abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:51:40 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205703842
Het moge duidelijk zijn dat ik dus nog even nagedacht heb over de staafmixer :+ . Ik wil best wat meer betalen voor een food processor en keukenmachine in één.

Ik bak elke week 1 of 2 keer dus er wordt heel wat afgemixt met de staafmixer. Verder wordt er ook veel gespateld. Groente snijden doe ik zelf ook veel als ik kook.

Dus eigenlijk is een keukenmachine en food processor combinatie wel een goed idee.

https://www.debestekeukenmachine.nl/beste-keukenmachine/

Bosch MUM leek me ook wel wat. Alleen die heeft een hele kleine mengkom.

De Kenwood Prospero heeft vergelijkbare opties.
Resistance is futile.
pi_205703881
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:51 schreef Seven. het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik dus nog even nagedacht heb over de staafmixer :+ . Ik wil best wat meer betalen voor een food processor en keukenmachine in één.

Ik bak elke week 1 of 2 keer dus er wordt heel wat afgemixt met de staafmixer. Verder wordt er ook veel gespateld. Groente snijden doe ik zelf ook veel als ik kook.

Dus eigenlijk is een keukenmachine en food processor combinatie wel een goed idee.

https://www.debestekeukenmachine.nl/beste-keukenmachine/

Bosch MUM leek me ook wel wat. Alleen die heeft een hele kleine mengkom.

De Kenwood Prospero heeft vergelijkbare opties.
Ik ben fan van Bamix. Mijn vorige staafmixer en keukenmachine waren allebei stuk (keukenmachine al een tijdje) en toen gekozen voor een Bamix met keukenmachine-accessoires. Hij kan noten en dadels. Het was wel veel duurder dan mijn comfortzone voor staafmixers maar ik ben er tot nu toe heel blij mee en hoop dat ik er 45 jaar mee kan doen.

Edit: wij hebben deze.
pi_205704016
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe bevalt deze? Ik overweeg ook een Kenwood, maar dan met mengkom en deze opties (alleen de citruspers en de gehaktmolen zijn voor ons niet van toegevoegde waarde).
Heb er alleen nog maar smoothies meegemaakt. Oh en 1x eiwitten stijfgeklopt met die mini-gardes. Met een minuut kon ik de kan al op zijn kop houden _O_

Ik heb trouwens ook deze nog


Gebruikte ik ontzettend veel en stond ook standaard op mijn aanrecht.

Maar beslag en niet al te zwaar deeg kan ik ook met het nieuwe apparaat doen.

Dus Rooie Kennie is eigenlijk een beetje overbodig geworden.

Waar ik als ik jou was wel voor zou kiezen is dat de kan van glas is.

Heb nu kunstof, maar ik ben maar alleen in principe en het heeft gewoon vaste plek op het werkblad dus er hoeft ook niet mee gesjouwd te worden etc.

Ga zo beginnen aan de melanzane, dus de Nieuwe Kennie kan zo aan de slag om de saus te pureren.

Heb zelf ook ontzettend zitten te twijfelen hoor. Had de Mum ook op het oog ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 21 augustus 2022 @ 15:20:37 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205704064
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:59 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik ben fan van Bamix. Mijn vorige staafmixer en keukenmachine waren allebei stuk (keukenmachine al een tijdje) en toen gekozen voor een Bamix met keukenmachine-accessoires. Hij kan noten en dadels. Het was wel veel duurder dan mijn comfortzone voor staafmixers maar ik ben er tot nu toe heel blij mee en hoop dat ik er 45 jaar mee kan doen.

Edit: wij hebben deze.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat de motor van een staafmix model net zo krachtig is als een keukenmachine/food processor :@ . Hoeveel watt is je Bamix?

Edit 250w :)
Resistance is futile.
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 15:26:45 #55
5428 crew  miss_sly
pi_205704110
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:51 schreef Seven. het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik dus nog even nagedacht heb over de staafmixer :+ . Ik wil best wat meer betalen voor een food processor en keukenmachine in één.

Ik bak elke week 1 of 2 keer dus er wordt heel wat afgemixt met de staafmixer. Verder wordt er ook veel gespateld. Groente snijden doe ik zelf ook veel als ik kook.

Dus eigenlijk is een keukenmachine en food processor combinatie wel een goed idee.

https://www.debestekeukenmachine.nl/beste-keukenmachine/

Bosch MUM leek me ook wel wat. Alleen die heeft een hele kleine mengkom.

De Kenwood Prospero heeft vergelijkbare opties.
Ik heb alweer een flink aantal jaartjes een Kenwood Kmix voor alles wat met vakken te maken heeft. Erg tevreden over.

Ik heb ook gedacht over een keukenmachine om te snijden, maar eigenlijk snijd ik gewoon graag met een mes en als het echt fijn kort, kan het met de staafmixer of het hakmolentje van mijn staafmixer.
Voor dunne schijven heb ik een mandoline. Kan ook julienne rapsten. Voor gewoon raspen heb ik een blokrasp van Microplane.

Zo heb ik eigenlijk alles zonder een dure keukenmachine nodig te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205704276
Ohja de rasp kan ik zo ook uitproberen aangezien ik aardig wat parmezaan moet raspen :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205704870
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat de motor van een staafmix model net zo krachtig is als een keukenmachine/food processor :@ . Hoeveel watt is je Bamix?

Edit 250w :)
Ja ik vind het zelf ook raar dat hij met 250 watt zoveel beter hakt dan mijn oude keukenmachine. Ik had 'm voornamelijk als 'mixer met opzetstukken' gekocht, eigenlijk ook omdat mijn lief altijd graag 'de beste' van alles wil hebben ook als dat duurder is, omdat hij altijd denkt dat dat langer meegaat. En dat is ook wel vaak zo. Dus zo kwamen we op de Bamix. We waren eigenlijk al weer helemaal vergeten hoe fijn het is om een keukenmachine te hebben voor dingen als simpele wortelsalade, coleslaw, geraspte bieten, dat soort dingen. Onze oude keukenmachine was ook altijd best een klus om schoon te maken. Het keukenmachinebakje (de 'slicecy') van de Bamix pakken we toch net iets sneller op de een of andere manier. En het hakselbakje doet dingen als noten, kaas en specerijen echt heel makkelijk en goed. Mijn Ottolenghi-recepten gaan daardoor sneller :)

Dadels heb ik nu 1 keer gedaan en dat ging probleemloos. Die heb ik gewoon met het staafmixdingetje voor 'draderige groente' gedaan. Voor van die dadel-kokosballetjes. Daar is mijn vorige keukenmachine op gesneuveld dus ik vond het wel een beetje spannend, maar het ging eigenlijk probleemloos. De vorige staafmixer begon opeens te roken bij het pureren van een pompoensoep... dat doet Bamix ook fluitend, en ik hoop voor het geld dat 'ie dat nog decennia blijft doen. Ik zeg niet dat iedereen een Bamix moet hebben hoor, maar ik vind 'm tot nu toe heel fijn.

Edit: ook hele fluweelzachte hummus, en goede pesto's.

Het is echt een prima machine maar als je nog een keukenmachine hebt staan zou ik een andere staafmixer kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door yinu op 21-08-2022 16:49:29 ]
pi_205705551
Oke, ik vind het nooit erg om te raspen met de blokrasp die ik heb, geen Microplane wel KitchenAid :P
maar dit was met een paar seconden perfect geraspt _O_

Rasp goedgekeurd dus!

Ik begin nu echt wel de voordelen voor zo'n hele masjien in te zien.

Heb m.i. een goede keuze gemaakt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 21 augustus 2022 @ 21:25:08 #59
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205707784
Heb de vorige versie van de Kenwood keukenmachine nu al ruim 5 jaar in gebruik naast m’n kitchenaid standmixer en nog steeds heel blij mee. Dadels geen probleem, voor noten en kruiden zit er een klein glazen bakje met vast mes bij, werkt ook heel goed.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 21 augustus 2022 @ 22:17:44 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205708365
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:25 schreef SV-tje het volgende:
Heb de vorige versie van de Kenwood keukenmachine nu al ruim 5 jaar in gebruik naast m’n kitchenaid standmixer en nog steeds heel blij mee. Dadels geen probleem, voor noten en kruiden zit er een klein glazen bakje met vast mes bij, werkt ook heel goed.
Dat kleine glazen bullit mixertje vind ik idd ook erg interessant. De Kenwood is qua accessoires eigenlijk heel geschikt, weinig dingen die we niet zouden gebruiken.

@yinu we hebben een staafmixer die eigenlijk prima werkt, maar die heeft zich dus wel een keer verslikt in dadels. Eigenlijk zou dat dus voor de kleinere klusjes blijven. Belangrijkste is eiwitten opkloppen, en het lijkt me best fijn om dat te doen zonder lamme armen :+ .
Resistance is futile.
pi_205713127
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat kleine glazen bullit mixertje vind ik idd ook erg interessant. De Kenwood is qua accessoires eigenlijk heel geschikt, weinig dingen die we niet zouden gebruiken.

@:yinu we hebben een staafmixer die eigenlijk prima werkt, maar die heeft zich dus wel een keer verslikt in dadels. Eigenlijk zou dat dus voor de kleinere klusjes blijven. Belangrijkste is eiwitten opkloppen, en het lijkt me best fijn om dat te doen zonder lamme armen :+ .
Ik geloofde het zelf eigenlijk niet, tot ik het eigenhandig had gedaan, maar de Bamix klopt dus ook eiwitten op. In recordtijd. :+


[/commercial]


Ik ben benieuwd waar je voor kiest!
pi_205713375
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:37 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik geloofde het zelf eigenlijk niet, tot ik het eigenhandig had gedaan, maar de Bamix klopt dus ook eiwitten op. In recordtijd. :+


[/commercial]


Ik ben benieuwd waar je voor kiest!
Daar verboesde ik me dus met Nieuwe Kennie over, met een een minuut had ik de eiwitten stijf.
Met Rode Kennie was ik daar beduidend veel langer mee bezig.

Over vermogen van apparaten, mijn vader heeft het ooit uitgelegd, heb er niks van onthouden natuurlijk :+ , alleen dat het aantal Watt niet zoveel zegt altijd.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:34:01 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205762096
Het wordt de Kenwood! En dan die met food processor, hakmolentje en blender.

Denk niet dat we de vleesmolen en citruspers ooit gaan gebruiken, maar wie weet ;) . Ik ben zelf nooit zo gek op voorgekookt, voorgesneden, voorgebakken etc, wie weet motiveert zo'n vleesmolen nog wel om zelf worst te draaien enzo :+ . Ik zie het wel gebeuren dat ik ook vaker zelf ga koken in ieder geval.

Straks ff oppikken en dan uitproberen.

*O*
Resistance is futile.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:21:27 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205795869
De Kenwood bevalt tot zover prima! Wisselende resultaten, maar evengoed ben ik wel heel blij met het apparaat. Tot zover heb ik het volgende geprobeerd:

Bullit:
Peterselie hakken ^O^
Knoflook hakken :{ (dat blijven grote stukken, misschien een keer met een hele volle bullit voor pesto, maar niet met alleen 2 teentjes knoflook :') )

Food processor grove snijschijf:
Groente snijden is op zich wel te doen, maar uiteindelijk trekt de groente scheef en dan heb je hele lange plakken op het eind met courgette, paprika en wortel :{ . Prei ging wel heel goed ^O^ . Champignon: lekker met de hand snijden. Niet geschikt voor food processor :{w .

Kaas raspen gaat echt supervlot in de food processor ^O^ .

Blender:
Witlofsoep ^O^
Mango banaan griekse yoghurt en melk smoothie ^O^
En zodirect een meloen smoothie.

Keukenmachine:
Eiwit kloppen ^O^ nog nooit zulke stijve eiwit gezien ^O^ ^O^
Slagroom kloppen ^O^
Brooddeeg mengen ^O^ ging net, kneden moest wel met de hand.

Nog testen: gewoon beslag mengen. En kijken

Als iemand interesse heeft in een citruspers, vleesmolen en sapcentrifuge, stuur maar DM.
Resistance is futile.
pi_206077587
Zo, in het kader van energie besparing en de waterkoker.
Wilde ik een goeie themosfles. Om heet water te bewaren, en niet steeds de waterkoker te gebruiken. :{w
Ik heb er nu maar 2. Want ik drink graag thee.
Met de waterkoker kan ik nu met 1 sessie deze 2 vullen met heet water en nog een extra grote kop voor direct. *O*

Vooral die Tefal, is fantastisch, 1 liter en schijnt de beste te zijn volgens https://www.coolblue.nl/p(...)liter-rvs-zwart.html
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000075763733/?s2a=



https://www.bol.com/nl/nl(...)00000032180445/?s2a=
  woensdag 28 september 2022 @ 10:19:59 #66
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206126495
Ok, ik kan dit alleen vinden in Amerika, maar verkopen ze ergens in nederland?? de: Hamilton Beach Breakfast Sandwich Maker voor een niet belachelijke prijs. In Amerika kosten ze $30

Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206126629
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:19 schreef junkiesietze het volgende:
amilton Beach Breakfast Sandwich Maker
https://www.amazon.com/Ha(...)ndwich/dp/B00EI7DPOO

Eerste hit op Google, kan verzenden naar NL.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206126640
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:19 schreef junkiesietze het volgende:
Ok, ik kan dit alleen vinden in Amerika, maar verkopen ze ergens in nederland?? de: Hamilton Beach Breakfast Sandwich Maker voor een niet belachelijke prijs. In Amerika kosten ze $30

[ afbeelding ]
WTF _O-
  woensdag 28 september 2022 @ 10:38:38 #69
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206126657
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:34 schreef dimmak het volgende:

[..]
https://www.amazon.com/Ha(...)ndwich/dp/B00EI7DPOO

Eerste hit op Google, kan verzenden naar NL.


hmhm, ik heb geen credit card, en de shipping costs zullen wss 50+ euro zijn.
Waarom kan je niet betalen met paypall op amazon :{ ?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206126673
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:38 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

hmhm, ik heb geen credit card, en de shipping costs zullen wss 50+ euro zijn.
Waarom kan je niet betalen met paypall op amazon :{ ?
No Import Fees Deposit & $14.09 Shipping to Netherlands

Staat letterlijk bij het product.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  woensdag 28 september 2022 @ 10:43:35 #71
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206126684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:41 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
No Import Fees Deposit & $14.09 Shipping to Netherlands

Staat letterlijk bij het product.
:@ ok dat zag ik niet, dan nog kan ik niet betalen op de amerikaanse amazon, of kijk ik nog ergens overheen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206126707
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:43 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
:@ ok dat zag ik niet, dan nog kan ik niet betalen op de amerikaanse amazon, of kijk ik nog ergens overheen?
Nee, je moet wel met creditcard betalen. Je kan ook ergens een gratis debitcard aanvragen, dat moet ook wel werken.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 28 september 2022 @ 11:23:16 #73
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206127027
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:45 schreef dimmak het volgende:

[..]
Nee, je moet wel met creditcard betalen. Je kan ook ergens een gratis debitcard aanvragen, dat moet ook wel werken.
Ik ga een revolut account aanmaken, daarmee zou het moeten werken ^O^
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206127232
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:19 schreef junkiesietze het volgende:
Ok, ik kan dit alleen vinden in Amerika, maar verkopen ze ergens in nederland?? de: Hamilton Beach Breakfast Sandwich Maker voor een niet belachelijke prijs. In Amerika kosten ze $30

[ afbeelding ]
Dit doet me echt denken aan zo’n soort tell sell reclame. Wat altijd mooier lijkt dan dat het is
  woensdag 28 september 2022 @ 12:12:20 #75
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206127555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 11:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dit doet me echt denken aan zo’n soort tell sell reclame. Wat altijd mooier lijkt dan dat het is
lees de reviews
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')