal op zichzelf niets zegt. Het uitgangspunt of beoordelingspunt zou moeten zijn of het nuttig is. Al krijg je het 250 keer. Zo lang het nuttig is en het daarmee niet interfereert zegt het aantal niets.

Tot nu toe wijzen allerlei onderzoeken uit dat het nuttig is om te vaccineren. Net als de griepprik etc. Waarom dat het dan nu ineens hip is om het aantal te noemen bij het vaccin, met de woorden 'nu is het genoeg' is mij een raadsel.
Als de griepprik zo nuttig is, waarom krijgt niet iedereen die dan?
pi_203155781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Als de griepprik zo nuttig is, waarom krijgt niet iedereen die dan?
'Nut / noodzaak' is dus het afwegingscriterium is en niet 'aantal'
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:06:07 #86
3542 Gia
User under construction
pi_203156007
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
'Nut / noodzaak' is dus het afwegingscriterium is en niet 'aantal'
Mensen nemen de griepprik ter zelf bescherming.
De coronaprik, voor gezonde mensen, is niet per se voor zelfbescherming.
Ook met 100% vaccinatiegraad zou de zorg overspoeld worden.
pi_203156735
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:26 schreef oppiedoppie het volgende:
Als we allemaal 'niet al te moeilijk doen' dan hadden we geen democratie gehad en ook geen zelfbeschikkingsrecht. Er is gevochten voor onze vrijheid door een paar mensen die 'moeilijk doen', want de meeste mensen vinden het allemaal wel best en schikken zich in wat hun 'overkomt'.
Dat er mensen zijn die door rebels gedrag verandering teweeg hebben gebracht is wat mij betreft is geen argument voor jou casus. Rebels is goed want Rosa Parks.... Dat gaat natuurlijk niet altijd op. Dan kun je ook Willem Engel als held onthalen.

Het is geven en nemen in een maatschappij want anders is het Anarchie. Sommige vaccins verplichten vanuit een regering kan ik me van alles bij voorstellen. Bijvoorbeeld als je de economie wilt redden. Je moet ook denken op Macro niveau als landbestuurder. Maatwerk per individu kan eigenlijk niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:26 schreef oppiedoppie het volgende:
Maakt het veel uit waarom ik het niet wil dan? Ik wil in eerste instantie zelf beslissen wat ik al dan niet laat inspuiten. Als ik mijn reden geef dan ga jij dat onderuit halen omdat we in de basis er anders over denken. Dus het heeft geen zin dat ik dat jou uitleg.
Ik ben altijd wel benieuwd. In mijn omgeving is er wel een top 5 te maken en ik ben wel benieuwd of jij daar ook toe behoort. Mijn doel is zeker niet om je aan de spuit te helpen, ik wil het graag snappen. Ik hoorde ooit het argument dat een vrouw niet wilde want borstvoeding. Daar kan ik me van alles bij voorstellen. Je wil het beste voor de baby. Daarnaast bestuur ik het land niet dus hoe ik het land zou besturen heeft totaal geen invloed op wat er gaat gebeuren. So no worries :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:26 schreef oppiedoppie het volgende:
Stel dat geval: Hoe zou jij het vinden als bijvoorbeeld een ander mag beslissen dat jij je moet laten sterilliseren of niet? Er is overbevolking en een restrictie aan het aantal geboortes ingesteld en de meerderheid van de mensen vind dat jij geen kinderen mag hebben. Beter voor de wereld, beslist door de meerdereheid. Kan als we lichamelijke zelfbeschikking afschaffen zomaar gebeuren.
Ja maar daar vergelijk je 2 dingen die volgens mij niet te vergelijken zijn. Door het een wordt ik onvruchtbaar en door het ander heb ik een kleinere kans om in het ziekenhuis te belanden. Maar stel dat we het vergelijken want je komt ongewild aan iemands lichaam, dan kan ik me zeker in een heel zwart scenario voorstellen dat beleidsmakers geen andere keuze zien dan te steriliseren. Dat is lullig voor degene die het overkomt en een kinderwens heeft maar op dat niveau moet je als je pech hebt het been afzagen om de patient te redden (lees onpopulaire maatregelen om het land te redden). Er is altijd de mogelijkheid dat de regering je verplicht om oorlog te voeren met een buurland dus die vrijheid heb je eigenlijk nooit echt gehad. De illusie wel. En zolang we er niet aan hoeven toornen is dat natuurlijk perfect. Maar ja, toen was er ineens een pandemie.

Nu lijkt het erop alsof verplicht vaccineren niet hoeft vanwege omicron. Laten we het hopen. Alle partijen blij behalve Phizer.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203156762
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

De coronaprik, voor gezonde mensen, is niet per se voor zelfbescherming.

O?
pi_203156774
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:43 schreef Gia het volgende:
Als je dit wilt vergelijken met de coronavaccinaties nu, dan zou je alleen degenen moeten vaccineren die het nodig hebben of het wensen.

Omdat sommige mensen jaarlijks een griepprik nemen, hoeven mensen die dit nooit doen, niet nu ineens een coronaprik te nemen.

Het is een kromme vergelijking die je hier trekt.
De vergelijking die hij/zij volgens mij probeert te maken is dat het helemaal niet zo gek is om elk jaar een spuitje te halen. Het argument wat je vaak hoort is "Ja maar dan komt booster 826". Nou ja dat is dus niet direct een ramp, zie hoe dat met de griepprik loopt. Staat even los van de dwang vraag uiteraard.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203156799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:03 schreef KroketBroodje het volgende:
Oke, rechten voor de sterkste!
En dit is gek? De overheid verbied al jaren dingen? Dus?
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203156901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:12 schreef KroketBroodje het volgende:
We zijn als samenleving op zoek naar nieuwe normen en waarden zo lijkt het.
Eens, er moet nu eenmaal een nieuwe equilibrium komen. We zullen op de een of andere manier met dat virus moeten gaan leven.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:12 schreef KroketBroodje het volgende:
Maar het normaal vinden om iemand verplichten om iets in zijn/haar lichaam in te spuiten zal ik nooit accepteren.
Fair enough.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:12 schreef KroketBroodje het volgende:
Radicalisering ontstaat door verandering van samenleving. Sommige mensen willen hun principes behouden en slaan door als dat niet meer gaat. Dat hou je niet tegen. Je kunt het alleen verminderen door minder corona regels op te leggen, maar dat zal niet gebeuren.
Ja en nee. Een harde kern zal nooit stoppen met knokken. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die het testen de neus uit kwam en toen zijn ze toch maar voor het prikkie gegaan. Dus voor sommige moet het gemasseerd worden en dan doen ze het, merken dat het eigenlijk wel ok is, en door. Je kan je als overheid ook niet laten gijzelen door de hardste schreeuwers.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  Beste debater 2022 woensdag 12 januari 2022 @ 18:26:53 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203157963
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Verbaast mij ook dat mensen het als snoepjes slikken blijkbaar.
Mijn vriendin vroeg laatst om een tabletje omdat ze hoofdpijn had en na flink zoeken vond ik ze ruim 10 jaar over de datum. Kan mij niet herinneren wanneer ik ze nodig heb gehad. Na trekken verstandskiezen had ik ze aangeschaft ooit volgens mij.

Maar schijnt dus vrij normaal te zijn om voor elke scheet die dwars zit paracetamol te slikken ofzo.
Sommige mensen hebben pijn waarvoor je geen brandnetelsap, tuinkruiden en bio-energetische zen-meditatie kunt inzetten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 januari 2022 @ 18:32:44 #93
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203158037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben pijn waarvoor je geen brandnetelsap, tuinkruiden en bio-energetische zen-meditatie kunt inzetten.
Ja, inderdaad sommige mensen.

Maar er zijn hier mensen die er vanuit gaan dat iedereen regelmatig paracetamol slikt. En frikandellen eet.
To BG or not to BG!
pi_203158258
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:56 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
En dit is gek? De overheid verbied al jaren dingen? Dus?
Dat maakt het nog niet goed. We hebben gelukkig ook geen fietsverbod voor ouderen, want dat kan ook heel gevaarlijk zijn.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203291827
Zeer goed en evenwichtig gesprek over de strijd tussen de twee groepen:
pi_203295409
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:01 schreef Stefanie1988VdB het volgende:

[..]
Waar de hel heb jij het over. Misschien heb ik een hoge pijngrens, maar ik heb al meerdere operaties gehad in het ziekenhuis en heb nooit paracetamol nodig gehad. Heb ook nooit een griepprik gehad. Ik moest na de laatste ziekenhuisopname vorig jaar ook anti-biotica slikken maar daar ben ik na 3 pillen mee gestopt omdat ik er kotsmisselijk van werd
Ah, dus jij helpt mee aan de resistentie tegen antibiotica ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203295413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:06 schreef HayeOpReis het volgende:
Zeer goed en evenwichtig gesprek over de strijd tussen de twee groepen:
Er is geen sprake van 2 groepen.
De maker kiest 2 vrij radicale uitgangspunten. Waarom niet meer naar het midden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203295431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:48 schreef Gia het volgende:
Stel dat iedereen in nederland gevaccineerd zou zijn, zouden we dan weer het hele jaar normaal, zoals voor 2020, kunnen leven? Of moeten we dan toch ieder jaar in een lockdown, omdat de zorg het niet aankan?
Dat hangt af van de variant op dat moment. Als het vaccin voldoende bescherming biedt is er niet veel aan de hand, als dat niet zo is bestaat de kans dat de zorg overbelast raakt. Als dat een korte piek is, zoals bij influenza, dan is er op zich nog weinig aan de hand.
Maar het moet geen maanden duren zoals nu.

Denk ook dat overheid en bevolking daar invloed op hebben, de overheid moet sneller boosters aanbieden, en de bevolking moet beter zicht hebben op of ze een risico vormen en daar beter naar handelen.

Je ziet nu dat we te laat kwamen met boosters, plus dat nog altijd een groot deel van de ziekenhuisopnamen ongevaccineerden betreft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203295448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:08 schreef Stefanie1988VdB het volgende:
Ik lees dit forum nu enkele weken. Wat me opvalt is dat de mensen die ongevaccineerden "wappies" noemen zo mogelijk nog radicaler zijn dan de rest. Het lijkt haast een soort religie.
Dit is een discussieforum hé 😉.
Dan worden zaken meer op de spits gedreven. Denk dat als je zo'n radicale in real life ontmoet hij best zal meevallen...


quote:
Ik wil jullie nog wel eens horen als jullie je twaalfde boosterprik moeten halen. Want die kant gaan we op.
Ik zie daar niet echt een probleem in.


quote:
Coronavirus is een blijvertje en ben benieuwd hoe lang jullie je nog willen laten lenen voor de overheid, Ondertussen neemt de onvrede in de samenleving alsmaar toe. We zitten op een vat buskruit dat elk moment kan ontploffen.
Ongeveer de helft van de opnames in ziekenhuizen betreft nog steeds ongevaccineerden.
Terwijl die groep rond de 10% zit.
En vanwege die druk op de zorg zit de samenleving deels op slot.
Dus ja, mensen zijn dat op een gegeven moment zat en begrijpen niet waarom een deel van de bevolking niet wil meewerken deze crisis op te lossen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203304066
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:35 schreef Wantie het volgende:
Er is geen sprake van 2 groepen.
De maker kiest 2 vrij radicale uitgangspunten. Waarom niet meer naar het midden?
Als je dit gesprek helemaal had geluisterd, dan had je begrepen dat hij juist in het midden zit en ook oplossingen geeft om meer tot elkaar te komen.
pi_203336687
Ironische OP wel. Ik kies ervoor om me te laten vaccineren maar ik voel me totaal geen slaaf van de overheid. En dat ongevaccineerden in het debat in een hoekje werden gedrukt viel wel te verwachten want laten we nou gewoon realistisch zijn; met een hogere vaccinatiegraad is meer mogelijk. Het kan dus best dat mensen uit zo'n grote groep zich gegijzeld voelen door een kleinere groep.

Had zelf wel verwacht dat 2G er doorheen zou worden gedrukt, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Dus waarschijnlijk valt het mee met die radicalisering. Ik begrijp ook niet goed waarom je je niet zou laten vaccineren, ja er is een kleine kans dat er iets gebeurt, maar je kan ook straks als je naar buiten gaat onder een auto eindigen. Gezien het aantal verkeersdoden per jaar is die kans zelfs groter dan dat je een ernstige bijwerking krijgt van het vaccin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')