abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2003 @ 16:46:15 #1
36605 Scorpy2002
Ain't that cute :)
pi_8238762
Ik heb wel vaker dat ik niet goed keuzes kan maken. Dan zit ik een hele tijd te twijfelen. Beetje vervelend voor anderen, want die zitten vaak te wachten op mijn beslissing.

Soms vind ik het lastig om nee te zeggen, een andere keer weet ik er te weinig van en dan kan ik er niet echt een afweging bij maken. Zo is er vaak wel iets om me het beslissen lastig te maken. Vindt het misschien ook lastig om echt voor mijn standpunt te gaan staan en daar mogelijk mensen mee tegen me in te jagen ofzo.

Wat kan ik hier aan doen?

pi_8238825
Je hecht teveel aan wat anderen vinden,daar gaat het niet om,het gaat om jouw,als het er echt omgaat komen hun ook niet met de oplossingen,en als je niet weet wat je wel wilt,kun je het ook omdraaien,wat wil je VOORAL NIET???????
Refuse/Resist/Innerself
  zondag 2 februari 2003 @ 16:53:33 #3
36605 Scorpy2002
pi_8238869
quote:
Op zondag 2 februari 2003 16:50 schreef woediewokkie het volgende:
Je hecht teveel aan wat anderen vinden,daar gaat het niet om,het gaat om jouw,als het er echt omgaat komen hun ook niet met de oplossingen,en als je niet weet wat je wel wilt,kun je het ook omdraaien,wat wil je VOORAL NIET???????
hmm, zou wel kunnen. Maak me af en toe te druk om wat mensen er van zouden zeggen. Kan ook met school dingen nooit te laat inleveren voor mezelf omdat ik als het ware een beetje bang ben voor dat men dan slecht(er) over me zou gaan denken.

Moet vooral me minder druk maken over wat anderen vinden...

[Dit bericht is gewijzigd door Scorpy2002 op 02-02-2003 16:54]

pi_8238875
quote:
Op zondag 2 februari 2003 16:46 schreef Scorpy2002 het volgende:
Ik heb wel vaker dat ik niet goed keuzes kan maken. Dan zit ik een hele tijd te twijfelen. Beetje vervelend voor anderen, want die zitten vaak te wachten op mijn beslissing.

Soms vind ik het lastig om nee te zeggen, een andere keer weet ik er te weinig van en dan kan ik er niet echt een afweging bij maken. Zo is er vaak wel iets om me het beslissen lastig te maken. Vindt het misschien ook lastig om echt voor mijn standpunt te gaan staan en daar mogelijk mensen mee tegen me in te jagen ofzo.

cursus nee zeggen doen (dat heeft een moeilijk word en begint met een a kan er alleen niet meer op komen)
  zondag 2 februari 2003 @ 16:55:17 #5
36605 Scorpy2002
pi_8238894
quote:
Op zondag 2 februari 2003 16:53 schreef afraidtech het volgende:

[..]

cursus nee zeggen doen (dat heeft een moeilijk word en begint met een a kan er alleen niet meer op komen)

assertiviteit bedoel je denk ik. Ben ik wel vaker ook wel aardig, alleen met sommige keuzes en in bepaalde buien gaat het niet echt.
pi_8238914
meer zekerheid kweken en egoistisch zijn op sommige momenten! Iedereen moet voor zichzelf op komen, zonder dat je daar anderen mee zal kwetsen uiteraard! Maar wanneer je in jezelf gelooft, zul je makkelijker kunnen staan voor wat je wilt en wie je bent. En zal dus ook keuzes maken makkelijker worden!
Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_8238916
quote:
Op zondag 2 februari 2003 16:46 schreef Scorpy2002 het volgende:
dobbelsteen?
pi_8239196
quote:
Op zondag 2 februari 2003 16:55 schreef Scorpy2002 het volgende:

[..]

assertiviteit bedoel je denk ik. Ben ik wel vaker ook wel aardig, alleen met sommige keuzes en in bepaalde buien gaat het niet echt.

kijk dat bedoel, maar hier bijna hetzelfde probleem, vragen ze me wat ik zeg ja, en ik kan het niet waarmaken (vind ut soms zielig om nee te zeggen maar ligt er aan wie het is)
pi_8239232
quote:
Op zondag 2 februari 2003 17:13 schreef afraidtech het volgende:

[..]

kijk dat bedoel, maar hier bijna hetzelfde probleem, vragen ze me wat ik zeg ja, en ik kan het niet waarmaken (vind ut soms zielig om nee te zeggen maar ligt er aan wie het is)

assertiviteitstraining, faalangsttraining, paar jaar levenservaring, en je bent van al je problemen af
pi_8239297
haha faalangst heb ik niet, en dat nee zeg problemo is omdat ik het sneu vind omdat degene het dan helemaal niet voor elkaar krijgt....
  zondag 2 februari 2003 @ 17:59:25 #11
36605 Scorpy2002
pi_8239994
Het is niet iets wat de hele tijd voorkomt hoor. Denk dus niet dat er allemaal trainingen nodig zijn om me te helpen. Moet vooral af en toe wat egoïstischer zijn denk ik en niet te veel denken wat anderen er van vinden.
pi_8240243
Heb je toevallig suikerziekte?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8240645
waar sloeg dat nou weer op ?
pi_8240710
Oplossing voor jezelf uitzoeken wat je zelf wilt , en die doelen in ogen houden dan twijfel je ook minder .
Ik herken het probleem helaas en ben ook wat wisselvallig in doen en laten, maar als je goed weet wat je wil , en wat je niet wil dan ben je al een hele eind op weg .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8240761
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:42 schreef afraidtech het volgende:
waar sloeg dat nou weer op ?
Ik heb eens gehoord dat mensen met suikerziekte altijd heel moeilijk beslissingen kunnen maken. Raar maar waar.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8241362
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:50 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb eens gehoord dat mensen met suikerziekte altijd heel moeilijk beslissingen kunnen maken. Raar maar waar.

nooit van gehoord, but i believe you
pi_8255595
Ik denk dat de meeste mensen dit wel in enige mate herkennen. De een heeft het wat meer dan de ander. Bij mijzelf heb ik gemerkt dat ik steeds minder last heb van twijfelen naarmate ik ouder word (ben nu 22).

Meestal heb je de keuze tussen een risicovolle mogelijkheid en een "veilige" optie. Tegenwoordig kies ik dan eigenlijk altijd voor de risicovolle optie. Dat doe ik omdat ik dan denk: " als het goed gaat ben ik trots en blij. Gaat het mis, dan heb ik weer een mooi verhaal om te vertellen aan mijn vrienden" Als je de makkelijkste weg kiest maak je nooit wat mee. Zowel in positieve als in negatieve zin.

maandag 3 februari 2003 @ 16:22:28 #18
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_8256285
Vraag jezelf ook eens af wat er gebeurt als je de verkeerde beslissing zou nemen. Dan blijken de gevolgen van de meeste beslissingen erg weinig impact te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')