abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203372077
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:28 schreef polderturk het volgende:

[..]
2 weken terug waren er 30.000 besmettingen per dag. Gisteren waren er 11 IC opnames.

Stel bij iedere 30.000 besmettingen hen je 10 IC opnames. Bij 90.000 besmettingen hebben we dan 30 opnames per dag. Inmiddels ligt een patiënt gemiddeld 8 dagen op de IC. Dan zouden er bij 90.000 besmettingen per dag gemiddeld 8x30 = 240 patiënten op de IC liggen. En bij 90.000 besmettingen per dag heb je ongeveer 3 miljoen besmettingen per dag. Binnen 3 maanden is dan ruim 60% van de bevolking besmet. Dan heb je dus snel groepsimmuniteit bereikt. 90.000 besmettingen per dag zal je dus niet lang volhouden.

Het is gewoon voorbij. Dat ga je na 2 weken zien.
Ik hoop dat je 100% gelijk gaat krijgen.
pi_203372115
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:28 schreef polderturk het volgende:
Dan heb je dus snel groepsimmuniteit bereikt. 90.000 besmettingen per dag zal je dus niet lang volhouden.
Voor deze variant ja. Niet voor komende varianten.
pi_203446263
Vandaag:

2 doden
9 IC opnames
209 COVID patiënten op de IC
71.000 besmettingen.
pi_203453254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Voor deze variant ja. Niet voor komende varianten.
Want jij weet nu al hoe een eventuele nieuwe variant zich gaat gedragen? :o

Heb je al gesolliciteerd bij de WHO? Want volgens mij moet daar toch een topfunctie voor je zijn weggelegd.
pi_203453578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Voor deze variant ja. Niet voor komende varianten.
Komende varianten kunnen alleen voet aan de grond krijgen als ze besmettelijker zijn. Omikron zit al ongeveer op het niveau van mazelen en dat is zo ongeveer het meest besmettelijke virus zo ver bekend.
pi_203453797
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 22:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Want jij weet nu al hoe een eventuele nieuwe variant zich gaat gedragen? :o

Heb je al gesolliciteerd bij de WHO? Want volgens mij moet daar toch een topfunctie voor je zijn weggelegd.
Niemand weet dat. Dat is het punt juist. :{
pi_203453800
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 23:10 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Komende varianten kunnen alleen voet aan de grond krijgen als ze besmettelijker zijn. Omikron zit al ongeveer op het niveau van mazelen en dat is zo ongeveer het meest besmettelijke virus zo ver bekend.
Dan maar hopen dat ze niet besmettelijker zijn.
pi_203453877
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 23:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat ze niet besmettelijker zijn.
Met andere woorden, we krijgen nooit meer volle kroegen en festivals?
pi_203454396
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 23:10 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Komende varianten kunnen alleen voet aan de grond krijgen als ze besmettelijker zijn. Omikron zit al ongeveer op het niveau van mazelen en dat is zo ongeveer het meest besmettelijke virus zo ver bekend.
Mazelen muteert amper begreep ik.
Als iedereen Omikron heeft gehad en dus immuniteit heeft opgebouwd, dan zou een variant die die immuniteit weet te omzeilen de overhand kunnen krijgen. En met voldoende incubatietijd zou die ook een stuk gevaarlijker kunnen zijn zonder dat dat de verspreiding verhindert...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203454439
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mazelen muteert amper begreep ik.
Als iedereen Omikron heeft gehad en dus immuniteit heeft opgebouwd, dan zou een variant die die immuniteit weet te omzeilen de overhand kunnen krijgen. En met voldoende incubatietijd zou die ook een stuk gevaarlijker kunnen zijn zonder dat dat de verspreiding verhindert...
Dat zal best, maar met dat argument kun je letterlijk de samenleving nooit meer opengooien.

En al gooi je Nederland op slot, het coronavirus muteert toch wel.
pi_203454834
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:54 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dat zal best, maar met dat argument kun je letterlijk de samenleving nooit meer opengooien.

En al gooi je Nederland op slot, het coronavirus muteert toch wel.
Zie daar de ellende waar een overheid mee te maken heeft: opengooien zodat de economie niet naar de klote gaat of de besmettingen maar loslaten, met alle gezondheidsrisico's van dien.

Niemand die daar een goed antwoord op heeft.
pi_203455414
ja, omicron is zwak, dat is nu duidelijk
pi_203455595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zie daar de ellende waar een overheid mee te maken heeft: opengooien zodat de economie niet naar de klote gaat of de besmettingen maar loslaten, met alle gezondheidsrisico's van dien.

Niemand die daar een goed antwoord op heeft.
Op dit moment worden de besmettingen effectief gezien al losgelaten, dus met het schrappen van de maatregelen verandert daar niet zoveel aan.
pi_203455610
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:03 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Op dit moment worden de besmettingen effectief gezien al losgelaten, dus met het schrappen van de maatregelen verandert daar niet zoveel aan.
Je zegt het goed: op dit moment. Niemand die je kan vertellen hoe het in de toekomst zal gaan.
pi_203455650
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Je zegt het goed: op dit moment. Niemand die je kan vertellen hoe het in de toekomst zal gaan.
Nee klopt, maar als je nu de maatregels loslaat verandert er toch niets? Let wel, het gaat mij puur om de huidige situatie. Als er straks een mutant opduikt die wel weer voor overvolle ziekenhuizen zorgt pas ik mijn mening daar weer op aan.
pi_203455703
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:07 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Nee klopt, maar als je nu de maatregels loslaat verandert er toch niets? Let wel, het gaat mij puur om de huidige situatie. Als er straks een mutant opduikt die wel weer voor overvolle ziekenhuizen zorgt pas ik mijn mening daar weer op aan.
Ok.
pi_203456100
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:03 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Op dit moment worden de besmettingen effectief gezien al losgelaten, dus met het schrappen van de maatregelen verandert daar niet zoveel aan.
Niet helemaal natuurlijk, er zijn nog wel een aantal beperkende maatregelen van kracht. Geen idee overigens in hoeverre die nog bijdragen aan beperken van besmettingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203507661
Gemiddelde van afgelopen 7 dagen is 79.000 positieve testen terwijl er vandaag 72.000 positieve testen zijn. Eerder gebbsn we al 115.000 positieve testen op een dag gehad. Dat zou kunnen betekenen dat we over de piek zijn en groepsimmuniteit aan het naderen zijn.
pi_203508203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Voor deze variant ja. Niet voor komende varianten.
Als je zo gaat denken, is het NOOIT over ...
Hoeveel prikjes wil je nog laten zetten?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203508327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:49 schreef MNE het volgende:
ja, omicron is zwak, dat is nu duidelijk
Nounou de paniekzaaierij blijft doordraaien hoor

quote:
Omikron blijkt dan toch niet zo mild te zijn: “Even ernstig als oorspronkelijke variant en alfa”

Omikron is niet de milde variant waarvoor hij vaak versleten wordt. Dat staat te lezen in een artikel dat gisteren verscheen in het gerenommeerde medisch tijdschrift ‘The New England Journal of Medicine’. Meer nog: hij blijkt even ernstig te zijn als de oorspronkelijke Wuhanvariant en alfa, die ons gezondheidssysteem naar de rand van de afgrond brachten. “Het zijn de vaccins en onze immuniteit die het verschil hebben gemaakt”, reageert microbioloog Emmanuel André.

https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/
De omicron vaccins zijn in de maak en besteld. Deze moeten natuurlijk aan de man gebracht :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203511505
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 20:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als je zo gaat denken, is het NOOIT over ...
Hoeveel prikjes wil je nog laten zetten?
Als je niet zo denkt, speel je een spelletje met de volksgezondheid. Schijnbaar interesseert jou dat geen ene zak.
pi_203573044
Er zijn vandaag 394.000 mensen positief getest. Is dit een correctie? Een hoop testen van afgelopen week waren nog niet meegeteld?

8 doden op 394.000 besmettingen is niet veel.
pi_203573188
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:38 schreef polderturk het volgende:
Er zijn vandaag 394.000 mensen positief getest. Is dit een correctie? Een hoop testen van afgelopen week waren nog niet meegeteld?

8 doden op 394.000 besmettingen is niet veel.
De achterstand die er was is in het geheel in de cijfers van vandaag verwerkt. Effectief zijn het er zo’n 70.000.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')