abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203116072
Mijn tv was stuk dus heb een nieuwe gekocht, de LG OLED 55A16LA. Mijn oude tv was een stuk kleiner dus heb ook meteen een nieuwe muurbeugel gekocht en bij het kopen alleen gekeken naar het merk en het aantal inch waar'ie geschikt voor was: Vogel's Full-Motion TV Wall Mount
Het was even een klus om 'm op te hangen maar uiteindelijk is het gelukt. Ik was alleen een beetje teleurgesteld dat ik de tv ten opzichte van de wand niet 90° kan draaien maar slechts 45°, waarom zet je dan in de omschrijving dat' ie geschikt is voor tv's tot 55 inch?
Anyway, ik wilde even checken hoe het nou precies in de omschrijving stond en toen zag ik "niet geschikt om OLED tv's aan op te hangen"
Dat had ik dus nooit gezien, maar waarom is deze beugel hier niet geschikt voor?
Kan het kwaad als ik hem zo laat hangen of moet ik 'm nu omruilen voor een andere?
pi_203116182
https://www.vogels.com/nl-nl/c/oled-muurbeugel

quote:
OLED tv's zijn super dun en daardoor kwetsbaar. Ze hebben ook vaak een andere VESA standaard. Vogel's heeft hiervoor speciale muurbeugels ontwikkeld. Deze beugels hebben de juiste VESA maat. Ze draaien extra soepel, waardoor je fragiele scherm niet beschadigd. En ze zijn extra plat, zodat je scherm zo vlak mogelijk tegen de wand hangt. Als een schilderij aan de muur. Bekijk hier het OLED muurbeugel assortiment!
Hoop marketinggelul dus. Als de vesa maat klopt dan boeit het verder niet. Als jij tevreden bent met de looks en werking is het verder geen probleem.
pi_203116265
Vooral de LG OLED's zijn kwetsbaar. Die van Sony zijn verstevigd met metaal.
pindazakje
pi_203116449
Ik
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Vooral de LG OLED's zijn kwetsbaar. Die van Sony zijn verstevigd met metaal.
Maar wat maakt deze beugel dan ongeschikt voor een OLED tv?
Hij hangt nu, kan dat nog kwaad dan?

Ik heb voor een LG gekozen omdat dit de enige betaalbare HDR tv was die ik kon vinden en omdat'ie ook wel goede reviews had
pi_203116455
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:23 schreef dexamfetamine het volgende:
https://www.vogels.com/nl-nl/c/oled-muurbeugel
[..]
Hoop marketinggelul dus. Als de vesa maat klopt dan boeit het verder niet. Als jij tevreden bent met de looks en werking is het verder geen probleem.
Goed om te weten
pi_203116576
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:42 schreef Mark_nl het volgende:
Ik heb voor een LG gekozen omdat dit de enige betaalbare HDR tv was die ik kon vinden en omdat'ie ook wel goede reviews had
De A1 is de budget OLED van LG, maar juist voor HDR zou die minder zijn omdat de peak brightness niet zo hoog gaat. Zou dan eerder een C1 kiezen als je nog kunt ruilen en HDR echt belangrijk voor je is.
pindazakje
pi_203118358
Ja ik weet dat dit het instapmodel is, maar veel meer dat ¤1.000,- heb ik nu niet over voor een tv, zeker aangezien er nog maar weinig content in HDR beschikbaar is
pi_203119285
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 00:09 schreef Mark_nl het volgende:
Ja ik weet dat dit het instapmodel is, maar veel meer dat ¤1.000,- heb ik nu niet over voor een tv, zeker aangezien er nog maar weinig content in HDR beschikbaar is
Weinig content? Zowat alle goeie films van nu en vroeger, naast alle nieuwe tv-series, zijn beschikbaar in 4K, met HDR of Dolby Vision…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')