abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:02:21 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203160500
ja dat stuk met de aanhalingstekens moet erachter gok ik

https://military-history.(...)S_RONA_(1st_Russian)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:07:09 #102
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203160584
quote:
83s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:02 schreef sp3c het volgende:
ja dat stuk met de aanhalingstekens moet erachter gok ik

https://military-history.(...)S_RONA_(1st_Russian)
Ik was te snel idd. Waarom het van belang is, is omdat het toenmalige Mius front, nu op exact dezelfde plek loopt qua "invloedslijnen", namelijk bij Mariopol. Bij ons in het polygoonjournaal cq wochenschau werd het gepresenteerd als "de strijd van een verenigd europa tegen het bolsjewistische gevaar".

Nogmaals, die inval speelt een grote rol in het dagelijkse Russische leven en wantrouwen. Nog steeds.

En naar icecreamfarmer, Sakaashvili, de zoon van Biden, ze zaten er allemaal.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:09:36 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203160629
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:07 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ik was te snel idd. Waarom het van belang is, is omdat het toenmalige Mius front, nu op exact dezelfde plek loopt qua "invloedslijnen", namelijk bij Mariopol. Bij ons in het polygoonjournaal cq wochenschau werd het gepresenteerd als "de strijd van een verenigd europa tegen het bolsjewistische gevaar".

Nogmaals, die inval speelt een grote rol in het dagelijkse Russische leven en wantrouwen. Nog steeds.

En naar icecreamfarmer, Sakaashvili, de zoon van Biden, ze zaten er allemaal.
ja dat wantrouwen zit er bij de Polen ook nog steeds in en daar lijken de Russen een hele andere mening over te hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203160691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
je draait nog steeds de zaken om. dit was nadat hij verdrag niet werd toegezegd + op uitnodiging van de nieuwe regering in Oekraïne.

Een tijdlijn:

November 2013 pro Russische president weigen om Eu overeenkomst te tekenen (Wat een meerderheid dus van het parlement dus wilde) en ipv tekent de overkomst met Rusland ipv de EU. in tegen zin van het volk.

Januari wordt de wet aangenomen maar niet ingevoerd wat de russische taal als officiële taal moet erkennen. Rusland begint over etnische zuiveringen.

De blauwe mannen duiken op in Don base in deze periode en delen Russische paspoorten uit.

19 feb de speech van je foto.

20 feb rusland neemt krim in.

Rusland was invloed aan het verliezen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:13:18 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203160708
Dat klopt.

De Polen zijn overigens daarvoor door alle twee de kanten te grazen genomen toendertijd.

En volgens mij ben je dan bijna weer rond met de Ukraine: een geopolitieke speelbal.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:15:35 #106
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203160759
Als Putin deze invasie doorzet dan stuur ik hoogst persoonlijk mijn verlies op de effectenbeurs naar het Kremlin!!!
pi_203160797


[ Bericht 48% gewijzigd door Werkman op 12-01-2022 21:24:56 ]
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:17:23 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203160803
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:13 schreef PluggieOD het volgende:
Dat klopt.

De Polen zijn overigens daarvoor door alle twee de kanten te grazen genomen toendertijd.

En volgens mij ben je dan bijna weer rond met de Ukraine: een geopolitieke speelbal.
dan gaan die krokodillentranen toch nergens over?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:17:58 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203160816
quote:
:?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:19:12 #110
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203160840
quote:
83s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan gaan die krokodillentranen toch nergens over?
Natuurlijk wel, en dat snap jij ook wel. Over 25 miljoen doden gaat dat.
pi_203160841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:01 schreef Nielsch het volgende:
Lees net dat Poetin ook eist dat de Navo vertrekt uit alle voormalige Sovjetstaten maar ook dat naast Oekraïne zelfs Zweden en Finland nooit lid mogen worden van Navo. Wat een clown zeg. Alsof hij daar iets over te zeggen heeft. Beetje hetzelfde als wanneer Polen zou eisen dat Belarus en Kazakhstan geen verdrag met Rusland mogen sluiten.
Dat zou overigens nog terecht zijn eer Rusland nog steeds de helft van Polen bezet houdt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:21:24 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203160882
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:19 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, en dat snap jij ook wel. Over 25 miljoen doden gaat dat.
naja leg het maar uit aan de Polen dat ze uit de NAVO moeten omdat de Duitsers de Russen verkracht hebben tijdens de oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:21:43 #113
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203160888
quote:
83s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan gaan die krokodillentranen toch nergens over?
Anders gesteld: dit gaat over het wantrouwen van de gemiddelde Rus tegenover het westen na Napoleon en Barbarossa.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:31 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203160906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Anders gesteld: dit gaat over het wantrouwen van de gemiddelde Rus tegenover het westen na Napoleon en Barbarossa.
de Russen zijn hier ook binnengevallen, doen wij ook niet meer moeilijk over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:23:37 #115
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203160924
quote:
83s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
naja leg het maar uit aan de Polen dat ze uit de NAVO moeten omdat de Duitsers de Russen verkracht hebben tijdens de oorlog
Deze zijstap snap ik ook niet helemaal. Daar is de heer Vladimir Vladimirovitsj 20 jaar te laat mee.
pi_203160981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:07 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ik was te snel idd. Waarom het van belang is, is omdat het toenmalige Mius front, nu op exact dezelfde plek loopt qua "invloedslijnen", namelijk bij Mariopol. Bij ons in het polygoonjournaal cq wochenschau werd het gepresenteerd als "de strijd van een verenigd europa tegen het bolsjewistische gevaar".

Nogmaals, die inval speelt een grote rol in het dagelijkse Russische leven en wantrouwen. Nog steeds.

En naar icecreamfarmer, Sakaashvili, de zoon van Biden, ze zaten er allemaal.
Allemaal pas na de opstand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:29:40 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203161023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Deze zijstap snap ik ook niet helemaal. Daar is de heer Vladimir Vladimirovitsj 20 jaar te laat mee.
hij wil graag dat de NAVO oost Europa verlaat toch?

dan moet je niet aankomen met Napoleon en de Nazi's want de Russen hebben zich daar gewoon net zo goed, heftig misdragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:34:21 #118
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203161124
quote:
83s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
hij wil graag dat de NAVO oost Europa verlaat toch?
Daar is hij dan 20 jaar te laat mee. Dit lijkt me ook eerder zijn positie zwakker te maken dan sterker in onderhandelingen. Die zijstap snap ik dan ook niet.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:57:24 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203161583
Brussel-Abelag gisteravond overigens:



RA-85042 Tu-152M 223rd Flight Unit
99-0003 C-32A 89th AW/1st AS

Afkomstig vanaf Geneve. Rus moet vanacht nog vertrekken ETD 00:12
pi_203161615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Daar is hij dan 20 jaar te laat mee. Dit lijkt me ook eerder zijn positie zwakker te maken dan sterker in onderhandelingen. Die zijstap snap ik dan ook niet.
- Het gaat om machtsverhouding vanuit de groep. En rusland is machtiger dan het westen en zeker machtiger dan het Oostblok. Die dienen voor rusland te buigen. Binnen navo verband zijn zij op zijn minst gelijkwaardig aan Rusland (dus rusland verliest zijn status en erkenning als grootmacht).

- Nu er steeds serieuzere ambities zijn voor een eu leger, o.a door trump (wie als navo lid zelfstandig met Taliban overlegt heeft en :stekker er uit getrokken, wat natuurlijk gewoon te gestoord is, maar past prima in het Kremlin plan zo krijgen zij meer macht, sterker nog het liquideren van Amerikaan soldaten helpt om sentiment om weg te trekken alleen maar groter maakt, en trump had zoveel schandalen, die viel niet eens meer op). EU leger sentiment is iets wat het Kremlin zeker mee gewogen en logisch vervolg om het Navo te destabilseren + brexit wat de Angelsaksische lijn creëert en misschien een breuk met het westen. Als trump nog 4 jaar president was, dan hadden ze dus eerst VS uit de Navo gekregen en daarna hadden zij het machtsvacuüm kunnen opvullen, in dat vacuüm was het heel logisch geweest om de Slavische broeders te bevrijden. Want juist Polen, Hongvrije zijn grote voorstanders van het EU leger (dat weet hij ook) en met als Biden president, wordt juist de banden met bondgenoten en oude allianties hersteld, en maakt dat dit alles niet kan.

Ik denk dat Rusland heel slecht voorstaat intern en dat ze (KGB-ers), dus gewoon niet anders kunnen, dan door gaan met hun plan om hun aanzien te herstellen, alleen dit nu veel onverwachte is, omdat bepaalde elementen niet gelukt zijn.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 22:03:30 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203161689
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Daar is hij dan 20 jaar te laat mee. Dit lijkt me ook eerder zijn positie zwakker te maken dan sterker in onderhandelingen. Die zijstap snap ik dan ook niet.
ow daar begreep ik jou niet goed, mijn fout

snap hem ook niet, denk dat het voor de buhne is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203162436
Ik snap Rusland ook wel natuurlijk, dat ze niet nog meer ingesloten willen worden.

Edit: Trouwens, wat deden die Russen eigenlijk bij Pristina airport tijdens Kosovo oorlog? Dr NAVO trad daar toch op en daar is Rusland geen lid van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 00:24:47 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203163680
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap Rusland ook wel natuurlijk, dat ze niet nog meer ingesloten willen worden.

Edit: Trouwens, wat deden die Russen eigenlijk bij Pristina airport tijdens Kosovo oorlog? Dr NAVO trad daar toch op en daar is Rusland geen lid van.
feitelijk niks

ze hebben ze na de bombardementen snel naar dat vliegveld gestuurd om een vinger in de pap te krijgen maar aan het eind van de rit heeft de NAVO gewoon dat vliegveld in genomen op een klein hoekje Russische parachutisten na die nog gevoerd moesten worden ook omdat ze verder niets bij zich hadden :')

was ook gewoon bluf en de NAVO called it
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203164501
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nu gaat de Oekraïne een oorlog beginnen tegen Rusland of uitlokken? Je wordt steeds maffer vent.

Gisteren zat je te hinten op Russen in donbass die grootschalig door Oekraïners zouden worden vermoord. Vandaag ontken je het daar over gehad te hebben. Nu loop je nota bene half en half te ontkennen dat Rusland de Krim heeft bezet of actief betrokken is bij het conflict in donbass.

Ook begin je te bazelen dat mensen hier denken dat het westen / de NATO Oekraïne gaat verdedigen. Nee natuurlijk niet, dat denkt echt helemaal niemand.

Wat er KAN gebeuren is dat Rusland de geheime oorlog in donbass in een openlijke oorlog veranderd, eventueel zijn oog op Odessa laat vallen . Wat er vervolgens gebeurd zijn zware economische sancties. Sancties om Putin kapot te maken om precies te zijn.

Ik denk dat je op cursus moet. Cursus 1 is internationale betrekkingen voor dummies, cursus 2 is “propaganda bedrijven in een land met een vrije pers”. Dit is Rusland niet knul, wij kunnen gewoon jouw onzin checken.
Asjeblieft zeg.
Speel jij oorlog spelletjes op je computertje?
Wat is het meest agressieve land geweest van de laatste eeuwen? De USA.
En de NATO was een speeltje in hun handen. De eu knikte gedwee en ging lekker mee in hun agressieve oorlogspolitiek.
En nu staan de Russen aan de grens met Oekrainie en er wordt meteen gejankt als een stelletje loopse wolven.
Kijk eerst eens naar de EU, lafbekken pur sang die zelfs hun eigen veiligheid over laten aan de US.
Russen zullen (hopelijk) geen rare dingen doen maar op een bepaald moment wordt het leven je zoo zuur gemaakt dat je geen keus meer hebt.
En ja het eisen pakket is buitensporig maar dat wordt express gedaan omdat de ervaring van de Russen is dat NATO zijn woord niet houdt.
Probeer eens te kijken vanuit hun standpunt maar dat zal je wel niet lukken omdat je gehersenspoeld bent met Westerse propaganda. (zoals zo velen)
Russen willen maar 1 ding: geen NATO aan hun grenzen en handelen met de EU.
En beide dingen worden stelselmatig kapot gemaakt.
En nu is het genoeg voor ze.
pi_203164845
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De mongolen gingen hen voor.
De flinke daling in de bevolkings aantallen was wel gunstig voor het klimaat.
[..]

Mongolen, Turken, Chinezen, Pol Pot, Rwanda. Mensentrekje helaas. Ben benieuwd of de dreigende oorlogstaal van Putin zich nog in iets anders gaat vertalen dan het overnemen van wat hij al gedaan heeft bij de Donbas en de Krim.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 08:53:50 #126
8781 crew  Frutsel
pi_203165099
Alles is de schuld van de USA en de NATO!!!
:')
Alleen de manier waarop de zinnen getypt worden verraadt al zoveel...

En die Amerikanen met hun kutambities hebben misschien inderdaad wel vijf miljoen doden veroorzaakt door hun slechte buitenland politiek. Maar ja...
Zonder Amerika waren er misschien nog wel 30 miljoen doden gevallen, hadden landen nooit bestaan of zijn ze nooit bevrijdt. Misschien waren we dan nu nog wel nazi's of Russen. Maar hey, het is de schuld van de boze USA! (oh en die van de NATO!, maar dat komt natuurlijk omdat die allemaal een IQ van 90 of minder hebben... :') )
let op: nu komt er straks nog ergens een relaas over een atoombom ofzo....
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:59:33 #127
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203165145
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 07:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat is het meest agressieve land geweest van de laatste eeuwen? De USA.
En de NATO was een speeltje in hun handen. De eu knikte gedwee en ging lekker mee in hun agressieve oorlogspolitiek.
En nu staan de Russen aan de grens met Oekrainie en er wordt meteen gejankt als een stelletje loopse wolven.
Kijk eerst eens naar de EU, lafbekken pur sang die zelfs hun eigen veiligheid over laten aan de US.
Russen zullen (hopelijk) geen rare dingen doen maar op een bepaald moment wordt het leven je zoo zuur gemaakt dat je geen keus meer hebt.
En ja het eisen pakket is buitensporig maar dat wordt express gedaan omdat de ervaring van de Russen is dat NATO zijn woord niet houdt.
Probeer eens te kijken vanuit hun standpunt maar dat zal je wel niet lukken omdat je gehersenspoeld bent met Westerse propaganda. (zoals zo velen)
Russen willen maar 1 ding: geen NATO aan hun grenzen en handelen met de EU.
En beide dingen worden stelselmatig kapot gemaakt.
En nu is het genoeg voor ze.
Nou gaat het opeens over de VS. Tja de VS, soms best handig, maar inderdaad blij dat er een oceaan tussen zit. Overigens, een lesje politiek is ook best handig. De agressiefste landen van de laatste eeuwen waren het VK, gevolgd door Duitsland, de VS is pas sinds de tweede wereldoorlog echt actief buiten Noord-Amerika.

Aha, de NATO houdt zijn woord niet. Laten we even kijken wat er gebeurd is de afgelopen decennia. De koloniën van Rusland werden onafhankelijk. Een van die koloniën, Oekraine, heeft keurig zijn kernwapens overgedragen aan Rusland, in ruil voor een verdrag waarin staat dat Rusland de grenzen van Oekraïne respecteert. Vervolgens vallen ze de Krim binnen en spelen ze smerige spelletjes in de Donbass regio. Dus wie houdt hier nou eigenlijk zich niet aan zijn woord? En Oekraïne is maar 1 ex-kolonie waar Rusland smerig spel speelt he. Georgië weet ook alles van Russische spelletjes. Of vraag aan de Tsjetsjenen. Die hebben ook zulke goede ervaringen met Ruslands beloften.

Dat brengt ons bij het belangrijkste punt in de hele discussie. Het voormalige oostblok, de voormalige Russische Koloniën zijn vrije landen die het vrij staat om hun eigen verdragen af te sluiten, oude verdragen op te zeggen en hun eigen koers te varen. Dat mag Rusland niet aanstaan, maar dat is niet aan Rusland. Moeilijker is het niet.

En dat de voormalige koloniën en het oostblok gemiddeld gesproken een godsgruwelijke hekel aan Rusland hebben is volkomen logisch. Genocide, onderdrukking, uitbuiting en verkrachting is het lot van de volkeren die door Rusland veroverd worden. Dat heeft de historie bewezen. De Hongaren zijn echt 1956 niet vergeten, de Tsjechen 1968 niet en de Polen het bloedbad van Katyn niet. Het zoeken van bescherming is volkomen terecht.

Kortom, leuk dat je met de VS komt, de VS is helemaal niet relevant in dat wat Rusland in Oekraïne aan het bekokstoven is. Dat jij in de propaganda van Putin bent getrapt begrijp ik helemaal, lees eens wat andere media zou ik zeggen.
pi_203165573
De EU en NAVO zijn geen dreiging voor Rusland. Ik zie maar twee mogelijke beweegredenen voor Poetin: de eerste is dat hij z'n propaganda dat de NAVO een bedreiging voor de Russische veiligheid is zelf gelooft, deze reden lijkt me echter niet bijster waarschijnlijk.

De tweede mogelijke reden is dat hij een politieke buffer wil omdat westerse waarden (en niet de EU en NAVO) steeds verder richting Rusland kruipen. Het is duidelijk dat het Poetin en zijn regime warm onder de voeten begint te worden na succesvolle revoluties in Oekraïne, Georgië, Armenië, Moldavië en Kirgizië en mislukte opstanden in Wit-Rusland en Kazachstan. Feitelijk zijn van de voormalige Sovjetlanden alleen Turkmenistan, Oezbekistan, Tadjikistan, Azerbeidzjan en Rusland nog relatief rustig gebleven, maar het is wel zeker dat Poetin doodsbang is voor kleurenrevoluties.
pi_203165689
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nou gaat het opeens over de VS. Tja de VS, soms best handig, maar inderdaad blij dat er een oceaan tussen zit. Overigens, een lesje politiek is ook best handig. De agressiefste landen van de laatste eeuwen waren het VK, gevolgd door Duitsland, de VS is pas sinds de tweede wereldoorlog echt actief buiten Noord-Amerika.

Aha, de NATO houdt zijn woord niet. Laten we even kijken wat er gebeurd is de afgelopen decennia. De koloniën van Rusland werden onafhankelijk. Een van die koloniën, Oekraine, heeft keurig zijn kernwapens overgedragen aan Rusland, in ruil voor een verdrag waarin staat dat Rusland de grenzen van Oekraïne respecteert. Vervolgens vallen ze de Krim binnen en spelen ze smerige spelletjes in de Donbass regio. Dus wie houdt hier nou eigenlijk zich niet aan zijn woord? En Oekraïne is maar 1 ex-kolonie waar Rusland smerig spel speelt he. Georgië weet ook alles van Russische spelletjes. Of vraag aan de Tsjetsjenen. Die hebben ook zulke goede ervaringen met Ruslands beloften.

Dat brengt ons bij het belangrijkste punt in de hele discussie. Het voormalige oostblok, de voormalige Russische Koloniën zijn vrije landen die het vrij staat om hun eigen verdragen af te sluiten, oude verdragen op te zeggen en hun eigen koers te varen. Dat mag Rusland niet aanstaan, maar dat is niet aan Rusland. Moeilijker is het niet.

En dat de voormalige koloniën en het oostblok gemiddeld gesproken een godsgruwelijke hekel aan Rusland hebben is volkomen logisch. Genocide, onderdrukking, uitbuiting en verkrachting is het lot van de volkeren die door Rusland veroverd worden. Dat heeft de historie bewezen. De Hongaren zijn echt 1956 niet vergeten, de Tsjechen 1968 niet en de Polen het bloedbad van Katyn niet. Het zoeken van bescherming is volkomen terecht.

Kortom, leuk dat je met de VS komt, de VS is helemaal niet relevant in dat wat Rusland in Oekraïne aan het bekokstoven is. Dat jij in de propaganda van Putin bent getrapt begrijp ik helemaal, lees eens wat andere media zou ik zeggen.
Kortom je praat over regio's waar je echt niets van af weet.
Ik ken maar weinig voormalige Oostblok landen die een hekel hebben aan Russen.
Ja de Polen en dat is ook wel terecht.Maar die haten ook Duitsers en Zweden.
Voor de rest: ik zou zeggen bij een conflict "veel succes" met je nieuwe partners. :)
Die gaan niet voor NATO sneuvelen.
En ik denk dat er heel veel West europeanen er ook zo over denken.
Dan hebben we ook nog eens Turkije die totaal klem zit mocht de shit losbarsten.

We zullen wel zien.
Niet gaan huilen als de Russen de gas kraan wat slagen dichter gaan gooien en de energie prijzen omhoog vliegen want daar heb je zelf op aan gestuurd.
Niet huilen als er bij een conflict duizenden Oekrainiers Nederland binnen stromen, want dat is het gevolg van de NATO agressie politiek. (dat hebben we al ondervonden in Irak en Syrie)
En zeker niet gaan huilen als je een paar bommen op je dak krijgt. Daar heb je voor gekozen.
pi_203165723
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:44 schreef J.B. het volgende:
De EU en NAVO zijn geen dreiging voor Rusland. Ik zie maar twee mogelijke beweegredenen voor Poetin: de eerste is dat hij z'n propaganda dat de NAVO een bedreiging voor de Russische veiligheid is zelf gelooft, deze reden lijkt me echter niet bijster waarschijnlijk.

De tweede mogelijke reden is dat hij een politieke buffer wil omdat westerse waarden (en niet de EU en NAVO) steeds verder richting Rusland kruipen. Het is duidelijk dat het Poetin en zijn regime warm onder de voeten begint te worden na succesvolle revoluties in Oekraïne, Georgië, Armenië, Moldavië en Kirgizië en mislukte opstanden in Wit-Rusland en Kazachstan. Feitelijk zijn van de voormalige Sovjetlanden alleen Turkmenistan, Oezbekistan, Tadjikistan, Azerbeidzjan en Rusland nog relatief rustig gebleven, maar het is wel zeker dat Poetin doodsbang is voor kleurenrevoluties.
EU is geen dreiging, NAVO (NATO) voor Rusland wel degelijk.
Die koude oorlog gevoelens haal je niet zomaar even weg.
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:22:58 #131
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203166074
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:54 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Kortom je praat over regio's waar je echt niets van af weet.
Ik ken maar weinig voormalige Oostblok landen die een hekel hebben aan Russen.
Ja de Polen en dat is ook wel terecht.Maar die haten ook Duitsers en Zweden.
Voor de rest: ik zou zeggen bij een conflict "veel succes" met je nieuwe partners. :)
Die gaan niet voor NATO sneuvelen.
En ik denk dat er heel veel West europeanen er ook zo over denken.
Dan hebben we ook nog eens Turkije die totaal klem zit mocht de shit losbarsten.

We zullen wel zien.
Niet gaan huilen als de Russen de gas kraan wat slagen dichter gaan gooien en de energie prijzen omhoog vliegen want daar heb je zelf op aan gestuurd.
Niet huilen als er bij een conflict duizenden Oekrainiers Nederland binnen stromen, want dat is het gevolg van de NATO agressie politiek. (dat hebben we al ondervonden in Irak en Syrie)
En zeker niet gaan huilen als je een paar bommen op je dak krijgt. Daar heb je voor gekozen.
Je loopt echt continu te bazelen he? Ik begrijp best dat jij van Russische afkomst wat moeite hebt met het feit dat Rusland echt geen haar beter is dan de VS en als het gaat over genocide, uitbuiting en verkrachting echt nog wel wat slechter, maar dat is toch echt zo. En ik zou echt eens aan de Polen, de Hongaren, de Tsjechen en de Baltische staten vragen hoe blij ze zijn met Rusland als (over)buurman.

[ Bericht 3% gewijzigd door mcmlxiv op 13-01-2022 10:33:13 ]
pi_203166455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je loopt echt continu te bazelen he? Ik begrijp best dat jij van Russische afkomst wat moeite hebt met het feit dat Rusland echt geen haar beter is dan de VS en als het gaat over genocide, uitbuiting en verkrachting echt nog wel wat slechter, maar dat is toch echt zo. En ik zou echt eens aan de Polen, de Hongaren, de Tsjechen en de Baltische staten vragen hoe blij ze zijn met Rusland als (over)buurman.
Russische afkomst? Ben gewoon Nederlander hoor.
En dat heb ik al gedaan.
Vond het ook wel frappant dat zoveel mensen geen problemen hebben met de Russen achteraf.
Ik heb nog nooit iemand gehoord dat ze problemen hadden met hun Russische buren.
pi_203166579
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:50 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Russische afkomst? Ben gewoon Nederlander hoor.
En dat heb ik al gedaan.
Vond het ook wel frappant dat zoveel mensen geen problemen hebben met de Russen achteraf.
Ik heb nog nooit iemand gehoord dat ze problemen hadden met hun Russische buren.
Hahaha ja, jij bent op grote tour door het oostblok geweest om de mensen over de Russen te vragen :D . Komisch.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:10:41 #134
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203166802
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Hahaha ja, jij bent op grote tour door het oostblok geweest om de mensen over de Russen te vragen :D . Komisch.
Schaamlap heeft ontdekt dat vanwege de warme gevoelens voor Rusland al die voormalige oostbloklanden en koloniën massaal lidmaatschap en/of bescherming van/bij de NATO hebben gezocht.
pi_203167102
Als het tot een gewapend conflict leidt ben ik wel benieuwd of Rusland die nieuwe hypersonische speeltjes gaat testen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203167205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
Als het tot een gewapend conflict leidt ben ik wel benieuwd of Rusland die nieuwe hypersonische speeltjes gaat testen.
Als het daadwerkelijk een clash tussen NAVO/Rusland wordt dan zou ik niet blij zijn als Nederlander.. https://www.nrc.nl/nieuws(...)orn-11176713-a951927
pi_203167366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:37 schreef byah het volgende:

[..]
Als het daadwerkelijk een clash tussen NAVO/Rusland wordt dan zou ik niet blij zijn als Nederlander.. https://www.nrc.nl/nieuws(...)orn-11176713-a951927
Dat gaat echt niet gebeuren. Al zou zat wel een stuk minder saaie crisis zijn dan waar we nu mee dealen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203167668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:37 schreef byah het volgende:

[..]
Als het daadwerkelijk een clash tussen NAVO/Rusland wordt dan zou ik niet blij zijn als Nederlander.. https://www.nrc.nl/nieuws(...)orn-11176713-a951927
Wat staat er?

Is alleen voor abonnees.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 januari 2022 @ 13:12:07 #139
24730 burger
Jan met de pet
pi_203168593
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat staat er?

Is alleen voor abonnees.
https://www.blikopdewerel(...)-zwolle-en-apeldoorn
Alles komt goed. ...............toch?
pi_203168681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Schaamlap heeft ontdekt dat vanwege de warme gevoelens voor Rusland al die voormalige oostbloklanden en koloniën massaal lidmaatschap en/of bescherming van/bij de NATO hebben gezocht.
Inwoners hadden geen problemen met de EU maar vonden de NATO minder, behalve de Polen.
Die schijten in hun broek voor de Russen. :)
pi_203169711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Inwoners hadden geen problemen met de EU maar vonden de NATO minder, behalve de Polen.
Die schijten in hun broek voor de Russen. :)
En waarom sloten ze eerst aan bij de Navo en dan pas de Eu?
  donderdag 13 januari 2022 @ 14:28:41 #142
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203169969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Inwoners hadden geen problemen met de EU maar vonden de NATO minder, behalve de Polen.
Die schijten in hun broek voor de Russen. :)
Nee hoor, Polen vinden het alleen niet zo fijn uitgebuit, uitgemoord en verkracht te worden. En dat is niet zo vreemd vind ik, alleen Putin aanhangers lijken dat wel normale praktijken te vinden.

Misschien moet je dit lijstje nog eens nakijken op voormalige oostbloklanden en NATO lidmaatschap.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 14:41:39 #143
8781 crew  Frutsel
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:14:32 #144
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203170669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Inwoners hadden geen problemen met de EU maar vonden de NATO minder, behalve de Polen.
Die schijten in hun broek voor de Russen. :)
Jij hebt een wat vertekend beeld van hoe er in de gemiddelde oost Europese (lid)staat tegen de Russen aangekeken wordt geloof ik. Of in ieder geval tegen het Russische regime. Met de individuele Rus zullen ze wel minder problemen hebben. De Poolse oud premier omschreef het mooi in reactie op de Russische Lavrov toen die zei dat de Oost-Europese staten verweesd zijn: "Jij bent onze pappie nooit geweest maar eerder een serieverkrachter".


Anywho, meer in het algemeen ziet het er niet goed uit voor Rusland en dat verklaart mogelijk de huidige opstelling: een in de hoek gedreven hond gaat blaffen. Allerlei aspiraties om als "wereldmacht" serieus genomen terwijl de hele periferie die jij als de jouwe claimt in de fik staat en niet kan wachten om richting het westen, of in inder geval bij het autoritaire Rusland weg, te rennen. De enige reden dat de Wit-Russen niet net als de Oekraïners bezig zijn met een anschluss naar het westen is omdat die handpop van Putin daar met grof geweld een revolutie de kop heeft ingedrukt. Ook in Kazachstan moet nu plotseling alles uit de kast gehaald worden om de boel "in de invloedssfeer te houden".

Ik geloof er geen zak van de Rusland de Oekraïne binnen gaat vallen. Die invasie zelf gaat ze vies tegenvallen. De bezetting van Oekraïne die er op volgt helemaal, en dat is nog even los van de economische en geopolitieke consequenties die het gaat hebben. Ze kunnen zich die zet op geen enkele manier veroorloven.

De Chinezen zullen het wel prima vinden trouwens. De eerste paar jaar gas af nemen om vervolgens heel noord-mantsjoerije zo zwaar te koloniseren dat ze het de facto gewoon over kunnen nemen terwijl in Moskou het kaartenhuis in elkaar stort.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 15:30:46 #145
8781 crew  Frutsel
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 15:40:59 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203171202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:26 schreef Peppert het volgende:

kappen met die wittemans onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203171254
quote:
83s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
kappen met die wittemans onzin
Dit is een platform waar ruimte is voor een verscheidenheid van opinies en visies, amirite? Niet alleen die jij graag ziet, hoort en leest. Rapido, maak snel misbruik van de verwijderfunctie meneer met het blauwe kleurtje in plaats van gedegen argumenten te komen.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 15:47:15 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203171342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:43 schreef Peppert het volgende:

[..]
Dit is een platform waar ruimte is voor een verscheidenheid van opinies en visies, amirite? Niet alleen die jij graag ziet, hoort en leest. Rapido, maak snel misbruik van de verwijderfunctie meneer met het blauwe kleurtje in plaats van gedegen argumenten te komen.
ok man

als het maar kapt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203171373
quote:
83s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
ok man

als het maar kapt
Wat moet er precies kappen? Die ene post op mijn naam in dit topic. Staat het je dermate zwaar aan een ander geluid?
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 15:49:24 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203171389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:48 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wat moet er precies kappen? Die ene post op mijn naam in dit topic. Staat het je dermate zwaar aan een ander geluid?
nee dat wittemans gedoe is natuurlijk ook racistisch

daar krijgen we problemen mee, dus houd er alstublieft mee op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')