abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 8 januari 2022 @ 12:09:05 #61
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_203091907
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 16:58 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Jij zou het geen probleem vinden dan als vreemden vannacht je huis betreden? Zo lang ze maar niks slopen of jatten?

Ik ben geen strafrecht expert maar het principe is dat je gewoon met je tengels van/uit andermans spullen blijft. Dat is wat ik van een agent wil horen. Niet dit
:')
  zaterdag 8 januari 2022 @ 12:49:06 #62
3542 Gia
User under construction
pi_203092457
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 07:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Maar blijkbaar vind je het wel goed. Mooi voorbeeld van normvervaging.
Ik vind het niet goed. Iemand met volgroeide hersenen had waarschijnlijk een andere manier van aanpak gekozen.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 12:55:28 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203092523
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind het niet goed. Iemand met volgroeide hersenen had waarschijnlijk een andere manier van aanpak gekozen.
Het is in de psychologie toch een algemeen geaccepteerd begrip, dat als je een stelling laat volgen door 'maar', je die stelling niet meent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:30 schreef Gia het volgende:

Akkoord, vasthouden en een paar tikken verkopen, mag niet. Maar stuur je ze weg, dan zitten ze er morgen weer.
Dus, bewust of onbewust, keur je het gedrag niet af.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:14:48 #64
3542 Gia
User under construction
pi_203092773
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is in de psychologie toch een algemeen geaccepteerd begrip, dat als je een stelling laat volgen door 'maar', je die stelling niet meent.
[..]
Dus, bewust of onbewust, keur je het gedrag niet af.
Ik zeg letterlijk dat het niet mag!
Ik begrijp het wel.
Het is ook niet zo dat het om ernstige mishandeling gaat, als je alleen even langs de huisarts moet.

Ik vind de ophef nogal overtrokken. De tieners hadden daar niet mogen zijn en de jongvolwassenen hadden niet mogen slaan. De tieners hebben hun lesje wel geleerd, de meppers zullen wel een taakstraf krijgen. Mevrouw verdient een fikse boete.

Verder ophef om niks.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:21:03 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203092859
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg letterlijk dat het niet mag!
Ik begrijp het wel.
Het is ook niet zo dat het om ernstige mishandeling gaat, als je alleen even langs de huisarts moet.

Ik vind de ophef nogal overtrokken. De tieners hadden daar niet mogen zijn en de jongvolwassenen hadden niet mogen slaan. De tieners hebben hun lesje wel geleerd, de meppers zullen wel een taakstraf krijgen. Mevrouw verdient een fikse boete.

Verder ophef om niks.
Pardon? Mishandeling en urenlang vastgehouden?
Ophef om niks?

Je weet nog niet eens of die vrouw van 41 en die "jongvolwassenen" daar wel mochten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:32:14 #66
3542 Gia
User under construction
pi_203092977
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:21 schreef Leandra het volgende:

Pardon? Mishandeling en urenlang vastgehouden?
Ophef om niks?

Je weet nog niet eens of die vrouw van 41 en die "jongvolwassenen" daar wel mochten zijn.
Als die gealarmeerd zijn, neem ik aan van wel.

Lijkt mij dat het om een moeder en twee zonen gaat en dat later vader erbij is gekomen en een eind aan de hele toestand heeft gemaakt.

Het is niet netjes aangepakt door die drie en ze verdienen het gestraft te worden.
Die tieners hadden ook beter moeten weten. Als je iets uitvreet wat niet mag, kun je de sigaar zijn. Dat weten ze nu.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:36:05 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203093048
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Als die gealarmeerd zijn, neem ik aan van wel.

Lijkt mij dat het om een moeder en twee zonen gaat en dat later vader erbij is gekomen en een eind aan de hele toestand heeft gemaakt.

Het is niet netjes aangepakt door die drie en ze verdienen het gestraft te worden.
Die tieners hadden ook beter moeten weten. Als je iets uitvreet wat niet mag, kun je de sigaar zijn. Dat weten ze nu.
Aannames...

Als ik een crimineel ben die een leegstaande villa gebruikt als opslag of lab dan hang ik ook een alarmsysteem op, maar dat maakt mij nog niet de eigenaar.

Opvallend in deze is ook dat op geen enkele manier gemeld is dat de 41-jarige vrouw en de "jongvolwassenen" de eigenaar zouden zijn of op verzoek van de eigenaar zouden zijn gaan kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:39:40 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_203093100
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg letterlijk dat het niet mag!
Ik begrijp het wel.
Het is ook niet zo dat het om ernstige mishandeling gaat, als je alleen even langs de huisarts moet.

Ik vind de ophef nogal overtrokken. De tieners hadden daar niet mogen zijn en de jongvolwassenen hadden niet mogen slaan. De tieners hebben hun lesje wel geleerd, de meppers zullen wel een taakstraf krijgen. Mevrouw verdient een fikse boete.

Verder ophef om niks.
Wederrechtelijke vrijheidsberoving in combinatie met mishandeling met letsel van een minderjarige.

Levert normaal gesproken echt wel een maandje cel op.
pi_203093185
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg letterlijk dat het niet mag!
Ik begrijp het wel.
Het is ook niet zo dat het om ernstige mishandeling gaat, als je alleen even langs de huisarts moet.

Ik vind de ophef nogal overtrokken. De tieners hadden daar niet mogen zijn en de jongvolwassenen hadden niet mogen slaan. De tieners hebben hun lesje wel geleerd, de meppers zullen wel een taakstraf krijgen. Mevrouw verdient een fikse boete.

Verder ophef om niks.
Mijn god zeg. Kinderen mishandelen en urenlang vasthouden is ophef om niks? 8)7 Ben jij even niet goed snik zeg.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:48:37 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203093213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:14 schreef Gia het volgende:

Ik zeg letterlijk dat het niet mag!
Ik begrijp het wel.

Hihi, je doet het gewoon nog een keer.

quote:
Dus, bewust of onbewust, keur je het gedrag niet af.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:49:06 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203093221
Er zijn hier serieus mensen die menen dat het strafrecht er is om kinderen die uit nieuwsgierigheid het leegstaande buurtspookhuis gaan verkennen te straffen :').
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 14:13:09 #72
3542 Gia
User under construction
pi_203093477
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:39 schreef Nobu het volgende:

Wederrechtelijke vrijheidsberoving in combinatie met mishandeling met letsel van een minderjarige.

Levert normaal gesproken echt wel een maandje cel op.
Ik verwacht er, eerlijk gezegd, niet veel meer van te horen. En die lui komen er met hooguit 60 uur schoffelen vanaf.
18 en 22 is ook nog jong en 14 en 16 zijn geen kinderen meer.

Die vrouw van 41 had beter moeten weten. Alle 4 de jongens ook, maar zij is m.i. het ergst.

Vind dat echt zo tendensieus om een jongen van 16 'kind' te noemen en een jongen van 18 een 'man'.

Gelukkig had de man die er later bij kwam meer verstand in zijn donder. Die zal niet blij zijn geweest met de hele toestand.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 14:15:22 #73
3542 Gia
User under construction
pi_203093505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Aannames...

Als ik een crimineel ben die een leegstaande villa gebruikt als opslag of lab dan hang ik ook een alarmsysteem op, maar dat maakt mij nog niet de eigenaar.

Opvallend in deze is ook dat op geen enkele manier gemeld is dat de 41-jarige vrouw en de "jongvolwassenen" de eigenaar zouden zijn of op verzoek van de eigenaar zouden zijn gaan kijken.
En dat zijn geen aannames?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 14:21:23 #74
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203093591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Of het is een borsato entertainment resort.
Heb geheurd dat Hazes nog altijd optreed
pi_203093680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat zijn geen aannames?
Nee
  zaterdag 8 januari 2022 @ 16:58:24 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203095879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat zijn geen aannames?
Nee, ik geef een voorbeeld van een situatie die zou kunnen bestaan, ik doe iig niet de aanname dat degene die gealarmeerd was "dus" de eigenaar zou zijn of daar namens de eigenaar zou zijn.

En dan hebben we het er nog niet over dat je verzint dat de vrouw van 41 uit Etten-Leur de moeder zou zijn van de jongens van 18 en 22 uit Roosendaal.en dat de man die kwam kijken de vader zou zijn.... misschien kun je gelijk ook even duiden of de vermeende vader dan uit Etten-Leur of uit Roosendaal komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 17:06:55 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203095964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik verwacht er, eerlijk gezegd, niet veel meer van te horen. En die lui komen er met hooguit 60 uur schoffelen vanaf.
18 en 22 is ook nog jong en 14 en 16 zijn geen kinderen meer.

Die vrouw van 41 had beter moeten weten. Alle 4 de jongens ook, maar zij is m.i. het ergst.

Vind dat echt zo tendensieus om een jongen van 16 'kind' te noemen en een jongen van 18 een 'man'.

Gelukkig had de man die er later bij kwam meer verstand in zijn donder. Die zal niet blij zijn geweest met de hele toestand.
LOL, een 22-jarige wel "jongvolwassen" noemen, maar je mag een 14-jarige geen kind meer noemen?
En dan ook nog eens aannemen dat die man die later kwam op een of andere manier gekoppeld is aan die vrouw van 41 en daardoor niet blij zal zijn geweest met de hele toestand?

Er zijn zoveel mogelijkheden, die man die er later bij kwam kan wel helemaal niets met de kinderen of de vrouw uit Etten-Leur of het huis te maken hebben gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker woensdag 19 januari 2022 @ 22:00:56 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203276458
Spookvilla waar jongens werden mishandeld speelt rol in mega-drugsproces
quote:
De spookvilla aan de Robijndijk in Roosendaal waar begin deze maand twee tieners lange tijd zijn vastgehouden en mishandeld, is niet zomaar een willekeurige leegstaande woning. Het huis speelt een belangrijke rol in een omvangrijke internationale drugszaak.
De lopende strafzaak draait rond oud-coffeeshophouder Saïd C. (56) uit Roosendaal. Justitie beschuldigt C. ervan dat hij samen met familieleden miljoenen euro’s heeft verdiend met het jarenlang smokkelen van wiet en hasj naar onder meer Frankrijk.

De drugslijn werd tijdens een grootscheepse politieactie in juni 2015 opgerold. Ruim 200 agenten vielen in Roosendaal en Etten-Leur 24 panden binnen waaronder huizen, growshops en andere bedrijfspanden. Daarbij werden grote hoeveelheden drugs, wapens, auto's, geld en geldtelmachines in beslag genomen. Naast Said C. werden nog veertien verdachten gearresteerd, onder wie een aantal van zijn familieleden.

Twee keer beslag gelegd
Tijdens de politieactie werd ook het inmiddels beruchte huis aan de Robijndijk binnenstebuiten gekeerd. Volgens justitie is de villa betaald met crimineel geld.

De Colombiaanse Elsa P. uit Etten-Leur kocht het huis in 2012 voor 700.000 euro. Ook deze 65-jarige vrouw is verdachte in de mega-strafzaak. Of het C. was die in de villa woonde is onduidelijk. De bewoning zou in dat geval echter van korte duur zijn geweest. Vanwege de vermeende drugstransporten en witwaspraktijken legden Justitie en de Belastingdienst in 2015 en 2018 beslag op de woning.

Sindsdien staat de villa er leeg en vervallen bij. Daarmee is het huis een aantrekkelijk doelwit voor vandalen of jongeren die het spannend vinden een kijkje in de woning te nemen.

Alarmsysteem afgegaan
Zo gebeurde ook op dinsdag 4 januari. Twee nieuwsgierige tieners waren in het huis aan het 'chillen’. Ze werden vervolgens door twee mannen en een vrouw urenlang vastgehouden, geschopt, geslagen en bedreigd. Het drietal was naar het huis toegekomen nadat, hoogst opmerkelijk, het alarmsysteem van het huis was afgegaan.

De twee mannen van 18 en 22 jaar uit Roosendaal en de 41-jarige vrouw uit Etten-Leur werden diezelfde avond nog aangehouden en later ook weer vrijgelaten. Of zij banden hebben met de familie van Saïd C. kon het Openbaar Ministerie woensdag niet zeggen. Het gaat in elk geval niet om de verdachten die in bij de grote politieactie in 2015 zijn gearresteerd.

De strafzaak rond Saïd C. kent opmerkelijke zijlijnen. Zo vroeg Marokko om de uitlevering van C. vanwege drugshandel en het mogelijk financieren van protesten in het Rif-gebied in het noorden van dat land.

De Roosendaler met de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit werd in 2007 parlementslid in Marokko en was de drijvende kracht achter de 'Beweging 18 september voor de bevrijding van de Rif-Republiek'. De rechter in Nederland bepaalde enkele jaren geleden dat de activist niet uitgeleverd mag worden, omdat er grote kans bestond dat hij geen eerlijk proces krijgt.

En in 2020 kwam Saïd C. in het nieuws nadat in het Spaanse Marbella een handlanger van hem werd ontvoerd. Mogelijk zijn Franse huurmoordernaars verantwoordelijk voor zijn verdwijning. Zuid-Spanje is geen onbekend terrein voor de Roosendaalse familie. Toen in 2015 meerdere familieleden werden opgepakt, had de familie daar meerdere huizen.

Verdachten in vrijheid
Saïd C. en de veertien medeverdachten wachten op dit moment hun strafproces in vrijheid af. Het Openbaar Ministerie kon woensdag geen antwoord geven op onder meer de vraag waarom de zaak na ruim zes jaar nog niet is afgerond.

Eind november kwam de drugszaak voor het laatst op zitting. Toen werd de grootschalige drugszaak pro-forma behandeld voor de rechtbank in Breda. Wanneer de inhoudelijke behandeling gepland staat, is bij de rechtbank niet bekend.
  donderdag 20 januari 2022 @ 05:32:25 #79
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203278556
quote:
Ok, nou snap ik hem. Een soort familie Flodder 2.0 dus, maar dan met een dubbel paspoort.
pi_203278564
Hadden we eens de kans om er 1 terug te sturen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:32 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203280513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 05:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ok, nou snap ik hem. Een soort familie Flodder 2.0 dus, maar dan met een dubbel paspoort.
Klinkt gewoon als drugscriminelen.
Kans is zelfs dat de dames er allesbehalve Flodder uitzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203280651
700.000 voor een vrijstaande villa, toen kon dat nog. Nu betaal je dat voor een gemiddelde twee onder een kap.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:51:58 #83
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203280705
Waarom heeft de overheid dat pand niet op de markt gegooid?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Spellchecker donderdag 20 januari 2022 @ 10:52:14 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203280713
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef Sapstengel het volgende:
700.000 voor een vrijstaande villa, toen kon dat nog. Nu betaal je dat voor een gemiddelde twee onder een kap.
Psst huisje kopen voor 150.000 euro?
pi_203280776
quote:
Hahhaha bizar _O- Moet er maar de humor van in gaan zien, dat is het beste denk ik.
pi_203286612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef nixxx het volgende:
Waarom heeft de overheid dat pand niet op de markt gegooid?
Omdat ze er geen eigenaar van zijn.
  donderdag 20 januari 2022 @ 16:52:52 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203286666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef nixxx het volgende:
Waarom heeft de overheid dat pand niet op de markt gegooid?
Dat justitie en/of de belastingdienst ergens beslag op legt wil niet zeggen dat ze ook het recht hebben het te verkopen.
Het beslag voorkomt vooral dat je het zelf te gelede maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')