Soms vind ik het lastig om nee te zeggen, een andere keer weet ik er te weinig van en dan kan ik er niet echt een afweging bij maken. Zo is er vaak wel iets om me het beslissen lastig te maken. Vindt het misschien ook lastig om echt voor mijn standpunt te gaan staan en daar mogelijk mensen mee tegen me in te jagen ofzo.
Wat kan ik hier aan doen?
quote:hmm, zou wel kunnen. Maak me af en toe te druk om wat mensen er van zouden zeggen. Kan ook met school dingen nooit te laat inleveren voor mezelf omdat ik als het ware een beetje bang ben voor dat men dan slecht(er) over me zou gaan denken.
Op zondag 2 februari 2003 16:50 schreef woediewokkie het volgende:
Je hecht teveel aan wat anderen vinden,daar gaat het niet om,het gaat om jouw,als het er echt omgaat komen hun ook niet met de oplossingen,en als je niet weet wat je wel wilt,kun je het ook omdraaien,wat wil je VOORAL NIET???????
Moet vooral me minder druk maken over wat anderen vinden...
[Dit bericht is gewijzigd door Scorpy2002 op 02-02-2003 16:54]
quote:cursus nee zeggen doen
Op zondag 2 februari 2003 16:46 schreef Scorpy2002 het volgende:
Ik heb wel vaker dat ik niet goed keuzes kan maken. Dan zit ik een hele tijd te twijfelen. Beetje vervelend voor anderen, want die zitten vaak te wachten op mijn beslissing.Soms vind ik het lastig om nee te zeggen, een andere keer weet ik er te weinig van en dan kan ik er niet echt een afweging bij maken. Zo is er vaak wel iets om me het beslissen lastig te maken. Vindt het misschien ook lastig om echt voor mijn standpunt te gaan staan en daar mogelijk mensen mee tegen me in te jagen ofzo.
quote:assertiviteit bedoel je denk ik. Ben ik wel vaker ook wel aardig, alleen met sommige keuzes en in bepaalde buien gaat het niet echt.
Op zondag 2 februari 2003 16:53 schreef afraidtech het volgende:[..]
cursus nee zeggen doen
(dat heeft een moeilijk word en begint met een a kan er alleen niet meer op komen)
quote:dobbelsteen?
Op zondag 2 februari 2003 16:46 schreef Scorpy2002 het volgende:
quote:kijk dat bedoel, maar hier bijna hetzelfde probleem, vragen ze me wat ik zeg ja, en ik kan het niet waarmaken (vind ut soms zielig om nee te zeggen maar ligt er aan wie het is)
Op zondag 2 februari 2003 16:55 schreef Scorpy2002 het volgende:[..]
assertiviteit bedoel je denk ik. Ben ik wel vaker ook wel aardig, alleen met sommige keuzes en in bepaalde buien gaat het niet echt.
quote:assertiviteitstraining, faalangsttraining, paar jaar levenservaring, en je bent van al je problemen af
Op zondag 2 februari 2003 17:13 schreef afraidtech het volgende:[..]
kijk dat bedoel, maar hier bijna hetzelfde probleem, vragen ze me wat ik zeg ja, en ik kan het niet waarmaken (vind ut soms zielig om nee te zeggen maar ligt er aan wie het is)
quote:Ik heb eens gehoord dat mensen met suikerziekte altijd heel moeilijk beslissingen kunnen maken. Raar maar waar.
Op zondag 2 februari 2003 18:42 schreef afraidtech het volgende:
waar sloeg dat nou weer op ?
quote:nooit van gehoord, but i believe you
Op zondag 2 februari 2003 18:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik heb eens gehoord dat mensen met suikerziekte altijd heel moeilijk beslissingen kunnen maken. Raar maar waar.
Meestal heb je de keuze tussen een risicovolle mogelijkheid en een "veilige" optie. Tegenwoordig kies ik dan eigenlijk altijd voor de risicovolle optie. Dat doe ik omdat ik dan denk: " als het goed gaat ben ik trots en blij. Gaat het mis, dan heb ik weer een mooi verhaal om te vertellen aan mijn vrienden" Als je de makkelijkste weg kiest maak je nooit wat mee. Zowel in positieve als in negatieve zin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |