abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203135200
Beste FOK!ers,

April verloopt mijn jaarcontract wat betreft stroom en gas.
Voor stroom betaal ik nu ¤0,15 en gas ¤0,80.

Zoals jullie weten gaan de energieprijzen momenteel door het dak.

Coolblue energie heeft momenteel iets waarbij je een jaar contract afsluit welke in april in gaat en waarbij je vergeleken met de huidige prijzen een stuk voordeliger uit bent.
Namelijk ¤0,37 voor stroom en ¤1,40 voor gas.

Uiteraard nog altijd bizar duur...

Wat is jullie mening? Afwachten tot april wanneer mijn contract afloopt en kijken of de prijzen nog meer omhoog gaan of juist dalen of toch voor zoiets als nu al een contract bij Coolblue energie afsluiten welke van start gaat in april?

Ik las ook iets dat je aan het einde van een vast (jaar) contract automatisch overstapt op een variabel contract wat ook goedkoper kan uitpakken?

Dit is mijn eerste jaarcontract (en helaas is er qua prijzen behoorlijk wat veranderd dit jaar), dus ik ben nog niet heel erg bekend met dit soort dingen.

Ben benieuwd naar jullie input, mening / tips :)
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:17:00 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203135252
Alleen met een glazen bol kan je dit beantwoorden.

Het is niet ongebruikelijk om nog tyfus koud weer te hebben in Feb - Mrt - Apr -> je zal dan hogere prijzen hebben. Als we een heel zachte winter hebben, en in Maart al terrasweer dan zal je zien dat het tzt ook invloed heeft op de energie prijzen.

Je gaat gewoon in April, of ervoor nog, een bericht krijgen van je huidige leverancier met de nieuwe prijzen.Dan kan je bepalen of je wilt overstappen, of niet.
Dum de dum
pi_203135270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:13 schreef KawaZ het volgende:
Beste FOK!ers,

Ik vermoed dat je vergeet om de belastingen op te tellen bij je stroom, het zal rond de ¤0,21 tot 0,24 per kWh zitten.

quote:

Coolblue energie heeft momenteel iets waarbij je een jaar contract afsluit welke in april in gaat en waarbij je vergeleken met de huidige prijzen een stuk voordeliger uit bent.

Wat is jullie mening? Afwachten tot april wanneer mijn contract afloopt en kijken of de prijzen nog meer omhoog gaan of juist dalen of toch voor zoiets als nu al een contract bij Coolblue energie afsluiten welke van start gaat in april?

Ik las ook iets dat je aan het einde van een vast (jaar) contract automatisch overstapt op een variabel contract wat ook goedkoper kan uitpakken?

Dit is mijn eerste jaarcontract (en helaas is er qua prijzen behoorlijk wat veranderd dit jaar), dus ik ben nog niet heel erg bekend met dit soort dingen.

Mijn mening: niets doen, laat je contract variabel doorlopen en bekijk de aanbiedingen begin mei nog eens. Dan is de winter voorbij, zakt de vraag naar aardgas en zou de prijs moeten dalen.

Als Coolblue een "aanbieding" heeft die pas in april ingaat, geeft dat al aan dat zij ook verwachten dat de prijzen dan zakken.

Edit: als je contract in april afloopt zou ik nu al helemaal niets doen, kijk de laatste week nog maar eens naar de beschikbare aanbiedingen.
pi_203135649
Ik zou in april gaan kijken wat te doen en er nu 0,0 aandacht aan geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203136338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je vergeet om de belastingen op te tellen bij je stroom, het zal rond de ¤0,21 tot 0,24 per kWh zitten.
[..]
Ik denk het niet, per 01-01 hebben we zo'n 7 cent minder belasting op electra, ik zit ook op 14 dal en 16 normaal
  roze dinsdag 11 januari 2022 @ 10:36:59 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203136361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 10:38:14 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203136389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_203136397
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:36 schreef Ama het volgende:

[..]

dit. alleen is het voor mij dan in mei ipv april
  dinsdag 11 januari 2022 @ 10:40:01 #9
47047 Herkauwer
pi_203136434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 09:13 schreef KawaZ het volgende:
Beste FOK!ers,

Variabel contract op dit moment is veel duurder dan de prijzen die je nu krijgt voor een jaarcontract. Ik zou echt wachten tot maart/april om te kijken wat de prijzen gaan doen. Je hebt geen haast en kan altijd binnen een maand overstappen als je contract is verlopen.
  roze dinsdag 11 januari 2022 @ 10:41:44 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203136458
En vergeet niet de verlaging op energiebelasting nu (zeg ik dit goed?). Ik betaal nu ook meer maar krijg elke dag nu geld bij voor stroom, sta tot nu toe elke dag nog in de min met het bedrag.
Your beauty never ever scared me.
pi_203138119
Dank voor de reacties, duidelijk. Ik wacht het rustig af;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:35 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Ik denk het niet, per 01-01 hebben we zo'n 7 cent minder belasting op electra, ik zit ook op 14 dal en 16 normaal
Wat betreft dal en normaal, dat bestaat sinds 1 juli(?) vorig jaar niet meer toch?
pi_203138698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:35 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Oh ja, even vergeten dat dat er nu af is :@
pi_203139222
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:40 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Variabel contract op dit moment is veel duurder dan de prijzen die je nu krijgt voor een jaarcontract. Ik zou echt wachten tot maart/april om te kijken wat de prijzen gaan doen. Je hebt geen haast en kan altijd binnen een maand overstappen als je contract is verlopen.
Ik betaal bij Oxxio met variabel tarief aanzienlijk minder dan bij andere aanbieders (en ook ver onder de prijzen op de website van Oxxio).
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_203139223
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:31 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Wat betreft dal en normaal, dat bestaat sinds 1 juli(?) vorig jaar niet meer toch?
Met mijn slimme meter heb ik nog steeds 2 meterstanden en ook 2 tarieven bij mijn leverancier.
Heb niet eerder gehoord dat dit niet meer zou bestaan..
pi_203139506
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:31 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Het signaal waarmee analoge aparaten schakelen op hoog en laag tarief is vervallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 14:29:09 #16
47047 Herkauwer
pi_203139525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:03 schreef shazaam het volgende:

[..]
Ik betaal bij Oxxio met variabel tarief aanzienlijk minder dan bij andere aanbieders (en ook ver onder de prijzen op de website van Oxxio).
Hoe dan? Want dat wil ik dan ook wel :) Ben jij al langer klant of heb je wat kunnen regelen?
pi_203140983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Hoe dan? Want dat wil ik dan ook wel :) Ben jij al langer klant of heb je wat kunnen regelen?
Langer klant, in November over naar flexibel want vaste periode verliep, prijzen waren hoger dan vast voorheen, maar stukken lager dan wat toen te krijgen was, en vele malen goedkoper in vergelijking met wat de markt nu doet.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')