abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 januari 2022 @ 22:56:57 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203133065
Ik heb gedachte dat het kabinet Rutte 4 wel laatste kabinet van Rutte kunnen zijn, vervolgens dat hij 14 jaar lang onze premier van Nederland is.

Waar ook bij de VVD nu als grootste partij vorige verkiezingen heeft gewonnen en levert gewoon weer premier, dat is nu weer gewoon Rutte. Wat in de toekomst zal brengen is nog onduidelijk zowel als Rutte toch weer/of niet meer lijsttrekker voor volgende verkiezingen wordt. Als Rutte het politiek verlaat is dan bij VVD geen geschikte opvolger voor premierschap/lijsttrekker voor volgende verkiezingen. Dat kan uitmonden in vele zetelverlies en daarmee is de kans wel groot dat deze partij niet de grootste partij van Nederland meer wordt.

Ongeacht Kaag ook in de toekomst heel graag premier van haar kabinet wil worden, is de kans dat het gebeurt wel heel klein. Sigrid Kaas is altijd op uit macht te hebben, evenals alle topvrouwen in de raad van besturen zitten van elke grote internationale bedrijven. Een kans dat een vrouw die graag premier ziet worden is nog heel klein dan een man die veel groter kans heeft om volgende premier te worden. Echter kan het ook zijn dat alles verandert in vele komende jaren.

Maar er is nog lang geen geschikte persoon om Rutte in de toekomst op te volgen als premier, zo lijkt nu nog steeds te zijn. Ik denk minstens wel aan Ernst Kuipers van D'66 die zo eerlijk is en heeft verstand hoe het moet bestuurd moet worden zoals hij in het verleden voorzitter was in het raad van bestuur in Erasmus MC in Rotterdam. Ernst is dan als MDL-arts geweest maar hij wist ook ons veel te vertellen over de stand van zaken waar hij ook als beddenbaas was. Ik zou als ik voorzitter van D'66 was kiezen voor Ernst Kuipers als toekomstige premier zodat D'66 de grootste partij wordt via volgende verkiezingen, maar de kans is namelijk wel klein.

Wat bij de PVV betreft Geert Wilders, zijn partij doet altijd goed bij verschillende debatten maar bij vele verkiezingen is ook helaas erg wisselvallig van winst of verlies van paar zetels. Nog steeds heel veel Nederlanders steunen PVV echt niet bij de Tweede Kamer of gemeenteverkiezingen, waarom dat het zo is blijkt dat Wilders niet altijd goed bij Nederlanders valt. Ik zie in Wilders echt geen premier te worden van een toekomstige kabinet.

Ik denk ook namelijk dat CDA in toekomst nog in Wopke Hoekstra een lijsttrekker ziet. Op zich is hij wel een eerlijke minister (eerst in kabinet Rutte 3 bij Financiën en nu als Buitenlandse Zaken). Ik denk dat het ook aan CDA is om de zaken eens goed op rij moeten zetten om in de toekomst een grote rol van betekenis kunnen spelen in Nederlandse politiek. Op zich een goede outsider voor een toekomstige premierschap.

En over Pieter Omzigt te spreken is hij nu voor zichzelf begonnen als zelfstandige fractie in de Tweede Kamer, maar hij kan bij volgende verkiezingen opvallend veel zetels kunnen behalen van pakweg 20-25 zetels volgens de media/verwachting. Maar met zijn partij kan wel groter kunnen worden dan de CDA, echter niet als de grootste partij van Nederland. Meestal een gevaarlijke outsider voor een premierschap van zijn toekomstige kabinet. Logisch gezien kan hij best wel premier worden zowel hij bij het volk wordt gezien als heel eerlijke politicus die voor hun belangen opkomt.

Bij PvDA is er echt geen goede outsider voor Rutte als premier op te volgen zodat de partij via de verkiezingen uit de bus komt. Lilian Ploumen mag dan in het verleden een goede minister zijn geweest, maar is nog veel te licht om in de toekomst premier te worden. Ik zie ook PvDA ook in nabije toekomst ook in de oppositie te zitten of toch mee doen in volgend kabinet.

Wat ook bij Groen Links geval is het nog steeds Jesse Klaver aan het roer als fractievoorzitter, dus naar mijn geweten kan hij zelfs nooit premier worden van zijn eerste kabinet als GroenLinks toch grootste partij wordt via volgende verkiezingen. Hij is te wisselvallig

Wat ik ook zie bij FvD is Baudet nog steeds grote leider van zijn eigen partij die extreme gedachten hebben zoals lak aan coronamaatregelen te hebben of meer nationalisme van Nederland te bevorderen in plaats van meer betrokkenheid van Nederland bij EU. Moge ook dat FvD gesteund te zijn door vele 100.000 Nederlanders bij verkiezingen wat het ook vaak uitmondt met kleine winst of verlies van zetels. Helaas voor FvD kan de partij echt geen grootste partij van Nederland te worden met Baudet als premier, Thierry Baudet mag dab meest bekende Nederlandse politicus hele extreme uitspraken doet over verschillende dingen. Zoals gezegd willen traditionele partijen nooit in een kabinet stappen met FvD/PVV.

Bij SP is Lilian Marijnissen hun leider wat het ook bij verschillende debatten zo scherp kritisch is over bepaalde onderwerpen zoals coronabeleid. Helaas voor SP is de kans wel heel erg klein dat ze de grootste partij wordt zodat ze eerste vrouwelijke premier van Nederland kunnen leveren tenminste als SP de verkiezingen wint met veel zetels.

Wat ik bij de kleinere partijtjes zie is ook er geen goede outsider voor opvolging van Rutte als toekomstige premier van Nederland. Die blijven ook bij komende verkiezingen wel een kleine rol van betekenis spelen en zal blijven schommelen tussen 1-10 zetels. Wellicht zal 1 van deze partijen mogelijk samenwerken met grotere partijen om deel te nemen in toekomstige kabinet.

In ieder geval zal er geen grote verschuivingen te verwachten in landelijke politieklandschap zowel de traditionele partijen nog wel hoogste woord voert over het beleid van Nederland. Op zich denk ik CDA, D'66 en VVD gaan vechten om wie de grootste partij van Nederland bij komende verkiezingen. En wat ook we voor een toekomstige kabinet verdienen is het ook denkbaar dat nieuwe ministers van huidige kabinet Rutte 4 ook terugkomen in een nieuw volgend kabinet. Dat mondt ook uit dat het beleid vaak het zelfde blijft van vroegere kabinetten die heeft ingesteld. Wellicht zullen dan ook bepaalde wijzingen gevoerd worden bij toekomstige onderhandelingen(formatie).

Kennelijk is het voor Nederlanders moeilijk te verkroppen dat steeds hetzelfde premier (Rutte) aan het roer staat met zijn kabinet, waar ook hij veel heeft gelogen of bedriegt met andere gedachten en zeker ook dat hij vaak vergeet wat hij eerder heeft gezegd of gedaan.

Ik ben van mening dat 14 jaar dezelfde premier nooit goed is voor het aanzien van landelijke politiek zowel heel belangrijk is voor vertrouwen van ons allemaal in Tweede Kamer en het kabinet. Net als in Amerika met president die voor 2x 4 jaar verkiesbaar is, kan het ook mogelijk zijn dat elke partij 2x met verkiezingen dezelfde lijsttrekker kiest. En wie graag na 2 keer lijsttrekker van een partij wil worden voor de verkiezingen kan dat niet meer, dan ben je ook niet meer zo geloofwaardig meer en zullen veel mensen mogelijk niet meer steunen. Het moet ook zelfde gelden voor wie 2x minister/staatsecretaris mag zijn in 2 verschillende kabinetten, hoewel iemand graag na 2 keer wil terugkeren als minister of staatsecretaris kan echt niet, vind ik. Met deze vele keren dat iemand zo veel mogelijk minister of staatsecretaris wil blijven ontneem je ook iemand anders de kans om alsnog te worden voor volgende kabinet.

Eerlijk gezegd moet dit ook gelden voor Tweede Kamerlid zowel 2x keer mag worden en als je na 2 keer in Tweede Kamer hebt gezeten moet je gewoon aftreden om plaats te maken voor een jongere opvolger. Zo moeten we zeker verfrissend houden met onze politiek, maar ja, vele politica's houden hun plekje heel lang bezet zodat het kan. Het gaat hun om macht en zo veel mogelijk geld te verdienen.

De peilingen laat zien dat nauwelijks verschuivingen te zien is onder alle partijen die in 2de kamer actief zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 januari 2022 @ 23:16:10 #2
408813 crew  trein2000
pi_203133238
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
Eerlijk gezegd moet dit ook gelden voor Tweede Kamerlid zowel 2x keer mag worden en als je na 2 keer in Tweede Kamer hebt gezeten moet je gewoon aftreden om plaats te maken voor een jongere opvolger. Zo moeten we zeker verfrissend houden met onze politiek, maar ja, vele politica's houden hun plekje heel lang bezet zodat het kan. Het gaat hun om macht en zo veel mogelijk geld te verdienen.
Zeker niet. Dit is een van de grootste problemen van deze tijd, de veel te hoge doorloopsnelheid van Kamerleden.

Maar los daar van. De volgende premier. Laten we het eens langslopen. De premier zal zeer waarschijnlijk de lijsttrekker van de grootste partij zijn (of tweede mocht Geert of Thierry de grootste worden).
Volgens mij heb je in Nederland een stuk of drie partijen die de potentie hebben om de grootste te worden: CDA, VVD en PvdA.

Het CDA zit diep in de put, ik verwacht daar over vier jaar ook een andere leider. Deze is toch beschadigd en z'n ministerschap is er ook niet een waar je je op profileert. Vier jaar is nog ver, maar als ik het nu moet zeggen dan verwacht ik Anne Kuik. Heeft niet de potentie om de grote meute achter zich te krijgen.

PvdA dan? In zekere zin dezelfde problematiek als het CDA. Geen aansprekende leider. Ze hebben er wel een aantal in de partij, bijvoorbeeld Timmermans of Aboutaleb. Dat zijn wel mensen die de potentie hebben om.

En dan de VVD. Ik denk niet dat Rutte over 3/4 jaar er nog een keer 4 bij aan plakt. Er zal dan toch voor opvolging gezorgd moeten worden. Kandidaten zijn Yezilgoz en Hermans, waarbij ik denk dat die eerste de voorkeur krijgt als ze zich staande houdt op het pittige ministerie van justitie. Is ook wel iemand die mensen achter zich kan krijgen. Maar de vraag is in hoeverre de partij beschadigd is door de smet op Rutte.

Lang verhaal kort: Ik voorspel dat het zal gaan tussen de lijsttrekker van de PvdA en de VVD.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 11-01-2022 00:07:25 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 10 januari 2022 @ 23:30:29 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203133359
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker niet. Dit is een van de grootste problemen van deze tijd, de veel te hoge doorloopsnelheid van Kamerleden.

Maar los daar van. De volgende premier. Laten we het eens langslopen. De premier zal zeer waarschijnlijk de lijsttrekker van de grootste partij zijn (of tweede mocht Geert of Thierry de grootste worden).
Volgens mij heb je in Nederland een stuk of drie partijen die de potentie hebben om de grootste te worden: CDA, VVD en PvdA.

Het CDA zit diep in de put, ik verwacht daar over vier jaar ook een andere leider. Deze is toch beschadigt en z'n ministerschap is er ook niet een waar je je op profileert. Vier jaar is nog ver, maar als ik het nu moet zeggen dan verwacht ik Anne Kuik. Heeft niet de potentie om de grote meute achter zich te krijgen.

PvdA dan? In zekere zin dezelfde problematiek als het CDA. Geen aansprekende leider. Ze hebben er wel een aantal in de partij, bijvoorbeeld Timmermans of Aboutaleb. Dat zijn wel mensen die de potentie hebben om.

En dan de VVD. Ik denk niet dat Rutte over 3/4 jaar er nog een keer 4 bij aan plakt. Er zal dan toch voor opvolging gezorgd moeten worden. Kandidaten zijn Yezilgoz en Hermans, waarbij ik denk dat die eerste de voorkeur krijgt als ze zich staande houdt op het pittige ministerie van justitie. Is ook wel iemand die mensen achter zich kan krijgen. Maar de vraag is in hoeverre de partij beschadigd is door de smet op Rutte.

Lang verhaal kort: Ik voorspel dat het zal gaan tussen de lijsttrekker van de PvdA en de VVD.
Mooi gezegd, maar als PvdA Aboutaleb of Timmermans vraagt om lijsttrekker wil worden van zijn partij, denk ik dat het wel zeer goede kanshebber is voor een premierschap. Dus voor PvdA is een mooie kans om de verliezen van vorige verkiezingen goed te maken voor een winst van vele zetels te kunne behalen. Ik zie in Aboutaleb een zeer eerlijke politicus die mogelijk heel ver kan schoppen in zijn politieke carrière na mogelijke opvolging van Rutte als premier.

Wat je over VVD hebt gesproken kan ik me ook in vinden dat Yezilgoz meeste geschikte kandidaat zou zijn voor om lijsttrekker te worden, maar we moeten het nog maar zien hoe zij het redt als minister van Justitie. Een vrouwelijke premier is nog gelukkig nooit uitgesloten, maar kan best wel goed zijn voor het gezicht van Nederlandse politiek dat een vrouw premier wordt.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 10 januari 2022 @ 23:33:01 #4
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203133380
Ik denk dat Rutte 4 beëindigd gaat worden met een staatsgreep.

De nieuwe premier zal geen politicus zijn uit het lijstje in de OP.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:36:02 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203133409
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:33 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat Rutte 4 beëindigd gaat worden met een staatsgreep.

De nieuwe premier zal geen politicus zijn uit het lijstje in de OP.
NL is geen bananenrepubliek, ik zet mijn geld de lijsttrekker van de pvda
pi_203133482
Ik verwacht ook de PvdA. Zelfs Ploumen zelf is niet kansloos. D66 maximeert denk ik echt op een zetel of 28, daarmee wordt je denk ik geen premier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 januari 2022 @ 23:52:49 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203133539
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:45 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht ook de PvdA. Zelfs Ploumen zelf is niet kansloos. D66 maximeert denk ik echt op een zetel of 28, daarmee wordt je denk ik geen premier.
Ploumen gaat totaal niet werken, het is niet voor niets dat de PvdA-kiezer tegenwoordig vooral richting D66 is uitgewaaid. Dat is vooral op personele gronden en niet zozeer op inhoudelijke, hoewel de partij zichzelf moet heruitvinden. Ploumen is ook daar niet geschikt voor.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:54:33 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203133548
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ploumen gaat totaal niet werken, het is niet voor niets dat de PvdA-kiezer tegenwoordig vooral richting D66 is uitgewaaid. Dat is vooral op personele gronden en niet zozeer op inhoudelijke, hoewel de partij zichzelf moet heruitvinden. Ploumen is ook daar niet geschikt voor.
Wat heeft D66 dan dat de PvdA kiezer zo enorm aanspreekt?
pi_203133564
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:54 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Wat heeft D66 dan dat de PvdA kiezer zo enorm aanspreekt?
Geen zwakke Ploumen als lijsttrekker.

Slechtste PvdA-leider die ik mij kan herinneren. Dan was Asscher zo slecht nog niet, kan je nagaan _O-

Het is bij hen wachten op de volgende Wouter Bos of Diederik Samson.

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 10-01-2022 23:57:54 ]
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:01:51 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203133595
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:54 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Wat heeft D66 dan dat de PvdA kiezer zo enorm aanspreekt?
Een partijleider met uitstraling. Ploumen is inhoudelijk echt niet zo slecht wanneer ze plannen op papier mag uitwerken (zie ceta) en heeft wel het juiste sociaal-democratische profiel maar ze komt in verkiezingsdebatten altijd verrekte slecht over.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 januari 2022 @ 00:10:54 #11
408813 crew  trein2000
pi_203133644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een partijleider met uitstraling. Ploumen is inhoudelijk echt niet zo slecht wanneer ze plannen op papier mag uitwerken (zie ceta) en heeft wel het juiste sociaal-democratische profiel maar ze komt in verkiezingsdebatten altijd verrekte slecht over.
Ik vind ook dat Ploumen op een of andere manier een bepaalde stevigheid mist. Als ik haar in actie zie heb ik altijd de indruk dat ze net komt kijken, terwijl het toch de enige ex-minister in de oppositie is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 11 januari 2022 @ 00:18:57 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203133677
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind ook dat Ploumen op een of andere manier een bepaalde stevigheid mist. Als ik haar in actie zie heb ik altijd de indruk dat ze net komt kijken, terwijl het toch de enige ex-minister in de oppositie is.
Ja, deels heeft dat ook te maken met haar stem en intonatie, maar ze mist ook het vermogen om tussen andere mensen de bovenhand te pakken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_203134056
Jan van Zanen w/
Somebody that I used to know
pi_203134201
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ploumen gaat totaal niet werken, het is niet voor niets dat de PvdA-kiezer tegenwoordig vooral richting D66 is uitgewaaid. Dat is vooral op personele gronden en niet zozeer op inhoudelijke, hoewel de partij zichzelf moet heruitvinden. Ploumen is ook daar niet geschikt voor.
Met name bij gebrek aan beter bij de andere partijen kan het best werken. Na Rutte IV is Kaag toch straks behoorlijk verbonden met Rutte, net als Hoekstra (al denk ik eigenlijk dat het CDA bij de volgende verkiezingen een nieuwe leider zoekt). Dan is de vrouw die ooit op stond tegen Trump misschien best een optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:26:44 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203134264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een partijleider met uitstraling. Ploumen is inhoudelijk echt niet zo slecht wanneer ze plannen op papier mag uitwerken (zie ceta) en heeft wel het juiste sociaal-democratische profiel maar ze komt in verkiezingsdebatten altijd verrekte slecht over.
Heeft die D66 lijsttrekker een positieve uitstraling die PvdA kiezers overhaalt? Ik kan me er weinig bij voorstellen, maar ik ben dan ook geen PvdAer.
pi_203134355
Wilde gok: Lodewijk Asscher na de fusie tussen GL en PvdA.
pi_203134374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:43 schreef Raw85 het volgende:
Wilde gok: Lodewijk Asscher na de fusie tussen GL en PvdA.
Asscher? Die vind ik dan weer 100% minder dan Ploumen.

PvdA zou oerdom zijn als ze zelf met een beschadigde en behoorlijk aan Rutte gelieerde lijsttrekker komen. Asscher is weg en komt hooguit terug als minister, maar nooit meer op de lijst. Dan nog eerder Samson of Dijsselbloem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203134411
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:26 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Heeft die D66 lijsttrekker een positieve uitstraling die PvdA kiezers overhaalt? Ik kan me er weinig bij voorstellen, maar ik ben dan ook geen PvdAer.
Als ik aan de PvdA denk dan denk ik aan mijn geboortestad, een rode stad vol met arbeiderswijken. Maar dat was de PvdA van voor de PVV, die arbeiders zijn ze inmiddels kwijt. De huidige PvdA kan je wellicht beter zien als de senioren afdeling van GroenLinks, althans zo stelt Ploumen zich op. En dat is spijtig, want naar Deens voorbeeld kan de sociaaldemocratie best wel een tegenmacht van betekenis zijn in Nederland.

Maar onder Ploumen wordt de handdoek in de ring gegooid en zal het opgaan in GroenLinks. Een partij die niet groen is en niet links (als in klassiek links)

Wie de volgende premier wordt weet ik niet, eerst maar eens zien wanneer de eerstvolgende verkiezingen zijn voor de tweede kamer en wie er dan partijleiders zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 08:02:58 ]
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:21:43 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203134583
Het grappige is dat de laatste 5 premiers bijna niemand tot kort voor de voor hen winnende verkiezingen zag aankomen. Iedere keer gebeurde er weer net wat anders. Een premierswissel is doorgaans grillig.
pi_203134612
/edit; verkeerde reactie gequote.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 08:55:22 ]
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:29:07 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203134621
Wanneer de VVD zijn machtspositie weet te behouden gok ik dat Sophie Hermans wel eens de eerste vrouwelijke premier zou kunnen worden. Achtereenvolgens assistent van Rutte, lid van de tweede kamer, waarnemend fractievoorzitter, onderhandelaar namens de VVD en (ik denk met opzet) nog geen minister (dus minimale kans op schade).

En natuurlijk ook nog lid van een mini-VVD dynastie, dochter van Loek Hermans, dus ons kent ons is ook dik in orde.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:52:17 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203134881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zolang mensen met terechte klachten en terechte angsten zo weggezet worden zullen ze odd in steeds grotere getale op partijen als PVV stemmen. En dat weerhoudt ze er niet van om te klagen over regeringsbeleid. Dat recht heeft iedere Nederlander ongeacht wat hij/zij stemt of niet stemt.

Lees "Het verdriet van de Schilderswijk" eens en verplaats je eens in zo'n arbeider die decennia lang netjes PvdA heeft gestemd.
Huh? Hoe heeft dit te maken met mijn historische constatering?
pi_203134904
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Huh? Hoe heeft dit te maken met mijn historische constatering?
Niets zie ik nu. Ik heb de verkeerde post in het verkeerde topic gequote. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 08:56:42 ]
pi_203149055
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:48 schreef Hanca het volgende:
Asscher? Die vind ik dan weer 100% minder dan Ploumen.
Asscher die de ene week rondloopt met een bord "We are Charlie Hebdo" en een week later ijskoud oproept om een linksige newssite te "DoS"sen omdat een van de redacteuren (en bovendien een van de beschaafdste internet-schrijvers die ik ken) Asscher adviseerde om a.u.b. een beetje minder prat te gaan op zijn joodse afkomst, omdat hij volgens de huidige regels Anne Frank aan de grens zou hebben teruggestuurd.

Asscher's oproep heeft die site overigens duizenden euro's gekost (gelukkig spongen er een paar donateurs in de bres), maar sorry zeggen, of zelfs maar inzien dat je zoiets als minister niet kunt maken, was er natuurlijk niet bij.

Wat nou vrijheid van meningsuiting? :P
pi_203149570
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lang verhaal kort: Ik voorspel dat het zal gaan tussen de lijsttrekker van de PvdA en de VVD.
Zou kunnen, maar dan moet de PvdA wel aan een spectaculaire opmars gaan beginnen in de komende jaren.

Wel apart dat ik aan PvdA zijde wel wat kandidaten zou kunnen opnoemen die zichzelf al bewezen hebben als bestuurder, maar binnen de VVD nog niet echt een gedoodverfde kandidaat opvolger zie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203149612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar dan moet de PvdA wel aan een spectaculaire opmars gaan beginnen in de komende jaren.
Zo'n spectaculaire opmars is niet abnormaal als een persoon als Rutte weg valt en een partij zelf ook een nieuwe lijsttrekker heeft. Met name Timmermans zie ik echt wel als grootste kanshebber om premier te worden, als hij mee doeten Rutte weg is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203149653
Destijds is Ruud Lubbers op een spectaculaire manier premier van Nederland geworden. hij was daarvoor op een zijspoor gezet als vice-voorziitter van het CDA , totdat de zichzelf almachtig vindende Lou de Jong meende om Willem Aantjes zwart te moeten maken.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:32:15 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203149730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:21 schreef Idisrom het volgende:
Destijds is Ruud Lubbers op een spectaculaire manier premier van Nederland geworden. hij was daarvoor op een zijspoor gezet als vice-voorziitter van het CDA , totdat de zichzelf almachtig vindende Lou de Jong meende om Willem Aantjes zwart te moeten maken.
En daarna werd hij premier omdat lijsttrekker Dries van Agt in 1982 na de verkiezingen toch geen zin had.
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:41:51 #29
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203149795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo'n spectaculaire opmars is niet abnormaal als een persoon als Rutte weg valt en een partij zelf ook een nieuwe lijsttrekker heeft. Met name Timmermans zie ik echt wel als grootste kanshebber om premier te worden, als hij mee doeten Rutte weg is.
Hmm Timmermans roept best wat weerstand op bij veel mensen. Aboutaleb als lijsttrekker, dat zou wel eens interessant zijn.
pi_203150054
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm Timmermans roept best wat weerstand op bij veel mensen.
Je hoeft dan ook geen 150 zetels te halen, de potentie van ruim boven de 30 heeft hij zeker wel en hij heeft met PvdA recent al een verkiezing gewonnen.


Aboutaleb kan ook, maar ik ben bang dat dat echt zo'n burgemeester is die in een debat minder uit de verf komt. Sterk verbindend persoon, maar geen politiek leider en niet iemand die anderen in een debat kan overschaduwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 14 januari 2022 @ 20:31:36 #31
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_203192402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo'n spectaculaire opmars is niet abnormaal als een persoon als Rutte weg valt en een partij zelf ook een nieuwe lijsttrekker heeft. Met name Timmermans zie ik echt wel als grootste kanshebber om premier te worden, als hij mee doeten Rutte weg is.
Ik ook wel. En ik hoop het ook,

Ik denk dat veel mensen niet op de VVD stemmen vanwege de VVD, maar omdat ze rutte zo'n vriendelijke en statige man vinden. Er is behoorlijk wat mis gegaan, en dat zal ook in de parlementaire enquetes naar voren komen.

Ik denk dat een tegenreactie van een sociaal democratische partij niet ondenkbaar is. Ik studeer, en veel van mijn studiegenoten zijn een klein beetje klaar met groenlinks, maar wel op zoek naar een linkser georienteerde partij. Vandaar de populariteit van D66 ineens die ook met een linkser geluid naar voren is gekomen.

Ik denk dat als de PvDA een charismatische leider zou hebben ze echt wel een kans zouden hebben. Maarja. Ze hebben wel een flink stoffig imago schoon te boenen. Ik ken niemand onder de 60 die pvda een toffe partij vindt. Ploumen is te slecht in de beeldvorming en debat denk ik, dus een nieuwe lijsttreker zal noodzakelijk zijn.

Kaag heeft te vroeg gepiekt denk ik, die kan eigenlijk alleen maar teleurstellen. Hoewel min. van financien een populaire post is. Dus dat brengt misschien potentieel.

Ik moet ook denken aan de gouden dagen van de SP met marijnissen sr. Toen was ik nog jong. Maar die kwamen toch ook best vanuit het niets? SP bakt er qua verkiezingen nu niet zoveel van. Maar ik kan me omstandigheden bedenken waaronder ook zij een ontzettende, populistische, opleving gaan maken als er meer aandacht komt voor de gevolgen van een te liberaal beleid. Des te meer omdat ze bv. een Renske Leijten hebben etc. die haarfijn kan aanduiden waar de VVD gefaald heeft. Als dan de gunfactor van Rutte wegvalt.... Marijnissen junior zie ik het alleen ook niet meer doen. En het immigratiedebat is nogal een splijtzwam.

Oh. En lijst omtzicht natuurlijk nog. Dat zie ik ook nog wel een "onverwachtse" hype worden die iedereen dalijk omver blaast.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 januari 2022 @ 20:41:19 #32
408813 crew  trein2000
pi_203192602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hoeft dan ook geen 150 zetels te halen, de potentie van ruim boven de 30 heeft hij zeker wel en hij heeft met PvdA recent al een verkiezing gewonnen.

Aboutaleb kan ook, maar ik ben bang dat dat echt zo'n burgemeester is die in een debat minder uit de verf komt. Sterk verbindend persoon, maar geen politiek leider en niet iemand die anderen in een debat kan overschaduwen.
Aboutaleb is ook een stuk rechtser dan Frans Timmermans, in ieder geval qua profiel. Dus die keuze komt er ook nog achter weg stel dat je tussen die twee moet kiezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203198441
Overigens zie ik ook nog wel gebeuren dat Rutte nadat hij de langstzittende premier ooit is geworden, ergens volgend jaar ? hij naar Europa vertrekt en iemand als Kaag de rit uit kan maken. Rutte de langstzittende, Kaag de eerste vrouw ......

Beetje handje klappen tijdens de formatie.......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203198499
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 08:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens zie ik ook nog wel gebeuren dat Rutte nadat hij de langstzittende premier ooit is geworden, ergens volgend jaar ? hij naar Europa vertrekt en iemand als Kaag de rit uit kan maken. Rutte de langstzittende, Kaag de eerste vrouw ......

Beetje handje klappen tijdens de formatie.......
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Er is en komt normaal gesproken ook helemaal geen functie vrij in Europa. De functie die hij had kunnen krijgen heeft Michel en die gaat daar niet weg. En zolang Michel (vrijwel een kopie van Rutte: zelfde europese partij, uit de benelux) zo'n hoge functie heeft, krijgt Rutte dat niet omdat dat de balans zou verstoren.

Verder geeft VVD de premiersfunctie echt niet cadeau aan D66, dan zou Hermans of Yeşilgöz nog waarschijnlijker zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')