abonnement Unibet Coolblue
pi_203141839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het is helaas niet anders.

Mensen houden van positieve optimisten. Ik ben dat helaas niet. Bij mij is het glas halfleeg en ik zie alles somber in. Ik kan heel tijdelijk spelen alsof, bijvoorbeeld tijdens een sollicitatiegesprek, maar lang houd ik dat niet vol want het gaat tegen mijn natuur in.

Ik ben nou gestaag aan het doorgaan met leren hoor.
Je hebt jezelf al aardig geprogrammeerd dat je een aartspessimist bent.
Dan ga je dat inderdaad niet kunnen veranderen. En blijf je in het cirkeltje van klagen, vastlopen etc zitten.

Er zijn veel gradaties tussen super optimistisch zijn en super pessimistisch zijn. En ik ben ervan overtuigd dat mensen daarin stappen kunnen maken. Maar dan moet je daar wel voor open staan. Kijken waar je uitkomt. En zoals jij post, zie ik die openheid niet.

Dus dan blijf je jezelf gelijk geven :Y

Daarnaast is is wel erg gemakkelijk om meteen af te geven op ‘de mensheid’, omdat die volgens mij van optimisten houden. Kun je ze meteen lekker de schuld geven dat het aan hen ligt dat ze jou niet zo zien zitten. Weer een reden om pessimistisch te blijven want het leven en de mensheid is zo kudt.

En zo in je cirkeltje rond te blijven gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203141851
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja ik ben aan het leren om piano te spelen maar ik ben echt niet goed genoeg om daar mijn brood mee te verdienen en al was ik Wibi Soerjadi himself zou het nog niet kunnen ivm corona
Zo zwart-wit….

Moet een hobby altijd geld en roem opleveren voor je?
Of kan het ook een andere -minder materiële- functie hebben die je waardevol vindt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 januari 2022 @ 17:21:40 #28
414785 sirdanilot
pi_203141893
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo zwart-wit….

Moet een hobby altijd geld en roem opleveren voor je?
Of kan het ook een andere -minder materiële- functie hebben die je waardevol vindt?
Ik zie het als een vorm van devotie zeker als ik Bach speel
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203141913
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik zie het als een vorm van devotie zeker als ik Bach speel
En waarom reageer je dan als eerste met de materiële kant? De kant waarvan je inmiddels weet dat die niet voor jou (en met jou voor veeeeele amateur pianisten) is weggelegd?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203143961
Als ik moet leren voor dingen deel ik het meestal op in haalbare blokken. Met daarin tijd meegenomen waarin ik bijvoorbeeld oefen examens kan maken of tijd heb om dingen die ik niet meteen snap uit te zoeken. Zo heb je iedere dag een beetje waardoor het ook niet zo demotiverend is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203144050
public static void main(string[] args) { ... }
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203158368
Als je alleen werkt voor het geld; niet janken en accepteren dat je ook wat moet doen dat je niet leuk vindt.

Als je ook plezier in je werk wilt; ga wat anders doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203158719
Als je dat certificaat echt wil dan is motivatie geen probleem. Maar als je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt en het doet voor een bullshit reden zoals "staat mooi op mijn cv", doe het dan gewoon niet.

Niemand is geïnteresseerd in certificaatjes als je niet ook de onderliggende motivatie toont. Je valt dan echt zo door de mand. Andersom, met de juiste motivatie en enthousiasme kom je er zonder certificaten ook wel.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:54:24 #34
414785 sirdanilot
pi_203186248
Nou ik heb hem met hakken over de sloot gehaald ! Joepie ! *O* *O* *O* *O* *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:55:13 #35
414785 sirdanilot
pi_203186260
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 19:24 schreef Farenji het volgende:
Als je dat certificaat echt wil dan is motivatie geen probleem. Maar als je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt en het doet voor een bullshit reden zoals "staat mooi op mijn cv", doe het dan gewoon niet.

Niemand is geïnteresseerd in certificaatjes als je niet ook de onderliggende motivatie toont. Je valt dan echt zo door de mand. Andersom, met de juiste motivatie en enthousiasme kom je er zonder certificaten ook wel.
Ik val wellicht door de mand maar omdat ze zo hard mensen nodig hebben krijg ik toch altijd wel een baan, ondanks dat ik onvoldoende intrinsieke motivatie voor het intrinsiek oninteressante werk heb
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203186262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:54 schreef sirdanilot het volgende:
Nou ik heb hem met hakken over de sloot gehaald ! Joepie ! *O* *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd. En welke tips van hier heb je gebruikt om tot het eindresultaat te komen?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:55:32 #37
414785 sirdanilot
pi_203186266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. En welke tips van hier heb je gebruikt om tot het eindresultaat te komen?
Elke dag een beetje leren ipv alles in 1 x
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 14:56:09 #38
414785 sirdanilot
pi_203186281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik moet leren voor dingen deel ik het meestal op in haalbare blokken. Met daarin tijd meegenomen waarin ik bijvoorbeeld oefen examens kan maken of tijd heb om dingen die ik niet meteen snap uit te zoeken. Zo heb je iedere dag een beetje waardoor het ook niet zo demotiverend is.
Dit was de gouden tip
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203199980
Je hebt toch een Master gedaan ooit? Dan weet je toch wel hoe je jezelf een brok informatie eigen moet maken? Sowieso ongezond dat je ergens werkt met als enige reden dat je daar het meeste geld verdient. Op lange termijn wordt je doodongelukkig vrees ik. Het probleem in de ICT is niet dat we te weinig mensen in aantallen hebben maar we hebben juist te veel mensen met een motivatie als jij: geld geld geld.
pi_203200082
Deze jank TS weer :') Groei wat ballen.
pi_203200611
Ik moest voor een vorige baan ooit ook certificaten halen, van AWS, en dat werd ook verkocht als "staat mooi op je cv, bla bla" maar de werkelijke reden was dat het bedrijf meer korting kreeg naarmate er meer "certified AWS professionals" bij het bedrijf werken. Je leert er ook echt niks nuttigs (vooral vendor specifieke dingen waar je buiten Amazon vrijwel niks mee kan, en alles wat je in je werk nodig hebt kun je ook makkelijk en snel via google etc vinden) en het is vooral wegens de klantenbinding: "ik heb tijd geinvesteerd in dat certificaat, nu zal ik die producten gaan gebruiken ook!". Kortom: weinig meer dan een money making scheme.

Heb dus geweigerd, flikker op met je kutcertificaat. Nooit nodig gehad.
pi_203200949
Probeer in vervolg een spelvorm te maken van de leerstof, dat maakt het vaak leuker. Een quiz, kwartet, bingo, raad het plaatje, hints, whatever. Vind mensen die er net zo weinig aan vinden als jij en speel het samen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')